abonnement Unibet Coolblue
pi_201711176
pi_201712946
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 22:34 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ik heb al vaker gezegd dat Nederland (en vooral steden) eigenlijk te klein is/zijn om vuurwerk af te steken.
Ga je het verbieden, dan gaan mensen het in België halen en steken ze het af wanneer ze daar zin in hebben. Het opent de markt boor illegaal vuurwerk nog meer.
Mijn voorstel zou zijn:

Op 31 december overdag overal vuurwerk verbieden, met uitzondering van een stookveld dat aangewezen wordt in elke gemeente. Dit kan een akker zijn op het platteland, een plein, industriegebied enz. en daar is toezicht van politie en brandweer. Beetje de carbid gedachte, alleen dan met vuurwerk. Knalvuurwerk, rotjes, pijlen, siervuurwerk, alles mag. Als het maar legaal vuurwerk is.
Daar mag gestookt worden van 10:00 tot 20:00 uur.
Tussen 20:00 uur en 00:00 uur dus nergens vuurwerk, doe je dat wel, dikke boete en je zooi inleveren.
In dit tijdstip kunnen mensen nog met de hond de straat op, een pilsje pakken, wat eten, conference kijken enz.
Om 00:00 uur mag er een half uur siervuurwerk afgestoken worden.
Op deze manier is er voor mensen en dieren zo min mogelijk overlast.

Ik denk dat dit 1 van de weinige oplossingen is waar beide partijen zich in zouden kunnen vinden.
Ja laten we allemaal mensen met vuurwerk op 1 plek zetten :')
pi_201713118
Ik wacht nog wel even met vuurwerk bestellen/kopen. Eerst maar eens zien of ik überhaupt ga stoken dit jaar.
  maandag 11 oktober 2021 @ 10:21:12 #29
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201713691
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:02 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Ja laten we allemaal mensen met vuurwerk op 1 plek zetten :')
Wat is daar vreemd aan?
Iedereen die daar aanwezig is weet dat er vuurwerk afgestoken wordt en kan een vuurwerkbril dragen.
Geen omstanders meer die toevallig geraakt worden.
Als je het op een normale manier afsteekt (er is toezicht van politie) kan er weinig fout gaan.
pi_201714349
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:21 schreef tja77 het volgende:

[..]
Wat is daar vreemd aan?
Iedereen die daar aanwezig is weet dat er vuurwerk afgestoken wordt en kan een vuurwerkbril dragen.
Geen omstanders meer die toevallig geraakt worden.
Als je het op een normale manier afsteekt (er is toezicht van politie) kan er weinig fout gaan.
Ja en er rijdt nooit iemand door rood in Nederland
  maandag 11 oktober 2021 @ 11:25:29 #31
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201714391
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:20 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Ja en er rijdt nooit iemand door rood in Nederland
Zeg ik dat dan?
Handhaving wordt op deze manier makkelijker.
Overlast wordt op deze manier minder.
Rotzooi wordt makkelijker om op te ruimen.
Je kunt het wel overal mee oneens zijn, maar Nederland wordt steeds voller en drukker en de roep om een totaalverbod wordt steeds luider. Steeds meer soorten vuurwerk worden verboden en afsteektijden worden geminimaliseerd. Het is een kwestie van tijd, tot er helemaal niks meer afgestookt mag worden.
pi_201715301
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 22:34 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ik heb al vaker gezegd dat Nederland (en vooral steden) eigenlijk te klein is/zijn om vuurwerk af te steken.
Ga je het verbieden, dan gaan mensen het in België halen en steken ze het af wanneer ze daar zin in hebben. Het opent de markt boor illegaal vuurwerk nog meer.
Mijn voorstel zou zijn:

Op 31 december overdag overal vuurwerk verbieden, met uitzondering van een stookveld dat aangewezen wordt in elke gemeente. Dit kan een akker zijn op het platteland, een plein, industriegebied enz. en daar is toezicht van politie en brandweer. Beetje de carbid gedachte, alleen dan met vuurwerk. Knalvuurwerk, rotjes, pijlen, siervuurwerk, alles mag. Als het maar legaal vuurwerk is.
Daar mag gestookt worden van 10:00 tot 20:00 uur.
Tussen 20:00 uur en 00:00 uur dus nergens vuurwerk, doe je dat wel, dikke boete en je zooi inleveren.
In dit tijdstip kunnen mensen nog met de hond de straat op, een pilsje pakken, wat eten, conference kijken enz.
Om 00:00 uur mag er een half uur siervuurwerk afgestoken worden.
Op deze manier is er voor mensen en dieren zo min mogelijk overlast.

Ik denk dat dit 1 van de weinige oplossingen is waar beide partijen zich in zouden kunnen vinden.
Nee, deze partijen en tegenstanders zijn voor een totaalverbod.

De vuurwerkbond is zelf met het voorstel gekomen om rotjes en pijlen af te schaffen om een totaalverbod af te wenden. Geef ze 1 vinger… (no pun intended :P )

Het heeft geen zin om compromissen te sluiten en dat moeten we ook niet willen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_201716169
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:25 schreef tja77 het volgende:

[..]
Zeg ik dat dan?
Handhaving wordt op deze manier makkelijker.
Overlast wordt op deze manier minder.
Rotzooi wordt makkelijker om op te ruimen.
Je kunt het wel overal mee oneens zijn, maar Nederland wordt steeds voller en drukker en de roep om een totaalverbod wordt steeds luider. Steeds meer soorten vuurwerk worden verboden en afsteektijden worden geminimaliseerd. Het is een kwestie van tijd, tot er helemaal niks meer afgestookt mag worden.
Waar haal je het vandaan dat de roep om een verbod groter wordt? worden de mensen die het wel leuk vinden iets gevraagd? het zijn alleen de klimaatdrammers die je hoort
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:29:23 #34
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_201716323
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:02 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Ja laten we allemaal mensen met vuurwerk op 1 plek zetten :')
Gewoon een vuurwerkfestival organiseren met duizenden tegelijk op een plein vuurwerk afsteken.
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:14:01 #35
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201716769
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:08 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Waar haal je het vandaan dat de roep om een verbod groter wordt? worden de mensen die het wel leuk vinden iets gevraagd? het zijn alleen de klimaatdrammers die je hoort
https://www.nu.nl/weekend(...)lle-problemen-op.amp

https://www.trouw.nl/nieu(...)nen-de-vvd~bd507f29/

https://amp.nos.nl/artike(...)drag-veranderen.html

https://www.rtlnieuws.nl/(...)aties-tegen-vuurwerk

https://www.gelderlander.(...)alvuurwerk~affc6846/

https://www.hartvannederl(...)l-vuurwerk-verbieden

https://www.trouw.nl/nieu(...)-verdienen~b4516ad6/

https://www.gelderlander.(...)es-creeren~a8a7cda1/

Enz. Enz.
Het is al jaren gaande, steeds meer instanties willen een algeheel vuurwerkverbod.
En wees eerlijk, wat is er eigenlijk positief aan vuurwerk?
En ja ik steek het al -tig jaar met plezier af.
  Redactie Sport maandag 11 oktober 2021 @ 15:41:48 #36
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201717191
Érg mooi. Amsterdam _O-
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201717201
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:14 schreef tja77 het volgende:
En wees eerlijk, wat is er eigenlijk positief aan vuurwerk?
Kunst, saamhorigheid, voor sommige positief effect op de gemoedstoestand, emotie, je leert ook veel van.

- zegt iemand die wel een enorme bias heeft...
pi_201717237
Verschil met vorige jaarwisseling is dat er nu wel vuurwerk verkocht mag worden.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_201718590
quote:
7s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:42 schreef Qunix het volgende:

[..]
Kunst, saamhorigheid, voor sommige positief effect op de gemoedstoestand, emotie, je leert ook veel van.

- zegt iemand die wel een enorme bias heeft...
Ik denk dat hij een autist ofzo
  maandag 11 oktober 2021 @ 18:05:27 #40
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201718815
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:33 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Ik denk
Oei, en daar ging je de fout in.
  maandag 11 oktober 2021 @ 18:14:18 #41
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201718908
quote:
7s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:42 schreef Qunix het volgende:

[..]
Kunst, saamhorigheid, voor sommige positief effect op de gemoedstoestand, emotie, je leert ook veel van.

- zegt iemand die wel een enorme bias heeft...
Kunst? Uhhh, oké.
En die andere “voordelen” wegen op tegen de nadelen?
De kosten in de zorg? Overlast? De belasting voor het milieu enz.?
Ik ben zelf een fervent vuurwerkstoker maar heb steeds meer moeite om de positieve kanten van vuurwerk in te zien. En ja natuurlijk zou ik balen als het totaalverbod er komt, en geloof me dat komt er. Ik geef het nog een paar jaar en dan is het afgelopen met de pret.
Nederland wordt voller en voller, en steeds meer zaken die voor (over)last zorgen worden de kop ingedrukt.
pi_201719492
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:14 schreef tja77 het volgende:

[..]
Kunst? Uhhh, oké.
En die andere “voordelen” wegen op tegen de nadelen?
De kosten in de zorg? Overlast? De belasting voor het milieu enz.?
Ik ben zelf een fervent vuurwerkstoker maar heb steeds meer moeite om de positieve kanten van vuurwerk in te zien. En ja natuurlijk zou ik balen als het totaalverbod er komt, en geloof me dat komt er. Ik geef het nog een paar jaar en dan is het afgelopen met de pret.
Nederland wordt voller en voller, en steeds meer zaken die voor (over)last zorgen worden de kop ingedrukt.
Waar ik echt geen problemen mee heb is dat er een soort van rijbewijs kan komen voor de echte liefhebbers zodat zij nog wel mogen afsteken, met als doel voor hun buurt een show neer te zetten (misschien zelfs deels gedoneerd door buren en/of buurt/gemeente). Dan zou ik het ook nog steeds naar mijn zin hebben en is het beter gereguleerd. Jij als liefhebber moet dan wel een plaats aangewezen krijgen, zelf je projectje maken met een bepaald budget en met enkele andere op veilige afstand lekker zelf stoken.
Zo zie ik de toekomst wat vrijwel voor alle partijen positief zal uitpakken.

In plaats van alleen het negatieve te benoemen, zoek naar dingen die wel kunnen, waarbij alle partijen (deels) hun zin krijgen en je hebt een kans om onze hobby niet verloren te laten gaan.


Edit: Ohja, dit idee was trouwens niet positief overgekomen bij vele instanties en liefhebbers. Ik geloof dat er zelf bedreigingen waren naar een persoon die dit voorstelde bij de overheid.
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 21:10:20 #43
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_201721598
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:02 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Ja laten we allemaal mensen met vuurwerk op 1 plek zetten :')
Dat moest ik ooit jaren geleden op vakantie in België, dat was echt levensgevaarlijk :') _O-
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  maandag 11 oktober 2021 @ 21:40:32 #44
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201722334
quote:
2s.gif Op maandag 11 oktober 2021 21:10 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Dat moest ik ooit jaren geleden op vakantie in België, dat was echt levensgevaarlijk :') _O-
Dat ligt dan toch echt aan de mensen die het afsteken.
In Spanje kan het ook prima op pleintjes, en daar wordt vuurwerk afgestoken wat hier als zwaar illegaal wordt beschouwd.
Maar een straat waar mensen gewoon de hond kunnen uitlaten en Truus d’r boodschappen doet is in jouw optiek veiliger dan een plein waaronder toezicht van politie, vuurwerk door liefhebbers wordt afgestoken?

Oké dan.
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 21:42:00 #45
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_201722362
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 21:40 schreef tja77 het volgende:

[..]
Dat ligt dan toch echt aan de mensen die het afsteken.
In Spanje kan het ook prima op pleintjes, en daar wordt vuurwerk afgestoken wat hier als zwaar illegaal wordt beschouwd.
Maar een straat waar mensen gewoon de hond kunnen uitlaten en Truus d’r boodschappen doet is in jouw optiek veiliger dan een plein waaronder toezicht van politie, vuurwerk door liefhebbers wordt afgestoken?

Oké dan.
Het lag ook aan de mensen, veel dronken Duitsers toen, was niet te doen, de raketen vlogen je om de oren :')
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_201744563
Als mensen gewoon normaal doen is er ook niets aan de hand.
Dus niet afsteken bij mensen en dieren, zodra die op afstand zijn kan het.

Als ik een cobraatje heb branden hou ik iedereen op afstand.
Laat staan een box van een paar minuten.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_201744578
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 19:17 schreef Aiciu het volgende:
Als mensen gewoon normaal doen is er ook niets aan de hand.
Dus niet afsteken bij mensen en dieren, zodra die op afstand zijn kan het.

Als ik een cobraatje heb branden hou ik iedereen op afstand.
Laat staan een box van een paar minuten.
helaas is dat niet het normaal van iedereen ;(
  woensdag 13 oktober 2021 @ 19:53:31 #48
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201745020
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 19:19 schreef mschol het volgende:

[..]
helaas is dat niet het normaal van iedereen ;(
Wat ik ook veel zie, is dat juist op het moment dat er veel vuurwerk wordt afgestoken (tussen 00:00 uur en 00:30 uur) er legio mensen zijn die schijnbaar persé de straat op moeten. Niet alleen om nieuwjaar te wensen, maar ook om de kroeg in te duiken of weet ik verl wat.
Wacht gewoon ff.
pi_201745672
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 19:53 schreef tja77 het volgende:

[..]
Wat ik ook veel zie, is dat juist op het moment dat er veel vuurwerk wordt afgestoken (tussen 00:00 uur en 00:30 uur) er legio mensen zijn die schijnbaar persé de straat op moeten. Niet alleen om nieuwjaar te wensen, maar ook om de kroeg in te duiken of weet ik verl wat.
Wacht gewoon ff.
Sowieso eerst vuurwerk kijken en daarna pas zelf afsteken _O_
N A P O L I
C A M P A N I A
  Moderator woensdag 13 oktober 2021 @ 20:41:43 #50
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201745696
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 20:38 schreef Aiciu het volgende:

[..]
Sowieso eerst vuurwerk kijken en daarna pas zelf afsteken _O_
Inderdaad, mooi kalm aan.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')