abonnement Unibet Coolblue
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:51:33 #126
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201716528
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:43 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Hoeveel tijd verloor Ocon ten opzichte van Hamilton voor en na de stop van Hamilton?
Op basis daarvan kan je dan een berekening maken hoeveel tijd Hamilton (mogelijk) verloren zou hebben wanneer hij geen stop gemaakt zou hebben. 100% zekerheid kan er echter niet gegeven worden.
Ocon’s non-stop strategy shows pitting Hamilton was correct call – Mercedes

quote:
“If you look at Esteban, he got overtaken by Lance [Stroll] about five or six laps from the end. He finished 17 seconds behind him. That’s how quickly you fall off.”
https://www.racefans.net/(...)rrect-call-mercedes/
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:58:02 #127
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_201716593
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:51 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ocon’s non-stop strategy shows pitting Hamilton was correct call – Mercedes
[..]
https://www.racefans.net/(...)rrect-call-mercedes/
Precies dit ja. Ocon haalde de finish wel, maar daar is alles mee gezegd. Overigens finishte hij direct achter Bottas, dus met die blauwe vlaggen viel het wel mee.
Rini dankjewel.
pi_201716619
Vergeet ook niet dat Hamilton veel meer aan het pushen was, dus zijn banden er waarschijnlijk wat erger aan toe waren.
pi_201716992
twitter
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:32:11 #130
62913 Blik
The one and Only!
pi_201717022
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:51 schreef TagForce het volgende:

[..]
1.3
1.1
1.4
0.8 (inlap Lewis)
daarna
3.3
2.3
1.0
2.6
5.8
4.2

Die laatste 2 waren snelle ronden van Lewis na het grainen.
Ocon ging in die laatste ronden waarin Lewis nieuwe banden kreeg van een 1:35 laag, naar een 1:37 laag, ongeveer. Lastig te zeggen want er zaten natuurlijk wat blauwe vlaggen e.d. in de weg. Hij had een paar 1:36.2 rondjes laat, maar de tendens ging naar 1:37 laag.
Blauwe vlaggen vielen dus wel mee, enkel die van Bottas gehad. Vooral het tijdsverschil met Stroll die hem 6 ronden daarvoor inhaalde is echt veel. Komt met name door die laatste 2 rondes natuurlijk, maar lijkt mij dat dat geen risico is dat je kunt nemen als titelkandidaat

Ondertussen heeft Hamilton zijn fout ook al toegegeven, alleen @ChevyCaprice is er nog van overtuigd dat het een verkeerde call was volgens mij
pi_201717068
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:21 schreef tja77 het volgende:

[..]
Nogmaals dat mag jij denken, ook niet iedereen is het met jou eens.
[..]
https://the-race.com/form(...)at-angered-hamilton/
En als Pirelli dan ook nog zegt dat Hamilton de finish waarschijnlijk niet had gehaald is het voor mij helemaal duidelijk.

Hamilton had gewoon bij de eerste call naar binnen moeten komen. Dat het team hem misschien duidelijkere info moet geven zodat hij meteen snapt waarom, zoals Toto impliceerde, is iets voor te zeggen. Maar als je al jaren met een engineer samenwerkt, dan mag je ook wel een bepaalde mate van vertrouwen in hem hebben.

In dit geval leek het er voor mij op dat het team de blik wat verder vooruit had dan Hamilton zelf en ook dat is niet voor het eerst. Kan hij wel steeds roepen dat het een marathon is en geen sprint, zijn daden tonen vaker dat hij toch vooral heel erg op de korte termijn denkt.
pi_201717564
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:34 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Het had ook gewoon gekund. Maar had hij er vervolgens 1 of 2 plekken mee verloren?

Als hij zo nodig op een andere bandenset moest had het team dat eerder moeten doen, het was een venster van graining waardoor je heen moest, op een bepaald moment is dat window voorbij en ga je tijd verliezen.
Perez begon na de pitstop van de Hamilton rondes 1:32 tot 1:33 laag te rijden, terwijl Lewis zat op rondes 1:34 hoog tot 1:35. Zelfs zonder verder verval van Hamilton's banden waren de elf seconden voorsprong die hij op dat moment had niet genoeg om de 3e plek te behouden.

Leclerc is een twijfelgeval, ook omdat Charles de eerste rondes na zijn pitstop grootste moeite had met de banden. Als het verdere verval van Hamilton's banden nog een paar rondes uit was gebleven, of als hij rondjes 1:35 had kunnen blijven rijden, was het misschien genoeg geweest. In dat geval had hij 2 punten gewonnen door niet te stoppen.

De keerzijde is natuurlijk dat als het niet mee had gezeten het verlies veel groter was geweest. Een DNF was niet ondenkbaar (en zou 10 extra punten hebben gekost), en als Hamilton alsnog had moeten pitten dan was hij in ieder geval ook achter Gasly geëindigd, en misschien ook achter Norris. Hetzelfde geldt als hij rondes boven de 1:36 was gaan rijden. Dat zou een extra verlies van 2-4 punten opleveren.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_201718295
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:37 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ze hebben voor de zekere punten gekozen met het oog op het kampioenschap ja. Ze weten dat ze de snellere bolide hebben en de punten achterstand die Hamilton heeft lopen ze wel weer in ja.
Als Bottas onbedreigd naar de overwinning kan cruisen, kan Hamilton die punten op de nog resterende circuits wel inlopen en daarom hoefde er gisteren geen groot risico genomen te worden en werd er voor zekerheid gekozen.
Als ze dat weten, waarom hebben ze Hamilton dan niet resoluut de pits in geroepen toen hij tegenstribbelde? Een zekere plek 5 met de kans op P3 of P4 was dan toch voldoende?

Het lijkt me niet dat men bij Mercedes denkt dat zij Red Bull weer voorbij zijn, hooguit dat zij een licht voordeel hebben.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 17:14:39 #134
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201718400
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:51 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ocon’s non-stop strategy shows pitting Hamilton was correct call – Mercedes
[..]
https://www.racefans.net/(...)rrect-call-mercedes/
Ocon =/= Hamilton. Evenals Alpine en Mercedes. Dus moeilijk te zeggen.
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:32 schreef Blik het volgende:

[..]
Blauwe vlaggen vielen dus wel mee, enkel die van Bottas gehad. Vooral het tijdsverschil met Stroll die hem 6 ronden daarvoor inhaalde is echt veel. Komt met name door die laatste 2 rondes natuurlijk, maar lijkt mij dat dat geen risico is dat je kunt nemen als titelkandidaat

Ondertussen heeft Hamilton zijn fout ook al toegegeven, alleen @:chevycaprice is er nog van overtuigd dat het een verkeerde call was volgens mij
Dat is puur om het team te verdedigen, ja het was het meest "veilig" om op safe te spelen met die extra stop, maar of het uiteindelijk het meeste rendement heeft gegeven zullen we nooit weten.
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
En als Pirelli dan ook nog zegt dat Hamilton de finish waarschijnlijk niet had gehaald is het voor mij helemaal duidelijk.
Want Pirelli is altijd zo betrouwbaar _O-
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 17:17:16 #135
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201718433
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:02 schreef SamCooke het volgende:

[..]
Perez begon na de pitstop van de Hamilton rondes 1:32 tot 1:33 laag te rijden, terwijl Lewis zat op rondes 1:34 hoog tot 1:35. Zelfs zonder verder verval van Hamilton's banden waren de elf seconden voorsprong die hij op dat moment had niet genoeg om de 3e plek te behouden.

Leclerc is een twijfelgeval, ook omdat Charles de eerste rondes na zijn pitstop grootste moeite had met de banden. Als het verdere verval van Hamilton's banden nog een paar rondes uit was gebleven, of als hij rondjes 1:35 had kunnen blijven rijden, was het misschien genoeg geweest. In dat geval had hij 2 punten gewonnen door niet te stoppen.

De keerzijde is natuurlijk dat als het niet mee had gezeten het verlies veel groter was geweest. Een DNF was niet ondenkbaar (en zou 10 extra punten hebben gekost), en als Hamilton alsnog had moeten pitten dan was hij in ieder geval ook achter Gasly geëindigd, en misschien ook achter Norris. Hetzelfde geldt als hij rondes boven de 1:36 was gaan rijden. Dat zou een extra verlies van 2-4 punten opleveren.
Precies, waarschijnlijk had hij 2 punten extra gehad zonder stop, en 5 punten extra met een veel vroegere stop.

Die laatste stop was een pure risicomijdende safety-stop, maar uiteindelijk waarschijnlijk onnodig.
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:03 schreef SamCooke het volgende:

[..]
Als ze dat weten, waarom hebben ze Hamilton dan niet resoluut de pits in geroepen toen hij tegenstribbelde? Een zekere plek 5 met de kans op P3 of P4 was dan toch voldoende?
Eens. Maar Lewis kan soms ongelofelijk eigenwijs zijn
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 11 oktober 2021 @ 17:22:10 #136
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201718485
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ocon =/= Hamilton. Evenals Alpine en Mercedes. Dus moeilijk te zeggen.
quote:
voor jou?
pi_201718493
Ik snap het bezwaar op dat moment wel hoor, bijna het hele veld reed toen 1:33 op zowel oude als nieuwe banden.

Vraag mij ook af of Mercedes de cliff zag aankomen of dat ze gewoon op save wilden gaan.

Misschien hebben ze pas na het zien van Bottas’ versleten banden besloten alsnog Hamilton naar binnen te halen.
.
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 17:28:45 #138
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201718545
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:22 schreef Tarado het volgende:

[..]
voor jou?
Nee, überhaupt.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 11 oktober 2021 @ 17:34:00 #139
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201718598
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:28 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Nee, überhaupt.
met je eens dat het verschillende rijders en auto's zijn maar het is wel een indicatie, om het dan af te doen als moeilijk te zeggen vind ik dan weer wat te makkelijk en Mercedes komt er zelf mee.
pi_201718909
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:42 schreef daNpy het volgende:
Ik snap ook nog steeds niet dat ze Perez naar binnen haalden voor Hamilton. Wat wilden ze daarmee bereiken?

Als Hamilton uiteindelijk in had gehaald, konden ze Perez meteen naar binnen halen. Ging Ham eerst pitten, dan kon Perez een rondje vol gas doen en daarna ook pitten. De uitkomst daarvan kon 2 kanten opvallen, maar al die tijd dat Ham achter Perez zat, kostte hem (meer) banden. Nu gaven ze hem in feite vrije lucht.
Volgens mij heeft Horner er daar nog iets over gezegd bij Sky. Dacht dat het te maken had met hoe de inters op de omstandigheden reageerden en de aanname dat Lulu hoe dan ook nog moest stoppen en Perez er op deze manier meer kans had om voor te blijven. Maar helemaal zeker weet ik het niet helemaal
pi_201718913
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:22 schreef Fer het volgende:
Ik snap het bezwaar op dat moment wel hoor, bijna het hele veld reed toen 1:33 op zowel oude als nieuwe banden.

Vraag mij ook af of Mercedes de cliff zag aankomen of dat ze gewoon op save wilden gaan.

Misschien hebben ze pas na het zien van Bottas’ versleten banden besloten alsnog Hamilton naar binnen te halen.
Toto zei gisteren dat zij naast de performance van Hamilton's banden ook keken naar Leclerc. Die reed een aantal rondes rond de 1:34.5 maar was de laatste vier rondes voor zijn pitstop beduidend langzamer:
1:36.054, 1:36:551, 1:35.502 en 1:35.751.

Als je het zo bekijkt was het een blunder van Mercedes geweest om Hamilton op de eerste set intermediates te laten finishen.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_201719027
Een collega kwam met de stelling dat regenbanden bijna niet klappen. Lijkt mij een sterk verhaal.
Toen mercedes de tweede keer de call gaf voor nieuwe inters was de eerste reactie van Lewis duidelijk Ok. dat was een intuitive reactie. Alsof Lewis daarna gewoon even flink pissed was dat 'ie als 5de de baan weer op kwam.

Denk zomaar dat Ocon mazzel gehad heeft. Als je ziet hoe die rechter voorband er aan toe is.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_201719114
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een collega kwam met de stelling dat regenbanden bijna niet klappen. Lijkt mij een sterk verhaal.
Toen mercedes de tweede keer de call gaf voor nieuwe inters was de eerste reactie van Lewis duidelijk Ok. dat was een intuitive reactie. Alsof Lewis daarna gewoon even flink pissed was dat 'ie als 5de de baan weer op kwam.

Denk zomaar dat Ocon mazzel gehad heeft. Als je ziet hoe die rechter voorband er aan toe is.
maar zit onder dat profiel niet gewoon een slick
Gino ♥
  maandag 11 oktober 2021 @ 18:52:07 #144
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_201719287
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:30 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Signed Angela Cullen
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
  maandag 11 oktober 2021 @ 18:56:16 #145
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201719336
Keek net bij Holland Casino odds zijn nu VER 1.57 en HAM 2.25

De bookies zijn er vrij zeker van...
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 11 oktober 2021 @ 19:00:43 #146
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_201719385
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:22 schreef Fer het volgende:
Ik snap het bezwaar op dat moment wel hoor, bijna het hele veld reed toen 1:33 op zowel oude als nieuwe banden.

Vraag mij ook af of Mercedes de cliff zag aankomen of dat ze gewoon op save wilden gaan.

Misschien hebben ze pas na het zien van Bottas’ versleten banden besloten alsnog Hamilton naar binnen te halen.
Toen reed Hamilton al hoge 34'ers en lage 35'ers. Je zag ook dat hij tijd op Verstappen begon te verliezen en Leclerc en vooral Perez en Gasly met rasse schreden dichterbij kwamen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_201719406
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:56 schreef zalkc het volgende:
Keek net bij Holland Casino odds zijn nu VER 1.57 en HAM 2.25

De bookies zijn er vrij zeker van...
gratis geld...aangezien hamilton het gewoon gaat winnen met hun cheat MB :) en de FIA aan hun zijde.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_201719774
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een collega kwam met de stelling dat regenbanden bijna niet klappen. Lijkt mij een sterk verhaal.
Toen mercedes de tweede keer de call gaf voor nieuwe inters was de eerste reactie van Lewis duidelijk Ok. dat was een intuitive reactie. Alsof Lewis daarna gewoon even flink pissed was dat 'ie als 5de de baan weer op kwam.

Denk zomaar dat Ocon mazzel gehad heeft. Als je ziet hoe die rechter voorband er aan toe is.
Zei doornbos of vd garde gisteren ook. Dat er een duidelijk verschil is met normale slicks.
pi_201719806
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 19:33 schreef Adames het volgende:

[..]
Zei doornbos of vd garde gisteren ook. Dat er een duidelijk verschil is met normale slicks.
Dan twijfel ik toch weer. Zou het graag willen weten van iemand met verstand van Formule1 en/of banden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 11 oktober 2021 @ 19:48:37 #150
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201720059
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:14 schreef opreis het volgende:

[..]
Volgens mij heeft Horner er daar nog iets over gezegd bij Sky. Dacht dat het te maken had met hoe de inters op de omstandigheden reageerden en de aanname dat Lulu hoe dan ook nog moest stoppen en Perez er op deze manier meer kans had om voor te blijven. Maar helemaal zeker weet ik het niet helemaal
Maar dat is precies wat ik zeg; zolang Perez ervoor zit, hem buiten laten. Zodra dat niet meer is óf Ham pit: meteen pitten. Dan hadden ze hem het langste dwars kunnen zitten, op dat moment gedacht dan.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')