Wat is jouw anekdotisch bewijs?quote:Op donderdag 7 oktober 2021 17:44 schreef de_jager30 het volgende:
Toch valt mij op dat de meesten van deze mensen vaak ongelukkiger zijn dan mannen die wel kinderen of relatie hebben. Hoe denken jullie hierover?
Waar heb je deze wijsheid vandaan?quote:Op donderdag 7 oktober 2021 17:44 schreef de_jager30 het volgende:
dat de meesten van deze mensen vaak ongelukkiger zijn dan mannen die wel kinderen of relatie hebben.
Wat voor primitieve cultuur is dat?quote:Op donderdag 7 oktober 2021 17:44 schreef de_jager30 het volgende:
Vanuit mijn cultuur wordt hier een beetje vreemd tegenaan gekeken, alsof je als man gefaald hebt.
Waarschijnlijk een cultuur die flink bijdraagt aan de hoeveelheid domme mensen op de aardequote:Op donderdag 7 oktober 2021 18:21 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Wat voor primitieve cultuur is dat?
Dit is overdreven. Er wordt inderdaad meer gescheiden, maar dat betekent niet dat je doodongelukkig bent. In veel gevallen is het beter om uit elkaar te gaan als de relatie niet meer lekker loopt, maar dat is tegenwoordig niet meer het einde van de wereld.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 18:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat is jouw anekdotisch bewijs?Het aantal scheidingen groeit met het jaar, vechtscheidingen zijn bijkans een norm, vreemdgaan gebeurt enorm veel binnen huwelijken, een gigantisch hoog aantal zelfmoorden bij gescheiden mensen want doodongelukkig na een compleet verneukt huwelijk dat het ooit zo mooie leven echt totaal naar de tyfus geholpen heeft maar... De singles en bewust kindlozen zijn ongelukkig
![]()
Wat voor groep is dat dan?quote:Op donderdag 7 oktober 2021 18:30 schreef Cupfighter het volgende:
Tja, ik behoor tot die groep, ik vind niet dat ik gefaald heb, ben soms wel ongelukkig maar dat zullen getrouwde stellen met kinderen ook wel eens hebben, denk dat alles zijn voor en nadelen heeft, ik kan gaan staan waar ik wil en hoef nergens rekening mee te houden
Het voor jezelf zo aangenaam mogelijk maken en een beetje lol hebben is het belangrijkste levensdoel, als daar voor iemand kinderen bij horen prima. Als daar voor iemand anders geen kinderen bij horen ook dikke prima en geen enkele reden om dan op die laatste groep neer te kijken. Me dunkt.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 17:49 schreef Aadil het volgende:
Jezelf voortplanten is het belangrijkste levensdoel, begrijpelijk dat mensen wat vreemd opkijken van een kinderloze man.
Ik heb er heel bewust over nagedacht. Geen hont zit te wachten op kinderen van mij. De aarde is overbevolkt en de toekomst ziet er slecht uit voor deze wereld.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 18:41 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Single 40+ mannen zonder kinderen
Ik heb er niet bewust voor gekozen, het is zo gelopen, maar nu achteraf bekeken ben ik er niet rouwig om dat ik geen kinderen heb in deze klote maatschappijquote:Op donderdag 7 oktober 2021 18:46 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik heb er heel bewust over nagedacht. Geen hont zit te wachten op kinderen van mij. De aarde is overbevolkt en de toekomst ziet er slecht uit voor deze wereld.
Dat bedoel ik.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 18:49 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik heb er niet bewust voor gekozen, het is zo gelopen, maar nu achteraf bekeken ben ik er niet rouwig om dat ik geen kinderen heb in deze klote maatschappij
Ja leuk, het percentage zelfdodingen onder mannen die van hun vrouw gescheiden zijn is viermaal zo hoog als bij singles. Er is een hele beroepssector die zich focust op depressie na echtscheidingen. Maar het is allemaal rozengeur en maneschijn hoorquote:Op donderdag 7 oktober 2021 18:37 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Dit is overdreven. Er wordt inderdaad meer gescheiden, maar dat betekent niet dat je doodongelukkig bent. In veel gevallen is het beter om uit elkaar te gaan als de relatie niet meer lekker loopt, maar dat is tegenwoordig niet meer het einde van de wereld.
Dat zijn dus alleenstaande mannen, wat dat betreft ondersteunen die cijfers het idee dat alleenstaande mannen (over het algemeen) ongelukkiger zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 18:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja leuk, het percentage zelfdodingen onder mannen die van hun vrouw gescheiden zijn is viermaal zo hoog als bij singles. Er is een hele beroepssector die zich focust op depressie na echtscheidingen. Maar het is allemaal rozengeur en maneschijn hoor
Je stopte je lul er toch zelf inquote:Op donderdag 7 oktober 2021 18:49 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik heb er niet bewust voor gekozen, het is zo gelopen, maar nu achteraf bekeken ben ik er niet rouwig om dat ik geen kinderen heb in deze klote maatschappij
Ja zo kan je een hoepel nog recht lullen. Succes ermee.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 19:01 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Dat zijn dus alleenstaande mannen, wat dat betreft ondersteunen die cijfers het idee dat alleenstaande mannen (over het algemeen) ongelukkiger zijn.
Hij zegt dat hij geen kinderen heeft.quote:
Volgens mij hebben de meeste singles ooit wel eens een relatie gehad, daarmee zijn ze toch niet ineens minder single na die breuk/scheiding?quote:Op donderdag 7 oktober 2021 19:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja zo kan je een hoepel nog recht lullen. Succes ermee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |