abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201720421
quote:
Fiscus zet voorkeurspositie bij schuldsanering bedrijven opzij
Door PARLEMENTAIRE REDACTIE

Updated 36 min geleden
41 min geleden
in ONDERNEMEN

DEN HAAG - Bedrijven die na de coronacrisis een doorstart willen maken met een schuldsanering, krijgen daar iets meer ruimte voor van de Belastingdienst. Die gaat zijn voorkeurspositie in zo’n situatie opgeven.

Ⓒ ANP/HH
Normaal gesproken heeft de fiscus een preferente positie bij het opeisen van schulden: dat betekent dat de Belastingdienst minstens een twee keer zo groot deel van haar schuld terug moet krijgen als andere schuldeisers. Maar de fiscus is bereid om die betere positie tijdelijk op te geven.

Daarmee wil de Belastingdienst voorkomen dat ze bedrijven in de weg zitten die na de coronacrisis een herstart willen maken. Dat gaat om ondernemingen die nog wel levensvatbaar zijn, maar door de crisis een niet meer te dragen schuld met zich meetorsen.

BEKIJK OOK:

Zorgen om ondernemer met coronaschulden
Sanering
Via een sanering kunnen zij afspraken maken met hun schuldeisers, waardoor ze niet het complete bedrag dat ze in het rood staan af te hoeven lossen. De fiscus toont zich nu bereid om daarbij zelf een minder groot deel van de koek op te eisen. „Om het bereiken van saneringsakkoorden makkelijker te maken, stelt de fiscus zich tijdelijk soepeler op. Zo nemen de kansen voor gezonde bedrijven toe”, zegt demissionair staatssecretaris Vijlbrief (Financiën).

In een brief aan de Tweede Kamer schrijft hij ook dat bedrijven nog iets langer gebruik maken van belastinguitstel. Die mogelijkheid zou, net als de steunpakketten voor ondernemers, op 1 oktober aflopen. Maar na een oproep uit de Kamer geeft Vijlbrief bedrijven met betalingsproblemen nu nog tot 31 januari respijt. Een bedrijf dat er gebruik van wil maken, moet wel aantonen nog levensvatbaar te zijn.
https://www.telegraaf.nl/(...)ring-bedrijven-opzij

Na tientallen miljarden aan cadeaus aan het grote bedrijfsleven, het parasitaire MKB en de ZZP-sector geeft de fiscus nu ook de preferente positie als schuldeiser op.

De belastingmoraal in dit land is kapotgemaakt. Net nu er een grote faillissementsgolf gaat plaatsvinden door frauderende MKB'ers houdt de Belastingdienst het voor gezien.

Dit zal uiteraard gecompenseerd moeten worden door de in de loonheffing vastzittende werknemer.
  maandag 11 oktober 2021 @ 20:34:46 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201720752
Het opent inderdaad de deur voor fraude
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201721280
Maak voor Wappie Wappie in Utrecht maar een uitzondering op deze uitzondering. Elke gedoneerde cent mag mooi naar de partij waar nog die grote schuld open staat. De Belastingdienst mag op zich ook wel eerst.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_201721308
Hier wordt nu al misbruik van gemaakt, straks helemaal :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_201721889
Achjee dit gaat ONS nog meer knaken kosten :')
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')