abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 oktober 2021 @ 17:56:59 #1
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_201672540
Zelf heb ik zitten speuren, maar ik kan het zo niet vinden. Misschien dat iemand hier in HR werkt en duiding kan geven.

Mijn huidige contract loopt af eind januari aanstaande. Inmiddels heb ik ander werk gevonden, dus dat is allemaal geen probleem (nog niet bekend bij de huidige werkgever). Met betrekking tot de eindafrekening bij de huidige werkgever vroeg ik mij af hoe het zit met de vakantiedagen. Ik heb er nu nog een X hoeveelheid, deze worden gewoon uitbetaald. Maar normaal gesproken krijg ik per 1 januari de vakantiedagen voor het hele jaar. Nu lijkt het mij onlogisch dat ik ze allemaal krijg en dan kan laten uitbetalen omdat ik eind januari uitdienst ga. Is dit naar ratio dus 1/12de van de vakantiedagen die ik nog krijg en kan laten uitbetalen of hoe zit dit?
The more debt, the better
pi_201672585
2 dagen ongeveer
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201672749
Uiteraard 1/12 van het aantal dagen per jaar, 2 dagen is slechts een aanname natuurlijk.
Bij mijn vorige werkgever zouden dat er namelijk 4 zijn.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 18:23:49 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201672786
Naar rato, ja.
The love you take is equal to the love you make.
pi_201674174
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 17:56 schreef flyguy het volgende:
Nu lijkt het mij onlogisch dat ik ze allemaal krijg en dan kan laten uitbetalen omdat ik eind januari uitdienst ga. Is dit naar ratio dus 1/12de van de vakantiedagen die ik nog krijg en kan laten uitbetalen of hoe zit dit?
Hiervoor hoef je niet in HR te werken hoor :o Zou inderdaad raar zijn. Naar rato, ja. Bij uitdiensttreding wordt resterende saldo vakantiedagen uitbetaald. Dat is het enige moment dat wettelijke vakantiedagen uitbetaald kunnen worden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201676146
Naar rato inderdaad dus hou er rekening mee bij het opnemen. Als je teveel opneemt moet je terugbetalen. Dat gaat gewoon via je eindafrekening trouwens.
pi_201678491
Alles gaat naar rato, ook eventueel openstaand vakantiegeld etc.
pi_201678503
Inderdaad naar rato. Een oud-collega ging bij ons ranten dat ze na haar zelfgenomen ontslag in mei niet al haar vakantiedagen (dus per jaar) uitbetaald kreeg _O-
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:03:39 #9
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_201678555
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 17:56 schreef flyguy het volgende:
Zelf heb ik zitten speuren, maar ik kan het zo niet vinden. Misschien dat iemand hier in HR werkt en duiding kan geven.

Mijn huidige contract loopt af eind januari aanstaande. Inmiddels heb ik ander werk gevonden, dus dat is allemaal geen probleem (nog niet bekend bij de huidige werkgever). Met betrekking tot de eindafrekening bij de huidige werkgever vroeg ik mij af hoe het zit met de vakantiedagen. Ik heb er nu nog een X hoeveelheid, deze worden gewoon uitbetaald. Maar normaal gesproken krijg ik per 1 januari de vakantiedagen voor het hele jaar. Nu lijkt het mij onlogisch dat ik ze allemaal krijg en dan kan laten uitbetalen omdat ik eind januari uitdienst ga. Is dit naar ratio dus 1/12de van de vakantiedagen die ik nog krijg en kan laten uitbetalen of hoe zit dit?
als je gewoon je normale aantal uren maakt in january rond de 1/12de ja

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 07:53 schreef NightDancert het volgende:
Inderdaad naar rato. Een oud-collega ging bij ons ranten dat ze na haar zelfgenomen ontslag in mei niet al haar vakantiedagen (dus per jaar) uitbetaald kreeg _O-
Had ook een collega die mij eerst vroeg hoe het zat met zijn dagen voordat hij ontslag nam
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:28:03 #10
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_201678726
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 07:49 schreef DjMark het volgende:
Alles gaat naar rato, ook eventueel openstaand vakantiegeld etc.
Dat dus juist niet. Het tot en met januari opgebouwde vakantiegeld wordt gewoon volledig uitgekeerd.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_201678809
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 08:28 schreef sanger het volgende:

[..]
Dat dus juist niet. Het tot en met januari opgebouwde vakantiegeld wordt gewoon volledig uitgekeerd.
Ja, net als alle tm januari opgebouwde vakantiedagen. Dat heet naar rato. Vakantiegeld loopt weliswaar van juni tm mei, maar als je per 1 februari weg bent krijg je 8/12 van wat je anders zou krijgen en bij je nieuwe baan krijg je dan straks in mei 4/12 van wat je anders zou krijgen.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:35:09 #12
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_201681144
In elk geval bedankt voor de antwoorden. Helemaal helder en met dezelfde logica die ik al in gedachte had.
The more debt, the better
pi_201681167
Volgens mij hangt dit af wat er is afgesproken in je contract en arbeidsvoorwaarden
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:45:17 #14
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_201681242
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 08:42 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Ja, net als alle tm januari opgebouwde vakantiedagen. Dat heet naar rato. Vakantiegeld loopt weliswaar van juni tm mei, maar als je per 1 februari weg bent krijg je 8/12 van wat je anders zou krijgen en bij je nieuwe baan krijg je dan straks in mei 4/12 van wat je anders zou krijgen.
Nee het is een heel ander principe. Als je in januari weggaat krijg je gewoon 8% van je brutoloon. Daar is niets naar rato aan.

Overigens is bij vakantiedagen altijd maar de vraag of het niet ook per gewerkt uur wordt opgebouwd (al dan niet op de achtergrond).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_201687299
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 07:53 schreef NightDancert het volgende:
Inderdaad naar rato. Een oud-collega ging bij ons ranten dat ze na haar zelfgenomen ontslag in mei niet al haar vakantiedagen (dus per jaar) uitbetaald kreeg _O-
Zelf werk ik bij HR en dit komt vaker voor dan je denkt...

:')
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_201701174
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 21:35 schreef Kiid het volgende:

[..]
Zelf werk ik bij HR en dit komt vaker voor dan je denkt...

:')
Dan ben je wel echt een beetje dom.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zondag 10 oktober 2021 @ 08:59:01 #17
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201701188
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 08:57 schreef baskick het volgende:

[..]
Dan ben je wel echt een beetje dom.
Dan zouden echt veel mensen ontslag nemen in januari :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')