abonnement Unibet Coolblue
pi_201731067
DEN HAAG - D66-leider Sigrid Kaag heeft genoeg van de doodsbedreigingen aan haar adres. Dinsdagmiddag woonde Kaag bij de rechtbank in Den Haag een zitting van de politierechter bij en maakte ze gebruik van haar spreekrecht. De officier van justitie eiste vier maanden celstraf tegen de 43-jarige Erik van Z. De politierechter veroordeelde hem tot vijf maanden celstraf, waarvan twee voorwaardelijk.
https://www.telegraaf.nl/(...)de-hond-uit-te-laten

Terecht.
Wat bezielt die mensen die constant bedreigingen uiten.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:40:58 #2
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_201731169
Wel top dat Kaag hier gebruik van gemaakt heeft. Ik denk dat veel mensen niet altijd beseffen dat wat ze roepen echte consequenties heeft.

Wel een serieuse straf ook.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_201731264
Wel een goede zaak, het begint een beetje uit de klauwen te lopen met al die bedreigingen. En als die mafkees volgende keer weer over de scheef gaat, dan maak er maar 5 jaar van.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:48:47 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201731283
twitter


_O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201731284
Kaag met de slachtofferrol.

Eigenlijk zijn Kaag en Hoekstra te licht bevonden voor Den Haag. Het zijn geen echte politici maar een adviseur en diplomaat. Eigenlijk is het best bizar te noemen dat ze bij het CDA en D66 dachten dat ze Rutte konden vervangen.

Ook in debatten zie je dat ze systematisch wordt aangevallen door Wilders en net niet wordt uitgescholden maar het zich ook aantrekt. Al doet Wilders dit ook bij Hoekstra maar dit in mindere mate en lijkt het hem weinig te doen.

Eigenlijk zijn de politici ook maar zwakke mensen die zich laten piepelen door het bestuur van de partij en graag ja knikken. Als je bij D66 ziet dat Jetten en Paternotte klaar staan als talenten en bij het CDA Heerma en Kuik dan is het ook politieke armoede te noemen.
pi_201731306
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:47 schreef Hathor het volgende:
Wel een goede zaak, het begint een beetje uit de klauwen te lopen met al die bedreigingen. En als die mafkees volgende keer weer over de scheef gaat, dan maak er maar 5 jaar van.
Harder straffen of een voorbeeld stellen heeft nooit gewerkt. In geen enkele onderzoek.

Dweilen met de kraan open.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:06:35 #7
186611 Haags
pi_201731555
Sterk en moedig van Kaag.

Ik vind 5 maanden wat karig trouwens, maar goed
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:11:00 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201731617
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:49 schreef Derrazi het volgende:
Kaag met de slachtofferrol.

Eigenlijk zijn Kaag en Hoekstra te licht bevonden voor Den Haag. Het zijn geen echte politici maar een adviseur en diplomaat. Eigenlijk is het best bizar te noemen dat ze bij het CDA en D66 dachten dat ze Rutte konden vervangen.

Ook in debatten zie je dat ze systematisch wordt aangevallen door Wilders en net niet wordt uitgescholden maar het zich ook aantrekt. Al doet Wilders dit ook bij Hoekstra maar dit in mindere mate en lijkt het hem weinig te doen.

Eigenlijk zijn de politici ook maar zwakke mensen die zich laten piepelen door het bestuur van de partij en graag ja knikken. Als je bij D66 ziet dat Jetten en Paternotte klaar staan als talenten en bij het CDA Heerma en Kuik dan is het ook politieke armoede te noemen.
Zelfs in dit topic gaan zitten Calimeroën en je persoonlijke haat gaan zitten uitventen. Dan ben je toch wel erg zielig.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_201731657
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Zelfs in dit topic gaan zitten Calimeroën en je persoonlijke haat gaan zitten uitventen. Dan ben je toch wel erg zielig.
Oh ik ben een groot Kaag fan. Maar dit is wel heel erg slap na weken/maanden van slap gedrag.

Maar goed hier scheiden onze wegen ofso.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:23:26 #10
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201731846
quote:
Half september schreef hij aan Hugo de Jonge: „Vanaf morgen kunt u gerust elke seconde om u heen kijken. Ik betaal de eerste, tweede en ook de laatste kogel voor u! Ik zal er alles aan doen om dit Duits gedrag te stoppen. Heel Nederland knikt maar ja. Vanaf nu ben ik gestopt met knikken en onderneem ik actie!”

Twee weken later volgde een nieuw dreigement, aan Kaag. „Bij deze geef ik u de melding dat ik voor vanavond 24.00 uur Sigrid Kaag ga aanvallen en zo ga verwonden dat ze of dood is, of nooit meer haar functie kan uitvoeren.”
Randdebiel. Komt er nog lichtjes vanaf met 5 maanden. Eigenlijk ben ik ervoor om al die internethelden een jaar of meer op te sluiten.

quote:
„Ik werd er stil van. Voelde me ontredderd”, zei Kaag in de rechtszaal. „Ik heb jarenlang als diplomate gewerkt in oorlogsgebieden, maar ik heb me nog nooit zo bedreigd gevoeld als nu.” Ze vertelde dat ze talloze haatberichten krijgt. „Mensen zeggen dat ik het me niet moet aantrekken. Maar woorden doen er wél toe. Woorden kunnen verwonden. We moeten het niet wegwuiven als iets dat erbij hoort. Het hoort er niet bij.”

Ze is tegenwoordig bang om de post te openen, zei Kaag. „Bang om de hond uit te laten. Mijn kinderen waren bang om naar huis te komen. Dat kan niemand zich voorstellen. Dat je huis een onveilige plek is geworden, vanwege de baan van je moeder.” Ze is niet meer dezelfde onbevangen mens die terugkeerde naar Nederland, zei Kaag
Beetje overdreven weer, dramaqueen.
pi_201731911
Kraag in de slachtofferrol. Oh wat zielig
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201732001
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:29 schreef KroketBroodje het volgende:
Kraag in de slachtofferrol. Oh wat zielig
Volgens mij ben jij nog nooit serieus bedreigd. Ik wel ivm mijn werk en ik kan je zeggen, privé voelt dat niet fijn.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:37:32 #13
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201732006
Ik vind Kaag tien keer niks, maar zodra het verder gaat dan argumenten, dan wordt er een grens overschreden.

En dan is het goed als er een duidelijke grens wordt getrokken. Bedreigen kan écht niet, mensen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201732094
Haar collega zit al 15 jaar in een bunker, maar dit is natuurlijk veel erger.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_201732116
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:37 schreef Patroon het volgende:

[..]
Volgens mij ben jij nog nooit serieus bedreigd. Ik wel ivm mijn werk en ik kan je zeggen, privé voelt dat niet fijn.
Ik heb wel maanden lang onterecht huisarrest gekregen dat voelt ook niet fijn.

Voor de meeste mensen zou ik het erg vinden maar niet voor zo'n heks
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201732183
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:50 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Harder straffen of een voorbeeld stellen heeft nooit gewerkt. In geen enkele onderzoek.

Dweilen met de kraan open.
Onzin.

Dit verhaal gaat al rond sinds de jaren 70, het is gewoon regelrechte nonsens.

Verslaafde veelplegers worden soms sochtends gearresteerd, smiddags heengezonden en worden eind van de middag weer gearresteerd voor winkeldiefstal. Dat zijn 2 diefstallen per dag, en misschien pleegt hij er nog wel 2 per dag die onopgemerkt blijven. Als iemand voor de derde keer wordt gearresteerd voor diefstal, en je geeft hem eens geen boete, maar 3 maanden celstraf dan voorkom je dus 4 x 30 x 3 = 360 winkeldiefstallen, 360 gedupeerde winkeliers, 180 maal procesverbaal en 180 maal uitrukken van de politie.

Mensen die in de gevangenis zitten kunnen geen misdaden plegen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201732211
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:50 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Harder straffen of een voorbeeld stellen heeft nooit gewerkt. In geen enkele onderzoek.

Dweilen met de kraan open.
Verschilt nogal per strafbaar feit, of zwaarder straffen wel/niet helpt.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:54:43 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_201732214
Ik las de titel ff verkeerd en dacht dat Kaag was aangehouden :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_201732215
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:37 schreef Patroon het volgende:

[..]
Volgens mij ben jij nog nooit serieus bedreigd. Ik wel ivm mijn werk en ik kan je zeggen, privé voelt dat niet fijn.
En werd daar ook iets tegen gedaan?

Bij politici tonen politie en justitie daadkracht, bij gewone burgers moet er vaak eerst iets ernstigs (lees: geweld) gebeuren voor er echt opgetreden wordt. Met dat verschil heb ik moeite.
pi_201732370
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:45 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Haar collega zit al 15 jaar in een bunker, maar dit is natuurlijk veel erger.
Zegt ze dat dan ?
Prima dat ze haar woordje doet, het loopt steeds meer uit de klauwen met al die wappies en andere internethelden.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_201732422
Je zou je eigenlijk altijd moeten realiseren: zou ik dit ook zeggen als de persoon nu voor me staat?
pi_201733121
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Onzin.

Dit verhaal gaat al rond sinds de jaren 70, het is gewoon regelrechte nonsens.

Verslaafde veelplegers worden soms sochtends gearresteerd, smiddags heengezonden en worden eind van de middag weer gearresteerd voor winkeldiefstal. Dat zijn 2 diefstallen per dag, en misschien pleegt hij er nog wel 2 per dag die onopgemerkt blijven. Als iemand voor de derde keer wordt gearresteerd voor diefstal, en je geeft hem eens geen boete, maar 3 maanden celstraf dan voorkom je dus 4 x 30 x 3 = 360 winkeldiefstallen, 360 gedupeerde winkeliers, 180 maal procesverbaal en 180 maal uitrukken van de politie.

Mensen die in de gevangenis zitten kunnen geen misdaden plegen.
Wat verandert dat aan mijn punt?

En dan vooral het punt dat harder straffen niet werkt. Wilt conservatief Nederland meer of minder misdaad? Of willen ze gewoon iedereen levenslang opsluiten als ze een brood stelen of meteen de doodstraf (fascistisch Nederland)?
pi_201733142
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:54 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Verschilt nogal per strafbaar feit, of zwaarder straffen wel/niet helpt.
Er was een hoogleraar psychologie (of criminologie) die politiek correct riep dat zwaarder straffen niet helpt maar wel als dat in het begin gebeurt.
pi_201733290
Bedreigen is verkeerd, maar de schade die Kaag aanricht aan de gehele samenleving is onvergelijkbaar veel groter.
pi_201733643
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 19:36 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Bedreigen is verkeerd, maar de schade die Kaag aanricht aan de gehele samenleving is onvergelijkbaar veel groter.
Géén 'maar'.
pi_201733655
quote:
„Ik werd er stil van. Voelde me ontredderd”, zei Kaag in de rechtszaal. „Ik heb jarenlang als diplomate gewerkt in oorlogsgebieden, maar ik heb me nog nooit zo bedreigd gevoeld als nu.” Ze vertelde dat ze talloze haatberichten krijgt. „Mensen zeggen dat ik het me niet moet aantrekken. Maar woorden doen er wél toe. Woorden kunnen verwonden. We moeten het niet wegwuiven als iets dat erbij hoort. Het hoort er niet bij.”

Ze is tegenwoordig bang om de post te openen, zei Kaag. „Bang om de hond uit te laten. Mijn kinderen waren bang om naar huis te komen. Dat kan niemand zich voorstellen. Dat je huis een onveilige plek is geworden, vanwege de baan van je moeder.” Ze is niet meer dezelfde onbevangen mens die terugkeerde naar Nederland, zei Kaag.
Het is echt verschrikkelijk, dat dit allemaal gebeurt.

Wellicht dat Wilders nog een extra veldbed in zn bunkertje heeft staan. ^O^
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_201733745
Kaag bedreigt de Nederlandse bevolking met haar extreemlinkse plannetjes.
pi_201734644
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:54 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
En werd daar ook iets tegen gedaan?

Bij politici tonen politie en justitie daadkracht, bij gewone burgers moet er vaak eerst iets ernstigs (lees: geweld) gebeuren voor er echt opgetreden wordt. Met dat verschil heb ik moeite.
Ja daar werd adequaat door politie en burgemeester op gehandeld. Wellicht werkte het mee dat ik werd bedreigd in mijn functie als ambtenaar.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_201734652
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:32 schreef Mondkapje het volgende:
maakte ze gebruik van haar spreekrecht
Ah, ze kan het wel.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201734664
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:46 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Ik heb wel maanden lang onterecht huisarrest gekregen dat voelt ook niet fijn.

Voor de meeste mensen zou ik het erg vinden maar niet voor zo'n heks
Zwaar leven.

Ik gun het niemand. Als je het ergens niet mee eens bent, moet je dat uiten met woorden, niet met geweld.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_201734764
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 19:25 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Wat verandert dat aan mijn punt?

En dan vooral het punt dat harder straffen niet werkt. Wilt conservatief Nederland meer of minder misdaad? Of willen ze gewoon iedereen levenslang opsluiten als ze een brood stelen of meteen de doodstraf (fascistisch Nederland)?
Harder straffen werkt dus wel want zoals ik in mijn voorbeeld aangeef kunnen mensen die in de gevangenis zitten geen misdaden plegen buiten de gevangenis.

Iemand die 3 maanden in de bak zit kan 3 maanden geen winkeldiefstal plegen. Iemand die na 2 uur heengezonden wordt met procesverbaal kan na 2 uur weer misdaden plegen. Conclusie: zwaarder straffen zorgt voor minder misdaad.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201735008
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 21:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Harder straffen werkt dus wel want zoals ik in mijn voorbeeld aangeef kunnen mensen die in de gevangenis zitten geen misdaden plegen buiten de gevangenis.

Iemand die 3 maanden in de bak zit kan 3 maanden geen winkeldiefstal plegen. Iemand die na 2 uur heengezonden wordt met procesverbaal kan na 2 uur weer misdaden plegen. Conclusie: zwaarder straffen zorgt voor minder misdaad.
Mijn hemel wat een logica :')
pi_201735072
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 21:07 schreef Patroon het volgende:

[..]
Zwaar leven.

Ik gun het niemand. Als je het ergens niet mee eens bent, moet je dat uiten met woorden, niet met geweld.
Ik gun het haar wel maar ik zou het zelf nooit doen. Het gaat hier om woorden en niet direct geweld, en dat is ook niet acceptabel gelukkig. En soms is geweld wel nodig zoals bij politie of een oorlog. Maar ik snap wat je probeert te zeggen.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:56:45 #34
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_201735093
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Onzin.

Dit verhaal gaat al rond sinds de jaren 70, het is gewoon regelrechte nonsens.

Verslaafde veelplegers worden soms sochtends gearresteerd, smiddags heengezonden en worden eind van de middag weer gearresteerd voor winkeldiefstal. Dat zijn 2 diefstallen per dag, en misschien pleegt hij er nog wel 2 per dag die onopgemerkt blijven. Als iemand voor de derde keer wordt gearresteerd voor diefstal, en je geeft hem eens geen boete, maar 3 maanden celstraf dan voorkom je dus 4 x 30 x 3 = 360 winkeldiefstallen, 360 gedupeerde winkeliers, 180 maal procesverbaal en 180 maal uitrukken van de politie.

Mensen die in de gevangenis zitten kunnen geen misdaden plegen.
Of gewoon direct 5/10 jaar cel zoals in Japan.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_201735145
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 21:45 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Mijn hemel wat een logica :')
Ik hoor graag wat er niet klopt aan de logica dat mensen die gevangen zitten geen winkeldiefstal kunnen plegen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201735708
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 21:55 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Ik gun het haar wel maar ik zou het zelf nooit doen. Het gaat hier om woorden en niet direct geweld, en dat is ook niet acceptabel gelukkig. En soms is geweld wel nodig zoals bij politie of een oorlog. Maar ik snap wat je probeert te zeggen.
Met dat eerste steun je, misschien onbedoeld, zo'n actie. Ik had je hoger ingeschat Kolonel.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 23:42:27 #37
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_201736089
Loopt Kaag weer te huilen arrogante heks.

Ik wil t niet goed praten maar ene Wilders kan niet eens spontaan de deur uit.

Dus meteen het gejank van de nieuwe minister van hoop (leugens).
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_201736128
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:06 schreef Haags het volgende:
Sterk en moedig van Kaag.

Ik vind 5 maanden wat karig trouwens, maar goed
Kaag mag ook wel vijf maanden de bak in. Vanwege het stelselmatig ophouden van het zorgen voor een missionair kabinet.

Het beledigen van Rutte en Omzight en het oproepen tot haat richting Wilders. Het destabiliseren van de PvdA en Groen Links en het des respect naar de gewone burger.

Hup weg ermee.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 23:52:44 #39
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_201736132
De sterke powervrouw, maar 1% van de dagelijkse ellende die Wilders te verduren heeft en ze jankt als een bakvis.

Ga koken trut.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_201736144
En daarnaast een taakstraf voor het dansen op die tafel, betaald van belastinggeld, ten tijde van een lockdown voor het volk.

Twee weken werken bij de daklozen opvang in Rotterdam.
pi_201736149
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 23:52 schreef HeatWave het volgende:
De sterke powervrouw, maar 1% van de dagelijkse ellende die Wilders te verduren heeft en ze jankt als een bakvis.

Ga koken trut.
Ja voor de daklozen. Misschien snapt ze dan de problemen van ons land.
pi_201736162
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 23:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Kaag mag ook wel vijf maanden de bak in. Vanwege het stelselmatig ophouden van het zorgen voor een missionair kabinet.

Het beledigen van Rutte en Omzight en het oproepen tot haat richting Wilders. Het destabiliseren van de PvdA en Groen Links en het des respect naar de gewone burger.

Hup weg ermee.
Het land loopt beter met demissionair kabinet, want minder bemoeienis.
pi_201736174
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 23:57 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Het land loopt beter met demissionair kabinet, want minder bemoeienis.
dat zeker, maar een land draait niet op demissionair. Das te idioot voor woorden.
pi_201736288
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:45 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Haar collega zit al 15 jaar in een bunker, maar dit is natuurlijk veel erger.
Dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201736929
De Kaag-haat zit echt diep bij sommigen. Niet helemaal gezond hoor om zelfs in dit topic nog los te gaan op haar
  woensdag 13 oktober 2021 @ 07:17:34 #46
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201737069
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 23:57 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Het land loopt beter met demissionair kabinet, want minder bemoeienis.
Niks van gemerkt. Demissionair is sinds dit jaar een volstrekt leeg begrip.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201737110
Ik vind het dubbel. Sec bekeken prima natuurlijk, jij bedreigt geen mensen en als je dat toch doet moet je op de blaren zitten. Van de andere kant, worden er dagelijks honderden mensen bedreigd en als zij hulp zoeken dan is er volgens de politie vaak een bewijs- of capaciteitsprobleem. Soms resulteert dit zelfs in de dood van mensen.

Maar als iemand uit de politiek zich meldt dan kan veel, ongekend veel. Ik kan mij voorstellen dat dan onterecht het beeld kan ontstaan dat wij in een ontzettend tof land leven. Ik zou graag zijn dat politici de normaal behandeling krijgen, zodat zij weten waar zij over spreken bij het maken van beleid.
pi_201737169
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Onzin.

Dit verhaal gaat al rond sinds de jaren 70, het is gewoon regelrechte nonsens.

Verslaafde veelplegers worden soms sochtends gearresteerd, smiddags heengezonden en worden eind van de middag weer gearresteerd voor winkeldiefstal. Dat zijn 2 diefstallen per dag, en misschien pleegt hij er nog wel 2 per dag die onopgemerkt blijven. Als iemand voor de derde keer wordt gearresteerd voor diefstal, en je geeft hem eens geen boete, maar 3 maanden celstraf dan voorkom je dus 4 x 30 x 3 = 360 winkeldiefstallen, 360 gedupeerde winkeliers, 180 maal procesverbaal en 180 maal uitrukken van de politie.

Mensen die in de gevangenis zitten kunnen geen misdaden plegen.
En als je die verslaafde geen gevangenisstraf geeft maar helpt afkicken dan voorkom je daar een veelvoud van.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201737266
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 07:34 schreef devlinmr het volgende:

[..]
En als je die verslaafde geen gevangenisstraf geeft maar helpt afkicken dan voorkom je daar een veelvoud van.
Hebben we jaren geprobeerd in Rotterdam. Helpen met afkicken of afkicken onder dwang werkt niet.

Daarbij, als je 3 maanden in de cel zit kick je ook af.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201737595
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 22:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik hoor graag wat er niet klopt aan de logica dat mensen die gevangen zitten geen winkeldiefstal kunnen plegen.
Als je ze gelijk neerknalt ook niet. Goed voor de woningcrisis ook. Je punt?
pi_201737745
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 07:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Hebben we jaren geprobeerd in Rotterdam. Helpen met afkicken of afkicken onder dwang werkt niet.
Werkte juist heel goed. Als je de heroine criminaliteit van de jaren 70/80 afzet tegen nu
quote:
Daarbij, als je 3 maanden in de cel zit kick je ook af.
Nee, dan begin je daarna gewoon weer en gaat het hele riedeltje weer van voorafaan beginnen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201737899
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 22:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik hoor graag wat er niet klopt aan de logica dat mensen die gevangen zitten geen winkeldiefstal kunnen plegen.
Levenslang geven voor te hard rijden. Niemand rijdt meer te hard *O*
pi_201737946
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:45 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Haar collega zit al 15 jaar in een bunker, maar dit is natuurlijk veel erger.
Corruptie bij het OM en justitie wil je zeggen?
pi_201738016
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 21:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Harder straffen werkt dus wel want zoals ik in mijn voorbeeld aangeef kunnen mensen die in de gevangenis zitten geen misdaden plegen buiten de gevangenis.

Iemand die 3 maanden in de bak zit kan 3 maanden geen winkeldiefstal plegen. Iemand die na 2 uur heengezonden wordt met procesverbaal kan na 2 uur weer misdaden plegen. Conclusie: zwaarder straffen zorgt voor minder misdaad.
Ja drie maanden cel voor het stelen van een blik bier. Voedsel, gevangenisbewaarders, cellen. Wie gaat dat betalen?
pi_201738238
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 22:54 schreef Patroon het volgende:

[..]
Met dat eerste steun je, misschien onbedoeld, zo'n actie. Ik had je hoger ingeschat Kolonel.
Vind ik niet zo erg :')
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201738300
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:16 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Ja drie maanden cel voor het stelen van een blik bier. Voedsel, gevangenisbewaarders, cellen. Wie gaat dat betalen?
Dat bespaar je aan 2 keer per dag uitrukken politie, 360 diefstallen, en 180 maal proces verbaal opstellen.

Verder is "wie gaat dat betalen" natuurlijk geen sterk argument. Want dan kun je de gevangenispoort net zo goed open zetten en de bewakers naar huis sturen. Een gevangenis kost immers alleen maar geld.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201738306
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 08:56 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Werkte juist heel goed. Als je de heroine criminaliteit van de jaren 70/80 afzet tegen nu
[..]
Nee, dan begin je daarna gewoon weer en gaat het hele riedeltje weer van voorafaan beginnen
Dat heeft niet te maken met mensen laten afkicken, integendeel, die mensen zijn van de straat gehaald en krijgen gewoon een dagelijkse dosis in een gebruikersruimte.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201738370
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 08:38 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Als je ze gelijk neerknalt ook niet. Goed voor de woningcrisis ook. Je punt?
Dat langer straffen wel werkt.

Mensen standrechtelijk executeren werkt overigens ook tegen de criminaliteit. Mensen die dood zijn kunnen net als mensen in de gevangenis geen dingen stelen in de winkel. Persoonlijk ben ik tegen de doodstraf dus ik zou daar niet voor pleiten. Maar inderdaad, de criminaliteit zal wel dalen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201738437
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat langer straffen wel werkt.

Mensen standrechtelijk executeren werkt overigens ook tegen de criminaliteit. Mensen die dood zijn kunnen net als mensen in de gevangenis geen dingen stelen in de winkel. Persoonlijk ben ik tegen de doodstraf dus ik zou daar niet voor pleiten. Maar inderdaad, de criminaliteit zal wel dalen.
Dus er worden geen moorden meer gepleegd en geen brood meer gestolen? Mensen stelen brood niet omdat het leuk is of de straf laag is (wat je überhaupt laag kan noemen voor ¤1,50)

Hopelijk maakt de crimineel de afweging: een maandje cel voor het jatten van een brood is fantastisch maar twee maanden is me te gortig

In Belgisch Congo probeerde de Belgen slaven te motiveren door het afhakken van het handjes van kinderen. Met wisselend succes helaas. Heel raar eigenlijk

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2021 10:00:07 ]
  woensdag 13 oktober 2021 @ 10:04:13 #60
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201738514
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:46 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Ik heb wel maanden lang onterecht huisarrest gekregen dat voelt ook niet fijn.

Voor de meeste mensen zou ik het erg vinden maar niet voor zo'n heks
Ook een heks heeft het recht om gewoon veilig te leven en zich niet bedreigd te voelen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 10:06:04 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201738524
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 06:38 schreef Raw85 het volgende:
De Kaag-haat zit echt diep bij sommigen. Niet helemaal gezond hoor om zelfs in dit topic nog los te gaan op haar
Mensen mogen haar gerust haten, dat snap ik ook wel, maar niet bedreigen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201738571
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat bespaar je aan 2 keer per dag uitrukken politie, 360 diefstallen, en 180 maal proces verbaal opstellen.

Verder is "wie gaat dat betalen" natuurlijk geen sterk argument. Want dan kun je de gevangenispoort net zo goed open zetten en de bewakers naar huis sturen. Een gevangenis kost immers alleen maar geld.
Is een cellencomplex bouwen zoveel goedkoper dan personeel.

Overigens verandert het niks aan de criminaliteitcijfers.
pi_201738581
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 10:04 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ook een heks heeft het recht om gewoon veilig te leven en zich niet bedreigd te voelen.
Klopt gelukkig leven we in een rechtsstaat
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201738710
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:55 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Dus er worden geen moorden meer gepleegd en geen brood meer gestolen? Mensen stelen brood niet omdat het leuk is of de straf laag is (wat je überhaupt laag kan noemen voor ¤1,50)
Nou, er zal nog steeds nog wel wat gestolen worden, maar het zal wel minder worden als de boeven in de gevangenis zitten ipv vrij rondlopen.
quote:
Hopelijk maakt de crimineel de afweging: een maandje cel voor het jatten van een brood is fantastisch maar twee maanden is me te gortig
Als hij in de gevangenis zit is zijn afweging totaal irrelevant. Als hij vrij rondloopt is zijn afweging relevant, dan kan hij namelijk besluiten iets te te stelen en dat daadwerkelijk doen. Iemand die 3 maanden in de bak zit, kan 3 maanden afwegen wat hij wil zonder dat wij daar last van hebben.
quote:
In Belgisch Congo probeerde de Belgen slaven te motiveren door het afhakken van het handjes van kinderen. Met wisselend succes helaas. Heel raar eigenlijk
Ik begrijp niet wat het koloniaal verleden van België te maken heeft met deze discussie.

Maar het afhakken van handen is zeker effectief tegen misdaad. Ik heb een tijdje in het midden oosten gewoond, daar kan ik midden op de markt mijn portemonnee neerleggen op een tafel, 8 uur later terugkomen, en niemand heeft hem aangeraakt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201738722
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat heeft niet te maken met mensen laten afkicken, integendeel, die mensen zijn van de straat gehaald en krijgen gewoon een dagelijkse dosis in een gebruikersruimte.
Perron 0 bedoel je... Dat scheelde heel veel overlast destijds als ik me goed herinner
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201738726
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 10:10 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Is een cellencomplex bouwen zoveel goedkoper dan personeel.
Nou, gelukkig hebben we al cellencomplex in Nederland. Die staan alleen grotendeels leeg.
quote:
Overigens verandert het niks aan de criminaliteitcijfers.
Wel degelijk, om de redenen die ik je eerder al uiteen zette. Misdaad wordt gepleegd door boeven die vrij rondlopen, niet door boeven die in de gevangenis zitten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201738728
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 10:28 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Perron 0 bedoel je... Dat scheelde heel veel overlast destijds als ik me goed herinner
Perron 0 is al 25 jaar geleden opgeheven......ik heb het over de reguliere gebruikersruimtes en opvanghuizen.

Maar inderdaad. Perron 0 concentreerde het op 1 plek. Dat kwam de rest van de stad ten goede.

Perron 0 was wel echt een hele enge naargeestige plek....

[ Bericht 6% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 13-10-2021 10:40:08 ]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201738833
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat langer straffen wel werkt.

Mensen standrechtelijk executeren werkt overigens ook tegen de criminaliteit. Mensen die dood zijn kunnen net als mensen in de gevangenis geen dingen stelen in de winkel. Persoonlijk ben ik tegen de doodstraf dus ik zou daar niet voor pleiten. Maar inderdaad, de criminaliteit zal wel dalen.
Gelukkig maar dat meerdere wetenschappelijke onderzoeken het tegenovergestelde aantonen. De kans op recidive is namelijk hoger bij strenger straffen. Kun je allemaal rustig nalezen. Ga ik niet voor je opzoeken, je hebt zelf ook Google.
pi_201738859
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 10:42 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Gelukkig maar dat meerdere wetenschappelijke onderzoeken het tegenovergestelde aantonen. De kans op recidive is namelijk hoger bij strenger straffen. Kun je allemaal rustig nalezen. Ga ik niet voor je opzoeken, je hebt zelf ook Google.
Nou, dan zitten die wetenschappelijke onderzoeken er naast.

Kijk, als iemand die voor de eerste keer een reep chocolade steelt direct 2 jaar de bak in gaat, zijn baan verliest en zijn huis kwijt raakt grotere kans op recidive geeft, daar hoef je echt niet voor gestudeerd te hebben. Dat zwaarder straffen daar een tegenovergesteld effect heeft, dan kan een kind beredeneren.

Bij een draaideurcrimineel die 4 misdaden per dag pleegt, en reeds 25 veroordelingen op zijn naam heeft. Die ga je niet veranderen met zijn 26e boete of taakstraf. Die moet gewoon langdurig van de straat. In dit geval kan een kind beredeneren dat langer straffen wel werkt.

Dan kun je gaan schermen met wetenschappelijke onderzoeken, maar die heb je dan denk ik zelf niet gelezen of begrepen.

[ Bericht 33% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 13-10-2021 10:52:07 ]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201738925
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 10:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nou, dan zitten die wetenschappelijke onderzoeken er naast.
Je neemt niet eens de moeite het te lezen. Zo kom je natuurlijk nooit tot bredere inzichten en blijf je kleingeestig.
pi_201738951
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 10:50 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Je neemt niet eens de moeite het te lezen. Zo kom je natuurlijk nooit tot bredere inzichten en blijf je kleingeestig.
Je verwijst nergens naar, dus kan ik het ook niet lezen.

Zie mijn verdere aanvulling op je eerdere reactie.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 13 oktober 2021 @ 10:57:21 #72
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201738985
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 10:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nou, dan zitten die wetenschappelijke onderzoeken er naast.

Kijk, als iemand die voor de eerste keer een reep chocolade steelt direct 2 jaar de bak in gaat, zijn baan verliest en zijn huis kwijt raakt grotere kans op recidive geeft, daar hoef je echt niet voor gestudeerd te hebben. Dat zwaarder straffen daar een tegenovergesteld effect heeft, dan kan een kind beredeneren.

Bij een draaideurcrimineel die 4 misdaden per dag pleegt, en reeds 25 veroordelingen op zijn naam heeft. Die ga je niet veranderen met zijn 26e boete of taakstraf. Die moet gewoon langdurig van de straat. In dit geval kan een kind beredeneren dat langer straffen wel werkt.

Dan kun je gaan schermen met wetenschappelijke onderzoeken, maar die heb je dan denk ik zelf niet gelezen of begrepen.
Het gaat er dus om wat je feitelijk allemaal te verliezen hebt. De man met de baan heeft meer te verliezen dan alleen zijn vrijheid (voor een tijdje).
Die draaideurcrimineel kijkt doorgaans niet verder dan de dag van vandaag.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201739141
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 10:57 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Het gaat er dus om wat je feitelijk allemaal te verliezen hebt. De man met de baan heeft meer te verliezen dan alleen zijn vrijheid (voor een tijdje).
Die draaideurcrimineel kijkt doorgaans niet verder dan de dag van vandaag.
Dat heb je goed verwoord. En voor mensen die niet verder kijken dan de dag van vandaag, daarvoor werkt langdurig straffen wel.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201739402
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 07:17 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Niks van gemerkt. Demissionair is sinds dit jaar een volstrekt leeg begrip.
Tja, de noodwetgeving van K-Rona wordt vast breedt ingezet.
pi_201739572
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:49 schreef Derrazi het volgende:
Kaag met de slachtofferrol.
Ze is hier toch ook het slachtoffer?
Ze is immers met de dood bedreigd.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 11:49:01 #76
3542 Gia
User under construction
pi_201739591
Ik ben geen Kaag-fan, maar vindt het top dat ze dit gedaan heeft.
Echter, ik snap niet waarom er een verschil in straffen is, afhankelijk van welke politicus je bedreigt.

Anders gezegd: Kan een Wilders deze uitspraak nu gebruiken als jurisprudentie?
pi_201739713
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 06:38 schreef Raw85 het volgende:
De Kaag-haat zit echt diep bij sommigen. Niet helemaal gezond hoor om zelfs in dit topic nog los te gaan op haar
Weet de aivd tenminste wie ze nog meer in de gaten moeten gaan houden van de geradicaliseerde rechtsen. 8-)
pi_201739787
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:49 schreef Gia het volgende:
Ik ben geen Kaag-fan, maar vindt het top dat ze dit gedaan heeft.
Echter, ik snap niet waarom er een verschil in straffen is, afhankelijk van welke politicus je bedreigt.

Anders gezegd: Kan een Wilders deze uitspraak nu gebruiken als jurisprudentie?
Jurisprudentie is er al:
https://www.google.nl/search?q=wilders+bedreiging+veroordeling

Rechters zullen met allerlei omstandigheden rekening houden waardoor er verschillend gestraft zal worden.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 12:03:58 #79
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201739801
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:49 schreef Gia het volgende:
Ik ben geen Kaag-fan, maar vindt het top dat ze dit gedaan heeft.
Echter, ik snap niet waarom er een verschil in straffen is, afhankelijk van welke politicus je bedreigt.

Anders gezegd: Kan een Wilders deze uitspraak nu gebruiken als jurisprudentie?
https://nos.nl/artikel/23(...)reiger-geert-wilders

https://www.om.nl/actueel(...)eert-wilders-heerlen
We have always been at war with Eastasia.
pi_201739847
Hij zat nog te jammeren bij de rechtbank: ik heb het niet zo bedoeld, het was impulsief, mijn excuses, excuses
En maar jammeren.

Impulsief tikken achter je computer en je hebt een strafblad.
5 maanden lijkt weinig, maar de impact is enorm. Gevangenisstraf blijft op je levens-cv staan.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 12:11:05 #81
3542 Gia
User under construction
pi_201739873
quote:
Maar, het draait ook vaak op taakstrafjes uit.
Ik zou zeggen: zet een minimale straf, van bijvoorbeeld 5 maanden, op het openbaar bedreigen van publieke personen.
pi_201740020
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 12:11 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar, het draait ook vaak op taakstrafjes uit.
Ik zou zeggen: zet een minimale straf, van bijvoorbeeld 5 maanden, op het openbaar bedreigen van publieke personen.
Uiteindelijk blijft het maatwerk en er is ook nog een verschil tussen eenmalig op social media uit de bocht vliegen of meer concrete bedreigingen met een daadwerkelijk plan.

Wat tegen deze persoon in deze kwestie pleit is A) het hebben van een strafblad en B) het feit dat hij ook Hugo de Jonge bedreigt heeft en het dus niet een eenmalige uitglijder was. Vandaar dat et hier iets hogen uitkomt.

Maar over het algemeen mag het van mij wel wat harder en mag ook de politieke cultuur wel een verandering ondergaan. Iemand die andere ideeën heeft dan jijzelf is niet meteen een landverrader omdat hij voor iets meer EU pleit om maar wat te noemen. Een beetje relativeringsvermogen en zelfbeheersing zijn zo slecht nog niet.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 12:27:17 #83
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201740041
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 12:11 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar, het draait ook vaak op taakstrafjes uit.
Ik zou zeggen: zet een minimale straf, van bijvoorbeeld 5 maanden, op het openbaar bedreigen van publieke personen.
De eerste kreeg 10 jaar, de tweede uiteindelijk 3 maanden cel, dat is niet weinig.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201740047
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:36 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Vind ik niet zo erg :')
Ik zie nu trouwens dat ik jou en @KolonelBroodje door elkaar haal. Ik ken Kolonel persoonlijk en was nogal verbaasd over dat deze bagger uit zijn mond komt. Gelukkig blijk jij niet Kolonelbroodje te zjin.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_201740092
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 12:27 schreef Patroon het volgende:

[..]
Ik zie nu trouwens dat ik jou en @:kolonelbroodje door elkaar haal. Ik ken Kolonel persoonlijk en was nogal verbaasd over dat deze bagger uit zijn mond komt. Gelukkig blijk jij niet Kolonelbroodje te zjin.
Beter lezen de volgende keer voordat je weer onzin gaat verkondigen
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  woensdag 13 oktober 2021 @ 12:35:50 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201740113
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 12:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De eerste kreeg 10 jaar, de tweede uiteindelijk 3 maanden cel, dat is niet weinig.
Ik vind het zelfs erg veel, 10 jaar. Volkert kreeg 18 jaar voor het werkelijk en succesvol uitvoeren van een aanslag.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 12:38:57 #87
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201740152
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 12:35 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik vind het zelfs erg veel, 10 jaar. Volkert kreeg 18 jaar voor het werkelijk en succesvol uitvoeren van een aanslag.
Overigens moet daar worden bijvermeld dat die bedreiger van Wilders die 10 jaar heeft gekregen omdat hij ook daadwerkelijk voorbereidende acties voor een aanslag heeft ondernomen.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 12:39:57 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201740163
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 12:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Overigens moet daar worden bijvermeld dat die bedreiger van Wilders die 10 jaar heeft gekregen omdat hij ook daadwerkelijk voorbereidende acties voor een aanslag heeft ondernomen.
Natuurlijk. 10 jaar voor een tweet zou ook bizar zijn. Maar hij heeft het niet gedaan, toch een wezenlijk verschil.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 12:41:49 #89
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201740196
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 12:39 schreef LXIV het volgende:

[..]
Natuurlijk. 10 jaar voor een tweet zou ook bizar zijn. Maar hij heeft het niet gedaan, toch een wezenlijk verschil.
30 jaar is de maximumstraf voor moord, volgens mij kun je 1/3 van de straf voor het voorbereiden van een delict krijgen, dus hij is inderdaad maximaal gestraft. Bij Volkert was de maximumstraf voor moord toentertijd 20 jaar.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201740300
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 12:33 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Beter lezen de volgende keer voordat je weer onzin gaat verkondigen
Inhoudelijk blijf ik erbij dat bedreigen van wie dan ook verwerpelijk is.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 13 oktober 2021 @ 13:06:45 #91
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201740579
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 12:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]
30 jaar is de maximumstraf voor moord, volgens mij kun je 1/3 van de straf voor het voorbereiden van een delict krijgen, dus hij is inderdaad maximaal gestraft. Bij Volkert was de maximumstraf voor moord toentertijd 20 jaar.
Maximumstraf voor moord is levenslang :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 13 oktober 2021 @ 13:10:29 #92
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201740626
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 13:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Maximumstraf voor moord is levenslang :)
Maximaal tijdelijke straf inderdaad. 1/3e van levenslang is natuurlijk ook levenslang, dat zou erg ingewikkeld worden.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 13:14:01 #93
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201740664
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 13:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Maximaal tijdelijke straf inderdaad. 1/3e van levenslang is natuurlijk ook levenslang, dat zou erg ingewikkeld worden.
Ah sorry, ik las je bericht niet goed idd.

Overigens is normaal gesproken het voorbereiden van een moord niet strafbaar.
Voor voorbereiden van een moord met terroristisch oogmerk is een uitzondering gemaakt, en daar kan inderdaad max 10 jaar voor worden gegeven :Y
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 13 oktober 2021 @ 13:17:14 #94
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201740708
Had van mij een jaar mogen zijn, als ik sommige reacties hier lees zijn er nog steeds nogal wat mensen die menen dat het bedreigen van mensen wat heel normaals is.
pi_201740846
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 12:48 schreef Patroon het volgende:

[..]
Inhoudelijk blijf ik erbij dat bedreigen van wie dan ook verwerpelijk is.
Niet mee eens.

Stel verwarde pietje staat op straat met een pistool rond te zwaaien. Dan mag de politie iemand bedreigen door te roepen: "Leg het geweer neer of wij schieten!".
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  woensdag 13 oktober 2021 @ 13:35:14 #96
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201740908
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 13:29 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Niet mee eens.

Stel verwarde pietje staat op straat met een pistool rond te zwaaien. Dan mag de politie iemand bedreigen door te roepen: "Leg het geweer neer of wij schieten!".
Dat is geen bedreigen, dat is waarschuwen
pi_201740924
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 13:29 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Niet mee eens.

Stel verwarde pietje staat op straat met een pistool rond te zwaaien. Dan mag de politie iemand bedreigen door te roepen: "Leg het geweer neer of wij schieten!".
Maar daarmee mag je nog niet tegen verwarde Sigridje (die het land kapotmaakt) roepen "Stap uit de politiek of wij schieten!".
En mag je niet naar verwarde Geertje (die alle Marokkanen terug wil sturen) roepen "Stop met racistisch zijn of wij schieten!".
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_201740956
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 12:08 schreef -Sigaartje het volgende:
Impulsief tikken achter je computer en je hebt een strafblad.
5 maanden lijkt weinig, maar de impact is enorm. Gevangenisstraf blijft op je levens-cv staan.
Overkomt mij ook steeds, zit ik rustig te typen heb ik ineens een politicus met de dood bedreigd en moet ik weer 5 maanden zitten.
Heel vervelend.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_201740957
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 13:36 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Maar daarmee mag je nog niet tegen verwarde Sigridje (die het land kapotmaakt) roepen "Stap uit de politiek of wij schieten!".
En mag je niet naar verwarde Geertje (die alle Marokkanen terug wil sturen) roepen "Stop met racistisch zijn of wij schieten!".
Mee eens maar dit was een antwoord gericht op zijn stelling:
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 12:48 schreef Patroon het volgende:

[..]
Inhoudelijk blijf ik erbij dat bedreigen van wie dan ook verwerpelijk is.
Hij beweert dat bedreigingen nooit gerechtvaardigd zouden kunnen zijn.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201740979
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 13:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat is geen bedreigen, dat is waarschuwen
bedreiging

strafrecht: onder bedreiging van geweld een persoon dwingen iets te doen, te laten of te dulden. ..

Bron

Het maakt niet uit of wat de aanleiding is.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  woensdag 13 oktober 2021 @ 13:46:51 #101
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201741040
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 13:41 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
bedreiging

strafrecht: onder bedreiging van geweld een persoon dwingen iets te doen, te laten of te dulden. ..

Bron

Het maakt niet uit of wat de aanleiding is.
Dat is een cirkel redenering, een bedreiging is bedreiging.
pi_201741097
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 10:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nou, gelukkig hebben we al cellencomplex in Nederland. Die staan alleen grotendeels leeg.
[..]
Wel degelijk, om de redenen die ik je eerder al uiteen zette. Misdaad wordt gepleegd door boeven die vrij rondlopen, niet door boeven die in de gevangenis zitten.
Repressie heeft nooit gewerkt. Amerika is daar een goed voorbeeld van.

Harder straffen ook niet.

https://www.trouw.nl/opin(...)ijk-bewijs~b96ebe1d/

https://www.psychologiema(...)straffen-helpt-niet/
pi_201741159
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 13:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat is een cirkel redenering, een bedreiging is bedreiging.
Dit komt voor mij over alsof je zegt:

jij: Aarbei is geen fruit
ik: Aarbei is wel een fruit want het omvat deze kenmerken
jij: circel redenering
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  woensdag 13 oktober 2021 @ 14:00:17 #104
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201741173
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 13:58 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Dit komt voor mij over alsof je zegt:

jij: Aarbei is geen fruit
ik: Aarbei is wel een fruit want het omvat deze kenmerken
jij: circel redenering
Het is een aarDbei… een aarbei is inderdaad geen fruit, een aarDbei daarentegen wel.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_201741199
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 14:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Het is een aarDbei… een aarbei is inderdaad geen fruit, een aarDbei daarentegen wel.
Goed gespot
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  woensdag 13 oktober 2021 @ 14:04:31 #106
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201741246
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 14:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Het is een aarDbei… een aarbei is inderdaad geen fruit, een aarDbei daarentegen wel.
Cirkel redenering
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 13 oktober 2021 @ 14:14:11 #107
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201741328
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 14:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Het is een aarDbei… een aarbei is inderdaad geen fruit, een aarDbei daarentegen wel.
Nope, een aardbei is een schijnvrucht, net als vijg, ananas, rozenbottel, cashewnoot, beukennootje, tamme kastanje en eikel.
pi_201741609
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 13:52 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Repressie heeft nooit gewerkt. Amerika is daar een goed voorbeeld van.

Harder straffen ook niet.

https://www.trouw.nl/opin(...)ijk-bewijs~b96ebe1d/

https://www.psychologiema(...)straffen-helpt-niet/
Beide artikelen gaan over de psychologie van de dader. Dat is niet mijn punt. Gaat een hardrijder minder hard rijden als de boetes omhoog gaan? Als het aan de hardrijder ligt niet, die laat zich niet afschrikken door hogere boetes.

Dan komen we bij mijn punt. Als iemand nou 3 keer is gepakt met meer dan 50km per uur te hard rijden. Dan kun je wel de voorzichtige conclusie trekken dat straffen bij dit persoon niet werkt. Ga er nu eens van uit dat een notoire hardrijder sochtends naar zijn werk en smiddags uit zijn werk te hard rijdt. Dus die persoon rijdt 2 maal per dag te hard tijdens woon werk verkeer. Dat is:

10 keer per week dat andere weggebruikers gevaar lopen.
40 x per maand
En 480 x per jaar.

Zeg nou eens dat je deze meneer bij de 3e keer een jaar opsluit. Dan voorkom je dus:
10 x per week dat mensen gevaar lopen
40 x per maand
En 480 keer per jaar.

Heeft de hardrijder er iets van geleerd? Nou misschien niet, maar dat geeft ook niet want hij zit in de cel voor minstens een jaar en kan niemand in gevaar brengen.

Dan heb je dus heel simpel 480 gevaarlijke situaties voorkomen.

En dan kom jij hier met bovenstaande flutartikelen die weer de dader centraal stellen ipv de maatschappij dat harder straffen niet werkt?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 13 oktober 2021 @ 14:48:01 #109
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201741675
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 14:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Beide artikelen gaan over de psychologie van de dader. Dat is niet mijn punt. Gaat een hardrijder minder hard rijden als de boetes omhoog gaan? Als het aan de hardrijder ligt niet, die laat zich niet afschrikken door hogere boetes.

Dan komen we bij mijn punt. Als iemand nou 3 keer is gepakt met meer dan 50km per uur te hard rijden. Dan kun je wel de voorzichtige conclusie trekken dat straffen bij dit persoon niet werkt. Ga er nu eens van uit dat een notoire hardrijder sochtends naar zijn werk en smiddags uit zijn werk te hard rijdt. Dus die persoon rijdt 2 maal per dag te hard tijdens woon werk verkeer. Dat is:

10 keer per week dat andere weggebruikers gevaar lopen.
40 x per maand
En 480 x per jaar.

Zeg nou eens dat je deze meneer bij de 3e keer een jaar opsluit. Dan voorkom je dus:
10 x per week dat mensen gevaar lopen
40 x per maand
En 480 keer per jaar.

Heeft de hardrijder er iets van geleerd? Nou misschien niet, maar dat geeft ook niet want hij zit in de cel voor minstens een jaar en kan niemand in gevaar brengen.

Dan heb je dus heel simpel 480 gevaarlijke situaties voorkomen.

En dan kom jij hier met bovenstaande flutartikelen die weer de dader centraal stellen ipv de maatschappij dat harder straffen niet werkt?
het is ook veel verstandiger de pakkans te vergroten dan de straf te verhogen.
pi_201741739
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 13:29 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Niet mee eens.

Stel verwarde pietje staat op straat met een pistool rond te zwaaien. Dan mag de politie iemand bedreigen door te roepen: "Leg het geweer neer of wij schieten!".
Je hebt helemaal gelijk. Hoe kon ik zo dom zijn.
Maar ik kan 't mis hebben...
  FOK!fotograaf woensdag 13 oktober 2021 @ 14:57:39 #111
364681 over_hedge
pi_201741763
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:49 schreef Derrazi het volgende:
Kaag met de slachtofferrol.
Ze is dan ook het slachtoffer... Dus lijkt me een prima rol.

Wat je van haar vind in de politiek staat daar los van
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 15:09:09 #112
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201741875
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 14:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nope, een aardbei is een schijnvrucht, net als vijg, ananas, rozenbottel, cashewnoot, beukennootje, tamme kastanje en eikel.
En een tomaat
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201741959
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 14:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
het is ook veel verstandiger de pakkans te vergroten dan de straf te verhogen.
Dat klopt.

Maar het is en en. Ik denk dat iemand met een strafblad van tientallen pagina's niet opeens een modelburger wordt als de pakkans groter wordt. Daar moet de maatschappij gewoon tegen worden beschermd door hem gewoon lang op te bergen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 13 oktober 2021 @ 15:21:00 #114
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201742016
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 15:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat klopt.

Maar het is en en. Ik denk dat iemand met een strafblad van tientallen pagina's niet opeens een modelburger wordt als de pakkans groter wordt. Daar moet de maatschappij gewoon tegen worden beschermd door hem gewoon lang op te bergen.
Zeker, draaideur criminelen daar is het geen straf of wraking, maar de maatschappij in bescherming nemen tegen.
  FOK!fotograaf woensdag 13 oktober 2021 @ 15:24:50 #115
364681 over_hedge
pi_201742070
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 15:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
En een tomaat
Daarom is ananas op pizza helemaal niet zo gek. Is gewoon fruit zoals tomaat. En iedereen doet tomaat op zijn pizza
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 15:29:54 #116
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201742131
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 15:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
En een tomaat
dat is een echte vrucht
pi_201742159
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 13:29 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Niet mee eens.

Stel verwarde pietje staat op straat met een pistool rond te zwaaien. Dan mag de politie iemand bedreigen door te roepen: "Leg het geweer neer of wij schieten!".
Maar om toch nog even inhoudelijk te reageren zou je eens kunnen beginnen met het begrijpen van geweldsmonopolie en waarom de overheid die heeft. https://nl.wikipedia.org/wiki/Geweldsmonopolie
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_201742434
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 15:31 schreef Patroon het volgende:

[..]
Maar om toch nog even inhoudelijk te reageren zou je eens kunnen beginnen met het begrijpen van geweldsmonopolie en waarom de overheid die heeft. https://nl.wikipedia.org/wiki/Geweldsmonopolie
Waar haal je uit dat ik de geweldsmonopolie niet begrijp of dat ik het daar niet mee eens ben? Neem je verlies en move on
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201742536
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 15:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zeker, draaideur criminelen daar is het geen straf of wraking, maar de maatschappij in bescherming nemen tegen.
Exact.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 13 oktober 2021 @ 16:05:42 #120
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201742558
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Exact.
Weltschmerz gaat hierover helemaal de gordijnen in denk ik
pi_201742574
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 14:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Beide artikelen gaan over de psychologie van de dader. Dat is niet mijn punt. Gaat een hardrijder minder hard rijden als de boetes omhoog gaan? Als het aan de hardrijder ligt niet, die laat zich niet afschrikken door hogere boetes.

Dan komen we bij mijn punt. Als iemand nou 3 keer is gepakt met meer dan 50km per uur te hard rijden. Dan kun je wel de voorzichtige conclusie trekken dat straffen bij dit persoon niet werkt. Ga er nu eens van uit dat een notoire hardrijder sochtends naar zijn werk en smiddags uit zijn werk te hard rijdt. Dus die persoon rijdt 2 maal per dag te hard tijdens woon werk verkeer. Dat is:

10 keer per week dat andere weggebruikers gevaar lopen.
40 x per maand
En 480 x per jaar.

Zeg nou eens dat je deze meneer bij de 3e keer een jaar opsluit. Dan voorkom je dus:
10 x per week dat mensen gevaar lopen
40 x per maand
En 480 keer per jaar.

Heeft de hardrijder er iets van geleerd? Nou misschien niet, maar dat geeft ook niet want hij zit in de cel voor minstens een jaar en kan niemand in gevaar brengen.

Dan heb je dus heel simpel 480 gevaarlijke situaties voorkomen.

En dan kom jij hier met bovenstaande flutartikelen die weer de dader centraal stellen ipv de maatschappij dat harder straffen niet werkt?
Volgens mij heb je het Trouw artikel niet gelezen. Het gaat hier niet over psychologie maar over sociologie. Harder straffen werkt niet preventief. Het zorgt er juist voor dat het dweilen met de kraan open wordt. Dan kan je zo'n beetje het halve land gaan oppakken, misschien werkt dat goed in het fascisme maar ik ben een liefhebber van preventie en voorkomen is beter dan genezen. Hardrijders voor een jaar opsluiten is dan ook een erg onzinnige voorstel. Ook al klinkt dat goed met hyperbolische argumenten als "strafblad van tientallen pagina's"
pi_201742715
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:07 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Volgens mij heb je het Trouw artikel niet gelezen. Het gaat hier niet over psychologie maar over sociologie. Harder straffen werkt niet preventief. Het zorgt er juist voor dat het dweilen met de kraan open wordt. Dan kan je zo'n beetje het halve land gaan oppakken, misschien werkt dat goed in het fascisme maar ik ben een liefhebber van preventie en voorkomen is beter dan genezen. Hardrijders voor een jaar opsluiten is dan ook een erg onzinnige voorstel. Ook al klinkt dat goed met hyperbolische argumenten als "strafblad van tientallen pagina's"
Het werkt wel degelijk preventief want draaideurcriminelen daarvan weet je dat ze vroeg of laat weer de fout in gaan als ze vrij rondlopen. Als ze niet vrij rondlopen kunnen ze dus ook de fout niet in gaan. Dat lijkt me vrij eenvoudig te beredeneren.

Een strafblad van tientallen pagina's is zeker niet hyperbolisch maar de dagelijkse realiteit.

quote:
Premium
Man met een strafblad van 41 pagina’s krijgt er een blaadje bij: een week cel voor het bedreigen van de burgemeester van Baarn

Een 58-jarige man is donderdag door de Utrechtse politierechter veroordeeld tot vijf weken celstraf, waarvan vier weken voorwaardelijk, voor het bedreigen van de Baarnse burgemeester Mark Röell en een medewerkster van woonstichting Eemland Wonen. Ook werd hij schuldig bevonden aan een winkeldiefstal in Soest.

https://m.gooieneemlander(...)e&utm_medium=organic

Nou, eens denken. Deze meneer heeft een strafblad van 41 pagina's. Krijgt er nu weer een pagina bij wegens diefstal en bedreiging. Hij wordt veroordeeld tot 5 weken celstraf waarvan 4 voorwaardelijk. Na een week is hij dus weer vrij....

Wanneer verwacht je dat deze meneer weer over de schreef gaat? 2 dagen na zijn vrijlating? Een week na zijn vrijlating?

En wat als we nu eens zeggen: meneer, u heeft een strafblad van 41 pagina's, u leert er niet van, we gaan nu de maatschappij tegen u beschermen, u gaat 10 jaar de gevangenis in.

Dan weet je in ieder geval dat hij de komende 10 jaar geen pagina's aan zijn strafblad kan toevoegen en er dus geen mensen slachtoffer worden van hem.

En dan wil jij nu serieus met droge ogen beweren dat deze meneer 10 jaar opsluiten tot meer recidive leidt dan deze meneer na een week weer op straat zetten?

[ Bericht 0% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 13-10-2021 16:39:46 ]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 13 oktober 2021 @ 16:54:04 #123
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201743139
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:07 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Volgens mij heb je het Trouw artikel niet gelezen. Het gaat hier niet over psychologie maar over sociologie. Harder straffen werkt niet preventief. Het zorgt er juist voor dat het dweilen met de kraan open wordt. Dan kan je zo'n beetje het halve land gaan oppakken, misschien werkt dat goed in het fascisme maar ik ben een liefhebber van preventie en voorkomen is beter dan genezen. Hardrijders voor een jaar opsluiten is dan ook een erg onzinnige voorstel. Ook al klinkt dat goed met hyperbolische argumenten als "strafblad van tientallen pagina's"
En wat zou jij dan willen voorstellen te doen met mensen die een strafblad hebben waar je je huis mee kan behangen en volledig schijt hebben aan de maatschappij. Iedere keer weer inbreken, autos leeghalen, winkeldiefstal begaan, geweldadig zijn en mensen bedreigen?
Er een sociaal werker voorbij sturen met een koppie thee?
Mijn vraag niet beantwoorden maar draaien lijkt me het meest waarschijnlijke antwoord.
pi_201743505
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 13:38 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Overkomt mij ook steeds, zit ik rustig te typen heb ik ineens een politicus met de dood bedreigd en moet ik weer 5 maanden zitten.
Heel vervelend.
Ben je op je werk 5 maanden weg. Vragen je collega's, waar was je? Eh, vakantie, actieve vakantie (wasknijpers in elkaar zetten).
Maar serieus, je baas ziet je aankomen. Ik moet 5 maanden brommen. Waarom? Ik wilde Kaag levend villen.
Geen fijne binnenkomer als je in februari je beoordelingsgesprek krijgt.
pi_201744053
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 12:27 schreef Patroon het volgende:

[..]
Ik zie nu trouwens dat ik jou en @:kolonelbroodje door elkaar haal. Ik ken Kolonel persoonlijk en was nogal verbaasd over dat deze bagger uit zijn mond komt. Gelukkig blijk jij niet Kolonelbroodje te zjin.
Geen zorgen, ben wel wat verstandiger :)
pi_201744736
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Het werkt wel degelijk preventief want draaideurcriminelen daarvan weet je dat ze vroeg of laat weer de fout in gaan als ze vrij rondlopen. Als ze niet vrij rondlopen kunnen ze dus ook de fout niet in gaan. Dat lijkt me vrij eenvoudig te beredeneren.

Een strafblad van tientallen pagina's is zeker niet hyperbolisch maar de dagelijkse realiteit.
[..]
https://m.gooieneemlander(...)e&utm_medium=organic

Nou, eens denken. Deze meneer heeft een strafblad van 41 pagina's. Krijgt er nu weer een pagina bij wegens diefstal en bedreiging. Hij wordt veroordeeld tot 5 weken celstraf waarvan 4 voorwaardelijk. Na een week is hij dus weer vrij....

Wanneer verwacht je dat deze meneer weer over de schreef gaat? 2 dagen na zijn vrijlating? Een week na zijn vrijlating?

En wat als we nu eens zeggen: meneer, u heeft een strafblad van 41 pagina's, u leert er niet van, we gaan nu de maatschappij tegen u beschermen, u gaat 10 jaar de gevangenis in.

Dan weet je in ieder geval dat hij de komende 10 jaar geen pagina's aan zijn strafblad kan toevoegen en er dus geen mensen slachtoffer worden van hem.

En dan wil jij nu serieus met droge ogen beweren dat deze meneer 10 jaar opsluiten tot meer recidive leidt dan deze meneer na een week weer op straat zetten?
Ahhh ja. Een voorbeeld = de dagelijkse realiteit.

Over conformation base gesproken.
pi_201744794
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Er een sociaal werker voorbij sturen met een koppie thee?
Ja.

In de tijd dat Cohen burgemeester was van Amsterdam was Amsterdam een van de veilige steden van Europa. Ondertussen is het een van de onveiligste steden van Europa zover ik weet.

Cohen werd indertijd fel bekritiseerd door de conservatieve media maar zijn plan werkte daadwerkelijk. Vervolgens werd Cohen nogmaals aangevallen toen hij in de Tweede Kamer zat omdat hij te aardig zou zijn.

Ik zie sommige conservatieven klagen over de misdaadcijfers terwijl ze onderdeel van het probleem zijn. Harder straffen voorstellen terwijl dat aantoonbaar niet helpt en ondersteuning voor sociaaleconomische problemen wel.
pi_201745503
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 19:33 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Ahhh ja. Een voorbeeld = de dagelijkse realiteit.

Over conformation base gesproken.
Sterk weerlegd :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201745556
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 19:38 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Ja.

In de tijd dat Cohen burgemeester was van Amsterdam was Amsterdam een van de veilige steden van Europa. Ondertussen is het een van de onveiligste steden van Europa zover ik weet.

Cohen werd indertijd fel bekritiseerd door de conservatieve media maar zijn plan werkte daadwerkelijk. Vervolgens werd Cohen nogmaals aangevallen toen hij in de Tweede Kamer zat omdat hij te aardig zou zijn.

Ik zie sommige conservatieven klagen over de misdaadcijfers terwijl ze onderdeel van het probleem zijn. Harder straffen voorstellen terwijl dat aantoonbaar niet helpt en ondersteuning voor sociaaleconomische problemen wel.
Aha, jongerenwerkers, buurthuizen,bokslessen en op vlindervangreis naar Marokko dus. Het mantra wat geitenwollensokkendragers al vanaf de jaren 60 roepen met hun postmodernistische prietpraat waardoor Nederland nu internationaal bekend staat als narcostaat waar advocaten en journalisten vermoord worden en de premier beveiligd moet worden tegen de mocromaffia...

Dat je in 2021 nog met zo'n grijsgedraaid jaren 70 verhaal durft aan te komen zeg. De kopstukken van nu zijn de jochies waar Cohen thee mee zat te drinken in het buurthuis.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201745624
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 20:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Aha, jongerenwerkers, buurthuizen,bokslessen en op vlindervangreis naar Marokko dus. Het mantra wat geitenwollensokkendragers al vanaf de jaren 60 roepen met hun postmodernistische prietpraat waardoor Nederland nu internationaal bekend staat als narcostaat waar advocaten en journalisten vermoord worden en de premier beveiligd moet worden tegen de mocromaffia...

Dat je in 2021 nog met zo'n grijsgedraaid jaren 70 verhaal durft aan te komen zeg. De kopstukken van nu zijn de jochies waar Cohen thee mee zat te drinken in het buurthuis.
De narcostaat is toch echt twee a een decennia geleden begonnen toen we van een sociaal democratie naar neoliberale staat gingen als land. O.a een voorbeeld is dat veel verkrachtingszaken op de planken blijven liggen omdat er te weinig mankracht voor is (zie er valt te weinig aan te verdienen)

En nee je goedkope truc om een groep te stigmatiseren werkt niet. Taghi komt uit Vianen en is 10 a 20 jaar spoorloos geweest nadat hij in contact kwam met de politie. Als er aandacht was voor deze beginnende crimineel was er misschien heel wat ellende bespaard. Maar goed jouw voorstel zou zijn om hem levenslang op te sluiten voor het stelen van een autoradio (om hyperbolische te eindigen)
pi_201745760
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 15:55 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Waar haal je uit dat ik de geweldsmonopolie niet begrijp of dat ik het daar niet mee eens ben? Neem je verlies en move on
Welk verlies?

Jij stelt dat het dreigen met geweld door de politie hetzelfde is als wat een bedreiging ivm werk of politiek etc. Dan begrijp je geweldsmonopoly niet. Maar goed einde discussie.

[ Bericht 5% gewijzigd door Patroon op 13-10-2021 21:07:24 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_201745782
Ah het wijf gaat 5 maanden de cel in. Top. Zouden ze met meer politici moeten doen. ^O^ Gewoon je zonden overdenken wat betreft dat gefaalde nieuwe leiderschap.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201746609
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 20:47 schreef Patroon het volgende:

[..]
Welk verlies?

Jij stelt dat het dreigen met geweld door de politie hetzelfde is als wat een bedreiging ivm werk of politiek etc. Dan begrijp je geweldsmonopoly niet. Maar goed einde discussie.
Jij zegt

quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 12:48 schreef Patroon het volgende:

[..]
Inhoudelijk blijf ik erbij dat bedreigen van wie dan ook verwerpelijk is.
Ik zeg dat het niet voor iedereen zo is:

quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 13:29 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Niet mee eens.

Stel verwarde pietje staat op straat met een pistool rond te zwaaien. Dan mag de politie iemand bedreigen door te roepen: "Leg het geweer neer of wij schieten!".
En nu zeg jij dat ik de rechtstaat niet begrijp omdat ik zeg dat dit ook een bedreiging is die wel is toegestaan? 8)7
Als ik zeg dat de politie ook mag bedreigen (om jouw statement te ontkrachten) zeg ik niet dat ik vind dat deze twee voorbeelden even 'rechtvaardig' zijn

[ Bericht 1% gewijzigd door KroketBroodje op 13-10-2021 22:26:26 ]
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  donderdag 14 oktober 2021 @ 08:15:47 #134
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201748463
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 19:38 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Ja.

In de tijd dat Cohen burgemeester was van Amsterdam was Amsterdam een van de veilige steden van Europa. Ondertussen is het een van de onveiligste steden van Europa zover ik weet.

Cohen werd indertijd fel bekritiseerd door de conservatieve media maar zijn plan werkte daadwerkelijk. Vervolgens werd Cohen nogmaals aangevallen toen hij in de Tweede Kamer zat omdat hij te aardig zou zijn.

Ik zie sommige conservatieven klagen over de misdaadcijfers terwijl ze onderdeel van het probleem zijn. Harder straffen voorstellen terwijl dat aantoonbaar niet helpt en ondersteuning voor sociaaleconomische problemen wel.
Dader als slachtoffer zien, oh wow, ze bestaan nog
En ik had gelijk
pi_201748513
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 20:31 schreef Derrazi het volgende:

[..]
De narcostaat is toch echt twee a een decennia geleden begonnen toen we van een sociaal democratie naar neoliberale staat gingen als land. O.a een voorbeeld is dat veel verkrachtingszaken op de planken blijven liggen omdat er te weinig mankracht voor is (zie er valt te weinig aan te verdienen)
En wie was er toen ook alweer burgemeester in Amsterdam? O ja, Cohen...
quote:
En nee je goedkope truc om een groep te stigmatiseren werkt niet. Taghi komt uit Vianen en is 10 a 20 jaar spoorloos geweest nadat hij in contact kwam met de politie. Als er aandacht was voor deze beginnende crimineel was er misschien heel wat ellende bespaard. Maar goed jouw voorstel zou zijn om hem levenslang op te sluiten voor het stelen van een autoradio (om hyperbolische te eindigen)
Taghi is natuurlijk het enige kopstuk van de mocromaffia..... De schietpartij in de staatsliedenbuurt vergeten? De betrokkenen daar waren de straatschoffies uit de theekrans van Cohen.

Daarbij is Taghi niet 20 jaar spoorloos geweest. Die is pas in beeld sinds het 26koper onderzoek uit 2014 of zo. 20 jaar geleden had nog niemand van Taghi gehoord.

Je moet je feiten checken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Redactie Sport donderdag 14 oktober 2021 @ 08:30:08 #136
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201748557
Waarom gaat het hier ineens over de Mocromafia?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 14 oktober 2021 @ 11:00:00 #137
3542 Gia
User under construction
pi_201750073
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 12:48 schreef Patroon het volgende:
Inhoudelijk blijf ik erbij dat bedreigen van wie dan ook verwerpelijk is.
Dat wel, aan de andere kant is 't wel zo dat Wilders bescherming heeft vanwege al die bedreigingen.
Een gewaarschuwd man telt voor twee.

Kaag is nu bedreigd, de bedreiger wordt direct bestraft. De volgende die Kaag iets wil aandoen, waarschuwt waarschijnlijk niet eerst. Of gaat ze, net als Wilders, voortaan met een legertje lijfwachten door het leven? Risico-afweging.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')