abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:59:09 #251
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201731455
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:50 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/a(...)erug-komen~a8540f62/

Volwaardig alternatief hoor dat testen! Is totaal geen drang. Hoe kom je dr bij?
Ach, hier in de regio kent men toch wel de plekken waar het ook zonder kan, zonder daar te veel ophef over te maken. Daarnaast is je laten testen een slecht idee, als je positief bent, moeten ze weer van alles van je, zoals thuisquarantaine of contactonderzoek. Ik blijf buiten dat registratiesysteem. Als ik écht ziek ben, blijf ik binnen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  Moderator dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:59:51 #252
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201731461
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:37 schreef speknek het volgende:

[..]
Jij weet ook dat je ooit doodgaat dus laten we moord niet meer strafbaar stellen?

Dat het geen goed idee is wil niet zeggen dat asociaal verspreiden wel een topidee is.

Ohnee ik noem het weer asociaal, snel iedereen er over vallen, en niet over het geen rekening houden met immunogecompromitteerde mensen.
Ik ben blij dat we een fatsoenlijke discussie kunnen hebben en niet richting stropoppen gaan.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:00:45 #253
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201731480
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:59 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ben blij dat we een fatsoenlijke discussie kunnen hebben en niet richting stropoppen gaan.
Ha, dit topic zal de logical fallacies bingo al wel uitgespeeld hebben.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  Moderator dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:00:45 #254
236264 crew  capricia
pi_201731481
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Tijd voor een superlokale lockdown in staphorst?

Maar eerst: hoeveel staphorstenaren komen er in het ziekenhuis terecht? Hebben ze ook een onevenredig effect op de zorg op het moment?
https://coronadashboard.r(...)0/ziekenhuis-opnames

5 gisteren.
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:04:03 #255
408813 crew  trein2000
pi_201731532
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:59 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Ach, hier in de regio kent men toch wel de plekken waar het ook zonder kan, zonder daar te veel ophef over te maken. Daarnaast is je laten testen een slecht idee, als je positief bent, moeten ze weer van alles van je, zoals thuisquarantaine of contactonderzoek. Ik blijf buiten dat registratiesysteem. Als ik écht ziek ben, blijf ik binnen.
Ik woon in Twente. Hier is het niet anders ;)
Maar daar ging het mij niet om. Het is lekker makkelijk roepen “dan ga je toch even testen”.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201731541
quote:
Gaat nog druk worden als we er straks een zwaar griepseizoen bovenop krijgen.
blablablabla
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:05:36 #257
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201731546
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik woon in Twente. Hier is het niet anders ;)
Maar daar ging het mij niet om. Het is lekker makkelijk roepen “dan ga je toch even testen”.
Dat klopt, die in Winterswijk pas ook pas sinds 27 september open geloof ik, raar als die weer sluit.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201731557
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]

:')
Dat is dus echt de hele biblebelt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:08:04 #259
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201731573
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:32 schreef speknek het volgende:

[..]
You haven't seen me disrespectful B-).

Dit verhaal was overigens niet zelfbedacht (hooguit geparafraseerd) maar komt juist uit gristelijke hoek.

Mijn gereformeerde schoonfamilie uit de bible belt is in ieder geval beter gevaccineerd dan mijn atheïstische eigen familie.
Punt is dat je religie, als levensovertuiging, hierin blijft betrekken en dat ridiculiseert inclusief dat atheïsme ook een vorm van religie is.

Dat iemand iets verwerpelijk vindt, is vooral een mening en geen inhoudelijk discussie waard. Hooguit interessant waarom iemand die mening heeft (ontwikkeld) of vestigt.
Het moet niet uitmaken waarom iemand een (andere) keuze maakt aangaande zichzelf en daarbij niet eens verdacht wordt van een overtreding. Het wordt pas van belang als daarmee een ander in dat zelfde recht, schade wordt berokkend.

Ik neem aan dat je ook wel begrijpt dat mensen vage (overtuigings)argumenten zoeken als ze gevraagd worden waarom ze iets doen wat anderen (kunnen) afkeuren en zich dan in allerlei bochten om zich welgevallig te verantwoorden.

Dat iemand zich niet wil vaccineren of weigeren zich medisch te bewijzen, is primair een eigen keuze.
Dat anderen daar redeloos aanstoot aan nemen om vervolgens op goedkope wijze verdenkingen te suggereren, is juist wat voorkomen moet worden. Ook omdat het beschuldigde mensen weerloos op grond van vermoedens wegzet, uitsluit en dwang alleen maar polariserend zal uitwerken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:08:16 #260
186611 Haags
pi_201731576
Oké, buiten de Biblebelt om is er dus eigenlijk geen ene reet aan de hand.

Nou mooi, gaan ze daar voor groepsimmuniteit en wij in de beschaafde wereld leven fijn verder.
Zonder wrijving geen glans
  Moderator dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:08:23 #261
5428 crew  miss_sly
pi_201731580
Ik kan me echt wel voorstellen dat de mogelijke consequenties van een positieve test mensen ervan weerhouden om te testen bij klachten. Ik zou het zelf wel doen, voor mij, omdat het voor mij geen consequenties zou hebben, behalve dat ik een week alleen thuis zou kunnen werken en niet een dag naar kantoor zou kunnen. Maar voor dochter zou het weer betekenen dat ze thuis moet blijven en school mist. Nooit fijn, en zeker niet zo'n eerste jaar middelbare school. Ze is ook volledig gevaccineerd.

Ik vind het lastig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:10:12 #262
8369 speknek
Another day another slay
pi_201731599
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:08 schreef Vallon het volgende:

[..]
Punt is dat je religie, als levensovertuiging, hierin blijft betrekken en dat ridiculiseert inclusief dat atheïsme ook een vorm van religie is.

Dat iemand iets verwerpelijk vindt, is vooral een mening en geen inhoudelijk discussie waard. Hooguit interessant waarom iemand die mening heeft (ontwikkeld) of vestigt.
Het moet niet uitmaken waarom iemand een (andere) keuze maakt aangaande zichzelf en daarbij niet eens verdacht wordt van een overtreding. Het wordt pas van belang als daarmee een ander in dat zelfde recht, schade wordt berokkend.

Ik neem aan dat je ook wel begrijpt dat mensen vage (overtuigings)argumenten zoeken als ze gevraagd worden waarom ze iets doen wat anderen (kunnen) afkeuren en zich dan in allerlei bochten om zich welgevallig te verantwoorden.

Dat iemand zich niet wil vaccineren of weigeren zich medisch te bewijzen, is primair een eigen keuze.
Dat anderen daar redeloos aanstoot aan nemen om vervolgens op goedkope wijze verdenkingen te suggereren, is juist wat voorkomen moet worden. Ook omdat het beschuldigde mensen weerloos op grond van vermoedens wegzet, uitsluit en dwang alleen maar polariserend zal uitwerken.
Ik snap weer eens bij God (oeps) niet wat je punt is en waarom je denkt dat een redelijke reactie op mijn eerdere post is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:10:30 #263
408813 crew  trein2000
pi_201731604
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:08 schreef miss_sly het volgende:
Ik kan me echt wel voorstellen dat de mogelijke consequenties van een positieve test mensen ervan weerhouden om te testen bij klachten. Ik zou het zelf wel doen, voor mij, omdat het voor mij geen consequenties zou hebben, behalve dat ik een week alleen thuis zou kunnen werken en niet een dag naar kantoor zou kunnen. Maar voor dochter zou het weer betekenen dat ze thuis moet blijven en school mist. Nooit fijn, en zeker niet zo'n eerste jaar middelbare school. Ze is ook volledig gevaccineerd.

Ik vind het lastig.
Kijk verstandelijk weet je prima dat je je moet laten testen. Maar gevoelsmatig zeg ik ook “mijn bijdrage heb ik geleverd, het is een keer eindig met de solidariteit”.

En eerlijk? Ik weet niet wat het wint als ik in de situatie kom.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:13:48 #264
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201731663
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Kijk verstandelijk weet je prima dat je je moet laten testen. Maar gevoelsmatig zeg ik ook “mijn bijdrage heb ik geleverd, het is een keer eindig met de solidariteit”.

En eerlijk? Ik weet niet wat het wint als ik in de situatie kom.
hier kan ik me ook wel in vinden, het houdt een keer op, ik kom ook niet verder dan als ik me ziek voel thuis blijf maar dat deed ik voor corona ook al, mocht het heftig worden zou ik een (snel) test overwegen om het uit te sluiten maar dat is het dan wel.
  Moderator dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:14:31 #265
5428 crew  miss_sly
pi_201731676
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Kijk verstandelijk weet je prima dat je je moet laten testen. Maar gevoelsmatig zeg ik ook “mijn bijdrage heb ik geleverd, het is een keer eindig met de solidariteit”.

En eerlijk? Ik weet niet wat het wint als ik in de situatie kom.
Precies dat.
En dan vooral mijn kind. Voor mezelf vind ik het nog weer wat anders, en zoveel echt belangrijks hoef ik niet te missen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201731707
Wij doen gewoon een zelftest en met koorts GGD.
Maar ja, ook eigen bedrijf waar je niet teveel zieken (of quarantaine) wil.

*gaat QR-code voor het eerst gebruiken nu *O*
pi_201731714
Hoeveel % van alle besmettingen is van de biblebelt? In rotterdam is er eigenlijk amper een hele grote stijging.
pi_201731717
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:13 schreef Tarado het volgende:
hier kan ik me ook wel in vinden, het houdt een keer op, ik kom ook niet verder dan als ik me ziek voel thuis blijf maar dat deed ik voor corona ook al,
Isolatie reikt ook nog eens verder dan alleen dat hè. Ergens is het wel eindig voor velen ja, al dan niet voor jezelf goedgepraat door andere risicobeperkende maatregelen te nemen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:16:41 #269
5428 crew  miss_sly
pi_201731720
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:16 schreef Mammietje het volgende:
Wij doen gewoon een zelftest en met koorts GGD.
Maar ja, ook eigen bedrijf waar je niet teveel zieken wil.

*gaat QR-code voor het eerst gebruiken nu *O*
En wat doe je bij een flinke snotneus, niet ziek, geen koorts en negatieve zelftest?

O, en have fun! Ik heb hem nu twee keer gebruikt, ging prima.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201731736
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En wat doe je bij een flinke snotneus, niet ziek, geen koorts en negatieve zelftest?

O, en have fun! Ik heb hem nu twee keer gebruikt, ging prima.
Papieren zakdoekje gebruiken. :Y :+
Thanks! :)
  Moderator dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:18:15 #271
5428 crew  miss_sly
pi_201731749
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:17 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Papieren zakdoekje gebruiken. :Y :+
:D
Maar geen GGD test? En met naar school gaan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201731754
Niet gevaccineerden moeten juist wel gaan testen. Kunnen ze nog eens avondje uit.
Ik zou een zelftestje doen, negatief kbye en bij positief lekker netflixen en mijn baard laten groeien.
Go hard or go home
pi_201731777
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Tijd voor een superlokale lockdown in staphorst?

Maar eerst: hoeveel staphorstenaren komen er in het ziekenhuis terecht? Hebben ze ook een onevenredig effect op de zorg op het moment?
En die hele rits griffodorpen die er onder hangt? Ach laat ze lekker, vrijheid van godsdienst, blablabla.
pi_201731790
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
:D
Maar geen GGD test? En met naar school gaan?
Nope, met zelftest vind ik het prima. Ze verstrekken die niet voor niets toch? :)
pi_201731833
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:16 schreef Mammietje het volgende:
Wij doen gewoon een zelftest en met koorts GGD.
Maar ja, ook eigen bedrijf waar je niet teveel zieken (of quarantaine) wil.

*gaat QR-code voor het eerst gebruiken nu *O*
Dat weet je nog helemaal niet.... Ik hoopte dat vorige week ook. Werd er helemaal niet om gevraagd...

Maar smakelijk! (denk ik).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')