abonnement Unibet Coolblue
pi_201742285
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 10:59 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Hoe is dat een rudimentaire check? Alsof je niet een geboortedag/maand + 2 letters uit je hoofd kan leren :')
Ik ken uw geestelijke faculteiten niet, dus ik zal daar niks over zeggen verder, maar het maakt het in de praktijk nét even wat lastiger, dan simpelweg een gedeeld of gekocht screenshotje tonen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Moderator woensdag 13 oktober 2021 @ 15:42:44 #77
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201742298
Kunnen we iets aardiger doen tegen elkaar?

[ Bericht 2% gewijzigd door Momo op 13-10-2021 15:47:56 ]
pi_201742340
1x QR laten controleren, maar zonder ID kaart. Vroeg haar of dat ook moest, maar toen gaf ze aan dat als ik mijn geboortejaar kon noemen het voldoende was. Wat ik vreemd vind, want dan kan iedereen wel een Corona check app van iemand op z'n telefoon knallen...
Wakadoodle!
  woensdag 13 oktober 2021 @ 16:24:28 #79
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201742784
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 15:41 schreef fruityloop het volgende:

[..]
Ik ken uw geestelijke faculteiten niet, dus ik zal daar niks over zeggen verder, maar het maakt het in de praktijk nét even wat lastiger, dan simpelweg een gedeeld of gekocht screenshotje tonen.
Goed truukje is vragen naar de leeftijd en kijken of er gerekend wordt, of vragen naar sterrenbeeld oid.

Al is dat ook allemaal uit het hoofd te leren.

Maargoed snap wel dat bijna niemand de moeite doet om naar ID te vragen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 13 oktober 2021 @ 18:55:08 #80
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_201744308
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 14:53 schreef RetepV het volgende:

Waarom dat cynisme? Ik beantwoord toch gewoon de vraag: "En lach jij zo’n regelfetisjist dan keihard in het gezicht uit of doe je gewoon wat er van je gevraagd wordt?".

Heb je last van een darmverstopping ofzo?
Ik zeg alleen dat je jezelf best wat vaker een complimentje mag geven!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 19:01:20 #81
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_201744377
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 15:47 schreef IkEetSlakken het volgende:
1x QR laten controleren, maar zonder ID kaart. Vroeg haar of dat ook moest, maar toen gaf ze aan dat als ik mijn geboortejaar kon noemen het voldoende was. Wat ik vreemd vind, want dan kan iedereen wel een Corona check app van iemand op z'n telefoon knallen...
Dat kan natuurlijk ook, en dat is helemaal niet erg, niemand weet tenslotte waarom die coronapas er is, behalve dat de Minister er een harde plasser van krijgt en de contra-wappies schreeuwen om een maatregel die hun een veilig gevoel geeft. Met zo’n bureaucratische gimmick mag je gerust een beetje fucken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 19:27:19 #82
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201744677
quote:
7s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 19:01 schreef Ringo het volgende:

[..]
Dat kan natuurlijk ook, en dat is helemaal niet erg, niemand weet tenslotte waarom die coronapas er is, behalve dat de Minister er een harde plasser van krijgt en de contra-wappies schreeuwen om een maatregel die hun een veilig gevoel geeft. Met zo’n bureaucratische gimmick mag je gerust een beetje fucken.
En over een paar maanden ben je vast boos dat we weer in een lockdown gaan omdat de ziekenhuizen het niet aankunnen.
Tot nooit .......
pi_201745773
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 15:48 schreef Wantie het volgende:
1x op QR code gecheckt, verder niet op ID.
Bij collega's wel gehoord dat ze vragen om bijvoorbeeld je sterrenbeeld als tweede controle.
'klopt het dat je maagd bent?' :D :')

Vorig weekend in Praag geweest vanaf Schiphol, in totaal 2x internationale QR-code laten zien (bij aankomst op vliegveld en bij hotel) maar geen enkele keer is deze gescand. Drie nachten tot 5.00 zuipen in bomvolle zweterige kelderbars maar de gate op het vliegveld van Praag kwam ik vervolgens niet in zonder FFP2-masker :M
pi_201745969
Vandaag werd mij gevraagd, heb je een QR code? Dus ik zeg ja en pak hem, zegt hij nee ik hoef hem niet te zien.

Erg effectief werkt het zo ja.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_201746426
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 20:48 schreef belanov het volgende:

[..]
'klopt het dat je maagd bent?' :D :')

Vorig weekend in Praag geweest vanaf Schiphol, in totaal 2x internationale QR-code laten zien (bij aankomst op vliegveld en bij hotel) maar geen enkele keer is deze gescand. Drie nachten tot 5.00 zuipen in bomvolle zweterige kelderbars maar de gate op het vliegveld van Praag kwam ik vervolgens niet in zonder FFP2-masker :M
Op Grand Canaria vroeg het hotel ernaar, Spaanse QR code, keek er aandachtig naar en toen was het klaar.
Op luchthaven terug keken ze naar de info achter de QR code wanneer ik was gevaccineerd.
Op Grand Canaria was halverwege de vakantie de QR code ook verplicht in de horeca. Alleen werd het daar enkel steekproefsgewijs gecontroleerd door de handhaving.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 13 oktober 2021 @ 22:14:53 #86
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_201746628
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 19:27 schreef Speekselklier het volgende:

En over een paar maanden ben je vast boos dat we weer in een lockdown gaan omdat de ziekenhuizen het niet aankunnen.
Ja want die coronapas gaat er absoluutnatuurlijkzeker voor zorgen dat de 15% ongevaccineerden zich alsnog laat prikken. Burgers pesten en buitensluiten met een ordinaire tech fix, garantie op succes.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 06:45:14 #87
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_201748060
Kijk daar hebben we ’m, het safe gevoel van de braafburger:
quote:
‘Dit geeft geen safe gevoel’
Gevraagd naar concrete ervaringen van bezoekers valt op dat sommigen klagen dat áls wordt gecheckt, dat vaak niet al te precies en consequent gebeurt. “Er wordt niet naar een identiteitsbewijs gevraagd”, zegt iemand. Een ander zegt: “Een keer werd ik niet gecontroleerd, de andere keer niet echt gecheckt. Het bleef bij een vluchtige blik op het scherm. Dat geeft mij geen safe gevoel.”

Hele bericht: https://nos.nl/l/2401599
“Hoei boei, een ongevaccineerde! Nu voel ik mezelf niet veilig meer! Oberheid, grijp in!”
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_201748063
quote:
5s.gif Op maandag 11 oktober 2021 21:13 schreef Ringo het volgende:
In veel kroegen en restaurants vragen ze heel braafjes naar je QR-code, die ik dan maar laat zien. Gelukkig zijn er ook tenten waar het personeel heerlijk relaxed is en alleen vraagt wat ik wil drinken.

Maar ik heb nog nergens meegemaakt dat er naast die code ook om mijn ID werd gevraagd.
Komt het überhaupt wel eens voor?
En lach jij zo’n regelfetisjist dan keihard in het gezicht uit of doe je gewoon wat er van je gevraagd wordt?
Laatst bij een hotel toen ik daar moest zijn voor een congres. Was ook de eerste keer dat ik QR code moest laten zien dus dacht dat ID er gewoon bijhoorde. Daarna diverse keren alleen op QR (cafe, clubhuis) of helemaal niet gecontroleerd (restaurant).
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 14 oktober 2021 @ 07:25:26 #89
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201748198
quote:
7s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 22:14 schreef Ringo het volgende:

[..]
Ja want die coronapas gaat er absoluutnatuurlijkzeker voor zorgen dat de 15% ongevaccineerden zich alsnog laat prikken. Burgers pesten en buitensluiten met een ordinaire tech fix, garantie op succes.
Je kan deze redenatie ook omdraaien. Met de strekking dat niet gevaccineerden er voor zorgen dat bepaalde maatregelen nodig blijven en het voor de overgrote meerderheid juist verpesten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 07:44:24 #90
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_201748263
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 07:25 schreef Megumi het volgende:

[..]
Je kan deze redenatie ook omdraaien. Met de strekking dat niet gevaccineerden er voor zorgen dat bepaalde maatregelen nodig blijven en het voor de overgrote meerderheid juist verpesten.
Ik zou als overheid in elk geval uitgaan van goede bedoelingen en oprechte intenties, inleving in de standpunten van niet-gevaccineerden is echt niet te veel gevraagd. Zorg dat de vaccinatiegraad omhoog gaat door eerlijke en gerichte voorlichting en laagdrempelige priklocaties, zoveel mogelijk mobiel, juist voor groepen die het meest bij vaccinatie gebaat zijn. Dus geen easy tech-fix zoals deze app, en het cynische gewauwel eromheen, dat vooral jongeren aantrekt om een prik te nemen zodat ze weer naar McDonald’s of de club kunnen; terwijl de grootste risico’s helemaal niet bij hen liggen.
Die app zorgt vooral voor verdeeldheid en verbittering bij degenen die zich erdoor uitgesloten voelen, het zet geprikten en niet-geprikten nog verder uit elkaar en het erge is dat dat geen enkele beleidsmaker ene tyfusmoer lijkt te schelen. Als die app maar “succesvol” wordt — desnoods met hardere handhaving, want de burgers willen weer eens niet luisteren!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 07:49:06 #91
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201748287
quote:
7s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 07:44 schreef Ringo het volgende:

[..]
Ik zou als overheid in elk geval uitgaan van goede bedoelingen en oprechte intenties, inleving in de standpunten van niet-gevaccineerden is echt niet te veel gevraagd. Zorg dat de vaccinatiegraad omhoog gaat door eerlijke en gerichte voorlichting en laagdrempelige priklocaties, zoveel mogelijk mobiel, juist voor groepen die het meest bij vaccinatie gebaat zijn. Dus geen easy tech-fix zoals deze app, en het cynische gewauwel eromheen, dat vooral jongeren aantrekt om een prik te nemen zodat ze weer naar McDonald’s of de club kunnen; terwijl de grootste risico’s helemaal niet bij hen liggen.
Die app zorgt vooral voor verdeeldheid en verbittering bij degenen die zich erdoor uitgesloten voelen, het zet geprikten en niet-geprikten nog verder uit elkaar en het erge is dat dat geen enkele beleidsmaker ene tyfusmoer lijkt te schelen. Als die app maar “succesvol” wordt — desnoods met hardere handhaving, want de burgers willen weer eens niet luisteren!
Ik begrijp je strekking van je post. Maar denk dat veel voortkomt uit een wantrouwen tegen de overheid. En zie op dat terrein niet veel veranderen. En zo vervelend is de app trouwens niet De QR code is zo op te roepen op je scherm.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 07:59:47 #92
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_201748365
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 07:49 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik begrijp je strekking van je post. Maar denk dat veel voortkomt uit een wantrouwen tegen de overheid. En zie op dat terrein niet veel veranderen. En zo vervelend is de app trouwens niet De QR code is zo op te roepen op je scherm.
Dat wantrouwen wordt er met deze app zeker niet minder op. En nee, het is niet heel vervelend om je QR-code op te roepen en te tonen — als je hem hebt.
Men gaat veel te veel uit van eigen ervaringen als in een simpele commercial (“ik ben geprikt en gecodeerd, u toch ook?”), het lijkt wel taboe geworden om zich in ‘de andere kant’ van de samenleving te verdiepen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_201748394
Ach als we zo doorgaan met de besmettingscijfers en de daaropvolgende toename in de ziekenhuizen hoeven we straks de QR code helemaal niet meer te laten zien want dan zijn alle kroegen weer dicht...

Well done Nederland! Ipv de problemen oplossen vooral door blijven discussiëren over de manier waarop!
  donderdag 14 oktober 2021 @ 08:16:13 #94
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_201748468
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 08:06 schreef zatoichi het volgende:
Ach als we zo doorgaan met de besmettingscijfers en de daaropvolgende toename in de ziekenhuizen hoeven we straks de QR code helemaal niet meer te laten zien want dan zijn alle kroegen weer dicht...

Well done Nederland! Ipv de problemen oplossen vooral door blijven discussiëren over de manier waarop!
Je bedoelt vast: burgers elke keer weer belonen met haastige goedmakertjes (weg met de anderhalve meter! ga maar lekker knuffelen! ga maar weer naar kantoor! geen mondkapje meer op perrons joh!) zonder goed na te denken over de impact ervan.
Gelukkig is er de coronapas! Goed versus Kwaad, het lijkt wel een sprookje!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_201748554
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 08:06 schreef zatoichi het volgende:
Ach als we zo doorgaan met de besmettingscijfers en de daaropvolgende toename in de ziekenhuizen hoeven we straks de QR code helemaal niet meer te laten zien want dan zijn alle kroegen weer dicht...

Well done Nederland! Ipv de problemen oplossen vooral door blijven discussiëren over de manier waarop!
Die 'oplossing' bestaat doorgaans juist uit het dichtgooien van de kroegen. Of heb je een ander voorstel?
I'll give you something to do
  donderdag 14 oktober 2021 @ 08:44:40 #96
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201748662
quote:
7s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 07:59 schreef Ringo het volgende:

[..]
Dat wantrouwen wordt er met deze app zeker niet minder op. En nee, het is niet heel vervelend om je QR-code op te roepen en te tonen — als je hem hebt.
Men gaat veel te veel uit van eigen ervaringen als in een simpele commercial (“ik ben geprikt en gecodeerd, u toch ook?”), het lijkt wel taboe geworden om zich in ‘de andere kant’ van de samenleving te verdiepen.
Wat de app lastig maakt is dat er ook nog eens identiteitscontrole nodig is los van de QR code. Wat ook weer mooi aangeeft dat de overheid geen verstouwen heeft in een groot deel van de bevolking.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201748779
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 08:44 schreef Megumi het volgende:

[..]
Wat de app lastig maakt is dat er ook nog eens identiteitscontrole nodig is los van de QR code. Wat ook weer mooi aangeeft dat de overheid geen verstouwen heeft in een groot deel van de bevolking.
Op zich denk ik dat het scannen op een telefoon best al een aardige controle is. Ik weet niet hoe jij dat vindt, maar ik ga mijn telefoon niet uitlenen aan iemand, zodat diegene uit eten kan of op stap kan en ik de hele avond zonder telefoon zit. Dus de kans dat de telefoon hoort bij degene die hem aanbiedt om te scannen en dat dus de qr-code ook bij die persoon hoort, lijkt me al vrij groot. Niet waterdicht, maar wel redelijk afgedicht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 14 oktober 2021 @ 09:04:51 #98
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201748787
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 09:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Op zich denk ik dat het scannen op een telefoon best al een aardige controle is. Ik weet niet hoe jij dat vindt, maar ik ga mijn telefoon niet uitlenen aan iemand, zodat diegene uit eten kan of op stap kan en ik de hele avond zonder telefoon zit. Dus de kans dat de telefoon hoort bij degene die hem aanbiedt om te scannen en dat dus de qr-code ook bij die persoon hoort, lijkt me al vrij groot. Niet waterdicht, maar wel redelijk afgedicht.
Zo denk ik er ook over.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201751578
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 09:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Op zich denk ik dat het scannen op een telefoon best al een aardige controle is. Ik weet niet hoe jij dat vindt, maar ik ga mijn telefoon niet uitlenen aan iemand, zodat diegene uit eten kan of op stap kan en ik de hele avond zonder telefoon zit. Dus de kans dat de telefoon hoort bij degene die hem aanbiedt om te scannen en dat dus de qr-code ook bij die persoon hoort, lijkt me al vrij groot. Niet waterdicht, maar wel redelijk afgedicht.
Er zijn ook nog wel andere manieren om een QR code te delen hoor :D
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 14 oktober 2021 @ 13:19:54 #100
408813 crew  trein2000
pi_201751689
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 19:27 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
En over een paar maanden ben je vast boos dat we weer in een lockdown gaan omdat de ziekenhuizen het niet aankunnen.
Ik heb niet de illusie dat de QRcode daar iets in bij draagt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')