abonnement Unibet Coolblue
pi_201691134
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 21:55 schreef halfway het volgende:
En hier rijden de auto's onderhand op theewater. En moeten wij de huizen verwarmen met opgevoerde airco's.
En hier consumeren we ons suf met al die Made in China die met vuile kolenstroom geproduceerd wordt.

Makkelijk wijzen naar China, terwijl de meeste van de vervuiling aldaar feitelijk voor rekening van Westerse landen komt.
pi_201691378
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 09:14 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
En hier consumeren we ons suf met al die Made in China die met vuile kolenstroom geproduceerd wordt.

Makkelijk wijzen naar China, terwijl de meeste van de vervuiling aldaar feitelijk voor rekening van Westerse landen komt.
Is vrijwillig he? Niemand die zegt dat ze moeten.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201691677
En wij maar miljarden moeten gaan betalen voor de plannen van timmerfrans.
De winst daarvan is nu weer weg.

Heeft geen enkele zin.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:29:19 #29
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201692285
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 08:54 schreef fathank het volgende:
Wat een domheid gehuld in interessntdoe
[..]
Heb jij liever een kolencentrale in je achtertuin of 1000 km verderop :?
Vanuit dat punt bekeken kan het mij echt verrekken of er een kolencentrale de Eemshaven of in China staat. Boeit mij echt absoluut niet.

Overall zie ik echter het liefst uberhaupt geen kolencentrales, en als ze dan toch nodig zijn, liever hier in Nederland met 100duizend filters erop dan in China waar ze gewoon volle bak alle troep de lucht in blazen. Als je denkt dat milieu/klimaat een lokale probleem is, dan heb je het echt niet begrepen.
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:33:53 #30
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201692348
Zelfde met dat boerengedoe. Vanwege stikstof regeltjes moet super efficiënt en redelijk schone agrarische bedrijven optiefen. Met als gevolg dat het verplaatst naar landen waar ze de boel gewoon nog platspuiten met heftig gif en de varkens op elkaar gestapeld worden in hun eigen stront.

Heeft per saldo tegen gesteld effect op het geheel. Maar hey! Mijn straatje is schoon. Dat ik het probleem in de tuin van de buren heb geveegd die er een grotere teringzooi van maakt is niet mijn probleem :') .
pi_201693147
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 09:46 schreef halfway het volgende:

[..]
Is vrijwillig he? Niemand die zegt dat ze moeten.
Klopt. Maar als je met je vingertje naar China gaat wijzen in de vorm van "hullie zijn slecht en wij zijn het beste jongetje van de klas" moet je wel eerlijk blijven.

Eerst alle vuile industrie naar Azië verplaatsen en dan gaan pochen dat we hier zo goed bezig zijn en in Azië niks aan klimaat/milieu doen is erg kortzichtig.
pi_201693172
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 13:04 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Klopt. Maar als je met je vingertje naar China gaat wijzen in de vorm van "hullie zijn slecht en wij zijn het beste jongetje van de klas" moet je wel eerlijk blijven.

Eerst alle vuile industrie naar Azië verplaatsen en dan gaan pochen dat we hier zo goed bezig zijn en in Azië niks aan klimaat/milieu doen is erg kortzichtig.
Wat is er verplaatst dan?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201693212
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 13:07 schreef halfway het volgende:

[..]
Wat is er verplaatst dan?
Zo ongeveer alle grootschalige maak-industrie.
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 13:54:55 #34
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_201693504
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 11:29 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Vanuit dat punt bekeken kan het mij echt verrekken of er een kolencentrale de Eemshaven of in China staat. Boeit mij echt absoluut niet.

Overall zie ik echter het liefst uberhaupt geen kolencentrales, en als ze dan toch nodig zijn, liever hier in Nederland met 100duizend filters erop dan in China waar ze gewoon volle bak alle troep de lucht in blazen. Als je denkt dat milieu/klimaat een lokale probleem is, dan heb je het echt niet begrepen.
Milieu is wel degelijk lokaal. En die zogenaamde 100duizend filters hebben ze hier ook niet hoor :'). Kijk anders eens naar De Hoogovens. Gaat lekker daar met die filters ofnietdan.

Ik zie ze verder liever ook niet. Maar als ze er dan toch moeten zijn omdat de Action vol moet blijven liggen dan liever zo ver mogelijk weg.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 14:16:53 #35
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_201693788
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 22:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Pragmatisch gezien snap ik ze wel. Het westen heeft decennialang de boel onder gekakt en is daar heel welvarend door geworden, nu doen de Chinezen het en komt het belerende vingertje tevoorschijn.

Realistisch gezien is het natuurlijk stront egoïstisch en een na mij de zondvloed mentaliteit.
Hm? Maar de Chinezen gingen zelf kolencentrales sluiten. Heeft verder niks met ons vingertje te maken. Ze wilden het zelf al niet vanwege de vervuiling.

Maar door de energiecrisis daar moeten ze wel.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 14:29:58 #36
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 15:52:15 #37
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201694673
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 13:54 schreef fathank het volgende:

[..]
Milieu is wel degelijk lokaal. En die zogenaamde 100duizend filters hebben ze hier ook niet hoor :'). Kijk anders eens naar De Hoogovens. Gaat lekker daar met die filters ofnietdan.

Ik zie ze verder liever ook niet. Maar als ze er dan toch moeten zijn omdat de Action vol moet blijven liggen dan liever zo ver mogelijk weg.
Dus het feit dat zeespiegel stijgt en we hier elke keer miljarden moeten gooien tegen zandmotoren en andere maatregelen is op te lossen door niet hier steenkool te branden maar in China :D .

Daarnaast pak je met Tata als voorbeeld 1 van de weinige fossiele hopeloos achterhaalde installaties dat Nederland rijk is. Ja, inderdaad vergelijkbaar met een gemiddelde kolen centrale in China. Niet vergelijkbaar met de elektriciteits centrale op kolen op Maasvlakte 2 of in de Eemshaven.
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:35:07 #38
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201695023
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 04:46 schreef AchJa het volgende:

[..]
Milieu =/= klimaat.
gewoon de megastallen opruimen

en daaar tijdelijke woningen gaan bouwen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201695120
We weten allemaal dat een belofte van deze door het westen gecreëerde schurkenstaat evenveel waard is als deze van een malafide tweedehands autoverkoper. Hongkong mocht het reeds ervaren wat er over is van het “twee-systemen”-1 land belofte van de Volksrepubliek. Veel beangstigender is het voortdurende gedweep met deze rood-fascistische staat gaande van tech-nerds, gezondheidsfreaks, wetenschappers en allerhande journalisten die dit als het “toekomstige model” zien. Het land waar ze honden met een knuppel de hersenen inslaan, katten levend ik kookpotten gooien, marters levend villen en bewerken met gasbranders, minderheden in werkkampen opsluiten heb beroven van hun organen, vrouwen van minderheden gesteriliseerd en verkracht worden, medische experimenten in Josef Mengele stijl worden gedaan op politieke tegenstanders. Zelfs Hitler bakte het niet zo bruin als het regime van de Uber-psychopaat Xi. En nu lezen we weeral in de krant dat de Nederlandse politiediensten DNA-gegevens blijven uitwisselen met de Chinese overheidsdiensten maar ja de koopman voor de dominee weet je wel 🙄
pi_201695361
Slim. Egoïstisch maar slim. Zo denderen ze het westen met gemak voorbij als wereldmacht
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_201695390
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 16:45 schreef Rebel1978 het volgende:
We weten allemaal dat een belofte van deze door het westen gecreëerde schurkenstaat evenveel waard is als deze van een malafide tweedehands autoverkoper. Hongkong mocht het reeds ervaren wat er over is van het “twee-systemen”-1 land belofte van de Volksrepubliek. Veel beangstigender is het voortdurende gedweep met deze rood-fascistische staat gaande van tech-nerds, gezondheidsfreaks, wetenschappers en allerhande journalisten die dit als het “toekomstige model” zien. Het land waar ze honden met een knuppel de hersenen inslaan, katten levend ik kookpotten gooien, marters levend villen en bewerken met gasbranders, minderheden in werkkampen opsluiten heb beroven van hun organen, vrouwen van minderheden gesteriliseerd en verkracht worden, medische experimenten in Josef Mengele stijl worden gedaan op politieke tegenstanders. Zelfs Hitler bakte het niet zo bruin als het regime van de Uber-psychopaat Xi. En nu lezen we weeral in de krant dat de Nederlandse politiediensten DNA-gegevens blijven uitwisselen met de Chinese overheidsdiensten maar ja de koopman voor de dominee weet je wel 🙄
Het is dat je het donkere verleden van het westen zelf al aanhaalt. Mogen we er wat van vinden? Ja. Mogen we er wat aan doen? Ja. Van mijn part verklaren ze de oorlog aan de Sjinezen, maar we moeten niet schijnheilig gaan lopen doen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:21:37 #42
206731 Mortaxx
Doomer
pi_201695391
Dit is natuurlijk helemaal onze eigen schuld. Gewoon stoppen met ons hyperconsumentisme. Dan valt er in China ook niet veel meer te produceren
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_201699980
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:21 schreef Mortaxx het volgende:
Dit is natuurlijk helemaal onze eigen schuld. Gewoon stoppen met ons hyperconsumentisme. Dan valt er in China ook niet veel meer te produceren
Lees de geschiedenis van China eens even goed door. Die zijn echt niet alleen groot geworden of geweest door consumptie van het westen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_201700452
China moet eigenlijk beschouwd worden als een groot dilemma voor de wereld. Een groot last op de schouders van de wereld. Wat doet dat land eigenlijk goed? Overbevolking dankzij konijnfokkenmentaliteit en lage IQ. Als gerobotiseerde slaven aan de lopende band staan voor een dubbeltje. Vanwege hun overbevolking zijn ze veranderd in allesvreters. Compleet zieke niveau van consumptie. Grootste klimaatvervuiler van de wereld. Dictatuur. Geen mensenrechten. Etnische zuiveringen. Andere landen provoceren en terreinen opeisen.

En alsof dit allemaal niet genoeg is staan de VS en de EU toe dat China nummer 1 wereldmacht wordt dankzij de voordelige handel.

Ziek.
  zondag 10 oktober 2021 @ 02:06:41 #45
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_201700593
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 01:31 schreef Werkperd het volgende:
China moet eigenlijk beschouwd worden als een groot dilemma voor de wereld. Een groot last op de schouders van de wereld. Wat doet dat land eigenlijk goed? Overbevolking dankzij konijnfokkenmentaliteit en lage IQ. Als gerobotiseerde slaven aan de lopende band staan voor een dubbeltje. Vanwege hun overbevolking zijn ze veranderd in allesvreters. Compleet zieke niveau van consumptie. Grootste klimaatvervuiler van de wereld. Dictatuur. Geen mensenrechten. Etnische zuiveringen. Andere landen provoceren en terreinen opeisen.

En alsof dit allemaal niet genoeg is staan de VS en de EU toe dat China nummer 1 wereldmacht wordt dankzij de voordelige handel.

Ziek.
Wut? Hoe kun je nou zeggen dat Chinezen fokken als konijnen terwijl ze 1 van de laagste geboortecijfers ter wereld hebben. Hun bevolking krimpt notabene. Als ze zo doorgaan halveert hun populatie eind deze eeuw...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_201700897
quote:
2s.gif Op zondag 10 oktober 2021 02:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Wut? Hoe kun je nou zeggen dat Chinezen fokken als konijnen terwijl ze 1 van de laagste geboortecijfers ter wereld hebben. Hun bevolking krimpt notabene. Als ze zo doorgaan halveert hun populatie eind deze eeuw...
Veel pre- WWII Europese Joodse stijl en 9/11 retoriek over een land en bevolking gebaseerd op vooroordelen en wat ze van boven wordt gevoedt door politici en media. Veel van wat deze quasimodo roept heeft hij van de media net zoals de meeste mensen. Europa moet echt meer gaan investeren in kwaliteitslessen brede historie, sociologie, antropologie, filosofie en diverse velden humanistiek van zowel Europa als andere culturen. Zonde die lerarentekort. Eeuwig zonde waardoor mijn rant niet meer dan een hele natte droom is.

Alles over laten aan politici, media en denktanks die het sociale gedachtegoed vormen van het publiek blijkt keer op keer funest te zijn. Die hiaten (leegte) van kennis over andere landen wordt gretig gevuld door media, politici en denktanks voor politieke en ideologische doeleinden. Totaal geen balans meer. Slecht hier en daar.

Jij bent een toffe peer. Ik heb in de afgelopen jaren gemerkt dat je oor hebt voor andere perspectieven. Die mensen zijn op een hand te tellen. We graven ons graag in op oude posities en zijn vaak slachtoffer van confirmation bias. Geholpen door zoekmachines en sociale media die laten zien wat we graag lezen en horen. Een informatiebubbel die ons verder versterkt in onze eigen overtuigingen. Algoritmes moeten door een centrale cyberautoriteit gereguleerd gaan worden. Een stukje modernisering van het centrale overheidsmodel.

[ Bericht 8% gewijzigd door Peppert op 10-10-2021 14:09:53 ]
  zondag 10 oktober 2021 @ 07:25:56 #47
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201700906
Tussen nu en 2050 gaat de energiebehoefte van de wereld met 50% omhoog.

Succes met je zonnepanelen, het is gewoon niet realistisch.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 10 oktober 2021 @ 07:46:16 #48
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201700940
Zodra we de energiebehoefte of uitstoot per capita hebben gehalveerd, verdubbeld de wereldbevolking tot de nieuwste grens.

Maar mensen moeten wat te doen hebben. Ik vind het wel vermakelijk om te doen alsof we meer kunnen doen dan het proces een heel klein beetje remmen. Het levert in elk geval weer economische stroming op terwijl een globale gemeenschappelijke vijand tot verbinding kan leiden.

Het idee van maakbare wereld en klimaatverandering is nu diepgeworteld, werk mee, verdien er geld aan, leef je leven en sterf gelukkig. Het liefst met minder dan twee kinderen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201701401
Door de uitstoot van deze weer aangezette centrales zijn al onze Nederlandse klimaatinspanningen van dit jaar in drie uurtjes teniet gedaan. Laat dat even op je inwerken. Heeft dat wat wij doen voor miljarden dan nog zin?
  Redactie Sport zondag 10 oktober 2021 @ 10:46:24 #50
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201701900
“Maar hunnie doen het ook”

Dus als China van het dak springt, moeten wij dat dan ook maar doen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')