abonnement Unibet Coolblue
pi_201714501



Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 oktober 2021 @ 11:37:05 #2
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_201714515
Misschien een domme vraag, maar waarom wordt er niet geïnvesteerd in de zorg? Ik denk dat de meeste mensen daar de voorkeur voor hebben ipv al die zinloze TvT locaties en andere overbodige tenten wat immens veel belastinggeld kost.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 11 oktober 2021 @ 11:38:06 #3
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_201714530
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
En het gros van Nederland krijgt dus geen oproep.
Je gaf aan dat de vaccinatiebereidheid voor griep sowieso al niet groot was. Ik ga er daarbij vanuit dat je het hebt over mensen die wel een oproep krijgen, maar niet gaan. Door de griepprik gratis te maken, wordt de vaccinatiebereidheid in die groep echt niet hoger.

Dat de vaccinatiebereidheid laag is onder mensen die geen oproep krijgen is evident :D
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 11 oktober 2021 @ 11:38:41 #4
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201714534
quote:
99s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:37 schreef Houniet het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waarom wordt er niet geïnvesteerd in de zorg? Ik denk dat de meeste mensen daar de voorkeur voor hebben ipv al die zinloze TvT locaties en andere overbodige tenten wat immens veel belastinggeld kost.
de zorg kost al enorm veel belastinggeld
pi_201714569
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:38 schreef Arizona het volgende:

[..]
Je gaf aan dat de vaccinatiebereidheid voor griep sowieso al niet groot was. Ik ga er daarbij vanuit dat je het hebt over mensen die wel een oproep krijgen, maar niet gaan. Door de griepprik gratis te maken, wordt de vaccinatiebereidheid in die groep echt niet hoger.

Dat de vaccinatiebereidheid laag is onder mensen die geen oproep krijgen is evident :D
Mijn punt:
- Onder mensen die NU een oproep krijgen is de opkomst laag (bv. ~25% bij 60-64 jaar)
- Onder mensen die nu GEEN oproep krijgen (60- en geen onderliggende aandoeningen) zal de opkomst waarschijnlijk niet hoger liggen dan die toch al lage opkomst (want nog minder risico)
- Niettemin zal het aanbieden van een gratis griepprik aan IEDEREEN de opkomst (in absolute aantallen) alleen maar kunnen verhogen; ergo, er is sowieso niets te verliezen (ervan uitgaande dat er genoeg vaccins zijn)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201714632
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Men heeft in de 19e eeuw vast ook over vrouwenrechten nagedacht.
Wat een rare analogie. Ik vergelijk nu met een paar jaar terug hè. Het was niet dat we toen de ballen verstand hadden van gezondheidszorg.
quote:
[..]
Ik verklaar het niet onredelijk. Integendeel, waarom zouden we het alternatief onredelijk verklaren o.b.v. het argument (c.q. de drogreden) dat we het vroeger ook niet deden. Ik heb hierboven al voorbeelden gegeven van andere landen waarin het allang gemeengoed is om de griepprik aan kinderen te geven, evenals een bron dat in Nederland het ook aan discussie onderhevig is.
Ik heb mijn vraagtekens bij een eerlijke onderbouwing van het alternatief omdat die wel even ontzettend toevallig komt in een tijd dat maatregelen zoals massavaccinatie tot meer gangbare tools zijn verheven.
I'll give you something to do
pi_201714651
quote:
99s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:37 schreef Houniet het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waarom wordt er niet geïnvesteerd in de zorg? Ik denk dat de meeste mensen daar de voorkeur voor hebben ipv al die zinloze TvT locaties en andere overbodige tenten wat immens veel belastinggeld kost.
Waarom denk je dat dat niet gebeurd?
Elk jaar gaat er steeds meer geld heen, dat is al decenia aan de gang.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201714655
quote:
99s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:37 schreef Houniet het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waarom wordt er niet geïnvesteerd in de zorg? Ik denk dat de meeste mensen daar de voorkeur voor hebben ipv al die zinloze TvT locaties en andere overbodige tenten wat immens veel belastinggeld kost.
Het grootste probleem is tijd, niet geld. Als je de miljarden van TvT en vaccinaties enzovoort nu in de zorg zou gooien, dan komen er niet morgen ineens een paar duizend man verzorgend personeel uit de lucht vallen. Daar gaan dan nog jaren overheen.

Waar ze wel echt meer aandacht aan hadden moeten besteden is het verbeteren van de werkomstandigheden voor de zorgmedewerkers die er al waren. Want de helft is weg gelopen omdat de werkdruk te hoog was en het salaris bedroevend laag. |:(
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201714701
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:45 schreef galantis het volgende:

[..]
Wat een rare analogie. Ik vergelijk nu met een paar jaar terug hè. Het was niet dat we toen de ballen verstand hadden van gezondheidszorg.
Oh ja, want nu hebben we opeens wel alle wijsheid in pacht. Deze drogredenen zijn universeel, door alle eeuwen heen. Soms maak je andere keuzes. Soms blijkt dat je verkeerde keuzes hebt gemaakt. Soms verandert de tijdsgeest. Het is een drogredenen voor een bepaalde reden, hè. In Zwitserland is net pas het homohuwelijk goedgekeurd. Het was niet dat ze toen de ballen verstand hadden van mensenrechten.

quote:
Ik heb mijn vraagtekens bij een eerlijke onderbouwing van het alternatief omdat die wel even ontzettend toevallig komt in een tijd dat maatregelen zoals massavaccinatie tot meer gangbare tools zijn verheven.
Dat klopt. Maar is dat opzichzelf een argument om het niet te doen? Nogmaals: mijn punt is niet dat we het wel moeten doen, maar dat het nergens op slaat om a priori te stellen dat we het sowieso niet moeten doen, puur gebaseerd op onderbuikargumenten als 'we deden het een paar jaar geleden ook niet'.

Build Back Better enzo, weet je nog?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201714898
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Oh ja, want nu hebben we opeens wel alle wijsheid in pacht. Deze drogredenen zijn universeel, door alle eeuwen heen. Soms maak je andere keuzes. Soms blijkt dat je verkeerde keuzes hebt gemaakt. Soms verandert de tijdsgeest. Het is een drogredenen voor een bepaalde reden, hè. In Zwitserland is net pas het homohuwelijk goedgekeurd. Het was niet dat ze toen de ballen verstand hadden van mensenrechten.
[..]
Dat klopt. Maar is dat opzichzelf een argument om het niet te doen? Nogmaals: mijn punt is niet dat we het wel moeten doen, maar dat het nergens op slaat om a priori te stellen dat we het sowieso niet moeten doen, puur gebaseerd op onderbuikargumenten als 'we deden het een paar jaar geleden ook niet'.

Build Back Better enzo, weet je nog?
Het ging om de argumentatie in dat artikel. Dat we het nu moeten doen om de zorg te ontlasten omdat er een groep is die geen covid vaccin wil nemen.

Als de reden is dat het onafhankelijk van Covid beter zou zijn op de korte en lange termijn met wat voor cijfers dan ook is dat een hele andere argumentatie. Al denk ik dat het in deze tijd nog steeds voor argwaan zou zorgen.
  maandag 11 oktober 2021 @ 12:06:15 #11
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_201714910
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:47 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Het grootste probleem is tijd, niet geld. Als je de miljarden van TvT en vaccinaties enzovoort nu in de zorg zou gooien, dan komen er niet morgen ineens een paar duizend man verzorgend personeel uit de lucht vallen. Daar gaan dan nog jaren overheen.

Waar ze wel echt meer aandacht aan hadden moeten besteden is het verbeteren van de werkomstandigheden voor de zorgmedewerkers die er al waren. Want de helft is weg gelopen omdat de werkdruk te hoog was en het salaris bedroevend laag. |:(
Dat snap ik, maar je antwoord staat erbij. Door het wanbeleid vanuit de Tweede Kamer krijg je nu deze onzin met codes, verplicht vaccineren en kinderen te laten prikken omdat er een grote 'griepgolf' aan komt.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_201714923
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:05 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ik vind het permanent verbinden van vrijheden aan medische ingrepen toch echt wél iets ernstigs.

Tijdelijk, voor een specifieke situatie (covid)? Verantwoord. Maar daarna de tools gaan inzetten 'omdat we ze toch hebben' is gewoon niets anders dan machtsmisbruik.

Uitnodigen voor een griepprik, prima, maar testen op griep en de griepprik in die QR code hangen? Dat is wel echt een rood vlaggetje.
Exact.
We hadden al lang al moeten stoppen met deze ongein. Hoezo is opeens de griep een punt van zorgen? Dat is het nooit geweest behalve in 1918 en mensen moeten hier natuurlijk tegen bestand zijn. Dat we een risicogroep hebben die gevaccineerd moet worden is begrijpelijk, maar waarom wederom vrijheid hieraan koppelen dmv maatregelen/qr codes?

Dit slaat door.

quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Daar gaat de discussie helemaal niet over.
Jawel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201714928
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Oh ja, want nu hebben we opeens wel alle wijsheid in pacht. Deze drogredenen zijn universeel, door alle eeuwen heen. Soms maak je andere keuzes. Soms blijkt dat je verkeerde keuzes hebt gemaakt. Soms verandert de tijdsgeest. Het is een drogredenen voor een bepaalde reden, hè. In Zwitserland is net pas het homohuwelijk goedgekeurd. Het was niet dat ze toen de ballen verstand hadden van mensenrechten.
[..]
Dat beweer ik ook niet. Mijn punt is dat een kosten-baten analyse van eventuele uitbreiding van de griepprik ongetwijfeld eerder gemaakt is, en wel in een periode dat we ongeveer net zo veel wisten van gezondheidszorg. Wellicht dat men nu zwaarder wil tillen aan de baten maar de rekensom zal niet wezenlijk veranderen.
quote:
Dat klopt. Maar is dat opzichzelf een argument om het niet te doen? Nogmaals: mijn punt is niet dat we het wel moeten doen, maar dat het nergens op slaat om a priori te stellen dat we het sowieso niet moeten doen, puur gebaseerd op onderbuikargumenten als 'we deden het een paar jaar geleden ook niet'.

Build Back Better enzo, weet je nog?
Dat is op zichzelf niet per se een argument maar geeft wel aan dat men zorgvuldig moet zijn. En erkennen dat er dan een bredere discussie over zorgbelasting moet komen aangezien men met zo'n voorstel in feite toegeeft het oneens te zijn met hoe we hier voorheen mee omgingen.
I'll give you something to do
pi_201715177
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:07 schreef Red_85 het volgende:
Jawel.
Ik heb nog geen enkel persoon gehoord die ervoor pleit een influenzatoegangsbewijs in te voeren. Dus nee, dat is de discussie niet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201715207
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:07 schreef galantis het volgende:
Dat beweer ik ook niet. Mijn punt is dat een kosten-baten analyse van eventuele uitbreiding van de griepprik ongetwijfeld eerder gemaakt is, en wel in een periode dat we ongeveer net zo veel wisten van gezondheidszorg. Wellicht dat men nu zwaarder wil tillen aan de baten maar de rekensom zal niet wezenlijk veranderen.
Sowieso is de rekensom wel degelijk wezenlijk anders. Allereerst omdat er veel minder speling is qua ziekenhuiscapaciteit. En daarnaast omdat de bescherming tegen influenza (naar alle waarschijnlijkheid) afgenomen is.

quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:07 schreef galantis het volgende:
Dat is op zichzelf niet per se een argument maar geeft wel aan dat men zorgvuldig moet zijn. En erkennen dat er dan een bredere discussie over zorgbelasting moet komen aangezien men met zo'n voorstel in feite toegeeft het oneens te zijn met hoe we hier voorheen mee omgingen.
Niemand die stelt dat het niet zorgvuldig gaat. En zoals gezegd waren er talloze experts die het ook voor 2020 al oneens waren met het beleid. Alleen toen stond er wat minder op het spel.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201715444
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik heb nog geen enkel persoon gehoord die ervoor pleit een influenzatoegangsbewijs in te voeren. Dus nee, dat is de discussie niet.
Het inmasseren is al begonnen en maatregelen worden aanbevolen.
https://eenvandaag.avrotr(...)huizen-te-ontlasten/

quote:
Als de griep- en coronabesmettingen te hard stijgen, moeten er volgens De Jong maatregelen volgen, zoals afstand houden.
Ook wordt er alweer gedacht over het aanbevelen een niet risicogroep te vaccineren:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)asting-zorg-epidemie

En als dat allemaal niet werkt komen allerlei andere zaken uit de gereedschapskist tevoorschijn en laat er nu net een gezondheids QR systeem ontwikkeld zijn die fijn misbruikt kan worden.

Beetje naïef om te denken dat het niet ergens al lang binnenskamers de revue is gepasseerd. Wij kunnen het bedenken met 5 minuten posts, laat staan complete kantoorgebouwen die daar 40 uur per week mee bezig zijn.

En laat nu er nu net in de kamer een meerderheid geweest zijn die tegen een motie heeft gestemd om de QR toegangscodes exclusief corona te houden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201715468
quote:
99s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:37 schreef Houniet het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waarom wordt er niet geïnvesteerd in de zorg? Ik denk dat de meeste mensen daar de voorkeur voor hebben ipv al die zinloze TvT locaties en andere overbodige tenten wat immens veel belastinggeld kost.
eenmalige kosten (TvT) is makkelijker te financieren / budgetteren dan permanente verhoging van de zorguitgaven.
pi_201715545
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:52 schreef zoost het volgende:

[..]
eenmalige kosten (TvT) is makkelijker te financieren / budgetteren dan permanente verhoging van de zorguitgaven.
Alleen los je met TvT niets op. Je doet alleen aan symptoombestrijding en je schuift het werkelijke probleem voor je uit.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201715571
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:52 schreef zoost het volgende:

[..]
eenmalige kosten (TvT) is makkelijker te financieren / budgetteren dan permanente verhoging van de zorguitgaven.
Als er in de zorg een capaciteitsprobleem is omdat er een ziekte bij komt door natuurlijke oorzaken en daarmee de zorg in de knel komt, dan moet je aan de zorg wat doen. Niet aan allerlei bijzaken. De vraag naar zorg stijgt immers omdat het risico op ziek worden groter wordt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201715585
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:03 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Alleen los je met TvT niets op. Je doet alleen aan symptoombestrijding en je schuift het werkelijke probleem voor je uit.
Dat doet Rutte al 10 jaar met alle onderwerpen, dan kan er nog wel 1tje bij
  maandag 11 oktober 2021 @ 13:09:01 #21
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_201715604
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:07 schreef zoost het volgende:

[..]
Dat doet Rutte al 10 jaar met alle onderwerpen, dan kan er nog wel 1tje bij
het gaat beter dan ooit
Makkelijk tweede.
  maandag 11 oktober 2021 @ 13:10:27 #22
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201715620
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:47 schreef Stoney3K het volgende:
Daar gaan dan nog jaren overheen.
In die jaren gebeurt het ook niet, want er zit al tijden een numerus fixus op zorgopleidingen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 11 oktober 2021 @ 13:15:56 #23
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201715682
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als er in de zorg een capaciteitsprobleem is omdat er een ziekte bij komt door natuurlijke oorzaken en daarmee de zorg in de knel komt, dan moet je aan de zorg wat doen. Niet aan allerlei bijzaken. De vraag naar zorg stijgt immers omdat het risico op ziek worden groter wordt.

maar wat ze nu doen met deze beperkingen is waarschijnlijk toch goedkoper, vervelend voor de nachthoreca maar dat zal niet enorm belastinggeld opleveren en de rest van het leven gaat gewoon door voor het gros van de bevolking
pi_201715748
edit
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 11 oktober 2021 @ 13:23:22 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201715753
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:15 schreef Tarado het volgende:

[..]
maar wat ze nu doen met deze beperkingen is waarschijnlijk toch goedkoper, vervelend voor de nachthoreca maar dat zal niet enorm belastinggeld opleveren en de rest van het leven gaat gewoon door voor het gros van de bevolking
Al ben ik nog steeds wel benieuwd naar de argumenten hoe een een biertje drinken en/of dansen in de kroeg om 00:30 tot meer ziekenhuisopnames leidt dan om 23:30. Maar dat soort onderbouwingen hoeven volgens mij niet gemaakt te worden, als een OMT-lid denkt dat het effect heeft dan is dat genoeg om sectoren tot in lengte van dagen beperkingen op te blijven leggen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201715761
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:15 schreef Tarado het volgende:

[..]
maar wat ze nu doen met deze beperkingen is waarschijnlijk toch goedkoper, vervelend voor de nachthoreca maar dat zal niet enorm belastinggeld opleveren en de rest van het leven gaat gewoon door voor het gros van de bevolking
De sectoren moeten dan ook zo snel mogelijk weer normaal open.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 11 oktober 2021 @ 13:26:07 #27
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201715777
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Al ben ik nog steeds wel benieuwd naar de argumenten hoe een een biertje drinken en/of dansen in de kroeg om 00:30 tot meer ziekenhuisopnames leidt dan om 23:30. Maar dat soort onderbouwingen hoeven volgens mij niet gemaakt te worden, als een OMT-lid denkt dat het effect heeft dan is dat genoeg om sectoren tot in lengte van dagen beperkingen op te blijven leggen.
helemaal eens, begrijpen doe ik dat ook niet
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 13:26:24 #28
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201715779
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 23:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Waarom zou dat niet mogen? Los daarvan snap ik de (gebruikelijke) ophef hier niet. Zoals ik het lees worden de monsters die ze toch al hebben ook gebruikt om de verspreiding van influenza te monitoren. Voorheen ging dat via Nivel Peilstations. Nu kun je vrij eenvoudig een veel grotere sample krijgen en dus nauwkeuriger monitoren.
Als je naar de huisarts gaat is er een gigantisch formulier als er bloedonderzoek gedaan moet worden. Ze mogen op dat moment alleen onderzoek doen naar datgene, de rest mogen ze helemaal niets mee.

Het lijkt mij onlogisch dat ze (zonder instemming van degene die getest wordt) kunnen bepalen je ook voor andere dingen te testen. Dat kun je ophef noemen, dat is gewoon hoe het werkt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 11 oktober 2021 @ 13:37:05 #29
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_201715880
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Al ben ik nog steeds wel benieuwd naar de argumenten hoe een een biertje drinken en/of dansen in de kroeg om 00:30 tot meer ziekenhuisopnames leidt dan om 23:30. Maar dat soort onderbouwingen hoeven volgens mij niet gemaakt te worden, als een OMT-lid denkt dat het effect heeft dan is dat genoeg om sectoren tot in lengte van dagen beperkingen op te blijven leggen.
Het OMT lult natuurlijk ook maar wat, het zal vast vrij weinig met corona te maken hebben en meer met eenvoudiger handhaven. Alles na 12 uur dicht is best wel makkelijk natuurlijk. Plus het is toch een extra beperking en Hugo is na de discopiek nog steeds best wel een beetje bang natuurlijk.
Makkelijk tweede.
pi_201715903
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Al ben ik nog steeds wel benieuwd naar de argumenten hoe een een biertje drinken en/of dansen in de kroeg om 00:30 tot meer ziekenhuisopnames leidt dan om 23:30. Maar dat soort onderbouwingen hoeven volgens mij niet gemaakt te worden, als een OMT-lid denkt dat het effect heeft dan is dat genoeg om sectoren tot in lengte van dagen beperkingen op te blijven leggen.
Die zijn hier best vaak voorbij gekomen maar dat je het vervolgens daar niet mee eens bent is een ander verhaal.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 11 oktober 2021 @ 13:45:17 #31
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201715968
En laat nu er nu net in de kamer een meerderheid geweest zijn die tegen een motie heeft gestemd om de QR toegangscodes exclusief corona te houden.
[/quote]
Mogen QR codes dan ook voor allerlei andere doeleinden gebruikt worden?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  maandag 11 oktober 2021 @ 13:47:03 #32
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201715990
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Die zijn hier best vaak voorbij gekomen maar dat je het vervolgens daar niet mee eens bent is een ander verhaal.
Het heeft ook nul nut maar het OMT laat mensen graag nog steeds denken dat maar iets doen altijd wel een effect heeft.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 13:49:59 #33
5428 crew  miss_sly
pi_201716013
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
In die jaren gebeurt het ook niet, want er zit al tijden een numerus fixus op zorgopleidingen.
Die was pre-corona grotendeels afgeschaft voor verpleegkunde, bijvoorbeeld.

https://www.nursing.nl/ge(...)-in-2019-behalve-in/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201716021
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Die zijn hier best vaak voorbij gekomen maar dat je het vervolgens daar niet mee eens bent is een ander verhaal.
Toen je je binnen ook nog aan maatregelen moest houden zorgde de boel na 12en sluiten ervoor dat je met minder excessen te maken hebt.
Maar nu met de coronapas de situatie binnen veel meer afgedekt is snap ik de combi met de middernachtsluiting niet zo goed. Om heel eerlijk te zijn laten ze ook na om deze te onderbouwen. Is het een ontmoedigingsbeleid om minder mensen te trekken? Denken ze dat er nu minder wordt geopend/georganiseerd? En wat vinden ze dan van feesten die verschuiven naar overdag? Is het ter compensatie van eventueel besmettelijke getesten/gevaccineerden die binnen komen? Ik snap wel dat het uiteindelijke doel is dat er minder besmettingen komen (althans dat mag ik hopen), maar het veronderstelde mechanisme erachter blijft nu een beetje gokken.
I'll give you something to do
pi_201716118
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:50 schreef galantis het volgende:

[..]
Toen je je binnen ook nog aan maatregelen moest houden zorgde de boel na 12en sluiten ervoor dat je met minder excessen te maken hebt.
Maar nu met de coronapas de situatie binnen veel meer afgedekt is snap ik de combi met de middernachtsluiting niet zo goed. Om heel eerlijk te zijn laten ze ook na om deze te onderbouwen. Is het een ontmoedigingsbeleid om minder mensen te trekken? Denken ze dat er nu minder wordt geopend/georganiseerd? En wat vinden ze dan van feesten die verschuiven naar overdag? Is het ter compensatie van eventueel besmettelijke getesten/gevaccineerden die binnen komen? Ik snap wel dat het uiteindelijke doel is dat er minder besmettingen komen (althans dat mag ik hopen), maar het veronderstelde mechanisme erachter blijft nu een beetje gokken.
Hard onderbouwen kunnen en zullen ze nooit doen, maar hé alles om nog even de controle te houden, onder het mom van volksgezondheid.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201716125
De na het weekend zijn de ziekenhuiscijfers altijd hoger update

twitter
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201716175
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:01 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Hard onderbouwen kunnen en zullen ze nooit doen, maar hé alles om nog even de controle te houden, onder het mom van volksgezondheid.
Als dat het argument is dan is dat maar een rare gang van zaken, maar goed dikke prima, mocht controle houden de onderbouwing zijn, of dat ze het nog niet durven omdat ze angstig zijn geworden, laat ze het dan in ieder geval gewoon toegeven.
I'll give you something to do
pi_201716188
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:08 schreef galantis het volgende:

[..]
Als dat het argument is dan is dat maar een rare gang van zaken, maar goed dikke prima, mocht controle houden de onderbouwing zijn, of dat ze het nog niet durven omdat ze angstig zijn geworden, laat ze het dan in ieder geval gewoon toegeven.
We weten allemaal dat ze bang zijn voor een 2e discopiek, maar dat gaan ze nooit toegeven natuurlijk.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201716194
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:02 schreef _serial_ het volgende:
De na het weekend zijn de ziekenhuiscijfers altijd hoger update

[ twitter ]
Oke Yorick.. ;)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201716214
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Oke Yorick.. ;)
Gelukkig ben ik geen pizzabezorger.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:24:07 #41
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201716293
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik heb nog geen enkel persoon gehoord die ervoor pleit een influenzatoegangsbewijs in te voeren. Dus nee, dat is de discussie niet.
Dat hadden we hier een jaar geleden ook niet voor CTB, even afgezien van personen die voor alles een bewijs willen. De afwezigheid van een stelling zegt niets over de mogelijkheid.

Kern is dat we als samenleving een grens zijn overgegaan die het (ook wetteljk) acceptabel en mogelijk maakt om vrijheden in te perken als er geen medisch bewijs wordt getoond.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:26:53 #42
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_201716310
Mag je een Pizzabezorger vragen om een QR code,
Iedereen kan de Corona scan app downloaden.
pi_201716314
quote:
15s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:24 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat hadden we hier een jaar geleden ook niet voor CTB, even afgezien van personen die voor alles een bewijs willen. De afwezigheid van een stelling zegt niets over de mogelijkheid.

Kern is dat we als samenleving een grens zijn overgegaan die het (ook wetteljk) acceptabel en mogelijk maakt om vrijheden in te perken als er geen medisch bewijs wordt getoond.
Dan moeten ze Influenza nog wel op de A lijst zetten, anders geld de Corona noodwet niet. Maar goed, een nieuwe noodwet is zo gemaakt.
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 14:32:10 #44
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201716345
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:26 schreef KingRadler het volgende:
Mag je een Pizzabezorger vragen om een QR code,
Iedereen kan de Corona scan app downloaden.
Nee, dat mag niet.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201716370
Haha, testen op de griep en iedereen een griepspuit. Moet iedereen zelf weten natuurlijk, maar nee, dat gaat mij echt te ver.

Al krijgt mijn paard wel elk jaar een inenting tegen influenza...

Ik snap eigenlijk sowieso niet wie zich uberhaupt nog gaat laten testen. Klaar mee. Houd er eens mee op!
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:37:12 #46
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201716377
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, testen op de griep en iedereen een griepspuit. Moet iedereen zelf weten natuurlijk, maar nee, dat gaat mij echt te ver.

Al krijgt mijn paard wel elk jaar een inenting tegen influenza...

Ik snap eigenlijk sowieso niet wie zich uberhaupt nog gaat laten testen. Klaar mee. Houd er eens mee op!
Als het aan artsen gaat liggen doen we ook binnenkort allemaal een helm op als we gaan fietsen...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_201716379
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het inmasseren is al begonnen en maatregelen worden aanbevolen.
https://eenvandaag.avrotr(...)huizen-te-ontlasten/
[..]
Ook wordt er alweer gedacht over het aanbevelen een niet risicogroep te vaccineren:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)asting-zorg-epidemie

En als dat allemaal niet werkt komen allerlei andere zaken uit de gereedschapskist tevoorschijn en laat er nu net een gezondheids QR systeem ontwikkeld zijn die fijn misbruikt kan worden.

Beetje naïef om te denken dat het niet ergens al lang binnenskamers de revue is gepasseerd. Wij kunnen het bedenken met 5 minuten posts, laat staan complete kantoorgebouwen die daar 40 uur per week mee bezig zijn.

En laat nu er nu net in de kamer een meerderheid geweest zijn die tegen een motie heeft gestemd om de QR toegangscodes exclusief corona te houden.
Wie verspreidt hier nou eigenlijk de angstpropaganda?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:37:36 #48
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201716382
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als er in de zorg een capaciteitsprobleem is omdat er een ziekte bij komt door natuurlijke oorzaken en daarmee de zorg in de knel komt, dan moet je aan de zorg wat doen. Niet aan allerlei bijzaken. De vraag naar zorg stijgt immers omdat het risico op ziek worden groter wordt.

En men meer kan/gaat testen en de criteria verlegd om vervolgens te behandelen.
Het is een rat-race wan er is altijd wel iets dat moet/kan worden verbeterd of hersteld.

Helaas zijn "we" niet in staat een discusse te voeren omtrent grenzen aan de zorg en die laten bepalen door de omstandigheden, zoals o.a. capaciteitsgebrek.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201716389
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:23 schreef Janneke141 het volgende:
Al ben ik nog steeds wel benieuwd naar de argumenten hoe een een biertje drinken en/of dansen in de kroeg om 00:30 tot meer ziekenhuisopnames leidt dan om 23:30.
Ik ben ook benieuwd waarom een snelheid van 105 km/u zoveel gevaarlijker is dan 95 km/u.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 14:38:50 #50
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201716394
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Wie verspreidt hier nou eigenlijk de angstpropaganda?
De conclusie van @Red_85 vind ik wat te ver gaan, maar hoe is dit angstpropaganda van hem?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:39:14 #51
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201716399
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:37 schreef popje het volgende:

[..]
Als het aan artsen gaat liggen doen we ook binnenkort allemaal een helm op als we gaan fietsen...
zou ik voor elektrische fiets gebruikers wel een goeie aanbeveling vinden
pi_201716401
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:37 schreef popje het volgende:

[..]
Als het aan artsen gaat liggen doen we ook binnenkort allemaal een helm op als we gaan fietsen...
Ow ja, dat was vorige week ook in het nieuws. Ook zo 8)7 . Maar het ergste is dat je er al van uit kunt gaan dat het over een paar jaar wettelijk verplicht is.
pi_201716406
:M :lijstje:
pi_201716412
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik ben ook benieuwd waarom een snelheid van 105 km/u zoveel gevaarlijker is dan 95 km/u.
Dat is echt een domme vergelijking. Ik had meer van je verwacht.
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 14:40:17 #55
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201716414
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:39 schreef Tarado het volgende:

[..]
zou ik voor elektrische fiets gebruikers wel een goeie aanbeveling vinden
Gewoon wielrenners verbieden, wordt het een stuk veiliger van op de weg.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201716430
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:26 schreef chratnox het volgende:

[..]
Als je naar de huisarts gaat is er een gigantisch formulier als er bloedonderzoek gedaan moet worden. Ze mogen op dat moment alleen onderzoek doen naar datgene, de rest mogen ze helemaal niets mee.

Het lijkt mij onlogisch dat ze (zonder instemming van degene die getest wordt) kunnen bepalen je ook voor andere dingen te testen. Dat kun je ophef noemen, dat is gewoon hoe het werkt.
Als het geanonimiseerd gebeurt zie ik niet in waarom dat zo'n probleem zou moeten zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:41:49 #57
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201716431
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:40 schreef chratnox het volgende:

[..]
Gewoon wielrenners verbieden, wordt het een stuk veiliger van op de weg.
Op mijn wielrenfiets heb ik ook een helm op maar op een gewone stadsfiets vind ik dat echt BS.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:42:29 #58
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201716436
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Als het geanonimiseerd gebeurt zie ik niet in waarom dat zo'n probleem zou moeten zijn.
En dan krijg je een groen vinkje in de Griep check app en mag je naar de kroeg. Binnenkort bij jou in de buurt!
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 14:43:01 #59
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201716442
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Als het geanonimiseerd gebeurt zie ik niet in waarom dat zo'n probleem zou moeten zijn.
Dit is een schoolvoorbeeld van function creep. Dat kunnen ze niet eigenhandig besluiten.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201716450
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:41 schreef popje het volgende:

[..]
Op mijn wielrenfiets heb ik ook een helm op maar op een gewone stadsfiets vind ik dat echt BS.
En iedereen zou dat ook zelf moeten weten en kunnen bepalen. Vervelend dat er steeds keuzes voor mensen gemaakt worden met allerlei drogredenen op allerlei gebieden en dat iedereen dat maar prima vindt.
pi_201716457
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:38 schreef chratnox het volgende:

[..]
De conclusie van @:Red_85 vind ik wat te ver gaan, maar hoe is dit angstpropaganda van hem?
Continu dystopische scenario's schetsen en dan verbolgen doen over een zelf gecreërde ophef? En dan als argument die ene keer op de honderd dat iemand toevallig gelijk heeft gekregen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 14:44:32 #62
5428 crew  miss_sly
pi_201716458
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:43 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dit is een schoolvoorbeeld van function creep. Dat kunnen ze niet eigenhandig besluiten.
Hoe werd in andere jaren bepaald hoeveel griepgevallen er werkelijk waren? Dus niet alleen mensen die hoesten en koorts hebben en zeggen dat ze griep hebben?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201716462
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:40 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dat is echt een domme vergelijking. Ik had meer van je verwacht.
Een harde (arbitraire) grens in het absurde trekken is gewoon geen goed argument.

Je kunt prima de sluiting van de (nacht)horeca in twijfel trekken, maar dat kan ook zonder flauw te doen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201716465
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoe werd in andere jaren bepaald hoeveel griepgevallen er werkelijk waren? Dus niet alleen mensen die hoesten en koorts hebben en zeggen dat ze griep hebben?
NIVEL peilstations.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 14:46:05 #65
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201716468
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoe werd in andere jaren bepaald hoeveel griepgevallen er werkelijk waren? Dus niet alleen mensen die hoesten en koorts hebben en zeggen dat ze griep hebben?
quote:
Het Nivel levert cijfers over het aantal mensen dat zich met griepklachten meldt bij de huisarts. Het is een van de ziekten die we in kaart kunnen brengen met onze zorgregistraties. Onze cijfers verschijnen regelmatig in allerlei media.
Het verschil hier is dus dat GGD Amsterdam en het UMC Utrecht eigenhandig besloten lijken te hebben naast een test op corona óók een test op Influenza te gaan doen. Daar gaan zij niet over.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:46:38 #66
75556 erkel
back from Dagestan
pi_201716472
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:38 schreef chratnox het volgende:

[..]
De conclusie van @:Red_85 vind ik wat te ver gaan, maar hoe is dit angstpropaganda van hem?
De angst voor maatregelen en een machtsgeile overheid die de maatregelen in stand zouden willen houden (en zelfs zouden willen uitbreiden), is best aanwezig in dit topic.

Elk willekeurig twitterdraadje met een quote van een OMT-lid die het maar durft te zeggen dat maatregelen nog even niet van de baan zijn, wordt 10x uitvergroot tot V for Vendetta-achtige toekomstbeelden.

Edit - Ik quote de verkeerde
Weisst
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 14:47:14 #67
5428 crew  miss_sly
pi_201716476
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:40 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dat is echt een domme vergelijking. Ik had meer van je verwacht.
Er worden nu eenmaal op heel veel momenten arbitraire grenzen getrokken,
Mijn neef van 17 vindt het ook absurd dat hij tot de dag voor zijn volgende verjaardag geen alcohol mag, maar na 00.01 uur wel. Alsof er in die 24 uur veel gebeurt of verandert. Natuurlijk niet. Maar hoe en waar trek je anders grenzen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201716479
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:43 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dit is een schoolvoorbeeld van function creep. Dat kunnen ze niet eigenhandig besluiten.
Dan komt er ergens een vaag vinkje of tekstwijziging waardoor 95% al blind akkoord gaat met het gebruik voor andere onderzoeksdoeleinden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 14:48:17 #69
5428 crew  miss_sly
pi_201716492
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:46 schreef chratnox het volgende:

[..]
[..]
Het verschil hier is dus dat GGD Amsterdam en het UMC Utrecht eigenhandig besloten lijken te hebben naast een test op corona óók een test op Influenza te gaan doen. Daar gaan zij niet over.
Maar gaan ze JOUW coronatest ook testen, of gaan ze alle coronatesten, zonder persoonsgegevens controleren?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201716493
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:48 schreef Red_85 het volgende:

Het inmasseren is al begonnen en maatregelen worden aanbevolen.
https://eenvandaag.avrotr(...)huizen-te-ontlasten/

Ook wordt er alweer gedacht over het aanbevelen een niet risicogroep te vaccineren:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)asting-zorg-epidemie

En als dat allemaal niet werkt komen allerlei andere zaken uit de gereedschapskist tevoorschijn en laat er nu net een gezondheids QR systeem ontwikkeld zijn die fijn misbruikt kan worden.

Beetje naïef om te denken dat het niet ergens al lang binnenskamers de revue is gepasseerd. Wij kunnen het bedenken met 5 minuten posts, laat staan complete kantoorgebouwen die daar 40 uur per week mee bezig zijn.

En laat nu er nu net in de kamer een meerderheid geweest zijn die tegen een motie heeft gestemd om de QR toegangscodes exclusief corona te houden.
Teststraten die worden gebruikt om mensen op griep te testen, kinderen vaccineren tegen griep.

"Als de besmettingen met het griepvirus te hard stijgen en ziekenhuizen te veel worden belast, dan kunnen er maatregelen volgen die vergelijkbaar zijn met de coronamaatregelen. Dat zegt hoogleraar virologie en OMT-lid Menno de Jong"

Maatregelen die vergelijkbaar zijn met de coronamaatregelen wordt niet verder gespecificeerd als afstand houden, maar mogelijk kom je de horeca dan niet in zonder griepprik.
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 14:48:19 #71
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201716494
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Continu dystopische scenario's schetsen en dan verbolgen doen over een zelf gecreërde ophef? En dan als argument die ene keer op de honderd dat iemand toevallig gelijk heeft gekregen?
Hij koppelt een aantal verschillende nieuwsberichten aan elkaar die je best zo zou kunnen lezen. Sterker nog, wat hij zegt is vrijwel letterlijk een aantal keer door OMT leden genoemd, dus zo vergezocht is het niet.

Dat het niet zo makkelijk is als 'hop, we doen wat extra maatregelen' ben ik met je eens, maar een dystopisch scenario is het ook niet. Dat is een waarde-oordeel dat je er zelf aan geeft.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201716495
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoe werd in andere jaren bepaald hoeveel griepgevallen er werkelijk waren? Dus niet alleen mensen die hoesten en koorts hebben en zeggen dat ze griep hebben?
Geen idee hoe ze dat deden. En wie er dan meetelden. Heb denk ik 10 jaar geleden 1 keer echte griep gehad (week lang hoge koorts, overal pijn, geen puf om te eten, tv te kijken, lezen wat dan ook, daarna nog een week lamlendig). Maar er is geen dokter bij geweest. Dus weet het ook niet zeker. Maar als er wel een dokter bij komt weet je het toch ook niet zeker. Die test dat verder toch ook niet. Maar waarom zouden ze die aantallen toen willen weten, toen was griep nog gewoon griep.
pi_201716502
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er worden nu eenmaal op heel veel momenten arbitraire grenzen getrokken,
Mijn neef van 17 vindt het ook absurd dat hij tot de dag voor zijn volgende verjaardag geen alcohol mag, maar na 00.01 uur wel. Alsof er in die 24 uur veel gebeurt of verandert. Natuurlijk niet. Maar hoe en waar trek je anders grenzen?
Hier gaat het niet zozeer om wáár er grenzen moeten worden getrokken maar óf er grenzen (in dit geval sluitingstijden) moeten worden getrokken. Dat maakt de discussie wel anders.
I'll give you something to do
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 14:49:45 #74
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201716503
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dan komt er ergens een vaag vinkje of tekstwijziging waardoor 95% al blind akkoord gaat met het gebruik voor andere onderzoeksdoeleinden.
Dat is in elk geval meer dan 'we gaan het gewoon doen'. Net als je moet kiezen of je gegevens wel of niet gedeeld mogen worden met het RIVM als je je laat vaccineren zou het gewoon een keuze moeten zijn of je ook op Influenza getest mag worden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201716504
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er worden nu eenmaal op heel veel momenten arbitraire grenzen getrokken,
Mijn neef van 17 vindt het ook absurd dat hij tot de dag voor zijn volgende verjaardag geen alcohol mag, maar na 00.01 uur wel. Alsof er in die 24 uur veel gebeurt of verandert. Natuurlijk niet. Maar hoe en waar trek je anders grenzen?
Het ging niet om de arbitraire grenzen, het ging er om dat het daadwerkelijk gevaarlijker is. En dat is bij jouw neef ook niet zo natuurlijk.
pi_201716505
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:
Sterker nog, wat hij zegt is vrijwel letterlijk een aantal keer door OMT leden genoemd
Bron?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201716514
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:43 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dit is een schoolvoorbeeld van function creep. Dat kunnen ze niet eigenhandig besluiten.
Nee, daarvoor hebben ze goedkeuring van het parlement nodig. Oh wacht, die tekenen blind bij het kruisje.

Glas, plas, was. En door!
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 14:50:42 #78
236264 crew  capricia
pi_201716517
Griepvaccin opgehaald.
Was weer moeilijk te verkrijgen op eigen initiatief :')
Vrijdag wordt ie geprikt.
Ik heb namelijk geen zin in de griep.
Definitely not CIA
pi_201716523
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:49 schreef chratnox het volgende:
Dat is in elk geval meer dan 'we gaan het gewoon doen'.
Tja, als je je bij ieder nieuwsbericht af gaat vragen of er wel aan 'informed consent' gedaan wordt...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:51:15 #80
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201716524
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Als het geanonimiseerd gebeurt zie ik niet in waarom dat zo'n probleem zou moeten zijn.
Het is niet anoniem te maken..... hoe je dat ook omkleedt.
Los daarvan is er recht en bezit van eigen "lichaam" waarbij alleen de persoon bepaalt wat daarmee mag/kan gebeuren. Het probleem van dat iets makkelijk kan maar alles moet gedaan worden dat vooral niet te doen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:52:27 #81
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201716533
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die was pre-corona grotendeels afgeschaft voor verpleegkunde, bijvoorbeeld.

https://www.nursing.nl/ge(...)-in-2019-behalve-in/
Op het mbo dan weer niet. Al verschilt dat wel plaatselijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201716534
quote:
12s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:51 schreef Vallon het volgende:
Los daarvan is er recht en bezit van eigen "lichaam" waarbij alleen de persoon bepaalt wat daarmee mag/kan gebeuren.
Oké, ik zal even het RIVM verwittigen dat ze mijn poep niet mogen analyseren voor de rioolwateranalyse.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:52:57 #83
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_201716536
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Oké, ik zal even het RIVM verwittigen dat ze mijn poep niet mogen analyseren voor de rioolwateranalyse.
Je bent wel heel dwars aan het doen vandaag.
Makkelijk tweede.
pi_201716543
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Je bent wel heel dwars aan het doen vandaag.
Nee hoor, is altijd.
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:54:11 #85
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201716547
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Die zijn hier best vaak voorbij gekomen maar dat je het vervolgens daar niet mee eens bent is een ander verhaal.
De kern van dat argument was dat mensen slechter afstand gaan houden als er meer drank in de man (m/v/o) is. Op zich klopt dat argument, maar aangezien we de anderhalve meter afgeschaft hebben en met toegangsbewijzen werken, gaat dat dus niet meer op.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:55:02 #86
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201716554
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:26 schreef KingRadler het volgende:
Mag je een Pizzabezorger vragen om een QR code,
Iedereen kan de Corona scan app downloaden.
Je kunt het proberen, maar ik denk wel dat je dan hongerig de avond in gaat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201716556
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:38 schreef Arizona het volgende:

[..]

Dat de vaccinatiebereidheid laag is onder mensen die geen oproep krijgen is evident :D
Net even gekeken, maar als je niet opgeroepen wordt, dan is het best een beetje omslachtig om een griepprik te krijgen.

1. Je moet je melden bij de huisarts
2. Die schrijft een recept uit voor de griepvaccinatie
3. Je gaat naar de apotheek en betaalt iets van 20-40 Euro en je krijgt het griepvaccin mee
4. Je gaat met dat vaccin weer terug naar de huisarts en de daar spuiten ze het in

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die daar aan gaan beginnen inderdaad.
pi_201716558
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Je bent wel heel dwars aan het doen vandaag.
Er zijn gewoon veel mensen die tof doen met grondrechten alsof dat een absoluut recht zou zijn. Alsof 'want op recht op zelfbeschikking' een beslissend argument zou zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:55:58 #89
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_201716567
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:53 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Nee hoor, is altijd.
Ik ben het zelden met die user eens maar ik vind hem normaal gesproken best respectvol. Dit is echter dwars doen om het dwars doen.
Makkelijk tweede.
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 14:56:05 #90
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201716569
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Bron?
Het heeft zelfs in een OMT-advies gestaan dat er mogelijk maatregelen nodig zijn om de ziekenhuisdruk onder controle te houden bij een grote Influenza-uitbraak.

Meerdere OMT-leden hebben er diverse malen op persoonlijke titel uitspraken over gedaan. Denk ook aan de uitspraken van de afgelopen dagen. Dat de griepprik dit jaar extra belangrijk is, dat ze voorstellen alle kinderen de griepprik te geven om zo mensen beter te beschermen, etc.

Door een constante stroom van dat soort berichten hou je een stressniveau ins stand.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 14:56:24 #91
5428 crew  miss_sly
pi_201716575
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:49 schreef galantis het volgende:

[..]
Hier gaat het niet zozeer om wáár er grenzen moeten worden getrokken maar óf er grenzen (in dit geval sluitingstijden) moeten worden getrokken. Dat maakt de discussie wel anders.
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:49 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Het ging niet om de arbitraire grenzen, het ging er om dat het daadwerkelijk gevaarlijker is. En dat is bij jouw neef ook niet zo natuurlijk.
Ik heb vandaag niet alles gelezen, dus wellicht heb ik wat gemist, maar wat hier telkens terugkomt is de opmerking dat het voor middernacht een ongevaarlijk virus is en na middernacht een gevaarlijk virus. Waarmee de middernachtsluiting als onzin wordt afgedaan. Dat vind ik daar geen goed argument voor.

Als je je afvraagt wat het daadwerkelijke nut is van deze sluiting, vind ik dat van een andere orde en hoort daar die (in mijn ogen) flauwe opmerking niet echt bij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:56:41 #92
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201716582
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er worden nu eenmaal op heel veel momenten arbitraire grenzen getrokken,
Mijn neef van 17 vindt het ook absurd dat hij tot de dag voor zijn volgende verjaardag geen alcohol mag, maar na 00.01 uur wel. Alsof er in die 24 uur veel gebeurt of verandert. Natuurlijk niet. Maar hoe en waar trek je anders grenzen?
Alleen is in dit geval niet de vraag op welk tijdstip die grens moet liggen, maar of die grens er überhaupt moet zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door miss_sly op 11-10-2021 15:00:45 ]
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201716583
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:56 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het heeft zelfs in een OMT-advies gestaan dat er mogelijk maatregelen nodig zijn om de ziekenhuisdruk onder controle te houden bij een grote Influenza-uitbraak.

Meerdere OMT-leden hebben er diverse malen op persoonlijke titel uitspraken over gedaan. Denk ook aan de uitspraken van de afgelopen dagen. Dat de griepprik dit jaar extra belangrijk is, dat ze voorstellen alle kinderen de griepprik te geven om zo mensen beter te beschermen, etc.

Door een constante stroom van dat soort berichten hou je een stressniveau ins stand.
Meer maatregelen sluit ik ook zeker niet uit, maar dat influenza meegenomen gaat worden bij het (corona)toegangsbewijs vind ik echt wel van een andere orde dan het mogelijk weer invoeren van een thuiswerkadvies.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 14:57:16 #94
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201716588
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Tja, als je je bij ieder nieuwsbericht af gaat vragen of er wel aan 'informed consent' gedaan wordt...
Dit is toch niet ieder nieuwsbericht? Dit is een aankondiging van het UMC Utrecht en GGD Amsterdam dat ze besloten hebben vanaf nu ook op Influenza te testen.

Ik vind het onnodig dat je 't op dit moment probeert in het belachelijke te trekken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 14:57:33 #95
5428 crew  miss_sly
pi_201716590
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Op het mbo dan weer niet. Al verschilt dat wel plaatselijk.
Dat kan, dat weet ik niet.

Het ligt in ieder geval iets genuanceerder dan dat er al tijden een numerus fixus op zorgopleidingen rust.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201716597
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Alleen is in dit geval niet de vraag op welk tijdstip die grens moet liggen, maar of die grens er überhaupt moet zijn.


Alleen dat is een andere discussie dan je afvragen of het om 23.30 geen probleem is en om 00.30 wel. Dat is geen argument om niets te doen. Immers, met datzelfde argument kun je iedere snelheidsbeperking afschaffen. Terwijl daar geen discussie over is, lijkt me (dat er een snelheidslimiet moet zijn).

[ Bericht 3% gewijzigd door miss_sly op 11-10-2021 15:02:21 ]
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 14:59:01 #97
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201716606
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:56 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Meer maatregelen sluit ik ook zeker niet uit, maar dat influenza meegenomen gaat worden bij het (corona)toegangsbewijs vind ik echt wel van een andere orde dan het mogelijk weer invoeren van een thuiswerkadvies.
Vandaar ook dat ik zei dat ik zijn conclusie niet deel, maar dystopische angstpropaganda vind ik het niet.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:59:25 #98
75556 erkel
back from Dagestan
pi_201716614
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De kern van dat argument was dat mensen slechter afstand gaan houden als er meer drank in de man (m/v/o) is. Op zich klopt dat argument, maar aangezien we de anderhalve meter afgeschaft hebben en met toegangsbewijzen werken, gaat dat dus niet meer op.
Volgens mij was de kern van het argument (om toch om 12 uur te sluiten), dat er zo minder kans is op overdracht. Dan bedoel ik niet 1 op 1, maar het grote plaatje. De kans wordt simpelweg verkleind doordat veel mensen die dicht op elkaar staan, minder lang bij elkaar te laten zijn.

Er werd een stijging verwacht van het loslaten van de 1,5 meter, maar die stijging moet natuurlijk zo geleidelijk mogelijk gaan. En hopelijk weer afzwakken.
Weisst
pi_201716617
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:
Dit is toch niet ieder nieuwsbericht? Dit is een aankondiging van het UMC Utrecht en GGD Amsterdam dat ze besloten hebben vanaf nu ook op Influenza te testen.
En daaruit maak je op dat ze zich niet aan de privacywetgeving gaan houden? Misschien ben ik naïef, maar het lijkt mij evident dat het allemaal binnen het toelaatbare gebeurt. Dat hoef ik niet expliciet in een nieuwsbericht vermeld te zien.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201716621
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Alleen dat is een andere discussie dan je afvragen of het om 23.30 geen probleem is en om 00.30 wel. Dat is geen argument om niets te doen. Immers, met datzelfde argument kun je iedere snelheidsbeperking afschaffen. Terwijl daar geen discussie over is, lijkt me (dat er een snelheidslimiet moet zijn).
Ja nee dus. Er zijn uitkomsten van onderzoeken die bewijzen dat 105 km p/u rijden gevaarlijker is en meer schade en slachtoffers kost dan 95 km p/u. Terwijl dat er niet is bij 23.30 of 00.30.
pi_201716623
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:59 schreef chratnox het volgende:

[..]
Vandaar ook dat ik zei dat ik zijn conclusie niet deel, maar dystopische angstpropaganda vind ik het niet.
Het probleem is dat realistisch zorgen gebruikt worden om ophef te creëren over onrealistische zorgen. Het welbekende hellende vlak.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201716627
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:37 schreef popje het volgende:

[..]
Als het aan artsen gaat liggen doen we ook binnenkort allemaal een helm op als we gaan fietsen...
Ik denk dat ze fietspaden dan wel grotendeels kunnen opruimen. Geen fietsland meer.
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 15:00:34 #103
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201716629
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Er zijn gewoon veel mensen die tof doen met grondrechten alsof dat een absoluut recht zou zijn. Alsof 'want op recht op zelfbeschikking' een beslissend argument zou zijn.
Ik heb de vorige topics niet gevolgd, maar ik zie hier niemand tof doen met grondrechten. Er worden vraagtekens gesteld of het wel mag, wat volgens mij van een hele andere orde is dan 'tof doen met grondrechten'.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 15:00:58 #104
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201716636
Tis dat ik hier niet zovaak meer post maar ik volg echt geen fuck meer van waarom jullie het nu oneens zijn met elkaar over dingen die dan wel, dan niet geverifieerd of genuanceerd voorspeld of gezegd dan wel of niet aangekondigd zijn.

In het kwadraat. Ofzo.
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:01:16 #105
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_201716642
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:59 schreef erkel het volgende:

[..]
Volgens mij was de kern van het argument (om toch om 12 uur te sluiten), dat er zo minder kans is op overdracht. Dan bedoel ik niet 1 op 1, maar het grote plaatje. De kans wordt simpelweg verkleind doordat veel mensen die dicht op elkaar staan, minder lang bij elkaar te laten zijn.

Er werd een stijging verwacht van het loslaten van de 1,5 meter, maar die stijging moet natuurlijk zo geleidelijk mogelijk gaan. En hopelijk weer afzwakken.
Ik snap de argumentatie in principe ook wel, ik vind hem alleen zelf een beetje flauw als je tegelijkertijd iedereen dwingt een coronabewijs te laten zien. Het is een beetje het een of het ander. Maar goed denk dat een groot deel van de reden om alles na 12 uur te sluiten ook het makkelijker handhaven is.
Makkelijk tweede.
pi_201716644
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:55 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Net even gekeken, maar als je niet opgeroepen wordt, dan is het best een beetje omslachtig om een griepprik te krijgen.

1. Je moet je melden bij de huisarts
2. Die schrijft een recept uit voor de griepvaccinatie
3. Je gaat naar de apotheek en betaalt iets van 20-40 Euro en je krijgt het griepvaccin mee
4. Je gaat met dat vaccin weer terug naar de huisarts en de daar spuiten ze het in

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die daar aan gaan beginnen inderdaad.
Het kost je 20-40 euro, maar dit is toch verder niet echt omslachtig? Goed, het is niet als bij de coronavaccinatie dat je een afspraak plant en op komt dagen, maar aan de andere kant zullen de wachttijden een stuk lager zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 15:01:41 #107
5428 crew  miss_sly
pi_201716646
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Alleen is in dit geval niet de vraag op welk tijdstip die grens moet liggen, maar of die grens er überhaupt moet zijn.

Dat heb ik gelezen.

Ik ben van mening dat het argument van 23.30 en 00.30 enz. daar dan weer niets mee te maken heeft. Dat maakt de discussie niet transparanter.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:02:35 #108
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201716653
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Er zijn gewoon veel mensen die tof doen met grondrechten alsof dat een absoluut recht zou zijn. Alsof 'want op recht op zelfbeschikking' een beslissend argument zou zijn.
Dat schijnt bij de kerken en moskeeën anders prima te werken.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201716655
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:00 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik heb de vorige topics niet gevolgd, maar ik zie hier niemand tof doen met grondrechten. Er worden vraagtekens gesteld of het wel mag, wat volgens mij van een hele andere orde is dan 'tof doen met grondrechten'.
Kom op, deze betreffende user doet niets anders dan het continu hebben over zelfbeschikking en dat de overheid zogenaamd niets over te zeggen heeft. En het CTB wordt hier ook meermaals in verband gebracht met art. 1 en dat deze wet zogenaamd disproportioneel discrimineert. Ondanks dat talloze rechtsfilosofen allang gehakt hebben gemaakt van dat idee.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:03:33 #110
75556 erkel
back from Dagestan
pi_201716661
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:01 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ik snap de argumentatie in principe ook wel, ik vind hem alleen zelf een beetje flauw als je tegelijkertijd iedereen dwingt een coronabewijs te laten zien. Het is een beetje het een of het ander. Maar goed denk dat een groot deel van de reden om alles na 12 uur te sluiten ook het makkelijker handhaven is.
Met het coronabewijs wordt de kans nog weer verder naar beneden gebracht. Uiteindelijk zal het besmettingen schelen en opnames. Of het proportioneel is, vind ik een lastige vraag om te beantwoorden.
Weisst
pi_201716662
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:59 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ja nee dus. Er zijn uitkomsten van onderzoeken die bewijzen dat 105 km p/u rijden gevaarlijker is en meer schade en slachtoffers kost dan 95 km p/u. Terwijl dat er niet is bij 23.30 of 00.30.
Dan kies je voor 101 km/u versus 99 km/u. Lijkt me sterk dat daar onderzoeken naar zijn. Veiligheid is overigens niet omgekeerd lineair gerelateerd aan snelheid.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 15:03:45 #112
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201716663
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
En daaruit maak je op dat ze zich niet aan de privacywetgeving gaan houden? Misschien ben ik naïef, maar het lijkt mij evident dat het allemaal binnen het toelaatbare gebeurt. Dat hoef ik niet expliciet in een nieuwsbericht vermeld te zien.
Ik heb het niet over de privacywetgeving hier. Op het moment dat ik in overleg met de huisarts bloed inlever om te onderzoeken op de aanwezigheid van anti-stoffen voor het coronavirus mogen ze dat bloed nergens anders voor onderzoeken.

Het gaat hier om een medische ingreep die gedaan wordt. Voor zover ik weet moet een medische ingreep altijd met goedkeuring vooraf gedaan worden.

Hier wordt in een nieuwsbericht aangekondigd dat ze het er gewoon bij gaan doen. Dat is niet hoe het (hoort) te werken met medische ingrepen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:03:55 #113
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_201716666
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Er zijn gewoon veel mensen die tof doen met grondrechten alsof dat een absoluut recht zou zijn. Alsof 'want op recht op zelfbeschikking' een beslissend argument zou zijn.
Hoor je jezelf met je 'veel mensen die tof doen met grondrechten'? De interpretatie daargelaten is het uiteraard wel een beslissend argument ja. Dat jij grondrechten anders interpreteert dan anderen hier is niet perse erg want het is een moeilijk onderwerp, maar als je het gaat vergelijken met dat het rivm je poep niet mag hebben ben je wel heel ver van de werkelijkheid verwijderd.
Makkelijk tweede.
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 15:04:27 #114
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201716674
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het probleem is dat realistisch zorgen gebruikt worden om ophef te creëren over onrealistische zorgen. Het welbekende hellende vlak.
Ja, en dat hellende vlak gaat twee kanten op. Waar @Red_85 net de neiging had het groter te maken dan het is heb jij de neiging het kleiner te maken dan het is. Oftewel, de waarheid ligt in het midden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:05:09 #115
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201716676
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Oké, ik zal even het RIVM verwittigen dat ze mijn poep niet mogen analyseren voor de rioolwateranalyse.
Er zit een verschil in afgenomen onderzoek en wat iemand "eigen-ik" ergens achterlaat.
Wanneer individu wordt getest op zeg Corona is die daarin inclusief vanwege dat "sample" niet langer anoniem.

En ja bottom-line is er wel degelijk een discussie te voeren tot welk detail men die gegevens vrijelijk mag gebruiken of beter verwerken. Nu nog niet, maar straks voortschrijdend wel, is het prima mogelijk om DNA onderzoek te doen dat vaststelt waar iemand heeft gepoept.
Het bekende sleepnetten, handig om criminelen op te sporen en de rest daarin permanent verdacht te maken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:05:52 #116
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201716682
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Alleen dat is een andere discussie dan je afvragen of het om 23.30 geen probleem is en om 00.30 wel. Dat is geen argument om niets te doen. Immers, met datzelfde argument kun je iedere snelheidsbeperking afschaffen. Terwijl daar geen discussie over is, lijkt me (dat er een snelheidslimiet moet zijn).
Van hogere snelheden is bekend dat het tot grotere risico's leidt. Van alcoholgebruik op lagere leeftijd is bekend dat het tot grotere risico's leidt. In beide gevallen dus logisch dat er een grens is, en dan kun je daarna bakkeleien over waar die precies moet zijn.

Maar het punt is dus dat het, in elk geval na het afschaffen van de afstandsregels, helemaal niet meer te beargumenteren is dat later in de kroeg zijn tot grotere risico's leidt. En er dus geen reden is voor een tijdsgrens, waarmee de discussie over het precieze tijdstip kan vervallen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201716684
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:03 schreef chratnox het volgende:
Voor zover ik weet moet een medische ingreep altijd met goedkeuring vooraf gedaan worden.

Nou, dan zal dat wel geregeld worden lijkt me.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201716688
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:01 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het kost je 20-40 euro, maar dit is toch verder niet echt omslachtig? Goed, het is niet als bij de coronavaccinatie dat je een afspraak plant en op komt dagen, maar aan de andere kant zullen de wachttijden een stuk lager zijn.
Ik vind het toch wel omslachtig dat je zelf op en neer moet van de huisarts naar de apotheek en weer terug naar de huisarts. Dat zijn twee afspraken met de huisarts. Ook niet gratis. En het kost tijd.
pi_201716693
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
De interpretatie daargelaten is het uiteraard wel een beslissend argument ja.
Grondrechten zijn niet absoluut. En bovendien zijn grondrechten soms met elkaar in tegenspraak. Ze kunnen per definitie niet absoluut zijn, en derhalve niet als finaal argument dienen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 15:07:51 #120
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201716705
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Kom op, deze betreffende user doet niets anders dan het continu hebben over zelfbeschikking en dat de overheid zogenaamd niets over te zeggen heeft. En het CTB wordt hier ook meermaals in verband gebracht met art. 1 en dat deze wet zogenaamd disproportioneel discrimineert. Ondanks dat talloze rechtsfilosofen allang gehakt hebben gemaakt van dat idee.
Tja, dat is een andere discussie. Er zijn ook een hoop rechtsfilosofen en advocaten die wel vinden dat de wet disproportioneel discrimineert. Dat is denk ik ook het lastige. Als mensen die ervoor geleerd hebben het al niet eens kunnen worden, dan kun je in dit topic niet eenduidig zeggen dat iemand wel of geen gelijk heeft.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201716708
quote:
12s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:05 schreef Vallon het volgende:
Wanneer individu wordt getest op zeg Corona is die daarin inclusief vanwege dat "sample" niet langer anoniem.
Niet noodzakelijk. Tal van manieren om dat te anonimiseren, dan wel pseudonimiseren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:09:13 #123
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_201716717
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:03 schreef erkel het volgende:

[..]
Met het coronabewijs wordt de kans nog weer verder naar beneden gebracht. Uiteindelijk zal het besmettingen schelen en opnames. Of het proportioneel is, vind ik een lastige vraag om te beantwoorden.
Nee, ik vind het hier echt één of het ander. Als je het coronabewijs als noodzakelijk acht om de anderhalve meter te laten vallen in binnenlocaties ga je er vanuit dat de kans op besmetting nihil is neem ik aan, anders is het coronabewijs op zichzelf al een onnodige maatregel. De twee maatregelen zouden namelijk niet bij elkaar moeten kunnen optellen.
Makkelijk tweede.
pi_201716721
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:07 schreef chratnox het volgende:

[..]
Tja, dat is een andere discussie. Er zijn ook een hoop rechtsfilosofen en advocaten die wel vinden dat de wet disproportioneel discrimineert. Dat is denk ik ook het lastige. Als mensen die ervoor geleerd hebben het al niet eens kunnen worden, dan kun je in dit topic niet eenduidig zeggen dat iemand wel of geen gelijk heeft.
Vooralsnog worden vrijwel alle rechtszaken verloren in dezen, dus met die tweespalt zal het wel meevallen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201716734
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:06 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Ik vind het toch wel omslachtig dat je zelf op en neer moet van de huisarts naar de apotheek en weer terug naar de huisarts. Dat zijn twee afspraken met de huisarts. Ook niet gratis. En het kost tijd.
Huisartsenbezoek is wel gratis in de zin dat het onder de basisverzekering valt.
Maar misschien heb ik ook makkelijk praten omdat het echt 5 minuten lopen naar de huisarts en apotheek is (en ik bovendien gewoon een oproep krijg). :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201716746
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Als je het coronabewijs als noodzakelijk acht om de anderhalve meter te laten vallen in binnenlocaties ga je er vanuit dat de kans op besmetting nihil is neem ik aan, anders is het coronabewijs op zichzelf al een onnodige maatregel.
Deze logica volg ik niet.

Je kunt prima een maatregel invoeren met het idee dat deze de kans op besmettingen (of beter: indirect op ziekenhuisopnames) en tegelijkertijd erkennen dat de maatregel niet genoeg werkt en er additionele maatregelen nodig zijn.

(Los van of dat in dit specifieke geval op gaat overigens)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 15:11:46 #127
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201716748
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Nou, dan zal dat wel geregeld worden lijkt me.
En dat is waar mijn initiële vraag over ging. Als ze mensen die komen om te testen toestemming vragen om ook op Influenza te testen zou het bijvoorbeeld kunnen, maar dat is niet wat er in dat persbericht stond.

Je bent zelf altijd van de nuance in een bericht, dit is wat er gezegd is:
quote:
"Mensen met griep- of verkoudheidsklachten gaan toch al naar de teststraat", zegt De Jong. "We krijgen zo een beter beeld van wanneer het griepvirus gaat circuleren en in welke mate." Het is overigens niet zo dat er door de grieptest een extra wattenstaafje bijkomt, zegt hoofd streeklaboratorium van de GGD Amsterdam Mariken van der Lubben. "We bereiden nu voor dat we op verschillende virussen tegelijkertijd kunnen testen."
Hoe dat op mij overkomt is: Naast een PCR-test voor corona doen we ook een test voor Influenza (is dat ook een PCR-test?)

Ik heb er juist mijn twijfels bij dat dat wel geregeld wordt. Het afgelopen anderhalf jaar zijn er verschillende situaties voorbij gekomen waar achteraf de wet aangepast moest worden, corona op de A-lijst plaatsen was daar het perfecte voorbeeld van.

Dat is misschien ons verschil. Jij laat zien vertrouwen te hebben dat ze dit op de juiste manier doen. Ik heb dat vertrouwen niet.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 oktober 2021 @ 15:11:52 #128
408813 crew  trein2000
pi_201716750
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Vooralsnog worden vrijwel alle rechtszaken verloren in dezen, dus met die tweespalt zal het wel meevallen.
Dat heeft toch wat andere achtergrond. De rechter toetst namelijk niet of de overheid het juiste besluit genomen heeft. De rechter toetst of de overheid in redelijk tot het besluit heeft kunnen komen. Het moet wel heel beroerd onderbouwd zijn wil je in die sferen terecht komen.

Neemt niet weg dat je prima kunt vinden dat het niet proportioneel is. Volgens mij vinden een stuk of 70 kamerzetels dat ook bijvoorbeeld…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:13:03 #129
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_201716756
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Grondrechten zijn niet absoluut. En bovendien zijn grondrechten soms met elkaar in tegenspraak. Ze kunnen per definitie niet absoluut zijn, en derhalve niet als finaal argument dienen.
Dat is ook wat ik verder zeg (dat over de interpretatie gediscussieerd kan worden = de definitie is niet absoluut, in dit geval) maar als je daarna een vergelijking gaat maken over 'rivm mag mijn poep niet aanraken want grondrechten!!!' dan ben je bijzonder idioot bezig.
Makkelijk tweede.
pi_201716758
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:11 schreef chratnox het volgende:
Dat is misschien ons verschil. Jij laat zien vertrouwen te hebben dat ze dit op de juiste manier doen. Ik heb dat vertrouwen niet.
Het kan me vooral weinig boeien. Dit is nou typisch geval waarbij de privacywetgeving voor mij niets meer toevoegt aan het beoogde doel maar alleen maar onnodige bureaucratie en schijnveiligheid oplevert.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 oktober 2021 @ 15:14:04 #131
408813 crew  trein2000
pi_201716770
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:00 schreef chratnox het volgende:
'tof doen met grondrechten'
Ik word hier een beetje kribbig van. Grondrechten zijn het enige wat een volwassen democratische rechtsstaat onderscheidt van een dictatuur van de meerderheid.

Je kunt het anders wegen, er anders over denken. Maar het belang van grondrechten moet niet onderschat worden en dat doe je als je dit soort kreten gebruikt (geen verwijt aan jou adres want citaat)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 15:15:17 #132
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201716776
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het kan me vooral weinig boeien. Dit is nou typisch geval waarbij de privacywetgeving voor mij niets meer toevoegt aan het beoogde doel maar alleen maar onnodige bureaucratie en schijnveiligheid oplevert.
Zonder in teveel details te gaan, ik heb aan situaties gewerkt waar misbruik van persoonsgegevens zijn gemaakt doordat een bedrijf er niet goed mee om is gegaan. Dat heeft tot hele vervelende situaties voor de betrokken personen geleid.

Maar nogmaals, ik had het hier niet over de privacywetgeving, ik had het erover dat je je bewust moet zijn voor welke medische ingreep je goedkeuring geeft.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201716779
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De kern van dat argument was dat mensen slechter afstand gaan houden als er meer drank in de man (m/v/o) is. Op zich klopt dat argument, maar aangezien we de anderhalve meter afgeschaft hebben en met toegangsbewijzen werken, gaat dat dus niet meer op.
Nee, dat is dus niet de kern, het is slechts een deel van de uitleg. In combinatie met veel langere transmissie-tijd is het alweer anders Ik ben het er verder ook niet helemaal mee eens hoor, maar er zit wel degelijk redenatie achter (zoals bij alles) en dat af doen als 'ik zie nog steeds geen argumenten' is altijd wat flauw. Het er niet mee eens zijn is iets heel anders.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 15:15:25 #134
236264 crew  capricia
pi_201716780
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:55 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Net even gekeken, maar als je niet opgeroepen wordt, dan is het best een beetje omslachtig om een griepprik te krijgen.

1. Je moet je melden bij de huisarts
2. Die schrijft een recept uit voor de griepvaccinatie
3. Je gaat naar de apotheek en betaalt iets van 20-40 Euro en je krijgt het griepvaccin mee
4. Je gaat met dat vaccin weer terug naar de huisarts en de daar spuiten ze het in

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die daar aan gaan beginnen inderdaad.
Valt wel mee.
Ik doe dit ieder jaar.

1. Je belt een apotheek. En vraagt of ze het griepvaccin op voorraad hebben.
2. Je belt je huisartsenpraktijk. Zegt dat je het recept voor dat griepvaccin wil hebben. En je informeert wanneer ze hem massaal gaan zetten, welke inloopdagen er zijn.
3. Met dat recept (die je op kunt halen, of die je digitaal door laat sturen naar je apotheek van keuze) haal je het vaccin op.
4. De prik laat je zetten op een inloopmoment. Of je zet hem zelf (of je partner).

Klaar.

Het grootse probleem is een apotheek vinden die ze op voorraad heeft voor de verkoop. Sinds vorig jaar doen ze moeilijk. Hebben ze te weinig of willen ze het niet aan je verkopen.
Dus het is meer een rondje bellen geworden.
Definitely not CIA
pi_201716784
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:11 schreef trein2000 het volgende:
Volgens mij vinden een stuk of 70 kamerzetels dat ook bijvoorbeeld…
Iets met trias politica...

Als ik een euro kreeg voor iedere keer dat 70 kamerzetels het bij het verkeerde eind hebben. Helemaal als de helft daarvan populisten zijn die met alle winden meewaaien. Maar dat terzijde.

Verder is proportionaliteit wat anders dan of je werkelijk in je grondrechten wordt aangetast.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201716789
Laatste update: 11-10-2021 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 2275

Gemeentes met +5 besmettingen:
71 Rotterdam
57 's-Gravenhage
52 Amsterdam
39 Utrecht
36 Almere
33 Ede
29 Staphorst
29 Leiden
29 Alphen aan den Rijn
29 Westland
27 Zaanstad
26 Apeldoorn
25 Noardeast-Fryslân
24 Groningen
24 Vijfheerenlanden
23 Eindhoven
23 Breda
22 Arnhem
21 Maastricht
21 Lelystad
21 Barneveld
20 Delft
20 Peel en Maas
19 Haarlemmermeer
19 Tilburg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn er:
54 gemeentes met 0 besmettingen
41 gemeentes met 1 besmettingen
103 gemeentes met 2-4 besmettingen
24 gemeentes met 5 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201716793
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik word hier een beetje kribbig van. Grondrechten zijn het enige wat een volwassen democratische rechtsstaat onderscheidt van een dictatuur van de meerderheid.

Je kunt het anders wegen, er anders over denken. Maar het belang van grondrechten moet niet onderschat worden en dat doe je als je dit soort kreten gebruikt (geen verwijt aan jou adres want citaat)
Des te belangrijker om ze juist te hanteren en niet te pas en te onpas als argument aandragen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:16:50 #138
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_201716798
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Iets met trias politica...

Als ik een euro kreeg voor iedere keer dat 70 kamerzetels het bij het verkeerde eind hebben. Helemaal als de helft daarvan populisten zijn die met alle winden meewaaien. Maar dat terzijde.

Verder is proportionaliteit wat anders dan of je werkelijk in je grondrechten wordt aangetast.
Tja en daar tegenover staan 80 kamerzetels die zich moeten houden aan de plannen van 'het kabinet' terwijl er mogelijk geen totale meerderheid zou zijn bij een vrije stemming.
Makkelijk tweede.
pi_201716800
twitter
pi_201716808
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Des te belangrijker om ze juist te hanteren en niet te pas en te onpas als argument aandragen.
Dit, keer honderd _O_.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201716815
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:15 schreef chratnox het volgende:

[..]
Zonder in teveel details te gaan, ik heb aan situaties gewerkt waar misbruik van persoonsgegevens zijn gemaakt doordat een bedrijf er niet goed mee om is gegaan. Dat heeft tot hele vervelende situaties voor de betrokken personen geleid.

Maar nogmaals, ik had het hier niet over de privacywetgeving, ik had het erover dat je je bewust moet zijn voor welke medische ingreep je goedkeuring geeft.
Ik geloof je meteen. En is dat dan direct een aanleiding om je vraagtekens te zetten bij een (in mijn ogen vrij futiel) onderzoek waarbij monsters (ongetwijfeld onherleidbaar naar individuen) onderzocht worden op de aanwezigheid van influenza?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201716816
twitter

twitter
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:18:33 #143
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201716821
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Vooralsnog worden vrijwel alle rechtszaken verloren in dezen, dus met die tweespalt zal het wel meevallen.
Omdat het voldoet aan de in stelling gebrachte wetten en rechters niet de redelijkheid van wetten willen (of hier beter weigeren) afwegen. Ik snap dat ook wel want in dat politieke mijnenveld wil je als rechter niet terechtkomen.

Iets wat bv ook gebeurde bij de toeslagenaffaire waar mensen die bezwaar maakten, ook stelselmatig bot vingen omdat alles voldeed aan de wet.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 15:18:40 #144
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201716823
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Des te belangrijker om ze juist te hanteren en niet te pas en te onpas als argument aandragen.
Je bedoelt net als 'tof doen met grondrechten' op het moment dat iemand vraagtekens zet bij hoe er gehandeld wordt?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:18:46 #145
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_201716824
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Des te belangrijker om ze juist te hanteren en niet te pas en te onpas als argument aandragen.
Ook in de kleine dingetjes gelden grondrechten makker, jij bent hier de enige die ze te onpas als argument aandraagt door ze te ridiculiseren.
Makkelijk tweede.
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:18:48 #146
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201716826
Hebben we nu serieus vandaag 436 nameldingen?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201716830
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Tja en daar tegenover staan 80 kamerzetels die zich moeten houden aan de plannen van 'het kabinet' terwijl er mogelijk geen totale meerderheid zou zijn bij een vrije stemming.
Wat alleen maar aangeeft dat 'de politiek vindt het' geen goed argument is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201716840
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:18 schreef Stoney3K het volgende:
Hebben we nu serieus vandaag 436 nameldingen?
twitter
pi_201716841
Mooie cijfers! De Zesde golf is ook weer voorbij dan.
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:20:08 #150
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_201716842
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Wat alleen maar aangeeft dat 'de politiek vindt het' geen goed argument is.
Het was wel een goed argument met betrekking tot de discussie of het een tweespalt veroorzaakt.
Makkelijk tweede.
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 15:20:12 #151
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201716844
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik geloof je meteen. En is dat dan direct een aanleiding om je vraagtekens te zetten bij een (in mijn ogen vrij futiel) onderzoek waarbij monsters (ongetwijfeld onherleidbaar naar individuen) onderzocht worden op de aanwezigheid van influenza?
Het is jouw aanname dat die monster onherleidbaar zijn naar individuen, maar dat kan niet.

Er werd in dat nieuwsbericht aangegeven dat in één test er getest voor zowel corona als Influenza. Aangezien corona meldplichtig is (en het ook teruggekoppeld wordt aan die persoon) is het dus niet anoniem. Het kan niet anoniem zijn als het in één test gedaan wordt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 oktober 2021 @ 15:20:45 #152
408813 crew  trein2000
pi_201716851
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Iets met trias politica...
Euhm in het Nederlandse systeem is juist de gedachte dat de wetgever de grondwet handhaaft.
quote:
Als ik een euro kreeg voor iedere keer dat 70 kamerzetels het bij het verkeerde eind hebben. Helemaal als de helft daarvan populisten zijn die met alle winden meewaaien. Maar dat terzijde.
Ja natuurlijk, net zoals de meerderheid het wel eens bij het verkeerde eind heeft (toeslagen) Dat zegt mij niet zo veel. Het illustreert dat je er heel anders over kunt denken.
quote:
Verder is proportionaliteit wat anders dan of je werkelijk in je grondrechten wordt aangetast.
Je wou beweren dat dit helemaal niet raakt aan grondrechten? Dat heb ik nog niemand zien doen. Lijkt me ook een onhoudbaar standpunt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 15:20:48 #153
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201716852
Ah, mijn gemeente bijna weer in de top 10

Lekker bezigggg _O_
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:21:05 #154
8369 speknek
Another day another slay
pi_201716854
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Mooie cijfers! De Zesde golf is ook weer voorbij dan.
? Het is aan het stijgen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201716859
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:18 schreef chratnox het volgende:

[..]
Je bedoelt net als 'tof doen met grondrechten' op het moment dat iemand vraagtekens zet bij hoe er gehandeld wordt?
Wie de schoen past trekke hem aan.

Of wilde je serieus beweren dat iedere keer dat hier geschertst wordt met grondrechten de persoon in kwestie goed ingelezen personen zijn die weten hoe de grondwet in elkaar steekt?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201716863
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Tja en daar tegenover staan 80 kamerzetels die zich moeten houden aan de plannen van 'het kabinet' terwijl er mogelijk geen totale meerderheid zou zijn bij een vrije stemming.
Nou ja, niets verplicht kamerleden daartoe natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201716865
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:20 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Het was wel een goed argument met betrekking tot de discussie of het een tweespalt veroorzaakt.
Dat ging niet over de politiek.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201716866
J
quote:
14s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:20 schreef dick_laurent het volgende:
Ah, mijn gemeente bijna weer in de top 10

Lekker bezigggg _O_
Ja wat is dat daar? Nog boven een grote stad als Eindhoven. Wonen daar bij jou ook griffo's of zo? Veel allochtonen? Of gewoon veel wappies?
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:21:53 #159
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_201716868
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:21 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou ja, niets verplicht kamerleden daartoe natuurlijk.
Rip Mona
Makkelijk tweede.
pi_201716879
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:20 schreef chratnox het volgende:
Het is jouw aanname dat die monster onherleidbaar zijn naar individuen, maar dat kan niet.
Jawel hoor. Dat kan prima. Vrijwel al het onderzoek werkt zo.

Je kunt data anonimiseren/pseudonimiseren. Vrij gemakkelijk zelfs.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201716882
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Rip Mona
Je snapt het verschil tussen een kamerlid en een staatssecretaris?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:23:19 #162
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_201716888
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:22 schreef Monolith het volgende:

[..]
Je snapt het verschil tussen een kamerlid en een staatssecretaris?
Was een grapje, geen tegenreactie ;)
Makkelijk tweede.
pi_201716891
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:20 schreef trein2000 het volgende:
Je wou beweren dat dit helemaal niet raakt aan grondrechten? Dat heb ik nog niemand zien doen. Lijkt me ook een onhoudbaar standpunt.
Alles raakt aan grondrechten. Dat is zeg maar het hele idee van de wet. Dat het het fundament is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 15:23:35 #164
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201716892
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Wie de schoen past trekke hem aan.

Of wilde je serieus beweren dat iedere keer dat hier geschertst wordt met grondrechten de persoon in kwestie goed ingelezen personen zijn die weten hoe de grondwet in elkaar steekt?
Mijn god wat is dit flauw. Je laat je hier wel kennen zeg.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:23:52 #165
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201716899
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:11 schreef chratnox het volgende:
een test voor Influenza (is dat ook een PCR-test?)
Yep, dezelfde methodes.
PCR en antigeentesten met alleen andere stofjes. En natuurlijk DNA/RNA sequencing.
Zie voor alle mogelijkheden: https://www.cdc.gov/flu/p(...)-acid-detection.html
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201716915
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:23 schreef chratnox het volgende:

[..]
Mijn god wat is dit flauw. Je laat je hier wel kennen zeg.
Kom op zeg, ga je nu serieus doen alsof er hier niet een hoop bullshit geluld wordt over grondrechten? :')

En dan insinueer je ook dat ik iedere discussie over grondrechten hier per definitie ridiculiseer?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 15:25:04 #167
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201716922
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:21 schreef bloodymary1 het volgende:
J
[..]
Ja wat is dat daar? Nog boven een grote stad als Eindhoven. Wonen daar bij jou ook griffo's of zo? Veel allochtonen? Of gewoon veel wappies?
Vooral veel tokkies :')

I dunno. Ze geven elkaar maar lekker de coreuna, voor mijn part. Who cares :D
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 15:25:32 #168
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201716929
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Jawel hoor. Dat kan prima. Vrijwel al het onderzoek werkt zo.

Je kunt data anonimiseren/pseudonimiseren. Vrij gemakkelijk zelfs.
In dit specifieke geval? Hoe zou jij dat doen?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201716933
quote:
12s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:25 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Vooral veel tokkies :')

I dunno. Ze geven elkaar maar lekker de coreuna, voor mijn part. Who cares :D
Witte gij't?
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 15:26:45 #170
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201716946
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Kom op zeg, ga je nu serieus doen alsof er hier niet een hoop bullshit geluld wordt over grondrechten? :')

En dan insinueer je ook dat ik iedere discussie over grondrechten hier per definitie ridiculiseer?
Nee, dat insinueer ik niet. Ik reageer op je 'wie de schoen past...'

Ik geef aan dat jij het hier ridiculiseert door te zeggen dat anderen tof doen met grondrechten.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 15:26:49 #171
5428 crew  miss_sly
pi_201716947
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:20 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het is jouw aanname dat die monster onherleidbaar zijn naar individuen, maar dat kan niet.

Er werd in dat nieuwsbericht aangegeven dat in één test er getest voor zowel corona als Influenza. Aangezien corona meldplichtig is (en het ook teruggekoppeld wordt aan die persoon) is het dus niet anoniem. Het kan niet anoniem zijn als het in één test gedaan wordt.
Ik lees niet dat het in één test gedaan wordt, want dat lijkt me (leken logica) niet eens mogeiljk. Er wordt één est afgenomen, en deze wordt eerst gebruikt om een pcr-test te doen. Daarna kan deze toch prima anoniem verder gaan om te worden getest op influenza?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201716950
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:25 schreef chratnox het volgende:

[..]
In dit specifieke geval? Hoe zou jij dat doen?
Ik ken het analyseproces niet, dus daar kan ik geen concrete uitspraken over doen. Maar zo moeilijk is het niet om een encryptiesleutel te gebruiken, eventueel gooi je daarna de encryptie weg en je kunt niet meer achterhalen waar het vandaan komt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201716960
Stijgingspercentage naar 42-43% :') goed bezig weer..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 15:27:57 #174
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201716965
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik lees niet dat het in één test gedaan wordt, want dat lijkt me (leken logica) niet eens mogeiljk. Er wordt één est afgenomen, en deze wordt eerst gebruikt om een pcr-test te doen. Daarna kan deze toch prima anoniem verder gaan om te worden getest op influenza?
https://eenvandaag.avrotr(...)huizen-te-ontlasten/

quote:
"Mensen met griep- of verkoudheidsklachten gaan toch al naar de teststraat", zegt De Jong. "We krijgen zo een beter beeld van wanneer het griepvirus gaat circuleren en in welke mate." Het is overigens niet zo dat er door de grieptest een extra wattenstaafje bijkomt, zegt hoofd streeklaboratorium van de GGD Amsterdam Mariken van der Lubben. "We bereiden nu voor dat we op verschillende virussen tegelijkertijd kunnen testen."
Één test voor de persoon.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201716969
pi_201716971
pi_201716975
pi_201716977
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 15:29:41 #179
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201716982
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik ken het analyseproces niet, dus daar kan ik geen concrete uitspraken over doen. Maar zo moeilijk is het niet om een encryptiesleutel te gebruiken, eventueel gooi je daarna de encryptie weg en je kunt niet meer achterhalen waar het vandaan komt.
Wat ga je versleutelen dan? Je moet nog steeds (gekoppeld aan de persoon) terugkoppelen of iemand wel of geen corona heeft, dus dat kun je niet op die manier verwerken.

Mijn ervaring met de GGD (professioneel gezien) is dat ze het liefste de makkelijkste keuze maken. Oftewel, het resultaat of iemand wel of geen Influenza heeft op dezelfde manier als corona doen.

Dan gaan we terug naar mijn eerdere punt, daar gaan zij niet over, dat kunnen GGD Amsterdam en het UMC niet zelf beslissen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201716984
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Stijgingspercentage naar 42-43% :') goed bezig weer..
Maar niet in de grote steden waar ze eerst zaten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201716989
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:26 schreef chratnox het volgende:
Ik geef aan dat jij het hier ridiculiseert door te zeggen dat anderen tof doen met grondrechten.
Ja, dat klopt toch ook? Een hoop mensen die met een argument als 'want recht op zelfbeschikking' komen alsof dat dus een definitief oordeel zou moeten vellen. En er geen ruimte is voor nuance. Dat noem ik tof doen met grondrechten.

Want andersom kan het niet, toch? Artikel 9:
quote:
De wet kan regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
'Want ter berscherming van de gezondheid'. Is dat dan ook opeens een valide argument dat ik kan gebruiken om alle discussies te beslechten? Het is immers een grondrecht.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201716996
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Maar niet in de grote steden waar ze eerst zaten.
Maakt dat wat uit dan (voor eventuele doorstroom richting ziekenhuis)?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201717002
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:27 schreef chratnox het volgende:
Één test voor de persoon.
Eén bemonstering is niet hetzelfde als één test (i.e. analyse)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201717016
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:22 schreef Monolith het volgende:

[..]
Je snapt het verschil tussen een kamerlid en een staatssecretaris?
Ze was tevens Kamerlid
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 15:33:19 #185
5428 crew  miss_sly
pi_201717038
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:27 schreef chratnox het volgende:

[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)huizen-te-ontlasten/
[..]
Één test voor de persoon.
Ja, dat probeer ik ook te zeggen, maar wellicht niet duidelijk
Wel één test op de testlokatie, maar dat betekent niet dat dat wattenstaafje met één test in het laboratorium twee uitslagen kan genereren. Dus als het eerst gebruikt wordt voor corona en daarna, of daarnaast maar in een ander testdingetje, voor influenza, zou dat tweede toch prima anoniem kunnen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:33:25 #186
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201717039
China is er niets bij _O-
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201717041
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Stijgingspercentage naar 42-43% :') goed bezig weer..
Wat is daar wel of niet goed bezig aan? Het is najaar, de maatregelen zijn grotendeels weg. Hebben degene die besmet zijn geraakt iets fout gedaan?
pi_201717051
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:33 schreef alpeko het volgende:

[..]
Wat is daar wel of niet goed bezig aan? Het is najaar, de maatregelen zijn grotendeels weg. Hebben degene die besmet zijn geraakt iets fout gedaan?
Precies dit viel gewoon 100% te verwachten en is totaal geen aanleiding tot paniek.
blablablabla
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 15:34:28 #189
5428 crew  miss_sly
pi_201717053
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:29 schreef chratnox het volgende:

[..]
Wat ga je versleutelen dan? Je moet nog steeds (gekoppeld aan de persoon) terugkoppelen of iemand wel of geen corona heeft, dus dat kun je niet op die manier verwerken.

Mijn ervaring met de GGD (professioneel gezien) is dat ze het liefste de makkelijkste keuze maken. Oftewel, het resultaat of iemand wel of geen Influenza heeft op dezelfde manier als corona doen.

Dan gaan we terug naar mijn eerdere punt, daar gaan zij niet over, dat kunnen GGD Amsterdam en het UMC niet zelf beslissen.
Je doet wel aannames. Jouw aannames dat ze het niet anoniem zullen doen zijn net zo valide als de aannames dat ze het wel anoniem zullen doen. Want er is niet bekend hoe ze het doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201717057
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:31 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ze was tevens Kamerlid
Klopt, maar ze is ontslagen als staatssecretaris. Haar functie als kamerlid heeft ze vrijwillig opgegeven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201717064
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:33 schreef alpeko het volgende:

[..]
Wat is daar wel of niet goed bezig aan? Het is najaar, de maatregelen zijn grotendeels weg. Hebben degene die besmet zijn geraakt iets fout gedaan?
En in de ziekenhuizen gaat het goed. Ze hebben maar 1 ding fout gedaan, en dat is zich laten testen...
pi_201717067
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:33 schreef alpeko het volgende:

[..]
Wat is daar wel of niet goed bezig aan? Het is najaar, de maatregelen zijn grotendeels weg. Hebben degene die besmet zijn geraakt iets fout gedaan?
In staphorst. Wat is goed en wat is fout? Ongevaccineerd de kerk in? Lijkt me niet handig.

Al zal het daar zeker niet doorkomen aldus de mensen uit staphorst.
pi_201717078
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:35 schreef aartstyle het volgende:

[..]
In staphorst. Wat is goed en wat is fout? Ongevaccineerd de kerk in? Lijkt me niet handig.

Al zal het daar zeker niet doorkomen aldus de mensen uit staphorst.
Mwah, in zulke plekken blijft het vaak wel binnen het dorp dan. En blijkbaar worden ze er niet heel ziek van.
pi_201717087
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:35 schreef aartstyle het volgende:

[..]
In staphorst. Wat is goed en wat is fout? Ongevaccineerd de kerk in? Lijkt me niet handig.

Al zal het daar zeker niet doorkomen aldus de mensen uit staphorst.
Nee klopt maar dat wisten we al en daar is of weinig aan te doen en/of er wordt niks aan gedaan want die QRcode helpt daar niet tegen.
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:37:00 #195
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201717092
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:11 schreef trein2000 het volgende:
Volgens mij vinden een stuk of 70 kamerzetels dat ook bijvoorbeeld…
Maar er zijn er 80 die vinden van niet, dus dan moeten die andere 70 hun smoel houden. Zo werkt dat tegenwoordig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201717102
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:36 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Mwah, in zulke plekken blijft het vaak wel binnen het dorp dan. En blijkbaar worden ze er niet heel ziek van.
hoezo worden ze er niet ziek van? Het is daar pas net omhoog geschoten toch? Eerst deze week nog even afwachten lijkt me.

Maar ik hoop idd dat die mensen niet in de ziekenhuizen terecht komen.
pi_201717103
quote:
In dat eerder geplaatste lijstje staat Ede op 33 nieuwe gevallen?
Tap tap tap
pi_201717119
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:37 schreef aartstyle het volgende:

[..]
hoezo worden ze er niet ziek van? Het is daar pas net omhoog geschoten toch? Eerst deze week nog even afwachten lijkt me.

Maar ik hoop idd dat die mensen niet in de ziekenhuizen terecht komen.
Ik zie daar geen enkele ziekenhuisopname vandaag. En dan met zoveel besmettingen...
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 15:38:00 #199
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201717120
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:36 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Mwah, in zulke plekken blijft het vaak wel binnen het dorp dan. En blijkbaar worden ze er niet heel ziek van.
Al die parenclubs ook daar... Bah bah jong :r
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:38:06 #200
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201717124
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:35 schreef aartstyle het volgende:

[..]
In staphorst. Wat is goed en wat is fout? Ongevaccineerd de kerk in? Lijkt me niet handig.

Al zal het daar zeker niet doorkomen aldus de mensen uit staphorst.
Ik snap nog altijd niet dat er bepaalde grondrechten dus (selectief) wel zwaarder wegen dan anderen. Het lijkt er steeds meer op dat de religieuze gemeenschappen een behoorlijke bijdrage hebben aan de lage vaccinatiegraad en de verspreiding, dan zou je toch zeggen dat artikel 9 inmiddels zwaarder weegt dan artikel 6?

We zeggen immers ook dat art. 9 veel zwaarder weegt dan het recht op zelfbeschikking. Dus toch maar eens tijd om ook die kerken te verplichten om QR-codes bij de deur te scannen.

Het recht op geloofsbelijdenis wordt daar niet door aangetast, want je kan de kerkdienst ook gewoon uitzenden.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201717149
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:38 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ik snap nog altijd niet dat er bepaalde grondrechten dus (selectief) wel zwaarder wegen dan anderen. Het lijkt er steeds meer op dat de religieuze gemeenschappen een behoorlijke bijdrage hebben aan de lage vaccinatiegraad en de verspreiding, dan zou je toch zeggen dat artikel 9 inmiddels zwaarder weegt dan artikel 6?

We zeggen immers ook dat art. 9 veel zwaarder weegt dan het recht op zelfbeschikking. Dus toch maar eens tijd om ook die kerken te verplichten om QR-codes bij de deur te scannen.

Het recht op geloofsbelijdenis wordt daar niet door aangetast, want je kan de kerkdienst ook gewoon uitzenden.
Of wat kerkbankjes buiten zetten voor de ongevaccineerde gelovigen. Dixi er naast. Het is binnen in de kerk toch net zo warm als buiten ;)
pi_201717159
Overigens vind ik het ook raar dat godsdienst blijkbaar voor alles gaat. Maar zolang ze de zorg niet belasten zoeken ze het maar lekker uit daar.
Maar ik begrijp dat in de steden dus nu voornamelijk mensen om religieuze redenen niet gevaccineerd op de IC liggen. Dat is dan wel vervelend.
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:40:41 #203
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201717168
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Stijgingspercentage naar 42-43% :') goed bezig weer..
Ik heb mijn mondkapjesbestelling alweer klaar staan.

Wanneer er een plotselinge persconferentie komt dan druk ik op verzenden.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201717175
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:37 schreef CherryLips het volgende:

[..]
In dat eerder geplaatste lijstje staat Ede op 33 nieuwe gevallen?
RIVM zegt ook 33. We houden het op 33.
pi_201717182
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:41 schreef Zipportal het volgende:

[..]
RIVM zegt ook 33. We houden het op 33.
Vind ik ook prima.
Tap tap tap
pi_201717196
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Overigens vind ik het ook raar dat godsdienst blijkbaar voor alles gaat. Maar zolang ze de zorg niet belasten zoeken ze het maar lekker uit daar.
Maar ik begrijp dat in de steden dus nu voornamelijk mensen om religieuze redenen niet gevaccineerd op de IC liggen. Dat is dan wel vervelend.
Dat is al een tijdje zo. Mensen van niet westerse afkomst en mensen om religieuze redenen. Nee, ik heb daar geen harde cijfers van. Ja ik heb mijn bronnen die daar een goed beeld van kunnen hebben. En nee ik ga die bronnen niet bij naam noemen.
pi_201717215
Je kunt het toch gewoon invoeren.
Sinds Hugo heeft beslist dat we alleen handhaven op wetten die het kabinet zelf ok vind moet dit ook wel kunnen.

En anders stappen de kerken maar naar de rechter.
pi_201717223
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:38 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ik snap nog altijd niet dat er bepaalde grondrechten dus (selectief) wel zwaarder wegen dan anderen. Het lijkt er steeds meer op dat de religieuze gemeenschappen een behoorlijke bijdrage hebben aan de lage vaccinatiegraad en de verspreiding, dan zou je toch zeggen dat artikel 9 inmiddels zwaarder weegt dan artikel 6?
Je kunt je afvragen of dit werkelijk in de kerk gebeurt. Het is daarnaast niet zo dat alleen kerken uitgezonderd zijn. Ook in een winkel hoef je geen QR-code te laten zien. Of in het onderwijs. En dan kom je dus op het proportionaliteitsvraagstuk.

quote:
We zeggen immers ook dat art. 9 veel zwaarder weegt dan het recht op zelfbeschikking.
Dat klopt niet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:45:00 #209
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201717241
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Wie de schoen past trekke hem aan.

Of wilde je serieus beweren dat iedere keer dat hier geschertst wordt met grondrechten de persoon in kwestie goed ingelezen personen zijn die weten hoe de grondwet in elkaar steekt?
Iemand hoeft geen kennis te hebben om te weten dat zijn rechten (degelijk) zijn gewaarborgd
Dat er ergens een haakje of oogje was, is juist het hellende valk waar de politiek momenteel op afglijdt.

Reden dat de politiek haar bewegingsvrijheid niet vooraf wil inperken en dan bv moties afkeurt die opties van de meerderheid afblokken. Het is niet of iets wel moet maar hoe dat iets dan kan worden geregeld.

En ja het raakt grondrechten dat iemand met drang/dwang wordt verplicht om zichzelf te laten vaccineren om zo deel te kunnen blijven nemen aan (de) samenleving. Zelfs als er niemand is die (openlijk) bezwaar maakt, is dat nog geen reden om grondrechten in te perken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 15:45:13 #210
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201717246
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je doet wel aannames. Jouw aannames dat ze het niet anoniem zullen doen zijn net zo valide als de aannames dat ze het wel anoniem zullen doen. Want er is niet bekend hoe ze het doen.
Ja, dat weet ik. Dat is ook wat ik aangaf in een eerdere post. Daarom stelde ik initieel ook vragen of dit wel mag, wat uiteindelijk leidt tot 'tof doen met grondrechten'.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 15:45:17 #211
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201717248
Betreft onderwijs is wel een dingetje, ik werk voor een hogeschool en daar zitten de studenten gewoon in volle klaslokalen hutje mutje, like the good 'ol days :)

Niet dat ik er iets op tegen heb, maar kan me zo voorstellen dat daar ook wel wat besmettingkjes uit voortkomen.
pi_201717251
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Je kunt je afvragen of dit werkelijk in de kerk gebeurt. Het is daarnaast niet zo dat alleen kerken uitgezonderd zijn. Ook in een winkel hoef je geen QR-code te laten zien. Of in het onderwijs. En dan kom je dus op het proportionaliteitsvraagstuk.
[..]
Dat klopt niet.
Doorstroomlocatie, dat is het verschil. Een winkel is dat, een kerk niet.
pi_201717255
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:45 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Doorstroomlocatie, dat is het verschil.
Onderwijs een doorstroomlocatie?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201717272
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:45 schreef chratnox het volgende:
Daarom stelde ik initieel ook vragen of dit wel mag, wat uiteindelijk leidt tot 'tof doen met grondrechten'.
Je weet zelf hopelijk ook wel dat het niet ging over jouw casus... Anders had ik jou wel geciteerd.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201717283
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Onderwijs een doorstroomlocatie?
Nee, natuurlijk niet. Daarom gelden daar ook aparte regels voor, die apart benoemd worden.

Maar ik ging trouwens helemaal nooit meer op jou antwoorden, omdat je me dan mateloos irriteert. Helaas, kon het weer niet laten.
pi_201717310
Welk getal moeten we nu aanhouden voor vandaag? Gewoon die 2275 aangezien die nameldingen niet van vandaag zijn
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 15:48:34 #217
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201717327
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Je weet zelf hopelijk ook wel dat het niet ging over jouw casus... Anders had ik jou wel geciteerd.
Nee, dat weet ik. Hoewel ze wel noemde dat er vaker tof mee gedaan wordt in dit topic, dus ik weet niet of ik me er wel of niet schuldig aan gemaakt heb. Ik had wel het idee dat je het over mij had doordat je reageerde met 'wie de schoen past...'

Ik begreep niet helemaal waar dat voor nodig was en dacht daardoor dat je 't over mij had.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:48:38 #218
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201717328
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:38 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ik snap nog altijd niet dat er bepaalde grondrechten dus (selectief) wel zwaarder wegen dan anderen. Het lijkt er steeds meer op dat de religieuze gemeenschappen een behoorlijke bijdrage hebben aan de lage vaccinatiegraad en de verspreiding, dan zou je toch zeggen dat artikel 9 inmiddels zwaarder weegt dan artikel 6?

We zeggen immers ook dat art. 9 veel zwaarder weegt dan het recht op zelfbeschikking. Dus toch maar eens tijd om ook die kerken te verplichten om QR-codes bij de deur te scannen.

Het recht op geloofsbelijdenis wordt daar niet door aangetast, want je kan de kerkdienst ook gewoon uitzenden.
Zonder dat je dan in persoon nog kunt samenkomen, iets dat in veel godsdiensten juist een essentieel bestandsdeel is om de band & geloof in stand te (kunnen) houden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201717329
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Nee, natuurlijk niet. Daarom gelden daar ook aparte regels voor, die apart benoemd worden.
Een beetje zoals bij religieuze instellingen dus?

Wel grappig dat men zo fan is van grondrechten, maar dat het bij geloofsbelijdenis opeens een stuk minder belangrijk is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201717339
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Onderwijs een doorstroomlocatie?
Het ging over de kerk.
Tap tap tap
pi_201717341
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:48 schreef Maver24 het volgende:
Welk getal moeten we nu aanhouden voor vandaag? Gewoon die 2275 aangezien die nameldingen niet van vandaag zijn
RIVM houdt het op 2.275.
pi_201717342
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:48 schreef chratnox het volgende:
Ik begreep niet helemaal waar dat voor nodig was en dacht daardoor dat je 't over mij had.
Oh, nou, dan excuses. Want het ging zeker niet over jou.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 15:50:55 #223
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201717363
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Een beetje zoals bij religieuze instellingen dus?

Wel grappig dat men zo fan is van grondrechten, maar dat het bij geloofsbelijdenis opeens een stuk minder belangrijk is.
Er worden in dit topic regelmatig vraagtekens gezet bij de uitzonderingssituatie van de kerk. Wat maakt de kerk (bijvoorbeeld) belangrijker dan je recht op onderwijs? Of vereniging? Of zelfbeschikking?

Daar kan ik het wel mee eens zijn, zeg ik als iemand die gereformeerde ouders heeft.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:50:59 #224
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201717364
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Jawel hoor. Dat kan prima. Vrijwel al het onderzoek werkt zo.

Je kunt data anonimiseren/pseudonimiseren. Vrij gemakkelijk zelfs.
De data zelf is identificerend.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:51:24 #225
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201717373
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:48 schreef Vallon het volgende:

[..]
Zonder dat je dan in persoon nog kunt samenkomen, iets dat in veel godsdiensten juist een essentieel bestandsdeel is om de band & geloof in stand te (kunnen) houden.
En wat nu als juist dat "in persoon samenkomen" een gevaar aan het vormen is voor de algemene volksgezondheid? Wanneer houdt dan het ene grondrecht op en gaat het andere grondrecht zwaarder wegen?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 oktober 2021 @ 15:51:46 #226
408813 crew  trein2000
pi_201717379
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:38 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ik snap nog altijd niet dat er bepaalde grondrechten dus (selectief) wel zwaarder wegen dan anderen. Het lijkt er steeds meer op dat de religieuze gemeenschappen een behoorlijke bijdrage hebben aan de lage vaccinatiegraad en de verspreiding, dan zou je toch zeggen dat artikel 9 inmiddels zwaarder weegt dan artikel 6?

We zeggen immers ook dat art. 9 veel zwaarder weegt dan het recht op zelfbeschikking. Dus toch maar eens tijd om ook die kerken te verplichten om QR-codes bij de deur te scannen.

Het recht op geloofsbelijdenis wordt daar niet door aangetast, want je kan de kerkdienst ook gewoon uitzenden.
Ik snap de redenering. Maar ik vind het wel een lastige hoor. Als je als overheid gaat bepalen wie er wel en niet naar de kerk mag, dat is een grens die je eigenlijk niet over moet willen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201717381
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:48 schreef DireStraits7 het volgende:
Wel grappig dat men zo fan is van grondrechten, maar dat het bij geloofsbelijdenis opeens een stuk minder belangrijk is.
En dat illustreert ook mijn punt over 'tof doen met grondrechten', @chratnox
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 15:52:26 #228
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201717389
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
En dat illustreert ook mijn punt over 'tof doen met grondrechten', @:chratnox
Dank voor die duiding.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:53:01 #229
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201717398
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik snap de redenering. Maar ik vind het wel een lastige hoor. Als je als overheid gaat bepalen wie er wel en niet naar de kerk mag, dat is een grens die je eigenlijk niet over moet willen.
Zoals ze dat bij alle andere gelegenheden op dit moment wel doen bedoel je?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 oktober 2021 @ 15:53:08 #230
408813 crew  trein2000
pi_201717400
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:50 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er worden in dit topic regelmatig vraagtekens gezet bij de uitzonderingssituatie van de kerk. Wat maakt de kerk (bijvoorbeeld) belangrijker dan je recht op onderwijs? Of vereniging? Of zelfbeschikking?

Daar kan ik het wel mee eens zijn, zeg ik als iemand die gereformeerde ouders heeft.
Moet je een QR-code laten zien bij school dan?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201717414
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:48 schreef DireStraits7 het volgende:
Wel grappig dat men zo fan is van grondrechten, maar dat het bij geloofsbelijdenis opeens een stuk minder belangrijk is.
Fout. Bij geloof is het niet opeens belangrijker dan bij bijv. onderwijs. Of mij part het wekelijkse bridge-uitje. Dat is het nu wel steeds.
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:54:06 #232
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201717425
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Moet je een QR-code laten zien bij school dan?
Nee, maar de scholen hebben wel een ander, heel duidelijk, indammingsprotocol.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 oktober 2021 @ 15:54:12 #233
408813 crew  trein2000
pi_201717428
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:53 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Zoals ze dat bij alle andere gelegenheden op dit moment wel doen bedoel je?
Ja. Maar kerk neemt toch wel een bijzondere plaats in. Dat gaat ook een stuk over vrijheid van denken, net als het onderwijs.

Het is niet voor niets dat dictaturen onderdrukte groepen uitsluiten van kerk en school he?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201717432
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:50 schreef chratnox het volgende:
Er worden in dit topic regelmatig vraagtekens gezet bij de uitzonderingssituatie van de kerk. Wat maakt de kerk (bijvoorbeeld) belangrijker dan je recht op onderwijs? Of vereniging? Of zelfbeschikking?

Niet per se. In het onderwijs is dan ook geen QR-code vereist. En al die demonstraties die er (altijd) geweest zijn laten zien dat ook dit grondrecht vrijwel continu gerespecteerd is.

Zelfbeschikking blijft een lastige. Maar er is natuurlijk een grens aan. Evengoed als er een grens zit aan artikel 9.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 15:54:23 #235
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201717433
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik snap de redenering. Maar ik vind het wel een lastige hoor. Als je als overheid gaat bepalen wie er wel en niet naar de kerk mag, dat is een grens die je eigenlijk niet over moet willen.
Als het gebruik van QR-codes bij andere openbare gelegenheden geen inbreuk is kan het hier toch ook gebruikt worden? Hoe wegen die grondrechten zich tot elkaar?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 oktober 2021 @ 15:54:38 #236
408813 crew  trein2000
pi_201717437
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:54 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Nee, maar de scholen hebben wel een ander, heel duidelijk, indammingsprotocol.
Ik merk daar op de universiteit anders helemaal geen klap van.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201717438
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik snap de redenering. Maar ik vind het wel een lastige hoor. Als je als overheid gaat bepalen wie er wel en niet naar de kerk mag, dat is een grens die je eigenlijk niet over moet willen.
Als ze bepalen wie er naar de kroeg, stadion, restaurant, wc mag. Dan mogen ze wat mij betreft ook bepalen wie er naar de kerk of moskee mag.

Ik heb vast makkeljik praten als ongelovige, maar voor mij is er geen verschil.
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:56:12 #238
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201717460
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja. Maar kerk neemt toch wel een bijzondere plaats in. Dat gaat ook een stuk over vrijheid van denken, net als het onderwijs.
De vrijheid van denken neem je mensen niet af als je ze alleen zegt dat ze niet meer fysiek met elkaar in 1 hok mogen zitten, maar dezelfde preek via een beeldscherm moeten volgen. De boodschap die dan verteld wordt is hetzelfde.

Wil je wel in dat hok zitten, dan hebben we daar, net zoals op alle andere plaatsen, het coronatoegangsbewijs voor.

Die hele onschendbaarheid "want God/Allah/vliegend-spaghetti-monster" moet maar eens klaar zijn. Het is nu wel wat de ellende nog in stand houdt.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 oktober 2021 @ 15:56:44 #239
408813 crew  trein2000
pi_201717467
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:54 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Als ze bepalen wie er naar de kroeg, stadion, restaurant, wc mag. Dan mogen ze wat mij betreft ook bepalen wie er naar de kerk of moskee mag.

Ik heb vast makkeljik praten als ongelovige, maar voor mij is er geen verschil.
Ja, maar dat verschil is er dus wel. Het is niet voor niets dat in Xinjiang de toegang tot de moskee zwaar gereguleerd wordt. Dat is een stukje vrijheid van denken. Die moet je echt beschermen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201717474
Ik zie dat iedereen schemaatjes laat zien met de nameldingen erbij voor vandaag. Dat klopt dan toch niet voor het echte cijfer van vandaag?
pi_201717487
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja, maar dat verschil is er dus wel. Het is niet voor niets dat in Xinjiang de toegang tot de moskee zwaar gereguleerd wordt. Dat is een stukje vrijheid van denken. Die moet je echt beschermen.
Dan doe je de toegangstest of haal je die prik? Ik zie het verschil niet hoor.
Los van dat ik tegen iedere vorm van toegangscontrole ben.
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 15:58:10 #242
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201717490
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Moet je een QR-code laten zien bij school dan?
Volgens mij stond het invoeren van de QR-codes wel als één van de mogelijke maatregelen mochten er stijgingen komen. Ik weet niet meer in welke routekaart oid dat stond.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201717500
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:54 schreef chratnox het volgende:

[..]
Als het gebruik van QR-codes bij andere openbare gelegenheden geen inbreuk is kan het hier toch ook gebruikt worden? Hoe wegen die grondrechten zich tot elkaar?
Juridisch gezien mogen ze het ook wel geloof ik:
quote:
6.2. De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
De vraag is of het proportioneel is aan het doel. Hoeveel bewerkstellig je echt door mensen de toegang tot gebedshuizen te ontzeggen? En een religie belijden is nou eenmaal grondwettelijk gezien wat anders dan naar de kroeg gaan (hoezeer Faithless je ook anders wil doen laten denken).

En de eerlijkheid is denk ik ook gewoon dat ze het niet willen (want CDA/CU in het kabinet).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201717505
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:33 schreef alpeko het volgende:

[..]
Wat is daar wel of niet goed bezig aan? Het is najaar, de maatregelen zijn grotendeels weg. Hebben degene die besmet zijn geraakt iets fout gedaan?
Zeg ik dat ergens dan? Ik vind het gewoon toch wel opmerkelijk (ondanks dat we dus inderdaad vrijwel alles hebben open gegooid) dat we in een 3-4 weken van -20% naar +40% qua besmettingen weten te gaan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 oktober 2021 @ 15:59:07 #245
408813 crew  trein2000
pi_201717509
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:56 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
De vrijheid van denken neem je mensen niet af als je ze alleen zegt dat ze niet meer fysiek met elkaar in 1 hok mogen zitten, maar dezelfde preek via een beeldscherm moeten volgen. De boodschap die dan verteld wordt is hetzelfde.
Ach kom nou toch. We lopen hier met zn allen terecht fel te ageren tegen online-onderwijs omdat het inferieur is maar voor een geloofsgemeenschap zou het dan ineens wel een volwaardig alternatief zijn? Doelredenering tot en met. Het is natuurlijk volslagen inferieur.
quote:
Wil je wel in dat hok zitten, dan hebben we daar, net zoals op alle andere plaatsen, het coronatoegangsbewijs voor.
Die hebben we helemaal niet op alle andere plaatsen. Ik mag gewoon een collegezaal in met 400 anderen, zonder QR.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201717510
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja, maar dat verschil is er dus wel. Het is niet voor niets dat in Xinjiang de toegang tot de moskee zwaar gereguleerd wordt. Dat is een stukje vrijheid van denken. Die moet je echt beschermen.
Hier komen we niet uit. Geeft niet, ieder zijn mening.
pi_201717524
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zeg ik dat ergens dan? Ik vind het gewoon toch wel opmerkelijk (ondanks dat we dus inderdaad vrijwel alles hebben open gegooid) dat we in een 3-4 weken van -20% naar +40% qua besmettingen weten te gaan.
Dat zeg je nergens nee maar vond het een rare uitspraak.
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 16:00:30 #248
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201717528
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ach kom nou toch. We lopen hier met zn allen terecht felt te ageren tegen online-onderwijs omdat het inferieur is maar voor een geloofsgemeenschap zou het dan ineens wel een volwaardig alternatief zijn? Doelredenering tot en met. Het is natuurlijk volslagen inferieur.
[..]
Die hebben we helemaal niet op alle andere plaatsen. Ik mag gewoon een collegezaal in met 400 anderen, zonder QR.
Ik vind onderwijs wel iets anders dan je geloof belijden, maar ik snap je punt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201717532
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:10 schreef Monolith het volgende:

[..]
Huisartsenbezoek is wel gratis in de zin dat het onder de basisverzekering valt.
Maar misschien heb ik ook makkelijk praten omdat het echt 5 minuten lopen naar de huisarts en apotheek is (en ik bovendien gewoon een oproep krijg). :P
Volgens mij gaat dat van je eigen risico af? Zo'n bezoek aan de huisarts? Hemel, ik weet het niet eens :o Ben al in geen jaren meer bij de huisarts geweest.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 oktober 2021 @ 16:00:59 #250
408813 crew  trein2000
pi_201717541
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Juridisch gezien mogen ze het ook wel geloof ik:
[..]
De vraag is of het proportioneel is aan het doel. Hoeveel bewerkstellig je echt door mensen de toegang tot gebedshuizen te ontzeggen? En een religie belijden is nou eenmaal grondwettelijk gezien wat anders dan naar de kroeg gaan (hoezeer Faithless je ook anders wil doen laten denken).

En de eerlijkheid is denk ik ook gewoon dat ze het niet willen (want CDA/CU in het kabinet).
Je moet lid 1 hebben. Daar staat iets van 'behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet'. ;) (Dit gaat over bijeenkomsten buiten gebouwen)
Maar de huidige coronawet voorziet er niet in, en met CDA en CU in de regering...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 11 oktober 2021 @ 16:01:39 #251
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201717547
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ach kom nou toch. We lopen hier met zn allen terecht felt te ageren tegen online-onderwijs omdat het inferieur is maar voor een geloofsgemeenschap zou het dan ineens wel een volwaardig alternatief zijn? Doelredenering tot en met. Het is natuurlijk volslagen inferieur.
"Inferieur" is helaas waar we even mee zullen moeten leven, het is wat het is, we zijn samen tegen corona.

Samen, dus niet "samen behalve de christenen/moslims/whatever".

Maar vertel mij vooral hoe je een alternatief plan had om die 10-15% die in de geloofsgemeenschappen rondhobbelen en nu drijvende kracht zijn achter de verspreiding, zo ver te krijgen dat ze zich toch laten prikken.

Of je moet natuurlijk een hek om Staphorst en Kanaleneiland heen willen bouwen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 16:02:07 #252
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201717553
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Juridisch gezien mogen ze het ook wel geloof ik:
[..]
De vraag is of het proportioneel is aan het doel. Hoeveel bewerkstellig je echt door mensen de toegang tot gebedshuizen te ontzeggen? En een religie belijden is nou eenmaal grondwettelijk gezien wat anders dan naar de kroeg gaan (hoezeer Faithless je ook anders wil doen laten denken).

En de eerlijkheid is denk ik ook gewoon dat ze het niet willen (want CDA/CU in het kabinet).
Maar je ontzegt mensen geen toegang tot gebedshuizen, je verbindt er het gebruik van de QR-code aan.

Ik snap niet helemaal hoe het invoeren van de QR-code in het onderwijs paar weken terug een serieuze optie was om het onderwijs veilig te openen maar dat hetzelfde doen voor kerken geen optie is.

CDA/CU in het kabinet is in mijn ogen dan het enige logische argument.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 oktober 2021 @ 16:02:15 #253
408813 crew  trein2000
pi_201717557
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:00 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Volgens mij gaat dat van je eigen risico af? Zo'n bezoek aan de huisarts? Hemel, ik weet het niet eens :o Ben al in geen jaren meer bij de huisarts geweest.
Huisarts valt niet onder eigen risico.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201717563
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ach kom nou toch. We lopen hier met zn allen terecht felt te ageren tegen online-onderwijs omdat het inferieur is maar voor een geloofsgemeenschap zou het dan ineens wel een volwaardig alternatief zijn? Doelredenering tot en met. Het is natuurlijk volslagen inferieur.
[..]
Die hebben we helemaal niet op alle andere plaatsen. Ik mag gewoon een collegezaal in met 400 anderen, zonder QR.
Kom op trein2000, je gaat onderwijs met een kerkdienst vergelijken? Ik weet niet hoe het er overal aan toe gaat maar weet van mijn eigen verleden dat het een monoloog was en dat ik ergens een hostie mocht halen. Ik denk niet dat het veel had uitgemaakt als ik daar niet fysiek bij aanwezig was.
pi_201717566
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dpl.php

Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/cases.php

Aantal DON/DOO/DPL per dag

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dplperday.php

Datavertraging:

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vertraging.php

Dagelijks getest vs percentage positief:

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/positief.php

Aantal positief per leeftijdsgroep:

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijd.php

% positief per leeftijdsgroep:

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijdperc.php

Bedden verpleegafdeling

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/bedden.php

Bedden IC

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/beddenic.php
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 11 oktober 2021 @ 16:02:51 #256
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201717572
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:02 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar je ontzegt mensen geen toegang tot gebedshuizen, je verbindt er het gebruik van de QR-code aan.
Precies dat: Er is recht op toegang tot gebedshuizen, maar dat betekent geen onvoorwaardelijke toegang tot gebedshuizen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 16:02:54 #257
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201717573
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:01 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
"Inferieur" is helaas waar we even mee zullen moeten leven, het is wat het is, we zijn samen tegen corona.

Samen, dus niet "samen behalve de christenen/moslims/whatever".

Maar vertel mij vooral hoe je een alternatief plan had om die 10-15% die in de geloofsgemeenschappen rondhobbelen en nu drijvende kracht zijn achter de verspreiding, zo ver te krijgen dat ze zich toch laten prikken.

Of je moet natuurlijk een hek om Staphorst en Kanaleneiland heen willen bouwen.
Beste idee van de dag, waar kan ik op je stemmen? :+
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201717575
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:00 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Volgens mij gaat dat van je eigen risico af? Zo'n bezoek aan de huisarts? Hemel, ik weet het niet eens :o Ben al in geen jaren meer bij de huisarts geweest.
Nee, dat valt helemaal buiten het eigen risico en is dus gratis. Huisartsen krijgen een bedrag per kwartaal per aantal patienten dat ze hebben van de zorgverzekeringen. Ongeacht of die patienten wel of niet gaan. Het schijnt dat mensen gemiddeld vier keer per jaar bij de huisarts komt. Ik ben er ook al jaren niet geweest, alleen om de jaarstukken en boekhouding te bespreken..
pi_201717577
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je moet lid 1 hebben. Daar staat iets van 'behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet'. ;) (Dit gaat over bijeenkomsten buiten gebouwen)
Maar de huidige coronawet voorziet er niet in, en met CDA en CU in de regering...
Ja, precies, dus het kán wel, maar die beperkingen zijn, nou ja, beperkt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201717587
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:02 schreef alpeko het volgende:

[..]
Kom op trein2000, je gaat onderwijs met een kerkdienst vergelijken? Ik weet niet hoe het er overal aan toe gaat maar weet van mijn eigen verleden dat het een monoloog was en dat ik ergens een hostie mocht halen. Ik denk niet dat het veel had uitgemaakt als ik daar niet fysiek bij aanwezig was.
Precies, dat is het grote verschil. Interactie.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 oktober 2021 @ 16:03:41 #261
408813 crew  trein2000
pi_201717589
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:01 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
"Inferieur" is helaas waar we even mee zullen moeten leven, het is wat het is, we zijn samen tegen corona.

Samen, dus niet "samen behalve de christenen/moslims/whatever".

Maar vertel mij vooral hoe je een alternatief plan had om die 10-15% die in de geloofsgemeenschappen rondhobbelen en nu drijvende kracht zijn achter de verspreiding, zo ver te krijgen dat ze zich toch laten prikken.

Of je moet natuurlijk een hek om Staphorst en Kanaleneiland heen willen bouwen.
Oh het moet zware vaccinatiedrang worden dus? Sorry daar ben ik tegen en dat is ook al helemaal geen reden om mensen de toegang tot gebedshuizen te ontzeggen. Dat kun je hooguit overwegen als concrete veiligheidsmaatregel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 11 oktober 2021 @ 16:03:57 #262
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201717596
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zeg ik dat ergens dan? Ik vind het gewoon toch wel opmerkelijk (ondanks dat we dus inderdaad vrijwel alles hebben open gegooid) dat we in een 3-4 weken van -20% naar +40% qua besmettingen weten te gaan.
Wie is er dan goed bezig :?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 16:04:16 #263
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201717601
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:02 schreef alpeko het volgende:

[..]
Kom op trein2000, je gaat onderwijs met een kerkdienst vergelijken? Ik weet niet hoe het er overal aan toe gaat maar weet van mijn eigen verleden dat het een monoloog was en dat ik ergens een hostie mocht halen. Ik denk niet dat het veel had uitgemaakt als ik daar niet fysiek bij aanwezig was.
De kerkdiensten die ik ken zijn vooral monologen waar je vooral stil op je (oncomfortabele) stoel of bankje moest blijven zitten. Het hele voordeel van fysiek onderwijs zit 'm naar mijn idee in het interactieve.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201717602


[ Bericht 100% gewijzigd door bloodymary1 op 11-10-2021 16:05:17 ]
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 oktober 2021 @ 16:04:46 #265
408813 crew  trein2000
pi_201717611
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:02 schreef alpeko het volgende:

[..]
Kom op trein2000, je gaat onderwijs met een kerkdienst vergelijken? Ik weet niet hoe het er overal aan toe gaat maar weet van mijn eigen verleden dat het een monoloog was en dat ik ergens een hostie mocht halen. Ik denk niet dat het veel had uitgemaakt als ik daar niet fysiek bij aanwezig was.
Ja ik vergelijk dat ja. Ik kom er nooit, heb helemaal niets met religie, maar wat ik van mensen die er wel waarde aan hechten begrijp is dat het samen zijn en het samen praten over dingen minstens net zo waardevol is als de preek zelf. Net als onderwijs dus.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201717614
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:02 schreef chratnox het volgende:
Ik snap niet helemaal hoe het invoeren van de QR-code in het onderwijs paar weken terug een serieuze optie was om het onderwijs veilig te openen maar dat hetzelfde doen voor kerken geen optie is.

Het grondrecht dat je recht hebt op onderwijs voorziet niet in de vorm (sterker nog, expliciet niet, want scholen mogen dit zelf vormgeven), bij het grondrecht op religie staat expliciet dat een overheid zich in principe niet bemoeit met wat er binnen de muren gebeurt. De geschiedenis daarvan laat zich wel raden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 oktober 2021 @ 16:05:25 #267
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201717619
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Oh het moet zware vaccinatiedrang worden dus? Sorry daar ben ik tegen en dat is ook al helemaal geen reden om mensen de toegang tot gebedshuizen te ontzeggen. Dat kun je hooguit overwegen als concrete veiligheidsmaatregel.
Je beantwoordt hier mijn vraag niet. Die zware vaccinatiedrang heb ik immers ook bij de kroeg of de McDonald's.

Ik vroeg niet 'hoe niet' maar de vraag was 'hoe dan wel'.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201717631
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja ik vergelijk dat ja. Ik kom er nooit, heb helemaal niets met religie, maar wat ik van mensen die er wel waarde aan hechten begrijp is dat het samen zijn en het samen praten over dingen minstens net zo waardevol is als de preek zelf. Net als onderwijs dus.
Ja en wat is dat anders dan de sportvereniging? Dat is voor de meeste ook vanwege het sociale aspect. Ik zie nog altijd geen reden om een kerk dus belangrijker te maken dan de sportclub of welke andere vorm van vereniging dan ook.
  maandag 11 oktober 2021 @ 16:06:46 #269
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201717642
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]Bij het grondrecht op religie staat expliciet dat een overheid zich in principe niet bemoeit met wat er binnen de muren gebeurt. De geschiedenis daarvan laat zich wel raden.
En het dan gek vinden dat we machteloos staan tegen zaken als haatimams. Misschien toch maar eens kritisch naar kijken, dat artikeltje 6.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201717646
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:04 schreef chratnox het volgende:

[..]
De kerkdiensten die ik ken zijn vooral monologen waar je vooral stil op je (oncomfortabele) stoel of bankje moest blijven zitten. Het hele voordeel van fysiek onderwijs zit 'm naar mijn idee in het interactieve.
Behalve dan dat dit me juridische gezien weinig relevante argumenten lijken.

Daarnaast zijn er genoeg (hoor)colleges die aandoen als een kerkdienst. En genoeg gelovigen die juist naar de dienst gaan voor de sociale contacten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 oktober 2021 @ 16:07:17 #271
408813 crew  trein2000
pi_201717649
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:05 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Je beantwoordt hier mijn vraag niet. Die zware vaccinatiedrang heb ik immers ook bij de kroeg of de McDonald's.

Ik vroeg niet 'hoe niet' maar de vraag was 'hoe dan wel'.
Ach kom nou toch. De McDonalds vergelijken met een kerk :')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 11 oktober 2021 @ 16:07:24 #272
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201717652
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:51 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
En wat nu als juist dat "in persoon samenkomen" een gevaar aan het vormen is voor de algemene volksgezondheid? Wanneer houdt dan het ene grondrecht op en gaat het andere grondrecht zwaarder wegen?
Hier raak je precies het probleem.
Is het belang van het individu ondergeschikt aan dat van een meerderheid ?

Reden dat we grondwetten hebben die m.n. het individu beschermt en bij mijn weten er geen wetten zijn die daarin iets zeggen over generalisaties.
Dat in persoon samenkomen een gevaar vorm, is vooral een onderbuik veronderstelling op grond van "algemeen" onderzoek dat echter niets zegt over de groep, laat staan individuen, in kwestie.
Dat veel criminelen zijn opgegroeid in achterstandswijken, zegt niet dat iedereen in die wijken dus een crimineel zou zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 16:07:51 #273
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201717658
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Behalve dan dat dit me juridische gezien weinig relevante argumenten lijken.

Daarnaast zijn er genoeg (hoor)colleges die aandoen als een kerkdienst. En genoeg gelovigen die juist naar de dienst gaan voor de sociale contacten.
Het zijn ook geen juridisch relevante argumenten, ik probeerde juist juridisch relevante argumenten te krijgen waarom ze zo anders zijn :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 11 oktober 2021 @ 16:08:19 #274
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201717663
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ach kom nou toch. De McDonalds vergelijken met een kerk :')
Je kan ook een keer op de inhoudelijke vraag in gaan.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201717673
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:06 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
En het dan gek vinden dat we machteloos staan tegen zaken als haatimams. Misschien toch maar eens kritisch naar kijken, dat artikeltje 6.
Het is nou eenmaal een slecht idee om de overheid te veel macht te geven. Zoals eerder gememoreerd, die grondrechten zijn er niet voor niets. En ook juist bedoelt om een minderheid (want dat zijn kerkgangers inmiddels) te beschermen tegen de wil van de meerderheid.

En voor zover relevant: ik heb helemaal niets met religie en vindt het bespottelijk als mensen zich om religieuze redenen niet laten vaccineren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 oktober 2021 @ 16:10:14 #276
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201717685
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
En dat illustreert ook mijn punt over 'tof doen met grondrechten', @:chratnox
Je mag natuurlijk je mening hebben over grondrechten die je dan al of niet uitkomen.
Dat "tof" is dan vooral een (eigen) waarde afweging die wordt bedoeld.
Net als over smaak is daarover niet te twisten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 oktober 2021 @ 16:10:22 #277
408813 crew  trein2000
pi_201717688
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:08 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Je kan ook een keer op de inhoudelijke vraag in gaan.
Dat heb ik al nog keer gedaan. Maar de vergelijkingen worden steeds idioter. Het houdt een keer op hoor.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 11 oktober 2021 @ 16:11:49 #278
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201717712
quote:
Biblebelt FTW
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201717716
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat heb ik al nog keer gedaan. Maar de vergelijkingen worden steeds idioter. Het houdt een keer op hoor.
Vind je?

COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2114 Griepvaccinaties

Zwakte bod dit.
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 16:12:14 #280
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201717719
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het is nou eenmaal een slecht idee om de overheid te veel macht te geven. Zoals eerder gememoreerd, die grondrechten zijn er niet voor niets. En ook juist bedoelt om een minderheid (want dat zijn kerkgangers inmiddels) te beschermen tegen de wil van de meerderheid.

En voor zover relevant: ik heb helemaal niets met religie en vindt het bespottelijk als mensen zich om religieuze redenen niet laten vaccineren.
Ik snap wat je zegt, maar het voelt wel apart aan.

Op het moment dat iemand zich niet laat vaccineren omdat hij gelooft dat het vaccin zorgt voor autisme is diegene een wappie. Maar op het moment dat iemand zich niet laat vaccineren omdat diegene gelooft dat God dat niet zo bedoeld heeft is het beschermd.

Ik ben echt geen voorstander van drang en dwang, maar op dit moment worden de duimschroeven aangedraaid bij (vooral) jongeren en jongvolwassenen door middel van testen voor toegang. De groep waar je op wil focusen raak je daarmee maar heel beperkt alleen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201717721
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:03 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Wie is er dan goed bezig :?
Wij als volkje :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201717723
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het is nou eenmaal een slecht idee om de overheid te veel macht te geven. Zoals eerder gememoreerd, die grondrechten zijn er niet voor niets. En ook juist bedoelt om een minderheid (want dat zijn kerkgangers inmiddels) te beschermen tegen de wil van de meerderheid.

En voor zover relevant: ik heb helemaal niets met religie en vindt het bespottelijk als mensen zich om religieuze redenen niet laten vaccineren.
En ik vind het bespottelijk dat die mensen niet inzien dat dit wellicht niet zo handig is. Het zou ze sieren als ze de komende tijd toch wat maatregelen nemen, maar ergens vrees ik dat het zondag weer bomvol zit met ongevaccineerde mensen en zelfs met besmette mensen die weten dat ze besmet zijn. De wil van God!

Zorg weer overbelast en wij zitten weer vast aan nieuwe maatregelen.
pi_201717737
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:07 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het zijn ook geen juridisch relevante argumenten, ik probeerde juist juridisch relevante argumenten te krijgen waarom ze zo anders zijn :P
Van oudsher (maar ik ben geen rechtshistoricus, dus correct me if I'm wrong) om bepaalde religieuze groeperingen te beschermen tegen de wil van andere religieuze groeperingen (iets met verzuiling enzo). Inmiddels waarschijnlijk omdat de christelijke partijen al decennia aan de macht zijn.

Misschien is het toe aan herziening, dat weet ik niet. Ik weet wel dat Art. 23 (vrijheid op onderwijs) toe is aan herziening. Maar ik kan uit eigen ervaring ook zeggen dat het vrij lastig is om deze zinvol te hervormen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 oktober 2021 @ 16:13:33 #284
408813 crew  trein2000
pi_201717741
quote:
Ja vind ik ja. Een kerk is geen sportvereniging. Een kerk gaat om een manier van leven, om een manier van denken, om een stuk gewetensvrijheid. Dat is bij de bar van de sportvereniging allemaal niet aan de orde.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 11 oktober 2021 @ 16:14:05 #285
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201717747
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het is nou eenmaal een slecht idee om de overheid te veel macht te geven. Zoals eerder gememoreerd, die grondrechten zijn er niet voor niets. En ook juist bedoelt om een minderheid (want dat zijn kerkgangers inmiddels) te beschermen tegen de wil van de meerderheid.

En voor zover relevant: ik heb helemaal niets met religie en vindt het bespottelijk als mensen zich om religieuze redenen niet laten vaccineren.
Dan moeten we ook niet selectief met grondrechten omgaan maar ze op gelijke voet behandelen. Immers:

Coronatoegangsbewijs voor kroegen: "Ja maar lichamelijke onschendbaarheid... wacht, dat is voorwaardelijk. Krachtens de bij de wet te stellen beperkingen en zo."

Coronatoegangsbewijs voor kerken: "KAN NIET, ARTIKEL 6! Lekker puh! Ze mogen een moord plegen in de kerk!"

Dat is, hoe je het ook bekijkt, gewoon dikke willekeur.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201717763
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:12 schreef chratnox het volgende:
Op het moment dat iemand zich niet laat vaccineren omdat hij gelooft dat het vaccin zorgt voor autisme is diegene een wappie. Maar op het moment dat iemand zich niet laat vaccineren omdat diegene gelooft dat God dat niet zo bedoeld heeft is het beschermd.
Wat mij betreft ben je ook een wappie als je gelooft dat een goddelijke entiteit je wel zal beschermen, hoor.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 oktober 2021 @ 16:15:23 #287
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201717764
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja vind ik ja. Een kerk is geen sportvereniging. Een kerk gaat om een manier van leven, om een manier van denken, om een stuk gewetensvrijheid. Dat is bij de bar van de sportvereniging allemaal niet aan de orde.
Dus jij vindt dat je als gevolg van je religie gewoon lekker de superspreader mag uithangen, mits het maar binnen de muren van de kerk gebeurt?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201717771
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:14 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dan moeten we ook niet selectief met grondrechten omgaan maar ze op gelijke voet behandelen. Immers:

Coronatoegangsbewijs voor kroegen: "Ja maar lichamelijke onschendbaarheid... wacht, dat is voorwaardelijk. Krachtens de bij de wet te stellen beperkingen en zo."

Coronatoegangsbewijs voor kerken: "KAN NIET, ARTIKEL 6! Lekker puh! Ze mogen een moord plegen in de kerk!"

Dat is, hoe je het ook bekijkt, gewoon dikke willekeur.
Grondrecht dit, grondrecht dat. Ik snap dat we dat willen handhaven, maar ik zou toch graag zien dat men gewoon eens het gezonde verstand gebruikt. Of dat nou een collegezaal, kroeg, kerk, moskee of sportkantine is. Bij een uitbraak gewoon even dicht blijven en in quarantaine.
pi_201717780
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:14 schreef Stoney3K het volgende:
Ze mogen een moord plegen in de kerk!
Niet correct.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 oktober 2021 @ 16:16:51 #290
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201717790
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:15 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dus jij vindt dat je als gevolg van je religie gewoon lekker de superspreader mag uithangen, mits het maar binnen de muren van de kerk gebeurt?
Je conclusie die het één relateert aan het ander, is onjuist.
Laat staan dat je daar wat van kunt vinden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201717800
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja vind ik ja. Een kerk is geen sportvereniging. Een kerk gaat om een manier van leven, om een manier van denken, om een stuk gewetensvrijheid. Dat is bij de bar van de sportvereniging allemaal niet aan de orde.
Ja haal de bar van de sportvereniging er maar bij om je eigen onvermogen weg te moffelen. Slecht hoor. Ik ken genoeg mensen voor wie de sport (en niet de bar) een manier van leven is. Gewetenvrijheid lijkt me niet beperkt tot de muren van een gebedshuis. Je eigen vergelijkingen zijn net zo onderhevig aan verval als van degene die je dat verwijt maakt.
  maandag 11 oktober 2021 @ 16:17:27 #292
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201717802
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Niet correct.
Ah, dus blijkbaar heeft dat artikel 6 dus wel grenzen? Waarom kan die corona-noodwet daar dan geen beperkingen aan stellen?

Zoals ik al zei, willekeur en niets anders.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201717804
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:14 schreef Stoney3K het volgende:
Coronatoegangsbewijs voor kroegen: "Ja maar lichamelijke onschendbaarheid... wacht, dat is voorwaardelijk. Krachtens de bij de wet te stellen beperkingen en zo."
Er is nou eenmaal geen grondrecht die erin voorziet dat je zonder overheidsbemoeienis naar een kroeg zou mogen gaan.

Los van je waardeoordeel over de praktische uitwerking van de grondrechten is het nou eenmaal niet dezelfde situatie.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 oktober 2021 @ 16:17:59 #294
408813 crew  trein2000
pi_201717811
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:15 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dus jij vindt dat je als gevolg van je religie gewoon lekker de superspreader mag uithangen, mits het maar binnen de muren van de kerk gebeurt?
Nee ik vind dat helemaal niet. Ik ben ook niet tegen maatregelen in kerken (de anderhalve meter gold daar ook gewoon), ik ben wel tegen uitsluiting van mensen uit kerken. Groot verschil.

In het onderwijs hebben we een tijd lang een maximum van 75 gehad, leg dat maar aan kerken op.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201717812
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:17 schreef Stoney3K het volgende:
Ah, dus blijkbaar heeft dat artikel 6 dus wel grenzen?
Natuurlijk. Of was je alweer vergeten dat ik deze discussie begon met te stellen dat een grondrecht nooit absoluut is.

Er staat:
quote:
1.
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 oktober 2021 @ 16:18:34 #296
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201717814
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:15 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Grondrecht dit, grondrecht dat. Ik snap dat we dat willen handhaven, maar ik zou toch graag zien dat men gewoon eens het gezonde verstand gebruikt. Of dat nou een collegezaal, kroeg, kerk, moskee of sportkantine is. Bij een uitbraak gewoon even dicht blijven en in quarantaine.
Dan zal je dus de grondwet moeten veranderen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 oktober 2021 @ 16:18:35 #297
408813 crew  trein2000
pi_201717815
quote:
13s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:17 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ja haal de bar van de sportvereniging er maar bij om je eigen onvermogen weg te moffelen. Slecht hoor. Ik ken genoeg mensen voor wie de sport (en niet de bar) een manier van leven is. Gewetenvrijheid lijkt me niet beperkt tot de muren van een gebedshuis.
Jij komt met de sportvereniging aan, daar gelden de QR-codes alleen voor de bar. Ik maak de vergelijking niet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 16:18:46 #298
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201717817
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee ik vind dat helemaal niet. Ik ben ook niet tegen maatregelen in kerken (de anderhalve meter gold daar ook gewoon), ik ben wel tegen uitsluiting van mensen uit kerken. Groot verschil.

In het onderwijs hebben we een tijd lang een maximum van 75 gehad, leg dat maar aan kerken op.
De anderhalve meter gold toch niet binnen de kerk? een (groot aantal) kerken hadden dacht ik zelf gekozen daaraan te voldoen toch?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 11 oktober 2021 @ 16:18:59 #299
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201717821
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee ik vind dat helemaal niet. Ik ben ook niet tegen maatregelen in kerken (de anderhalve meter gold daar ook gewoon), ik ben wel tegen uitsluiting van mensen uit kerken. Groot verschil.
Als je iedereen gewoon een toegangsbewijs verplicht dan sluit je niemand uit. Ze moeten alleen een extra handeling verrichten om binnen te komen.

Oh, wacht, je sluit wel mensen uit: De ongevaccineerde, positief geteste mensen. Maar dat is precies wat je wil bereiken.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201717826
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Jij komt met de sportvereniging aan, daar gelden de QR-codes alleen voor de bar. Ik maak de vergelijking niet.
Het gaat mij ook niet om de QR had ik al gezegd. Al gedurende de hele pandemie geldt voor de kerk (ten onrechte m.i.) een uitzondering. Terwijl daar geen enkele grond voor is. Die jij wel meent te zien.
pi_201717839
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:18 schreef Stoney3K het volgende:
Oh, wacht, je sluit wel mensen uit: De ongevaccineerde, positief geteste mensen. Maar dat is precies wat je wil bereiken.
Als je positief getest bent moet je bij wet in (thuis)isolatie.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')