abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:23:46 #101
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201857012
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 08:44 schreef myShizzle het volgende:
"Ik wil geen Koude Oorlog met China,
Hopelijk blijft dat zo. Met een nieuwe wapenwedloop en Risk spelen op het wereldtoneel is niemand geholpen. Het geld kan beter worden besteed.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:31:05 #102
8781 crew  Frutsel
pi_201861933
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:23 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Hopelijk blijft dat zo. Met een nieuwe wapenwedloop en Risk spelen op het wereldtoneel is niemand geholpen. Het geld kan beter worden besteed.
Die koude oorlog is al gaande, met name digitaal, denk ik

Het zal me benieuwen hoever de Amerikanen gaan voor de verdediging van Taiwan en hoe het Amerikaanse volk hier tegen aan kijkt. Daarnaast ben ik benieuwd hoe ver de Chinezen zullen gaan met hun inlijving van Taiwan.

Taiwan gewoon inlijven in de NAAVO? (Noord Atlantische & Aziatische Verdrags Organisatie) :P

Benieuwd of het eiland over 10 jaar nog bestaat onder de huidige naam.
pi_201862073
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 15:31 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Die koude oorlog is al gaande, met name digitaal, denk ik

Het zal me benieuwen hoever de Amerikanen gaan voor de verdediging van Taiwan en hoe het Amerikaanse volk hier tegen aan kijkt. Daarnaast ben ik benieuwd hoe ver de Chinezen zullen gaan met hun inlijving van Taiwan.

Taiwan gewoon inlijven in de NAAVO? (Noord Atlantische & Aziatische Verdrags Organisatie) :P

Benieuwd of het eiland over 10 jaar nog bestaat onder de huidige naam.
Taiwan is niet zo maar even in te nemen door China. Aangezien de Taiwanezen vrij veel waarde hechten aan hun vrijheid hebben ze een vrij goed modern leger wat zeker tot de laatste snik zal doorvechten. Het zal ontzettend veel doden kosten aan de kant van China. Nu hebben ze genoeg mensen, maar als ze zoveel moeten inzetten op de verovering van een eiland met een bevolking die echt niet wil zullen ze minder grip hebben op andere delen van China waar de bevolking ook wel een beetje klaar is met de onderdrukking.

Taiwan bij de NAVO zou kunnen. Evengoed kunnen landen in Azi zelf ook een verdedigingspact opzetten tegen het communistische China. Australi, Japan, Nieuw-Zeeland, Zuid-Korea, Taiwan maar ook landen als India en Filipijnen hebben daar denk ik wel oren naar.

Al met al is China een asociaal probleemkindje waar we vroeg of laat mee moeten afrekenen. Begin zou zijn om productie van allerhande spullen weer in eigen handen te nemen als westen zijnde.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2021 15:44:21 ]
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:31:23 #104
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_201863023
Als india ook tegelijk zou aanvallen aan de andere kant dan heeft China wel haar handen vol. Dat zouden ze nooit handlen.

Maar india heeft hun eigen zorgen op dit moment
pi_201864919
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 17:31 schreef KingRoland het volgende:
Als india ook tegelijk zou aanvallen aan de andere kant dan heeft China wel haar handen vol. Dat zouden ze nooit handlen.

Maar india heeft hun eigen zorgen op dit moment
Heb meerdere berichten gezien op twitter waar zowel India als China zich opmaken voor een evt oorlog
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201865110
India's military gets combat-ready near China border

https://www.yahoo.com/lif(...)soc_trk=tw&tsrc=twtr

India deploys Pinaka, Smerch rocket system on China border

Read more at:
https://economictimes.ind(...)t&utm_campaign=cppst
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201865130
‘Vile’: China threatens European Union over vote in support of Taiwan

https://news.yahoo.com/vi(...)soc_trk=tw&tsrc=twtr
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201865155
U.S. defense secretary promises NATO, Taiwan, EU broad support

https://www.reuters.com/w(...)-support-2021-10-22/
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201865209
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201865656
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:11 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Oorlogsgeile democraten weer hoor, vorige president was tenminste een vredestichter.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_201866154
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:38 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Oorlogsgeile democraten weer hoor, vorige president was tenminste een vredestichter.
Trump had Taiwan ook gesteund. Ook militair indien nodig.
pi_201866782
Ja, spanningen lopen duidelijk al een aantal jaren geleidelijk op door de groeiende Chinese economie en de gevolgen die dat heeft voor de globale machtsbalans. Deze week ook Chinese en Russische militaire oefeningen rond de twee Japanse hoofdeilanden.

[ Bericht 14% gewijzigd door Peppert op 22-10-2021 22:05:10 ]
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:47:55 #113
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_201866789
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:38 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Oorlogsgeile democraten weer hoor, vorige president was tenminste een vredestichter.
Ga naar POL kun je lachen.

daar is bijna iedereen een democraat en zeiken ze nog steeds over trump
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:49:39 #114
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_201866814
Als India ook aanvalt aan de andere kant dan is het helemaal mooi

never dat China dat aan kan en zeker rond dat gebied dat strategisch enorm belangrijk is i.v.m. Tibet en de bergen
Daar heb je een hoop mankracht voor nodig.
pi_201866852
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 21:49 schreef KingRoland het volgende:
Als India ook aanvalt aan de andere kant dan is het helemaal mooi

never dat China dat aan kan en zeker rond dat gebied dat strategisch enorm belangrijk is i.v.m. Tibet en de bergen
Daar heb je een hoop mankracht voor nodig.
De Chinezen hebben naar verluidt 100 van hun meest moderne rakettenwerpers in die regio geplaatst. India is het probleem niet voor China. Taiwan is de zware hoofdpijndossier voor Beijing.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:54:31 #116
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_201866876
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 21:52 schreef Peppert het volgende:

[..]
De Chinezen hebben naar verluidt 100 van hun meest moderne rakettenwerpers in die regio geplaatst. India is het probleem niet voor China. Taiwan is de zware hoofdpijndossier voor Beijing.
India heeft ook dezelfde wapens daar geplaatst. Die regio is voor India vl belangrijker dan voor China.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:58:53 #117
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_201866957
En laten we niet doen alsof China geen moeite hoeft te doen tegen India en zeker in de bergen. Als het daar tot een oorlog komt zal toch wel een aardig gedeelte van het leger van China wegvallen.

China zit daar echt niet op te wachten met Taiwan in het achterhoofd. Die willen geen gezichtsverlies zoals ze het daar mooi omschrijven.
pi_201866970
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 21:54 schreef KingRoland het volgende:

[..]
India heeft ook dezelfde wapens daar geplaatst. Die regio is voor India vl belangrijker dan voor China.
Dit is hoe een overgrote deel van de grens tussen China en India uit ziet. Niet geschikt voor grote troepenformaties. De Himalayas zijn voor beide landen een zeer welkome buffer. Het houdt de confrontaties aan de grens klein en compact. Als de Indirs hun aandacht kwijt zijn aan China slaan de Pakistanen geheid toe in Kashmir omdat probleem voor eens en altijd op te lossen. Naar verluidt heeft het Chinese leger al Pakistaanse generaals opgenomen in de PLA Strategic Support Force om samen militair te kunnen cordineren rekening houdend met India. Ze cordineren militair samen met de Russen richting Japan, cordineren militair met de Pakistanen richting India en houden het nucleaire en tot op de tanden bewapende met simpele artillerie Noord-Korea aan als buffer met Zuid-Korea.





[ Bericht 5% gewijzigd door Peppert op 22-10-2021 22:25:48 ]
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:25:35 #119
88815 The_Emotion
98.3
pi_201867393
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 22:00 schreef Peppert het volgende:

[..]
Dit is hoe een overgrote deel van de grens tussen China en India uit ziet. Niet geschikt voor grote troepenformaties. De Himalayas zijn voor beide landen een zeer welkome buffer. Het houdt de confrontaties aan de grens klein en compact. Als de Indirs hun aandacht kwijt zijn aan China slaan de Pakistanen geheid toe in Kashmir omdat probleem voor eens en altijd op te lossen. Naar verluidt heeft het Chinese leger al Pakistaanse generaals opgenomen in de PLA Strategic Support Force om samen militair te kunnen cordineren rekening houdend met India. Ze cordineren militair samen met de Russen richting Japan, militair met de Pakistanirs richting India en houden Noord-Korea aan als buffer met Zuid-Korea.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De Himalaya is idd een onherbergzaam terrein om daar conflicten militair op te lossen.
Maar op je kaartje zie ik wat opvallends, namelijk dat er heel veel rivieren hun bron in Tibet hebben.
China hoeft niet eens militair in te grijpen bij een conflict met India, of andere gebieden in de regio... ze draaien gewoon de kraan dicht.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_201867520
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 22:25 schreef The_Emotion het volgende:

[..]
De Himalaya is idd een onherbergzaam terrein om daar conflicten militair op te lossen.
Maar op je kaartje zie ik wat opvallends, namelijk dat er heel veel rivieren hun bron in Tibet hebben.
China hoeft niet eens militair in te grijpen bij een conflict met India, of andere gebieden in de regio... ze draaien gewoon de kraan dicht.
Dan weet je zeker dat het een open oorlog wordt. Met steun van vele andere landen. En vergeet niet dat India een nucleaire macht is.
pi_201867582
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 22:25 schreef The_Emotion het volgende:

[..]
De Himalaya is idd een onherbergzaam terrein om daar conflicten militair op te lossen.
Maar op je kaartje zie ik wat opvallends, namelijk dat er heel veel rivieren hun bron in Tibet hebben.
China hoeft niet eens militair in te grijpen bij een conflict met India, of andere gebieden in de regio... ze draaien gewoon de kraan dicht.
Ja, ik weet dat China een wapen in handen heeft met de watertoren van Azi beter bekend als de Tibetaanse hoogvlakte. Het probleem had in de jaren 60 opgelost kunnen worden toen Zhou Enlai en Chen Yi een voorstel deden aan Nehru. Volgens mij hield het voorstel in Aksai Chin richting de Chinezen en Aranuchal Pradesh richting de Indirs. De meeste landconflicten zijn opgelost zoals met Rusland, Vietnam, Myanmar, Pakistan, Centraal Aziatische landen middels grensverdragen maar de Chinees-Indiase grensproblematiek blijft dooretteren. Ik kan niet anders dan concluderen dat het probleem tussen India en China dieper zit. De Indirs zijn oncomfortabel met het feit dat de Chinezen steeds meer aanwezig zijn in Zuid-Azi en de Pakistaans-Chinees corridor (CPEC) die volgens New Delhi over Indiaas grondgebied loopt. De Chinezen kunnen het weer niet waarderen dat New Delhi de Tibetan government in exile huisvest in Dharmsala. Lopen meerdere tientallen jaren oude irritanten in die relatie behalve de grensproblematiek. De Chinezen moeten trouwens ook met Bhutan nog hun landsgrenzen demarcheren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Peppert op 22-10-2021 23:08:00 ]
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:38:43 #122
88815 The_Emotion
98.3
pi_201867654
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 22:31 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dan weet je zeker dat het een open oorlog wordt. Met steun van vele andere landen. En vergeet niet dat India een nucleaire macht is.
China zal wel slim genoeg zijn om dat te voorkomen, echter beschikken ze met de waterbronnen wel een gigantisch pressiemiddel.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_201867840
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 22:38 schreef The_Emotion het volgende:

[..]
China zal wel slim genoeg zijn om dat te voorkomen, echter beschikken ze met de waterbronnen wel een gigantisch pressiemiddel.
India beschikt met kernwapens over minstens net zo'n bedreigend pressiemiddel.

Zodra de rivieren ingedamd worden is het oorlog tussen India en China, een open oorlog.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:05:21 #124
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_201868061
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 22:38 schreef The_Emotion het volgende:

[..]
China zal wel slim genoeg zijn om dat te voorkomen, echter beschikken ze met de waterbronnen wel een gigantisch pressiemiddel.
China zal dat nooit doen want dan is het oorlog
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:16:21 #125
88815 The_Emotion
98.3
pi_201868244
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 22:52 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
India beschikt met kernwapens over minstens net zo'n bedreigend pressiemiddel.

Zodra de rivieren ingedamd worden is het oorlog tussen India en China, een open oorlog.
China heeft ook nukes ter beschikking, die kunnen ze inzetten om de boel de verdoemenis in te helpen, of ze doen het niet, zelfde geldt voor India.
Maar met waterbronnen kan je iets meer mee dan enkel afsluiten, zoals bijvoorbeeld restjes vleermuizensoep er in leeggieten.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_201868323
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 23:16 schreef The_Emotion het volgende:

[..]
China heeft ook nukes ter beschikking, die kunnen ze inzetten om de boel de verdoemenis in te helpen, of ze doen het niet, zelfde geldt voor India.
Maar met waterbronnen kan je iets meer mee dan enkel afsluiten, zoals bijvoorbeeld restjes vleermuizensoep er in leeggieten.
De Amerikanen lieten de waterbron van Afghanistan naar Iran droogleggen als de verhalen kloppen. Het was mij onbekend totdat ik dit jaar achterkwam. De vorige Afghaanse regering werd ervan beschuldigd door Teheran de Helmand rivier naar Iran dicht te knijpen onder druk van de Amerikanen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Peppert op 22-10-2021 23:26:34 ]
pi_201868456
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 23:16 schreef The_Emotion het volgende:

[..]
China heeft ook nukes ter beschikking, die kunnen ze inzetten om de boel de verdoemenis in te helpen, of ze doen het niet, zelfde geldt voor India.
Maar met waterbronnen kan je iets meer mee dan enkel afsluiten, zoals bijvoorbeeld restjes vleermuizensoep er in leeggieten.
Waterbronnen vergiftigen bedoel je met massamoord tot gevolg. Ja, dan is het zeker oorlog en niet alleen met India.
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:44:11 #128
88815 The_Emotion
98.3
pi_201868536
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 23:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Waterbronnen vergiftigen bedoel je met massamoord tot gevolg. Ja, dan is het zeker oorlog en niet alleen met India.
Ik bedoel meer dat je met waterbronnen creatiever mee om kan gaan, dan met nukes gooien.
Afsluiten kan, vergiftigen kan, reguleren kan, koffiekan, theekan, waterkan.
En van China heb ik sterk de indruk dat ze het spelletje sluimerend spelen, dan radicaal op het rode knopje drukken.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_201868629
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 23:44 schreef The_Emotion het volgende:

[..]
Ik bedoel meer dat je met waterbronnen creatiever mee om kan gaan, dan met nukes gooien.
Afsluiten kan, vergiftigen kan, reguleren kan, koffiekan, theekan, waterkan.
En van China heb ik sterk de indruk dat ze het spelletje sluimerend spelen, dan radicaal op het rode knopje drukken.
China kan vrij weinig met die waterbronnen want als ze er wel wat substantieels mee doen is dat voor India een legitieme reden om een oorlog te starten.
pi_201870586
Tibet, Oeigoeren, Hongkong, het houdt niet op, niet vanzelf.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_201874082
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 10:30 schreef Montagui het volgende:
Tibet, Oeigoeren, Hongkong, het houdt niet op, niet vanzelf.
Het valt mij hartstikke mee. Als je kijkt naar de Amerikanen dan is de lijst veel uitgebreider met alleen de laatste 20 jaar war on terror grote delen van het midden-oosten platgelegd en honderdduizenden doden. Het laatste serieuze wapengekletter van de Chinezen was in de jaren 70 en 80 met de Vietnamezen en ze hebben deels hun zin gekregen met een verdrag voor het demarcheren van de landgrenzen waar niemand grondgebied verloor (twee kleine stukjes uitgewisseld met elkaar) maar waar dat hoofdpijndossier eindelijk over is. Het Chinese leger was echt totaal bagger. Dat kan ik je wel vertellen. Heel slecht gepresteerd. Ik zie hier en daar wat skirmishes over de zuid-chinese zee en serieuze spanningen met Taiwan en wat minder serieuze spanningen met India waarbij vorig jaar wat doden vielen.

Ik neem alleen de spanningen met Taiwan, Japan en VS serieus. India staat bij mij helemaal beneden op plaats 2. Ook vanwege de Himalayas die als buffer functioneren. De rest is cruise control en vriendelijk (Rusland, Pakistan, Mongoli, Afghanistan, Centraal-Aziatische landen, Noord-Korea). Vietnam is onvriendelijk maar geeft ze tot op heden geen problemen als het gaat om hun veiligheidsinteresses dus dan blijft het koud in de diplomatieke kringen maar verder niks aan het handje behalve boten die tegen elkaar op botsen in het martieme domein. Taiwan is hun Cuba voor de deur. Als het 10.000 km verderop lag in Oceani dan zou het ze waarschijnlijk veel minder boeien. Als je die technologie hebt stel het aan ze beschikbaar.

Zelfs India en China hebben een belangrijke gedeelde belang. Dat is het counteren van de EU en VS als het gaat om de Wereldhandelsorganisatie (WTO) zoals ze jarenlang gezamenlijk deden in de Doha-ronden. Zij hebben geen belang bij de neoliberale handelsregels en visies die de EU en VS ambieren.

https://en.wikipedia.org/wiki/Doha_Development_Round

[ Bericht 8% gewijzigd door Peppert op 23-10-2021 19:00:06 ]
pi_201879609
Ook Japan gaat zich ermee bemoeien

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201880657
Absoluut. De Chinese en Japanse regering kunnen elkaars bloed wel drinken. Historische ballast. Nobuo Kishi is als klap op de vuurpijl ook nog eens kleinzoon van een klasse A-oorlogscrimineel (Nobusuke Kishi) die in de jaren 30 in Noordoost China huis heeft gehouden. De bijnaam was 'Monster van Showa'. Ook dat doet de zaak geen goed. Het is net alsof de kleinzoon van Heinrich Himmler een ministerpost in Duitsland bekleedt anno 2021. Ik praat nooit over deze zware onderwerpen, maar zal het voor een keer delen in dit topic. De Japanners op hun beurt nodigen graag militair niet-regionale landen uit omdat ze druk voelen door China, Rusland en Noord-Korea.

De Chinezen en Russen hebben deze week 10 oorlogsschepen in een gecordineerde militaire actie vlak voor de kust van de Japanse hoofdeilanden gestuurd en om de twee Japanse hoofdeilanden laten varen. Dat is de allereerste keer. Tot vorige week lieten ze hun afkeuring jarenlang alleen maar merken met wat woorden richting Tokyo. Waarschijnlijk als signaal na wat ze als de nodige provocatieve uitspraken en acties interpreteerden vanuit Tokyo de afgelopen maanden. Dit is mijn laatste post in dit topic. Ik heb te veel gepost in dit topic.

twitter


China relaties met buurlanden van goed/acceptabel/oke naar koud naar vijandig. Dit is gebaseerd op mijn eigen beschouwingen & ideen.

quote:
Ranking 24 oktober 2021

1. Goed - acceptabel - oke:
1. Pakistan
2. Laos
3. Rusland
4. Tajikstan
5. Mongoli
6. Kyrgizstan
7. Noord Korea
8. Nepal
9. Cambodia (delen geen grenzen)
10. Afghanistan

2. Koud
1. Vietnam
2. Zuid Korea
3. Myanmar
4. Bhutan

3. Vijandig
1. Taiwan
2. Japan
3. Filipijnen (delen geen grenzen)
4. India


[ Bericht 4% gewijzigd door Peppert op 25-10-2021 03:33:57 ]
pi_201928688
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator donderdag 28 oktober 2021 @ 11:22:28 #135
8781 crew  Frutsel
pi_201929410
Goede zaak, zouden meer landen moeten doen :)
pi_201930739
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 22:00 schreef Peppert het volgende:

[..]
Dit is hoe een overgrote deel van de grens tussen China en India uit ziet. Niet geschikt voor grote troepenformaties. De Himalayas zijn voor beide landen een zeer welkome buffer. Het houdt de confrontaties aan de grens klein en compact. Als de Indirs hun aandacht kwijt zijn aan China slaan de Pakistanen geheid toe in Kashmir omdat probleem voor eens en altijd op te lossen. Naar verluidt heeft het Chinese leger al Pakistaanse generaals opgenomen in de PLA Strategic Support Force om samen militair te kunnen cordineren rekening houdend met India. Ze cordineren militair samen met de Russen richting Japan, cordineren militair met de Pakistanen richting India en houden het nucleaire en tot op de tanden bewapende met simpele artillerie Noord-Korea aan als buffer met Zuid-Korea.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat heeft de Oostenrijkers en Italianen ook niet tegengehouden om een loopgravenoorlog uit te vechten in de Alpen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201930776
quote:
11s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:14 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Zal wat trainingstroepen zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201959037
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Zal wat trainingstroepen zijn.
De Chinezen zullen het vast als een invasie beschouwen oO/
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201959074
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 02:03 schreef Peppert het volgende:
Absoluut. De Chinese en Japanse regering kunnen elkaars bloed wel drinken. Historische ballast. Nobuo Kishi is als klap op de vuurpijl ook nog eens kleinzoon van een klasse A-oorlogscrimineel (Nobusuke Kishi) die in de jaren 30 in Noordoost China huis heeft gehouden. De bijnaam was 'Monster van Showa'. Ook dat doet de zaak geen goed. Het is net alsof de kleinzoon van Heinrich Himmler een ministerpost in Duitsland bekleedt anno 2021. Ik praat nooit over deze zware onderwerpen, maar zal het voor een keer delen in dit topic. De Japanners op hun beurt nodigen graag militair niet-regionale landen uit omdat ze druk voelen door China, Rusland en Noord-Korea.

De Chinezen en Russen hebben deze week 10 oorlogsschepen in een gecordineerde militaire actie vlak voor de kust van de Japanse hoofdeilanden gestuurd en om de twee Japanse hoofdeilanden laten varen. Dat is de allereerste keer. Tot vorige week lieten ze hun afkeuring jarenlang alleen maar merken met wat woorden richting Tokyo. Waarschijnlijk als signaal na wat ze als de nodige provocatieve uitspraken en acties interpreteerden vanuit Tokyo de afgelopen maanden. Dit is mijn laatste post in dit topic. Ik heb te veel gepost in dit topic.

[ twitter ]

China relaties met buurlanden van goed/acceptabel/oke naar koud naar vijandig. Dit is gebaseerd op mijn eigen beschouwingen & ideen.
[..]

Niet zo bescheiden, vind het juist leuk om te lezen,

Kan je in het kort uitleggen waarom China en India elkaar bloed kunnen drinken ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')