abonnement Unibet Coolblue
pi_201696541
Nou je raadt het al, ik heb weer iets afgemaakt. Extra blij want het was een saai werkje dus blij om dat ik ermee klaar ben *O* *O* *O* Vandaag daar iets van 6 uur aan gewerkt, 2 uur park geweest met de kinderen en de rest standaard zaken (avondeten o.a. niet waar).

Maar Phoenyx-God wat heb je dan gedaan wat saai was en 6 uur kostte voor jou maar je alsnog hebt gedaan?

Nou dat is het doorvoeren van allerlei validatie op mijn website. Iets wat ik al in september af had willen hebben maar dat is geen probleem, ik ben flexibel als ik achter lig met mijn planning. Dus stel je hebt een formulier en daarop kan je je voornaam invullen. Nou de maximale grootte van een voornaam is ongeveer 60 karakters.

https://www.vernoeming.nl/de-21-langste-voornamen-van-nederland

Is 50 maar wereldwijd zal er nog wel wat meer zijn dus je staat 60 karakters toe. Nou dan zorg je ervoor dat mensen in het formulier aan de voorkant niet meer dan 60 karakters in kunnen vullen. Maaaaaar. Mensen kunnen dat aanpassen naar 100 miljoen miljard karakters als ze willen, het is gewoon html die je op je eigen computer kan bewerken dus zoiets is slechts een eerste failsafe. Nou dan besef je je dat er mensen zijn die je zo gaan willen verneuken, waarom ook niet, is ook leuk. Dus vang je het aan de achterkant ook op. Dan ga je kijken wat de persoon heeft ingevoerd en als dat meer dan 60 karakters zijn dan geef je een bericht terug van 'vuile huigelaar je hebt de html getweeked l33t haxxor' etc.

Nou dat heb ik vandaag voor vrijwel alle inputs gedaan (en ook wat gereorganiseerd weer, wat een doorlopend proces is). Dus ja dat is eigenlijk wel vrij saai maar moest gewoon gebeuren.

Een paar dagen geleden ook een soort van stresstest gedaan op FOK!

DIG / Mensen aanwezig die mijn website willen proberen te slopen?

Nou ja daarbij wist ik al wel dat dit kon gebeuren, had dat ook nog op mijn planning staan maar mijn website werd wel flink trager toen @TheFreshPrince 10x 9999 paragrafen Lorem Ipsum in een veld ging plakken.

Maar het was een saai werkje, blij dat ik er klaar mee ben *O* *O* *O* Nu kan ik bier gaan drinken, gamen en echt actief gaan FOK!ken
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 20:57:46 #2
292419 NoXia
Productiefoutje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')