Ik heb gelezen dat er babies zijn overleden nadat hun moeder een kop koffie had gedronken.quote:Op dinsdag 7 december 2021 09:29 schreef Viv het volgende:
[..]VAERS is dan ook geen leesvoer voor mensen die zulke data niet in de juiste context kunnen plaatsen.
RIP.quote:Op dinsdag 7 december 2021 09:37 schreef arvensis het volgende:
Ik lust ook wel een bakkie.![]()
Zielie drinkt geen moedermelk meer bij oma en op de opvang, ook niet uit een open beker. Ze haalt alles ‘s nachts in, dus ze komt sommige nachten ook bijna 10 keer.
Ja, dat dus. Iedere halve zool mag een melding doen van een vermeende bijwerking. (No offense to halve zolen.) Zulke gegevens moeten heel zorgvuldig worden geanalyseerd voordat er conclusies uit getrokken kunnen worden, dat goed interpreteren is een vak apart.quote:Op dinsdag 7 december 2021 09:30 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat er babies zijn overleden nadat hun moeder een kop koffie had gedronken.
Disclaimer voor hen die moeite hebben met interpretatie: dit was een sarcastische opmerking. Babies overlijden niet omdat hun moeder koffie drinkt. Ze kunnen wel overlijden nadat hun moeder koffie dronk. Dit houdt gelukkig geen enkel verband.
Weird mental imagequote:Op dinsdag 7 december 2021 09:37 schreef arvensis het volgende:
Zielie drinkt geen moedermelk meer bij oma
Er zijn culturen waar relacterende oma’s heel gewoon zijn.quote:
Ik heb gelezen dat er borstvoedende moeders zijn overleden omdat de koffie op was.quote:Op dinsdag 7 december 2021 09:30 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat er babies zijn overleden nadat hun moeder een kop koffie had gedronken.
Disclaimer voor hen die moeite hebben met interpretatie: dit was een sarcastische opmerking. Babies overlijden niet omdat hun moeder koffie drinkt. Ze kunnen wel overlijden nadat hun moeder koffie dronk. Dit houdt gelukkig geen enkel verband.
Ik moest lachen om je 'no offense to halve zolen'quote:Op dinsdag 7 december 2021 09:39 schreef Viv het volgende:
[..]
Ja, dat dus. Iedere halve zool mag een melding doen van een vermeende bijwerking. (No offense to halve zolen.) Zulke gegevens moeten heel zorgvuldig worden geanalyseerd voordat er conclusies uit getrokken kunnen worden, dat goed interpreteren is een vak apart.
Ah, het gesprek wat wij hier vorige week woensdag hadden toen mijn schoonmoeder hier wasquote:
Prima Donnaquote:Op maandag 6 december 2021 22:13 schreef Takkie88 het volgende:
Ik ben op zoek naar een fijne Voedingsbh. Vorige keer vond ik het zonde om er veel geld aan uit te geven maar heb toen uiteindelijk 16 maanden gevoed. Dus nu besloten dat ik er wel geld aan uit wil geven. Zeker gezien het feit dat de Voedingsbh’s die ik heb nu echt niet lekker zitten (met en zonder beugel van noppies).
Tips gezocht dus voor een fijne bh! En zijn er ook fysieke winkels die voedingsbh’s op voorraad hebben? De lincherie en Hunkemöller verkopen online meerdere modellen maar lijken in de winkels niets te hebben.
Lol dat gaat mij niet lukken. Zelfs met onhoudbaar gestuwde borsten kom ik niet verder dan een krappe C-cup. Ik vraag me nog dagelijks af hoe het kan dat mijn erwtjes zoveel melk hebben.quote:Op woensdag 8 december 2021 11:40 schreef SQ het volgende:
Ik vond net nog in een doos:
Pumpease kolfbh XL, door mezelf verkleind voor het faciliteren van borsten in ongeveer 90F
4 zeer graag gedragen Mammae voedingsbh's en 1 Anita.
Ze zijn echt al wel oud en zodoende is het maatlabel ook niet meer leesbaarmaar ze zijn echt nog wel gewoon goed te gebruiken. Misschien voor iemand die nog twijfelt? Mag tegen verzendkosten weg. Maatindicatie: 2 in 90/95F/G en 2 in ongeveer 80/85F/G. De anita is een 85H.
Had je hier al gelezen?quote:Op woensdag 8 december 2021 16:44 schreef Tink89 het volgende:
Ik moet starten met strumazol. In mijn dosering zou spruit er geen last van moeten hebben, maar ik vind het me toch een partij spannend...
Held! Ik had het pharmadinges compas gecheckt en die waren wat minder stellig. Dit helptquote:
De lotus van Cake Maternity, maar geen idee hoe stevig die is. En anders de Medela heeft ook een kolfunit voor over een bh, die heb ik liggen in de grootste maat en is vrij stevig. Maar dat komt misschien ook omdat ik nog wel een maatje groter mocht hebbenquote:Op donderdag 9 december 2021 13:10 schreef Lemijn het volgende:
Ik ging dus een voedingsbeha zoeken (voor het kolven), in een lingeriewinkel waar ze Prima Donna verkopen. Want die hebben nu 1 soort voedingsbeha's. Alleen begint het bij 70 D, en die is waarschijnlijk te groot. Kleinere cupmaat alleen bij grotere omvang... dus volgende week even terug om te passen maar waarschijnlijk wordt het niks. Lekker dan. Nog suggestie voor een ander merk? Anders ga ik maar een nieuwe pumpease bestellen in de hoop dat die steviger is dan de huidige.
Een borstvoedingsketting? Dan is er iets om mee te spelen tijdens het voeden. Kan je vast ook zelf (laten) maken door je peuterquote:Op maandag 13 december 2021 11:03 schreef Tink89 het volgende:
Mijn spruit krijgt nu bijna 9 maanden bv en hij knijpt echt ongelofelijk hard. Niet alleen in m'n borst zelf, maar hij laat ook weleens los om razendsnel keihard in m'n tepel te knijpen. Ik heb er regelmatig een traantje om gelaten, maar alles wat ik zelf kon bedenken, helpt niet: hem iets anders in z'n handen geven, hem m'n hand/vingers laten vasthouden, stoppen met voeden zodra hij knijpt... Iemand nog tips?
Ik heb een medela freestyle flex, die dure van bijna 300 euro. Ik heb nauwelijks vergelijkingsmateriaal ivm 1e kind maar ik vind hem net zo goed als die ik huurde. Dat was de medela symphony van het ziekenhuis.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:13 schreef douche-eendje het volgende:
Kickje.
Mijn oude Medele freestyle is aan het rommelen na pittige dagen en veel kolfuren vanwege Anna haar opname met het RS virus. Eergisteren is er per ongeluk via een van de slangen water in de motor gelopen en de achterklep is een stukje van afgebroken bij een val waardoor hij niet goed meer dicht kanKolfapparaten van het ziekenhuis waren ook altijd beschikbaar, maar door de gebondenheid aan stroom en niet al te lange kabels was dat ook niet altijd praktisch.
Is de nieuwe freestyle flex net zo als de oude freestyle aan zuigkracht? Of een andere compacte! kolf waarbij schilden & flesjes eventueel uitwisselbaar zijn met mijn huidige. Pluspunt (wat ik nu mis) is onafhankelijk zuigkracht instellen. En het moet er niet te medisch uit zien. Ik heb een nieuwe kolf op receptvan de lactatiekundige dus ik kan aanspraak maken op een ruime vergoeding van mijn zorgverzekering.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |