abonnement Unibet Coolblue
pi_201680055
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 23:12 schreef Wolf12 het volgende:
Kan? Nee het loopt gewoon met 1000 euro op bij ons, ongelofelijk dit. Wij zitten nog tot januari met gunstige tarieven maar daarna wordt het een drama. Mag hopen dat de regering z.s.m iets gaat doen.
De overheid is maar bezig met corona en formeren etc. Maar vergeet gasvoorraden aan te leggen en de voorraden die we hadden verkocht(voor een grijpstuiver neem ik aan). Bizar.
pi_201680117
En weer een miljardensteun die dan schijnbaar nodig is. De euro's klotsen tegen de plinten als je al die subsidies en steunpakketen mbt Italië,Griekenland, Corona, milieu, vluchtelingen en de complete EU even bekijkt.

Maar om mensen met 65 te laten stoppen met werken is geen Euro voor beschikbaar om maar een voorbeeld te geven.

Alles natuurlijk door de geldpersen te laten draaien en ondertussen word die euro niets meer waard.
pi_201680341
Ik zit er toch aan te denken om voor overdag (ik heb zonnepanelen) een elektrische kachel/verwarming te kopen, en alleen 's avonds de centrale verwarming te gaan gebruiken.

De stroom die ik overdag gebruik kost mij niks.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201680417
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:16 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zit er toch aan te denken om voor overdag (ik heb zonnepanelen) een elektrische kachel/verwarming te kopen, en alleen 's avonds de centrale verwarming te gaan gebruiken.

De stroom die ik overdag gebruik kost mij niks.
Een omkeerbare split unit airco lijkt mij wel wat. Kan koelen en verwarmen, met een voldoende opwekkings-capaciteit en accupakket kun je 's er 's nachts mee door van je zonnestroom.

reversible split unit airconditioning
pi_201680426
Radiatoren van een reguliere centrale verwarming, is dat stralingsverwarming of convectie verwarming?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201680429
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 10:49 schreef Cherni het volgende:

[..]
De overheid is maar bezig met corona en formeren etc. Maar vergeet gasvoorraden aan te leggen en de voorraden die we hadden verkocht(voor een grijpstuiver neem ik aan). Bizar.
Klopt diezelfde mensen die de gasvoorraden inkopen zitten aan de formatie tafel...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201680434
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:24 schreef StateOfMind het volgende:
Radiatoren van een reguliere centrale verwarming, is dat stralingsverwarming of convectie verwarming?
Beide
En het is ook geleidingsverwarming.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201680442
Doe eens wat aan die belastingen van 48% en schaf ook eens wat kwartjes van Kok, Balkenende, Van Agt en weet ik veel wie nog meer af.
pi_201680443
Dit zal ook wel weer uitdraaien op miljarden en miljarden naar onrendabele bedrijven die met duizenden arbeidsmigranten miljoenen m3 gas stoken zodat een paar mensen steenrijk kunnen worden.

De VVD grijpt iedere kans aan om deze crisis te misbruiken. De eerste ronde van belastingverlaging moest ook per se naar het MKB gaan volgens de VVD, waardoor een gemiddeld gezin er maar een paar tientjes voordeel van had.
pi_201680453
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:24 schreef StateOfMind het volgende:
Radiatoren van een reguliere centrale verwarming, is dat stralingsverwarming of convectie verwarming?
Convectie voornamelijk, de rest is geleiding.
pi_201680459
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt diezelfde mensen die de gasvoorraden inkopen zitten aan de formatie tafel...
Ze zijn in iedergeval verantwoordelijk voor het beleid mbt energie. Uiteraard kopen en verkopen zij zelf niet.
pi_201680462
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:16 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zit er toch aan te denken om voor overdag (ik heb zonnepanelen) een elektrische kachel/verwarming te kopen, en alleen 's avonds de centrale verwarming te gaan gebruiken.

De stroom die ik overdag gebruik kost mij niks.
Verkoop je die stroom overdag dan niet?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201680477
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:26 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ze zijn in iedergeval verantwoordelijk voor het beleid mbt energie. Uiteraard kopen en verkopen zij zelf niet.
En ze kunnen dat niet uitbesteden aan anderen die kunnen inkopen terwijl er formatiegesprekken zijn?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201680506
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
En ze kunnen dat niet uitbesteden aan anderen die kunnen inkopen terwijl er formatiegesprekken zijn?
Dat zal best maar dan blijf ik nog verantwoordelijk. Als ik voor een opdrachtgever een project aanneem en geef bepaalde werkzaamheden door aan een derde partij blijf ik nog verantwoordelijk voor de opdracht.
pi_201680517
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:29 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat zal best maar dan blijf ik nog verantwoordelijk. Als ik voor een opdrachtgever een project aanneem en geef bepaalde werkzaamheden door aan een derde partij blijf ik nog verantwoordelijk voor de opdracht.
Zeker... Maar het formatieproces heeft er dan weinig mee te maken of niet?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:48:23 #66
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201680678
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 10:17 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Ik klaagde vorig jaar ook over de staatsschuld :)
Tegen welke rente op het moment?
Staten krijgen er haast geld bij..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:48:40 #67
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201680684
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 10:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het wordt ook alweer meteen geframed als miljardensteun, terwijl het natuurlijk gaat om een hoog belastingtarief dat naar beneden moet worden aangepast.
Voor eeuwig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201680915
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Tegen welke rente op het moment?
Staten krijgen er haast geld bij..
Alle Nederlandse staatsleningen kennen een negatieve rente op het moment, geloof ik. En dat is link, want veel politici zien dat als gratis geld.

Hier in de stad moest een nieuw stadskantoor komen, dat kostte ~90 miljoen, wat geleend moest worden. Maar doordat de rentelasten ~2 ton lager waren dan het beheer en onderhoud van de oude panden, die door dat nieuwe pand afgestoten zouden worden, werd dit door de wethouder met droge ogen, en vol trots, als een bezuiniging gezien.

Alsof die geleende 90 miljoen niet ooit terugbetaald moet worden ofzo.

Hoe wij onze aardgasbaten door de vingers hebben laten glippen, is letterlijk een schoolvoorbeeld van slecht bestuur op veel opleidingen. (Dutch disease genoemd). Dit itt bijvoorbeeld Noorwegen, waar die baten in een fonds zijn geparkeerd, waar politici met hun tengels niet zomaar aan konden komen.

Ze willen nu ook weer op korte termijn geld gaan geven, terwijl eigenlijk iedereen het er wel over eens is, dat dit voor een groot deel kunstmatig is, en in het aankomende voorjaar, de prijzen wel weer zullen normaliseren.

Een goed idee gisteren bij Jinek aan tafel vond ik overigens, dat ze die ~2 miljard die ze jaarlijks bij de woningbouwcorporaties innen, ombouwen naar een duurzaamheidsinvesteringsverplichting voor die corporaties, om het isoleren en verbeteren van de woningen in hun bezit aan te jagen.

De grootste pijn wordt namelijk geleden door mensen met de lagere inkomens, in slecht geïsoleerde huurwoningen. Er werden voorbeelden gegeven van mensen die in een tochtig appartementje wonen, en 300 euro/maand aan energie kwijt zijn. Met die verplichte investering, worden de klimaatdoelen eerder gehaald, en profiteren die huurders van een structurele oplossing.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:11:08 #69
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201680936
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:07 schreef fruityloop het volgende:

[..]
Alle Nederlandse staatsleningen kennen een negatieve rente op het moment, geloof ik. En dat is link, want veel politici zien dat als gratis geld.

Hier in de stad moest een nieuw stadskantoor komen, dat kostte ~90 miljoen, wat geleend moest worden. Maar doordat de rentelasten ~2 ton lager waren dan het beheer en onderhoud van de oude panden, die door dat nieuwe pand afgestoten zouden worden, werd dit door de wethouder met droge ogen, en vol trots, als een bezuiniging gezien.

Alsof die geleende 90 miljoen niet ooit terugbetaald moet worden ofzo.

Hoe wij onze aardgasbaten door de vingers hebben laten glippen, is letterlijk een schoolvoorbeeld van slecht bestuur op veel opleidingen. (Dutch disease genoemd). Dit itt bijvoorbeeld Noorwegen, waar die baten in een fonds zijn geparkeerd, waar politici met hun tengels niet zomaar aan konden komen.

Ze willen nu ook weer op korte termijn geld gaan geven, terwijl eigenlijk iedereen het er wel over eens is, dat dit voor een groot deel kunstmatig is, en in het aankomende voorjaar, de prijzen wel weer zullen normaliseren.

Een goed idee gisteren bij Jinek aan tafel vond ik overigens, dat ze die ~2 miljard die ze jaarlijks bij de woningbouwcorporaties innen, ombouwen naar een duurzaamheidsinvesteringsverplichting voor die corporaties, om het isoleren en verbeteren van de woningen in hun bezit aan te jagen.

De grootste pijn wordt namelijk geleden door mensen met de lagere inkomens, in slecht geïsoleerde huurwoningen. Er werden voorbeelden gegeven van mensen die in een tochtig appartementje wonen, en 300 euro/maand aan energie kwijt zijn. Met die verplichte investering, worden de klimaatdoelen eerder gehaald, en profiteren die huurders van een structurele oplossing.
Het was belangrijker om de vroege babyboomers met 57,5 al met de vut te sturen natuurlijk..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201681230
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Tegen welke rente op het moment?
Staten krijgen er haast geld bij..
Trickle down economics heeft nooit gewerkt. Zelfs de seniele neoliberaal Biden geeft dit toe.

ECB print meer geld (zo'n 100 miljoen pre corona bron: Arno Wellens), banken lenen dit uit, waardoor de schuldenlast wordt vergroot. Het zorgt er o.a ook voor dat markten zoals de huizenmarkt verziekt raken zelfs als er een half miljoen huizen in Nederland leeg staan bron: FTM.
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:01:31 #71
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_201682314
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 07:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Het enige voordeel van dit fiasco is dat heel veel mensen het in de portemonnee voelen en volgende keer wel 2 keer nadenken wat ze stemmen.
_O-

Alsof men na alle lastenverzwaringen van de afgelopen tien jaar anders is gaan stemmen. _O-

Straks gewoon weer Rutte want “wie anders?”
Je maintiendrai -XOXO-
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:07:14 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201682343
Maargoed het topic laat wel in raadselen wat de regering dan moet doen

1. NIets doen en de burger hoge energieprijzen laten betalen

*^%&%^%##_*)(&*$#$$ Ze doen niets voor het volk die Elite!!!!!!!!!

2. Ze maken geld vrij om de kosten te compenseren

&^&%$#%&$(^%(%*^%%#*^^@ Boeit niet wat ze doen, de regering is toch wel stom en het is hoe dan ook altijd slecht!!!!!!

:')
pi_201682379
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 15:07 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed het topic laat wel in raadselen wat de regering dan moet doen

1. NIets doen en de burger hoge energieprijzen laten betalen

*^%&%^%##_*)(&*$#$$ Ze doen niets voor het volk die Elite!!!!!!!!!

2. Ze maken geld vrij om de kosten te compenseren

&^&%$#%&$(^%(%*^%%#*^^@ Boeit niet wat ze doen, de regering is toch wel stom en het is hoe dan ook altijd slecht!!!!!!

:')
Ze kunnen doen wat ergens begin 2000 is gedaan, namelijk een korting geven op de energierekening bij mensen met weinig geld. Ik kreeg toen 50 euro korting. Dat kwam vanwege een strenge winter van dat jaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201682395
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 15:01 schreef datismijnmening het volgende:

[..]
_O-

Alsof men na alle lastenverzwaringen van de afgelopen tien jaar anders is gaan stemmen. _O-

Straks gewoon weer Rutte want “wie anders?”
Als ik zou moeten stemmen dan is ondanks mijn enorme aversie tegen hem hij toch de enige keuze....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201682728
Bemoeienis van de top van boven betekent dat de prioriteit van de verantwoordelijke is opgeschoven.
Google is your friend, abuse your friends
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')