abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 21 oktober 2021 @ 17:19:09 #101
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_201848086
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 16:41 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Deze dingen hebben de laatste 30 jaar toch altijd plaatsgevonden rondom Trump? Dit is verder niks nieuws onder de zon.
Dat niet. Maar stapelen van rechtszaken heeft een voor Trump sinister doel. Ze bloeden hem juridish leeg. Ze pellen al zijn privileges en bescherming om hem weg.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 21 oktober 2021 @ 17:50:29 #102
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201848434
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 17:19 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]
Dat niet. Maar stapelen van rechtszaken heeft een voor Trump sinister doel. Ze bloeden hem juridish leeg. Ze pellen al zijn privileges en bescherming om hem weg.
Wie is ze? En als dat zo is, wat heeft het nog met de politiek in de vs te maken?
  Overall beste user 2022 donderdag 21 oktober 2021 @ 17:57:31 #103
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201848492
Natuurlijk kan het met de corruptie van Trump te maken hebben. Bovendien beschouwen heel wat lui hem nog als president.

Zijn nieuwe site (nog in beta) was trouwens direct gehackt.

twitter



twitter


[ Bericht 16% gewijzigd door Ulx op 21-10-2021 18:03:43 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 18:06:41 #104
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_201848576
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 17:57 schreef Ulx het volgende:
Natuurlijk kan het met de corruptie van Trump te maken hebben. Bovendien beschouwen heel wat lui hem nog als president.

Zijn nieuwe site (nog in beta) was trouwens direct gehackt.

[ twitter ]

[ twitter ]

hehheh, de eeuwige amateur
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_201849494
De interface van dat Trump-platform is ook gewoon een letterlijke kopie van Twitter.

:')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_201849538
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 19:17 schreef KoosVogels het volgende:
De interface van dat Trump-platform is ook gewoon een letterlijke kopie van Twitter.

:')
Wordt Twitter ook wel eens gehackt?
  Overall beste user 2022 donderdag 21 oktober 2021 @ 21:17:08 #107
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201851936
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Ulx op 21-10-2021 21:28:16 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 22:05:07 #108
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201852846
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 19:20 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wordt Twitter ook wel eens gehackt?
Nee maar die hebben dan ook een enorm team daarvoor in dienst met waarschijnlijk genoeg checks om aanvallen onschadelijk te maken. Dat kost alleen veel geld en dan moeten er ook nog eens geschikte mensen voor je willen werken en dat is niet zomaar.
De enige manier om dat snel rendabel te krijgen is als TRUTH inkomsten gaat genereren. Daarvoor heb je alleen bezoekers nodig en adverteerders en uberhaupt relevantie. Voor al die zaken is een vorm van moderatie waarschijnlijk essentieel... Maw, Trump heeft een groot probleem.
  Overall beste user 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 00:28:31 #109
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201854953
Toch nog 9 stemmen van de GOP voor het in contempt houden van Bannon.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ulx op 22-10-2021 00:34:01 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:52:03 #110
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201856670
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 00:28 schreef Ulx het volgende:
Toch nog 9 stemmen van de GOP voor het in contempt houden van Bannon.
En 200+ voor 45. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Overall beste user 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:42:04 #111
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201857208
Ja, anders plaatst hij een nasty tweet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:43:58 #112
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201857237
Benieuwd of Bannon de gevraagde gegevens al heeft vernietigd. Die zijn tenslotte interessanter dan een verhoor waar hij constant 5A gaat roepen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_201857264
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:42 schreef Ulx het volgende:
Ja, anders plaatst hij een nasty tweet*.
*Truth
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_201857278
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:05 schreef VoMy het volgende:

[..]
Nee maar die hebben dan ook een enorm team daarvoor in dienst met waarschijnlijk genoeg checks om aanvallen onschadelijk te maken. Dat kost alleen veel geld en dan moeten er ook nog eens geschikte mensen voor je willen werken en dat is niet zomaar.
De enige manier om dat snel rendabel te krijgen is als TRUTH inkomsten gaat genereren. Daarvoor heb je alleen bezoekers nodig en adverteerders en uberhaupt relevantie. Voor al die zaken is een vorm van moderatie waarschijnlijk essentieel... Maw, Trump heeft een groot probleem.
Ook met de aantallen bezoekers zal het wel tegenvallen denk ik. Het is voor Trumpisten pas interessant als ze de Libs kunnen ownen. En wat heb je nou op een platform te zoeken als er geen Libs zijn?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:48:32 #115
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201857279
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
*Truth
Die site ligt plat.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:49:02 #116
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201857289
Kortom: anders doet hij een nasty statement.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:02:00 #117
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201858178
Vijf topadviseurs van Sinema zijn opgestapt. Ze hebben haar uitgemaakt voor sellout.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_201858992
De Amerikaans minister van Justitie moet beslissen of Bannon voor de rechter moet komen voor zijn weigering bij het jan 6th comité te komen, begrijp ik.
Maar wat kan de rechter oordelen ? Zoveel maanden gevangenis? En dan wat.... dan is hij nog niet bij het comité geweest.
Mij lijkt dat Bannon het best kan meewerken aan een verhoor en zich veelvuldig beroepen op het vijfde amendement.

Op 5 jan verklaarde Bannon: All hell is going to break lose tomorrow.
Dan ga je denken dat hij meer wist van plannen te rellen, het capitool te bezetten of erger dan dat.
En wil hij die voorkennis dan niet opbiechten ?

[ Bericht 12% gewijzigd door Bluesdude op 22-10-2021 12:15:23 ]
  Moderator vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:12:15 #119
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_201859025
Als hij naar de gevangenis moet, dan kan de commissie hem wel dwingen te verschijnen, maar dan mag hij alsnog zijn mond houden.

Het zal wel stoer zijn ofzo om het zover te laten komen...
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_201859067
Maar hij kan , zittend voor de commissie, zich steeds beroepen op "the fifth "
Ook lastig voor hem... Dat wordt mogelijk vele uren zitten en de commissie kan dan feiten noemen die hem niet zo bevallen.
* wat wist hij van de geweldsplannen van demonstranten en waarom heeft hij dat niet gemeld bij de politie
* heeft hij daar met Trump over gesproken en wat zei Trump toen
pi_201861534
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 10:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja, het is uiteraard wel iets genuanceerder dan dat. Probleem is ook dat veel van die domme republikeinen niet weten dat CRT uiteindelijk alleen maar een soort filosofie is die op universiteiten wordt behandeld. Dat wordt vervolgens (terecht) door de linkse media aangestipt en mensen die er verder niets van weten denken dan dat de kous af is. Terwijl dat eigenlijk helemaal niet het probleem is.

Waar het eigenlijk om gaat is dat er vanuit CRT stromingen zijn ontstaan die zich richten op het onderwijs (critical pedagogy bijvoorbeeld, gebaseerd op de werken van oa Freire). Dit valt dan onder dezelfde soort paraplu als het bekende 'diversity, equity, inclusion' gebeuren. Dat is waar deze wet, voor zover ik dat kan zien, zich vooral op richt. Dat zie je ook in de tekst, het gaat over concepten en trainingen die volgens deze wet racisme aanwakkeren (en daar ben ik het mee eens, als iemand die bekend is met de inhoud).
En wat zijn dan precies concepten en trainingen die racisme aanwakkeren die structureel worden gegeven? Ik zie weleens het e.e.a. voorbij komen waarbij ik denk: dat kan niet. Zoals zo'n afbeelding van een vrouw die opschrijft dat alle blanke mensen racistisch zijn. Maar in hoeverre deze vrouw nou daadwerkelijk gediplomeerd docent/trainee is voor mij dan de vraag. Net zoals in hoeverre dat structureel wordt geleerd. Als ik zelf nu de wikipedia pagina bekijk(ja ik weet het :') ), lees ik niet veel wat ik nou controversieel zou vinden:

quote:
Critical race theory (CRT) is a body of legal scholarship and an academic movement of US civil-rights scholars and activists who seek to critically examine the intersection of race and US law and to challenge mainstream American liberal approaches to racial justice.[1][2][3][4] CRT examines social, cultural, and legal issues primarily as they relate to race and racism in the US.[5][6] A tenet of CRT is that racism and disparate racial outcomes are the result of complex, changing, and often subtle social and institutional dynamics, rather than explicit and intentional prejudices of individuals.[7][8]

CRT originated in the mid-1970s in the writings of several American legal scholars, including Derrick Bell, Alan Freeman, Kimberlé Crenshaw, Richard Delgado, Cheryl Harris, Charles R. Lawrence III, Mari Matsuda, and Patricia J. Williams.[1] It emerged as a movement by the 1980s, reworking theories of critical legal studies (CLS) with more focus on race.[1][9] CRT is grounded in critical theory[10] and draws from thinkers such as Antonio Gramsci, Sojourner Truth, Frederick Douglass, and W. E. B. DuBois, as well as the Black Power, Chicano, and radical feminist movements from the 1960s and 1970s.[1]

CRT scholars view race and white supremacy as an intersectional social construct[7] that advances the interests of white people[11] at the expense of persons of other races.[12][13][14] In the field of legal studies, CRT emphasizes that formally colorblind laws can still have racially discriminatory outcomes.[15] A key CRT concept is intersectionality, which emphasizes that race can intersect with other identities (such as gender and class) to produce complex combinations of power and advantage.[16]

Academic critics of CRT argue that it relies on social constructionism, elevates storytelling over evidence and reason, rejects the concepts of truth and merit, and opposes liberalism.[17][18][19] Since 2020, conservative US lawmakers have sought to ban or restrict critical race theory instruction along with other anti‑racism programs.[8][20] Critics of these efforts say the lawmakers have poorly defined or misrepresented the tenets and importance of CRT and that the goal of the laws is to more broadly silence discussions of racism, equality, social justice, and the history of race.[21][22][23]
Of de inhoud ook daadwerkelijk klopt laat ik dan even in het midden.

quote:
De 'language' van de wet is ook heel specifiek en richt zich echt op de inhoud van zulke trainingen en lessen.

We zullen zien wat de rechter er van zegt, ik weet eigenlijk niet zo goed in wat voor mate de rechter kan bepalen of de wetgever hier zijn boekje te buiten gaat.
Ik heb de wet een beetje doorgescrold en bijster duidelijk vind ik het niet. Twee voorbeelden:

quote:
An individual, by virtue of his or her race or sex, bears responsibility for actions committed in the past by other members of the same race or sex,
Mag ik dan bijvoorbeeld niet meer stellen dat mensen uit sundown towns een verkeerde cultuur worden bijgebracht dat generaties teruggaat en ze eens verantwoordelijkheid moeten nemen om die cyclus te doorbreken? Of dat een Duitser een bepaalde verantwoordelijkheid draagt om te herinneren en voorkomen dat een bepaalde belangrijke gebeurtenis in de geschiedenis ;) niet nogmaals wordt herhaalt? Of dat moslims over het algemeen een vrij giftige mannencultuur kennen waar ze eens aan moeten werken?

quote:
8) Meritocracy or traits such as a hard work ethic are racist or sexist or were created
by members of a particular race to oppress members of another race.
Mag ik dan bijvoorbeeld niet meer stellen dat bepaalde verschillen in uitkomsten deels veroorzaakt kunnen zijn doordat de maatschappij de ontwikkeling van anderen belemmerd? Bijvoorbeeld het verschil in kwaliteit tussen scholen in een achterstandswijk en een rijke(re) wijk? Of bijvoorbeeld het feit dat getalenteerde mensen met een handicap geen goede toegang hebben tot de werkvloer waardoor een werkgever ze niet snel aan zal nemen? Zou ik dan ook niet meer mogen benoemen dat uit onderzoek blijkt dat de politie in Californië sneller donkere mensen aanhoudt en doorzoekt ondanks dat die bevolkingsgroep duidelijk minder vaak drugs of andere verboden middelen/wapens bij zich draagt?
Incelfrikandel
  Overall beste user 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:30:27 #122
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201862545
twitter


Dat ging snel. Benieuwd wat het DoJ gaat doen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_201863045
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 14:56 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
En wat zijn dan precies concepten en trainingen die racisme aanwakkeren die structureel worden gegeven? Ik zie weleens het e.e.a. voorbij komen waarbij ik denk: dat kan niet. Zoals zo'n afbeelding van een vrouw die opschrijft dat alle blanke mensen racistisch zijn. Maar in hoeverre deze vrouw nou daadwerkelijk gediplomeerd docent/trainee is voor mij dan de vraag.

Dat is inderdaad vrij normaal bij dat soort trainingen ja. Daar wordt dan ook tegen geageerd :) Als je CRT vanuit het academische doortrekt naar de praktische wereld leidt dat zonder uitzondering tot dat soort uitspraken en axiomen.

quote:
Ik heb de wet een beetje doorgescrold en bijster duidelijk vind ik het niet. Twee voorbeelden:
[..]
Mag ik dan bijvoorbeeld niet meer stellen dat mensen uit sundown towns een verkeerde cultuur worden bijgebracht dat generaties teruggaat en ze eens verantwoordelijkheid moeten nemen om die cyclus te doorbreken? Of dat een Duitser een bepaalde verantwoordelijkheid draagt om te herinneren en voorkomen dat een bepaalde belangrijke gebeurtenis in de geschiedenis ;) niet nogmaals wordt herhaalt? Of dat moslims over het algemeen een vrij giftige mannencultuur kennen waar ze eens aan moeten werken?
[..]
Mag ik dan bijvoorbeeld niet meer stellen dat bepaalde verschillen in uitkomsten deels veroorzaakt kunnen zijn doordat de maatschappij de ontwikkeling van anderen belemmerd? Bijvoorbeeld het verschil in kwaliteit tussen scholen in een achterstandswijk en een rijke(re) wijk? Of bijvoorbeeld het feit dat getalenteerde mensen met een handicap geen goede toegang hebben tot de werkvloer waardoor een werkgever ze niet snel aan zal nemen? Zou ik dan ook niet meer mogen benoemen dat uit onderzoek blijkt dat de politie in Californië sneller donkere mensen aanhoudt en doorzoekt ondanks dat die bevolkingsgroep duidelijk minder vaak drugs of andere verboden middelen/wapens bij zich draagt?
Volgens mij lees je het niet helemaal goed, want al die dingen die jij noemt zijn juist niet relevant voor het soort ideologie waar de wet op doelt. Het gaat puur om het onderwijzen van die statements die je quote. Wat jij allemaal zegt mag je uiteraard zelf weten, zoals gezegd zijn ook Republikeinen niet dom genoeg om te denken dat ze dat kunnen beperken. De wet zelf is, zoals ik al eerder stelde, juist zeer beperkt tot daadwerkelijke concrete stellingen en uitspraken.
  Overall beste user 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:24:31 #124
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201863563
Een republikeinse pedofiel mag geen advocaat meer zijn in Florida.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_201863737
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 17:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is inderdaad vrij normaal bij dat soort trainingen ja. Daar wordt dan ook tegen geageerd :) Als je CRT vanuit het academische doortrekt naar de praktische wereld leidt dat zonder uitzondering tot dat soort uitspraken en axiomen.
Ik weet geen neuk van CRT zoals je vast wel merkt, maar je snapt hoop ik wel dat zo'n opmerking bij mij tot opgetrokken wenkbrauwen leidt. Heb je een bronnetje?

quote:
[..]
Volgens mij lees je het niet helemaal goed, want al die dingen die jij noemt zijn juist niet relevant voor het soort ideologie waar de wet op doelt.
Ik zie in de wet nergens staan dat dit specifiek bedoelt is tegen het onderwijzen van CRT. De wet heet zelf "Prohibition of Race and Sex Discrimination".

quote:
Het gaat puur om het onderwijzen van die statements die je quote. Wat jij allemaal zegt mag je uiteraard zelf weten, zoals gezegd zijn ook Republikeinen niet dom genoeg om te denken dat ze dat kunnen beperken. De wet zelf is, zoals ik al eerder stelde, juist zeer beperkt tot daadwerkelijke concrete stellingen en uitspraken.
Welke concrete stellingen en uitspraken? Ik lees die namelijk niet terug, wel heel wat statements die je heel breed kan interpreteren. Verder prima als je wat probeert te doen aan bijvoorbeeld die dame die stelt dat alle blanke mensen racistisch zijn, maar ik lees behoorlijk wat ruis in hoe je dit kunt interpreteren. Bovendien weten we allebei wel een beetje hoe Republikeinen in elkaar steken. Misschien dat deze wet door een aantal gemaakt is met de beste bedoelingen, maar kan best wel eens gebruikt worden om iedereen die kritiek heeft op de Amerikaanse cultuur de mond te snoeren.
Incelfrikandel
pi_201868389
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 18:37 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik weet geen neuk van CRT zoals je vast wel merkt, maar je snapt hoop ik wel dat zo'n opmerking bij mij tot opgetrokken wenkbrauwen leidt. Heb je een bronnetje?
[..]
Ik zie in de wet nergens staan dat dit specifiek bedoelt is tegen het onderwijzen van CRT. De wet heet zelf "Prohibition of Race and Sex Discrimination".
[..]
Welke concrete stellingen en uitspraken? Ik lees die namelijk niet terug, wel heel wat statements die je heel breed kan interpreteren. Verder prima als je wat probeert te doen aan bijvoorbeeld die dame die stelt dat alle blanke mensen racistisch zijn, maar ik lees behoorlijk wat ruis in hoe je dit kunt interpreteren. Bovendien weten we allebei wel een beetje hoe Republikeinen in elkaar steken. Misschien dat deze wet door een aantal gemaakt is met de beste bedoelingen, maar kan best wel eens gebruikt worden om iedereen die kritiek heeft op de Amerikaanse cultuur de mond te snoeren.
Het laatste is dus juist de bedoeling. Hoe kan je de cultuur van de VS onderwijzen zonder uit te leggen waaruit deze ontstaan is en waarom slavernij/discriminatie op grond van ras lange tijd werd geaccepteerd/ normaal gevonden werd.

Het probleem is dat de geschiedenis die op scholen in de VS onderwezen wordt door (de ogen van) blanken geschreven is en Republikeinen dat graag zo willen houden omdat de WARE geschiedenis (het blanke superioriteitsbeginsel dat heerste) een stuk minder rooskleurig is qua 'heldhaftigheid' van bekende gevierde historische figuren/ gebeurtenissen.

Persoonlijk ken ik het verhaal niet van de vrouw die stelde dat alle blanken racistisch zouden zijn of in welk verband dat gebruikt is maar ik kan me zo voorstellen dat dit een misinterpretatie is van de stelling dat ieder mens in meer of mindere mate (bewust of onbewust) vooroordelen heeft tov anderen. Mensen daar bewust van maken dmv trainingen/ cursussen heeft helemaal geen racistisch doel zoals Republikeinen het graag willen neerzetten. Integendeel, het streven is juist om racisme daarmee aan te pakken/ te voorkomen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201868777
Jim Banks beweert in een brief dat hij 'ranking member' is van de J6 Committee:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201868834
Gaat goed met dat nieuwe platform van Trump:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201868883
Rudy's vriendje is schuldig verklaard:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201869067
Ah Jeffrey Clark komt iig wel getuigen:

twitter


Nog meer J6 nieuws:

twitter


Biden over J6:

twitter


[ Bericht 13% gewijzigd door Kijkertje op 23-10-2021 01:00:27 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201869547
Ook hier maar even posten :P

twitter

twitter


Trump ten voeten uit.

Het was ook de reden waarom Trump zich kandidaat stelde voor het presidentschap. De zaken gingen (alweer) slecht, niemand wilde hem nog leningen verstrekken en dat kandidaatschap zou hem het respect en vertrouwen van de zakenwereld opleveren voor lucratieve deals. Zijn Trump-tower in Moskou bv wat de Russen de unieke mogelijkheid bood hem als 'useful idiot' te gebruiken en hem de steun van Putin opleverde met alle gevolgen vandien.

En dat trekt dan weer niet alleen opportunistisch volk aan die daar ook wel brood in zien (Manafort, Bannon, Kushner, Giuliani, kabinetsleden, politici, officials, kerkgenootschappen etc etc) maar ook allerlei autocratische leiders die zo'n figuur heel makkelijk kunnen paaien met mooipraat om hun eigen doelen te bereiken.

Maar dit alles had hij natuurlijk nooit voor elkaar gekregen zonder de onvoorwaardelijke steun van zijn goedgelovige volgvolk waar hij op zijn beurt dan weer geniaal gebruik van weet te maken door ze van alles op de mouw te spelden wat hem stemmen, donaties en vooral de woede oplevert waardoor hij ze ook nog eens als voetvolk kan gebruiken in het geval van een verkiezingsnederlaag.

Oh en niet te vergeten de social media waar (al jaren) dankbaar gebruik van wordt gemaakt om het zaakje op te stoken en het vuurtje brandende te houden.

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201869556
Hm blijkbaar doen zwarte kandidaten voor de Senaat het qua donaties steeds beter:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201869580
Intussen doet Eastman een poging zich via een interview te distancieren van zijn eigen memo waarin hij in 6 punten aangeeft hoe Trump na zijn verkiezingsnederlaag alsnog president kan blijven:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201874912
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 23:28 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Het laatste is dus juist de bedoeling. Hoe kan je de cultuur van de VS onderwijzen zonder uit te leggen waaruit deze ontstaan is en waarom slavernij/discriminatie op grond van ras lange tijd werd geaccepteerd/ normaal gevonden werd.

Het probleem is dat de geschiedenis die op scholen in de VS onderwezen wordt door (de ogen van) blanken geschreven is en Republikeinen dat graag zo willen houden omdat de WARE geschiedenis (het blanke superioriteitsbeginsel dat heerste) een stuk minder rooskleurig is qua 'heldhaftigheid' van bekende gevierde historische figuren/ gebeurtenissen.
Volgens mij is het op Amerikaanse scholen al redelijk gemeengoed dat zaken zoals "American exceptionalism" (deels) worden bekritiseerd. Je hebt de afgelopen decennia dan ook historici gezien die een wat andere(kritischere) blik hebben op de Amerikaanse geschiedenis dan voorheen. Ik heb de indruk dat het daar wat meer om te doen is. Want je kunt blijkbaar geen goede patriot zijn als je zelfkritiek hebt.

quote:
Persoonlijk ken ik het verhaal niet van de vrouw die stelde dat alle blanken racistisch zouden zijn of in welk verband dat gebruikt is maar ik kan me zo voorstellen dat dit een misinterpretatie is van de stelling dat ieder mens in meer of mindere mate (bewust of onbewust) vooroordelen heeft tov anderen. Mensen daar bewust van maken dmv trainingen/ cursussen heeft helemaal geen racistisch doel zoals Republikeinen het graag willen neerzetten. Integendeel, het streven is juist om racisme daarmee aan te pakken/ te voorkomen.

quote:
that's what y'all be taught to do, to be demons.
Ik kon helaas geen volledige video vinden, maar die één minuut die wel beschikbaar is gaat wel heel ver hoor _O-

Overigens kan ik me prima voorstellen dat dit een (redelijk) uitzonderlijk persoon is die allemaal teveel is doorgeschoten met haar kritiek, maar MoreDakka stelt dus dat dit juist gemeengoed is.
Incelfrikandel
pi_201880522
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:28 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Volgens mij is het op Amerikaanse scholen al redelijk gemeengoed dat zaken zoals "American exceptionalism" (deels) worden bekritiseerd. Je hebt de afgelopen decennia dan ook historici gezien die een wat andere(kritischere) blik hebben op de Amerikaanse geschiedenis dan voorheen. Ik heb de indruk dat het daar wat meer om te doen is. Want je kunt blijkbaar geen goede patriot zijn als je zelfkritiek hebt.
Ja precies! Ik kom ook vaak het argument tegen het zou leiden tot zelfhaat/schuldgevoelens bij de (blanke) studenten alsof er nog een soort erfzonde heerst of zo :|W

quote:

Ik kon helaas geen volledige video vinden, maar die één minuut die wel beschikbaar is gaat wel heel ver hoor _O-

Overigens kan ik me prima voorstellen dat dit een (redelijk) uitzonderlijk persoon is die allemaal teveel is doorgeschoten met haar kritiek, maar MoreDakka stelt dus dat dit juist gemeengoed is.
Dit is wel ernstig idd _O-

Maar dat neemt toch niemand serieus? :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 zondag 24 oktober 2021 @ 02:14:25 #136
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201880688
twitter


Ach ja.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 24 oktober 2021 @ 15:21:59 #137
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_201884940
De Trump hielenklakkers geloven nog steeds dat hij president is. Toen ze werden ondervraagd zeiden ze dat hij nog steeds de legitieme president is. Dus de onvermijdelijke vraag kwam snel: Dan is hij toch ook verantwoordelijk voor de chaos in Afghanistan? Dan viel het even stil. :')
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  zondag 24 oktober 2021 @ 16:02:13 #138
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_201885413
quote:
10s.gif Op zondag 24 oktober 2021 01:23 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ja precies! Ik kom ook vaak het argument tegen het zou leiden tot zelfhaat/schuldgevoelens bij de (blanke) studenten alsof er nog een soort erfzonde heerst of zo :|W
[..]
Dit is wel ernstig idd _O-

Maar dat neemt toch niemand serieus? :')
Kijk. Je moet het zien als een narratief, waar de ene kant roept dat ze allemaal racisten zijn en de andere kant dat ze allemaal communisten zijn. De waarheid ligt in het midden. We WETEN dat de VS is opgebouwd door arme immigranten en slaven. De ene kant is een roep naar een draai van 180 graden. De andere kant wil terug naar oude vertrouwde waarden. Beide kanten hebben volgens hun visie recht op hun deel. Aan de ene kant een grote groep mensen die voor een habbekrats al de verworvenheden van de andere groep hebben opgebouwd, aan de andere kan het entrepeneurschap en zakelijk inzicht waarme diezelfde verworvenheden mogelijk zijn gemaakt. De balans tussen beide groepen staat op het punt om door te slaan. Wordt het een voortzetting of gaat het roer rigoreus om? In het VK kwamen ze er achter na de eerste wereldoorlog dat de scheiding tussen de elite en het volk niet meer haalbaar was. In de VS heeft die scheiding nog een decennium doorgeëtterd. In die fase zitten we nu. De republikeinen WETEN dat ze grond verliezen aan de democraten en verzetten zich hand en tand om het onvermijdelijke tegen te houden.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_201891749
quote:
10s.gif Op zondag 24 oktober 2021 01:23 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ja precies! Ik kom ook vaak het argument tegen het zou leiden tot zelfhaat/schuldgevoelens bij de (blanke) studenten alsof er nog een soort erfzonde heerst of zo :|W
Ach ik lees zelf ook weleens chauvinistische boeken :+

Je kunt prima van je land houden en de goede dingen liefhebben en tegelijkertijd de zaken bekritiseren en verbeteren die minder goed gaan/gingen. Maar aan jezelf werken is bij bepaald volk een doodzonde geworden.

quote:
Dit is wel ernstig idd _O-

Maar dat neemt toch niemand serieus? :')
Ik hoop van niet.
Incelfrikandel
pi_201892796
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 22:09 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ach ik lees zelf ook weleens chauvinistische boeken :+
:D Heb ik ook wel gedaan hoor maar het is wat anders als je al ontdekt hebt dat boeken chauvinistisch kunnen zijn. In het onderwijs is het wel een eerste vereiste dat je je aan de feiten houdt.

Intussen is een deel van de Republikeinen (Trump-volk) aan het aandringen op de oplossing die evangelisten ook toepassen:

twitter


Heb dit al een paar keer voorbij zien komen :X

quote:
Je kunt prima van je land houden en de goede dingen liefhebben en tegelijkertijd de zaken bekritiseren en verbeteren die minder goed gaan/gingen. Maar aan jezelf werken is bij bepaald volk een doodzonde geworden.
:Y En je hoeft jezelf ook niet te haten/ schuldig te voelen omdat je voorouders een andere moraal hadden, dat was ook helemaal niet rasgebonden. Feit is wel dat blanken er lange tijd in hun superieure positie verhoudingsgewijs meer van geprofiteerd hebben.

quote:
[..]

Ik hoop van niet.
:D Ik ook altijd maar de ervaring leert dat een heleboel mensen het vermogen missen om in te kunnen schatten wat wel of niet waar is en kinderen al helemaal niet.

Dat PAYPAL ME op haar flipboard ook :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201893966
In de Senaat van Ohio:

twitter

twitter

twitter


CRT wordt door de GOP gewoon (onterecht) gebruikt om ouders bang te maken voor vernieuwing in het onderwijs. Het is idd al zover dat nu hele hordes ouders over de rooie gaan bij schoolboard meetings omdat er 'CRT' onderwezen zou worden en hoe gevaarlijk dat is. Precies wat de bedenker ervan voor ogen had.

Er is trouwens een nieuwe docu daarover:

twitter


[ Bericht 17% gewijzigd door Kijkertje op 25-10-2021 04:59:26 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 maandag 25 oktober 2021 @ 20:05:25 #142
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201901682
"Defund the FBI" zeggen de republikeinen nu.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 25 oktober 2021 @ 22:15:38 #143
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201903552
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:05 schreef Ulx het volgende:
"Defund the FBI" zeggen de republikeinen nu.

[ twitter ]
Nuttier than a squirrel's pantry. 8)7
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Overall beste user 2022 maandag 25 oktober 2021 @ 22:18:16 #144
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201903594
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 22:15 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Nuttier than a squirrel's pantry. 8)7
Of wat eigenbelang.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_201905258
twitter


Ongelooflijk! :|W
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201905320
twitter

twitter


Ah vriendje van Bannon is wel op komen opdagen voor zijn getuigenis voor de J6 Committee:

twitter

quote:
Stockton previously drew national media attention for his connection to We Build The Wall, a crowdfunding effort that purported to raise money to construct a wall on the border between the U.S. and Mexico. Prosecutors in New York charged Steve Bannon and three others with defrauding donors in relation to the fund. In his final weeks in office, Trump pardoned Bannon for his involvement.

Stockton has not been charged with any wrongdoing but has reportedly been linked to the investigation. He's spoken to multiple media outlets about the events leading up to the Capitol attack.

In the days and weeks leading up to the pro-Trump Jan. 6 rallies, Stockton heavily promoted the event. And in the aftermath, he has defended some of the militia groups who had significant contingents charged with participating in the attack on the Capitol.

The Jan. 6 select committee subpoenaed 11 organizers of the pro-Trump rallies that preceded the riot. Stockton was not among them, but he has ties to some of those involved. Several of the top organizers, including Women For America First leader Amy Kremer and "Stop the Steal" organizer Ali Alexander, were subpoenaed to testify this week. It's unclear if they've indicated their plans to cooperate.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201905333
twitter

quote:
A former Special Forces soldier who has worked as a CIA and State Department contractor in recent years will be detained pending a trial on charges that he assaulted four police officers during the Jan. 6 attack on the Capitol.

Federal District Court Magistrate Judge Zia Faruqui said Tuesday the evidence that Jeffrey McKellop — a decorated veteran of multiple overseas tours — targeted police for assault and came equipped for battle suggests he presents a threat if released before his trial.

“Unfortunately, Mr. McKellop, I think that you are a danger to the community,” Faruqui said.

“It’s frightening, frankly, to see what happened that day,” Faruqui continued. “This is one of the most egregious cases in terms of violence toward police officers.”

Prosecutors’ case against McKellop is one of the gravest lodged by prosecutors outside of the conspiracy charges against members of the Proud Boys and Oath Keepers militias.

Faruqui’s determination was delayed a day after McKellop passed out during his detention hearing on Monday, requiring medical attention. McKellop addressed Faruqui on Tuesday, apologizing for the episode, which he said was the result of missing his inhaler Monday, when the stress of the hearing triggered an asthma attack.

McKellop is the latest former service member among dozens arrested for participating in the Jan. 6 riot, but his resume is the longest and most recent. According to court papers, McKellop served more than 22 years in active-duty military service — including nine in the Special Forces — retiring in 2010 after a career that earned him multiple decorations, including the 3 Bronze Stars and a Meritorious Service Award.

“In that capacity, the defendant received extensive military and combat training—including close-quarters combat training—dating back to the 1990’s,” prosecutors said in their filings. “He has deployed overseas as recently as 2018 as a contractor working for the Central Intelligence Agency and Department of State.”

According to the Justice Department, McKellop — clad in body armor and a gas mask — targeted high-ranking Capitol Police who were working to control the oncoming mob. McKellop, prosecutors say, attempted to grab a canister of pepper spray from one officer and speared another in the face with a flagpole, causing lacerations.

A search of McKellop’s residences turned up a flashbang in his kitchen and evidence of a “go bag” — complete with a firearm — that prosecutors said could be used to flee justice if McKellop is not held pending trial.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:36:00 #148
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201909732
Er komen verkiezingen aan.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_201911524
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:05 schreef Ulx het volgende:
"Defund the FBI" zeggen de republikeinen nu.

[ twitter ]
De Republikeinen zeggen het niet, Mike Flynn zegt het. Bovendien zouden de Democraten hier toch uitermate blij mee moeten zijn. Defund the police was een veelbesproken term in 2019.
  Overall beste user 2022 dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:18:59 #150
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201912657
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 18:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De Republikeinen zeggen het niet, Mike Flynn zegt het. Bovendien zouden de Democraten hier toch uitermate blij mee moeten zijn. Defund the police was een veelbesproken term in 2019.
Flynn zegt nooit zoiets als er geen toestemming van Trump is.

Ben jij ook tegen de politie?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')