abonnement Unibet Coolblue
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:16:16 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_201716242
https://www.nu.nl/tech/61(...)eer-in-te-halen.html

Ex-softwarechef luchtmacht VS: 'AI-achterstand op China niet meer in te halen'

De Verenigde Staten lopen achter op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), zegt de opgestapte softwarechef van de Amerikaanse luchtmacht Nicolas Chaillan tegen de Financial Times. Volgens hem is China niet meer in te halen en is er "een goede reden om boos te zijn".

Chaillan werkte de afgelopen jaren binnen de strijdkrachten aan manieren om de cyberveiligheid te verbeteren. De voormalige chief software officer van de luchtmacht zegt dat hij vorige week opstapte uit protest tegen het trage tempo waarin het leger een technologische transformatie doormaakt. Ook kan hij naar eigen zeggen niet aanzien dat de VS door China wordt voorbijgestreefd.

De 37-jarige Chaillan denkt dat de VS zich over vijftien tot twintig jaar niet meer kan meten met China. "Het is nu al een gelopen race. Het is al voorbij, in mijn ogen." Hij waarschuwt dat de cyberveiligheid binnen sommige overheidsdiensten nog op het niveau van een kleuterschool zit. Verdere details noemt hij niet.

De voormalige topfunctionaris wil binnen enkele weken voor het Amerikaanse parlement getuigen over het Chinese cybergevaar voor de VS. Het land geeft veel meer geld uit aan defensie dan China, maar volgens Chaillan gebeurt dat niet op een effectieve manier. Ook zou de bureaucratie noodzakelijke hervormingen in de weg staan.

Volgens de voormalige chief software officer zijn technologieën als kunstmatige intelligentie veel belangrijker voor de toekomst van de VS dan bijvoorbeeld nieuwe straaljagers, zoals de F-35. Hij noemt de discussie over ethiek bij de ontwikkeling van kunstmatige intelligentie een remmende factor in de VS. Ook zouden bedrijven als Google terughoudend zijn bij de samenwerking met het leger op AI-gebied.

De situatie in China ziet er volgens Chaillan heel anders uit. Daar moeten bedrijven volgens de expert verplicht samenwerken met de autoriteiten en wordt er "enorm geïnvesteerd" zonder rekening te houden met ethiek.
pi_201716354
Ze moeten hetzelfde doen als met kernwapens.
Volop investeren zonder ethiek, voorop lopen, het inzetten bij een oorlog en daarna via internationale verdragen voorschrijven dat er geen fysieke testen meer mogen plaatsvinden zodat de voorsprong voor altijd is gegarandeerd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:06:45 #3
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201716690
Nou ben ik nogal een techneut, maar gelukkig was ik klaar met mijn studie voor er heel veel van dat soort randzaken bij kwamen. Een keuzevakje ethiek voor ingenieurs en dat was het wel.

Mijn persoonlijke mening, als je vooruitgang wilt, dan moet je ethiek grotendeels maar aan de kant zetten. Nou ook weer niet meteen zoals de nazis menselijke experimenten gaan doen, maar helemaal niks doen omdat je je zorgen maakt dat er wel eens wat fouts met je werk kan gebeuren is ook niet de manier. Zeker niet als je in competitie bent met een land als China.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:41:13 #4
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_201717178
quote:
Volgens de voormalige chief software officer zijn technologieën als kunstmatige intelligentie veel belangrijker voor de toekomst van de VS dan bijvoorbeeld nieuwe straaljagers, zoals de F-35.
De VS stopt miljarden in de research van de F35 en daarna kost elk toestel 100 miljoen dollar. Vorige week was er een bericht dat China een nieuwe radar heeft die Stealth fighters kan detecteren.

Bye bye F35 investeringen waarmee je veel meer had kunnen doen.

https://nationalinterest.(...)stealth-radar-194985

[ Bericht 18% gewijzigd door slashdotter3 op 11-10-2021 22:48:01 ]
  Redactie Sport maandag 11 oktober 2021 @ 15:44:19 #5
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201717233
Ja, dat verwacht je toch ook niet zeg!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201717849
China grows larger
afspraak tandarts verzetten
  maandag 11 oktober 2021 @ 19:50:35 #7
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_201720105
https://www.ft.com/content/2f295a9e-5f96-11e9-b285-3acd5d43599e

What counts is implementation not innovation, and here the Chinese have big advantages

So where is this supposed “race” between the US and China today? Mr Lee distinguishes four aspects of AI:
internet AI - the AI that tracks what you do on the internet
business AI - the AI that allows businesses to exploit their data better
perception AI - the AI that sees the world around it
autonomous AI - the AI that interacts with us in the real world

At present, he thinks China is equal to the US in the first, vastly behind in the second, a little ahead in the third, and, again, far behind in the fourth. But five years from now, he thinks, China might be a little ahead in the first, less far behind in the second, well ahead in the third and equal in the last. There are, to his mind, no other competitors.
pi_201720219
Amerika is al lang op z'n retour.
Infrastructuur is bagger, bevolking slachtoffer opiatencrisis, slaaf van olie, natuur kapotgemaakt, 15 miljoen morbide obees, 64 miljoen gewoon echt dik, huizen worden veelal van wegwerpkwaliteit gemaakt, staatsschuld is 30 triljard en stijgt met 50.000 per seconde, wokeism en blm tiert welig etc etc etc

Die race is allang gelopen, het is wachten tot het huidig oorlogsarsenaal verroest is, dan is het helemaal game over
pi_201722765
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:41 schreef slashdotter3 het volgende:

De VS stopt miljarden in de research van de F35 en daarna kost elk toestel 100 miljoen dollar. Vorige week was er een bericht dat China een nieuwe radar heeft die Stealth fighters kan detecteren.

Bye bye F35 investeringen waarmee je veel meer had kunnen doen.
Ja, dat horen we al jaren... China roept wel vaker wat.

En verder is "stealth" helemaal niet onzichtbaar ofzo. Low frequency/ long range overzichtsradars kunnen LO toestellen prima oppikken. Je kan er alleen vrij weinig mee. De LO capaciteiten zijn juist geoptimaliseerd tegen fire control radars die veel hoger in de frequentie zitten.

Edit: Sunflower can detect, but it can't target

[ Bericht 10% gewijzigd door AchJa op 11-10-2021 22:08:21 ]
pi_201723003
Wel opmerkelijk dat een Fransman zonder universitaire scholing het hoofd van de afdeling software kan worden van een onderdeel van de Amerikaanse staat.
Hoe kan dat nou? het was juist zo'n land dat immigranten haat?
pi_201723227
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 19:58 schreef myShizzle het volgende:
Amerika is al lang op z'n retour.
Infrastructuur is bagger, bevolking slachtoffer opiatencrisis, slaaf van olie, natuur kapotgemaakt, 15 miljoen morbide obees, 64 miljoen gewoon echt dik, huizen worden veelal van wegwerpkwaliteit gemaakt, staatsschuld is 30 triljard en stijgt met 50.000 per seconde, wokeism en blm tiert welig etc etc etc

Die race is allang gelopen, het is wachten tot het huidig oorlogsarsenaal verroest is, dan is het helemaal game over
Nee hoor. De Amerikanen zijn ook anno 2021 met grote afstand het machtigste land ter wereld. Het voornaamste verschil in vergelijking met de jaren 90 is dat ze hier en daar wat tegengas krijgen van de Chinezen en Russen terwijl dat in de jaren 90 niet het geval was. Er is veel hype rondom China. Het moet niet onderschat, maar ook zeker niet overschat worden. In de jaren 80, 90 en 00 was heel veel onderschatting maar het schiet nu totaal de andere kant op richting overschatting. Die balans is haast niet te vinden. Het is een goede nummer twee als het gaat om individuele machtsbasis op het internationale toneel, maar ook dat land gaat gebukt onder tal van interne problematiek, en de VS opereert niet op individuele basis op het internationale toneel maar heeft een zeer omvangrijk systeem van trouwe bondgenoten opgebouwd in de laatste paar generaties.
pi_201723704
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 22:23 schreef Peppert het volgende:

[..]
Nee hoor. De Amerikanen zijn ook anno 2021 met grote afstand het machtigste land ter wereld. Het voornaamste verschil in vergelijking met de jaren 90 is dat ze hier en daar wat tegengas krijgen van de Chinezen en Russen terwijl dat in de jaren 90 niet het geval was. Er is veel hype rondom China. Het moet niet onderschat, maar ook zeker niet overschat worden. In de jaren 80, 90 en 00 was heel veel onderschatting maar het schiet nu totaal de andere kant op richting overschatting. Die balans is haast niet te vinden. Het is een goede nummer twee als het gaat om individuele machtsbasis op het internationale toneel, maar ook dat land gaat gebukt onder tal van interne problematiek, en de VS opereert niet op individuele basis op het internationale toneel maar heeft een zeer omvangrijk systeem van trouwe bondgenoten opgebouwd in de laatste paar generaties.
Ik zeg niet dat het land niet machtig is toch? Wel is het feitelijk al failliet. Kijk naar die staatsschuld! Ik geef aan dat het al een tijd op zijn retour is, heb nergens politiek benoemd.
pi_201724136
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 22:45 schreef myShizzle het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat het land niet machtig is toch? Wel is het feitelijk al failliet. Kijk naar die staatsschuld! Ik geef aan dat het al een tijd op zijn retour is, heb nergens politiek benoemd.
Alleen heeft de USA 1 groot voordeel, de munten bevinden zich voor het grootste deel buiten de United states.
Kortom print je 100 dollar bij, dan word dat voor 65% betaald door buitenlanders die er dus wel de lasten van hebben, maar niet de lusten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_201725294
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 19:58 schreef myShizzle het volgende:
Amerika is al lang op z'n retour.
Infrastructuur is bagger, bevolking slachtoffer opiatencrisis, slaaf van olie, natuur kapotgemaakt, 15 miljoen morbide obees, 64 miljoen gewoon echt dik, huizen worden veelal van wegwerpkwaliteit gemaakt, staatsschuld is 30 triljard en stijgt met 50.000 per seconde, wokeism en blm tiert welig etc etc etc

Die race is allang gelopen, het is wachten tot het huidig oorlogsarsenaal verroest is, dan is het helemaal game over
Het enige werelddeel dat hard op zijn retour is, is helaas Europa. De opbouw na de communistische dictaturen in oost-Europa doet nog lijken alsof er leven in de brouwerij zit, maar de teloorgang van het continent is heel duidelijk en gaat ook steeds sneller.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201725379
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:06 schreef nixxx het volgende:
Nou ben ik nogal een techneut, maar gelukkig was ik klaar met mijn studie voor er heel veel van dat soort randzaken bij kwamen. Een keuzevakje ethiek voor ingenieurs en dat was het wel.

Mijn persoonlijke mening, als je vooruitgang wilt, dan moet je ethiek grotendeels maar aan de kant zetten. Nou ook weer niet meteen zoals de nazis menselijke experimenten gaan doen, maar helemaal niks doen omdat je je zorgen maakt dat er wel eens wat fouts met je werk kan gebeuren is ook niet de manier. Zeker niet als je in competitie bent met een land als China.
De echte oplossing zit hem in je laatste zin. Je moet niet in competitie hoeven gaan. Je had als VS verdomme 70 jaar dominantie om te laten zien dat we met elkaar moeten leven en het enige wat je gedaan hebt is oorlog op oorlog om je eigen luxe te behouden. En elk land wat zwak was uitgebuit als ze een andere koers wilden varen.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:25:56 #16
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_201725893
Ik weet niet of het nou zo dramatisch is al.

Niemand weet nog hoe je echte AI bouwt (AGI). Dus die 'spark' kan net zo goed nog in de VS of in Europa komen. Dat Eureka moment. Want verder is het allemaal veredelde algoritmes eigenlijk nu.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:26:20 #17
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201725900
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 08:11 schreef Chadi het volgende:

[..]
De echte oplossing zit hem in je laatste zin. Je moet niet in competitie hoeven gaan. Je had als VS verdomme 70 jaar dominantie om te laten zien dat we met elkaar moeten leven en het enige wat je gedaan hebt is oorlog op oorlog om je eigen luxe te behouden. En elk land wat zwak was uitgebuit als ze een andere koers wilden varen.
Ik bewonder je idealisme, maar ik denk dat je hier een fundamentele natuurkracht negeert. Alles dat leeft is in competitie met al het andere, voor ruimte, voeding, voortplanting. Als mensen hebben we wel de intellectuele capaciteiten om daar wat afstand van te nemen, maar niet zoveel als we soms wel eens denken ( denk ik). Landen en regio’s hebben wmb het recht hun eigen richting te kiezen, en de richting die een China, of het Midden-Oosten bijv vrijelijk zou kiezen, daar wil ik niet mee samenwerken.

China had wmb nooit de fabrikant van de wereld moeten worden, alles wat ze daar qua modernisering bereikt hebben, hebben we in het westen gefinancierd. Achteraf gezien dom korte termijn denken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Redactie Sport dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:28:51 #18
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201725927
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 07:55 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het enige werelddeel dat hard op zijn retour is, is helaas Europa. De opbouw na de communistische dictaturen in oost-Europa doet nog lijken alsof er leven in de brouwerij zit, maar de teloorgang van het continent is heel duidelijk en gaat ook steeds sneller.
Ook dat wordt wel overdreven, maar Europa kan simpelweg in getallen niet concurreren met die landen en zal het moeten hebben van centjes. Ook in 1950-1990 was Europa natuurlijk sterk afhankelijk van Amerika.

De tijd dat Europa écht machtig was stamt gewoon alweer van de 18e-19e eeuw.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201726036
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:26 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik bewonder je idealisme, maar ik denk dat je hier een fundamentele natuurkracht negeert. Alles dat leeft is in competitie met al het andere, voor ruimte, voeding, voortplanting. Als mensen hebben we wel de intellectuele capaciteiten om daar wat afstand van te nemen, maar niet zoveel als we soms wel eens denken ( denk ik). Landen en regio’s hebben wmb het recht hun eigen richting te kiezen, en de richting die een China, of het Midden-Oosten bijv vrijelijk zou kiezen, daar wil ik niet mee samenwerken.

China had wmb nooit de fabrikant van de wereld moeten worden, alles wat ze daar qua modernisering bereikt hebben, hebben we in het westen gefinancierd. Achteraf gezien dom korte termijn denken.
Ergens moeten we de prijs betalen voor ons gedrag. We kunnen van China ook bondgenoten maken waardoor ze wat te verliezen hebben. Als je kijkt naar de benadering die we gehanteerd hebben de afgelopen eeuw was dat eentje van als je geen kans maakt met je leger moet je ze afsluiten. Dat werkt op een gegeven moment door naar de slachtoffers en dat is de gewone Jan. Daardoor is de wereld aan het polariseren.
Ik ben het bijvoorbeeld niet eens met Noord Korea maar wat we nu doen slaat nergens op.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:00:43 #20
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201726309
Amerikanen zijn ook bijzonder goed bedreven in desinformatie verspreiden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:24:12 #21
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_201726596
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 19:58 schreef myShizzle het volgende:
Amerika is al lang op z'n retour.
Infrastructuur is bagger, bevolking slachtoffer opiatencrisis, slaaf van olie, natuur kapotgemaakt, 15 miljoen morbide obees, 64 miljoen gewoon echt dik, huizen worden veelal van wegwerpkwaliteit gemaakt, staatsschuld is 30 triljard en stijgt met 50.000 per seconde, wokeism en blm tiert welig etc etc etc

Die race is allang gelopen, het is wachten tot het huidig oorlogsarsenaal verroest is, dan is het helemaal game over
Ach, die kloppen gewoon weer even aan bij de Federal Reserve
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:22:56 #22
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_201728085
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:26 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik bewonder je idealisme, maar ik denk dat je hier een fundamentele natuurkracht negeert. Alles dat leeft is in competitie met al het andere, voor ruimte, voeding, voortplanting. Als mensen hebben we wel de intellectuele capaciteiten om daar wat afstand van te nemen, maar niet zoveel als we soms wel eens denken ( denk ik). Landen en regio’s hebben wmb het recht hun eigen richting te kiezen, en de richting die een China, of het Midden-Oosten bijv vrijelijk zou kiezen, daar wil ik niet mee samenwerken.

China had wmb nooit de fabrikant van de wereld moeten worden, alles wat ze daar qua modernisering bereikt hebben, hebben we in het westen gefinancierd. Achteraf gezien dom korte termijn denken.
China is tot fabrikant van de wereld gemaakt door Amerikaanse en Europese bedrijven en hun aandeelhouders die alleen maar oog hebben voor winstmaximalisatie, de productie is voor een groot deel weggehaald en verplaatst naar China zodat de winstmarges verhoogd konden worden, terwijl de Amerikaanse en Europese arbeiders op straat werden gezet. En dit alles terwijl de overheid daar niets tegen deed, want onze politici en bestuurders zitten ook in de zak van het grootkapitaal.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_201728120
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:22 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
China is tot fabrikant van de wereld gemaakt door Amerikaanse en Europese bedrijven en hun aandeelhouders die alleen maar oog hebben voor winstmaximalisatie, de productie is voor een groot deel weggehaald en verplaatst naar China zodat de winstmarges verhoogd konden worden, terwijl de Amerikaanse en Europese arbeiders op straat werden gezet. En dit alles terwijl de overheid daar niets tegen deed, want onze politici en bestuurders zitten ook in de zak van het grootkapitaal.
Dat is vrije marktwerking. Je kunt er wel wat aan doen, maar dan moet je dat dus aanpakken. Betekent wel dat je een hoop meer gaat betalen voor allerlei dingen totdat ze geautomatiseerd gemaakt kunnen worden. Ik ben er overigens wel voor om allerlei productie terug te halen nu we daar steeds beter in worden.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:35:31 #24
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_201728209
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:26 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Dat is vrije marktwerking. Je kunt er wel wat aan doen, maar dan moet je dat dus aanpakken. Betekent wel dat je een hoop meer gaat betalen voor allerlei dingen totdat ze geautomatiseerd gemaakt kunnen worden. Ik ben er overigens wel voor om allerlei productie terug te halen nu we daar steeds beter in worden.
Dat moet inderdaad hard aangepakt worden. Maar de politiek doet dat niet. In de VS heeft Trump een aantal wetten en handelsverdragen teruggedraaid die in het voordeel van de globalisten zijn en in het nadeel van de Amerikaanse arbeider. Autofabrikanten werden aangepakt en voelden zich gedwongen productie weer meer in de VS te laten plaatsvinden. Uiteraard waait er nu weer de oude wind in het voordeel van de graaikapitalisten.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_201730369
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 10:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Amerikanen zijn ook bijzonder goed bedreven in desinformatie verspreiden.
Absoluut. De Amerikaanse regering heeft enkele maanden geleden groen licht gegeven aan onder andere honderden miljoenen dollars om de Chinezen wereldwijd aan te pakken met propaganda. Het wordt eufemistisch omschreven als 'countering Chinese influence fund' in hun beleidstukken. Het gaat dus om 300 miljoen dollar per jaar voor het creëren van anti-Chinese propaganda door media, NGO's en andere organisaties. Het is voor de periode 2022-2026. Ze trekken dus $1.5 miljard dollar uit voor propaganda gericht tegen een land voor de periode van vijf jaren. Het doel is om ze internationaal zwart te maken zodat zoveel mogelijk landen afstand van ze houden als het gaat om handelsverdragen, infrastructuur en tech.

https://www.appropriation(...)GHTS_SFOPS_final.pdf



[ Bericht 5% gewijzigd door Peppert op 12-10-2021 16:06:36 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')