Doornbos begint me ook tegen te staan de laatste races. Beter nemen ze alleen Winkelman mee voor het commentaar en Van Gameren kunnen ze ook vast wel iets voor vinden.quote:
En dan heb je na de race leclerc die droog beweert dat de communicatie dit weekend erg goed was.quote:Op zondag 10 oktober 2021 21:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Was wel een geniaal droog antwoord, denk dat Max of Lewis iets anders gereageerd had dan Leclerc
Maar zonder de klapband van Max was Hamilton in Baku normaal gesproken ook minstens derde geworden. Door de nulscore van beide heeft Max daar dus 'maar' hooguit tien punten 'verloren'.quote:Op zondag 10 oktober 2021 21:31 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, vooral die 25 punten in Baku kunnen pijn gaan doen. Ik denk niet dat RB nog wat uit de hoed kan toveren. Hopelijk schade beperkt houden in Austin, Mexico en Brazilië winnen en dan hopen dat het Midden-Oosten geen Mercedes festival gaat worden.
Nou ja, +10pt had toch een voorsprong van 16pt betekend.quote:Op zondag 10 oktober 2021 22:05 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Maar zonder de klapband van Max was Hamilton in Baku normaal gesproken ook minstens derde geworden. Door de nulscore van beide heeft Max daar dus 'maar' hooguit tien punten 'verloren'.
Nee joh. Hamilton kan die druk nu al niet aan. Hij had vandaag gewoon moeten pitten. Dit gaat genot worden.quote:Op zondag 10 oktober 2021 22:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou ja, +10pt had toch een voorsprong van 16pt betekend.
Als hij dan Brazilië en Mexico kan winnen met Lewis op de tweede plek had hij een voorsprong van 30pt gehad voor de overige vier races.
Vier keer tweede worden achter Lewis = 28pt, dus was echt een wereld van verschil geweest. Als hij Mexico en Brazilië niet kan winnen is het sowieso kansloos denk ik.
Hij was ook achter Leclerc geëindigd dan toch? Al gokte die natuurlijk, misschien was daar hij daar wel voor gekomen als hij meteen stopte op dat momentquote:Op zondag 10 oktober 2021 22:16 schreef SamCooke het volgende:
Eigenlijk begrijp ik de call van Hamilton om initieel niet te gaan pitten totaal niet. Als hij meteen nieuwe intermediates had opgehaald, had hij Perez normaalgesproken alsnog ingehaald en had hij P3 gepakt.
Nu zou hij - als zijn banden het zouden houden - ook P3 pakken. Maar met daarbij het grote risico dat je alsnog een bandenwissel moet doen en daardoor plekken verliest.
Wat viel er nou voor Hamilton te winnen dat dit risico waard was? Hij zal toch niet serieus hebben gedacht dat hij Verstappen nog in kon halen op zijn oude intermediates?
Beetje zelfde "syndroom" als waar Norris last van had vorige GP. Als je op een plek rijdt is het lastig om die plek op te geven. Misschien dacht hij inderdaad dat hij Max nog kon pakken. Lewis is mentaal sowieso een slappe vaatdoek.quote:Op zondag 10 oktober 2021 22:16 schreef SamCooke het volgende:
Eigenlijk begrijp ik de call van Hamilton om initieel niet te gaan pitten totaal niet. Als hij meteen nieuwe intermediates had opgehaald, had hij Perez normaalgesproken alsnog ingehaald en had hij P3 gepakt.
Nu zou hij - als zijn banden het zouden houden - ook P3 pakken. Maar met daarbij het grote risico dat je alsnog een bandenwissel moet doen en daardoor plekken verliest.
Wat viel er nou voor Hamilton te winnen dat dit risico waard was? Hij zal toch niet serieus hebben gedacht dat hij Verstappen nog in kon halen op zijn oude intermediates?
Ja, daar zat ik ook even aan te denken. Maar als je als Hamilton denkt dat je tot het einde op je eerste set intermediates kan rijden, dan moet je er van uitgaan dat Leclerc dat ook kan (die stond op dat moment nog gewoon eerste).quote:Op zondag 10 oktober 2021 22:22 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij was ook achter Leclerc geëindigd dan toch? Al gokte die natuurlijk, misschien was daar hij daar wel voor gekomen als hij meteen stopte op dat moment
11, hij had de FLquote:Op zondag 10 oktober 2021 22:05 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Maar zonder de klapband van Max was Hamilton in Baku normaal gesproken ook minstens derde geworden. Door de nulscore van beide heeft Max daar dus 'maar' hooguit tien punten 'verloren'.
Ik heb de laatste 10 ronden nog zitten terugkijken zojuist. Ocon verliest vanaf een bepaald moment meer dan 5 seconden per ronde op de Alfa Romeo’s. Het risico dat de pace van Hamilton ook extreem ingekakt was lijkt me extreem groot. Die was zonder stop never nooit 3e gebleven. Vreemd dat het daar in de nabeschouwingen nauwelijks over ging, er was (achteraf) referentiemateriaal dat de pitstop echt wel verdedigde. Sterker nog: dat de call van Lewis om niet (en dus veel later) te stoppen onderuit haalt.quote:Op zondag 10 oktober 2021 22:27 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Ja, daar zat ik ook even aan te denken. Maar als je als Hamilton denkt dat je tot het einde op je eerste set intermediates kan rijden, dan moet je er van uitgaan dat Leclerc dat ook kan (die stond op dat moment nog gewoon eerste).
Nou ja, toen de keuze viel op buiten blijven, dan hadden ze er ook voor moeten gaan. Niet dit halfslachtige. Er is terecht kritiek op het alsnog binnenhalen.quote:Op zondag 10 oktober 2021 23:01 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik heb de laatste 10 ronden nog zitten terugkijken zojuist. Ocon verliest vanaf een bepaald moment meer dan 5 seconden per ronde op de Alfa Romeo’s. Het risico dat de pace van Hamilton ook extreem ingekakt was lijkt me extreem groot. Die was zonder stop never nooit 3e gebleven. Vreemd dat het daar in de nabeschouwingen nauwelijks over ging, er was (achteraf) referentiemateriaal dat de pitstop echt wel verdedigde. Sterker nog: dat de call van Lewis om niet (en dus veel later) te stoppen onderuit haalt.
Zeker was het geen goede call. Maar ik denk dus dat buitenblijven achteraf nog desastreuzer had uitgepakt.quote:Op zondag 10 oktober 2021 23:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou ja, toen de keuze viel op buiten blijven, dan hadden ze er ook voor moeten gaan. Niet dit halfslachtige. Er is terecht kritiek op het alsnog binnenhalen.
Maar de slechtste call was toch juist die van Hamilton om eerst buiten te blijven?quote:Op zondag 10 oktober 2021 23:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou ja, toen de keuze viel op buiten blijven, dan hadden ze er ook voor moeten gaan. Niet dit halfslachtige. Er is terecht kritiek op het alsnog binnenhalen.
Correctquote:Op zondag 10 oktober 2021 23:16 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Maar de slechtste call was toch juist die van Hamilton om eerst buiten te blijven?
Als ze zien dat Perez en Leclerk er heel waarschijnlijk overheen gaan, zou het zeer onverstandig zijn om alsnog door te gaan.quote:Op zondag 10 oktober 2021 23:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oke hihi, hopuluk wast gessellug met de meide .____.quote:Op zondag 10 oktober 2021 23:18 schreef RoW_0 het volgende:
Eerste keer F1 voor mij. Was wel leuk heur. Beetje koud en nattig wel. Hema poncho <3 Voor de rest heb ik niet zoveel met de F1 eigenlijk :$
Dat had Hamilton dan zelf moeten beslissen, bij Mercedes waren ze overigens ook bang dat de banden het zouden begeven.quote:Op zondag 10 oktober 2021 23:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |