abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 14 oktober 2021 @ 20:25:28 #101
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_201756324
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
De kans dat mocht de formatie klappen en er vervolgens in februari of april verkiezingen zijn de uitkomst hetzelfde is als huidige peilingen, is echt ongeveer 0%. Een verkiezingsstrijd geeft altijd een hele eigen dynamiek.

In de peiling van i&o van november 2020 stond VVD boven de 40 en D66 nog op 13 en dus dik verlies. PvdA stond op 13 en zou groter worden. Dat werd nog behoorlijk omgegooid. En we hebben nog veel heftigere schommelingen meegemaakt (voor Rutte 2, bijvoorbeeld).

Ik zou niet te veel waarde hechten aan een peiling die niet richting verkiezingstijd is.
Mijn stem zou zeker weer naar Pieter Omtzigt gaan. _O_
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_201756332
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
De kans dat mocht de formatie klappen en er vervolgens in februari of april verkiezingen zijn de uitkomst hetzelfde is als huidige peilingen, is echt ongeveer 0%. Een verkiezingsstrijd geeft altijd een hele eigen dynamiek.

In de peiling van i&o van november 2020 stond VVD boven de 40 en D66 nog op 13 en dus dik verlies. PvdA stond op 13 en zou groter worden. Dat werd nog behoorlijk omgegooid. En we hebben nog veel heftigere schommelingen meegemaakt (voor Rutte 2, bijvoorbeeld).

Ik zou niet te veel waarde hechten aan een peiling die niet richting verkiezingstijd is.
Dit dus.
Definitely not CIA
pi_201756333
quote:
14s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:25 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Mijn stem zou zeker weer naar Pieter Omtzigt gaan. _O_
Die voorlopig helemaal niet weet of hij mee doet, laat staan dat hij een programma heeft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 14 oktober 2021 @ 20:28:40 #104
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_201756354
Er zijn ook maar weinig partijen die zich branden aan het indexeren van pensioenen.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 14 oktober 2021 @ 20:41:37 #105
408813 crew  trein2000
pi_201756573
twitter

De financieel woordvoerder van GroenLinks kapt er mee. Hekelt de getuigenispolitiek en de samenwerking met de pvda en spreekt zelfs van kiezersbedrog :D
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201756627
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De financieel woordvoerder van GroenLinks kapt er mee. Hekelt de getuigenispolitiek en de samenwerking met de pvda :D
Heel jammer, is een zeer goed politicus. En juist politici als hij, die niet op de persoon willen spelen en geen mensen afbranden en niet op elke hype springen, hebben we heel hard nodig. Harder dan zogenaamd kritische politici als Omtzigt, wat mij betreft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 14 oktober 2021 @ 20:46:36 #107
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201756635
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De financieel woordvoerder van GroenLinks kapt er mee. Hekelt de getuigenispolitiek en de samenwerking met de pvda en spreekt zelfs van kiezersbedrog :D
Genot :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 14 oktober 2021 @ 20:47:42 #108
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201756647
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De financieel woordvoerder van GroenLinks kapt er mee. Hekelt de getuigenispolitiek en de samenwerking met de pvda en spreekt zelfs van kiezersbedrog :D
Je kunt ook aanblijven en proberen er iets aan te veranderen natuurlijk.

Vreemde brief om aan de kamervoorzitter te sturen, zo vol met beschuldigingen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201756657
SOW
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 14 oktober 2021 @ 20:49:33 #110
408813 crew  trein2000
pi_201756668
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Je kunt ook aanblijven en proberen er iets aan te veranderen natuurlijk.

Vreemde brief om aan de kamervoorzitter te sturen, zo vol met beschuldigingen.
Ik denk dat je de aanleiding daarvoor bovenaan de tweede pagina kunt vinden. Ik vind het een heel brisante brief die toch ook wel de nodige vraagtekens oproept.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201756686
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
De kans dat mocht de formatie klappen en er vervolgens in februari of april verkiezingen zijn de uitkomst hetzelfde is als huidige peilingen, is echt ongeveer 0%. Een verkiezingsstrijd geeft altijd een hele eigen dynamiek.

In de peiling van i&o van november 2020 stond VVD boven de 40 en D66 nog op 13 en dus dik verlies. PvdA stond op 13 en zou groter worden. Dat werd nog behoorlijk omgegooid. En we hebben nog veel heftigere schommelingen meegemaakt (voor Rutte 2, bijvoorbeeld).

Ik zou niet te veel waarde hechten aan een peiling die niet richting verkiezingstijd is.
Ik ben het er wel mee eens dat deze vier zetels verlies nog niks zeggen.

Maar wat er gebeurt in Den Haag is echt wel terug te zien in de algemene trend van de peilingen. De start van Rutte 2 betekende onmiddellijke reductie van de gepeilde zetels voor de PvdA.

Waar jij naar refereert zijn twee belangrijke gebeurtenissen die het politieke speelveld deden veranderen vlak voor de verkiezingen:
- De toeslagaffaire waardoor PvdA van lijsttrekker moest wisselen.
- D66 die met Kaag op de proppen kwam.

Als je wilt zeggen dat peilingen niks meer zeggen als er nieuwe mensen de arena betreden ben ik dat 100% met je eens.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 20:51:04 #112
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201756694
Het zegt in elk geval wel wat over hoe de fractie van GroenLinks functioneert (en vermoedelijk een hoop andere ook): luisteren naar de baas, en doen wat je gezegd wordt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201756705
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik denk dat je de aanleiding daarvoor bovenaan de tweede pagina kunt vinden. Ik vind het een heel brisante brief die toch ook wel de nodige vraagtekens oproept.
Dat een deel van de GL achterban zich niet bij de PvdA vind passen is toch wel duidelijk. Dat daarvan een vertegenwoordiger in de kamer terecht is gekomen vind ik ook niet zo gek. Dat Snels dat is verbaast me dan weer wel, die leek toch in praktisch alles op 1 lijn te zitten met Nijboer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 14 oktober 2021 @ 20:52:49 #114
408813 crew  trein2000
pi_201756723
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat een deel van de GL achterban zich niet bij de PvdA vind passen is toch wel duidelijk. Dat daarvan een vertegenwoordiger in de kamer terecht is gekomen vind ik ook niet zo gek. Dat Snels dat is verbaast me dan weer wel, die leek toch in praktisch alles op 1 lijn te zitten met Nijboer.
Maar dan zou je ook verwachten dat dat geluid in ieder geval in de fractie de ruimte krijgt, maar dat is blijkbaar niet het geval. Zie de tweede pagina bovenaan. Dat stukje intrigeert mij, volgens mij is het daar slaande ruzie geweest.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201756735
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:50 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Ik ben het er wel mee eens dat deze vier zetels verlies nog niks zeggen.

Maar wat er gebeurt in Den Haag echt wel terug te zien in de trend van de peilingen. De start van Rutte 2 betekende onmiddellijke reductie van de gepeilde zetels voor de PvdA.

Waar jij naar refereert zijn twee belangrijke gebeurtenissen die het politieke speelveld deden veranderen vlak voor de verkiezingen:
- De toeslagaffaire waardoor PvdA van lijsttrekker moest wisselen.
- D66 die met Kaag op de proppen kwam.

Als je wilt zeggen dat peilingen niks meer zeggen als er nieuwe mensen de arena betreden ben ik dat 100% met je eens.
Dit keer waren het toevallig die 2 ontwikkelingen. Voor Rutte 2 zag je veel grotere bewegingen nog in de peilingen, zonder echt nieuwe mensen of bijzondere aanleidingen. Peilingen die minstens 4 maanden van verkiezingen af zijn zeggen al erg weinig, peilingen op het moment dat er nog geen verkiezingsdatum staat zijn eigenlijk pure bladvulling en betekenen helemaal niks.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201756757
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:51 schreef Janneke141 het volgende:
Het zegt in elk geval wel wat over hoe de fractie van GroenLinks functioneert (en vermoedelijk een hoop andere ook): luisteren naar de baas, en doen wat je gezegd wordt.
Ik denk eerder: luister naar de meerderheid van de fractie. En vaak zit de meerderheid inderdaad wel op de lijn van de fractievoorzitter, neem ik aan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 14 oktober 2021 @ 20:55:47 #117
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201756776
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk eerder: luister naar de meerderheid van de fractie. En vaak zit de meerderheid inderdaad wel op de lijn van de fractievoorzitter, neem ik aan.
De meerderheid van de fractie zit daar bij de gratie van de plek op de lijst die ze van de partijbonzen gekregen hebben, dus als ze hun baantje willen houden dan knikken ze inderdaad wel ja als dat gevraagd wordt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 14 oktober 2021 @ 20:56:33 #118
408813 crew  trein2000
pi_201756791
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk eerder: luister naar de meerderheid van de fractie.
Wat overigens ook ondemocratisch is.
quote:
En vaak zit de meerderheid inderdaad wel op de lijn van de fractievoorzitter, neem ik aan.
Vast. Maar blijkbaar was er binnen groenlinks zelfs voor de discussie geen ruimte. Dat is toch wel opvallend.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201756793
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar dan zou je ook verwachten dat dat geluid in ieder geval in de fractie de ruimte krijgt, maar dat is blijkbaar niet het geval. Zie de tweede pagina bovenaan. Dat stukje intrigeert mij, volgens mij is het daar slaande ruzie geweest.
Ja, dat is inderdaad heel opvallend. Blijkbaar is er momenteel wel een beetje een tweedeling in de fractie en krijgt de minderheid, die dus niet in het fractiebestuur zit, gewoon altijd 0 op het rekest. Tenminste, dat lees ik er in.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201756897
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De meerderheid van de fractie zit daar bij de gratie van de plek op de lijst die ze van de partijbonzen gekregen hebben, dus als ze hun baantje willen houden dan knikken ze inderdaad wel ja als dat gevraagd wordt.
Kan. Ik heb van Segers wel eens via via gehoord dat hij is teruggefloten door zijn fractie en Rouvoet zou soms al helemaal meer een loopjongen dan een leider zijn geweest. Maar de CU fractie is waarschijnlijk niet echt de standaard (al zou de CU fractie best op de GL fractie kunnen lijken, mensen met stevige meningen in een kleinere fractie die wel 1 doel delen).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 14 oktober 2021 @ 21:02:27 #121
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201756901
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De financieel woordvoerder van GroenLinks kapt er mee. Hekelt de getuigenispolitiek en de samenwerking met de pvda en spreekt zelfs van kiezersbedrog :D
"Het is mij niet duidelijk waar de Partij van de Arbeid echt voor staat en de opportunistische stijl van politiek bedrijven staat mij niet aan" klinkt niet bepaald als een hekeldicht op getuigenispolitiek. Verder is het ook maar een matige brief, al ben ik het wel met hem eens dat de samenwerking tussen GL en PvdA net iets te innig is voor het verkregen kiezersmandaat.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 14 oktober 2021 @ 21:03:11 #122
408813 crew  trein2000
pi_201756925
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 21:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]
"Het is mij niet duidelijk waar de Partij van de Arbeid echt voor staat en de opportunistische stijl van politiek bedrijven staat mij niet aan" klinkt mij niet bepaald als een hekeldicht op getuigenispolitiek. Verder is het ook maar een matige brief, al ben ik het wel met hem eens dat de samenwerking tussen GL en PvdA net iets te innig is voor het verkregen kiezersmandaat.
Staat er letterlijk in. Eerste pagina, tweede alinea.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 14 oktober 2021 @ 21:04:48 #123
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201756963
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 21:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Staat er letterlijk in. Eerste pagina, tweede alinea.
Ah ik zie het.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201757052
Maar Snels kent toch ook deze op 12 juni 2020 aangenomen motie op het GL congres:

quote:
Roept het partijbestuur op:

met spoed gesprekken te starten met de PvdA over een brede progressieve samenwerking bij de komende Tweede Kamerverkiezingen;

daarbij minimaal te streven naar een gezamenlijk programma op hoofdpunten en het gezamenlijk optrekken bij de regeringsvorming na de verkiezingen.
Minimaal samen optrekken bij regeringsvorming. Dat hebben ze gedaan. Hoe het gaat als de formatie klaar is, is nog helemaal niet duidelijk. Deze motie is aangenomen en hoort dus gewoon bij het mandaat dat Snels kreeg.

Als hij daar tegen is, had hij toen van de lijst moeten gaan (of eigenlijk aangeven dat hij niet meer beschikbaar was voor de lijst, de lijst was er nog niet).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 14 oktober 2021 @ 21:12:59 #125
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201757113
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 21:09 schreef Hanca het volgende:
Maar Snels kent toch ook deze op 12 juni 2020 aangenomen motie op het GL congres:
[..]
Minimaal samen optrekken bij regeringsvorming. Dat hebben ze gedaan. Hoe het gaat als de formatie klaar is, is nog helemaal niet duidelijk. Deze motie is aangenomen en hoort dus gewoon bij het mandaat dat Snels kreeg.

Als hij daar tegen is, had hij toen van de lijst moeten gaan (of eigenlijk aangeven dat hij niet meer beschikbaar was voor de lijst, de lijst was er nog niet).
Waarschijnlijk verschilt hij met Klaver van mening omtrent de concrete invulling en strekking van dat 'samen optrekken bij de regeringsvorming'.
We have always been at war with Eastasia.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')