abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 december 2021 @ 09:30:41 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_202507249
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:29 schreef Viv het volgende:

[..]
:'( VAERS is dan ook geen leesvoer voor mensen die zulke data niet in de juiste context kunnen plaatsen. :X
Ik heb gelezen dat er babies zijn overleden nadat hun moeder een kop koffie had gedronken.

Disclaimer voor hen die moeite hebben met interpretatie: dit was een sarcastische opmerking. Babies overlijden niet omdat hun moeder koffie drinkt. Ze kunnen wel overlijden nadat hun moeder koffie dronk. Dit houdt gelukkig geen enkel verband.
disclaimer
pi_202507282
Maar even wat luchtigs tussendoor. Ik riep altijd al dat borstvoeding meer is dan alleen voeden…

Gister hadden we even buiten gespeeld met U. en Zielie. Terug binnen had U. hele koude handen. Hij vroeg “of ik mijn melk open wilde maken”. Ik dacht: hij wil een slok… maar nee, hij wilde gewoon zijn handen opwarmen. :D

Multifunctioneel, die borsten. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_202507287
Omg ik drink liters koffie, ben gevaccineerd en m'n baby krijgt borstvoeding :o slaapt ie daarom niet? :')

Even koffie zetten c_/ :O
pi_202507307
Ik lust ook wel een bakkie. :Z

Zielie drinkt geen moedermelk meer bij oma en op de opvang, ook niet uit een open beker. Ze haalt alles ‘s nachts in, dus ze komt sommige nachten ook bijna 10 keer. ;(
  dinsdag 7 december 2021 @ 09:38:33 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_202507320
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:37 schreef arvensis het volgende:
Ik lust ook wel een bakkie. :Z

Zielie drinkt geen moedermelk meer bij oma en op de opvang, ook niet uit een open beker. Ze haalt alles ‘s nachts in, dus ze komt sommige nachten ook bijna 10 keer. ;(
RIP.
disclaimer
  Manager PR/Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 09:39:02 #256
269689 crew  Viv
pi_202507326
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:30 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik heb gelezen dat er babies zijn overleden nadat hun moeder een kop koffie had gedronken.

Disclaimer voor hen die moeite hebben met interpretatie: dit was een sarcastische opmerking. Babies overlijden niet omdat hun moeder koffie drinkt. Ze kunnen wel overlijden nadat hun moeder koffie dronk. Dit houdt gelukkig geen enkel verband.
Ja, dat dus. Iedere halve zool mag een melding doen van een vermeende bijwerking. (No offense to halve zolen.) Zulke gegevens moeten heel zorgvuldig worden geanalyseerd voordat er conclusies uit getrokken kunnen worden, dat goed interpreteren is een vak apart.
pi_202507331
Ah zo kut is dat. Hier zit er nu vaak wel 2 uur tussen. Dat is te doen.
  Manager PR/Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 09:41:57 #258
269689 crew  Viv
pi_202507354
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:37 schreef arvensis het volgende:
Zielie drinkt geen moedermelk meer bij oma
Weird mental image :+
pi_202507404
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:41 schreef Viv het volgende:

[..]
Er zijn culturen waar relacterende oma’s heel gewoon zijn. :P
Niet onze cultuur, hoor. ;)
pi_202507407
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:30 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik heb gelezen dat er borstvoedende moeders zijn overleden omdat de koffie op was. :s)

Sterkte @arvensis , dat is echt te vaak. :*
Poffertje wordt op het moment ook wel weer vaak wakker. Soms om te drinken, soms om te kauwen. ;( :Z
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 7 december 2021 @ 09:49:45 #261
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202507451
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:39 schreef Viv het volgende:

[..]
Ja, dat dus. Iedere halve zool mag een melding doen van een vermeende bijwerking. (No offense to halve zolen.) Zulke gegevens moeten heel zorgvuldig worden geanalyseerd voordat er conclusies uit getrokken kunnen worden, dat goed interpreteren is een vak apart.
Ik moest lachen om je 'no offense to halve zolen' :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202522033
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:41 schreef Viv het volgende:

[..]
Ah, het gesprek wat wij hier vorige week woensdag hadden toen mijn schoonmoeder hier was :P . Ik was met Bas aan de eettafel samen met zijn tractor aan het spelen en toen had Anna honger.
Ik: Bas, Anna huilt want ze heeft dorst. Moet ik er even naar toe gaan?
Bas: nee mama, papa Anna toe.
Ik: Maar Bas, papa kan Anna toch geen drinken geven?
Bas: Neeeee kan toch niet. Oma borsten ^O^ ! (en hij keek daar iets te blij met 'probleem opgelost, slotje'-hoofd naar oma).

quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 22:13 schreef Takkie88 het volgende:
Ik ben op zoek naar een fijne Voedingsbh. Vorige keer vond ik het zonde om er veel geld aan uit te geven maar heb toen uiteindelijk 16 maanden gevoed. Dus nu besloten dat ik er wel geld aan uit wil geven. Zeker gezien het feit dat de Voedingsbh’s die ik heb nu echt niet lekker zitten (met en zonder beugel van noppies).

Tips gezocht dus voor een fijne bh! En zijn er ook fysieke winkels die voedingsbh’s op voorraad hebben? De lincherie en Hunkemöller verkopen online meerdere modellen maar lijken in de winkels niets te hebben.
Prima Donna *O* *O* *O* heeft het patent van Mammae over genomen. Mijn lingeriezaak heeft hem niet standaard liggen, maar kan ze wel gewoon bestellen. Dus ik ben daar even geweest om op te meten, ze hebben de meest waarschijnlijke maat en de alternatieve 2 maten besteld en ik bleek dezelfde te moeten hebben als bij Anita. Alleen zit Prima Donna echt een miljoenmiljard keer beter en heb ik er nu lekker 2.

Deze moeder is vannacht bijna overleden ( ;) ) omdat haar borsten explodeerden. Leuk hoor, een baby die ineens slaapt van 22:30 - 05:30. Pamela was er niks bij ;( . Heb om 8 uur leeggekolfd en daarna Anna aangelegd aan beide kanten en had toen gelukkig weer lege theezakjes in plaats van bakstenen.

Afgelopen maandag weer 5 liter gedoneerd uiteindelijk. En nu 6 weken zonder medicatie en bloeddruk blijft goed dus ik dacht, tijd om eens contact te zoeken met de moedermelkbank maar op mail reageren ze tot nu toe nog niet, telefoon wordt niet opgenomen. @VenusFlyTrap, loopt dit bij jou nu wel soepel verder?
  woensdag 8 december 2021 @ 11:40:50 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_202523372
Ik vond net nog in een doos:

Pumpease kolfbh XL, door mezelf verkleind voor het faciliteren van borsten in ongeveer 90F

4 zeer graag gedragen Mammae voedingsbh's en 1 Anita.

Ze zijn echt al wel oud en zodoende is het maatlabel ook niet meer leesbaar :') maar ze zijn echt nog wel gewoon goed te gebruiken. Misschien voor iemand die nog twijfelt? Mag tegen verzendkosten weg. Maatindicatie: 2 in 90/95F/G en 2 in ongeveer 80/85F/G. De anita is een 85H.
disclaimer
pi_202523464
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:40 schreef SQ het volgende:
Ik vond net nog in een doos:

Pumpease kolfbh XL, door mezelf verkleind voor het faciliteren van borsten in ongeveer 90F

4 zeer graag gedragen Mammae voedingsbh's en 1 Anita.

Ze zijn echt al wel oud en zodoende is het maatlabel ook niet meer leesbaar :') maar ze zijn echt nog wel gewoon goed te gebruiken. Misschien voor iemand die nog twijfelt? Mag tegen verzendkosten weg. Maatindicatie: 2 in 90/95F/G en 2 in ongeveer 80/85F/G. De anita is een 85H.
Lol dat gaat mij niet lukken. Zelfs met onhoudbaar gestuwde borsten kom ik niet verder dan een krappe C-cup. Ik vraag me nog dagelijks af hoe het kan dat mijn erwtjes zoveel melk hebben.

Ik ben s nachts weer overgegaan naar fles en kolven. J drinkt nog maar 1x s nachts en het is zielig om hem aan te leggen aan zo’n gestuwde borst. Hij heeft duidelijk laten zien dat hij dat niet aankan.

We zullen zien hoe het de komende tijd gaat
pi_202523493
De grootte van je borsten zegt echt helemaal niks over de hoeveelheid melk die je kan produceren maar daar ben je zelf nu ook achter :P
  woensdag 8 december 2021 @ 16:44:42 #266
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202527136
Nee, was dat maar zo. Dan had ik nooit productie-issues gehad.

Ik moet starten met strumazol. In mijn dosering zou spruit er geen last van moeten hebben, maar ik vind het me toch een partij spannend...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Manager PR/Moderator woensdag 8 december 2021 @ 16:57:30 #267
269689 crew  Viv
pi_202527369
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:44 schreef Tink89 het volgende:
Ik moet starten met strumazol. In mijn dosering zou spruit er geen last van moeten hebben, maar ik vind het me toch een partij spannend...
Had je hier al gelezen? :) :*
  woensdag 8 december 2021 @ 21:15:55 #268
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202531364
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:57 schreef Viv het volgende:

[..]
Had je hier al gelezen? :) :*
Held! Ik had het pharmadinges compas gecheckt en die waren wat minder stellig. Dit helpt O+
  donderdag 9 december 2021 @ 13:10:02 #269
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202537822
Ik ging dus een voedingsbeha zoeken (voor het kolven), in een lingeriewinkel waar ze Prima Donna verkopen. Want die hebben nu 1 soort voedingsbeha's. Alleen begint het bij 70 D, en die is waarschijnlijk te groot. Kleinere cupmaat alleen bij grotere omvang... dus volgende week even terug om te passen maar waarschijnlijk wordt het niks. Lekker dan. Nog suggestie voor een ander merk? Anders ga ik maar een nieuwe pumpease bestellen in de hoop dat die steviger is dan de huidige.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202538135
quote:
13s.gif Op donderdag 9 december 2021 13:10 schreef Lemijn het volgende:
Ik ging dus een voedingsbeha zoeken (voor het kolven), in een lingeriewinkel waar ze Prima Donna verkopen. Want die hebben nu 1 soort voedingsbeha's. Alleen begint het bij 70 D, en die is waarschijnlijk te groot. Kleinere cupmaat alleen bij grotere omvang... dus volgende week even terug om te passen maar waarschijnlijk wordt het niks. Lekker dan. Nog suggestie voor een ander merk? Anders ga ik maar een nieuwe pumpease bestellen in de hoop dat die steviger is dan de huidige.
De lotus van Cake Maternity, maar geen idee hoe stevig die is. En anders de Medela heeft ook een kolfunit voor over een bh, die heb ik liggen in de grootste maat en is vrij stevig. Maar dat komt misschien ook omdat ik nog wel een maatje groter mocht hebben :P
  donderdag 9 december 2021 @ 13:46:51 #271
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202538223
Ja ik ga inderdaad die van Medela bestellen. Het leek me zo fijn niet elke keer half te moeten omkleden, maar goed, dat de kolfboel blijft zitten is nog belangrijker.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 13 december 2021 @ 11:03:55 #272
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202596468
Mijn spruit krijgt nu bijna 9 maanden bv en hij knijpt echt ongelofelijk hard. Niet alleen in m'n borst zelf, maar hij laat ook weleens los om razendsnel keihard in m'n tepel te knijpen. Ik heb er regelmatig een traantje om gelaten, maar alles wat ik zelf kon bedenken, helpt niet: hem iets anders in z'n handen geven, hem m'n hand/vingers laten vasthouden, stoppen met voeden zodra hij knijpt... Iemand nog tips?
pi_202597211
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 11:03 schreef Tink89 het volgende:
Mijn spruit krijgt nu bijna 9 maanden bv en hij knijpt echt ongelofelijk hard. Niet alleen in m'n borst zelf, maar hij laat ook weleens los om razendsnel keihard in m'n tepel te knijpen. Ik heb er regelmatig een traantje om gelaten, maar alles wat ik zelf kon bedenken, helpt niet: hem iets anders in z'n handen geven, hem m'n hand/vingers laten vasthouden, stoppen met voeden zodra hij knijpt... Iemand nog tips?
Een borstvoedingsketting? Dan is er iets om mee te spelen tijdens het voeden. Kan je vast ook zelf (laten) maken door je peuter :P en anders dezelfde taktiek toepassen als bij bijten. Neus dichtknijpen, gillen.
pi_202646189
Kickje.

Mijn oude Medele freestyle is aan het rommelen na pittige dagen en veel kolfuren vanwege Anna haar opname met het RS virus. Eergisteren is er per ongeluk via een van de slangen water in de motor gelopen en de achterklep is een stukje van afgebroken bij een val waardoor hij niet goed meer dicht kan ;( Kolfapparaten van het ziekenhuis waren ook altijd beschikbaar, maar door de gebondenheid aan stroom en niet al te lange kabels was dat ook niet altijd praktisch.

Is de nieuwe freestyle flex net zo als de oude freestyle aan zuigkracht? Of een andere compacte! kolf waarbij schilden & flesjes eventueel uitwisselbaar zijn met mijn huidige. Pluspunt (wat ik nu mis) is onafhankelijk zuigkracht instellen. En het moet er niet te medisch uit zien. Ik heb een nieuwe kolf op recept ;) van de lactatiekundige dus ik kan aanspraak maken op een ruime vergoeding van mijn zorgverzekering.

[ Bericht 11% gewijzigd door douche-eendje op 16-12-2021 15:07:03 ]
pi_202651623
quote:
14s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:13 schreef douche-eendje het volgende:
Kickje.

Mijn oude Medele freestyle is aan het rommelen na pittige dagen en veel kolfuren vanwege Anna haar opname met het RS virus. Eergisteren is er per ongeluk via een van de slangen water in de motor gelopen en de achterklep is een stukje van afgebroken bij een val waardoor hij niet goed meer dicht kan ;( Kolfapparaten van het ziekenhuis waren ook altijd beschikbaar, maar door de gebondenheid aan stroom en niet al te lange kabels was dat ook niet altijd praktisch.

Is de nieuwe freestyle flex net zo als de oude freestyle aan zuigkracht? Of een andere compacte! kolf waarbij schilden & flesjes eventueel uitwisselbaar zijn met mijn huidige. Pluspunt (wat ik nu mis) is onafhankelijk zuigkracht instellen. En het moet er niet te medisch uit zien. Ik heb een nieuwe kolf op recept ;) van de lactatiekundige dus ik kan aanspraak maken op een ruime vergoeding van mijn zorgverzekering.
Ik heb een medela freestyle flex, die dure van bijna 300 euro. Ik heb nauwelijks vergelijkingsmateriaal ivm 1e kind maar ik vind hem net zo goed als die ik huurde. Dat was de medela symphony van het ziekenhuis.

Verder weet ik het niet. Maar gebruikersgemak, kolf kracht en de spullen die je erbij krijgt zijn top. Heel handige kolftas en koeltas die gewoon door kunnen gaan voor mijn handtas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')