abonnement Unibet Coolblue
pi_201697209
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 21:05 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Mja, of Max is gewoon echt een klasse apart en die RB is gewoon niet zo goed als men denkt.

Gasly, Albon, Perez ... zijn zij nou allemaal zo slecht dat ze constant op 0.5-0.6 gereden worden of is de RB gewoon een matige auto waar Max op een magische wijze mee om weet te gaan?
pi_201697217
Ja hoor jongens, het is 'te prematuur' om ons een beeld te vormen over Sergio Perez. Laat me niet lachen. Hij bakt er gewoon geen reet van. Bij Racing Point deed hij ook niks geweldigs. Waarschijnlijk was die overgeschilderde Mercedes van vorig jaar tot veel meer in staat maar met Stroll in de andere auto zie je er al snel uit als een superster die een geweldige job doet.

Perez is pure middelmaat.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_201697240
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 21:05 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Mja, of Max is gewoon echt een klasse apart en die RB is gewoon niet zo goed als men denkt.

Gasly, Albon, Perez ... zijn zij nou allemaal zo slecht dat ze constant op 0.5-0.6 gereden worden of is de RB gewoon een matige auto waar Max op een magische wijze mee om weet te gaan?
Het zijn allen zeker geen slechte coureurs, maar Max is ook wel een klasse apart.
Ricciardo wist er daarentegen wel meer uit te halen.
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:10:27 #154
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201697248
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 21:07 schreef BroesWillems het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Kan natuurliijk ook, maar dan moet men niet zeuren dat Perez het niet zo goed doet. Perez is niet de eerste. Eerst was het Gasly, daarna Albon, nu Perez. Ik zou niet weten wie het nou zoveel beter zou doen naast Max.

Lewis, Norris, Leclerc, Russell .... enige vier die ik een kans zou geven.

Wat ik vooral bedoel te zeggen is dat zolang Perez niet standaard op plek 2, 3 of 4 rijdt de RB gewoon niet goed genoeg is. Als je Perez in de Mercedes zou zetten zou hij het minstens net zo goed doen als een Bottas.
pi_201697268
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 21:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ja hoor jongens, het is 'te prematuur' om ons een beeld te vormen over Sergio Perez. Laat me niet lachen. Hij bakt er gewoon geen reet van. Bij Racing Point deed hij ook niks geweldigs. Waarschijnlijk was die overgeschilderde Mercedes van vorig jaar tot veel meer in staat maar met Stroll in de andere auto zie je er al snel uit als een superster die een geweldige job doet.

Perez is pure middelmaat.
Potdomme, ik ben het met L_N eens. Misschien moet ik er dan toch nog een goed over nadenken. :@
pi_201697282
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 21:05 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Mja, of Max is gewoon echt een klasse apart en die RB is gewoon niet zo goed als men denkt.

Gasly, Albon, Perez ... zijn zij nou allemaal zo slecht dat ze constant op 0.5-0.6 gereden worden of is de RB gewoon een matige auto waar Max op een magische wijze mee om weet te gaan?
Max is ook wel een klasse apart die in het straatje van Schumacher en Hamilton past. Toch denk ik wel dat er betere coureurs zijn voor die 2e plek in de RB.

Ik geloof daarom ook wel dat die auto is aangepast naar behoeften van Max, want dat is toch degene die het de komende jaren moet gaan doen voor RB, en dat kan voor andere coureurs echt wel lastig handelen zijn.

Sowieso is Perez natuurlijk geen slechte coureur. Ik denk alleen dat RB beter meer geduld kon hebben met een Gasly bijvoorbeeld, want om de 1-2 jaar een andere coureur in de auto zetten schiet ook niet echt op.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:15:07 #157
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201697313
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 21:12 schreef PS. het volgende:

[..]
Max is ook wel een klasse apart die in het straatje van Schumacher en Hamilton past. Toch denk ik wel dat er betere coureurs zijn voor die 2e plek in de RB.

Ik geloof daarom ook wel dat die auto is aangepast naar behoeften van Max, want dat is toch degene die het de komende jaren moet gaan doen voor RB, en dat kan voor andere coureurs echt wel lastig handelen zijn.

Sowieso is Perez natuurlijk geen slechte coureur. Ik denk alleen dat RB beter meer geduld kon hebben met een Gasly bijvoorbeeld, want om de 1-2 jaar een andere coureur in de auto zetten schiet ook niet echt op.
Eens. Denk ook daarom dat ze nu een keer een jaartje geen wissel willen doen om te kijken hoe dat gaat.

En ik heb serieus mijn vraagtekens of Lewis in hetzelfde rijtje thuishoort, maar daar gaan wij nooit achterkomen.
pi_201697370
De huidige Aston Martin wordt waarschijnlijk ook gigantisch gehandicapt door de coureurs. Met Leclerc naast zich viel duidelijk op dat Vettel het helemaal kwijt was en dat hij een beroerde job deed maar nu acteert hij op hetzelfde niveau als Stroll en denkt iedereen dat de Aston Martin niet beter kan. Met Perez, Stroll en Vettel achter het stuur heb je als team eigenlijk geen idee waar je precies staat met de auto.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:36:40 #159
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201697559
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 21:10 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Kan natuurliijk ook, maar dan moet men niet zeuren dat Perez het niet zo goed doet. Perez is niet de eerste. Eerst was het Gasly, daarna Albon, nu Perez. Ik zou niet weten wie het nou zoveel beter zou doen naast Max.

Lewis, Norris, Leclerc, Russell .... enige vier die ik een kans zou geven.

Wat ik vooral bedoel te zeggen is dat zolang Perez niet standaard op plek 2, 3 of 4 rijdt de RB gewoon niet goed genoeg is. Als je Perez in de Mercedes zou zetten zou hij het minstens net zo goed doen als een Bottas.
Vorig jaar bewijst eigenlijk dat je het bij het foute eind hebt.
Zoals L_N al zegt, in de winnende auto van 2019 brak hij ook niet echt potten vorig jaar. Moeite om Stroll bij te houden de eerste 10 races. En vergeet niet dat hij al 11(!) jaar F1 rijd. Hij is geen rookie.

Max zet de auto consequent in de top 3 en sjekko komt er niet eens in buurt. Hij is een midfield coureur in een top 2 auto die dankzij die auto elke race het middenveld in kan halen. Maar daar heeft hij niks te zoeken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:21:58 #160
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201698238
https://the-race.com/form(...)t-working-in-turkey/

Interessant artikel. Bevestigt ook nogmaals dat dit de laatste plek is waar Mercedes nog een flinke klap kan uitdelen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201698421
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 22:21 schreef Nattekat het volgende:
https://the-race.com/form(...)t-working-in-turkey/

Interessant artikel. Bevestigt ook nogmaals dat dit de laatste plek is waar Mercedes nog een flinke klap kan uitdelen.
Fijn artikel.

En we begrijpen eindelijk Nissany met zijn "I have too much grip"

Artikel geeft wat nuance bij de prestaties van Verstappens teamgenoten dus het artikel is niet voor iedereen hier een aanrader

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2021 22:35:35 ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 oktober 2021 @ 23:12:51 #162
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_201699003
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 22:21 schreef Nattekat het volgende:
https://the-race.com/form(...)t-working-in-turkey/

Interessant artikel. Bevestigt ook nogmaals dat dit de laatste plek is waar Mercedes nog een flinke klap kan uitdelen.
het licht een tipje van de sluier op waarom de teamgenoten van Max relatief langzamer zijn dan ze in werkelijkheid zouden moeten zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_201699233
Wen er maar aan, zelfs Bottas is sneller dan Max, Ver mag blij zijn als hij als 3e eindigt...
Verstappen 0 WDC's
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 23:29:08 #164
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201699292
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 08:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Bedankt dat je even duidelijk etaleert dat je er geen reet van begrijpt en bovendien niet leest wat ik type.

Kleine verschillen in topsnelheid zeggen niets over PK's.
En jij bedankt dat je even etaleert dat je een ontzettende dick bent. Overigens ben je even vergeten je onderbouwing te geven voor je bewering dat de Mercedes motor veel meer pk's heeft dan de Honda. Ik ga er dan ook maar vanuit dat je er geen reet van begrijpt en bovendien niet leest wat ik type.

[ Bericht 0% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 09-10-2021 23:39:41 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201699344
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 23:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
En jij bedankt dat je even etaleert dat je een ontzettende dick bent. Overigens ben je even vergeten je onderbouwing te geven voor je bewering dat de Mercedes motor veel meer pk's heeft dan de Honda. Ik ga er dan ook maar vanuit dat je er geen reet van begrijpt en sowieso niet leest wat ik type.
Dat Mercedes meer pk heeft dan Honda is toch al jaren bekend? Is dit seizoen ook niet anders.
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 23:35:53 #166
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201699387
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 23:32 schreef MoreDakka het volgende:

Dat Mercedes meer pk heeft dan Honda is toch al jaren bekend? Is dit seizoen ook niet anders.
Meer pk had. Of is het niemand opgevallen dat Max met zijn Red Bull dit jaar voor het eerst wel tegen de Mercedessen op kan? Dat komt vast niet omdat hij een paar elfjes heeft die hem vooruit duwen.

quote:
Honda's 2021 engine, the so-called RA621H, is viewed by many in the F1 paddock as the strongest PU in the current field
https://www.motorsport.co(...)1-f1-engine/6417395/
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201699488
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 15:07 schreef VacaLoca het volgende:
Max pretty happy, hij wordt soft. Ik zou zeggen van we can't be happy being 1 tenth quicker than the French bloke I used to beat with half a second.
Ah dat heeft ie inmiddels gezegd dus

https://racingnews365.nl/(...)alphatauri-heel-goed
  zondag 10 oktober 2021 @ 00:09:27 #168
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201699816
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 22:21 schreef Nattekat het volgende:
https://the-race.com/form(...)t-working-in-turkey/

Interessant artikel. Bevestigt ook nogmaals dat dit de laatste plek is waar Mercedes nog een flinke klap kan uitdelen.
Zeker! Dank voor het delen. ^O^

Het geeft ook inzicht in de vraag of de auto wel of niet rond Max is ontworpen. Het is in de basis Adrian Newey's ontwerpfilosofie. Dat Max er zo goed mee overweg kan, heeft Newey de ruimte gegeven, om het high-rake concept nog iets verder naar de limiet te pushen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201700501
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 23:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Meer pk had. Of is het niemand opgevallen dat Max met zijn Red Bull dit jaar voor het eerst wel tegen de Mercedessen op kan? Dat komt vast niet omdat hij een paar elfjes heeft die hem vooruit duwen.
[..]
https://www.motorsport.co(...)1-f1-engine/6417395/
Dat is me inderdaad opgevallen. Net als het feit dat Mercedes nog steeds vrij ruim de meeste pk's heeft. Zoals goed te zien was op banen als Portimao en Monza. :)

Het gat tussen alle motoren is sinds 2014 niet zo klein geweest, dat maakt het grootste verschil denk ik.
  zondag 10 oktober 2021 @ 01:54:29 #170
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201700550
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 01:41 schreef MoreDakka het volgende:

Dat is me inderdaad opgevallen. Net als het feit dat Mercedes nog steeds vrij ruim de meeste pk's heeft. Zoals goed te zien was op banen als Portimao en Monza. :)

En hoe zie je dat dan aan de buitenkant?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 10 oktober 2021 @ 08:24:31 #171
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201701044
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 23:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
het licht een tipje van de sluier op waarom de teamgenoten van Max relatief langzamer zijn dan ze in werkelijkheid zouden moeten zijn
Waarvoor de auto zelf langzamer moet zijn.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201701230
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 08:24 schreef daNpy het volgende:

[..]
Waarvoor de auto zelf langzamer moet zijn.
Wat de vraag op roept of je verplicht met 2 gelijke auto's aan de start moet staan?
pi_201701245
Valt wel op dat Mercedes en zelfs bottas de laatste races wel ineens wel wat sneller zijn en de FIA weigert de vermoedens van de koeling gewoon te onderzoeken.

dus nadat ze de achtervleugels van RB ( en sommige andere teams ) hebben aangekaart die bijna gelijk aangepast moesten worden en de pitstops ook en daarna de achterbanden die aangepast werden en ook "toevallig" de kant van mercedes opvielen.onderzoekt de FIA de voorvleugel en motor van Mercedes gewoon maar niet.

Dit lijkt wel op een een gevalletje "voorkeur" en het begint steeds duidelijker te worden.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_201701251
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 23:25 schreef Sjeunie het volgende:
Wen er maar aan, zelfs Bottas is sneller dan Max, Ver mag blij zijn als hij als 3e eindigt...
Ik zie het nog wel gebeuren dat Bottas denkt over racecraft te beschikken. Wat niet zo is. En zichzelf en Max elimineert in de eerste ronde. En dat Lewis vervolgens gewoon makkelijk naar het podium cruised.

#jinxed :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201701262
quote:
9s.gif Op zondag 10 oktober 2021 09:13 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik zie het nog wel gebeuren dat Bottas denkt over racecraft te beschikken. Wat niet zo is. En zichzelf en Max elimineert in de eerste ronde. En dat Lewis vervolgens gewoon makkelijk naar het podium cruised.

#jinxed :@
Ik denk dat Hamilton sowieso makkelijk op het podium komt ook als Bottas en Verstappen de race uit rijden. Dan hangt het er vanaf of Verstappen voor Bottas zit of er achter of het een 1-3 of 2-3 voor Merc wordt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')