Absoluut mee eens. Maar tot die tijd zou ik niet iedereen zonder voorbehoud naar een lk sturen.quote:Op zondag 17 oktober 2021 23:03 schreef arvensis het volgende:
Ik ben dan ook van mening dat dit in het basispakket thuis hoort.
Het is ongetwijfeld goed bedoeld en deze 'peptalk' komt wel vaker voorbij hier, maar deze vlieger gaat niet voor iedereen op hoor.quote:Op zondag 17 oktober 2021 21:26 schreef Rebubbled het volgende:
Maar er komt een moment dat alles op elkaar ingesteld raakt, je baby goed groeit, je hormonen wat afnemen, het geen pijn meer doet en dan wordt het zoveel makkelijker.
Gaafquote:Op maandag 18 oktober 2021 11:45 schreef douche-eendje het volgende:
Verder heb ik in mijn netwerk ook support, mijn nicht is vrijwilliger bij LLL en ik heb al een balletje laatst opgegooid om eens te kijken of, als de rust hier is wedergekeerd, te kijken of dat ook wat voor mij is.
Heb ik ook al naar gekeken, ik heb een medische opleiding dus het zou mogelijk moeten zijn. Maar dan eerst die 1000 uur maken dus meerjarenplanquote:Op maandag 18 oktober 2021 12:22 schreef arvensis het volgende:
[..]
Gaaf
Ik heb gekeken naar of het mogelijk is om om te scholen naar LK, maar dat is helaas niet te doen.
Nu gaat het weer kriebelen.quote:Op maandag 18 oktober 2021 12:37 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Heb ik ook al naar gekeken, ik heb een medische opleiding dus het zou mogelijk moeten zijn. Maar dan eerst die 1000 uur maken dus meerjarenplan.
Maar vrijwilligerswerk bij LLL kan he, enige eis is 9maanden borstvoeding geven en de cursus volgen. Maar die is tegenwoordig ook digitaal![]()
Dat is mijn punt ook juist.quote:Op maandag 18 oktober 2021 07:39 schreef Lemijn het volgende:
Ik snap je reactie Viv maar vaak gaat het wel op.
quote:Op zaterdag 16 oktober 2021 20:11 schreef Lemijn het volgende:
Vervelend voor je Mahra! En succes met al het gedoe. Alles gaan kolven vind ik best heftig maar zo te lezen is het in overleg met een lactatiekundige dus dan zal erover zijn nagedacht.
Enkel de avonden. Gek genoeg heeft ze overdag geen last van reflux.quote:Ga je dan nog wel aan de borst voeden? Of alles afkolven?
Lief bericht van jequote:Op maandag 18 oktober 2021 11:57 schreef douche-eendje het volgende:
@:_Lily_ wat vervelend dat de start van jullie borstvoedingsavontuur zo verloopt. Eens met wat de andere dames zeggen, laat een lactatiekundige eens meekijken.
Je kolfperikelen herken ik. Ik kolf fulltime momenteel, 5x per dag waarvan 1x leeg en 4x 10 minuten. Ik produceer gemiddeld een liter per dag en ze drinkt nu zo'n 450 ml.
M. gaat inmiddels 3x per dag eerst aan de borst waarbij ze (niet helemaal betrouwbaar, maar toch) zo'n 10 ml per keer kan drinken met een tepelhoedje. De rest krijgt ze per fles, maar ik merk dat ze met de dag nu sterker aan het worden is. Babystapjes.
https://www.wehkamp.nl/me(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.dsquote:Op maandag 18 oktober 2021 17:18 schreef _Lily_ het volgende:
Als ik zoon aanleg lekt mijn andere tiet doodleuk spontaan zo’n 50-70 ml. Man vangt dat dan op want ik heb mijn handen vol.
Volgens mij kampt Lily met overproductie. Ik zou dan afraden om er een Haakaa aan te hangen. Dat zuigt toch vacuum (hoewel relatief zacht). Zoals je zelf ook al benoemt gebruiken sommigen het als een kolf. Geen goed idee, dus.quote:Op maandag 18 oktober 2021 19:06 schreef June. het volgende:
Ik gebruikte zo'n haakaa kolf om de melk van de andere borst op te vangen. Ideaal vond ik het. Ook gebruikte ik het bij het afbouwen, toen ik wat stuwing had en zo hiermee de druk wat kon wegnemen.
Maar dan is kolven überhaupt toch geen goed idee? Behalve om de grootste druk eraf te halen misschien. Met zo'n Haaka ging het bij mij trouwens om ml's, lang niet de hoeveelheden die ik haalde met de kolf. Echt als opvang dus.quote:Op maandag 18 oktober 2021 19:20 schreef arvensis het volgende:
[..]
Volgens mij kampt Lily met overproductie. Ik zou dan afraden om er een Haakaa aan te hangen. Dat zuigt toch vacuum (hoewel relatief zacht). Zoals je zelf ook al benoemt gebruiken sommigen het als een kolf. Geen goed idee, dus.Die opvangschalen zijn dan beter. Of man idd, heeft ‘ie ook wat te doen.
Ligt er ook een beetje aan wat handig is in welke situatie, het blijft ook maatwerk. Ik heb momenteel ook een overproductie, ik kolf rond de liter per dag en M drinkt nu rond de 450 ml per dag. Maar in mijn situatie is het zo dat ik nu kolf voor een a terme geboren baby die een maand oud is en volledig aan de borst drinkt, om zo voor M alvast genoeg melk aangemaakt te hebben zodra zij volledig aan de borst kan en ervoor te zorgen dat mijn hormonale huishouding deze productie gewend is en blijft.quote:Op maandag 18 oktober 2021 19:37 schreef June. het volgende:
[..]
Maar dan is kolven überhaupt toch geen goed idee? Behalve om de grootste druk eraf te halen misschien. Met zo'n Haaka ging het bij mij trouwens om ml's, lang niet de hoeveelheden die ik haalde met de kolf. Echt als opvang dus.
Yes die heb ik gister besteld! Ik wacht met smart tot ze bezorgd wordenquote:Op maandag 18 oktober 2021 18:55 schreef Keroppi het volgende:
[..]
https://www.wehkamp.nl/me(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Is dit dan niet handig voor je. Bij mij blijven ze in zo'n H&M borstvoedingtop of mijn BH prima zitten.
Je moet alleen het afgietgaatje niet slaapdronken aan de onderkant plaatsen zoals ik de eerste keer deed...
Klopt, ergens in dit topic staat mijn plan van aanpak inderdaad. Maar weet ook dat ik deze keer borstvoeding geef op basis van vertrouwen en vooral ervaring, als ik dit bij Bas mee had gemaakt had ik er lang niet zo ontspannen in kunnen staan.quote:Op maandag 18 oktober 2021 17:18 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Lief bericht van je
Volgens mij zag ik ergens van jou ook een verhaal van het plan wat je had gemaakt met je lactatiekundige? Met uiteindelijk doel om M. Volledig aan de borst te hebben.
Dat voelt dan heel goed. Om te werken aan een lange termijn doel. Ik heb dat heel erg gemist de eerste dagen.
In ieder geval gaat het nu weer wat beter, ik hoop dat er geen terugval komt.
Ik heb een telefonisch consult met een lactatiekundige gehad en heb toen 3 dagen lang zoon aangelegd in aanwezigheid van de kraamverzorgster. Het happen gaat nu best goed.
Iom iedereen incl LK drinkt zoon nu overdag om de 3 uur aan de borst en s nachts kolf ik en krijgt hij het in de fles. S nachts kolven om geen stress omtrent borsten/aanhappen te hebben.
Ik heb nog geen enkele borstvoeding alleen gedaan. Nu de kraamzorg weg is is man er altijd bij. Als ik zoon aanleg lekt mijn andere tiet doodleuk spontaan zo’n 50-70 ml. Man vangt dat dan op want ik heb mijn handen vol.
Hiermee is mijn stuwing iets minder, hoewel het bij de 1e nachtvoeding nog steeds een grote opluchting is als ik eindelijk alles kan leeg kolven
Daarom heb ik hulp gezocht bij een lactatiekundige en zij heeft me dit schema gegeven.quote:Op maandag 18 oktober 2021 19:37 schreef June. het volgende:
[..]
Maar dan is kolven überhaupt toch geen goed idee? Behalve om de grootste druk eraf te halen misschien. Met zo'n Haaka ging het bij mij trouwens om ml's, lang niet de hoeveelheden die ik haalde met de kolf. Echt als opvang dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |