abonnement Unibet Coolblue
pi_201702507
Weet iemand waar ik voor een redelijke prijs online een koptelefoon bedrading kan laten solderen?

Er zit geen garantie meer op de koptelefoon.

PS. Geen Electronic repair Rotterdam graag, die hebben ooit een koptelefoon van mij gestolen.

Prijs koptelefoon was 44 euro.

[ Bericht 14% gewijzigd door zoey27 op 10-10-2021 12:01:55 ]
pi_201703066
Als je al weet dat het de bedrading is dan doe je het zelf toch even.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201703216
Eh ik kan niet solderen, ten eerste wegens een brandalarm dat niet uit kan. Ten 2de kan ik het gewoon niet.
Is niet zo makkelijk hoor solderen, met je doe je even. Heb ik al een keer geprobeerd (op andere plek waar geen brandalarm is), ging niet helemaal goed.
  Moderator zondag 10 oktober 2021 @ 13:29:01 #4
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_201703414
Als een brandalarm een issue is zou ik inderdaad niet gaan solderen
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_201703989
Ik had ook soldeerlijm geprobeerd, maar toen was 1 kant ineens veel zachter, kennelijk geleid dat toch niet voldoende.
  Moderator zondag 10 oktober 2021 @ 14:12:28 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201704059
Je gaat toch niet voor een 'redelijk bedrag' een koptelefoon van 4 tientjes solderen man.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_201704138
Probeer het eens in een repair cafe, zie google.
pi_201704163
Ik heb hem in een 3M earmuff gestopt, dan moet de bedrading er dus af.

Ik heb express een goedkope gekocht, ten 1ste moet ik de garantie natuurlijk breken, ten 2de moet die (eenvoudig) uit elkaar kunnen, en die moet er natuurlijk inpassen.
pi_201704182
Een optie is om op zoek te gaan naar een gitaarwinkel. Elke stad heeft er wel eentje, en voor een reperateur van elektrische gitaren is zoiets een karweitje van 5 minuten. Deze diensten worden ook wel online aangeboden, maar dan heb je twee keer verzendkosten.
pi_201705222
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 14:17 schreef zoey27 het volgende:
Ik heb hem in een 3M earmuff gestopt, dan moet de bedrading er dus af.

Ik heb express een goedkope gekocht, ten 1ste moet ik de garantie natuurlijk breken, ten 2de moet die (eenvoudig) uit elkaar kunnen, en die moet er natuurlijk inpassen.
Man man man wat een gebeun. Ik had al zo'n vermoeden,Koop er dan een waar alles al inzit.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201706297
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 15:21 schreef halfway het volgende:

[..]
Man man man wat een gebeun. Ik had al zo'n vermoeden,Koop er dan een waar alles al inzit.
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 15:21 schreef halfway het volgende:

[..]
Man man man wat een gebeun. Ik had al zo'n vermoeden,Koop er dan een waar alles al inzit.
Van 3M is slechte geluidskwaliteit, bovendien dempen die niet het allersterkste, een ander minpunt, ze dempen niet zo goed naar buiten toe, mede de speaker achterin in de kap gemonteerd is. Nog een minpunt er moet een baterij in, zelfs als je bedraad via aux luisterd.
pi_201734987
De bedrading NIET solderen.
Nieuwe bedrading kopen van de gewenste lengte + gewenste stekker.
Koptelefoon openmaken en de bedrading los maken.
(Er is een soldeerverwijderaar in de handel. Is een kopergevlochten draadje, dat bij verhitting de soldeer opzuigt.)

Nieuwe bedrading aanbrengen en solderen en uiteraard de nieuwe stekker.

Je kan niet solderen zeg je. Oefening baart kunst en als het je lukt dan kijk je er tevreden op terug.

Het pielen met dingen vind ik zelf een aangename bezigheid. De waarde doet er niet zoveel toe :P
pi_201739763
Dan nu nog solderen zonder dat het brandalarm (erg gevoelig) afgaat en de brandweer op de stoep staat,

En nee kan niet uit dat brandalarm, alleen in mijn badkamer is geen brandalarm maar dat vind ik alsnog te veel risico.
pi_201742074
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 12:01 schreef zoey27 het volgende:
Dan nu nog solderen zonder dat het brandalarm (erg gevoelig) afgaat en de brandweer op de stoep staat,

En nee kan niet uit dat brandalarm, alleen in mijn badkamer is geen brandalarm maar dat vind ik alsnog te veel risico.
Er zal toch wel ergens een schuurtje zijn of bij kennissen of een (Turkse) autogarage; heb je nog kans dat zij het voor je doen ook.

Of je loopt zelf bij de Brandweer naar binnen (met je spullen uiteraard en niet bij de receptie, maar bij de mannen zelf) en legt het probleem uit. Zij hebben daar vast wel een werkplaatsje of zo. Of ze vinden de afleiding wel leuk. Het ligt eraan wie je treft.

Is wel een grappig verhaal:
Ik zat eens te klooien met een raammotortje van m'n oude BMW. Kon net niet bij het onderste lagertje komen; was het op een gegeven moment zat en ben de werkplaats van een scheepsdynamo en elektromotorbedrijf binnengelopen. Daar reviseren ze dynamo's en motoren van minimaal een halve meter omvang. Kom ik daar met dat kutmotortje aanzeilen. :)

Die werkplaatschef keek mij eens aan en naar dat motortje en riep ene Piet erbij en binnen een uurtje was dat hele motortje gratis en voor niks gereviseerd. Kreeg nog een spuitbus Brake Fluid (ideaal reinigingsmiddel) mee ook.
Het kan verkeren.
Zo kan jij het ook eens proberen :P
pi_201746133
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 14:12 schreef CoolGuy het volgende:
Je gaat toch niet voor een 'redelijk bedrag' een koptelefoon van 4 tientjes solderen man.
Dit, ik zou m'n verlies nemen. Of solderen moet je primaire hobby zijn. Moet kiezen waar ik m'n weinige vrije tijd aan besteed.
pi_201780815
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 21:24 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Dit, ik zou m'n verlies nemen. Of solderen moet je primaire hobby zijn. Moet kiezen waar ik m'n weinige vrije tijd aan besteed.
De muff is voor de isolatie. Ik heb hem zelf bewust kapot gemaakt.
Maar goed heb nu een reparatiebedrijf gevonden die zegt het te willen doen.
pi_201880610
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 14:12 schreef CoolGuy het volgende:
Je gaat toch niet voor een 'redelijk bedrag' een koptelefoon van 4 tientjes solderen man.
Lol zal je zien dat het een Trust is of iets dergelijks.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')