abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 oktober 2021 @ 22:08:12 #76
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_201676019
quote:
Aaah ja, moeilijke situatie inderdaad. Na regen komt wel vaak zonneschijn, dus hoop dat de zon voor jou ook weer snel zal schijnen.
Krekker is de bom!
pi_201676120
quote:
Jeetje, ik snap je gevoel en wat een kut situatie.

En in deze idiote woningmarkt ook best hopeloos.

Wat wil je en wat zoek je? Je weet namelijk nooit of iemand je kan helpen.
pi_201676131
Als je ergens wilt bij horen word je toch vrijwilliger, of ga je bij een teamsport?
Zelfs alleen maar de biljartclub krijg je al nieuwe contacten.
Twiddel
pi_201677258
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Klinkt meer als iemand met een (vermijdende) persoonlijkheidsstoornis.

Als je echt wil, kun je prima mensen ontmoeten of op z’n minst mengen onder de mensen.
Echt alleen zijn zonder enig contact buiten de zorg om, is bewust (doch niet perse expres in die zin) de boel vermijden en dan met name actief contacten aan gaan.

Klassieke sociale angststoornis stammend uit een persoonlijkheidsstoornis.
Die kans zit er dik in. De eenvoudige oplossing, de straat op gaan en de gezelligheid opzoeken, is makkelijker gezegd dan gedaan.
Empathie tonen is vaak een kleine moeite. Ik schrik van sommige harteloze commentaren in dit draadje. Je hoeft je heus niet klem te laten zetten en je te laten dwingen om een luisterend oor te spelen, maar ook deze man heeft een gevoel, waarvan we met velen blij mogen zijn dat het niet ons gevoel is.
pi_201677338
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 23:34 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Die kans zit er dik in. De eenvoudige oplossing, de straat op gaan en de gezelligheid opzoeken, is makkelijker gezegd dan gedaan.
Empathie tonen is vaak een kleine moeite. Ik schrik van sommige harteloze commentaren in dit draadje. Je hoeft je heus niet klem te laten zetten en je te laten dwingen om een luisterend oor te spelen, maar ook deze man heeft een gevoel, waarvan we met velen blij mogen zijn dat het niet ons gevoel is.
:Y

Maar verwacht als buur of als vrijwilliger ook niet teveel. Bij onze borrels ook, op teveel aandacht zitten ze echt niet te wachten. De eerste keer komen ze en zijn ze ook zo weer weg. De tweede keer komen ze ook, dat zegt al genoeg. Dus lekker in een hoekje laten zitten en bij een derde borrel vertellen ze zelf wel over hun treinen hobby.

1 zelfstandig komen
2 terugkomen
3 contact leggen en interesse tonen

Nooit vol erop vliegen wel hartelijk zijn. En altijd gedag zeggen.
pi_201677515
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 22:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Jeetje, ik snap je gevoel en wat een kut situatie.

En in deze idiote woningmarkt ook best hopeloos.

Wat wil je en wat zoek je? Je weet namelijk nooit of iemand je kan helpen.
Sinds ik bij mijn ouders woon gaat het al beter. Ritme, praten en goed eten doet wonderen.

Maar ik wil niks meer. Ben uitgekakt wat dat betreft. Wie weet komt dat wel weer, dunno. Small steps...

Bedankt :)
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 00:23:52 #82
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_201677546
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 00:15 schreef myShizzle het volgende:

[..]
Sinds ik bij mijn ouders woon gaat het al beter. Ritme, praten en goed eten doet wonderen.

Maar ik wil niks meer. Ben uitgekakt wat dat betreft. Wie weet komt dat wel weer, dunno. Small steps...

Bedankt :)
Gewoon naar gesubsieerde shit gaan, zoals de mensen hierboven zeggen, vooral niet voor jezelf opkomen en er iets van maken zoals bijna iedereen.
pi_201677558
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 00:15 schreef myShizzle het volgende:

[..]
Sinds ik bij mijn ouders woon gaat het al beter. Ritme, praten en goed eten doet wonderen.

Maar ik wil niks meer. Ben uitgekakt wat dat betreft. Wie weet komt dat wel weer, dunno. Small steps...

Bedankt :)
Klinkt herkenbaar en vooral dat niks meer willen en hoeven. Laat me maar ff.

Uiteindelijk komen daar de meest mooie kansen uit.

Succes neem de tijd en anders DM je me maar ff! Je verhaal is zo herkenbaar.
pi_201677603
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:04 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Toch moet je het vermogen van zo'n persoon niet onderschatten. Zoals ik al zei, ik ken 2 van die types die naar zo'n club gingen. Daar kon je voorheen geen gesprek mee aanknopen, autistisch zelfs, kon niet te veel prikkels aan. Na paar jaar 'socializen' met een extreem lage drempel (iedereen wil een gesprekje aangaan) is hij echt opgebloeid. Komt zelf met voorstellen om naar de kroeg te gaan, kan een gesprek aanhouden en date zelfs regelmatig (al blijft het vaak wel bij één date, want tja, het blijft lastig voor 'm )
ja ik was voorzitter van de VVE, en ik had goed contact met een hele slimme buurman.
Hele knappe vent, wist die zelf niet. Zwaar autist maar een echte bestuurskundige met als hobby de politiek. Soort omzigt maar dan type Clooney.

Gingen we samen de vve doen, alle vrijgezellen vrouwen kwamen ineens naar de vergadering, ^O^

Een wat dikkere accountant werd ineens kascommissie, 8-) , ze zijn al 8 jaar samen en meerwaarde voor de flat.
pi_201677613
Misschien een keer naar Thailand?
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 00:52:07 #86
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_201677625
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 18:13 schreef KreKkeR het volgende:
Zou leuk zijn als daar vaker sociale activiteiten voor georganiseerd zouden worden. Wellicht wat voor de kerk als ze echt wat goeds willen doen...
Dat werkt helemaal niet.

quote:
Wat is eenzaamheid
Eenzaamheid is het ervaren van een gemis in relaties. Vaak wordt in de literatuur gewezen op het belang van de kwaliteit van de relaties. Dit om te benadrukken dat het hebben van eenvoudige, korte, vluchtige contacten niet van invloed is op ervaren eenzaamheid...

... Onderzoek uit 2017 wees uit dat het met elkaar in contact brengen van mensen om vriendschap te bewerkstelligen geen effect heeft op eenzaamheid. [16] Het grootste meta-onderzoek op dit gebied is uit 2010. Hieruit bleek dat vrijwel alle vormen van aanpak, zoals mensen met elkaar in contact brengen, maatjesprojecten en dergelijke contact-georiënteerde vormen van aanpak, geen effect hebben.
En ja, ik kan dit vanuit de praktijk beamen. Het is hooguit een soort aspirine.
pi_201677640
Harold moet gewoon is een keertje een lijntje coke nemen in de buurtkroeg
  Redactie Sport vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:28:11 #88
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201680483
quote:
99s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 22:17 schreef summer2bird het volgende:
Als je ergens wilt bij horen word je toch vrijwilliger, of ga je bij een teamsport?
Zelfs alleen maar de biljartclub krijg je al nieuwe contacten.
Harold mag met plezier bij ons de schaakvereniging komen versterken, daar zitten wel meer vreemde types en ook wel mensen die er niks van kunnen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201680694
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:17 schreef Harvest89 het volgende:
Als ik Harold was zou ik op een teamsport gaan of een buurthuis gaan opzoeken. ^O^
Klopt, maar zoals hij beschrijft in het artikel is het een moment en houd je er niet snel langdurige vriendschap aan over. En dat klopt ook wel, kopje koffie drinken in het buurthuis is gezellig, praatje met andere vrijwilligers op je vrijwilligerswerk ook. Maar de kans dat je er een langdurige, goede vriendschap aan over houd is minimaal.

Maarja, hij heeft dan wel contact, is even onder de mensen. En je weet nooit waar het toe leidt. In je eentje thuis blijven mopperen gaat in ieder geval niks oplossen.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:51:26 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201680729
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:49 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Klopt, maar zoals hij beschrijft in het artikel is het een moment en houd je er niet snel langdurige vriendschap aan over. En dat klopt ook wel, kopje koffie drinken in het buurthuis is gezellig, praatje met andere vrijwilligers op je vrijwilligerswerk ook. Maar de kans dat je er een langdurige, goede vriendschap aan over houd is minimaal.

Zo ontstaan vriendschappen wel natuurlijk. Maar wanneer je mensen ontmoet in die setting waarme ehet klikt moet je ook in staat zijn daar een hechtere relatie mee aan te gaan. Die Harold heeft dat duidelijk nooit geleerd.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:03:18 #91
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201680876
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:49 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Klopt, maar zoals hij beschrijft in het artikel is het een moment en houd je er niet snel langdurige vriendschap aan over. En dat klopt ook wel, kopje koffie drinken in het buurthuis is gezellig, praatje met andere vrijwilligers op je vrijwilligerswerk ook. Maar de kans dat je er een langdurige, goede vriendschap aan over houd is minimaal.

Maarja, hij heeft dan wel contact, is even onder de mensen. En je weet nooit waar het toe leidt. In je eentje thuis blijven mopperen gaat in ieder geval niks oplossen.
Ik zou niet inzien waarom je er geen vriendschap aan over kan houden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201681010
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:03 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik zou niet inzien waarom je er geen vriendschap aan over kan houden.
Kans is er ook wel, maar misschien niet zo groot. Die andere partij moet er ook zin in hebben en de klik moet er zijn.

Aan de andere kant, je deelt wel samen een interesse, dus dat is in ieder geval al een ding.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:21:26 #93
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201681022
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:20 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Kans is er ook wel, maar misschien niet zo groot. Die andere partij moet er ook zin in hebben en de klik moet er zijn.

Aan de andere kant, je deelt wel samen een interesse, dus dat is in ieder geval al een ding.
Precies. En als je er na een tijdje achter komt dat je met niemand een klik hebt ga je ergens anders heen.

Bij ons op de sportvereniging zouden we maar wat blij zijn als er iemand extra bij komt om een beetje te helpen met van alles en nog wat.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201681039
Of start een crowdfund voor Harold voor zo'n niet van echt te onderscheiden Japanse sexpop, dat zal hem dan wel even bezig houden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:29:11 #95
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_201681091
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:21 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Precies. En als je er na een tijdje achter komt dat je met niemand een klik hebt ga je ergens anders heen.

Bij ons op de sportvereniging zouden we maar wat blij zijn als er iemand extra bij komt om een beetje te helpen met van alles en nog wat.
Ja dat soort vrijwilligerswerk is erg dankbaar en een zeer goede manier om onder de mensen te komen en een netwerk op te bouwen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:32:52 #96
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201681123
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:29 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja dat soort vrijwilligerswerk is erg dankbaar en een zeer goede manier om onder de mensen te komen.
En vaak ook nog met een hele diverse groep mensen. Mijn vriendengroep ken ik allemaal via de sportclub. Er zitten gemeentelijke ambtenaren in, hoge managers, technische lui, vanaf de werkvloer tot kantoor. En dat vind ik juist mooi. Als je je vriendengroep overhoud aan je studententijd zit je allemaal in hetzelfde opleidingsniveau en werkgebied. Niet dat daar per se iets tegen is trouwens.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201681151
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 18:26 schreef Cupfighter het volgende:
Een onderschat probleem denk ik waar best meer aandacht voor zo mogen zijn, facebook lost ook niet alles op, mensen willen ook mensen in real live zien, facebook kan wel een eerste stap zijn of een opstapje zijn
in mijn optiek is dit gewoon weer een nonsens 1st world problem.

Hij kan toch bij de lokale supermarkt leuke dames aanspreken?

Of moeten we iedere pussy maar medelijden mee hebben? hij is niet eens gehandicapt, kan praten, zie ter verder normaal uit. Oftewel LUI
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201682449
Misschien moet Harold eens naar de kroeg gaan. Als autist moet je ergens je sociale skills oefenen en dan is dat dé plek.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:28:49 #99
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_201682517
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 15:20 schreef n__n het volgende:
Misschien moet Harold eens naar de kroeg gaan.
Harold lijkt me een type die dan zegt: "Dat heb ik al zo vaak gedaan, maar dan praat ook niemand met me."

Slachtoffer van zichzelf, die genees je niet met dit soort simpele oneliner-tips.
pi_201683135
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:38 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
(Kortooms)
Wow, Kan die Toon Kortooms niet alsnog de Nobelprijs voor Literatuur ontvangen?

Verder on topic.

Veel mensen voelen zich eenzaam vanwege de fantastische interessante verhalen die de Facebookers allemaal ten toon spreiden. Alles is elke dag een dikke 10!

Een beetje minder eenzaam is ook al wat.
En bv: Koffiedrinken bij de kringloopwinkel.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')