abonnement Unibet Coolblue
pi_201698207
https://eenvandaag.avrotr(...)huizen-te-ontlasten/

quote:
Komen maatregelen terug bij grote griepuitbraak? 'Kan nodig zijn om ziekenhuizen te ontlasten'
09-10-2021 08:00 Zorg en leven Auteur: Leonie van Noort, Sander 't Sas
Komen maatregelen terug bij grote griepuitbraak? 'Kan nodig zijn om ziekenhuizen te ontlasten'
Een net afgenomen coronatest
Bron: EenVandaag
Virologen zijn bang voor een zware griepgolf deze winter. Om te onderzoeken hoe hoog het aantal besmettingen de komende maanden oploopt, willen de GGD Amsterdam en het Amsterdam UMC mensen in de coronateststraten voortaan ook testen op de griep.

Als de besmettingen met het griepvirus te hard stijgen en ziekenhuizen te veel worden belast, dan kunnen er maatregelen volgen die vergelijkbaar zijn met de coronamaatregelen. Dat zegt hoogleraar virologie en OMT-lid Menno de Jong. "Dat is belangrijk voor met name de kwetsbare groepen, die het risico hebben om in het ziekenhuis te belanden met een ernstige griep."

Geen extra wattenstaafje
Het testen op griep naast corona is een gezamenlijk project van de GGD Amsterdam en het Amsterdam UMC. Er is voor Amsterdam gekozen, omdat de hoofdstad qua besmettingen vaak voorloopt op de rest van Nederland.

"Mensen met griep- of verkoudheidsklachten gaan toch al naar de teststraat", zegt De Jong. "We krijgen zo een beter beeld van wanneer het griepvirus gaat circuleren en in welke mate." Het is overigens niet zo dat er door de grieptest een extra wattenstaafje bijkomt, zegt hoofd streeklaboratorium van de GGD Amsterdam Mariken van der Lubben. "We bereiden nu voor dat we op verschillende virussen tegelijkertijd kunnen testen."

Komen maatregelen terug bij grote griepuitbraak? 'Kan nodig zijn om ziekenhuizen te ontlasten'
09-10-2021 08:00 Zorg en leven Auteur: Leonie van Noort, Sander 't Sas
Komen maatregelen terug bij grote griepuitbraak? 'Kan nodig zijn om ziekenhuizen te ontlasten'
Een net afgenomen coronatest
Bron: EenVandaag
Virologen zijn bang voor een zware griepgolf deze winter. Om te onderzoeken hoe hoog het aantal besmettingen de komende maanden oploopt, willen de GGD Amsterdam en het Amsterdam UMC mensen in de coronateststraten voortaan ook testen op de griep.

Als de besmettingen met het griepvirus te hard stijgen en ziekenhuizen te veel worden belast, dan kunnen er maatregelen volgen die vergelijkbaar zijn met de coronamaatregelen. Dat zegt hoogleraar virologie en OMT-lid Menno de Jong. "Dat is belangrijk voor met name de kwetsbare groepen, die het risico hebben om in het ziekenhuis te belanden met een ernstige griep."

Geen extra wattenstaafje
Het testen op griep naast corona is een gezamenlijk project van de GGD Amsterdam en het Amsterdam UMC. Er is voor Amsterdam gekozen, omdat de hoofdstad qua besmettingen vaak voorloopt op de rest van Nederland.

"Mensen met griep- of verkoudheidsklachten gaan toch al naar de teststraat", zegt De Jong. "We krijgen zo een beter beeld van wanneer het griepvirus gaat circuleren en in welke mate." Het is overigens niet zo dat er door de grieptest een extra wattenstaafje bijkomt, zegt hoofd streeklaboratorium van de GGD Amsterdam Mariken van der Lubben. "We bereiden nu voor dat we op verschillende virussen tegelijkertijd kunnen testen."

Bekijk het tv item
Bekijk het tv item
BEKIJK OOK
Nu optimisme, maar vrees voor nieuwe maatregelen in het najaar: 'Deltavariant gooit roet in het eten'
Nu optimisme, maar vrees voor nieuwe maatregelen in het najaar: 'Deltavariant gooit roet in het eten'
18-06-2021
Minder weerstand tegen griep
Vanwege de coronamaatregelen was de griep in de afgelopen anderhalf jaar vrijwel afwezig. "We zijn nu vatbaarder voor het griepvirus, omdat onze weerstand ertegen is afgenomen. Ik maak me daar zorgen om. We weten ook niet wanneer het griepseizoen dit jaar gaat beginnen", zegt OMT-lid De Jong.

Het kan zo zijn dat een epidemie met bijvoorbeeld het griepvirus heftiger wordt dan we gewend zijn, stelt hij. "Als corona dan ook nog oplaait kan dat impact hebben op de capaciteit van ziekenhuizen."

Griepprik
Of de griepprik, die vooral kwetsbare mensen krijgen, een grote uitbraak kan voorkomen, betwijfelt De Jong. Het is volgens hem de vraag of het griepvaccin effectief is dit jaar.

"Bij het griepvaccin wordt gegokt. Het wordt samengesteld op basis van meest recente virussen die wereldwijd worden opgevangen. Maar als het virus weg is, dan wordt dat een wildere gok."

Ziekenhuisopnames
Juist daarom is het van groot belang goed te monitoren hoe het met het aantal besmettingen gaat. De Jong: "We kunnen eigenlijk precies hetzelfde doen als wat we al anderhalf jaar met corona hebben gedaan: testen." Daarmee wordt voorspeld wat er in het ziekenhuis gaat gebeuren.

"Uiteindelijk willen we de ziekenhuizen beschermen en kijken of het binnen de perken blijft, zodat de reguliere zorg ook voort kan gaan." Als de griep- en coronabesmettingen te hard stijgen, moeten er volgens De Jong maatregelen volgen, zoals afstand houden.
pi_201698512
Ja handig, een situatie wat veroorzaakt is door maatregelen (verminderde immuniteit) bestrijden met nog meer maatregelen waardoor het probleem op termijn nog erger gaat worden. Die verminderde immuniteit zal dan een jaar later nog veel erger zijn. Waar zijn we nou in hemelsnaam nog mee bezig, willen die virologen onze samenleving permanent gijzelen met hun maatregelenfetisj? Wat zijn die lui uitgegroeid tot een gezwel zeg door hun moments of fame dankzij de coronapandemie.

Dit stopt echt nooit, en de regering gaat hier natuurlijk weer vrolijk in mee. Ik zei een jaar geleden ook al dat er collectieve maatregelen zullen gaan komen tegen griep, deze hele coronasituatie is een glijdende schaal. De massahysterie zit nog steeds erg diep.

Ik zal in ieder geval nergens aan mee doen, wat ze ook introduceren. Deze situatie stopt alleen als we er als een collectief mee stoppen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_201699420
Dat krijg je als je een adviesclubje zoals een OMT alleen maar volduwt met medische poppetjes die bang worden van alles waar een mens ziek van kan worden of dood aan kan gaan. Tijd voor een reorganisatie en aanvullen met poppetjes die ook andere belangen behartigen, zoals de economie, de psychische gezondheid en de gewenste sociaal maatschappelijke omgangsvormen, graag zonder kansloze QR-app!
pi_201699465
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:02 schreef Montagui het volgende:
Ik heb geloof in de wetenschap, maar zolang het OMT regeert heb ik geen geloof in de overheid.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_201699554
2017:
https://nos.nl/artikel/21(...)l-door-griepepidemie

2018:
https://www.netwerkacutez(...)-stellen-opnamestop/

Ofwel, elk jaar is het crisis in de zorg vanwege seizoensgriep. Behalve dan afgelopen jaar, toen was griep verdwenen en vervangen door COVID-19.

En als je nog verder terug Googelt dan zie je dat dit al jaren speelt. Vroeger kwam er een nieuwsbericht en gingen we door met ons leven. Nu is het direct 'LOCKDOWNS!' VACCINS! WE GAAN ER ALLEMAAL AAN!'

Het probleem wordt niet opgelost (namelijk zorgcapaciteit vergroten) maar tegelijkertijd slaan we aan de andere kant door. Kap met deze paniekzaaierij en het proberen te voorkomen van alle zieken en doden. Het hoort bij het leven. Het leven is niet risicoloos. Dat accepteerden we 2 jaar geleden blijkbaar nog wel en nu niet meer.
pi_201699563
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 22:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ja handig, een situatie wat veroorzaakt is door maatregelen (verminderde immuniteit) bestrijden met nog meer maatregelen waardoor het probleem op termijn nog erger gaat worden. Die verminderde immuniteit zal dan een jaar later nog veel erger zijn.
Dit mag jij met een wetenschappelijke bron aantonen. Want het is pure kolder.
pi_201699681
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 23:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dit mag jij met een wetenschappelijke bron aantonen. Want het is pure kolder.
Toppertje jij hoor.. zowel in de OP als in meerdere artikelen heeft dat al gestaan..

quote:
Vanwege de coronamaatregelen was de griep in de afgelopen anderhalf jaar vrijwel afwezig. "We zijn nu vatbaarder voor het griepvirus, omdat onze weerstand ertegen is afgenomen. Ik maak me daar zorgen om. We weten ook niet wanneer het griepseizoen dit jaar gaat beginnen", zegt OMT-lid De Jong.
pi_201699709
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 23:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dit mag jij met een wetenschappelijke bron aantonen. Want het is pure kolder.
Er staat letterlijk in het artikel dat er door maatregelen zoals afstand houden verminderde contacten tussen mensen waren, waardoor er minder aanraking was met influenza, waardoor de immuniteit niet meer op peil is en mensen extra vatbaar ervoor zijn. Het is logisch om ook te veronderstellen dat dat nog erger gaat zijn als ook dit jaar de immuniteit niet of minder getraind wordt.

Ik hoef niet iets wat letterlijk in een artikel staat en ik dus citeer niet te onderbouwen met wetenschappelijke artikelen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_201699734
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 23:58 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Toppertje jij hoor.. zowel in de OP als in meerdere artikelen heeft dat al gestaan..
[..]

En laat de achterliggende bron dan eens zien.
pi_201699779
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Er staat letterlijk in het artikel dat er door maatregelen zoals afstand houden verminderde contacten tussen mensen waren, waardoor er minder aanraking was met influenza, waardoor de immuniteit niet meer op peil is en mensen extra vatbaar ervoor zijn. Het is logisch om ook te veronderstellen dat dat nog erger gaat zijn als ook dit jaar de immuniteit niet of minder getraind wordt.

Ik hoef niet iets wat letterlijk in een artikel staat en ik dus citeer niet te onderbouwen met wetenschappelijke artikelen.
Punt is dat door corona onze zorg overbelast raakte.

Wat jij doet is corona de schuld geven van een mogelijke griepgolf, maar wat had je dan gewild?

Geen maatregelen tegen corona? Corona is besmettelijker dan de griep en coronapatiënten hebben meer zorg nodig dan grieppatiënten. Geen maatregelen nemen is de zorg laten overstromen.

Zeggen dat we met de coronamaatregelen een griepgolf veroorzaken, en het alles erger maakt, is nogal dom. Vooral omdat jij ook nog tegen vaccineren bent. :')
pi_201699801
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En laat de achterliggende bron dan eens zien.
Staat er Hassan op m'n voorhoofd? Bel lekker die kranten op zou ik zeggen...
pi_201699852
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Punt is dat door corona onze zorg overbelast raakte.

Wat jij doet is corona de schuld geven van een mogelijke griepgolf, maar wat had je dan gewild?

Geen maatregelen tegen corona? Corona is besmettelijker dan de griep en coronapatiënten hebben meer zorg nodig dan grieppatiënten. Geen maatregelen nemen is de zorg laten overstromen.

Zeggen dat we met de coronamaatregelen een griepgolf veroorzaken, en het alles erger maakt, is nogal dom. Vooral omdat jij ook nog tegen vaccineren bent. :')
Je begrijpt (hopelijk) dat jouw post prima past bij een tijdsgeest van maart 2020, maar niet meer in oktober 2021?

- Hij stelt (terecht) dat door de maatregelen destijds er een verminderde weerstand is tegen de normale griep, waardoor we nu met dit volgende (potentiële) probleem te kampen hebben.
- Hij benoemt daarna dat het dus niet handig is om diezelfde aanpak van toen, nogmaals toe te passen op aankomende winter omdat je anders wellicht in een vicieuze cirkel terecht komt...

Daarbij is de zorg niet overbelast door Corona, de zorg is overbelast geraakt door het jarenlang stelselmatig bezuinigen vanuit Den Haag. Dan is Corona de druppel die de emmer deed overlopen en kunnen ze mooi hun straatje schoon vegen en alle verantwoordelijkheid bij de burger leggen.. Overheid be like: Je doet het voor een ander!

*sluist miljoenen weg richting alles behalve de zorg*
pi_201699931
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Punt is dat door corona onze zorg overbelast raakte.

Wat jij doet is corona de schuld geven van een mogelijke griepgolf, maar wat had je dan gewild?

Geen maatregelen tegen corona? Corona is besmettelijker dan de griep en coronapatiënten hebben meer zorg nodig dan grieppatiënten. Geen maatregelen nemen is de zorg laten overstromen.

Zeggen dat we met de coronamaatregelen een griepgolf veroorzaken, en het alles erger maakt, is nogal dom. Vooral omdat jij ook nog tegen vaccineren bent. :')
Ik ben niet tegen vaccineren, er zijn veel ziektes mee uitgeroeid en het coronavaccin werkt uitstekend tegen ernstig ziekteverloop. Waar ik wel op tegen ben is het fenomeen dwang en drang wat hier nu gewoon van toepassing is, omdat er consequenties en uitsluiting aan verbonden wordt.

En inderdaad ben ik tegen elke vorm van maatregelen geweest. De nevenschade is niet te overzien en ik had meer ingezet op groepsimmuniteit via de natuurlijke weg, i.c.m. het beschermen van ouderen en kwetsbaren op vrijwillige basis. Dat is in Zweden bijvoorbeeld meer dan goed gegaan, maar daar hoor je natuurlijk niet zoveel over.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_201699967
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:13 schreef Thrilled het volgende:
Daarbij is de zorg niet overbelast door Corona, de zorg is overbelast geraakt door het jarenlang stelselmatig bezuinigen vanuit Den Haag.
Dit is een feitelijke onwaarheid.

quote:
Dan is Corona de druppel die de emmer deed overlopen en kunnen ze mooi hun straatje schoon vegen en alle verantwoordelijkheid bij de burger leggen.. Overheid be like: Je doet het voor een ander!

*sluist miljoenen weg richting alles behalve de zorg*
Nogmaals, de zorg was al de grootste stijger wat betreft de rijksuitgaven:
pi_201699977
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ik ben niet tegen vaccineren, er zijn veel ziektes mee uitgeroeid en het coronavaccin werkt uitstekend tegen ernstig ziekteverloop. Waar ik wel op tegen ben is het fenomeen dwang en drang wat hier nu gewoon van toepassing is, omdat er consequenties en uitsluiting aan verbonden wordt.

En inderdaad ben ik tegen elke vorm van maatregelen geweest. De nevenschade is niet te overzien en ik had meer ingezet op groepsimmuniteit via de natuurlijke weg, i.c.m. het beschermen van ouderen en kwetsbaren op vrijwillige basis. Dat is in Zweden bijvoorbeeld meer dan goed gegaan, maar daar hoor je natuurlijk niet zoveel over.
Dit komt elke discussie weer neer op de fundamentele vraag: Wil je als burger betuttelt en aan het handje worden meegenomen door de overheid, of geven we de burger eigen verantwoordelijkheid en faciliteren we voor zover het kan.

De deugneuzen willen het eerste, libertariërs het tweede. We zullen altijd blijven botsen omdat hier geen 100% juiste en slachtofferloze weg te kiezen is.
pi_201699984
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
En inderdaad ben ik tegen elke vorm van maatregelen geweest. De nevenschade is niet te overzien en ik had meer ingezet op groepsimmuniteit via de natuurlijke weg, i.c.m. het beschermen van ouderen en kwetsbaren op vrijwillige basis. Dat is in Zweden bijvoorbeeld meer dan goed gegaan, maar daar hoor je natuurlijk niet zoveel over.
Als je het terugrekend naar bevolkingsgrootte heeft Zweden meer coronadoden dan Nederland. En helemaal flink meer dan de buurlanden. Zo fantastisch was het daar dus niet.
pi_201699998
quote:
"Mensen met griep- of verkoudheidsklachten gaan toch al naar de teststraat", zegt De Jong. "We krijgen zo een beter beeld van wanneer het griepvirus gaat circuleren en in welke mate." Het is overigens niet zo dat er door de grieptest een extra wattenstaafje bijkomt, zegt hoofd streeklaboratorium van de GGD Amsterdam Mariken van der Lubben. "We bereiden nu voor dat we op verschillende virussen tegelijkertijd kunnen testen."
Ze zijn het gewoon daadwerkelijk van plan. En uiteraard worden we op voorhand al gerustgesteld met de boodschap dat het heus niet extra moeite zal kosten: "Je krijgt gewoon nog steeds één stokje in je neus gedouwd. En gezien je toch al je telefoon voor de QR-test uit je zak moet halen, kan je net zo goed ook bewijzen dat je géén griep hebt! Lekker handig, hè?"

[ Bericht 1% gewijzigd door Akathisia op 10-10-2021 00:33:01 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201700120
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als je het terugrekend naar bevolkingsgrootte heeft Zweden meer coronadoden dan Nederland. En helemaal flink meer dan de buurlanden. Zo fantastisch was het daar dus niet.
Het gaat niet om de doden, het gaat om de ziekenhuisopnames horen wij al 1.5 jaar. Mede daarom mag het argument van een IFR van dat van een verkoudheid niet gebruikt worden bij het in twijfel trekken van het nut van maatregelen.

Het was er in ieder geval wel een stuk leefbaarder en minder dystopisch, ook wat waard. Geen lockdowns als zwaard van damocles boven je hoofd hangend die bij iedere "gevaarlijke stijging" weer van stal werd gehaald in combinatie met telkens verschuivende doelpalen. Het gezonde verstand regeerde daar, hier regeert nog steeds angst en willen de directe adviseurs zelfs maatregelen tegen zoiets normaals als de griep. Nog een indicatie dat de witte jassen nooit terug willen naar een vrije open maatschappij maar naar een waakzaamheidsstaat en hun relevantie willen behouden. Ze pleiten in dit artikel letterlijk voor signaalwaardes voor griep met natuurlijk maatregelen daar aan hangend. Dan heb ik toch liever Zweeds beleid.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_201700173
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:25 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Ze zijn het gewoon daadwerkelijk van plan. En uiteraard worden we op voorhand al gerustgesteld met de boodschap dat het heus niet extra moeite zal kosten: "Je krijgt gewoon nog steeds één stokje in je neus gedouwd. En gezien je toch al je telefoon voor de QR-test uit je zak moet halen, kan je net zo goed ook bewijzen dat je géén griep hebt! Lekker handig, hè?"
Ik zal nooit een voet in zo'n teststraat zetten. Iedereen die aan het testen voor griep meewerkt houdt dit hele circus en de roep om maatregelen kunstmatig in stand. Je moet ze geen enkel voer geven, ik vrees alleen echter dat deugend Nederland weer in de rij zal staan. Alleen samen krijgen we influenza onder controle.

Signaalwaardes. voor. influenza. Met zelfs consequenties ook, het moet niet gekker worden.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_201701709
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Het gaat niet om de doden, het gaat om de ziekenhuisopnames horen wij al 1.5 jaar.
Als je landen met elkaar vergelijkt (wat sowieso lastig is), is het aantal doden wel een goede graadmeter. Andere vergelijkingen maken het alleen maar lastiger (definities van de mate waarin je ziek bent kunnen makkelijk van elkaar verschillen).

quote:
Mede daarom mag het argument van een IFR van dat van een verkoudheid niet gebruikt worden bij het in twijfel trekken van het nut van maatregelen.
Je mag aantonen of maatregelen wel of niet werken, maar doe het dan op basis van onderzoek, en niet op basis van slappe vergelijkingen met bijvoorbeeld Zweden.

quote:
Het was er in ieder geval wel een stuk leefbaarder en minder dystopisch, ook wat waard. Geen lockdowns als zwaard van damocles boven je hoofd hangend die bij iedere "gevaarlijke stijging" weer van stal werd gehaald in combinatie met telkens verschuivende doelpalen. Het gezonde verstand regeerde daar, hier regeert nog steeds angst en willen de directe adviseurs zelfs maatregelen tegen zoiets normaals als de griep.
Zweden is een ander land, met een andere grootte, lager inwonertal per vierkante kilometer en een andere cultuur.

quote:
Nog een indicatie dat de witte jassen nooit terug willen naar een vrije open maatschappij maar naar een waakzaamheidsstaat en hun relevantie willen behouden. Ze pleiten in dit artikel letterlijk voor signaalwaardes voor griep met natuurlijk maatregelen daar aan hangend. Dan heb ik toch liever Zweeds beleid.
Bijna overal in Europa lockdowns door derde coronagolf (en zelfs Zweden ontkomt niet aan maatregelen)
pi_201701771
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Nog een indicatie dat de witte jassen nooit terug willen naar een vrije open maatschappij maar naar een waakzaamheidsstaat en hun relevantie willen behouden. Ze pleiten in dit artikel letterlijk voor signaalwaardes voor griep met natuurlijk maatregelen daar aan hangend.
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik zal nooit een voet in zo'n teststraat zetten. Iedereen die aan het testen voor griep meewerkt houdt dit hele circus en de roep om maatregelen kunstmatig in stand. Je moet ze geen enkel voer geven, ik vrees alleen echter dat deugend Nederland weer in de rij zal staan. Alleen samen krijgen we influenza onder controle.
Maar stel, we krijgen er deze winter nog een griepseizoen als in 2018 bovenop. Zoals ook gesteld werd:

quote:
Het kan zo zijn dat een epidemie met bijvoorbeeld het griepvirus heftiger wordt dan we gewend zijn, stelt hij. "Als corona dan ook nog oplaait kan dat impact hebben op de capaciteit van ziekenhuizen."
Wat wil je dan voorstellen om de zorg niet te laten overstromen? In maatregelen geloof je niet, en we hoeven wat jou betreft ook niet iedereen te vaccineren. Ik ben benieuwd.
pi_201701941
De maatregelen zijn nooit weggeweest. Ze staan op stand by en Hugo de Jonge kan ze aan en uitzetten afhankelijk van hoe machtswellustig zijn humeur is.

Tegelijk is er een machtsgreep van de medische industrie gaande, dat heeft niet alleen te maken met artsen en vee-artsen die het hoog in de bol hebben en hun eigen vak veel te belangrijk maken, maar ook gewoon met geld. Hoogbejaardheid is de kip met de gouden eieren, dus moet iedereen gezond leven om zo oud mogelijk te worden en de zorgkosten en dus de opbrengsten omhoog te stuwen.

Op het gebruik van de lockdowns die noodzakelijk waren voor een virus zo gevaarlijk dat het net als ebola op de A-lijst moest voor zoiets als de doodnormale griep werd al maanden geleden gespeculeerd. Maar ook de elkaar nablatende kudde moet in kleine stapjes bewerkt worden en dat kost tijd. Zeg nou zelf, niemand had twee jaar geleden geaccepteerd dat we een QR code moesten laten zien voor die paar oude dikzakken op de IC, maar mensen hun ankers zijn stukje bij beetje losgewoeld en laten zich in elke richting duwen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 10 oktober 2021 @ 11:40:13 #23
3542 Gia
User under construction
pi_201702373
Maatregelen voor een griepgolf zijn, denk ik, nergens voor nodig. Griep duurt een dag of 5 tot 8, mensen komen niet gauw op de IC en griep doodt sneller dan covid in geval iemand eraan overlijdt.

Daarbij worden ouderen en kwetsbaren jaarlijks gevaccineerd tegen de griep.
pi_201702409
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 22:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ja handig, een situatie wat veroorzaakt is door maatregelen (verminderde immuniteit) bestrijden met nog meer maatregelen waardoor het probleem op termijn nog erger gaat worden. Die verminderde immuniteit zal dan een jaar later nog veel erger zijn. Waar zijn we nou in hemelsnaam nog mee bezig, willen die virologen onze samenleving permanent gijzelen met hun maatregelenfetisj? Wat zijn die lui uitgegroeid tot een gezwel zeg door hun moments of fame dankzij de coronapandemie.

Dit stopt echt nooit, en de regering gaat hier natuurlijk weer vrolijk in mee. Ik zei een jaar geleden ook al dat er collectieve maatregelen zullen gaan komen tegen griep, deze hele coronasituatie is een glijdende schaal. De massahysterie zit nog steeds erg diep.

Ik zal in ieder geval nergens aan mee doen, wat ze ook introduceren. Deze situatie stopt alleen als we er als een collectief mee stoppen.
Nou precies dit dus _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201702588
Er gaan oudjes dood door Ziekte, het zal allemaal wel, eigenlijk wel blij dat ik een ban in COR heb zodat ik me niet druk hoef te maken daar.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_201702668
Dat verwacht ik niet, omdat we al jaren de griepprik hebben.. je weet wel dat afgezwakte virus idee van anti-vaxxers wat je dan zou kunnen gebruiken om het lichaam te helpen het te bestrijden, je weet wel dat noemen we een vaccin.
pi_201702718
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 23:41 schreef Montagui het volgende:

[..]

Gelukkig is de overheid betrouwbaar gebleken tijdens de Toeslagenschandaal, de NCTV dat journalisten en politici in de gaten houdt, Groningen, verkiezingsdocu van Kaag, #OmtzigtGate en zo kan ik nog een lijst maken van 100 andere affaires.
pi_201702796
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:23 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Dit komt elke discussie weer neer op de fundamentele vraag: Wil je als burger betuttelt en aan het handje worden meegenomen door de overheid, of geven we de burger eigen verantwoordelijkheid en faciliteren we voor zover het kan.

De deugneuzen willen het eerste, libertariërs het tweede. We zullen altijd blijven botsen omdat hier geen 100% juiste en slachtofferloze weg te kiezen is.
Eigen verantwoordelijkheid is de grootste onzin ooit.

Dan krijg je Amerika met tig mensen onverzekerd die geen medische hulp kunnen betalen en rekeningen in de tonnen omdat je kind is overleden en dat soort shit.

Nee dank je.
  User die overal opduikt 2022 zondag 10 oktober 2021 @ 12:34:57 #29
186611 Haags
pi_201702864
Allemaal aan de griepprik, anders geen groen vinkje in de keronacheckapp!
Zonder wrijving geen glans
pi_201702897
Dikke middelvinger naar de zorg en de ouderen als je geen griepprik haalt dit jaar
Alleen samen krijgen we griep onder controle
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  zondag 10 oktober 2021 @ 12:41:09 #31
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201702931
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 12:34 schreef Haags het volgende:
Allemaal aan de griepprik, anders geen groen vinkje in de keronacheckapp!
Ik snap echt niet dat er zo weinig weerstand is tegen de corona app.

Je moet op je prive telefoon (dus geen staatseigendom zoals een paspoort of rijbewijs) een app installeren* waarmee je je medische status door moet geven aan een uitbater of zijn/haar medewerker (dus geen ambtenaar van de overheid) om een openbare gelegenheid te mogen betreden.
8)7

*Ja ik weet dat de Corona app [nu] goed beveiligd is en geen tot weinig prive gegevens opslaat/deelt. Nóg.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201702935
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 12:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Eigen verantwoordelijkheid is de grootste onzin ooit.

Dan krijg je Amerika met tig mensen onverzekerd die geen medische hulp kunnen betalen en rekeningen in de tonnen omdat je kind is overleden en dat soort shit.

Nee dank je.
'libertariër' is een eufemisme voor egoïstisch kutvolk dat alleen aan zichzelf denkt.
pi_201702964
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 22:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ja handig, een situatie wat veroorzaakt is door maatregelen (verminderde immuniteit) bestrijden met nog meer maatregelen waardoor het probleem op termijn nog erger gaat worden. Die verminderde immuniteit zal dan een jaar later nog veel erger zijn.
En uiteindelijk wordt het coronaprobleem steeds kleiner. Dit omdat er steeds meer groepsimmuniteit optreedt, en dat vooral dankzij de vaccins. Waar jij niet in gelooft.

Daarbij is het de vrees dat we minder weerstand hebben vanwege de maatregelen, maar dat is nog helemaal niet zeker.
pi_201703046
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 12:34 schreef Haags het volgende:
Allemaal aan de griepprik, anders geen groen vinkje in de keronacheckapp!
Dat is helemaal niet nodig, de griep word sowieso al jaren qua verspreiding en ernst grotendeels onder de duim gehouden doordat veel mensen sowieso ieder jaar al de prik kregen en krijgen.

Corona is een totaal ander beestje met veel sneller ernstige klachten ook bij jongere mensen.

Wereldwijd zien we niet voor niets 8 tot 10x meer doden dan bij de ergste (gemiddelde) griepgolf.
pi_201703147
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 10:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]
[..]
Maar stel, we krijgen er deze winter nog een griepseizoen als in 2018 bovenop. Zoals ook gesteld werd:
[..]
Wat wil je dan voorstellen om de zorg niet te laten overstromen? In maatregelen geloof je niet, en we hoeven wat jou betreft ook niet iedereen te vaccineren. Ik ben benieuwd.
Waarom moeten er altijd maatregelen getroffen worden? Het is niet zo zwart wit. We kunnen wellicht ook wat meer accepteren dat we niet het oneindige leven hebben.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_201703620
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 13:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Waarom moeten er altijd maatregelen getroffen worden? Het is niet zo zwart wit. We kunnen wellicht ook wat meer accepteren dat we niet het oneindige leven hebben.
Het is ook niet eens gezegd dat het rekken van het leven van 75-jarigen met enkele jaren door middel van allerlei verregaande maatregelen netto meer levensjaren oplevert. Strikte lockdowns bijvoorbeeld leveren zonder twijfel een negatief effect.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201704693
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 12:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dat is helemaal niet nodig, de griep word sowieso al jaren qua verspreiding en ernst grotendeels onder de duim gehouden doordat veel mensen sowieso ieder jaar al de prik kregen en krijgen.

Corona is een totaal ander beestje met veel sneller ernstige klachten ook bij jongere mensen.

Wereldwijd zien we niet voor niets 8 tot 10x meer doden dan bij de ergste (gemiddelde) griepgolf.
Dat komt natuurlijk ook doordat het een nieuw virus is, dus ook voor ons afweersysteem.
De griep kennen we ondertussen wel, al zijn daar heel veel verschillende varianten in.
pi_201704724
quote:
5s.gif Op zondag 10 oktober 2021 12:41 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ik snap echt niet dat er zo weinig weerstand is tegen de corona app.

Je moet op je prive telefoon (dus geen staatseigendom zoals een paspoort of rijbewijs) een app installeren* waarmee je je medische status door moet geven aan een uitbater of zijn/haar medewerker (dus geen ambtenaar van de overheid) om een openbare gelegenheid te mogen betreden.
8)7

*Ja ik weet dat de Corona app [nu] goed beveiligd is en geen tot weinig prive gegevens opslaat/deelt. Nóg.
De app slaat weinig gegevens op maar ik ben toch benieuwd of geregistreerd staat dat jij bijvoorbeeld 3x in de week naar de kroeg gaat.
Dat er beperkte informatie zichtbaar is wilt niet zeggen dat er geen andere gegevens in het systeem staan
pi_201704886
quote:
5s.gif Op zondag 10 oktober 2021 12:41 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ik snap echt niet dat er zo weinig weerstand is tegen de corona app.

Je moet op je prive telefoon (dus geen staatseigendom zoals een paspoort of rijbewijs) een app installeren* waarmee je je medische status door moet geven aan een uitbater of zijn/haar medewerker (dus geen ambtenaar van de overheid) om een openbare gelegenheid te mogen betreden.
8)7

*Ja ik weet dat de Corona app [nu] goed beveiligd is en geen tot weinig prive gegevens opslaat/deelt. Nóg.
Komt omdat minimaal de helft van Nederland niet nadenkt en blindelings NPO en andere onzin volgt.

Die zijn alleen maar blij dat ze weer uit eten mogen en dat het veilig kan, want al die vieze besmetters zonder vaccin worden netjes buiten gehouden.

Die maatregelen bij griep zullen er ook wel komen. Gewoon paar maanden lang wat artikelen over druk op de zorg, code zwart en andere angstige termen. En dan een keer een persconferentie waar journalisten vragen gaan stellen als "moeten we niet allemaal weer mondkapjes dragen voor de zekerheid?" en een week later smeekt de massa of het alsjeblieft niet verplicht kan worden want ze zagen nog iemand zonder mondkapje in de AH.
pi_201705347
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 15:01 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Komt omdat minimaal de helft van Nederland niet nadenkt en blindelings NPO en andere onzin volgt.

Die zijn alleen maar blij dat ze weer uit eten mogen en dat het veilig kan, want al die vieze besmetters zonder vaccin worden netjes buiten gehouden.

Die maatregelen bij griep zullen er ook wel komen. Gewoon paar maanden lang wat artikelen over druk op de zorg, code zwart en andere angstige termen. En dan een keer een persconferentie waar journalisten vragen gaan stellen als "moeten we niet allemaal weer mondkapjes dragen voor de zekerheid?" en een week later smeekt de massa of het alsjeblieft niet verplicht kan worden want ze zagen nog iemand zonder mondkapje in de AH.
Echt he, ik hoorde mijn gevaccineerde buren laatst met vrienden praten: "Ja nu heeft *vrouw* wéér Corona, terwijl we allemaal gevaccineerd waren, snap het echt niet" ...

Dus blijkbaar denken er nog steeds mensen (en vermoedelijk zeer veel mensen) nog steeds dat na vaccinatie alles hosanna is en je niks meer kan gebeuren... Simpele zielen overal, en straks inderdaad op de knietjes voor het 2G-beleid, want dan ben je écht zeker dat je niet meer ziek kan worden, toch? :')

Kan niet wachten tot we een paar jaar verder zijn en we middels allerlei onderzoeken, rechtzaken of parlementaire enquetes diverse beerputten open hebben getrokken hoe dom we in deze fase van de "crisis" nog worden bestuurd van bovenaf...
pi_201705491
Voor een griepje naar het ziekenhuis :')

Sluit die oudjes maar op, of laat ze een masker dragen, probleem opgelost. Gezeik en moeilijk doenerij steeds.
pi_201712339
https://www.rtlnieuws.nl/(...)asting-zorg-epidemie

quote:
'Experts overwegen dit jaar ook kinderen griepprik te geven'
Het is zo triest allemaal... de makke schaapjes worden alvast geprept voor de volgende lading prikken.. 'We doen het samen!!1' en als we zo elk jaar gaan luisteren naar de hulpkreten van de zorg zitten we allemaal jaarlijks aan de spuiten en pillen om de zorg te ontlasten...
  maandag 11 oktober 2021 @ 08:05:46 #43
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201712618
Ok. Dus gaan ze straks weer het hele beleid richten op het aantal opnames? Of toch het aantal besmettingen? Of eerst het aantal opnames en dan ineens het aantal besmettingen? Of het aantal besmettingen gedeeld door het aantal opnames?
  maandag 11 oktober 2021 @ 08:11:58 #44
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201712648
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 06:57 schreef Thrilled het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)asting-zorg-epidemie
[..]
Het is zo triest allemaal... de makke schaapjes worden alvast geprept voor de volgende lading prikken.. 'We doen het samen!!1' en als we zo elk jaar gaan luisteren naar de hulpkreten van de zorg zitten we allemaal jaarlijks aan de spuiten en pillen om de zorg te ontlasten...
Maatregelen veel te lang aanhouden waardoor weerstand van iedereen afneemt, iedereen verplicht aan de griepprik, kinderen onder 12 zullen straks ook wel een coronaprik door de strot geduwd krijgen. Rot op met al die vaccins in gezonde jonge lijven voor dit soort virussen die ze prima aan kunnen.
  Redactie Sport maandag 11 oktober 2021 @ 08:35:18 #45
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201712765
Als de zorg overspoelt zou dat kunnen, maar anders lijkt me daar geen noodzaak toe.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201712822
zo zie je maar je geeft ze een vinger ze pakken een hand. Begin meer sympathie te krijgen voor de standpunten van de FvD misschien hebben ze toch wel een punt(je)
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_201714999
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 08:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als de zorg overspoelt zou dat kunnen, maar anders lijkt me daar geen noodzaak toe.
Ik snap nog steeds niet waarom er niet gelijk meer geld naar de zorg is gegaan.
Dat is toch het eerste wat je doet in een pandemie?
In een oorlog zet je toch ook vol in op defensie?
pi_201715123
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik snap nog steeds niet waarom er niet gelijk meer geld naar de zorg is gegaan.
Dat is toch het eerste wat je doet in een pandemie?
In een oorlog zet je toch ook vol in op defensie?
Nou, ik kan nog wel begrijpen dat in een noodsituatie (nieuw virus wat je niet kent) als het net uitbreekt je de dingen doet die we gedaan hebben. De eerste paar maanden stond ik ook wel achter het beleid. Echter, na een aantal maanden moet de spoed er vanaf en kijk je naar de data en ontwikkelingen om je heen. Ze zijn te lang blijven hangen in de paniek modus en blijven met kanonnen op muggen schieten.

Maar dat er in dit stadium liever geld naar handhavers gaat in plaats van naar de zorg, of het ontwikkelingen van appjes en teststraten in plaats van een beter CAO, schiet mij maar lek...
  Redactie Sport maandag 11 oktober 2021 @ 12:27:07 #49
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201715167
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik snap nog steeds niet waarom er niet gelijk meer geld naar de zorg is gegaan.
Dat is toch het eerste wat je doet in een pandemie?
In een oorlog zet je toch ook vol in op defensie?
In eerste instantie moest je ook het systeem op orde houden, maar inmiddels mag daar wel meer focus op ja.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201715305
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:24 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Nou, ik kan nog wel begrijpen dat in een noodsituatie (nieuw virus wat je niet kent) als het net uitbreekt je de dingen doet die we gedaan hebben. De eerste paar maanden stond ik ook wel achter het beleid. Echter, na een aantal maanden moet de spoed er vanaf en kijk je naar de data en ontwikkelingen om je heen. Ze zijn te lang blijven hangen in de paniek modus en blijven met kanonnen op muggen schieten.

Maar dat er in dit stadium liever geld naar handhavers gaat in plaats van naar de zorg, of het ontwikkelingen van appjes en teststraten in plaats van een beter CAO, schiet mij maar lek...
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:27 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
In eerste instantie moest je ook het systeem op orde houden, maar inmiddels mag daar wel meer focus op ja.
Als ik dan berichten zie van Kaag die met geld aan het strooien is naar andere landen.
Waaronder toezegging van 200 miljoen aan de taliban.
Dan vraag ik me af waar de prioriteiten liggen.
pi_201715351
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
[..]
Als ik dan berichten zie van Kaag die met geld aan het strooien is naar andere landen.
Waaronder toezegging van 200 miljoen aan de taliban.
Dan vraag ik me af waar de prioriteiten liggen.
En een wappie is born... :P join de club
  maandag 11 oktober 2021 @ 12:40:25 #52
37248 BertV
Handgemaakt
pi_201715368
Allemaal aan de mRNA-griepprik!

Want de griep mogen we toch wel griep noemen?
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_201715802
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 11:40 schreef Gia het volgende:
Maatregelen voor een griepgolf zijn, denk ik, nergens voor nodig. Griep duurt een dag of 5 tot 8, mensen komen niet gauw op de IC en griep doodt sneller dan covid in geval iemand eraan overlijdt.

Daarbij worden ouderen en kwetsbaren jaarlijks gevaccineerd tegen de griep.
De griep zorgt al jaren voor overbelasting.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201716024
quote:
5s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:29 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
De griep zorgt al jaren voor overbelasting.
Het gaat (weer) om de principiële vraag of we willen dat de overheid ingrijpt op het moment dat de zorg het niet aan kan. Of het nou C19, de gewone griep of een ander virus is.

Je zou als overheid ook ervoor kunnen kiezen om structureel (te veel) geld uit te geven aan de zorg om die overbelasting niet te laten plaats vinden, in plaats van het ontwrichten van de maatschappij middels lockdowns / vaccinatiedwang.
pi_201716119
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:51 schreef Thrilled het volgende:
Het gaat (weer) om de principiële vraag of we willen dat de overheid ingrijpt op het moment dat de zorg het niet aan kan. Of het nou C19, de gewone griep of een ander virus is.
Uiteraard, daarom vroeg ik gedurdende de coronaperiode regelmatig of we dergelijk beleid -al dan niet in mindere mate- in retroperspectief niet hadden moeten toepassen ten tijden van griepuitbraken. Ik probeerde toen al te proeven of mensen zodanig waren losgekomen vd oude moraal dat ze ook in wat zich nu dus aandringt zullen meegaan. Uiteraard kreeg ik zelden antwoord omdat men begon te steigeren om de vergelijking met de griep an sich, maar enkele voelde zich daadwerkelijk gedwongen om te zeggen dat het ''inderdaad misschien wel had gemoeten''. Ongetwijfeld om het coronabeleid voor zichzelf goed te praten. Ik ben benieuwd tot hoever ze bereid zijn om te gaan om de eerdere waan niet onder ogen te hoeven komen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201716500
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:01 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Uiteraard, daarom vroeg ik gedurdende de coronaperiode regelmatig of we dergelijk beleid -al dan niet in mindere mate- in retroperspectief niet hadden moeten toepassen ten tijden van griepuitbraken. Ik probeerde toen al te proeven of mensen zodanig waren losgekomen vd oude moraal dat ze ook in wat zich nu dus aandringt zullen meegaan. Uiteraard kreeg ik zelden antwoord omdat men begon te steigeren om de vergelijking met de griep an sich, maar enkele voelde zich daadwerkelijk gedwongen om te zeggen dat het ''inderdaad misschien wel had gemoeten''. Ongetwijfeld om het coronabeleid voor zichzelf goed te praten. Ik ben benieuwd tot hoever ze bereid zijn om te gaan om de eerdere waan niet onder ogen te hoeven komen.
Ik vind het sowieso wel verbazingwekkend hoe weinig mensen op een objectieve manier kunnen kijken naar een probleem of omwille van een discussie alle bekende standpunten even los kunnen laten en bereid zijn verkeerde aannames te herzien.

Dit speelt nog meer in de politiek.. ik kan mij niet heugen dat politici in een persconferentie zeggen: "excuus, dit hebben wij destijds verkeerd ingeschat en we gaan het nu helemaal anders doen". De focus ligt dan meer op het voorkomen van gezichtsverlies dan het nastreven van oprecht gedrag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')