Ja de Symphony heb ik afgelopen week ook weer een paar keer gebruikt. Ben nu even aan het spieken naar de nieuwe van Ardo, ziet er ook wel fijn uit ergens.quote:Op donderdag 16 december 2021 18:51 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb een medela freestyle flex, die dure van bijna 300 euro. Ik heb nauwelijks vergelijkingsmateriaal ivm 1e kind maar ik vind hem net zo goed als die ik huurde. Dat was de medela symphony van het ziekenhuis.
Verder weet ik het niet. Maar gebruikersgemak, kolf kracht en de spullen die je erbij krijgt zijn top. Heel handige kolftas en koeltas die gewoon door kunnen gaan voor mijn handtas
Ik lees mee, ik weet het ook nietquote:Op zondag 19 december 2021 12:32 schreef arvensis het volgende:
Poeh, ik heb voor het eerst een melkblaar. Nooit gehad dus herkende het ook pas vrij laat.
Vannacht doorgeprikt en de grootste pijn was meteen weg. Maar er kwam verder niks uit (geen bloed ook). Heb even met de hand gekolfd en er kwam ook melk uit, maar de verdikking in m’n tepel bleef wel.
Als iemand tips heeft om die verdikking weg te krijgen, hoor ik het graag. Voeden, kolven, met de hand afkolven en de achterkant van m’n elektrische tandenborstel helpen in ieder geval niet..
Haha ik geniet van je postquote:Op dinsdag 21 december 2021 20:20 schreef Keroppi het volgende:
Sorry voor de ‘Lief dagboek posts’ die ik zo her en der aan het achterlaten ben, maar ik merk dat ik echt nu bewust dingen voor het laatst aan het doen ben / aan het afsluiten ben. En dus nu borstvoeding.
Ik heb het twee keer met veel liefde gedaan. Vond het superhandig (nooit rekenen of je al aan je max ml’s zit, ‘s nachts lekker je bed niet uit) maar soms ook heel intens.
Ik ben blij dat ik het heb kunnen doen op een manier die bij mij paste en dat ik het geluk had dat ik geen mensen in mijn omgeving heb die daar (ongevraagd) commentaar op hadden.
Het was mooi geweest als de laatste voeding een mooi sereen moment was geweest, maar de werkelijkheid was dat het meer om alligator worstelen leek(Ik produceer veelvraatjes en na een x aantal weken vinden ze het allemaal maar te weinig en te langzaam gaan, en dan gaan ze de hele tijd aangehapt hun hoofd naar achteren gooien om een tsr op te wekken, niet heel chill)
Ja stapsgewijs volledig over naar kunstvoeding. Dat deed ik vrij secuur volgens schema, maar toen ik nog op drie voedingen (ochtend, middag, nacht) merkte ik dat ik het toch wel lastig vond (mentaal) om er nog een voeding af te halen. Ben zo dus wat langer doorgegaan maar moest daarom de ochtend en nacht wat sneller afbouwen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 20:39 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Is je melk nu tot nul afgebouwd? Jij deed alleen bv tijdens je verlof toch?
Respect hoor. Ergens wil ik dat ook. Nu afbouwen naar stop. Maar iets houdt me tegen…. Dat J genoeg melk heeft en het er zo goed op doet….. en we hoeven geen kunstvoeding te kopen
Ja precies, het is telkens afwegen wel niet wel niet. Jij hebt dat beslisproces al doorgemaakt.quote:Op dinsdag 21 december 2021 21:50 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ja stapsgewijs volledig over naar kunstvoeding. Dat deed ik vrij secuur volgens schema, maar toen ik nog op drie voedingen (ochtend, middag, nacht) merkte ik dat ik het toch wel lastig vond (mentaal) om er nog een voeding af te halen. Ben zo dus wat langer doorgegaan maar moest daarom de ochtend en nacht wat sneller afbouwen.
Vandaag voelde een borst toch wel wat hard her en der aan, dus superkort gekolfd. Verwacht dat dat morgen al niet meer hoeft omdat de productie dan al opgedroogd is.
Maar ik snap je twijfel volledig hoor. Ik vond de eerste keer Nutrilon geven (waar op elke zijde staat: BORSTVOEDING IS HET BESTE!) ook even slikken ofzo.
Van 1,5 uur naar 3 uur is gewoon een verdubbeling van je voedingsvrije tijd, lekker. Er zit dan ineens heel wat meer tijd in een dagquote:Op dinsdag 21 december 2021 21:37 schreef Tink89 het volgende:
Niks mis met dagboek hoor!
Mijn spruitje groeit ineens de afgelopen maand als kool en dat is heel fijn. En hij drinkt nu overdag nog maar een keer of vijf en da's ook wel fijn. En dan 's nachts nog drie keer. Echt zo veel fijner dan de maanden en maanden van elke 1,5 uur drinken. En toch denk ik soms 'wat een vrijheid zou ik hebben zonder kolven'. Voeden vind ik prima, maar kolven...pfft. Ik ga het iig nog maar twee keer per werkdag doen nu.
Wat wel kut is, is dat m'n voorraadje van in totaal drie voedingen ofzo in de vriezer voorlopig nutteloos is, omdat spruit kma blijkt te hebben. De druk om te moeten presteren qua ml's blijft daardoor wel hangen.
Ik herken het. J doet de laatste tijd ook moeilijk met de fles en als je naar het aantal ml kijkt kan het nooit voldoende zijn.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:48 schreef Tink89 het volgende:
Tips zijn hier weer eens welkom... of misschien herkenning?
Spruit wil ineens op het kdv zijn flessen niet meer. Ze hebben al van alles geprobeerd in de afgelopen drie weken: een grotere speen, warmere of juist koudere melk, voor het slapen, na het slapen, in een donkere ruimte... niks helpt. Hij is in twee weken tijd van 3 x 120 per dag naar 180 in totaal met heel veel moeite gegaan.
Zou 180 overdag (en dan een voeding 's ochtends, een 's avonds en nog 2 - 3 's nachts) genoeg zijn? Hij is nu ruim 9 maanden en weegt 8 kilo.
En ik ben nu van 3 naar 2 keer kolven gegaan. Heb nu iets meer opbrengst dan hij drinkt. Da's het enige voordeel, dat ik wat vriezervoorraad opbouw.
Hij krijgt nu wel de rest van de dag water en afgekoelde (kamille- en rooibos)thee aangeboden in een 360 beker, omdat hij toch vocht moet krijgen. Van een open beker snapt hij nog niks, helaas.quote:Op maandag 3 januari 2022 13:07 schreef arvensis het volgende:
Hebben ze ook een open beker geprobeerd?
Zielie had ook zo een fase, ze wilde alleen drinken bij één leidster. Het nadeel was dat ze het ‘s nachts ging inhalen.
Laat ze de melk dan geven in dezelfde beker. Als hij thee en water drinkt, drinkt hij zo misschien ook wel z’n melk.quote:Op maandag 3 januari 2022 14:02 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hij krijgt nu wel de rest van de dag water en afgekoelde (kamille- en rooibos)thee aangeboden in een 360 beker, omdat hij toch vocht moet krijgen. Van een open beker snapt hij nog niks, helaas.
En op zich leek hij 's nachts wat beter te gaan slapen (nog 2-3 voedingen tussen 23 en 7), maar de laatste nachten gilt hij weer alles bij elkaar. Terwijl hij dan overdag gewoon thuis is.
Overigens drinkt hij bij mij thuis ook niet super, maar als hij wat moe is en ik voed 'm op z'n kamer in het semidonker, gaat hij wel flink liggen tanken.
Ik snap je vraag geloof ik even niet. Hij krijgt uit de koelkast. Wat hij niet wilt (ze warmen op de opvang steeds een beetje op en ik krijg dus ook nog niet bevroren melk terug aan het einde van de dag) gaat in de vriezer. Dat ik daar wat voorraad opbouw, is niet zo erg. Die kan hij straks krijgen als ik stop met kolven of ik bak er pannenkoek van ofzo voor m. En het is fijn voor als ik een keer een prut opbrengst heb.quote:Op maandag 3 januari 2022 15:15 schreef Mariposas het volgende:
Geef je ontdooide melk Tink? Mijn jongste moest daar op een gegeven moment niets meer van weten. Je zou het met wat versere melk uit de koelkast kunnen proberen. Als je maar 3 voedingen achter de hand hebt vraag ik me eigenlijk sowieso af waarom je dit invriest?
Is het weer bijgetrokken eigenlijk?quote:Op zondag 19 december 2021 21:25 schreef Nolita het volgende:
Geen tips arvensis, geen ervaring mee.
Hier altijd tevreden geweest over de spectra s9 kolf. Maar geen vergelijkingsmateriaal.
Ik had vandaag voor het eerst in mijn borstvoedingsleven niet genoeg live melk.
Ze was vrijdag logeren en ik had die middag nog wat gekolfd (65ml kreeg ik er maar uit). Daarna tot zaterdagavond niet gevoed of gekolfd. Toen heeft ze wel flink gedronken, vannacht en vanochtend nog.
Vanavond liet ze al na 1 minuut los en wilde steeds weer wisselen. Uiteindelijk in bed gelegd, maar bleef huilen. Toen maar 110 ml gewone melk opgewarmd en met de fles gegeven en toen kon ze slapen.
Ben benieuwd hoe het morgenavond gaat, of de productie weer bij trekt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |