abonnement Unibet Coolblue
pi_201729644
Een man die werd verdacht van mishandeling is vanochtend vrijgesproken nadat was gebleken dat Rotterdamse boa's hun verklaringen achteraf hadden aangepast. Het Openbaar Ministerie spreekt van een kwalijke zaak en noemt het "een ernstige schending van het strafvorderlijk beginsel."

De uitspraak dateert al van 22 juni, maar is pas gisteren gepubliceerd door de Rotterdamse rechtbank.

De zaak draait om een incident, vorig jaar april, bij de parkeerplaats van een sportvereniging in Rotterdam. De coronamaatregelen waren net van kracht en boa's traden op tegen een groep mensen. Daarbij ontstond een vechtpartij. De boa's werden geschopt, geslagen en bespuugd. Vijf toezichthouders raakten gewond. De verdachte waar het nu om gaat, zou niet alleen geweld hebben gebruikt, maar zou ook boa's hebben bedreigd.

Uit het verhoor van de boa's blijkt dat twee van hen hebben toegegeven dat zij hun proces-verbaal over het voorval hebben aangepast, op advies van de politie. Het gaat om de beschrijving van de verdachte. Twee andere boa's hebben ontkend, maar het OM zegt dat ook zij het proces-verbaal hebben aangepast.

Advocaat vertrouwde het niet
De zaak kwam aan het licht doordat de advocaat van de verdachte, Cem Kekik, de boa's als getuige had opgeroepen. "Toen mijn cliënt werd opgepakt, vertrouwde ik het al niet", zegt hij tegen regiozender Rijnmond. "Ik hoorde dat een proces-verbaal was teruggestuurd en toen dacht ik: dit is niet goed. Dat is ook gebleken en de waarheid is gelukkig naar boven gekomen. Hier heb ik anderhalf jaar voor gevochten."

De vechtpartij van vorig jaar april leidde tot discussie of boa's bewapend moeten worden. Minister Grapperhaus vond van wel. De Rotterdamse burgemeester Aboutaleb vreesde dat situaties daardoor zouden kunnen escaleren. Besloten werd tot een proef van een jaar met wapenstokken in tien Nederlandse gemeenten.

https://nos.nl/artikel/24(...)uit-na-leugens-boa-s

Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_201729722
Heb je ook een mening hierover of is dit enkel een artikel-dump?
pi_201730004
Ontslag op staande voet en vervolgen voor meineed, dat is in een rechtsstaat het enige mogelijke vervolg.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201730335
Paddo's werden verboden naar aanleiding van nep verhalen, boa's werden bewapend naar aanleiding van een nep incident en klokkenluiders gaan nog steeds jarenlang aan ellende tegemoet.

Maar toch zijn er mensen die vertrouwen dat de overheid wel kan beslissen wat nep nieuws is en wat je wel en niet mag zeggen.
pi_201730379
quote:
op advies van de politie
Dit is misschien nog wel het ergste. Van een mislukte agent verwacht je nog dat deze de verantwoordelijkheid niet aankan, maar van de daadwerkelijke politie mag je een stuk meer verwachten.
What Would Goku Do
pi_201730456
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 15:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Ontslag op staande voet en vervolgen voor meineed, dat is in een rechtsstaat het enige mogelijke vervolg.
Dit. Zowel voor de betreffende boa's als de adviserende politieagenten.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:28:44 #7
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_201732567
Raar wel, wat zou je in godsnaam aanpassen. De schoenmaat?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:48:31 #8
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201732765
Is er ook nog een overheidsorgaan dat niet z'n best doet om het wantrouwen jegens hen aan te jagen?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:20:15 #9
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_201733983
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 18:28 schreef Scuidward het volgende:
Raar wel, wat zou je in godsnaam aanpassen. De schoenmaat?
Dit dus, ik neem aan dat er wel een incident is geweest als er 5 toezichthouders gewond zijn geraakt. Wat er dan aangepast moet worden is mij een raadsel. Wellicht dat deze verdachte ten onrechte als verdachte is aangerekend en niet daadwerkelijk betrokken is geweest bij het incident. Iets anders dan dat zou ik mij niet kunnen bedenken.
pi_201734663
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 20:20 schreef RealistAtheist het volgende:
Dit dus, ik neem aan dat er wel een incident is geweest als er 5 toezichthouders gewond zijn geraakt. Wat er dan aangepast moet worden is mij een raadsel. Wellicht dat deze verdachte ten onrechte als verdachte is aangerekend en niet daadwerkelijk betrokken is geweest bij het incident. Iets anders dan dat zou ik mij niet kunnen bedenken.
Zonder de processen verbaal te kennen zal dat gissen zijn.
Maar een signalement zal een minimum aantal zaken moeten bevatten wil je er bij de rechter iets mee kunnen.
Als ik enkel opschrijf dat de verdachte donker haar heeft dan heb je nog geen bewijs dat het de beklaagde was, heel veel mensen hebben donker haar.
Of misschien waren de beschrijvingen niet eenduidig en zei de ene BOA dat de verdachte lichtgetint was en de andere dat hij een bruine huidskleur had.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_201736359
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 15:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Ontslag op staande voet en vervolgen voor meineed, dat is in een rechtsstaat het enige mogelijke vervolg.
Dit is Nederland.
Ze worden betaald geschorst, tik op de vingers en weer verder.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 07:31:40 #12
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201737145
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 15:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Ontslag op staande voet en vervolgen voor meineed, dat is in een rechtsstaat het enige mogelijke vervolg.
Ben het niet vaak met je eens, maar hier absoluut.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 13 oktober 2021 @ 07:33:25 #13
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201737157
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 18:28 schreef Scuidward het volgende:
Raar wel, wat zou je in godsnaam aanpassen. De schoenmaat?
Het signalement staat er toch? Dus waarschijnlijk kwam hun beschrijving niet overeen met de verdachten of was het te vaag. Politie geeft ze een duidelijker signalement van de verdachten zodat het makkelijker veroordelen is. Oid.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201737550
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 18:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Is er ook nog een overheidsorgaan dat niet z'n best doet om het wantrouwen jegens hen aan te jagen?
De groenvoorziening?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 08:36:57 #15
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201737574
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 08:34 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
De groenvoorziening?
Typische ambtenaren. Staan met z'n vieren een plantsoen van 10 vierkante meter aan te harken terwijl de rest bij de bus staan te roken. Oh en iedere twee uur gaan ze met z'n allen in dat busje een uiltje knappen. Walgelijke figuren.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 08:37:51 #16
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201737586
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 08:36 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Typische ambtenaren. Staan met z'n vieren een plantsoen van 10 vierkante meter aan te harken terwijl de rest bij de bus staan te roken. Oh en iedere twee uur gaan ze met z'n allen in dat busje een uiltje knappen. Walgelijke figuren.
Lekker met de bladblazer om 07:00 in de ochtend. Vreselijk tuig idd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 13 oktober 2021 @ 08:39:52 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201737600
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 08:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Lekker met de bladblazer om 07:00 in de ochtend. Vreselijk tuig idd.
Oh god, ook dit ja, waarom kunnen ze niet om 9:00 beginnen zoals normale mensen.
pi_201737603
quote:
8s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 08:36 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Typische ambtenaren. Staan met z'n vieren een plantsoen van 10 vierkante meter aan te harken terwijl de rest bij de bus staan te roken. Oh en iedere twee uur gaan ze met z'n allen in dat busje een uiltje knappen. Walgelijke figuren.
Oh ja -O-
En dan dat vreselijke schoffelhangen :{w

Stelletje schof(fel)ten :r
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201738802
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 15:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Ontslag op staande voet en vervolgen voor meineed, dat is in een rechtsstaat het enige mogelijke vervolg.
Bewezen onbetrouwbaar inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201738843
quote:
8s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 08:36 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Typische ambtenaren. Staan met z'n vieren een plantsoen van 10 vierkante meter aan te harken terwijl de rest bij de bus staan te roken. Oh en iedere twee uur gaan ze met z'n allen in dat busje een uiltje knappen. Walgelijke figuren.
Typisch ook dat ze op doordeweekse dagen altijd zo rond 730 een complete wijk wakker maken met hun benzinebladblazers en grasmaaiers om vervolgens om 1100 uur weer weg te zijn. Enorm leuk voor mensen die wisseldiensten draaien en liggen te pitten.

Kom dan lekker na de lunch ofso.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 08:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Lekker met de bladblazer om 07:00 in de ochtend. Vreselijk tuig idd.
Je was me al voor. Kutvolk inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')