Ja die kans is dus klein als de motor vanaf zeg een 70% nog opengeschroefd kan worden terwijl de rest al op 95% rijdt...quote:
zo groot is dat verschil ook weer nietquote:Op dinsdag 12 oktober 2021 10:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja die kans is dus klein als de motor vanaf zeg een 70% nog opengeschroefd kan worden terwijl de rest al op 95% rijdt...
Denk niet dat Mercedes op 70% rijdt hoor. Dat verschil zal eerder iets van 90% en 95% zijn, maar ik snap je puntquote:Op dinsdag 12 oktober 2021 10:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja die kans is dus klein als de motor vanaf zeg een 70% nog opengeschroefd kan worden terwijl de rest al op 95% rijdt...
In de podcast van Nu.nl suggereerden ze dat Mercedes wat met de luchtkoeling had gedaan. Dat die (binnen de regels, of niet, dat lieten ze in het midden) vergroot is waardoor ze met meer vermogen kunnen rijden. Echter komt nu aan het licht dat dit wel de betrouwbaarheid niet ten goede komt en dat ze daar nu halsoverkop een oplossing voor aan het zoeken zijn die ze vooralsnog niet gevonden hebben en dus alleen ondervangen met motorwissels.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 09:54 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ben wel heel benieuwd waar Mercedes alle snelheid vandaan heeft gehaald. Motor mag je niet verder ontwikkelen, toch lijkt het alsof ze een gigantische stap hebben gemaakt met dat ding. Hierdoor kunnen ze veel meer vleugel zetten, zonder topsnelheid te verliezen.
Hij is in 2014 terug geschroefd, en flink omdat ze geen last met de FIA wilden. Ik heb 40% in m'n hoofd zitten, stond dat niet in dat interview van eerder dit jaar?quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 10:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
zo groot is dat verschil ook weer niet
Nou ja, Hamilton was op het rechte stuk zo'n 10 a 15 km/u sneller volgens Horner, terwijl ze nog met een forse achtervleugel reden.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 10:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
zo groot is dat verschil ook weer niet
Laten we wel eerlijk zijn, de nu.nl podcast is natuurlijk niet echt een toppertje. Het klinkt allemaal wel plausibel, maar het is ook wel wat giswerk natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 10:49 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
In de podcast van Nu.nl suggereerden ze dat Mercedes wat met de luchtkoeling had gedaan. Dat die (binnen de regels, of niet, dat lieten ze in het midden) vergroot is waardoor ze met meer vermogen kunnen rijden. Echter komt nu aan het licht dat dit wel de betrouwbaarheid niet ten goede komt en dat ze daar nu halsoverkop een oplossing voor aan het zoeken zijn die ze vooralsnog niet gevonden hebben en dus alleen ondervangen met motorwissels.
Wat ik mij dan afvraag is, als die motor ook bij andere auto's erin ligt, waarom zetten dan ze dan de motor niet open bij McLaren en Aston Martin? Zou ik in ieder geval doen. Ff zoeken naar het punt waar Mercedes de motor afknijpt en em paar procentjes verder open zetten.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 10:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hij is in 2014 terug geschroefd, en flink omdat ze geen last met de FIA wilden. Ik heb 40% in m'n hoofd zitten, stond dat niet in dat interview van eerder dit jaar?
Denk je echt dat ze al die jaren _niks_ aan de motor hebben gedaan? Natuurlijk wel.
McLaren draait het hele seizoen al goed mee. Russell heeft wel flink stappen gemaakt door het seizoen heen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 11:19 schreef Evenstar het volgende:
Als ze koelproblemen hebben gaat het wel leuk worden in het Midden-Oosten straks
Het lijkt er dan wel op dat ze dit ook gedaan hebben bij McLaren en Williams, want die staan er opeens ook veel beter voor, terwijl ze geen grote aero updates hebben gedaan (zover ik het weet).
Op zich draaien ze wel goed mee, maar sinds Belgie lijkt het nog beter te gaan. Kan natuurlijk ook komen omdat RB aan het sukkelen is, maar gat tussen RB en McLaren lijkt wat kleiner (vooral tijdens Q).quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 11:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
McLaren draait het hele seizoen al goed mee. Russell heeft wel flink stappen gemaakt door het seizoen heen.
Vooral juist Brazilie en Mexico, door de ijle lucht is die koeling daar altijd al een probleem geweestquote:Op dinsdag 12 oktober 2021 11:19 schreef Evenstar het volgende:
Als ze koelproblemen hebben gaat het wel leuk worden in het Midden-Oosten straks
Het lijkt er dan wel op dat ze dit ook gedaan hebben bij McLaren en Williams, want die staan er opeens ook veel beter voor, terwijl ze geen grote aero updates hebben gedaan (zover ik het weet).
Dat heb je ook nog inderdaad.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 11:25 schreef Adames het volgende:
[..]
Vooral juist Brazilie en Mexico, door de ijle lucht is die koeling daar altijd al een probleem geweest
Ja toen waren ze wel aan het cruisen maar als het zo makkelijk was hadden ze die motoren wel eerder dit jaar opgeschroefd, mijn aanname is dat ze een motor van Valtteri opgeschroefd hebben in Monza, die erna uit elkaar gehaald om te kijken of dat allemaal goed gaat qua slijtage en hem in Rusland weer een nieuwe hebben gegeven en daarop Lewis afgelopen weekend ook een nieuwe.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 10:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hij is in 2014 terug geschroefd, en flink omdat ze geen last met de FIA wilden. Ik heb 40% in m'n hoofd zitten, stond dat niet in dat interview van eerder dit jaar?
Denk je echt dat ze al die jaren _niks_ aan de motor hebben gedaan? Natuurlijk wel.
Doel je daarbij op het interview met voormalig technische directeur Paddy Lowe? Die beweerde dat Mercedes dat in 2014 tijdens de kwalificaties deed. Een stuk naar beneden voor Q1 en Q2, net genoeg omhoog voor de pole voor Q3. Over de race zelf heeft hij dat niet beweerd.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 10:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hij is in 2014 terug geschroefd, en flink omdat ze geen last met de FIA wilden. Ik heb 40% in m'n hoofd zitten, stond dat niet in dat interview van eerder dit jaar?
Denk je echt dat ze al die jaren _niks_ aan de motor hebben gedaan? Natuurlijk wel.
ik geloof ook wel dat het in de PU zit maar 30% is wel heel veel, als zij uitgerekend hebben hoeveel je 3 motoren voluit kan belasten voor x GP's en nu dus een motor bij hebben kan je er weer een nieuwe berekening op los latenquote:Op dinsdag 12 oktober 2021 11:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nou ja, Hamilton was op het rechte stuk zo'n 10 a 15 km/u sneller volgens Horner, terwijl ze nog met een forse achtervleugel reden.
Ze hebben echt meer performance gevonden en ik zie geen aanleiding om te geloven dat dat in het aeropakket zit. Zeker omdat Wolff twee weken terug al aangaf dat ze de turbo gaan openschroeven om Honda uit te dagen. Het lijkt erop dat hij eindelijk eens een keer eerlijk is geweest.
De vraag is natuurlijk hoe dat gaat zijn op andere circuits, met name op die waar ze voorheen wel koelingsproblemen hadden. Maar als ze daar een oplossing voor hebben gevonden, dan verwacht ik dat Hamilton fluitend WK wordt. Tenzij Honda het ook aandurft om de motor meer te belasten en dan wordt het een kwestie van fingers crossed.
In het Midden-Oosten zal het niet gigaheet zijn als ze ‘s avonds rijden.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 11:19 schreef Evenstar het volgende:
Als ze koelproblemen hebben gaat het wel leuk worden in het Midden-Oosten straks
Het lijkt er dan wel op dat ze dit ook gedaan hebben bij McLaren en Williams, want die staan er opeens ook veel beter voor, terwijl ze geen grote aero updates hebben gedaan (zover ik het weet).
Hmm klopt, maar nog steeds wel heel wat warmer dan die 14-15C die ze de afgelopen weken hier hebben gehad met alle regen en bewolking.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 12:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
In het Midden-Oosten zal het niet gigaheet zijn als ze ‘s avonds rijden.
Volgens mij moeten ze met dezelfde map draaien.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 11:22 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat ik mij dan afvraag is, als die motor ook bij andere auto's erin ligt, waarom zetten dan ze dan de motor niet open bij McLaren en Aston Martin? Zou ik in ieder geval doen. Ff zoeken naar het punt waar Mercedes de motor afknijpt en em paar procentjes verder open zetten.
Past wel in hun sprookje van hoe moeilijk ze het toch wel niet hebben gehad.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 12:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
Het zou ook kunnen dat Mercedes voor de show de motor even naar beneden schroefde, en voila, het meest spannende seizoen in jaren.
En dan de laatste paar races lekker voluit zodat zij beide titels alsnog pakken.
Als Lewis de titel pakt: “most difficult season of my life!!!! Such a great driver, Max “quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 12:09 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Past wel in hun sprookje van hoe moeilijk ze het toch wel niet hebben gehad.
Dan nog is het wel heel gevaarlijk en staat er teveel op het spel om dat soort dingen te doen denk ik.
Dat geloof ik niet. Zo manageable is het niet. Één DNF door onvoorziene omstandigheden en je wordt alsnog geen kampioen als de verschillen zo klein zijn.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 12:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
Het zou ook kunnen dat Mercedes voor de show de motor even naar beneden schroefde, en voila, het meest spannende seizoen in jaren.
En dan de laatste paar races lekker voluit zodat zij beide titels alsnog pakken.
Daarom hebben ze Max voor de zekerheid 2x geramd. En als bonus nog gridstraffenquote:Op dinsdag 12 oktober 2021 12:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. Zo manageable is het niet. Één DNF door onvoorziene omstandigheden en je wordt alsnog geen kampioen als de verschillen zo klein zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |