abonnement Unibet Coolblue
  maandag 11 oktober 2021 @ 12:04:03 #76
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201714876
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:03 schreef tja77 het volgende:

[..]
Dat mag jij vinden, maar op welke fout doel je?
De eerste call van Mercedes was de juiste, echter wilde Hamilton door waardoor hij te laat naar binnen kwam.
dan is het toch een fout
  maandag 11 oktober 2021 @ 12:06:01 #77
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201714908
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:04 schreef Tarado het volgende:

[..]
dan is het toch een fout
Van Hamilton ja dat hij niet direct gehoor gaf aan z’n teamcall. Maar dat staat los van de achterliggende gedachte achter die teamcall.
  maandag 11 oktober 2021 @ 12:11:53 #78
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201714971
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:06 schreef tja77 het volgende:

[..]
Van Hamilton ja dat hij niet direct gehoor gaf aan z’n teamcall. Maar dat staat los van de achterliggende gedachte achter die teamcall.
Als hij gehoor had gegeven aan die eerste teamcall was hij hoogstwaarschijnlijk 3e geworden, dat ze hem later alsnog binnenriepen heeft hem behoed van misschien nog wel 2 plekken verlies dus in hoeverre is dat strategisch tov de races die gaan komen?
pi_201715013
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:56 schreef tja77 het volgende:

[..]
Dat niet alleen, de stop zo laat van Hamilton is ook veelzeggend. Natuurlijk was er een kans op een klapband van Hamilton, maar met die pitstop namen ze genoegen met P5 die race en puntverlies in plaats van risico te nemen en zo kort mogelijk bij Verstappen te blijven in het WK. Mercedes weet dus dondersgoed dat op de nog resterende banen, Hamilton met de Mercedes echt wel het verschil kan maken en de titel kan opeisen.
Ik denk dat het puur verlies minimalisatie was dat ze die stop nog maakten. Het was in eerste instantie een fout van Hamilton. Die had gewoon binnen moeten komen toen het team het zei. Echter toen hij ze overruled had moesten die banden het ook volhouden. En toen de tijden van Hamilton langzaam richting een seconde per ronde te langzaam gingen hebben ze hem alsnog binnengehaald. Ook die inters zouden anders tegen een klif aanlopen, en dan was ie nog verder weggezakt. Toen was het al te laat, en kwamen de inters pas in de laatste 2 ronden weer op gang (1:33.0 en 1:32.8). Als hij de stop gewoon vlak na Checo had gemaakt, dan had hij de laatste 7 a 8 ronden nog flink door kunnen trappen om P3 te behalen. Dat was nu echt niet meer mogelijk.

Dus nee, ik denk niet dat het een bewuste keuze was om hem alsnog binnen te halen wetende dat ze het kampioenschap alsnog simpel konden winnen, maar dat het een moetje was omdat ie anders 7e was geworden, met NOG meer achterstand (Lando was op P7 2 seconden per ronde sneller, en lag op maar 25 seconden achterstand t.o.v. Hamilton op het moment van Ham's pitstop). Als de banden van de klif af gingen was dat een zekerheidje voor Lando geweest. Dit was de enige manier om P5 vast te houden. En het scheelde nu al weinig.
  maandag 11 oktober 2021 @ 12:20:31 #80
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201715071
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:11 schreef Tarado het volgende:

[..]
Als hij gehoor had gegeven aan die eerste teamcall was hij hoogstwaarschijnlijk 3e geworden, dat ze hem later alsnog binnenriepen heeft hem behoed van misschien nog wel 2 plekken verlies dus in hoeverre is dat strategisch tov de races die gaan komen?
Hoogswaarschijnlijk 3e? Dus voor Perez?
Nou nee, dat denk ik dus niet. Hij reed op een betere positie dan dat hij met pitstop zou kunnen behalen. Die stop was er eentje uit zekerheid en consolideren in plaats van positie verdedigen met een wat groter risico op uitval. De rondetijden van Hamilton waren niet dermate dramatisch dat hij de tijd die hij verloor door te pitten met nieuwe inters wel ff goed zou maken. Zeker omdat de nieuwe inters de eerste rondjes helemaal niet sneller waren dan de oude.
  maandag 11 oktober 2021 @ 12:23:37 #81
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201715114
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:20 schreef tja77 het volgende:

[..]
Hoogswaarschijnlijk 3e? Dus voor Perez?
Nou nee, dat denk ik dus niet. Hij reed op een betere positie dan dat hij met pitstop zou kunnen behalen. Die stop was er eentje uit zekerheid en consolideren in plaats van positie verdedigen met een wat groter risico op uitval. De rondetijden van Hamilton waren niet dermate dramatisch dat hij de tijd die hij verloor door te pitten met nieuwe inters wel ff goed zou maken. Zeker omdat de nieuwe inters de eerste rondjes helemaal niet sneller waren dan de oude.
ik ben niet de enige die er zo over denkt
quote:
But Lewis Hamilton certainly was. He finished fifth from his 11th-place grid penalty starting position, might have finished third had he come in when the Mercedes team originally called him, might have won had he stayed out long enough to get onto slicks had the track dried like a normal one once the rain stopped with about 20 laps to go. But it didn’t.
https://the-race.com/form(...)urkish-gp-went-awry/

en dan nog wat heeft dat met de volgende races te maken?
pi_201715129
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik vind het gewoon kinderachtig wanneer mensen fan van iemand zijn en ze diegene vervolgens met oogkleppen en een oranje bril op te vuur en te zwaard verdedigen. Dat vind ik echt iets voor basisschoolkinderen.
Zoek eens op wat het woord nuance betekent, dan leer je nog eens wat.
Het is koud, het is guur....
pi_201715253
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:26 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dus Bottas > Hamilton? We zijn er weer, de opreis lulu reeks.
Nee. Lulu > Bottas by far/overduidelijk. Maar dat iemand als Bottas het nu kan, laat zien dat Lulu eigenlijk ook wel een aantal van had moeten hebben. Met name Monza (outqualified door Bottas en naar achter gegaan in de sprintrace + race), Rusland (slechte quali waardoor hij niet van pole de wedstrijd kon domineren), Hongarije (enige van de top 6 zonder problemen) stuk voor stuk races waar mercedes de beste auto leek te hebben. Zonder extreem dominante auto vind ik hem tegenvallen voor iemand met zijn records.
  maandag 11 oktober 2021 @ 12:34:22 #84
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_201715275
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik vind het gewoon kinderachtig wanneer mensen fan van iemand zijn en ze diegene vervolgens met oogkleppen en een oranje bril op te vuur en te zwaard verdedigen. Dat vind ik echt iets voor basisschoolkinderen.
Misschien moet je het kind in je eens wat vaker naar boven laten komen, dan reageer je niet meer als een of andere gefrustreerde saaie dropveter.
  maandag 11 oktober 2021 @ 12:40:18 #85
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201715363
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:32 schreef opreis het volgende:

[..]
Nee. Lulu > Bottas by far/overduidelijk. Maar dat iemand als Bottas het nu kan, laat zien dat Lulu eigenlijk ook wel een aantal van had moeten hebben. Met name Monza (outqualified door Bottas en naar achter gegaan in de sprintrace + race), Rusland (slechte quali waardoor hij niet van pole de wedstrijd kon domineren), Hongarije (enige van de top 6 zonder problemen) stuk voor stuk races waar mercedes de beste auto leek te hebben. Zonder extreem dominante auto vind ik hem tegenvallen voor iemand met zijn records.
Gisteren maakt hij ook weer 2 duidelijke fouten, de eerste was inschatting over pitten of niet en de 2e was z'n nieuwe intermediates in no time naar de kloten rijden na z'n pitstop, aan die dingen kan je wel zien dat de druk er bij hem meer op lijkt te staan dan bij Verstappen, Bottas was dit weekend uitstekend maar daar heeft hij er ook wel te weinig van gehad dit jaar.
pi_201715465
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 00:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Hoe kom jij tot deze merkwaardige conclusie?

Austin, Mexico en Brazilie gaat RB het gewoon goed doen. Qatar is de grote onbekende. De laatste twee heeft Mercedes mogelijk een klein voordeel.

Ik weet niet naar welke races jij hebt gekeken, maar Max is dit seizoen drie keer door een Mercedes te grazen genomen en heeft 1 tyrefailure gekend. Alle andere races was hij 1 ste (7 keer) of 2de (5 keer). Dus roepen dat 'de overige 4 banen' Mercedesland zijn, is echt nergens op gebaseerd.

Perez' race vandaag kon wel eens heel cruciaal blijken aan het eind van het seizoen. ^O^
Sergio heeft het fantastisch gedaan in Turkije inderdaad, die baan ligt hem goed. ^O^

Voor Max is het ook een fantastisch seizoen geweest waarin hij niet meer had kunnen doen dan die 1e of 2e plaatsen.
Max had ook verdiend kampioen geweest als hij niet twee keer van de baan gereden was, dat ze beide er af lagen in Monza zie ik toch meer als een race incident.

De Red bull is goed maar de Mercedes is net als vorige jaren de betere auto, meer vermogen, meer neerwaartse druk en vooral ook beter voor de banden door de goede balans.
Ze hadden wat problemen aan het begin van het seizoen maar dat lijkt sinds Silverstone opgelost.
Zeker in de afgelopen races was Mercedes gewoon de snelste dus vandaar mijn verwachting dat in die vier races Max hooguit 2e kan worden indien hij voor Bottas weet te blijven die natuurlijk ook de betere auto heeft.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_201715478
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:40 schreef Tarado het volgende:

[..]
Gisteren maakt hij ook weer 2 duidelijke fouten, de eerste was inschatting over pitten of niet en de 2e was z'n nieuwe intermediates in no time naar de kloten rijden na z'n pitstop, aan die dingen kan je wel zien dat de druk er bij hem meer op lijkt te staan dan bij Verstappen, Bottas was dit weekend uitstekend maar daar heeft hij er ook wel te weinig van gehad dit jaar.
Toch las ik hier gisteren een Verstappen-fan die vond dat Hamilton goed had gereden. Ik zie het niet hoor. Verreweg de snelste wagen en dan niet verder komen dan P5 en dan ook nog de schuld bij je team leggen.

Hij had gewoon met pitstop, ongeacht het moment van die pitstop, minimaal tweede (en dan na de teamorder 1e) moeten worden, gelet op zijn overkill aan snelheid.
pi_201715490
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:40 schreef Tarado het volgende:

[..]
Gisteren maakt hij ook weer 2 duidelijke fouten, de eerste was inschatting over pitten of niet en de 2e was z'n nieuwe intermediates in no time naar de kloten rijden na z'n pitstop, aan die dingen kan je wel zien dat de druk er bij hem meer op lijkt te staan dan bij Verstappen, Bottas was dit weekend uitstekend maar daar heeft hij er ook wel te weinig van gehad dit jaar.
Eens. En het zijn dit soort fouten die pas duidelijk worden als je niet meer op een superieure auto kan terugvallen om je aan de overwinning te helpen.
Al vond ik Bottas in Monza ook al goed genoeg (of iig beter dan Lulu) voor de overwinning (pole+sprint quali winnen) en had hij daar de pech met de motor wissel.
pi_201715503
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 07:52 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]
Waarom wordt aangenomen dat hoger gelegen banen in het voordeel van Red Bull zijn?
Vanwege de ijle lucht op die hoogte, dus minder neerwaartse druk en motorvermogen/koeling.
Maar het blijft natuurlijk afwachten, het zou zomaar kunnen zijn dat Mercedes daar ook goed gaat.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_201715504
quote:
7s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:52 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Sergio heeft het fantastisch gedaan in Turkije inderdaad, die baan ligt hem goed. ^O^

Voor Max is het ook een fantastisch seizoen geweest waarin hij niet meer had kunnen doen dan die 1e of 2e plaatsen.
Max had ook verdiend kampioen geweest als hij niet twee keer van de baan gereden was, dat ze beide er af lagen in Monza zie ik toch meer als een race incident.

De Red bull is goed maar de Mercedes is net als vorige jaren de betere auto, meer vermogen, meer neerwaartse druk en vooral ook beter voor de banden door de goede balans.
Ze hadden wat problemen aan het begin van het seizoen maar dat lijkt sinds Silverstone opgelost.
Zeker in de afgelopen races was Mercedes gewoon de snelste dus vandaar mijn verwachting dat in die vier races Max hooguit 2e kan worden indien hij voor Bottas weet te blijven die natuurlijk ook de betere auto heeft.
is 0.5 seconde achter max qualificeren en 20 seconde achter hem finishen in de race nu fantastisch? Ricciardo zat er echt veel vaker veel dichter op.
  maandag 11 oktober 2021 @ 12:58:13 #91
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201715510
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:23 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik ben niet de enige die er zo over denkt
[..]
https://the-race.com/form(...)urkish-gp-went-awry/

en dan nog wat heeft dat met de volgende races te maken?
Might have….
Dat is wat anders dan hoogstwaarschijnlijk hè.

En wat een lager aantal maar wel zekere punten opeisen dmv een pitstop te maken ipv risico te nemen voor wat extra punten, te maken heeft met een toekomstige wereldtitel, is natuurlijk duidelijk.
  maandag 11 oktober 2021 @ 13:00:26 #92
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_201715526
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:20 schreef tja77 het volgende:
ou nee, dat denk ik dus niet. Hij reed op een betere positie dan dat hij met pitstop zou kunnen behalen. Die stop was er eentje uit zekerheid en consolideren in plaats van positie verdedigen met een wat groter risico op uitval. De rondetijden van Hamilton waren niet dermate dramatisch dat hij de tijd die hij verloor door te pitten met nieuwe inters wel ff goed zou maken. Zeker omdat de nieuwe inters de eerste rondjes helemaal niet sneller waren dan de oude.
Op dat moment was zijn pace nog redelijk ja, maar je zag bij zowel Leclerc (al voor zijn stop) als ook Ocon de laatste 5, 6 ronden dat als het omslagpunt er komt het ineens extreem rap gaat (4, 5 seconden per ronde) met het risico op een DNF erbij. Doorrijden was puur roekeloos, geen ingecalculeerd risico met ook een zekere P5..
Rini dankjewel.
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 13:03:08 #93
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201715544
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:57 schreef opreis het volgende:

[..]
is 0.5 seconde achter max qualificeren en 20 seconde achter hem finishen in de race nu fantastisch? Ricciardo zat er echt veel vaker veel dichter op.
Finisht hij een keer op het podium, is het weer niet goed _O-
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 11 oktober 2021 @ 13:04:35 #94
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201715558
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:58 schreef tja77 het volgende:

[..]
Might have….
Dat is wat anders dan hoogstwaarschijnlijk hè.

En wat een lager aantal maar wel zekere punten opeisen dmv een pitstop te maken ipv risico te nemen voor wat extra punten, te maken heeft met een toekomstige wereldtitel, is natuurlijk duidelijk.
Dat hij om de wereldtitel strijdt is duidelijk maar dat ze gisteren al bezig waren met een voorschot op de volgende races duidelijk niet.
  maandag 11 oktober 2021 @ 13:05:44 #95
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201715564
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Hij had gewoon met pitstop, ongeacht het moment van die pitstop, minimaal tweede (en dan na de teamorder 1e) moeten worden, gelet op zijn overkill aan snelheid.
dat laatste weet ik niet maar het podium had hij kunnen halen
pi_201715692
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:57 schreef opreis het volgende:

[..]
is 0.5 seconde achter max qualificeren en 20 seconde achter hem finishen in de race nu fantastisch? Ricciardo zat er echt veel vaker veel dichter op.
Ik heb anders gisteren op dit forum gelezen dat Verstappen Ricciardo compleet zoek heeft gereden.

Dat was mij overigens ook compleet ontgaan, hoor.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 11 oktober 2021 @ 13:21:25 #97
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201715728
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:04 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat hij om de wereldtitel strijdt is duidelijk maar dat ze gisteren al bezig waren met een voorschot op de volgende races duidelijk niet.
Nogmaals dat mag jij denken, ook niet iedereen is het met jou eens.

quote:
For all the Mercedes camp’s claims of Red Bull’s pace edge and endless upgrades, this was not a call you make if you actually genuinely believe your car is slower than that of your nearest title rival.

Forget the actual merits of the call itself – to my untrained eye it looks quite bad, but I understand the logic behind it.

But the logic is a very conservative one, and it’s one of a team that clearly believes it isn’t desperate for the points that gambling on a no-stopper could’ve, and probably would’ve, delivered.

The risk of a bigger points loss and presumably the fear of the used tyre set somehow creating a non-score were clearly given more weight.
https://the-race.com/form(...)at-angered-hamilton/
  maandag 11 oktober 2021 @ 13:29:20 #98
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201715809
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:21 schreef tja77 het volgende:

[..]
Nogmaals dat mag jij denken, ook niet iedereen is het met jou eens.
[..]
https://the-race.com/form(...)at-angered-hamilton/
toch wel weer een paar wel :) maar wat ik nog steeds met jou oneens ben is dat ze dit zo gedaan hebben omdat ze weten dat hij het volgende races toch wel terug gaat pakken want dat is wat jij beweerde toch?
  Redactie Sport maandag 11 oktober 2021 @ 13:30:06 #99
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201715816
Ik denk dat Max een voorsprong van 10 punten nodig heeft na Brazilië om kans te maken. Ook dan is het geen gelopen race, maar in dat geval zijn 2 2e plaatsen en een overwinning normaal gesproken voldoende.

Als het minder dan 10 is, heeft Hamilton met 2x winst en een tweede plaats een goede kans.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 11 oktober 2021 @ 13:37:07 #100
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201715881
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:29 schreef Tarado het volgende:

[..]
toch wel weer een paar wel :) maar wat ik nog steeds met jou oneens ben is dat ze dit zo gedaan hebben omdat ze weten dat hij het volgende races toch wel terug gaat pakken want dat is wat jij beweerde toch?
Ze hebben voor de zekere punten gekozen met het oog op het kampioenschap ja. Ze weten dat ze de snellere bolide hebben en de punten achterstand die Hamilton heeft lopen ze wel weer in ja.
Als Bottas onbedreigd naar de overwinning kan cruisen, kan Hamilton die punten op de nog resterende circuits wel inlopen en daarom hoefde er gisteren geen groot risico genomen te worden en werd er voor zekerheid gekozen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')