Manipulatieve mensen zoals jij, zijn eigenlijk helemaal niet in anderen geïnteresseerd, ze zien de ander vooral als iets waar ze controle over kunnen hebben. Een manipulatief persoon is heel goed in het verdraaien van woorden – zowel die van jou als die van zichzelf. Elke nee wordt tot een ja gemaakt en alles wat je zegt wordt tegen je gebruikt
Ze willen je het gevoel geven dat het aan jou ligt, dat jij de boosdoener bent.
ze geloven oprecht dat hun manier om met bepaalde dingen om te gaan de enige juiste manier is, zolang er maar aan hun behoeftes wordt voldaan is alles goed. Uiteindelijk zul je merken dat alle situaties om hen draaien en wat anderen voelen of denken maakt niet zo veel uit. Ze vragen zichzelf niet af of zij het probleem zijn. Ze vinden dat het probleem altijd bij iemand anders ligt.
Manipulatieve mensen met deze eigenschap hebben de neiging te denken dat ze beter zijn dan alle anderen. Ze hechten ook alleen waarde aan de vergelijkingen waaruit zij er het best uitkomen.
Manipulatieve mensen willen niet dat iemand anders succes heeft. Zij zijn immers de enigen die in het spotlicht mogen staan. Ze zullen ook alles doen wat nodig is om die te laten gebeuren. Deze mensen maken zich geen zorgen of ze anderen een slecht gevoel geven.
Een ander heel belangrijk kenmerk van manipulatieve mensen is dat ze het niet kunnen uitstaan wanneer anderen slagen in iets waarin zij niet goed zijn. Dit heeft te maken met hun behoefte om beter te zijn dan anderen en erkend te worden. Het gaat echter verder dan dat.
Dus nee , ik ben niet boos op jou , ergens heb ik soms medelijden met je.
Dat jij Stray aanhaalt om een punt te willen maken zegt wat over jou , niet over mij. Ik heb het niet nodig om dat soort vergelijkingen te maken. behalve dan dat jij dat doet omdat je geen grip op mij hebt. Als jij normaal doet , en niet de boel naar je hand probeert te zetten, dan is er niets aan de hand en doe ik ook normaal.
En volgens mij doe ik dat nu, op dit moment in deze situatie die er is.
Fijn weekend IC