abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:14:54 #1
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_201695346
Het ging natuurlijk al een lange tijd slecht. Inflatie, benzine tekorten, de enorme explosie. Maar nu zijn de rapen echt gaar. Er is geen brandstof meer om de energie centrales te laten draaien dus de grootste centrale gaan offline voor zeker een aantal dagen, maar wellicht langer.

https://www.theguardian.c(...)to-last-several-days

quote:
Lebanon has no electricity after the country’s two biggest power stations shut down because of a fuel shortage, a government official has said.

The power outage will continue for a few days, the official added.

“The Lebanese power network completely stopped working at noon today, and it is unlikely that it will work until next Monday, or for several days,” the official said.

Vehicles queue-up for fuel at a petrol station in Lebanon’s capital, Beirut
‘This is the end of times’: Lebanon struggles to find political path through its crisis
Read more
The thermoelectric plant has stopped at Zahrani power station, after the Deir Ammar plant stopped on Friday as a result of a fuel shortage.

The official said the state electricity company would try to use the army’s fuel oil reserve to operate the power plants temporarily, but that would not happen soon.

Many Lebanese normally rely on private generators run on diesel, although that is in short supply.

Lebanon has been paralysed by an economic crisis, which has deepened as supplies of imported fuel have dried up. The Lebanese currency has sunk by 90% since 2019.
Dit word natuurlijk een neerwaartste spiraal zo. Een paar dagen geen stroom betekend ook dat iedereen een groot deel van het eten kan weggooien, inclusief supermarkten. Wat nog meer tekorten betekend.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_201695354
Is Libanon recentelijk bekend met demonstraties van de oppositie? Met andere woorden, kan dit snel escaleren tot rellen of erger?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:18:39 #3
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_201695370
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:15 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Is Libanon recentelijk bekend met demonstraties van de oppositie? Met andere woorden, kan dit snel escaleren tot rellen of erger?
Van wat ik her en der lees is er enerzijds compleet geen vertrouwen meer in welke overheid dan ook en anderzijds zijn er partijen (niet alleen politiek) die met behulp van fake news ook de boel nog meer proberen te ontwrichten. Zat Hezbollah er niet ook? Die zullen ongetwijfeld misbruik van de situatie maken.

Vraag me af of Israel iets gaat doen. Die zullen toch ook niet zoveel baat hebben bij zo'n onstabiele buur.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_201695429
Triest -O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201695432
Elk land waar Iran het voor het zeggen krijgt is een puinhoop: Libanon, Syrië, Irak en Jemen.
pi_201695519
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:26 schreef Rambolin het volgende:
Elk land waar Iran het voor het zeggen krijgt is een puinhoop: Libanon, Syrië, Irak en Jemen.
De verenigde staten van Iran?
.
pi_201695552
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:26 schreef Rambolin het volgende:
Elk land waar Iran het voor het zeggen krijgt is een puinhoop: Libanon, Syrië, Irak en Jemen.
En exact datzelfde kun je ook zeggen over landen waar de VS zich militair mee bemoeit heeft.
Zowel direct (Afghanistan, Irak, Syrië) als indirect (Libië).
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201695583
Hoe komt het toch dat het in Arabische landen altijd zo’n puinhoop is?
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:51:50 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_201695601
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:50 schreef -Sigaartje het volgende:
Hoe komt het toch dat het in Arabische landen altijd zo’n puinhoop is?
Omdat de halve wereld zich ermee komt bemoeien.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_201695656
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Omdat de halve wereld zich ermee komt bemoeien.
Zonder ons waren ze allang uitgestorven.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:57:40 #11
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_201695674
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:56 schreef halfway het volgende:

[..]
Zonder ons waren ze allang uitgestorven.
'Uitgestorven', je bedoelt dus neem ik aan het soort waar ze toe behoren? Homo sapiens, zeg maar, waar wij ook toe behoren?

Of was het pijnlijk duidelijke racisme in die post niet eens subtiel bedoeld? :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_201695693
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]
'Uitgestorven', je bedoelt dus neem ik aan het soort waar ze toe behoren? Homo sapiens, zeg maar, waar wij ook toe behoren?

Of was het pijnlijk duidelijke racisme in die post niet eens subtiel bedoeld? :+
Wat heeft dat met racisme te maken :?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201695705
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Omdat de halve wereld zich ermee komt bemoeien.
Terwijl het alleen maar een bak zand is met baarden.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:01:31 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201695708
Sneu voor die mensen :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:01:46 #15
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_201695710
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 18:01 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Terwijl het alleen maar een bak zand is met baarden.
En de halve geschiedenis van de mensheid. En, waar men natuurlijk meer om geeft, grondstoffen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_201695793
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:56 schreef halfway het volgende:

[..]
Zonder ons waren ze allang uitgestorven.
Nee hoor, zonder al die bemoeienissen zouden de mensen daar gewoon hun leven leiden.

Maar ja, olie/gas/geopolitieke belangen...

En de bevolkingen zijn de dupe.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201696060
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Van wat ik her en der lees is er enerzijds compleet geen vertrouwen meer in welke overheid dan ook en anderzijds zijn er partijen (niet alleen politiek) die met behulp van fake news ook de boel nog meer proberen te ontwrichten. Zat Hezbollah er niet ook? Die zullen ongetwijfeld misbruik van de situatie maken.

Vraag me af of Israel iets gaat doen. Die zullen toch ook niet zoveel baat hebben bij zo'n onstabiele buur.
ik denk niet dat libanon hulp van israel wil
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:57:11 #18
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201696121
Boeien, shithole country gonna shithole.
pi_201696573
Het probleem is dat er geen geloofwaardige regering is die de corruptie gaat bestrijden en de transparantie van financieringen en uitgaven vergroten. Dat zijn de voorwaarden waarmee men investeerders kan aantrekken om de economie uit de afgrond te trekken. Iran kan/wil niet de gehele libanese bevolking financieren dus een groot deel van de bevolking moet zijn heil elders gaan zoeken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 20:12:40 #20
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_201696666
Ik dacht dat Iran laatst heel stoer aankondigde dat ze boten vol met olie zouden sturen? Wat is daar mee gebeurd?
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 20:13:17 #21
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_201696689
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Omdat de halve wereld zich ermee komt bemoeien.
Ze maken er zelf een zooi van. Incompetentie.
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 20:14:32 #23
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 9 oktober 2021 @ 20:19:25 #24
206731 Mortaxx
Doomer
pi_201696716
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:50 schreef -Sigaartje het volgende:
Hoe komt het toch dat het in Arabische landen altijd zo’n puinhoop is?
Wat hebben die landen met elkaar gemeen?
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 20:22:55 #25
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_201696744
Nog een fun fact: Egypte gaat gas via een pijpleiding door Syria aan Lebanon leveren. Maar de grap is dat Egypte gas van Israel koopt. Dus indirect is Israel de leverancier en wordt dit een duizenden km lange onnodige omweg pijpleiding. Wat een retards zijn het ook...

https://www.timesofisrael(...)-run-grid-collapses/
quote:
Under another initiative to bring some power to the country, energy ministers from Egypt, Jordan, Syria, and Lebanon earlier last month agreed to a plan to bring Egyptian gas and Jordanian electricity to Lebanon via Syria.


[ Bericht 17% gewijzigd door slashdotter3 op 09-10-2021 21:16:09 ]
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 20:26:21 #26
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_201696770
https://www.timesofisrael(...)-run-grid-collapses/

quote:
Lebanon’s ongoing economic crisis is rooted in decades of corruption and mismanagement by the ruling class and a sectarian-based political system that thrives on patronage and nepotism.
pi_201696812
tja en dan sommige woke achtigen maar zeggen dat we vooral het midden oosten hier moeten importeren. NEE
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_201697158
Kom maar hier heen. Allemaal welkom.
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:04:21 #29
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_201697174
fun fact, ze hebben 2.5 million refugees: 2 million Syrians and 500K Palestinians
==================
Lijkt erop dat 9/11 indirect de oorzaak is van de Lebanon crisis:
https://www.reddit.com/r/(...)as_electricity_grid/
The mideast has huge refugee problems. It really started during the Iraq war, which pushed tons of people from Iraq to Syria, and created a huge issue in Syria - which eventually (along with other factors) led to Syria's civil war, which created a bunch more refugees who fled to places like Lebanon and Turkey.

Those places didn't have the resources to handle it - and now we're seeing the result of that problem.

I don't want to say that it's entirely the fault of the US and the invasion of Iraq, but it really kind of is. If the US didn't invade, as if there weren't any new big wars in the region during 2000-2015ish, then these problems wouldn't be happening.

[ Bericht 45% gewijzigd door slashdotter3 op 09-10-2021 21:18:14 ]
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:09:32 #30
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201697233
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]
'Uitgestorven', je bedoelt dus neem ik aan het soort waar ze toe behoren? Homo sapiens, zeg maar, waar wij ook toe behoren?

Of was het pijnlijk duidelijke racisme in die post niet eens subtiel bedoeld? :+
Als een bepaalde vogel uitsterft, sterven volgens jou alle vogels uit?

Niet dat ik de mening deel dat ze in die gebieden zonder ons al lang waren uitgestorven, maar wat is er in hemelsnaam racistisch aan?
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:32:19 #31
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_201697510
De verwachting is dat zelfs maandag de stroom niet is hersteld. Voedsel gaat bederven en de ziekenhuizen gaan ook een probleem krijgen. Die hebben zekers niet genoeg reserve brandstof om het tot dinsdag te overbruggen:

https://www.reddit.com/r/(...)as_electricity_grid/
And the hospitals- so much medical stuff requires electricity to function. Ventilators and COVID patients are an obvious thought here- without power nursing staff have to manually bag people which is hard work and labor intensive (especially when you have many patients, you have a nursing shortage, you can barely see because limited lighting, you don't have air conditioning, etc etc).

I'm aware the hospitals have generators, but given all the fuel shortages there so far and now this, do we know if they have a reliable source of fuel to run the generators?

===============
The last time I saw the fuel shortages come up, there were interviews with doctors and hospital administrators saying that they didn't have enough fuel for the generators.
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:54:16 #32
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201697837
Ver van mijn bed show.
Wat wel belangrijk is, is dat we moeten voorkomen dat die mensen niet hierheen komen vluchten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201698085
Wel slim van onze overheid om 'ons' eerst te beroven, dan worden we misschien minder aantrekkelijk voor asielvinders.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_201698125
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 21:54 schreef Harvest89 het volgende:
Ver van mijn bed show.
Wat wel belangrijk is, is dat we moeten voorkomen dat die mensen niet hierheen komen vluchten.


Kamagurka _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_201698432
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 21:09 schreef Repentless het volgende:

[..]
Als een bepaalde vogel uitsterft, sterven volgens jou alle vogels uit?

Niet dat ik de mening deel dat ze in die gebieden zonder ons al lang waren uitgestorven, maar wat is er in hemelsnaam racistisch aan?
_O-

en je hebt het zelf nog niet door.....
Dat is het trieste hieraan.
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:55:43 #36
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201698734
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 22:34 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
_O-

en je hebt het zelf nog niet door.....
Dat is het trieste hieraan.
Natuurlijk snap ik wel wat hij/zij bedoelt. Het is alleen gelul, dus bespaar me dat tenenkrommende dedain. Alle diersoorten ter wereld delen we in in geslachten, families, ordes, klasses, etc. O.a. op basis van genetische en uiterlijke kenmerken.

Die wetenschap moet sinds kort uitsluitend bij de mens opeens volledig genegeerd worden, want dan geldt dat allemaal niet omdat het 'racistisch' is. Dan bestaat dat allemaal niet en zijn we een volledig homogene soort. :')

Het is pas 'racistisch' als je er een waardeoordeel aan verbindt en een onderscheid maakt tussen superieur en inferieur.
pi_201698784
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 22:55 schreef Repentless het volgende:

[..]
Natuurlijk snap ik wel wat hij/zij bedoelt. Het is alleen gelul, dus bespaar me dat tenenkrommende dedain. Alle diersoorten ter wereld delen we in in geslachten, families, ordes, klasses, etc. O.a. op basis van genetische en uiterlijke kenmerken.

Die wetenschap moet sinds kort uitsluitend bij de mens opeens volledig genegeerd worden, want dan geldt dat allemaal niet omdat het 'racistisch' is. Dan bestaat dat allemaal niet en zijn we een volledig homogene soort. :')

Het is pas 'racistisch' als je er een waardeoordeel aan verbindt en een onderscheid maakt tussen superieur en inferieur.
Mensen in Libanon zijn dezelfde soort mensen als wij... Er bestaat in de mensheid geen ras.

https://www.vrt.be/vrtnws(...)illende-lichamelijk/

Elders schreef ik tegen iemand "je moet in een verfvlek niet wrijven". Dezelfde tip geldt voor jou.
pi_201698954
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 20:19 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Wat hebben die landen met elkaar gemeen?
De godsdienst.
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 23:14:58 #39
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_201699039
Dat is toch wel heel treurig. Het is 2021, dit soort shitzooi zou niet nodig moeten zijn.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 23:16:38 #40
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201699072
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:50 schreef -Sigaartje het volgende:
Hoe komt het toch dat het in Arabische landen altijd zo’n puinhoop is?
Omdat ze vanwege oliedollars niets goeds hoeven op te bouwen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 23:18:11 #41
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201699099
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 22:55 schreef Repentless het volgende:

[..]
Natuurlijk snap ik wel wat hij/zij bedoelt. Het is alleen gelul, dus bespaar me dat tenenkrommende dedain. Alle diersoorten ter wereld delen we in in geslachten, families, ordes, klasses, etc. O.a. op basis van genetische en uiterlijke kenmerken.

Die wetenschap moet sinds kort uitsluitend bij de mens opeens volledig genegeerd worden, want dan geldt dat allemaal niet omdat het 'racistisch' is. Dan bestaat dat allemaal niet en zijn we een volledig homogene soort. :')

Het is pas 'racistisch' als je er een waardeoordeel aan verbindt en een onderscheid maakt tussen superieur en inferieur.
Er zijn tussen honden of vissen veeeeel grotere verschillen dan tussen mensen, dus je hebt geen gelijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_201699645
Wat is de reden dat het land niet meer functioneert? Niet alleen interne factoren zoals corruptie en onkunde dragen daar aan bij toch? Er zijn 100% ook zekere bekende externe actoren betrokken die ook goed aan hebben bijgedragen dat het land nu zo slecht aan toe is. In het verleden en heden. We weten allemaal welke actoren dat moeten zijn geweest. Er is een zekere land dat al een paar generaties hele regio's verdeelt en naar de vernieling helpt om haar internationale macht en interesses te verzekeren.

[ Bericht 7% gewijzigd door Peppert op 10-10-2021 00:01:45 ]
  zondag 10 oktober 2021 @ 00:09:08 #43
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_201699812
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 23:55 schreef Peppert het volgende:
Wat is de reden dat het land niet meer functioneert? Niet alleen interne factoren zoals corruptie en onkunde dragen daar aan bij toch? Er zijn 100% ook zekere bekende externe actoren betrokken die ook goed aan hebben bijgedragen dat het land nu zo slecht aan toe is. In het verleden en heden. We weten allemaal welke actoren dat moeten zijn geweest. Er is een zekere land dat al een paar generaties hele regio's verdeelt en naar de vernieling helpt om haar internationale macht en interesses te verzekeren.
Tunesië gaat ook slecht economisch, Marokko en Algerije doen het ook niet best, heel veel werkloosheid en armoede. Egypte met zijn 100 miljoen inwoners heerst ook veel onvrede over de economie, Libanon en Syrië is het dramatisch, net zoals Irak en Turkije doet het qua economie ook wat minder...

Ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen. De bevolking is veel jonger dan de Europese bevolking, maar er valt in het Midden Oosten op dit moment weinig te halen, je kan daar niks van je leven maken.


Ergens is het logisch dat veel naar Europa komen, maar in het geval van Marokkanen die hierheen komen, die krijgen geen werkvergunningen, dus kunnen niet zoals de Polen zomaar aan het werk komen hier, en daardoor gaan veel de criminaliteit in.
  zondag 10 oktober 2021 @ 00:20:31 #44
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201699933
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 22:58 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
Mensen in Libanon zijn dezelfde soort mensen als wij... Er bestaat in de mensheid geen ras.

https://www.vrt.be/vrtnws(...)illende-lichamelijk/

Elders schreef ik tegen iemand "je moet in een verfvlek niet wrijven". Dezelfde tip geldt voor jou.
Zal ik je een tip teruggeven? Komt 'ie: probeer je niet intelligent voor te doen als je dat niet zo goed lukt. En nog een bonustip: de juiste uitdrukking is "niet in een vlek wrijven".

Alle vogels hebben een en dezelfde gezamenlijke voorouder, waaruit alle varianten zijn ontstaan. Net als de mens dus. Ik neem echter aan dat jij ook wel een papegaai van een valk kunt onderscheiden? En wanneer een bepaalde valk uitsterft, je dan niet zegt: "'Uitgestorven'? Je bedoelt dus neem ik aan de soort waar ze toe behoren? Aves, zeg maar, waar alle vogels toe behoren?" Daarmee zeg je niet dat je een papegaai beter vindt dan een valk of vice versa.

Dat de diversiteit in het dierenrijk groter is, zegt ook niks. De mens heeft waarschijnlijk dezelfde voorouder als de chimpansee. Toch hebben we er geen enkel probleem mee om de chimpansee in vier subsoorten onder te verdelen, op basis van uiterlijke kenmerken en leefgebied. Als de Oostelijke chimpansee uitsterft, maar de West-Afrikaanse niet, dan kun je dus niet zeggen dat de Oostelijke chimpansee is uitgestorven? :')
  zondag 10 oktober 2021 @ 00:23:21 #45
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201699971
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 23:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Er zijn tussen honden of vissen veeeeel grotere verschillen dan tussen mensen, dus je hebt geen gelijk.
Dat er tussen andere diersoorten veel grotere verschillen bestaan is toch geen argument?
pi_201700278
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:20 schreef Repentless het volgende:

[..]
Zal ik je een tip teruggeven? Komt 'ie: probeer je niet intelligent voor te doen als je dat niet zo goed lukt. En nog een bonustip: de juiste uitdrukking is "niet in een vlek wrijven".

Alle vogels hebben een en dezelfde gezamenlijke voorouder, waaruit alle varianten zijn ontstaan. Net als de mens dus. Ik neem echter aan dat jij ook wel een papegaai van een valk kunt onderscheiden? En wanneer een bepaalde valk uitsterft, je dan niet zegt: "'Uitgestorven'? Je bedoelt dus neem ik aan de soort waar ze toe behoren? Aves, zeg maar, waar alle vogels toe behoren?" Daarmee zeg je niet dat je een papegaai beter vindt dan een valk of vice versa.

Dat de diversiteit in het dierenrijk groter is, zegt ook niks. De mens heeft waarschijnlijk dezelfde voorouder als de chimpansee. Toch hebben we er geen enkel probleem mee om de chimpansee in vier subsoorten onder te verdelen, op basis van uiterlijke kenmerken en leefgebied. Als de Oostelijke chimpansee uitsterft, maar de West-Afrikaanse niet, dan kun je dus niet zeggen dat de Oostelijke chimpansee is uitgestorven? :')
Zucht, hier ga ik niet meer op reageren.... Als je anno 2021 nog steeds denkt dat er rassen zijn onder mensen of dat wij verschillen van de Aziaat of Afrikaan dan heb je ergens een afslag gemist...
  zondag 10 oktober 2021 @ 01:02:17 #47
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201700295
Het is natuurlijk wel hartverwarmend om te zien hoe de Arabische landen samenkomen om hun buurland er weer bovenop te helpen. ^O^

Oh.....wacht.....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 10 oktober 2021 @ 01:06:56 #48
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201700320
Komen ze toch lekker hier heen, plek zat.
  zondag 10 oktober 2021 @ 10:19:37 #49
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201701688
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:23 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat er tussen andere diersoorten veel grotere verschillen bestaan is toch geen argument?
Als je uiterlijke verschillen gebruikt om in te delen, lijken me die verschillen relevant, ja.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_201702742
Goed voor het milieu!
  Moderator zondag 10 oktober 2021 @ 18:01:38 #51
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201707412
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 21:54 schreef Harvest89 het volgende:
Ver van mijn bed show.
Wat wel belangrijk is, is dat we moeten voorkomen dat die mensen niet hierheen komen vluchten.
We moeten voorkomen dat ze niet hierheen vluchten? Nobel van je :)
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_201707913
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 01:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Het is natuurlijk wel hartverwarmend om te zien hoe de Arabische landen samenkomen om hun buurland er weer bovenop te helpen. ^O^

Oh.....wacht.....
Buurlanden? Weet je hoe ver een Marokko ligt ten opzichte van Libanon? Of verwacht je dat Syrie fe helpende hand uitsteekt? Man man man..
Allah Al Watan Al Malik
pi_201708677
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:46 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
En exact datzelfde kun je ook zeggen over landen waar de VS zich militair mee bemoeit heeft.
Zowel direct (Afghanistan, Irak, Syrië) als indirect (Libië).
In Libië en Noord-Syrië is het vrij stabiel sinds de Turken daar de controle hebben overgenomen.

Zo was het ook tijdens het Ottomaanse Rijk. Iedereen, ongeacht etniciteit, geloof of wat dan ook leefden samen in vrede maar sinds dat de Arabieren de Turken hebben verraden is het een en al puinzooi geworden daar. Frankrijk heeft heel Noord-Afrika leeg geslurpt en genocides gepleegd. Engeland heeft op zijn beurt weer Egypte, Syrië en Irak leeggeroofd.

Ach ja.
  zondag 10 oktober 2021 @ 23:50:14 #54
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201711511
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 18:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Buurlanden? Weet je hoe ver een Marokko ligt ten opzichte van Libanon? Of verwacht je dat Syrie fe helpende hand uitsteekt? Man man man..
Echt een kut-excuus.

Wij hebben als EU heel wat miljarden in Griekenland en Italie gepompt. Weet je hoever het fietsen is van Finland naar Griekenland? :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201711535
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 19:49 schreef Werkperd het volgende:

Zo was het ook tijdens het Ottomaanse Rijk. Iedereen, ongeacht etniciteit, geloof of wat dan ook leefden samen in vrede maar sinds dat de Arabieren de Turken hebben verraden
Armeense genocide
  maandag 11 oktober 2021 @ 00:37:38 #56
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201711686
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:20 schreef Repentless het volgende:

[..]
Zal ik je een tip teruggeven? Komt 'ie: probeer je niet intelligent voor te doen als je dat niet zo goed lukt. En nog een bonustip: de juiste uitdrukking is "niet in een vlek wrijven".

Alle vogels hebben een en dezelfde gezamenlijke voorouder, waaruit alle varianten zijn ontstaan. Net als de mens dus. Ik neem echter aan dat jij ook wel een papegaai van een valk kunt onderscheiden? En wanneer een bepaalde valk uitsterft, je dan niet zegt: "'Uitgestorven'? Je bedoelt dus neem ik aan de soort waar ze toe behoren? Aves, zeg maar, waar alle vogels toe behoren?" Daarmee zeg je niet dat je een papegaai beter vindt dan een valk of vice versa.

Dat de diversiteit in het dierenrijk groter is, zegt ook niks. De mens heeft waarschijnlijk dezelfde voorouder als de chimpansee. Toch hebben we er geen enkel probleem mee om de chimpansee in vier subsoorten onder te verdelen, op basis van uiterlijke kenmerken en leefgebied. Als de Oostelijke chimpansee uitsterft, maar de West-Afrikaanse niet, dan kun je dus niet zeggen dat de Oostelijke chimpansee is uitgestorven? :')
De mens heeft geen levende ondersoorten meer. Die zijn dus inderdaad uitgestorven. Libanezen zijn geen ondersoort, ook niet als je niet vindt dat dat ze minderwaardig maakt.
  maandag 11 oktober 2021 @ 03:34:53 #57
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201712023
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 19:49 schreef Werkperd het volgende:

In Libië en Noord-Syrië is het vrij stabiel sinds de Turken daar de controle hebben overgenomen.

Nederland was ook vrij stabiel van 1940 tot 1944.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201717074
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 23:57 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]
Armeense genocide
Zogenaamde Armeense genocide. Dat klopt.
pi_201717125
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:35 schreef Werkperd het volgende:

Zogenaamde Armeense genocide. Dat klopt.
:')
pi_201717468
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:38 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]
:')
:)
pi_201717664
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:58 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
Zucht, hier ga ik niet meer op reageren.... Als je anno 2021 nog steeds denkt dat er rassen zijn onder mensen of dat wij verschillen van de Aziaat of Afrikaan dan heb je ergens een afslag gemist...
Doe niet zo ontzettend woke, treurwilg.

:')
  maandag 11 oktober 2021 @ 16:12:41 #62
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201717727
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:08 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
Doe niet zo ontzettend woke, treurwilg.

:')
Naast de geesteswetenschappen is nu ook biologie woke?
  maandag 11 oktober 2021 @ 16:31:03 #63
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201717978
Het land heet in het Nederlands gewoon Libanon, hoor.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_201751187
quote:
Beschietingen bij betoging Beirut

 In de Libanese hoofdstad Beirut zijn
volgens het leger vier doden gevallen
en zeven mensen gewond geraakt bij
gewapende gevechten bij een protest.

Volgens ooggetuigen is er vanaf daken
en balkons op betogers geschoten.Daarop
openden aanwezige milities het vuur op
de aanvallers.Het leger is ingezet en
er zijn zeker twee explosies gehoord.
Wie er heeft geschoten en waarom,is nog
onduidelijk.

Mensen protesteerden tegen een rechter
die de grote explosie in de stad van
vorig jaar onderzoekt.Deelnemers zouden
aanhangers van Hezbollah zijn en zouden
vinden dat de rechter partijdig is

Bron: Teletekst 127
Geschoten dus OP hezbollah. Dit kan nog een conflictje worden..
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_201751250
Een burgeroorlog ontbrak nog aan de ellende.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')