abonnement Unibet Coolblue
pi_201720013
Okay, ik heb dus een Chinese standalone CarPlay/Android Auto unit besteld omdat de opties om het scherm van een CT200h aan te passen naar Carplay of idioot duur zijn of onbetrouwbaar qua werking. So far so good, alles werkt zoals het hoort naar de kwaliteitstandaard dat je mag verwachten. Kijkhoeken zijn shit, touch respons is af en toe onbestaand maar voor de rest aardig op de microfoon na.

Nou denk ik dus: er zit een microfoon in, dus hij zou waarschijnlijk ook los te halen zijn en vervangbaar zijn. Twee schroeven verder en ik zie een prachtig pcb met nog mooier een mic+ en mic- aangegeven, gevolgd door twee draden die inderdaad naar een el cheapo microfoon gaan. Deze zit onderin de behuizing met een piepklein gaatje weggewerkt en vermoedelijk is deze combinatie rijp voor shit verstaanbaarheid. Zelfs Siri bakt er niets van.

Nou heb ik hier nog wel ergens een losse externe Parrot mic liggen met een 3.5mm jack aansluiting. Als ik deze mic desoldeer en de Parrot draden strip en in plaats van de huidige mic op de mic+ en mic- soldeer dan moet het geluid toch per definitie beter zijn? Of zie ik iets over het hoofd? Specificaties/stroom/weerstanden/oid?

Mijn soldeerkunsten zijn bovenal matig en zijn er nog simpelere manieren die ik over het hoofd zie? Bijv. van die noctua kabel-samensmelters of van die clipjes die draden aan elkaar insnijden en dan verbinding maken? Of ben ik dan te hard aan het prutsen?

Pics van het slachtoffer:


Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')