abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201728600
quote:
Elektriciteitsnetwerk Utrecht vol, geen plek voor nieuwe wind- of zonneparken



In de provincie Utrecht kunnen voorlopig geen nieuwe grote projecten met zonnepanelen of windmolens gerealiseerd worden. De grenzen van wat het hoogspanningsnet in de provincie aan kan zijn bereikt. Dat laat landelijk netbeheerder Tennet weten aan toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM).

Tennet wil met technische aanpassingen de problemen zo snel mogelijk oplossen, maar zegt dat dit nog wel een aantal jaren gaat duren. Tot die tijd is het niet mogelijk om dijken vol windmolens of grote daken en weilanden met zonnepanelen aan te sluiten in de provincie.

Eerder al maakte Tennet bekend dat er in grote delen van Friesland geen ruimte meer is om overtollige elektriciteit terug te geven aan het net.

Meer plekken
Tennet en de regionale netbeheerders Liander, Stedin en Enexis hebben moeite om de toenemende vraag naar ruimte op het net bij te houden. Ook voor burgers is het niet altijd mogelijk om de elektriciteit van zonnepanelen op het dak terug te geven.

Verder is het in Amsterdam en andere delen van Noord-Holland op sommige plaatsen niet mogelijk voor bedrijven om een nieuwe aansluiting te krijgen, of uit te breiden naar veel meer elektriciteitsgebruik.

Noodwet
De toename van datacenters, zonnepanelen, elektrische auto's en windmolens maakt dat op tal van plaatsen in Nederland het elektriciteitsnet verzwaard moet worden. Het opwekken van duurzame energie gaat gepaard met grote pieken en dalen, afhankelijk van de beschikbare hoeveelheid zon en wind. Netbeheerders hebben vooral moeite om de pieken op te vangen.

Complexe regelgeving, financiering en gebrek aan geschikt personeel maakt het voor de netbeheerders lastig om de gestegen vraag bij te benen. Voorzitter Ed Nijpels van het Klimaatakkoord pleitte daarom eerder al voor een noodwet om het elektriciteitsnet sneller te kunnen verzwaren en uit te breiden.
*O* 18 miljoen mensen belasten het stroomnet nu eenmaal zwaarder dan 15 miljoen mensen *O* Maar laat dit de grote sprong voorwaarts niet in de weg staan want plangestuurd je energiehuishouding verduurzamen is altijd beter dan gewoon je gezond verstand gebruiken. *O* Dat hebben Mao en Lenin wel bewezen *O* Ik heb het volste vertrouwen in onze politici dat het allemaal goed gaat komen *O*
pi_201728706
TenneT waarschuwt al jaren dat het netwerk alle politieke plannen niet meer aan kan en grondig verbouwd moet worden. Schijnbaar heeft de politiek al jaren de vingers in de oren.

En nu dus dit onvermijdelijke. Ik had ook al gehoord dat op sommige plekken particulieren geen zonnepanelen meer mogen aansluiten op het netwerk. Hoe dat precies zit weet ik niet, zal ook wel met overbelasting te maken hebben.

Reken maar op blackouts in Nederland. Die kant gaan we op, zo ver zijn we afgegleden.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2021 13:25:47 ]
pi_201728758
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 13:21 schreef DarkwingDuck het volgende:
TenneT waarschuwt al jaren dat het netwerk alle politieke plannen niet meer aan kan en grondig verbouwd moet worden. Schijnbaar heeft de politiek al jaren de vingers in de oren.
Leuk dat ze waarschuwen, ze hadden moeten acteren. hoeveel dikkere/zwaardere/extra kabels zijn er sindsdien de grond in gestopt of in de lucht gehangen?

Het is aan de netbeheerder om te voldoen aan de vraag, ze hebben geen zak gedaan anders dan achterover leunen en het laten gebeuren. Iedere mongool kan voorspellen dat met meer mensen, elektrische auto's datacentra, airco's en warmtepompen (etc etc etc) het stroomverbruik toe zal nemen.
pi_201728780
Voor Amsterdam laatst ook al een waarschuwing.
Maar laten we vooral laadpalen plaatsen.
pi_201728782
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 13:25 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
Leuk dat ze waarschuwen, ze hadden moeten acteren. hoeveel dikkere/zwaardere/extra kabels zijn er sindsdien de grond in gestopt of in de lucht gehangen?
De overheid moet acteren met extra financiële middelen, vergunningen en realistisch beleid. TenneT voert uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2021 13:28:04 ]
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:28:11 #6
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_201728792
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 13:25 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
Leuk dat ze waarschuwen, ze hadden moeten acteren. hoeveel dikkere/zwaardere/extra kabels zijn er sindsdien de grond in gestopt of in de lucht gehangen?

Het is aan de netbeheerder om te voldoen aan de vraag, ze hebben geen zak gedaan anders dan achterover leunen en het laten gebeuren. Iedere mongool kan voorspellen dat met meer mensen, elektrische auto's datacentra, airco's en warmtepompen (etc etc etc) het stroomverbruik toe zal nemen.
Precies. Netbeheerders doen geen ene flikker en lopen al jaren achter de feiten aan. You had one job.
pi_201728799
Tijd voor lokale zelfvoorzienende netwerken
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:29:35 #8
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_201728801
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 13:27 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
De overheid moet acteren met extra financiële middelen, vergunningen en realistisch beleid. TenneT voert uit.
De overheid moet helemaal niks. TenneT is gewoon commercieel. Ze zoeken het maar uit.
pi_201728895
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 13:21 schreef DarkwingDuck het volgende:
TenneT waarschuwt al jaren dat het netwerk alle politieke plannen niet meer aan kan en grondig verbouwd moet worden. Schijnbaar heeft de politiek al jaren de vingers in de oren.

En nu dus dit onvermijdelijke. Ik had ook al gehoord dat op sommige plekken particulieren geen zonnepanelen meer mogen aansluiten op het netwerk. Hoe dat precies zit weet ik niet, zal ook wel met overbelasting te maken hebben.

Reken maar op blackouts in Nederland. Die kant gaan we op, zo ver zijn we afgegleden.
Dit ja. Onze hele energietransitie is een papieren werkelijkheid met achterlijke keuzes en geen enkel oog voor de uitvoerbaarheid.

In plaats van grote subsidie voor arme mensen om hun C of lager label huis te zuiniger te maken, betalen we hun belastinggeld uit aan de top 10% die een Tesla wil kopen. Terwijl die Tesla nog steeds vervuilender is dan een stadsautotje...

We roepen vrolijk dat gas afgeschaft moet worden, maar er zijn geen serieuze plannen om massaal stadsverwarming aan te leggen, de stroomkabels 10X zo dik uit te voeren of huizen überhaupt geschikt te maken voor verwarming met stroom.

Ondertussen vervangen we kolen met biomassa, terwijl dat op de korte termijn (die al belangrijk is voor onze doelstellingen...) vervuilender is, maar op papier is het uitstootvrij.

En ondertussen maar afgeven op populistische partijen die heel die transitie voor gek verklaren met nepnieuws, terwijl je zelf al 10 jaar nepbeleid aan het voeren bent.
pi_201728904
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 13:29 schreef xzaz het volgende:

[..]
De overheid moet helemaal niks. TenneT is gewoon commercieel. Ze zoeken het maar uit.
:') ook prima. Dan laten ze het gewoon zoals het nu is. Maar TenneT is niet gewoon een commercieel bedrijf zoals andere commerciële bedrijven. TenneT is de aangewezen netbeheerder van het landelijke hoogspanningsnet in Nederland.
pi_201728917
Dat capaciteitstekort is er ook bij kabelfabrieken wereldwijd, dus hoe moet een noodwet dit oplossen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201728918
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 13:27 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
De overheid moet acteren met extra financiële middelen, vergunningen en realistisch beleid. TenneT voert uit.
pardon?

Toen tennet jaren geleden geprivatiseerd werd hebben ze lekker geld kunnen pakken, meneer de directeur krijgt bijvoorbeeld jaarlijks 6 ton op zijn rekening.

en nu, jaren later is alles verouderd en hebben ze niets geinvesteerd, nu gaan ze hun handje weer ophouden omdat ze niets gedaan hebben en mag straks de overheid bij springen. Leuke bedrijfsvoering, flink cashen, niets investeren, zelf wel leven als een god in frankrijk en als de boel klapt je handje weer ophouden.
pi_201728931
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 13:29 schreef xzaz het volgende:

[..]
De overheid moet helemaal niks. TenneT is gewoon commercieel. Ze zoeken het maar uit.
Dit gaat om vergunningen en overig beleid. Of denk je dat tennet zomaar overal kabels mag leggen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201728932
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 13:37 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
:') ook prima. Dan laten ze het gewoon zoals het nu is. Maar TenneT is niet gewoon een commercieel bedrijf zoals andere commerciële bedrijven. TenneT is de aangewezen netbeheerder van het landelijke hoogspanningsnet in Nederland.
en dus heeft tennet de overheid bij de ballen en kunnen ze doen wat ze willen, is de poet op, handje ophouden want de overheid lapt toch wel bij
pi_201728941
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 13:38 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
pardon?
TenneT heeft miljarden nodig en heel veel jaren om het Nederlandse energienetwerk gereed te krijgen voor de politieke plannetjes. En dan moet er ook nog voldoende technisch personeel voor handen zijn, ook dat is een dingetje in Nederland gezien zwalkend overheidsbeleid in het onderwijs.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2021 13:42:28 ]
pi_201728968
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 13:39 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
en dus heeft tennet de overheid bij de ballen en kunnen ze doen wat ze willen, is de poet op, handje ophouden want de overheid lapt toch wel bij
De Nederlandse Staat is de eigenaar van TenneT. 100% van de aandelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2021 13:44:43 ]
pi_201728990
Meer meer meer. En door.
pi_201729011
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 13:40 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
TenneT heeft miljarden nodig en heel veel jaren om het Nederlandse energienetwerk gereed te krijgen voor de politieke plannetjes. En dan moet er ook nog voldoende technisch personeel voor handen zijn, ook dat is een dingetje in Nederland gezien zwalkend overheidsbeleid in het onderwijs.
Netbeheerderskosten: 274,17 per jaar
Jaarlijkse aansluitkosten: 24,95
jaarlijkse transport kosten: 21,77
capaciteitsafhankelijk transporttarief:190,79
jaarlijkse meterhuur: 36,66

275 euro * 8 miljoen huizen = 2.200.000.000
2,2 miljard aan inkomsten per jaar
pi_201729040
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 13:46 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
Netbeheerderskosten: 274,17 per jaar
Jaarlijkse aansluitkosten: 24,95
jaarlijkse transport kosten: 21,77
capaciteitsafhankelijk transporttarief:190,79
jaarlijkse meterhuur: 36,66

275 euro * 8 miljoen huizen = 2.200.000.000
2,2 miljard aan inkomsten per jaar
En daar doen ze dus al het onderhoudt en de renovatie van het netwerk voor. Maar de overheid heeft nu zulke onrealistische plannen dat er veel meer geld en mankracht nodig is om dat te kunnen bijbenen. Het is geen hogere wiskunde verder. De overheid vraagt teveel van het bedrijf wat in hun eigendom is en wil er te weinig voor betalen.
pi_201729050
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 13:21 schreef DarkwingDuck het volgende:
TenneT waarschuwt al jaren dat het netwerk alle politieke plannen niet meer aan kan en grondig verbouwd moet worden. Schijnbaar heeft de politiek al jaren de vingers in de oren.

En nu dus dit onvermijdelijke. Ik had ook al gehoord dat op sommige plekken particulieren geen zonnepanelen meer mogen aansluiten op het netwerk. Hoe dat precies zit weet ik niet, zal ook wel met overbelasting te maken hebben.

Reken maar op blackouts in Nederland. Die kant gaan we op, zo ver zijn we afgegleden.
Nou ze hebben wel wat gedaan iig randstad 380kV. Te herkennen trouwens aan die enkele paar palen ipv de vakwerk masten.

Alleen dat is nog niet genoeg. Zeker niet nu er steeds meer elektrisch gaat.

Met elektrische auto’s terugleveren aan het net is ook iets waarmee ze al een tijdje bezig zijn.

Technisch gezien kunnen iig de laadpalen van allego dat al.
Do what you love, love what you do!
pi_201729088
Laat de Engies en Vattenfalls maar investeren in groene opwekking met stroombuffer, dan is het zwakke netwerk geen probleem meer.
.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:54:24 #22
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_201729123
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 13:46 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
Netbeheerderskosten: 274,17 per jaar
Jaarlijkse aansluitkosten: 24,95
jaarlijkse transport kosten: 21,77
capaciteitsafhankelijk transporttarief:190,79
jaarlijkse meterhuur: 36,66

275 euro * 8 miljoen huizen = 2.200.000.000
2,2 miljard aan inkomsten per jaar
Ze hebben vorig jaar ¤3,4 miljard geïnvesteerd. En de jaren ervoor ook meer dan ¤2 miljard per jaar. Maar ze doen dat voor Nederland en Duitsland, ik kon zo snel niet achterhalen hoe die verdeling is.

Bron
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:59:11 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201729189
Hoeveel keer ga je hetzelfde topic nog eens openen?
pi_201729312
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 13:13 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
*O* 18 miljoen mensen belasten het stroomnet nu eenmaal zwaarder dan 15 miljoen mensen *O* Maar laat dit de grote sprong voorwaarts niet in de weg staan want plangestuurd je energiehuishouding verduurzamen is altijd beter dan gewoon je gezond verstand gebruiken. *O* Dat hebben Mao en Lenin wel bewezen *O* Ik heb het volste vertrouwen in onze politici dat het allemaal goed gaat komen *O*
Heeft weinig met huishoudens te maken, die consumeren in Nederland maar zo'n 20TWh van het totaal van 120TWh. Je zal toch echt de industrie / bedrijven "boos" aan moeten kijken.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:12:43 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201729345
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 14:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Heeft weinig met huishoudens te maken, die consumeren in Nederland maar zo'n 20TWh van het totaal van 120TWh. Je zal toch echt de industrie / bedrijven "boos" aan moeten kijken.
Ja hee

Dan kan hij zijn anti-buitenlanders propaganda niet neerpleuren
pi_201729387
Bijzonder, was in NH ook al, ik mag aannemen dat ze dit jaren van te voren zien aankomen, en niet in 1 keer roepen: Sorry we zitten vol!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_201729399
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 13:46 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
Netbeheerderskosten: 274,17 per jaar
Jaarlijkse aansluitkosten: 24,95
jaarlijkse transport kosten: 21,77
capaciteitsafhankelijk transporttarief:190,79
jaarlijkse meterhuur: 36,66

275 euro * 8 miljoen huizen = 2.200.000.000
2,2 miljard aan inkomsten per jaar
Vandaar dat het ze niet lukt om te investeren. Hopelijk krijgen ze meer van bedrijven die Twh's verbruiken elk jaar, anders gaan ze dat nooit redden voor dat bedrag.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201729412
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 14:17 schreef raptorix het volgende:
Bijzonder, was in NH ook al, ik mag aannemen dat ze dit jaren van te voren zien aankomen, en niet in 1 keer roepen: Sorry we zitten vol!
Zeker, in het verre verleden heb ik bij een kabelfabriek gewerkt en ik spreek nog oud-collega's. De hv tak zit vol tot 2027, nieuwe orders worden dan weer geleverd. Die worden nog volop geplaatst wat betekent dat andere fabrieken ook vol zitten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:41:42 #29
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201729596
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 14:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Heeft weinig met huishoudens te maken, die consumeren in Nederland maar zo'n 20TWh van het totaal van 120TWh. Je zal toch echt de industrie / bedrijven "boos" aan moeten kijken.
Zit nog een verschilletje, de industrie zit vaak direct op het hoog voltage netwerk. De netwerken voor de gewone burger zijn heel anders, dus het niet aan kunnen sluiten van zonnepanelen of laadpalen los je ook niet op door de industrie een paar terawatt minder te laten verbruiken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_201729606
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 14:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Heeft weinig met huishoudens te maken, die consumeren in Nederland maar zo'n 20TWh van het totaal van 120TWh. Je zal toch echt de industrie / bedrijven "boos" aan moeten kijken.
Ging ook om stroom terug leveren. Wie werken er verder bij die (zware) industrie? Juist ....
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:48:13 #31
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201729671
De politiek roept schier onhaalbare deadlines en is daarna verbaast als het allemaal niet zo vlotjes gaat. Frappant wel.
pi_201729715
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 14:48 schreef Twiitch het volgende:
De politiek roept schier onhaalbare deadlines en is daarna verbaast als het allemaal niet zo vlotjes gaat. Frappant wel.
Klopt dat zeggen uitvoerders als sinds het begin.
Toen was er minder personeeltekort en geen grondstoffenschaarste, nu wel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201729736
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 13:27 schreef Dutchguy het volgende:
Voor Amsterdam laatst ook al een waarschuwing.
Maar laten we vooral laadpalen plaatsen.
Ik moet wel mn tesla op kunnen laden he.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:07:54 #34
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201729863
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 14:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt dat zeggen uitvoerders als sinds het begin.
Toen was er minder personeeltekort en geen grondstoffenschaarste, nu wel.
Ik werk voor sommige projecten samen met energieadviseurs. Die mensen stellen inderdaad ook al jaren dat de plannen (in ieder geval binnen het gewenste tijdsbestek) voor een groot deel en met de beschikbare middelen simpelweg niet haalbaar en soms zelfs compleet onrealistisch zijn.

Maar goed, daar lezen we over 10/20 jaar vast weer een mooi dik & duur onderzoeksrapport over. :')
pi_201730013
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 14:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Heeft weinig met huishoudens te maken, die consumeren in Nederland maar zo'n 20TWh van het totaal van 120TWh. Je zal toch echt de industrie / bedrijven "boos" aan moeten kijken.
Ja en dan?

Denk je dat bedrijven voor de lol veel stroom trekken? Of dat ze zeggen: "wij gaan wel even een maand dicht"?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201730690
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 15:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ja en dan?

Denk je dat bedrijven voor de lol veel stroom trekken? Of dat ze zeggen: "wij gaan wel even een maand dicht"?
Nee. Maar door TS wordt de suggestie gewekt dat het te wijten is aan het aantal inwoners, terwijl het feitelijk te wijten is aan het type industrie en bedrijvigheid dat je in je land hebt.
pi_201730724
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee. Maar door TS wordt de suggestie gewekt dat het te wijten is aan het aantal inwoners, terwijl het feitelijk te wijten is aan het type industrie en bedrijvigheid dat je in je land hebt.
Mensen die ergens wonen moeten ook ergens werken.

Ik ben het met je eens dat de ene industrie meer stroom vraagt dan de andere maar in principe betekent meer mensen ook meer stroomvraag.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201730794
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Mensen die ergens wonen moeten ook ergens werken.

Ik ben het met je eens dat de ene industrie meer stroom vraagt dan de andere maar in principe betekent meer mensen ook meer stroomvraag.
Als ik lees dat Tata Steel in z'n eentje al verantwoordelijk is voor 2% van het stroom- en gasverbruik in Nederland, dan zal je keuzes moeten maken met wat je nog wel en niet aan industrie wil in je land.

"Het energieverbruik van Tata Steel is dus gelijk aan dat van 488.000 mensen en de warmte van 2 miljoen huishoudens."

En Tata Steel levert geen miljoenen banen op.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:13:42 #39
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201730803
Tata levert vooral extra kanker op.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Moderator dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:24:45 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201730942
Deze OP is te raar hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:28:17 #41
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201730996
Ik sta op dit moment in de file, naast vier windturbines in aanbouw, op een traject dat al decennialang fileleed veroorzaakt.

Het mooie is dat de betreffende gemeente een stevige portie nimby mentaliteit heeft want ze staan aan de uiterste buitengrens van de gemeente alwaar ze het complete uitzicht van een andere gemeente verneuken.

De a15 verlengen? Flikker op. Hier heb je wat windturbines. Nu sluit het een het ander niet uit maar ik heb zo het vermoeden dat die vier stuks hun hele prodjctionele leven moeten draaien om de verloren uitstoot van de files te compenseren.. Eigenlijk alles wat er mis is met het zwalkende beleid
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:35:18 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201731096
Lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')