abonnement Unibet Coolblue
pi_201831330
Positief! 7 dagen lang met een besmet kind doorgebracht in huis, snuiter is alweer klachtenvrij en uit de besmettelijke periode. Vanochtend zelf even getest bij GGD en gewoon negatief. De dame had ook weinig tot geen klachten dus misschien daardoor ook weinig risico op overdracht geweest.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 14:03:12 #252
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201831376
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute stijging van 33 (relatieve stijging: 5,3%). Het zijn dus 650 bezette bedden in totaal, dus helaas weer een stuk verder boven de 600. Hopelijk dalen we snel weer onder de 600.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- woensdag 20 oktober: 165 (absolute stijging 13; relatieve stijging 8,6%);
- dinsdag 19 oktober: 152 (absolute stijging 6; relatieve stijging 4,1%);
- maandag 18 oktober: 146 (absolute stijging 4; relatieve stijging 2,8%);
- zondag 17 oktober: 142 (absolute stijging 4; relatieve stijging 2,9%);
- zaterdag 16 oktober: 138 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,7%);
- vrijdag 15 oktober: 137 (absolute daling 3; relatieve daling 2,1%);
- donderdag 14 oktober: 140 (absolute stijging 3; relatieve stijging 2,2%);
- woensdag 13 oktober: 137 (absolute daling 1; relatieve daling 0,7%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- woensdag 20 oktober: 485 (absolute stijging 20; relatieve stijging 4,3%);
- dinsdag 19 oktober: 465 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,2%);
- maandag 18 oktober: 464 (absolute stijging 53; relatieve stijging 12,9%);
- zondag 17 oktober: 411 (absolute stijging 3; relatieve stijging 0,7%);
- zaterdag 16 oktober: 408 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,5%);
- vrijdag 15 oktober: 406 (absolute stijging 12; relatieve stijging 3,0%);
- donderdag 14 oktober: 394 (absolute stijging 7; relatieve stijging 1,8%);
- woensdag 13 oktober: 387 (absolute stijging 13; relatieve stijging 3,5%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 20 oktober 2021 @ 14:07:37 #253
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201831437
Wat ik heel apart vind, is dat er nogal wat gevaccineerde mensen zijn die denken dat ongevaccineerden bang zijn. Dat is volgens mij een gevalletje projectie. De ongevaccineerden die ik ken zijn geenszins bang voor (maar wel sceptisch over) het vaccin en zijn niet bang voor corona. Daarentegen zie ik veel gevaccineerde mensen die zelfs na hun vaccinatie nog bang zijn voor corona en vooral ook voor ongevaccineerde mensen. Het is denk ik goed als mensen dingen gewoon bij zichzelf houden en niet de groep ongevaccineerden ziet als de boosdoener. Die tweespalt is niet goed voor de samenleving.

Overigens las ik net dat de crisissituatie mogelijk "na het voorjaar" voorbij is. Dan zijn we dus aanbeland in de zomer van 2022, dus twee jaar en drie maanden na de eerste maatregelen (16 maart 2020). Iets zegt me dat we nog wel even vastzitten aan deze maatregelen en ik zou willen dat ik er iets positiefs van kon maken. Meer dan 83%(!) van de Nederlanders is inmiddels volledig gevaccineerd en nóg is het niet genoeg. Met zo'n hoge vaccinatiegraad, gecombineerd met nog steeds achttien prikken per minuut en elke dag weer mensen die herstelen van corona - je zou zeggen dat we toch wel van bepaalde maatregelen af kunnen en weer gewoon een normaal leven moeten kunnen leiden...

[ Bericht 36% gewijzigd door Federer-fan op 20-10-2021 14:12:41 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201831650
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 14:07 schreef Federer-fan het volgende:
Wat ik heel apart vind, is dat er nogal wat gevaccineerde mensen zijn die denken dat ongevaccineerden bang zijn. Dat is volgens mij een gevalletje projectie. De ongevaccineerden die ik ken zijn geenszins bang voor (maar wel sceptisch over) het vaccin en zijn niet bang voor corona. Daarentegen zie ik veel gevaccineerde mensen die zelfs na hun vaccinatie nog bang zijn voor corona en vooral ook voor ongevaccineerde mensen. Het is denk ik goed als mensen dingen gewoon bij zichzelf houden en niet de groep ongevaccineerden ziet als de boosdoener. Die tweespalt is niet goed voor de samenleving.

Overigens las ik net dat de crisissituatie mogelijk "na het voorjaar" voorbij is. Dan zijn we dus aanbeland in de zomer van 2022, dus twee jaar en drie maanden na de eerste maatregelen (16 maart 2020). Iets zegt me dat we nog wel even vastzitten aan deze maatregelen en ik zou willen dat ik er iets positiefs van kon maken. Meer dan 83%(!) van de Nederlanders is inmiddels volledig gevaccineerd en nóg is het niet genoeg. Met zo'n hoge vaccinatiegraad, gecombineerd met nog steeds achttien prikken per minuut en elke dag weer mensen die herstelen van corona - je zou zeggen dat we toch wel van bepaalde maatregelen af kunnen en weer gewoon een normaal leven moeten kunnen leiden...
Ik denk dat het vooral niet genoeg is gezien de organisatorische problemen in de zorg: personeelsuitval, personeelstekort, geboortegolf, traumazorg, reguliere zorg.

De coronagolven worden telkens lager, maar moeten ook telkens met minder mensen in de ziekenhuizen opgevangen worden lijkt het wel.

Laten we hopen dat de stijging niet heel veel verder meer doorzet en we een nieuw plateau gaan bereiken...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_201832316
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 14:24 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik denk dat het vooral niet genoeg is gezien de organisatorische problemen in de zorg: personeelsuitval, personeelstekort, geboortegolf, traumazorg, reguliere zorg.

De coronagolven worden telkens lager, maar moeten ook telkens met minder mensen in de ziekenhuizen opgevangen worden lijkt het wel.

Laten we hopen dat de stijging niet heel veel verder meer doorzet en we een nieuw plateau gaan bereiken...
Maar personeelstekort was er voor corona ook al. Deels door bezuinigingen en daardoor deels ook dat personeel daardoor afhaakte. En nu dan zowel in 2020 als in 2021 een hoger ziekteverzuim.

Gezien de huidige cijfers wordt het nog een taaie tijd......
pi_201832656
Mijn grafieken van vandaag:

De gegevens lijken nu compleet tot en met 12 oktober. Ook hier weer een maandag- en dinsdagpiek zichtbaar. In absolute aantallen was de stap van 28 september naar 5 oktober een klein beetje hoger dan van 5 oktober naar 12 oktober. Relatief gezien is het daardoor nu wel een stuk lager.


De pieken van de dagcurves van de laatste twee dagen zijn wat hoger dan die van de dagen daarvoor en ook wat hoger dan de pieken van dezelfde dagen een week geleden. Grootste verschil wat mij betreft is de hogere 'buik' van de grafiek.


Ik weet niet precies wat ik van de aandelen van de leeftijdsgroepen moet vinden. Als ik nu naar de afgelopen twee weken voor 13 oktober kijk lijkt er een kleine stijging te zijn bij de oudere leeftijdsgroepen, met name de groep 60-80. Tegelijkertijd lijkt er bij de groep 0-20 iets van een daling te zijn. De verschillen de laatste week lijken echter klein te zijn.


In absolute aantallen lijkt 13 oktober voor de oudste leeftijdsgroepen op het maximum te zitten en voor de twee jongste leeftijdsgroepen net voorbij het maximum. Daarbij moet ik wel opmerken dat ik niet zeker ben of de data op 13 oktober al helemaal compleet is. Het patroon dat er op maandag 11 en dinsdag 12 een piek zichtbaar is voor de jongste leeftijdsgroepen is ook in andere weken te zien. Ik verwacht dat dit komt door mensen die zich laten testen aan het begin van de nieuwe school- of werkweek. Dit zorgt er m.i. ook voor dat het aantal nieuwe meldingen op de woensdag altijd een stuk hoger is dan op dinsdag (zoals vandaag ook weer gerapporteerd)
pi_201832884
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 07:56 schreef Zolena het volgende:
Geen lockdown meer verwacht van Dissel.
En in t voorjaar zijn we er vanaf denkt ie *O*
https://www.nu.nl/coronav(...)dklok-in-winter.html

Het komt echt goed *O*
Dit leest wel heel lekker weg.
pi_201833001
quote:
7s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:14 schreef koemleit het volgende:

[..]
je hebt helemaal gelijk als je gevaccineerd bent, heb je "genoeg" gedaan, en draagt je gedrag niet bij aan het overbelasten van de zorg.
Echter het alsnog overbelasten van de zorg door ongevaccineerde raakt "ons" wel, kijk naar alle OK's die hierom worden uitgesteld. Dat zou ook jou OK kunnen zijn.
Dat de ongevaccineerde ziek worden zal mij inderdaad ook een rotzorg zijn, dat ze vervolgens een bed gaan bezet houden waar een gevaccineerde had kunnen liggen na een noodzakelijke hardoperatie stuit me wel tegen de borst.
Dat ongevaccineerden ziek worden boeit mij wel eigenlijk. Dat het in de meeste gevallen dom is je niet te vaccineren ben ik het wel mee eens. Een van m'n ouders weigert helaas ook en daar lig ik geregeld mee in de clinch vanwege de bullshit die ze spuit. Ik breng er zelf het gesprek nooit op overigens, omdat ik er wel klaar mee ben. Maar dan alsnog gun ik het haar niet om ernstig ziek te worden, wat wel waarschijnlijk is gezien haar comorbiditeiten. Ze is overigens bang omdat haar jongere zus ziek is geworden van een injectie.

Maar ook al ging het niet om haar, het is alsnog sneu als iemand ernstig ziek raakt om wat voor reden dan ook. Hoe kwaad ik me soms ook kan maken om vooral de desinformatie die ik vanuit mijn dorp ook geregeld voorbij zie komen. Het gaat ook vooral om mensen die gewoon niet snappen hoe wetenschap werkt en er dus vatbaar voor zijn.
pi_201833021
Ik vind het ook lastig te duiden, die hogere cijfers, maar vraag me af of het vooral de groep is die zich nu verplicht moet laten testen voor toegang, en bijvoorbeeld vorig jaar met lichte klachten of geen klachten door zou blijven lopen zonder testen. Er komen nu misschien besmettingen aan het licht, omdat je nou eenmaal een test moet hebben. En dat hoeven geen besmettingen te zijn van mensen met klachten die zich laten testen, omdat ze klachten hebben.

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd of er een overzicht is van het aantal positieve testen voor toegang.

Vooral de ziekenhuiscijfers blijven belangrijk lijkt mij. Besmettingscijfers zeggen weinig.
pi_201833156
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 16:14 schreef -Shii- het volgende:
Ik vind het ook lastig te duiden, die hogere cijfers, maar vraag me af of het vooral de groep is die zich nu verplicht moet laten testen voor toegang, en bijvoorbeeld vorig jaar met lichte klachten of geen klachten door zou blijven lopen zonder testen. Er komen nu misschien besmettingen aan het licht, omdat je nou eenmaal een test moet hebben. En dat hoeven geen besmettingen te zijn van mensen met klachten die zich laten testen, omdat ze klachten hebben.

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd of er een overzicht is van het aantal positieve testen voor toegang.

Vooral de ziekenhuiscijfers blijven belangrijk lijkt mij. Besmettingscijfers zeggen weinig.
Dat is het punt ook min of meer. De ziekenhuiscijfers stijgen. Dus dat er ergens i.i.g correlatie is ligt wel voor de hand.
pi_201833616
De cijfers passen bij het weer vandaag ;)
  woensdag 20 oktober 2021 @ 17:09:18 #262
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_201833631
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 17:07 schreef GereDathan het volgende:
De cijfers passen bij het weer vandaag ;)
Ze waaien weg?
pi_201834006
quote:
10s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 17:09 schreef Tinos85 het volgende:

[..]
Ze waaien weg?
Druilerig _O-

Morgen waaien ze weg hopelijk.

Overigens wel heel positief, groeipercentage daalt met de dag. Dat is een teken dat we op de top aan het komen zijn.
pi_201836995
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 6 september 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 7 t/m maandag 13 september:
Daling t.o.v. week ervóór: 7,4%

dinsdag: 2.456
woensdag: 2.781
donderdag: 2.362
vrijdag: 2.687
zaterdag: 2.198
zondag: 2.082
maandag: 1.739


totaal: 16.305

Besmettingcijfers dinsdag 14 t/m maandag 20 september:
Daling t.o.v. week ervóór: 16,8%

dinsdag: 2.009
woensdag: 2.354
donderdag: 2.098
vrijdag: 2.138
zaterdag: 2.000
zondag: 1.663
maandag: 1.326


totaal: 13.558

Besmettingcijfers dinsdag 21 t/m maandag 27 september:
Daling t.o.v. week ervóór: 14,1%

dinsdag: 1.664
woensdag: 1.900
donderdag: 1.823
vrijdag: 1.681
zaterdag: 1.592
zondag: 1.597
maandag: 1.387


totaal: 11.644

Besmettingcijfers dinsdag 28 september t/m maandag 4 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 1,0%

dinsdag: 1.707
woensdag: 1.755
donderdag: 1.703
vrijdag: 1.713
zaterdag: 1.658
zondag: 1.603
maandag: 1.624


totaal: 11.763

Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 42,2%

dinsdag: 1.882
woensdag: 1.895
donderdag: 2.746
vrijdag: 2.761
zaterdag: 2.501
zondag: 2.258
maandag: 2.711


totaal: 16.753

Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 47,2%

dinsdag: 2.887
woensdag: 3.716
donderdag: 3.623
vrijdag: 3.709
zaterdag: 3.702
zondag: 3.672
maandag: 3.354


totaal: 24.663

Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 oktober:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 28,3%

dinsdag: 3.895
woensdag: 4.574
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 29.640 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)


pi_201837316
Je wordt gemist @Oliver23
pi_201837642
quote:
17s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 21:00 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Je wordt gemist @:Oliver23
Dat vond Jaap van Dissel ook. Daarom eventjes een terugkeer naar Fok! om een beetje duiding aan de cijfertjes te geven ;)

Want mijn grafiekjes die zijn nu al bijna gevuld met data van een jaar. En als je de cijfers ziet van een jaar geleden, zeker in de vorm van grafieken..... _O_

Patiënten op de IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen[b]


[b]Patiënten op de Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen[b]


[b]Instroom patiënten op de IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen[b]


[b]Instroom patiënten op de Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen[b]


[b]En tot slot, de actuele situatie in de ziekenhuizen betreft leeftijden patiënten



pi_201837676
Maar de allermooiste grafiek komt nu. De vergelijking op de IC afdeling met exact dezelfde situatie op 20 oktober 2020:

pi_201837770
Dat brengt het wel in perspectief inderdaad......
pi_201839747
Dankjewel Oliver zo ziet het er allemaal veel beter en minder spannend uit.
pi_201845292
Oliver, bedankt voor jouw cijfers en grafieken.
Natuurlijk zal het allemaal wat toenemen (hopelijk niet te veel) maar niet dermate dat we e.e.a. zouden moeten verstrengen. Denk alleen dat eventuele versoepelingen voor november er niet in zitten. Nou ja, so be it.
Om me heen, gevoed door de nieuwsmedia, hoor ik mensen om me heen: "Het stijgt weer, nieuwe golf!" maar als je de cijfers in perspectief plaatst (bijvoorbeeld vergelijken met vorig jaar) dan valt het reuze mee en kun je maar één conclusie trekken: vaccins werken. ^O^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_201845359
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:02 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Kut Biblebelt en wappies
Je vergeet de kut allochtonen
  donderdag 21 oktober 2021 @ 14:03:07 #272
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201845987
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een minieme daling op de IC’s maar een stijging op de verpleegafdelingen. Per saldo is er een absolute stijging van 10 (relatieve stijging: 1,5%). Het zijn dus 660 bezette bedden in totaal, dus helaas verder boven de 600. Hopelijk dalen we snel weer onder de 600.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- donderdag 21 oktober: 164 (absolute daling 1; relatieve daling 0,6%);
- woensdag 20 oktober: 165 (absolute stijging 13; relatieve stijging 8,6%);
- dinsdag 19 oktober: 152 (absolute stijging 6; relatieve stijging 4,1%);
- maandag 18 oktober: 146 (absolute stijging 4; relatieve stijging 2,8%);
- zondag 17 oktober: 142 (absolute stijging 4; relatieve stijging 2,9%);
- zaterdag 16 oktober: 138 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,7%);
- vrijdag 15 oktober: 137 (absolute daling 3; relatieve daling 2,1%);
- donderdag 14 oktober: 140 (absolute stijging 3; relatieve stijging 2,2%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- donderdag 21 oktober: 496 (absolute stijging 11 relatieve stijging 2,3%);
- woensdag 20 oktober: 485 (absolute stijging 20; relatieve stijging 4,3%);
- dinsdag 19 oktober: 465 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,2%);
- maandag 18 oktober: 464 (absolute stijging 53; relatieve stijging 12,9%);
- zondag 17 oktober: 411 (absolute stijging 3; relatieve stijging 0,7%);
- zaterdag 16 oktober: 408 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,5%);
- vrijdag 15 oktober: 406 (absolute stijging 12; relatieve stijging 3,0%);
- donderdag 14 oktober: 394 (absolute stijging 7; relatieve stijging 1,8%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201846408
Wat is de media alweer paniek aan het zaaien, er is weer een mutatie ontdekt van de deltavariant al hebben ze nog geen idee hoe besmettelijk deze dan weer is.......echt zo klaar met die (inmiddels weer dagelijkse) sensatieverspreiding ;( ;(
pi_201846533
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:02 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Oliver, bedankt voor jouw cijfers en grafieken.
Natuurlijk zal het allemaal wat toenemen (hopelijk niet te veel) maar niet dermate dat we e.e.a. zouden moeten verstrengen. Denk alleen dat eventuele versoepelingen voor november er niet in zitten. Nou ja, so be it.
Om me heen, gevoed door de nieuwsmedia, hoor ik mensen om me heen: "Het stijgt weer, nieuwe golf!" maar als je de cijfers in perspectief plaatst (bijvoorbeeld vergelijken met vorig jaar) dan valt het reuze mee en kun je maar één conclusie trekken: vaccins werken. ^O^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens, het enige wat me wel irriteert is dat paniekvoetbal uit de zorg zelf. Ik snap dat het allemaal druk is maar dat komt echt niet alleen maar door Covid. Het zou echt fijn zijn als de media daar ook eens op inzoomt.

Voor de rest, best redelijke ziekenhuiscijfers vandaag, met name op de IC :)
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_201846568
quote:
17s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:46 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Wat is de media alweer paniek aan het zaaien, er is weer een mutatie ontdekt van de deltavariant al hebben ze nog geen idee hoe besmettelijk deze dan weer is.......echt zo klaar met die (inmiddels weer dagelijkse) sensatieverspreiding ;( ;(
mwa, sommige mensen vinden elk nieuws "paniek zaaien".
maar als je dit artikel leest van paniekzaaier NOS.
https://nos.nl/artikel/24(...)ker-wat-betekent-dit
dan staat er dat er nog veel onduidelijk is, en dat het geen "game changer" is. Dus geen paniek artikel.

Verder geeft het gewoon de feite weer en wat iemand verwacht, in dit geval Marion Koopmans. Ik zie er geen paniek in.
Maar het is een fijne stropop.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')