abonnement Unibet Coolblue
pi_201689261
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 23:16 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
Tjee, het staat er toch?

Hij schiet zijn broer dood die vaccinaties geeft aan mensen en die hij een moordenaar vond..
Echt, sterkere causale verbanden zijn er in de wereld nog niet gevonden.
[..]
Moet het allemaal nog voor je worden gespeld of wat?

Echt, jouw wanstaltige pogingen om wappies vrij te pleiten doen tenenkrommend aan.
Soms kun je beter jouw verlies nemen om je geloofwaardigheid te behouden. Er zijn wappies die inderdaad gek zijn en dus deze dingen doen omdat ze wappie zijn.
Net als er mensen zijn die gek zijn en gekke en domme en erge dingen doen.

dit is overigens ook wel lachen:
[..]
Dus hij klaagt omdat hij valselijk geloofde dat zijn broer mensen kapot maakte. Berouw komt na de zonde, zei mijn oma vroeger altijd.
Dat worden een hoop moorden dan met 20% "antivaccers" in deze wereld.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201689313
Ik zeg gewoon waar het op staat. Die vent is knettergek.

Jij link dat graag aan een groep mensen die je dehumaniserend Wappies noemt.

Soort untermensch zijn die wappies right... Gezonde gedachtes man.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201689335
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 23:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lol, veel zal best kunnen hoor maar die mondkapjes zijn nog wel de grootste grap en je brengt het allemaal ff alsof er hoge consensus is onder virologen....

Ja over een paar onderwerpen wel ja. Het overheidsbeleid wordt al een heel ander verhaal.
Natuurlijk is er hoge consensus onder virlogen dat mondkapjes werken. Die werken ook voor andere zaken en dus ook voor covid.. Het was juist lachwekkend dat de overheid eerst claimde dat het bewijs er niet was.

https://www.parool.nl/ned(...)F%2Fwww.google.nl%2F

https://www.sikkom.nl/wet(...)ngrijk-tegen-corona/

https://www.eoswetenschap(...)JEAMYASAAEgJPCvD_BwE

https://www.mondkapjes.com/blog/post/7/

https://wibnet.nl/geneesk(...)kapje-werkt-het-best

En dan nog heb je wat pseudowetenschappelijke sites die beweren dat het niet werkt. Maar die moet je zelf maar even opzoeken.
pi_201689356
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 23:23 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
Natuurlijk is er hoge consensus onder virlogen dat mondkapjes werken. Die werken ook voor andere zaken en dus ook voor covid.. Het was juist lachwekkend dat de overheid eerst claimde dat het bewijs er niet was.

https://www.parool.nl/ned(...)F%2Fwww.google.nl%2F

https://www.sikkom.nl/wet(...)ngrijk-tegen-corona/

https://www.eoswetenschap(...)JEAMYASAAEgJPCvD_BwE

https://www.mondkapjes.com/blog/post/7/

https://wibnet.nl/geneesk(...)kapje-werkt-het-best

En dan nog heb je wat pseudowetenschappelijke sites die beweren dat het niet werkt. Maar die moet je zelf maar even opzoeken.
Kweet niet hoor maar mondkapjes doen geen fuck, was het maar een game changer dan hadden we die crisis nooit gehad.

Team Jaap van Dissel. Open je ogen zou ik zeggen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201689357
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 23:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lol, veel zal best kunnen hoor maar die mondkapjes zijn nog wel de grootste grap
Mondkapjes helpen tegen virussen die via de lucht overgedragen wordt.
Dat is al vele tientallen jaren bekend.

quote:
en je brengt het allemaal ff alsof er hoge consensus is onder virologen....
idd ... er is ook een hoge consensus onder de doktoren, virologen epidemologen, andere verwante wetenschappers.
Een kleine minderheid uit deze groep past niet in dat concensus .

quote:
Ja over een paar onderwerpen wel ja. Het overheidsbeleid wordt al een heel ander verhaal.
In de meeste landen baseren overheden zich op de adviezen van de deskundigen.
Het vaccineren bevorderen is het belangrijkste speerpunt tegen het virus covid19
Wat idd als middel wordt bewezen doordat 90-95% van de coronapatienten in de ziekenhuizen niet gevaccineerd zijn.
Afstand houden is een ander belangrijke maatregel, vandaar lockdowns en anderhalve meter adviezen/regels.
pi_201689374
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 23:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat worden een hoop moorden dan met 20% "antivaccers" in deze wereld.
Je zus, kan je begrijpend lezen of niet?

Nergens beweer ik, of iemand anders, dat alle wappies mensen vermoorden. Echt, jouw begrijpend lezen is onder het nul punt..
Maar deze man dacht dat zijn broer iets deed tegen de menselijkheid, namelijk het vaccineren van anderen. En daarom schoot hij zijn broer en gevolg dood. Als de man dus niet zoveel valse claims aangaande vaccinatie en vaccins had gehoord of gelezen dan had zijn broer nog geleefd..

Echt makkelijker word het niet vandaag, het is al makkelijk genoeg naar wij dachten.
pi_201689385
Mondkapjes gelovigen... Manmanman...

Empirisch 0.0 bewijs dat het ook maar een schrijntje effect heeft gehad.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201689401
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 23:25 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
Je zus, kan je begrijpend lezen of niet?

Nergens beweer ik, of iemand anders, dat alle wappies mensen vermoorden. Echt, jouw begrijpend lezen is onder het nul punt..
Maar deze man dacht dat zijn broer iets deed tegen de menselijkheid, namelijk het vaccineren van anderen. En daarom schoot hij zijn broer en gevolg dood. Als de man dus niet zoveel valse claims aangaande vaccinatie en vaccins had gehoord of gelezen dan had zijn broer nog geleefd..

Echt makkelijker word het niet vandaag, het is al makkelijk genoeg naar wij dachten.
Misschien handig voor jou om causaal verband te leren begrijpen maaaar okay. Sowieso zit je wappies te dehumaniseren en daar gaat het mij voornamelijk om. Dat is eng gedrag.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201689410
Bij Shell weten ze het meeste van aardolie. Ben V Beurden maar ff vragen voor advies mbt gebruik fossiele brandstoffen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201689444
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 23:26 schreef ludovico het volgende:
Mondkapjes gelovigen... Manmanman...

Empirisch 0.0 bewijs dat het ook maar een schrijntje effect heeft gehad.
Mondkapjes maken het virus moeilijker over te springen via de lucht.
Het kapje van de virusdrager houdt het tegen, het kapje van de andere nog niet geinfecteerde houdt het ook tegen ,
Dat is allang tientallen jaren geleden bewezen met andere airborn-virussen.
Doe niet zo dom en accepteer gewoon dat soort wetenschap van wetenschappers en medici.
pi_201689458
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 23:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
Kweet niet hoor maar mondkapjes doen geen fuck, was het maar een game changer dan hadden we die crisis nooit gehad.

Team Jaap van Dissel. Open je ogen zou ik zeggen.
Die crisis was er al. Door het gebruik van mondkapjes dam je de crisis een beetje in. En die gebruikte men alleen maar in het OV, in de winkel en op straat. Niet in huis, waar de meeste besmettingen plaatsvinden..

Jaap van Dissel gebruikt drogredenen om maar niet aan de mondkapjes te hoeven. Zo zouden mensen dichter bij elkaar komen als ze toch al een mondkapje dragen. Het kan zijn dat notoire domoren dit doen, maar het gros niet. Het gros denkt "mondkapje, o ja crisis even afstand houden bij de pakken melk en vla"..
Het is dus een reminder. Al heb je altijd mensen die zo niet denken..

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 23:26 schreef ludovico het volgende:
Mondkapjes gelovigen... Manmanman...

Empirisch 0.0 bewijs dat het ook maar een schrijntje effect heeft gehad.
Je hebt de onderzoeken die ik hier geplaatst heb niet gelezen?

Bol dan af naar BNW, want je WIL gewoon niks aannemen van een ander. En dan hoef ik mij niet te storen aan jouw "betogingskunst".
pi_201690800
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 22:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
zo sprak de Gelovige die de waarheid in pacht denkt te hebben.
Oogkleppen op.... de feiten ontkennen

Ik geloof de deskundigen. Dokters, virologen, wetenschappers.
Dat zijn mensen die ervoor gestudeerd hebben en jaren ervaringen hebben in hun vak.
Een meerderheid van hen zegt dat het wel meevalt met die bijwerkingen van de vaccins en dat ziek worden door niet gevaccineerd zijn veel ergere gevolgen heeft voor veel meer mensen.
En ze kunnen dat bewijzen met feiten.
Zo zeggen ze ook dat afstand houden, mondkapjes gebruiken, mensenmassa's ontwijken, goede maatregelen zijn om het virus te vermijden.
Wat al bewezen is
Je hebt het denken uitbesteed aan deskundigen die vaak met de beste bedoelingen handelen, maar ook geïndoctrineerd zijn. Bovendien wordt het zo geframed dat er nauwelijks critici zijn, de realiteit is dat de censuur vandaag de dag erger is dan men durft te denken.

Ik kan zelf nadenken. Dat jij zelf geen cijfers durft te onderzoeken of naar de feiten en definities kun kijken, is triest. Wat is het verschil tussen Sars-CoV-2 en COVID-19? Wat detecteert een PCR-test? Hoe interpreteren we die resultaten? Allemaal zaken waar ik serieus over gelezen en nagedacht heb. Ook al ben ik geen 'deskundige', ik ben capabel om informatie te verwerken en conclusies te trekken. Dat zou jij ook moeten zijn, maar je hebt je laten wijsmaken dat je dat niet mag.
pi_201691034
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 22:08 schreef Morrigan het volgende:
Jammer dat de nadruk ligt op ‘oja, antivaxxer :') ‘, maar niet waarom die antivaxxer werd. Ik denk dat de groep waarbij deze man hoort echt psychische problemen heeft. Dus niet de typische 17-jarige die zichzelf te gezond en jong vindt voor het vaccin. En mensen met psychische problemen worden niet op de eén of ander dag antivaxxer of wappie.

We leven in een wereld waar voor genoeg mensen, afhankelijk waar ze wonen, de drempel vrij hoog is om psychische hulp te vragen. Dat kan komen door de kosten, maar het stigma rondom psychische problemen. Echter hebben we nu bijna allemaal wel toegang tot internet en is het voor mensen makkelijker om in contact te komen met anderen. En voor iemand die slecht in zijn vel zit, depressief is of psychotisch gevoelig kan dit helpen om toch door andere mensen gewaardeerd te worden.

Het nadeel is dat er nog altijd misbruik wordt gemaakt van deze groep. Dat hebben we in het verleden ook gezien bij sektes. En dat is wat je nu ziet bij die extreme antivaxxers. Want eigenlijk is het gewoon een internetcult. Nu weet ik al dat er antivaxxers zijn die gaan roepen dat ze niet bij een sekte horen, maar sluiten daarmee wel hun ogen voor wat er daadwerkelijk gebeurt. Misschien zit jij niet in die cult, maar andere mensen wel. En die hadden al veel eerder psychische hulp moeten krijgen.

Verder wil ik de acties van deze vent totaal niet goedpraten. Ik kan het zelfs niet eens begrijpen. Maar ik zou het wel fijn vinden dat geestelijke gezondheid net zo belangrijk wordt gezien als lichamelijke gezondheid. Ook tijdens een pandemie.
Klopt, maar dit soort personen worden opgezweept door de nepberichten op internet.

Dit is natuurlijk een extreem voorbeeld, maar hier op het forum word je al uitgemaakt voor fascist als je gevaccineerd bent, zijn er users die het huis dreigen getrapt te worden als hun ouders er achter komen dat ze gevaccineerd zijn, zijn er users die geloven dat vaxxers over 2 jaar dood zijn, ....
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201691057
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 08:04 schreef n__n het volgende:

[..]
Je hebt het denken uitbesteed aan deskundigen die vaak met de beste bedoelingen handelen, maar ook geïndoctrineerd zijn. Bovendien wordt het zo geframed dat er nauwelijks critici zijn, de realiteit is dat de censuur vandaag de dag erger is dan men durft te denken.

Ik kan zelf nadenken. Dat jij zelf geen cijfers durft te onderzoeken of naar de feiten en definities kun kijken, is triest. Wat is het verschil tussen Sars-CoV-2 en COVID-19? Wat detecteert een PCR-test? Hoe interpreteren we die resultaten? Allemaal zaken waar ik serieus over gelezen en nagedacht heb. Ook al ben ik geen 'deskundige', ik ben capabel om informatie te verwerken en conclusies te trekken. Dat zou jij ook moeten zijn, maar je hebt je laten wijsmaken dat je dat niet mag.
Groot probleem bij zelf onderzoek is het Dunning-Kruger effect.

En hoezo hebben mensen die een andere visie hebben zichzelf wijsgemaakt dat ze zelf niet op onderzoek mogen gaan?

Dat riekt als een manier om jezelf te verheffen boven de rest.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201691081
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 23:28 schreef ludovico het volgende:
Bij Shell weten ze het meeste van aardolie. Ben V Beurden maar ff vragen voor advies mbt gebruik fossiele brandstoffen.
Wat voor advies heb je daarover nodig?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201691104
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 23:26 schreef ludovico het volgende:
Mondkapjes gelovigen... Manmanman...

Empirisch 0.0 bewijs dat het ook maar een schrijntje effect heeft gehad.
Als we bij elke maatregel eerst empirisch bewijs hadden afgewacht voordat ze werden ingevoerd, dan zaten we veel dieper in de crisis.

Verder is het niet zo dat mondkapjes nog nooit zijn toegepast. Het is geen nieuw middel waarbij we totaal niet weten wat het eigenlijk doet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201691119
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 09:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Groot probleem bij zelf onderzoek is het Dunning-Kruger effect.

En hoezo hebben mensen die een andere visie hebben zichzelf wijsgemaakt dat ze zelf niet op onderzoek mogen gaan?

Dat riekt als een manier om jezelf te verheffen boven de rest.
Heel toevallig is veel van wat er gebeurt in lijn met wat men al van plan was. Ik luister naar wereldleiders, journalisten en verdiep me in agenda's.

En dat nog los van het feit dat de neveneffecten van dit alles wat we doen heel ernstig zijn. Er is alsnog oversterfte en we verpesten ook nog vele mensenlevens. Het echte probleem is bovendien dat deze staatsterreur helemaal niet gaat ophouden, maar juist erger zal worden als we als volk niet ingrijpen. Ik wil mensen daarvoor behoeden, maar men blijft vol vertrouwen luisteren naar het toneel op televisie. En dat is heel eng.

[ Bericht 0% gewijzigd door n__n op 09-10-2021 09:18:45 ]
pi_201691176
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 09:12 schreef n__n het volgende:

[..]
Heel toevallig is veel van wat er gebeurt in lijn met wat men al van plan was. Ik luister naar wereldleiders, journalisten en verdiep me in agenda's.
Ongetwijfeld. Veranderingen zijn er altijd en overheden en wereldleiders zijn vooral opportuun.


quote:
En dat nog los van het feit dat de neveneffecten van dit alles wat we doen heel ernstig zijn. Er is alsnog oversterfte en we verpesten ook nog vele mensenlevens. Het echte probleem is bovendien dat dit helemaal niet gaat ophouden, maar juist erger zal worden als we als volk niet ingrijpen. Ik wil mensen daarvoor behoeden, maar men blijft vol vertrouwen luisteren naar het toneel op televisie. En dat is heel eng.
Het onderwerp van deze thread wilde ook mensen behoeden door in te grijpen...

Verder zien we ook dat we geen lockdown meer hebben, geen mondkapjesplicht, geen avondklok, geen 1,5m, en volgens mij mag alles weer open en kunnen we alcohol kopen na 20:00.
Nu nog de verplichte eindtijd eraf en de QR code afschaffen.

Wat is er dan nog anders dan voor de crisis?
Welke agenda is er doorgedrukt die dan nog geldt?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201691722
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 08:04 schreef n__n het volgende:
Je hebt het denken uitbesteed aan deskundigen die vaak met de beste bedoelingen handelen, maar ook geïndoctrineerd zijn
Ik denk prima zelf..... en mijn rationele conclusie is dat die deskundigen heel veel weten
Men volgt wetenschappelijke principes van onderzoek, kritiek, overleg, Ze hebben gestudeerd , hebben vele jaren ervaring.
Dat noem jij indoctrinatie ?

1 Je kijkt neer op mij
2 je kijkt neer op deskundigen
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 10:26:41 #45
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_201691765
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 19:27 schreef Nober het volgende:
Antivaxxer, de nieuwe suikerspiegel. En door.
Het is juist omgekeerd. Hier opeens wel focus op een labeltje ("anti-vaccin") ipv op de hoogstwaarschijnlijk werkelijke aandoening (psychische aandoening oftewel, "verwarde man")
Krekker is de bom!
pi_201691853
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 23:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Mondkapjes maken het virus moeilijker over te springen via de lucht.
Het kapje van de virusdrager houdt het tegen, het kapje van de andere nog niet geinfecteerde houdt het ook tegen ,
Dat is allang tientallen jaren geleden bewezen met andere airborn-virussen.
Doe niet zo dom en accepteer gewoon dat soort wetenschap van wetenschappers en medici.
Tis gewoon onzinnig dit. Er is geen impirisch bewijs dat het zin heeft om het toe te passen binnen de hele samenleving.

Als je het gebruikt als een chirurg zal je wat bewijs vinden ja. Op de populatie met stoffen maskers? No way.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201691869
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 23:33 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
Die crisis was er al. Door het gebruik van mondkapjes dam je de crisis een beetje in. En die gebruikte men alleen maar in het OV, in de winkel en op straat. Niet in huis, waar de meeste besmettingen plaatsvinden..

Jaap van Dissel gebruikt drogredenen om maar niet aan de mondkapjes te hoeven. Zo zouden mensen dichter bij elkaar komen als ze toch al een mondkapje dragen. Het kan zijn dat notoire domoren dit doen, maar het gros niet. Het gros denkt "mondkapje, o ja crisis even afstand houden bij de pakken melk en vla"..
Het is dus een reminder. Al heb je altijd mensen die zo niet denken..
[..]
Je hebt de onderzoeken die ik hier geplaatst heb niet gelezen?

Bol dan af naar BNW, want je WIL gewoon niks aannemen van een ander. En dan hoef ik mij niet te storen aan jouw "betogingskunst".
Jij wilt net zozeer niks van mij aannemen, wat wil je dat ik doe? Kijken naar je onderzoeken en jou uitleggen dat dat geen impirisch bewijs levert dat het een bijdrage heeft geleverd aan de verspreiding van het virus?

Ga jij dat begrijpen denk je? Lijkt me niet. Sorry.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201691894
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 09:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als we bij elke maatregel eerst empirisch bewijs hadden afgewacht voordat ze werden ingevoerd, dan zaten we veel dieper in de crisis.

Verder is het niet zo dat mondkapjes nog nooit zijn toegepast. Het is geen nieuw middel waarbij we totaal niet weten wat het eigenlijk doet.
Afwachten??

.. Manmanman.

We waren met die mondkappen hoeveel maanden later dan onze peers? Die observatie was allang overduidelijk. Incl lock downs dat dat niet werkt. Overigens ook door de WHO herhaalt dat dat een ultiem last ressort maatregel is omdat het praktisch altijd meer schade doet dan goed.

Enig idee hoe een chirurg omgaat met mondkappen?

Als die ziek is opereert die niet. Want de patiënt zal ziek worden.

En als die niet ziek is is de mondkap alsof van de hoogste kwaliteit en wordt razendsnel ververst.

Daar ga je effect vinden. Niet met stoffen mondkappen die nooit gewassen worden...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201692017
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 20:53 schreef wappie1986 het volgende:
dat is toch hetzelfde? Alhoewel: Een verwarde man is nog niet meteen antivax. Een antivaxxer is daarentegen wel een verwarde man.
Krijgen we gezeik mee...
Het kan natuurlijk ook een verwarde vrouw zijn :)
pi_201692060
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 10:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tis gewoon onzinnig dit. Er is geen impirisch bewijs dat het zin heeft om het toe te passen binnen de hele samenleving.
Toepassen binnen de hele samenleving ?
Bedoel je iedereen moet overal binnen en buiten een mondkapje dragen, volgens de aanbevelingen ?
Dat zijn niet de aanbevelingen van de deskundigen wbt covid19 oa omdat er geen bewijs is.
Er is wel bewijs voor overdracht van dit virus waar mensen dicht bij elkaar zijn en er onvoldoende ventilatie is, vooral in binnenruimtes.
Accepteer dat, zoals elk rationeel denkend mens moet doen, en doe niet zo arrogant door het "beter te weten"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')