abonnement Unibet Coolblue
pi_201671418



Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201671421
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:02 schreef Molo het volgende:

[..]
Ook

Met nadruk op ook
Nou, nee. Als het kabinet één ding gedaan heeft, is het de keuzes bijna uitsluitend te baseren op de modelleringen van het OMT. En als er al afgeweken werd van het model werd er eerder versoepeld (c.q. te laat ingegrepen) dan vice versa.

Daarom snap ik de zorg ook niet bij sommigen. Alsof het kabinet een lockdown gaat introduceren 'gewoon voor de zekerheid'. Als er één ding duidelijk is, is het dat NL eerder te laat dan te vroeg ingrijpt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201671454
Enige kennis over hoe makkelijk de transmissie is tussen gevaccineerden. Stel ik of mijn vriendin heeft het (allebei gevaccineerd)
  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:07:23 #4
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201671465
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik zou er je vooral nóg meer over opwinden :)
Opwinden? :')


Storend eerder.
pi_201671480
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:06 schreef Maver24 het volgende:
Enige kennis over hoe makkelijk de transmissie is tussen gevaccineerden. Stel ik of mijn vriendin heeft het (allebei gevaccineerd)
Zelfs als ongevaccineerden was de kans al relatief klein om het door te geven aan je partner.

Maar hier een indicatie:
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201671482
Als je naar Singapore kijkt, dat Twitter draadje van een topic terug, moet je straks hier na verloop gaan tijd ook echt gaan stoppen met die testonzin, niet meer doen. Gewoon varen op ziekenhuisopnames en en ook die QR onzin weg. Lijkt me dat we dat binnenkort moeten doen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:13:22 #7
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201671536
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Nou, nee. Als het kabinet één ding gedaan heeft, is het de keuzes bijna uitsluitend te baseren op de modelleringen van het OMT. En als er al afgeweken werd van het model werd er eerder versoepeld (c.q. te laat ingegrepen) dan vice versa.

Daarom snap ik de zorg ook niet bij sommigen. Alsof het kabinet een lockdown gaat introduceren 'gewoon voor de zekerheid'. Als er één ding duidelijk is, is het dat NL eerder te laat dan te vroeg ingrijpt.
Dat ben ik in zoverre met je eens dat er zorgvuldig een vraag is gesteld aan het OMT (waar ook enige invloed op is qua welke werkvelden/expertises daar in zitten) zodat deze het antwoord konden geven ter onderbouwing van beleidskeuzes

Politiek werkt een stuk minder zuiver en datagedreven dan veel mensen denken


De onderbouwing van de tweede opvang/scholensluiting en het openstellen van vakantieverkeer per volle vliegtuigen kun je daarbij als voorbeeld nemen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:14:22 #8
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201671541
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:08 schreef Discombobulate het volgende:
Als je naar Singapore kijkt, dat Twitter draadje van een topic terug, moet je straks hier na verloop gaan tijd ook echt gaan stoppen met die testonzin, niet meer doen. Gewoon varen op ziekenhuisopnames en en ook die QR onzin weg. Lijkt me dat we dat binnenkort moeten doen.
Eens maar gaat voorlopig niet gebeuren
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201671542
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Zelfs als ongevaccineerden was de kans al relatief klein om het door te geven aan je partner.

Maar hier een indicatie: [ afbeelding ]
Kun je deze schema beetje uitleggen. Snap het niet zo 😄😄
pi_201671552
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:13 schreef Molo het volgende:
De onderbouwing van de tweede opvang/scholensluiting en het openstellen van vakantieverkeer per volle vliegtuigen kun je daarbij als voorbeeld nemen
Dat laatste is dus een voorbeeld waarbij ze vooral soepeler zijn dan het OMT adviseerde. En ook de tweede scholensluiting is door het OMT geadviseerd. Dat heeft het kabinet niet eigenhandig gedaan. Ze hebben wel eigenhandig (al meermaals) de scholen eerder opengegooid dan het OMT adviseerde.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201671561
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:14 schreef Maver24 het volgende:

[..]
Kun je deze schema beetje uitleggen. Snap het niet zo 😄😄
Eigenlijk gaat het alleen om de rechterkolom. Die stelt dat een gevaccineerd persoon nog maar 52% zoveel kans heeft het door te geven aan iemand binnen hetzelfde huishouden als een ongevaccineerd persoon.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201671573
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:08 schreef Discombobulate het volgende:
Als je naar Singapore kijkt, dat Twitter draadje van een topic terug, moet je straks hier na verloop gaan tijd ook echt gaan stoppen met die testonzin, niet meer doen. Gewoon varen op ziekenhuisopnames en en ook die QR onzin weg. Lijkt me dat we dat binnenkort moeten doen.
Ik zie vooral een nog steeds vrij heldere correlatie tussen het aantal doden en het aantal gevallen.



Kunnen we steggelen over hoe zorgwekkend deze aantallen zijn, maar om aan te geven dat de correlatie er wel degelijk is. En dat testen wel degelijk nut heeft.

Verder lopen de ziekenhuisopnames wel degelijk flink op:


https://www.moh.gov.sg/ne(...)-covid-19-situation-(6-oct-2021)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201671582
Aangezien ik in de trein zit ben ik even niet in de gelegenheid om grafieken te posten:

https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:19:32 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201671594
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dat laatste is dus een voorbeeld waarbij ze vooral soepeler zijn dan het OMT adviseerde. En ook de tweede scholensluiting is door het OMT geadviseerd. Dat heeft het kabinet niet eigenhandig gedaan. Ze hebben wel eigenhandig (al meermaals) de scholen eerder opengegooid dan het OMT adviseerde.
Het kabinet behoort zich te informeren
O.a. middels het OMT, wat ze doen door hele specifieke vragen te stellen.
Andere bronnen gaan ze ook raadplegen voor de impact en kosten etc
Kabinet besluit altijd zelfstandig, en dat zie je ook.
De belangen afwegingen zijn daarbij doorslaggevend, niet het OMT advies.
Belangen voor de maatschappij, en in hoge mate ook belangen op politiek niveau. Wie heeft baat bij wat, voor nu en de langere termijn.
Daar vaart de maatschappij echt niet altijd wel bij. En virusbestrijding ook zeker niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:19:42 #15
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201671596
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Maar waarom zou je doen alsof we in dezelfde situatie terecht komen als vorige winter? Een volledige lockdown met avondklok? Terwijl het allesbehalve aannemelijk is dat we zo'n ic-bezetting gaan krijgen dat zoiets nodig is.

Ik snap echt niet dat mensen zich daar zorgen over maken.
Ik maak me er geen zorgen over. Ik ging in op het ''wat als we komende winter toch weer in die situatie terecht komen''. Wat niet wil zeggen dat ik ook daadwerkelijk denk dat we in die situatie terecht gaan komen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_201671617
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik ging in op het ''wat als we komende winter toch weer in die situatie terecht komen''.
Maar niemand heeft het gehad over de maatregelen van afgelopen winter. Het ging over een piek(je). Dan hoef je niet gelijk in lockdown.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201671641
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Maar niemand heeft het gehad over de maatregelen van afgelopen winter. Het ging over een piek(je). Dan hoef je niet gelijk in lockdown.
Ik vraag me af welke maatregelen er straks nog wél mogelijk gaan zijn. 2G beleid? Vaccinatieplicht? QR-codes bij kerken en moskeeën?

Wat dat betreft heb ik er weinig vertrouwen in dat de maatregelen de komende maanden bestaan uit 'niets doen'.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201671661
De enige manier waarop ik een lockdown zie komen is als er echt een nieuwe variant komt die ontsnapt aan de vaccins. En die kans lijkt me gering. Er is in ieder geval vooralsnog niets dat daarop wijst.

Of eventueel een zeer zware griepgolf, maar zelfs de zware griepgolf van 2018 had 'slechts' een piek van 350 op de IC. Dan zou je dus nog minimaal 800 covidpatiënen op de IC moeten krijgen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:25:00 #19
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201671674
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:23 schreef Stoney3K het volgende:
QR-codes bij kerken en moskeeën?
Eerder op je werk en op school.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:25:46 #20
3542 Gia
User under construction
pi_201671685
Vanwege die QR code is het eigenlijk heel logisch dat er meer besmettingen geconstateerd worden.
Eerst was het: Laat je testen als je klachten hebt.
Nu is het: Laat je testen als je een QR code nodig hebt en niet gevaccineerd bent.

Ongevaccineerden raken nu makkelijker besmet doordat de anderhalve meter niet meer aangehouden hoeft te worden, en ze moeten zich steeds laten testen, ook zonder klachten.

Ik lig niet wakker van deze cijfers.
pi_201671688
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:23 schreef Stoney3K het volgende:
Ik vraag me af welke maatregelen er straks nog wél mogelijk gaan zijn. 2G beleid? Vaccinatieplicht? QR-codes bij kerken en moskeeën?
Bijvoorbeeld. Mondkapjes terug. Thuiswerkadvies. Nachtclubs dicht. Alleen nog zitconcerten. Anderhalve meter terug bij horeca. Dat soort dingen. Echt nog talloze mogelijkheden, voordat een lockdown in beeld komt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201671697
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld. Mondkapjes terug. Thuiswerkadvies. Nachtclubs dicht. Alleen nog zitconcerten. Anderhalve meter terug bij horeca. Dat soort dingen. Echt nog talloze mogelijkheden, voordat een lockdown in beeld komt.
Maar steunmaatregelen, nee, dat kost te veel geld.

Sowieso, is dat dan een cyclus die we elk jaar gaan herhalen? Zeg dan maar bye-bye tegen het nachtleven binnen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201671698
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:25 schreef Gia het volgende:
Vanwege die QR code is het eigenlijk heel logisch dat er meer besmettingen geconstateerd worden.
Eerst was het: Laat je testen als je klachten hebt.
Nu is het: Laat je testen als je een QR code nodig hebt en niet gevaccineerd bent.

Ongevaccineerden raken nu makkelijker besmet doordat de anderhalve meter niet meer aangehouden hoeft te worden, en ze moeten zich steeds laten testen, ook zonder klachten.

Ik lig niet wakker van deze cijfers.
Het is nog steeds de bedoeling dat je je laat testen als je klachten hebt. Gevaccineerd of niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201671717
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:25 schreef Gia het volgende:
Vanwege die QR code is het eigenlijk heel logisch dat er meer besmettingen geconstateerd worden.
Eerst was het: Laat je testen als je klachten hebt.
Nu is het: Laat je testen als je een QR code nodig hebt en niet gevaccineerd bent.
Die positieve gevallen door TvT zijn echt in de marge. Volgens mij waren het er afgelopen week 300.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201671740
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:18 schreef _serial_ het volgende:
Aangezien ik in de trein zit ben ik even niet in de gelegenheid om grafieken te posten:

https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html
@Treinhoer @Treinhomo
pi_201671747
De impact lijkt z’n 600 nameldingen te zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201671749
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:25 schreef Gia het volgende:
Vanwege die QR code is het eigenlijk heel logisch dat er meer besmettingen geconstateerd worden.
Eerst was het: Laat je testen als je klachten hebt.
Nu is het: Laat je testen als je een QR code nodig hebt en niet gevaccineerd bent.

Ongevaccineerden raken nu makkelijker besmet doordat de anderhalve meter niet meer aangehouden hoeft te worden, en ze moeten zich steeds laten testen, ook zonder klachten.

Ik lig niet wakker van deze cijfers.
Die logica kan ik niet volgen. Het aantal besmettingen dat uit testen voor toegang komt, is toch maar een fractie van het totaal? Dat kan deze stijging toch nooit verklaren?
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201671753
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:08 schreef Discombobulate het volgende:
Als je naar Singapore kijkt, dat Twitter draadje van een topic terug, moet je straks hier na verloop gaan tijd ook echt gaan stoppen met die testonzin, niet meer doen. Gewoon varen op ziekenhuisopnames en en ook die QR onzin weg. Lijkt me dat we dat binnenkort moeten doen.
Je moet voorlopig nog wel even zicht houden op de verspreiding omdat je nog wel een groep hebt die ongevaccineerd is of nog het virus niet heeft gehad. Maar je moet niet meer blind varen op de besmettingen. In Engeland bijvoorbeeld hebben ze ook een flinke piek gehad maar de ziekenhuizen konden het daar gewoon goed aan toen. Ook waren er veel minder doden dan in de vorige pieken.
pi_201671773
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:30 schreef Galvez het volgende:

[..]
Die logica kan ik niet volgen. Het aantal besmettingen dat uit testen voor toegang komt, is toch maar een fractie van het totaal? Dat kan deze stijging toch nooit verklaren?
Je kunt ook beter het percentage positieve testen meenemen. Als mensen zich en masse laten testen om de horeca in te mogen ongeacht klachten, dan zou je juist een reductie van het percentage positieve testen verwachten, terwijl het weer licht aan het stijgen is volgens mij.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201671775
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is nog steeds de bedoeling dat je je laat testen als je klachten hebt. Gevaccineerd of niet.
Ik denk dat met name gevaccineerden zich nog maar mondjesmaat zullen laten testen want
1. "iedereen is toch gevaccineerd..?"
2. "ik ben toch niet meer besmettelijk??"
3. Er is geen belemmering om er op uit te kunnen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201671785
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:31 schreef Monolith het volgende:

[..]
Je kunt ook beter het percentage positieve testen meenemen. Als mensen zich en masse laten testen om de horeca in te mogen ongeacht klachten, dan zou je juist een reductie van het percentage positieve testen verwachten, terwijl het weer licht aan het stijgen is volgens mij.
Dat klopt dus niet, want het aantal negatieve testen voor TvT wordt niet meegerekend, alleen de positieve aantallen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:33:29 #32
3542 Gia
User under construction
pi_201671789
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is nog steeds de bedoeling dat je je laat testen als je klachten hebt. Gevaccineerd of niet.
Ja, dat ontken ik ook niet.
pi_201671791
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:33 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat klopt dus niet, want het aantal negatieve testen voor TvT wordt niet meegerekend, alleen de positieve aantallen.
Ah, dat had ik gemist.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:34:46 #34
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201671802
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:33 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ah, dat had ik gemist.
Het percentage positieve TvT-testen was afgelopen week meen ik 0,1%.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201671803
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik denk dat met name gevaccineerden zich nog maar mondjesmaat zullen laten testen want
1. "iedereen is toch gevaccineerd..?"
2. "ik ben toch niet meer besmettelijk??"
3. Het is geen belemmering om er op uit te kunnen.
Dat zal best. Ik zeg dat het wel de bedoeling is.

Ik ken ook echt wel mensen die dat zeker nog doen. Ook mensen die dat niet zullen doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201671812
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het percentage positieve TvT-testen was afgelopen week meen ik 0,1%.
Nou, dat zet dan ook niet echt zoden aan de dijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201671818
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat zal best. Ik zeg dat het wel de bedoeling is.

Ik ken ook echt wel mensen die dat zeker nog doen. Ook mensen die dat niet zullen doen.
Maar wat zeg je gevoelsmatig? Ik denk dat nog maar weinig volledig gevaccineerde mensen met beginnende klachten naar de teststraat zullen gaan..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201671820
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:35 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou, dat zet dan ook niet echt zoden aan de dijk.
Zou men per direct mee moeten stoppen, want het kost echt giga veel geld voor die paar honderd besmettingen die je dan ontdekt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201671826
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zou men per direct mee moeten stoppen, want het kost echt giga veel geld voor die paar honderd besmettingen die je dan ontdekt.
Maar hee, de kroegen en nachtclubs worden er wel veiliger van!
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201671831
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Maar wat zeg je gevoelsmatig? Ik denk dat nog maar weinig volledig gevaccineerde mensen met beginnende klachten naar de teststraat zullen gaan..
Wat ik zeg: ik ken mensen die het wel doen/gedaan hebben en mensen die het niet doen en niet van plan zijn. Zal ongeveer 50/50 zijn in mijn omgeving. Ik zou me bijvoorbeeld nog wel laten testen, mijn man zegt dat ie dat niet zal doen.

En vergeet niet dat er op scholen toch regelmatig kleine uitbraakjes zijn. Klassen naar huis, meerdere kinderen getest, ook gezinnen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:38:38 #41
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201671844
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zou men per direct mee moeten stoppen, want het kost echt giga veel geld voor die paar honderd besmettingen die je dan ontdekt.
Ik denk dat er binnenkort een voorstel komt om de rekening bij de gebruiker neer te leggen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201671861
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik denk dat er binnenkort een voorstel komt om de rekening bij de gebruiker neer te leggen.
Dat denk ik ook (en terecht wat mij betreft).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201671867
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Maar wat zeg je gevoelsmatig? Ik denk dat nog maar weinig volledig gevaccineerde mensen met beginnende klachten naar de teststraat zullen gaan..
Ik denk gevoelsmatig dat heel veel mensen nog steeds even snel zo'n zelftest doen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:41:21 #44
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201671875
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat denk ik ook (en terecht wat mij betreft).
Wat mij betreft niet. Stoppen met die handel is de logische optie. Tenzij je groot voorstander bent van vaccinatiedrwang, dan is het zo duur en ingewikkeld mogelijk maken van testen wel een goed idee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201671876
Ze zouden eigenlijk nu alle cijfers zo laag zijn, eens beter moeten onderzoeken en in kaart brengen wat de achtergrond is van de besmette personen en ook van de personen die in het ziekenhuis komen. En daar mee aan de slag gaan en het naar buiten brengen, zodat er misschien meer mensen overstag gaan. In plaats van al dat onzinnige geneuzel.
pi_201671878
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Maar wat zeg je gevoelsmatig? Ik denk dat nog maar weinig volledig gevaccineerde mensen met beginnende klachten naar de teststraat zullen gaan..
Kan me voorstellen dat het ook van de situatie afhangt. 's Ochtends heb je ineens een kuchje = nog maar even aanzien. Maar als je een avondje uit bent geweest en je de longen uit je lijf hoest, dan zullen ook gevaccineerde mensen nog wel 1+1=2 denken en toch maar even gaan.
pi_201671880
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:35 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou, dat zet dan ook niet echt zoden aan de dijk.
Dat was overigens ook al het percentage (~0,2%) toen niemand nog gevaccineerd was (en voor het Dansen met Janssen geneuzel).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201671887
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:41 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Kan me voorstellen dat het ook van de situatie afhangt. 's Ochtends heb je ineens een kuchje = nog maar even aanzien. Maar als je een avondje uit bent geweest en je de longen uit je lijf hoest, dan zullen ook gevaccineerde mensen nog wel 1+1=2 denken en toch maar even gaan.
Ik zou dan denken dat ik teveel gedronken en gerookt heb...
pi_201671899
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:42 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ik zou dan denken dat ik teveel gedronken en gerookt heb...
Kuchje of een niesbui? Testen zal je.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:44:22 #50
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_201671905
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:42 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ik zou dan denken dat ik teveel gedronken en gerookt heb...
Toch niet als het zich pas na een paar dagen voordoet... Ik neem aan dat hij dat bedoelt.
pi_201671930
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:44 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Toch niet als het zich pas na een paar dagen voordoet... Ik neem aan dat hij dat bedoelt.
Niet alles al te serieus nemen.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:46:10 #52
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201671932
Klinkt hippie-achtig, maar ik zou gewoon naar mijn lichaam luisteren; ik voel het wel als er iets mis is. Zal dus vooral aan de omstandigheden liggen. In de meeste gevallen denk ik niet dat ik me zou laten testen. Maar die afweging is voor iedereen anders ja.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_201671963
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
Klinkt hippie-achtig, maar ik zou gewoon naar mijn lichaam luisteren; ik voel het wel als er iets mis is. Zal dus vooral aan de omstandigheden liggen. In de meeste gevallen denk ik niet dat ik me zou laten testen. Maar die afweging is voor iedereen anders ja.
Ja dat heb ik ook. Ik heb geen ervaring met corona, maar denk allemaal dat je het verschil wel voelt met een gewone verkoudheid of zo. Maar misschien is dat ook wel totale onzin. Ik zal er waarschijnlijk nooit achter komen.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:49:34 #54
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201671980
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik denk dat met name gevaccineerden zich nog maar mondjesmaat zullen laten testen want
1. "iedereen is toch gevaccineerd..?"
2. "ik ben toch niet meer besmettelijk??"
3. Er is geen belemmering om er op uit te kunnen.
Ik ga me inderdaad niet laten testen bij een snotneus.

Maar dan ben je volgens mij tegenwoordig al een lamzak _O-
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201671984
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:48 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ja dat heb ik ook. Ik heb geen ervaring met corona, maar denk allemaal dat je het verschil wel voelt met een gewone verkoudheid of zo. Maar misschien is dat ook wel totale onzin. Ik zal er waarschijnlijk nooit achter komen.
Dat is nou juist het kromme aan Corona omdat het zich voor kan doen als een normale keelpijn / hoestje / griep.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:51:19 #56
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_201672007
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:45 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Niet alles al te serieus nemen.
Ach, ik verbaas me nergens meer over.
pi_201672013
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat is nou juist het kromme aan Corona omdat het zich voor kan doen als een normale keelpijn / hoestje / griep.
Is ook zo. Of nog minder. Misschien heb ik het allang gehad. Afgelopen jaar bij verschillende mensen in de buurt geweest die achteraf besmet bleken te zijn.
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 16:55:28 #58
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201672062
quote:
5s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:51 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Dit kan toch alleen maar zo zijn als óf alle ongevaccineerden vaak bij elkaar komen (wat ik me in de bible belt wel voor kan stellen maar in de rest van NL lijkt me dat lastig met een vaccinatiegraad van 80%) of er is toch meer transmissie van ongevaccineerd naar gevaccineerd en vice versa? Anders kun je die R van 1 toch nooit vol blijven houden (als virus zijnde uiteraard)?
Dat is inderdaad ook precies mijn punt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:56:32 #59
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201672073
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:49 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik ga me inderdaad niet laten testen bij een snotneus.

Maar dan ben je volgens mij tegenwoordig al een lamzak _O-
Ho ho.

Een asociale lamzak.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201672180
twitter


Gelukkig snapt Jan het wel. :')
pi_201672241
Hans, de besmettingen stijgen!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 17:21:35 #62
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201672281
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
Klinkt hippie-achtig, maar ik zou gewoon naar mijn lichaam luisteren
  donderdag 7 oktober 2021 @ 17:23:08 #63
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201672292
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zou men per direct mee moeten stoppen, want het kost echt giga veel geld voor die paar honderd besmettingen die je dan ontdekt.
Maar hoe krijgen ze anders hun QR?
  donderdag 7 oktober 2021 @ 17:32:52 #64
8369 speknek
Another day another slay
pi_201672333
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:49 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik ga me inderdaad niet laten testen bij een snotneus.

Maar dan ben je volgens mij tegenwoordig al een lamzak _O-
Hangt er vanaf of je gevaccineerd bent of niet.

Zelf test ik me overigens nog wel een keer per week (zelftest, ggd bekijkt het maar met isoleren voor en na de afspraak), maar dat is omdat ik geregeld voor groepen van honderd man sta te praten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201672365
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
Klinkt hippie-achtig, maar ik zou gewoon naar mijn lichaam luisteren; ik voel het wel als er iets mis is. Zal dus vooral aan de omstandigheden liggen. In de meeste gevallen denk ik niet dat ik me zou laten testen. Maar die afweging is voor iedereen anders ja.
Iedereen die ik ken die corona gehad heeft zegt dat het wel degelijk 'iets anders' is dan gewoon verkouden zijn of keelpijn hebben. Ik heb het idee dat ik m'n lichaam echt vrij goed ken, laatst ook verkouden en voelde gewoon echt als verkoudheid, zelftest gedaan, negatief natuurlijk. Ben het wel met je eens.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201672416
Cringeworthy toch altijd, die op jongeren gerichte overheidscampagnes. Maar bon, de intentie is goed.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 7 oktober 2021 @ 18:10:18 #67
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201672668
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 17:32 schreef speknek het volgende:

[..]
Hangt er vanaf of je gevaccineerd bent of niet.

Zelf test ik me overigens nog wel een keer per week (zelftest, ggd bekijkt het maar met isoleren voor en na de afspraak), maar dat is omdat ik geregeld voor groepen van honderd man sta te praten.
En dus zeg je eigenlijk dat het er niet vanaf zou hangen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 7 oktober 2021 @ 18:20:43 #68
8369 speknek
Another day another slay
pi_201672752
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 18:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
En dus zeg je eigenlijk dat het er niet vanaf zou hangen.
Jawel als je je niet vaccineert en niet test, dus letterlijk helemaal niks doet om communityspread richting immunogecompromitteerde mensen te voorkomen (of ongevaccineerde wappies die in hun pardon zorgen voor waar de maatschappij naartoe beweegt het verplegend personeel een continue burnout bezorgt), dan ben je een aso.

Als je wel wat doet aan de communityspread door je te laten vaccineren of je te laten testen is het een stuk minder aso.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201673188
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 17:08 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]

Gelukkig snapt Jan het wel. :')
want?
pi_201673446
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld. Mondkapjes terug. Thuiswerkadvies. Nachtclubs dicht. Alleen nog zitconcerten. Anderhalve meter terug bij horeca. Dat soort dingen. Echt nog talloze mogelijkheden, voordat een lockdown in beeld komt.
Dat thuiswerkadvies gaat door de exploderende energiekosten dus echt niemand meer opvolgen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 7 oktober 2021 @ 19:18:11 #71
408813 crew  trein2000
pi_201673449
Kent u die sinterklaasintocht met QR-code? https://www.rtvutrecht.nl(...)edereen-of-niet.html
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 7 oktober 2021 @ 19:24:54 #72
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201673546
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:18 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dat thuiswerkadvies gaat door de exploderende energiekosten dus echt niemand meer opvolgen.
Er staan nu alweer files met recordlengtes.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 19:26:16 #73
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201673578
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Er staan nu alweer files met recordlengtes.
Ja, omdat de A12 dicht was :+
  donderdag 7 oktober 2021 @ 19:29:12 #74
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201673619
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 18:20 schreef speknek het volgende:

[..]
Jawel als je je niet vaccineert en niet test, dus letterlijk helemaal niks doet om communityspread richting immunogecompromitteerde mensen te voorkomen (of ongevaccineerde wappies die in hun pardon zorgen voor waar de maatschappij naartoe beweegt het verplegend personeel een continue burnout bezorgt), dan ben je een aso.

Als je wel wat doet aan de communityspread door je te laten vaccineren of je te laten testen is het een stuk minder aso.
Maar jij doet toch beide opties?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 20:07:16 #75
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201674272
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:18 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dat thuiswerkadvies gaat door de exploderende energiekosten dus echt niemand meer opvolgen.
Ik kan me dus echt niet voorstellen dat dat veel energie kost thuis. In mijn geval mn laptop en 2 schermen, bij elkaar ~300w per uur. Laten we voor ‘t gemak zeggen dat je dat 10u doet, dus 3kwh. Dat is 70ct.

Je drinkt wat meer koffie enzo, maar dat is toch allemaal marginaal?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:09:14 #76
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201674300
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:07 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik kan me dus echt niet voorstellen dat dat veel energie kost thuis. In mijn geval mn laptop en 2 schermen, bij elkaar ~300w per uur. Laten we voor ‘t gemak zeggen dat je dat 10u doet, dus 3kwh. Dat is 70ct.

Je drinkt wat meer koffie enzo, maar dat is toch allemaal marginaal?
Verwarming.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201674312
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:07 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik kan me dus echt niet voorstellen dat dat veel energie kost thuis. In mijn geval mn laptop en 2 schermen, bij elkaar ~300w per uur. Laten we voor ‘t gemak zeggen dat je dat 10u doet, dus 3kwh. Dat is 70ct.

Je drinkt wat meer koffie enzo, maar dat is toch allemaal marginaal?
Nu het kouder wordt, betekent hele dagen thuis meer energieverbruik dan wanneer kinderen naar de opvang of school zijn en ouders naar het werk. Ik denk dat dat hest aan kan tikken met deze gasprijzen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:15:11 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201674409
In mijn jaren 60 woning tikt dat behoorlijk aan ja

Nou is het voor mij geen ramp maar snap dat het bij anderen best mee kan spelen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 20:19:54 #79
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201674494
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nu het kouder wordt, betekent hele dagen thuis meer energieverbruik dan wanneer kinderen naar de opvang of school zijn en ouders naar het werk. Ik denk dat dat hest aan kan tikken met deze gasprijzen.
Ja, die was ik vergeten inderdaad, gas. Staat wel tegenover dat je geen reistijd hebt en dergelijken. Naar mijn mening moet de reiskostenvergoeding terugkomen en misschien wel een thuiswerkvergoeding erin hebben.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:22:54 #80
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_201674540
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:19 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, die was ik vergeten inderdaad, gas. Staat wel tegenover dat je geen reistijd hebt en dergelijken. Naar mijn mening moet de reiskostenvergoeding terugkomen en misschien wel een thuiswerkvergoeding erin hebben.
Wij krijgen maar 2 euro thuiswerkvergoeding per dag. Daar kun je straks niet meer voor stoken :P
Gelukkig hebben wij een airco oftewel warmtepomp en een houtkachel en zeer binnenkort ook een paar zonnepanelen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_201674545
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:18 schreef trein2000 het volgende:
Kent u die sinterklaasintocht met QR-code? https://www.rtvutrecht.nl(...)edereen-of-niet.html
Heerlijk!
Definitely not CIA
pi_201674588
Hier lekker een houtkachel O+
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 20:34:05 #83
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201674738
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:22 schreef Arizona het volgende:

[..]
Wij krijgen maar 2 euro thuiswerkvergoeding per dag. Daar kun je straks niet meer voor stoken :P
Gelukkig hebben wij een airco oftewel warmtepomp en een houtkachel en zeer binnenkort ook een paar zonnepanelen.
(Aard)warmtepomp hier, de temperatuur in huis is altijd hetzelfde, of ik nu thuis ben of niet. Daardoor was ik gas helemaal vergeten ;(
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:43:07 #84
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201674881
Lekker bezig, Yorick :7

twitter
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:43:32 #85
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201674888
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:19 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, die was ik vergeten inderdaad, gas. Staat wel tegenover dat je geen reistijd hebt en dergelijken. Naar mijn mening moet de reiskostenvergoeding terugkomen en misschien wel een thuiswerkvergoeding erin hebben.
Eens

Geen thuiswerkvergoeding hier en ik vind dat best lame eigenlijk
Zou in wetgeving gevangen mogen worden van mij
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:45:02 #86
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201674905
quote:
2s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:43 schreef Tijn het volgende:
Lekker bezig, Yorick :7

[ twitter ]
Heeft ie ook een pauperallochtonenscript?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:48:33 #87
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201674951
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:43 schreef Molo het volgende:

[..]
Eens

Geen thuiswerkvergoeding hier en ik vind dat best lame eigenlijk
Zou in wetgeving gevangen mogen worden van mij
Waarom? Typisch iets voor in een cao.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:58:52 #88
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201675113
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Waarom? Typisch iets voor in een cao.
Zijn tig mensen die geen CAO hebben
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 7 oktober 2021 @ 21:05:37 #89
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201675236
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:58 schreef Molo het volgende:

[..]
Zijn tig mensen die geen CAO hebben
Die kunnen dat dan via hun individuele arbeidsovereenkomst regelen, net als met de andere secundaire arbeidsvoorwaarden. Dit is echt geen taak voor de overheid. Je kunt er hooguit een belastingvrijstelling voor invoeren net als met een reiskostenvergoeding, maar ik zou persoonlijk de fiscus maar even uit de wind houden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201675293
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:07 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik kan me dus echt niet voorstellen dat dat veel energie kost thuis. In mijn geval mn laptop en 2 schermen, bij elkaar ~300w per uur. Laten we voor ‘t gemak zeggen dat je dat 10u doet, dus 3kwh. Dat is 70ct.

Je drinkt wat meer koffie enzo, maar dat is toch allemaal marginaal?
Mijn 48" curved gebruikt in de aan stand 51W, mijn laptop ongeveer 45W als deze aan het laden is, gemiddeld z'n 70W, op dagbasis van 10U max is dat z'n 0,7 kWh.

Dus erg veel is het niet.

De extra vrije tijd (en dus rust) is veel fijner.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 21:11:46 #91
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201675311
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Die kunnen dat dan via hun individuele arbeidsovereenkomst regelen, net als met de andere secundaire arbeidsvoorwaarden. Dit is echt geen taak voor de overheid. Je kunt er hooguit een belastingvrijstelling voor invoeren net als met een reiskostenvergoeding, maar ik zou persoonlijk de fiscus maar even uit de wind houden.
Je weet denk ik net zo goed als ik dat dit een dusdanige verandering in het werkende leven van veel mensen heeft gegeven dat dit niet opgelost gaat worden met individuele arbeidsovereenkomsten. Laat staan de reeds lopende.
Die belastingvrijstelling of stimulans iig zou daarin zeker helpen

We hebben het toch over een collectief probleem met collectieve doelstellingen, niet individuele
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 7 oktober 2021 @ 21:14:39 #92
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201675341
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:45 schreef Molo het volgende:

[..]
Heeft ie ook een pauperallochtonenscript?
Die heb je toch nodig om lid te worden van dit forum?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 7 oktober 2021 @ 21:15:49 #93
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201675352
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:11 schreef Molo het volgende:

[..]
Je weet denk ik net zo goed als ik dat dit een dusdanige verandering in het werkende leven van veel mensen heeft gegeven dat dit niet opgelost gaat worden met individuele arbeidsovereenkomsten. Laat staan de reeds lopende.
Die belastingvrijstelling of stimulans iig zou daarin zeker helpen

We hebben het toch over een collectief probleem met collectieve doelstellingen, niet individuele
Dan nog. Arbeidsvoorwaarden zijn een zaak van werknemer en werkgever, niet van de overheid. Maar goed, daar gaan we het duidelijk niet over eens worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201675402
Een collega van mij is positief getest op corona. Hij heeft geen klachten. De reden dat hij testte was dat zijn vrouw positief getest is. Ook zij had geen klachten. Zij heeft zich laten testen omdat de baby positief was, zonder klachten, maar die was getest omdat er meerdere kinderen positief waren getest op de opvang. Omdat collega's uit mijn team inclusief ik zelf contact hebben gehad met de positief geteste collega, hebben twee andere collega's besloten zich uit voorzorg te laten testen. De rest vond het wel best. Een van die twee collega's is nu positief getest, uiteraard zonder klachten. Zeker drie andere collega's zijn nu bang en gaan zich laten testen.

Hoe lang gaan we dit nog doen!?
pi_201675440
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:19 schreef Schuifpui het volgende:
Een collega van mij is positief getest op corona. Hij heeft geen klachten. De reden dat hij testte was dat zijn vrouw positief getest is. Ook zij had geen klachten. Zij heeft zich laten testen omdat de baby positief was, zonder klachten, maar die was getest omdat er meerdere kinderen positief waren getest op de opvang. Omdat collega's uit mijn team inclusief ik zelf contact hebben gehad met de positief geteste collega, hebben twee andere collega's besloten zich uit voorzorg te laten testen. De rest vond het wel best. Een van die twee collega's is nu positief getest, uiteraard zonder klachten. Zeker drie andere collega's zijn nu bang en gaan zich laten testen.

Hoe lang gaan we dit nog doen!?
Te lang.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 21:24:53 #96
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201675447
Misschien komen we er wel nooit meer vanaf, zo las ik hier vanmiddag.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 7 oktober 2021 @ 21:26:23 #97
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201675475
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dan nog. Arbeidsvoorwaarden zijn een zaak van werknemer en werkgever, niet van de overheid. Maar goed, daar gaan we het duidelijk niet over eens worden.
Op zich eens. Maar overheid beïnvloedt dat stevig met stimulerende maatregelen natuurlijk wel.
Maar goed, doet er ook niet zo toe ;)
Gaat corona niet uit de weg helpen iig :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 7 oktober 2021 @ 21:26:42 #98
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201675482
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:19 schreef Schuifpui het volgende:
Een collega van mij is positief getest op corona. Hij heeft geen klachten. De reden dat hij testte was dat zijn vrouw positief getest is. Ook zij had geen klachten. Zij heeft zich laten testen omdat de baby positief was, zonder klachten, maar die was getest omdat er meerdere kinderen positief waren getest op de opvang. Omdat collega's uit mijn team inclusief ik zelf contact hebben gehad met de positief geteste collega, hebben twee andere collega's besloten zich uit voorzorg te laten testen. De rest vond het wel best. Een van die twee collega's is nu positief getest, uiteraard zonder klachten. Zeker drie andere collega's zijn nu bang en gaan zich laten testen.

Hoe lang gaan we dit nog doen!?
Wat ben ik blij dat ik voorlopig nog wel even thuis zit qua werken.

Dit kun je natuurlijk nooit volhouden. Alhoewel, ik heb het al eerder over verslavingen gehad. We gaan het zien.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201675491
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Wat ben ik blij dat ik voorlopig nog wel even thuis zit qua werken.

Dit kun je natuurlijk nooit volhouden. Alhoewel, ik heb het al eerder over verslavingen gehad. We gaan het zien.
In welk kader bedoel je verslavingen hier?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 21:30:12 #100
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201675526
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:27 schreef _serial_ het volgende:

[..]
In welk kader bedoel je verslavingen hier?
Verslavingen aan testen.

We hebben wel gelachen allemaal om Za, maar er zijn dus echt mensen die het gewoon dagelijks doen.

35 jaar geleden werden er andere zaken in je neus gestopt, maar de neusfetisj blijft toch wel even :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 21:31:46 #101
236264 crew  capricia
pi_201675548
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:24 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien komen we er wel nooit meer vanaf, zo las ik hier vanmiddag.
Als niemand meer test bij de GGD is het over.
Definitely not CIA
pi_201675672
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Als niemand meer test bij de GGD is het over.
En wat kost het geintje wel niet.
25K per dag, z'n 50 eurotjes per stuk ex personeelskosten, overige kosten, waarvan 90-95% negatief getest wordt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201675721
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Als niemand meer test bij de GGD is het over.
Zo snel zou het niet gaan. Maar na deze winter heb je grote kans dat de meeste mensen gevaccineerd en/of besmet zijn geweest en voor de meeste is het dan gewoon een verkoudheidvirus geworden. Er zullen altijd wel mensen in het ziekenhuis komen en er dood aan gaan maar dat gebeurt bij de andere corona virussen ook. Volgens mij geld voor de andere coronavirussen een R0 van 3 en dat is in een bevolking die immuun is voor die virussen. Zelfs Ab Whinehause heeft al in een interview gezegd dat het gewoon een verkoudheidvirus gaat worden in de toekomst. Dus als de ziekenhuizen zo leeg blijven en mensen die besmet zijn ervaren nauwelijks klachten zullen vele echt niet meer bij elk hoestje zich laten testen op den duur.
pi_201676079
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:19 schreef Schuifpui het volgende:
Een collega van mij is positief getest op corona. Hij heeft geen klachten. De reden dat hij testte was dat zijn vrouw positief getest is. Ook zij had geen klachten. Zij heeft zich laten testen omdat de baby positief was, zonder klachten, maar die was getest omdat er meerdere kinderen positief waren getest op de opvang. Omdat collega's uit mijn team inclusief ik zelf contact hebben gehad met de positief geteste collega, hebben twee andere collega's besloten zich uit voorzorg te laten testen. De rest vond het wel best. Een van die twee collega's is nu positief getest, uiteraard zonder klachten. Zeker drie andere collega's zijn nu bang en gaan zich laten testen.

Hoe lang gaan we dit nog doen!?
Dit leest als één van de eerste afleveringen van GOT. Zoveel personages en gebeurtenissen, het tolt gewoon.
Go hard or go home
pi_201676217
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Waarom? Typisch iets voor in een cao.
Niet mee eens; de overheid roept immers op tot thuiswerken.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201676340
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:19 schreef Schuifpui het volgende:
Een collega van mij is positief getest op corona. Hij heeft geen klachten. De reden dat hij testte was dat zijn vrouw positief getest is. Ook zij had geen klachten. Zij heeft zich laten testen omdat de baby positief was, zonder klachten, maar die was getest omdat er meerdere kinderen positief waren getest op de opvang. Omdat collega's uit mijn team inclusief ik zelf contact hebben gehad met de positief geteste collega, hebben twee andere collega's besloten zich uit voorzorg te laten testen. De rest vond het wel best. Een van die twee collega's is nu positief getest, uiteraard zonder klachten. Zeker drie andere collega's zijn nu bang en gaan zich laten testen.

Hoe lang gaan we dit nog doen!?
Stoppen met die hele testonzin en terug naar normaal, COVID behandelen zoals we dat bij griep ook doen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201676481
Door die controledrang gaan we echt niet stoppen met testen, alles voor de schijn van controle. Ironisch wel omdat we averechts bezig zijn terwijl we denken vooruit te gaan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 23:34:08 #108
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201677249
quote:
2s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:43 schreef Tijn het volgende:
Lekker bezig, Yorick :7

[ twitter ]
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201677282
quote:
2s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:43 schreef Tijn het volgende:
Lekker bezig, Yorick :7

[ twitter ]
QR bij de kerken zou niet verkeerd zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 7 oktober 2021 @ 23:41:02 #110
408813 crew  trein2000
pi_201677303
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 23:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]
QR bij de kerken zou niet verkeerd zijn.
Ja man. Geweldig idee. Godsdienstvrijheid kan ook wel naar het kerkhof.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201677320
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 23:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja man. Geweldig idee. Godsdienstvrijheid kan ook wel naar het kerkhof.
Het was natuurlijk wel sarcastisch :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201677415
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 23:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Het was natuurlijk wel sarcastisch :)
Er is natuurlijk wel een verschil tussen 'vrijheid' en feitelijke onschendbaarheid.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 8 oktober 2021 @ 00:57:15 #113
408813 crew  trein2000
pi_201677636
https://www.telegraaf.nl/(...)-nemen-van-coronapas

Kijk eens naar het frame van de krant van wakker nederland...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201677644
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 00:57 schreef trein2000 het volgende:
[ afbeelding ]https://www.telegraaf.nl/(...)-nemen-van-coronapas

Kijk eens naar het frame van de krant van wakker nederland...
Als ik het zo lees dan willen ze alleen wat doen aan de concertzalen die naar 100% mogen gaan. De horeca is nog steeds de klos met een sluitingstijd om 0.00.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 8 oktober 2021 @ 01:04:18 #115
408813 crew  trein2000
pi_201677649
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 01:00 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Als ik het zo lees dan willen ze alleen wat doen aan de concertzalen die naar 100% mogen gaan. De horeca is nog steeds de klos met een sluitingstijd om 0.00.
quote:
Mochten de cijfers er florissant voorstaan, dan kunnen ook de beperkte sluitingstijden voor de horeca worden losgelaten, zodat nachtclubs na anderhalf jaar sluiting ook weer volledig kunnen draaien.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201677655
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 01:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[..]

Maar wat is florissant? Ik heb een gevoel dat dat niet de huidige situatie is met weer een stijging in de besmettingscijfers.
pi_201677663
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Nou, nee. Als het kabinet één ding gedaan heeft, is het de keuzes bijna uitsluitend te baseren op de modelleringen van het OMT. En als er al afgeweken werd van het model werd er eerder versoepeld (c.q. te laat ingegrepen) dan vice versa.

Daarom snap ik de zorg ook niet bij sommigen. Alsof het kabinet een lockdown gaat introduceren 'gewoon voor de zekerheid'. Als er één ding duidelijk is, is het dat NL eerder te laat dan te vroeg ingrijpt.
Nee

https://www.volkskrant.nl(...)ge-spanning~v420752/
pi_201677679
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 17:08 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]

Gelukkig snapt Jan het wel. :')
Jan is een heel eng mannetje. Voor Jan scheelt het dat hij zich omhoog heeft kunnen likken als politicus a la Eva Vlaardingerbroek
pi_201677682
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 01:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[..]

Dat wordt de invoering van de G2
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 8 oktober 2021 @ 01:59:49 #120
408813 crew  trein2000
pi_201677731
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 01:24 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Dat wordt de invoering van de G2
Dat blijkt echt nergens uit. Is ook nog niet zo simpel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 02:12:34 #121
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201677747
Coronapas dus niet weg begin november. Verrassend
pi_201677853
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:08 schreef Discombobulate het volgende:
Als je naar Singapore kijkt, dat Twitter draadje van een topic terug, moet je straks hier na verloop gaan tijd ook echt gaan stoppen met die testonzin, niet meer doen. Gewoon varen op ziekenhuisopnames en en ook die QR onzin weg. Lijkt me dat we dat binnenkort moeten doen.
Onmogelijk, kijk naar de UK met hun 40.000 besmettingen per dag.
Een variant die het Wuhanvariant gemodelleerde vaccin kan ontwijken, en dan dit alles buiten beeld, dat worden nogal toestanden.

Eerder moeten we juist iedereen gaan testen liefst dagelijks.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 05:17:18 #123
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201678016
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 01:24 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Dat wordt de invoering van de G2
Zal me niet verbazen als de dictatuur der meerderheid ook dát geoorloofd vindt in de strijd tegen de laatste ongevaccineerden. Hopelijk is het kabinet of de kamer er niet voor in.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201678258
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 03:17 schreef Za het volgende:

[..]
Onmogelijk, kijk naar de UK met hun 40.000 besmettingen per dag.
Een variant die het Wuhanvariant gemodelleerde vaccin kan ontwijken, en dan dit alles buiten beeld, dat worden nogal toestanden.

Eerder moeten we juist iedereen gaan testen liefst dagelijks.
Mag wat kosten blijkbaar?
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 07:03:33 #125
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201678268
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 00:57 schreef trein2000 het volgende:
[ afbeelding ]https://www.telegraaf.nl/(...)-nemen-van-coronapas

Kijk eens naar het frame van de krant van wakker nederland...
Wel handig om het vast in de krant te zetten, dan weet het OMT tenmiste wat ze moeten adviseren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator vrijdag 8 oktober 2021 @ 07:20:42 #126
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201678355
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 07:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wel handig om het vast in de krant te zetten, dan weet het OMT tenmiste wat ze moeten adviseren.
Wel slim dit. Zo blijft het OMT onafhankelijk want ze zijn niet direct beïnvloed.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201678378
Goedemorgen

Erg teleurstellend dat we vannacht 2 nieuwe opnames gehad hebben.

Qua COVID hebben we momenteel alleen ongevaccineerde allochtonen liggen.

@Zipportal
  Moderator vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:03:11 #128
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201678551
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 07:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Goedemorgen

Erg teleurstellend dat we vannacht 2 nieuwe opnames gehad hebben.

Qua COVID hebben we momenteel alleen ongevaccineerde allochtonen liggen.

@:zipportal
Discriminatie enzo!
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201678593
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 00:57 schreef trein2000 het volgende:
[ afbeelding ]https://www.telegraaf.nl/(...)-nemen-van-coronapas

Kijk eens naar het frame van de krant van wakker nederland...
En weer heeft het FOK!OMT gelijk gehad. We gaan het avondklokje achterna.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201678634
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 07:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Goedemorgen

Erg teleurstellend dat we vannacht 2 nieuwe opnames gehad hebben.

Qua COVID hebben we momenteel alleen ongevaccineerde allochtonen liggen.

@:zipportal
En ik maar denken dat het gare demonstreerwappies waren die massaal de ziekenhuizen bevolkten!
I'll give you something to do
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:23:38 #131
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201678677
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 07:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Goedemorgen

Erg teleurstellend dat we vannacht 2 nieuwe opnames gehad hebben.

Qua COVID hebben we momenteel alleen ongevaccineerde allochtonen liggen.

@:zipportal
Gelukkig gaan die vast overstag door de QR code ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201678684
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 08:23 schreef Molo het volgende:

[..]
Gelukkig gaan die vast overstag door de QR code ^O^
QR code voor toegang tot de moskee zou misschien helpen.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:26:08 #133
8369 speknek
Another day another slay
pi_201678699
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 07:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Goedemorgen

Erg teleurstellend dat we vannacht 2 nieuwe opnames gehad hebben.

Qua COVID hebben we momenteel alleen ongevaccineerde allochtonen liggen.

@:zipportal
Alle alt-rechtse fokkers net overtuigd dat vaccineren slecht is en je paardenontwormer moet eten, krijg je dit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:27:58 #134
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201678724
quote:
84s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 08:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
QR code voor toegang tot de moskee zou misschien helpen.
Samen veilig de QRan lezen _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201678752
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 08:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]
En weer heeft het FOK!OMT gelijk gehad. We gaan het avondklokje achterna.
die avondklok die na 3 maanden werd afgeschaft? Zou mooi zijn, in Denemarken duurde de pas 6 maanden...
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:34:10 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201678763
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 08:31 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
die avondklok die na 3 maanden werd afgeschaft? Zou mooi zijn, in Denemarken duurde de pas 6 maanden...
De inzet van de QR code in Denemarken zat op een heel ander moment, epidemiologische situatie en vaccinatiegraad dan de inzet in Nederland
Kun je niet vergelijken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:42:07 #137
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201678804
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 07:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Goedemorgen

Erg teleurstellend dat we vannacht 2 nieuwe opnames gehad hebben.

Qua COVID hebben we momenteel alleen ongevaccineerde allochtonen liggen.

@:zipportal
Wij zijn tegen racisme
  Moderator vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:43:37 #138
5428 crew  miss_sly
pi_201678813
Ik vond dit wel een interessant draadje, over wie wie besmet. In het kader van hoe besmettelijk al dan neit gevaccineerde mensen zijn.

twitter




And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201678855
- eerst koffie drinken, dan posten -
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201678858
quote:
Trending in Netherlands
#HugoDeQRankzinnige
:')_!!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:52:14 #141
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201678881
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 07:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Goedemorgen

Erg teleurstellend dat we vannacht 2 nieuwe opnames gehad hebben.

Qua COVID hebben we momenteel alleen ongevaccineerde allochtonen liggen.

@:zipportal
Ik ben bang dat jij een roepende in de woestijn bent. Als ik een dictator zou zijn of een generaal die de triage zou bepalen zou ik zeggen covid patiënten die gevaccineerd zouden kunnen zijn? Krijgen geen toegang meer tot een IC of de zorg. Als ze ziek zijn door het covid virus.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:58:41 #142
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201678942
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 08:52 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik ben bang dat jij een roepende in de woestijn bent. Als ik een dictator zou zijn of een generaal die de triage zou bepalen zou ik zeggen covid patiënten die gevaccineerd zouden kunnen zijn? Krijgen geen toegang meer tot een IC of de zorg. Als ze ziek zijn door het covid virus.
En wie helpt dat? En wie gaat die mensen dat vertellen?

Die mensen zijn doorgaans te dom, te gelovig en/of te angstig om zich te laten vaccineren.

Dan kun je ze gaan dwingen, of erop afrekenen aan de achterkant. Je zou ook veel meer gericht in kunnen zetten op gericht informeren. Gesprek aangaan, intensief educatie geven etc. Zodat ze zich wél laten vaccineren.
En dan bedoel ik niet een prikkraampje neerzetten in de moskee, want dat is dus echt verre van voldoende.

Maar dat geeft wat teveel weg van racisme etc etc dus dat gaat voorlopig niet gebeuren
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:59:54 #143
206731 Mortaxx
Doomer
pi_201678952
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 07:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Goedemorgen

Erg teleurstellend dat we vannacht 2 nieuwe opnames gehad hebben.

Qua COVID hebben we momenteel alleen ongevaccineerde allochtonen liggen.

@:zipportal
Heel mooi!

Vaccins werken @scrummie
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_201678958
We moeten toch solidair zijn met alle groepen in nederland?
Of werkt dat alleen bij risicogroepen?
pi_201678976
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 08:58 schreef Molo het volgende:

[..]
En wie helpt dat? En wie gaat die mensen dat vertellen?

Die mensen zijn doorgaans te dom, te gelovig en/of te angstig om zich te laten vaccineren.

Dan kun je ze gaan dwingen, of erop afrekenen aan de achterkant. Je zou ook veel meer gericht in kunnen zetten op gericht informeren. Gesprek aangaan, intensief educatie geven etc. Zodat ze zich wél laten vaccineren.
En dan bedoel ik niet een prikkraampje neerzetten in de moskee, want dat is dus echt verre van voldoende.

Maar dat geeft wat teveel weg van racisme etc etc dus dat gaat voorlopig niet gebeuren
Die initiatieven lopen al maanden op plaatselijke markten waarbij mensen uit de gemeenschap informeren en direct mogelijkheid bieden tot een vaccin. Het werkt, maar de aantallen zijn klein..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:01:48 #146
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201678977
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 08:58 schreef Molo het volgende:

[..]
Je zou ook veel meer gericht in kunnen zetten op gericht informeren. Gesprek aangaan, intensief educatie geven etc en
Fanatici hebben daar geen boodschap aan en blijven geloven in hun eigen waarheid en staan niet open voor andere manieren van denken dus dan moet je een vorm van dwang gaan toepassen denk ik althans. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:04:27 #147
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201678998
Als we dwang toepassen, dan kun je dat wellicht aan een andere overheidsafhankelijkheid koppelen, zoals toeslagen of uitkeringen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:04:31 #148
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201679000
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Die initiatieven lopen al maanden op plaatselijke markten waarbij mensen uit de gemeenschap informeren en direct mogelijkheid bieden tot een vaccin. Het werkt, maar de aantallen zijn klein..
Klopt, op hele kleine schaal wel

Daar zit vast en zeker nog meer ruimte. En die zou wmb niet vanuit initiatieven van een enkele GGD arts of huisarts moeten komen maar intensief aangepakt moeten worden door de overheid.
De doelgroepen zijn prima in kaart, zijn exact dezelfde groepen die ook op andere wijze door het CJG, huisarts, scholen etc benaderd worden omdat ze nu eenmaal een andere aanpak vergen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:04:53 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201679003
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:04 schreef GemMagic het volgende:
Als we dwang toepassen, dan kun je dat wellicht aan een andere overheidsafhankelijkheid koppelen, zoals toeslagen of uitkeringen.
:+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201679007
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:01 schreef Megumi het volgende:

[..]
Fanatici hebben daar geen boodschap aan en blijven geloven in hun eigen waarheid en staan niet open voor andere manieren van denken dus dan moet je een vorm van dwang gaan toepassen denk ik althans. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Dus het 2G principe? Als je kijkt naar het aantal gezette vaccins zie ik daar geen verdere beweging meer in komen..

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:06:28 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201679019
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dus het 2G principe?
Hoezo is dat 'dus' het 2G principe?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201679029
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:06 schreef Molo het volgende:

[..]
Hoezo is dat 'dus' het 2G principe?
Rustig man, was nog niet klaar..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:08:40 #153
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201679048
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:04 schreef GemMagic het volgende:
Als we dwang toepassen, dan kun je dat wellicht aan een andere overheidsafhankelijkheid koppelen, zoals toeslagen of uitkeringen.
Ik zou wat covid aangaat anders denken. Niet vaccineren en vervolgens ziek worden en in een ziekenhuis belanden en mensen die daar werken overbelasten zodanig dat de ze werkdruk niet meer aan kunnen is een vrijwillige keuze waarvoor dat personeel niet meer moet opdraaien. Denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201679050
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 07:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Goedemorgen

Erg teleurstellend dat we vannacht 2 nieuwe opnames gehad hebben.

Qua COVID hebben we momenteel alleen ongevaccineerde allochtonen liggen.

@:zipportal
Wat is hun gewicht/lengte?
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:09:11 #155
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201679051
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Rustig man, was nog niet klaar..
Dan nog snap ik je 'dus' niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:09:28 #156
5428 crew  miss_sly
pi_201679054
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Die initiatieven lopen al maanden op plaatselijke markten waarbij mensen uit de gemeenschap informeren en direct mogelijkheid bieden tot een vaccin. Het werkt, maar de aantallen zijn klein..
Het feit dat wij hier op FOK! niet volledig op de hoogte zijn van deze initiatieven, betekent inderdaad niet dat ze er niet zijn.

https://eenvandaag.avrotr(...)iegraad-te-verhogen/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201679060
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:09 schreef Molo het volgende:

[..]
Dan nog snap ik je 'dus' niet
Dat kan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:10:53 #158
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201679066
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het feit dat wij hier op FOK! niet volledig op de hoogte zijn van deze initiatieven, betekent inderdaad niet dat ze er niet zijn.

https://eenvandaag.avrotr(...)iegraad-te-verhogen/
Ik kreeg een brief van de gemeente dat ze lokaal wat locaties gaan openen en mensen gaan benaderen positief denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:10:57 #159
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201679067
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Die initiatieven lopen al maanden op plaatselijke markten waarbij mensen uit de gemeenschap informeren en direct mogelijkheid bieden tot een vaccin. Het werkt, maar de aantallen zijn klein..
Het geeft ook wel weer aan hoe non-bestaand de integratie op bepaalde plekken/in bepaalde wijken is.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:11:03 #160
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201679069
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het feit dat wij hier op FOK! niet volledig op de hoogte zijn van deze initiatieven, betekent inderdaad niet dat ze er niet zijn.

https://eenvandaag.avrotr(...)iegraad-te-verhogen/
Wij van Fok? Spreek lekker voor jezelf
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:11:09 #161
5428 crew  miss_sly
pi_201679071
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:08 schreef Oriente het volgende:

[..]
Wat is hun gewicht/lengte?
Totaal niet belangrijke, en ook nog eens persoonlijke informatie die hier niet hoeft te worden gedeeld, lijkt me.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:14:14 #162
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201679098
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het geeft ook wel weer aan hoe non-bestaand de integratie op bepaalde plekken/in bepaalde wijken is.
En hoe naïef en niet verantwoordelijk de overheid zich opstelt hierin.

Probleemgroepen gaan niet ineens nu geen probleemgroepen meer zijn

De initiatieven die er zijn zijn echt veel te karig. Een extra paar kraampjes openen zorgt niet ervoor dat mensen de mouw gaan opstropen. Daar zitten vele stappen aan vooraf en daar moet je vooral op inzetten
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:14:46 #163
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201679104
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 08:43 schreef miss_sly het volgende:
Ik vond dit wel een interessant draadje, over wie wie besmet. In het kader van hoe besmettelijk al dan neit gevaccineerde mensen zijn.

[ twitter ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Vaccins helpen dus ook enorm tegen besmettelijkheid.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201679108
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het geeft ook wel weer aan hoe non-bestaand de integratie op bepaalde plekken/in bepaalde wijken is.
Uit reportages die ik heb gezien (1Vandaag/Nieuwsuur etc.) kwam met name ook naar voren dat oudere generaties allochtone Nederlanders zich ook veelal laten informeren / beïnvloeden door wat hun kinderen zeggen. Als zij zeggen: het vaccin bevat een chip (bijvoorbeeld), wordt de drempel tot het nemen van een vaccin natuurlijk gigantisch hoog..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201679123
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:11 schreef Molo het volgende:

[..]
Wij van Fok? Spreek lekker voor jezelf
Het is vrijdag mens, ontspan.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201679124
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Vaccins helpen dus ook enorm tegen besmettelijkheid.
Al lang bekend toch? Zo'n 70% minder besmettelijk geloof ik bij volledige vaccinatie.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201679131
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Totaal niet belangrijke, en ook nog eens persoonlijke informatie die hier niet hoeft te worden gedeeld, lijkt me.
Het was ook niet serieus, maar ik gebruik niet vaak PI's, misschien niet zo handig :+
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:16:35 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201679135
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:15 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het is vrijdag mens, ontspan.
Wat heeft vrijdag daarmee te maken? :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:16:40 #169
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201679137
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:14 schreef Molo het volgende:

[..]
En hoe naïef en niet verantwoordelijk de overheid zich opstelt hierin.

Probleemgroepen gaan niet ineens nu geen probleemgroepen meer zijn

De initiatieven die er zijn zijn echt veel te karig. Een extra paar kraampjes openen zorgt niet ervoor dat mensen de mouw gaan opstropen. Daar zitten vele stappen aan vooraf en daar moet je vooral op inzetten
Het onderliggende probleem gaat bij sommige groepen ook wel wat dieper inderdaad dan alleen corona of een vaccinatieronde.
pi_201679160
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 00:57 schreef trein2000 het volgende:
[ afbeelding ]https://www.telegraaf.nl/(...)-nemen-van-coronapas

Kijk eens naar het frame van de krant van wakker nederland...
Wel fijn dat die mondkapjesplicht in het ov niet ter discussie staat. Kunnen jullie tenminste niet in mijn kwetsbare ongevaccineerde nek aerosolen. :6
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:18:55 #172
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201679162
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Al lang bekend toch? Zo'n 70% minder besmettelijk geloof ik bij volledige vaccinatie.
Het is iig fijn dat nog eens ondersteund te zien met dit soort visualisaties uit de praktijk :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201679177
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:16 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat heeft vrijdag daarmee te maken? :)
Ja da's een goed punt. Het geldt eigenlijk voor heel de week.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:20:56 #174
5428 crew  miss_sly
pi_201679196
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:16 schreef Oriente het volgende:

[..]
Het was ook niet serieus, maar ik gebruik niet vaak PI's, misschien niet zo handig :+
Ah, ok :D
Er worden hier wel vaker rare dingen gezegd, gevraagd en geclaimd, en soms vind ik het lastig te bepalen of iemand al dan niet serieus is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201679202
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:17 schreef alpeko het volgende:

[..]
@:bloodymary1 vindt deze leuk
Gek op woordgrapjes!
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:21:48 #176
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201679213
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:18 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Wel fijn dat die mondkapjesplicht in het ov niet ter discussie staat. Kunnen jullie tenminste niet in mijn kwetsbare ongevaccineerde nek aerosolen. :6
Blijven we daar nou nog steeds mee doorgaan ja? Blij dat ik nooit in het OV zit.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:22:36 #177
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201679235
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Blijven we daar nou nog steeds mee doorgaan ja? Blij dat ik nooit in het OV zit.
Zeker

Kleine moeite, groot effect (?)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:25:40 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201679299
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ja da's een goed punt. Het geldt eigenlijk voor heel de week.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:26:29 #179
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201679315
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:22 schreef Molo het volgende:

[..]
Zeker

Kleine moeite, groot effect (?)
Ik heb niet het idee dat het de voorbije 1,5 jaar significant heeft uitgemaakt voor de besmettingscijfers.

Zeker niet als je beelden ziet van overvolle trainen waar driekwart het ding op de kin heeft hangen.
pi_201679323
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 00:57 schreef trein2000 het volgende:
[ afbeelding ]https://www.telegraaf.nl/(...)-nemen-van-coronapas

Kijk eens naar het frame van de krant van wakker nederland...
Dat lag geheel in lijn der verwachting voor iedereen met meer dan 2 hersencellen.

Vervolgens is het volgende weegmoment begin/half december en dan staat de kerst en oud/nieuw voor de deur en durven ze het niet aan om hem te schrappen.

We willen er zo snel mogelijk vanaf, maar het virus is nog niet klaar met ons. We kijken eind januari weer. Hopelijk kunnen we dan schrappen.

Ow, het is bijna carnaval. Het is belangrijk dat iedereen veilig kan vieren, dus de QR kan er nog niet vanaf. Et cetera et cetera.

Dat kutding is echt voorlopig nog niet weg en een ieder die denkt van wel is geen knip voor de neus waard.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:27:44 #181
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201679334
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik heb niet het idee dat het de voorbije 1,5 jaar significant heeft uitgemaakt voor de besmettingscijfers.
Kwantificeren die handel O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201679337
Feesten tot 00:00 en enkel met toegangspas? Niet als het aan een nieuw 'kerkgenootschap' ligt. Een paar Tilburgers richten een kerk op zodat ze in alle religieuze vrijheid, zonder QR-codes en tot in het holst van de nacht kunnen partymachen. 'We hangen liberale beginselen aan.'

Church of Pyke, zo gaat het genootschap heten. Het clubje wordt opgericht door een Tilburgs bedrijf dat het alcoholische drankje hard seltzer verkoopt en dezelfde naam draagt als de kerk, namelijk Pyke. Uitgekookte marketing move of toch een maatschappelijk protest? Beide, aldus de mensen achter de actie.

Vrijheid van godsdienst en levensovertuiging
"Voor iedereen die wenst te bidden tot de god van de vrijheid, voor iedereen die verlossing wil zoeken op de dansvloer", is er in het Engels te lezen op de site van Pyke. Het merk en de kerk zijn ervan overtuigd dat ze een maas in de wet hebben gevonden, zodat er weer ouderwets gefuifd kan worden. Zonder afstand, QR-pas, sluitingstijden of andere maatregelen.

Pyke: "Als je een officiële kerk bent (wat we zijn) en je houdt een eredienst voor leden op een besloten plaats, dan geniet je bescherming van de Nederlandse grondwet. Die garandeert namelijk het recht om je godsdienst vrij te belijden (Art. 6). Op dit moment kun je in Nederland niet samen zingen of dansen na middernacht, maar als het om een officiële religieuze gelegenheid gaat wel."

Ter verduidelijking: ook kerkdiensten van bijvoorbeeld de Rooms-Katholieke Kerk en de Protestantse Kerk in Nederland (PKN) kun je zonder problemen bezoeken zonder QR-code.

Eerste eredienst al op de planning
De eerste eredienst van Pyke is vrijdag al en wordt op een nog geheime locatie georganiseerd. Voorgangers: verschillende rappers en dj's. Entreegeld is er niet, dat zou volgens de wet niet mogen, maar er wordt wel betaald voor een tijdelijk lidmaatschap voor de kerk. Ja, aan alles is gedacht.

Of de gemeente Tilburg net zo enthousiast is als alle 'gelovigen' die naar het feestje de dienst gaan, dat valt te betwisten. "We zijn op allerlei scenario's voorbereid als het gaat om het - op creatieve manieren - omzeilen van de coronaregels", aldus een woordvoerder tegen het Brabants Dagblad. "Laten we eerst kijken of dit daadwerkelijk plaats gaat vinden."

https://www.msn.com/nl-nl(...)APf6rN?ocid=msedgntp

:D :D
pi_201679340
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:27 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat lag geheel in lijn der verwachting voor iedereen met meer dan 2 hersencellen.

Vervolgens is het volgende weegmoment begin/half december en dan staat de kerst en oud/nieuw voor de deur en durven ze het niet aan om hem te schrappen.

We willen er zo snel mogelijk vanaf, maar het virus is nog niet klaar met ons. We kijken eind januari weer. Hopelijk kunnen we dan schrappen.

Ow, het is bijna carnaval. Het is belangrijk dat iedereen veilig kan vieren, dus de QR kan er nog niet vanaf. Et cetera et cetera.

Dat kutding is echt voorlopig nog niet weg en een ieder die denkt van wel is geen knip voor de neus waard.
Dan blijft dat ding toch lekker :).
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201679362
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:27 schreef Oriente het volgende:
Feesten tot 00:00 en enkel met toegangspas? Niet als het aan een nieuw 'kerkgenootschap' ligt. Een paar Tilburgers richten een kerk op zodat ze in alle religieuze vrijheid, zonder QR-codes en tot in het holst van de nacht kunnen partymachen. 'We hangen liberale beginselen aan.'

Kijk ons eens lekker recalcitrant zijn :') grow the fuck up zeg..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:29:36 #185
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201679363
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:27 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat lag geheel in lijn der verwachting voor iedereen met meer dan 2 hersencellen.

Vervolgens is het volgende weegmoment begin/half december en dan staat de kerst en oud/nieuw voor de deur en durven ze het niet aan om hem te schrappen.

We willen er zo snel mogelijk vanaf, maar het virus is nog niet klaar met ons. We kijken eind januari weer. Hopelijk kunnen we dan schrappen.

Ow, het is bijna carnaval. Het is belangrijk dat iedereen veilig kan vieren, dus de QR kan er nog niet vanaf. Et cetera et cetera.

Dat kutding is echt voorlopig nog niet weg en een ieder die denkt van wel is geen knip voor de neus waard.
Stop dan ook gewoon met die nietszeggende persco's elke paar weken.
pi_201679376
Wanneer durft de regering dan wel de Coronapas weer af te schaffen? Zijn daar harde normen voor? Of hangt het af van hoe Hugo zich die dag voelt? Ik hoop dat het voor het eind van het jaar toch wel klaar is met die Coronapas, ik vrees dat "ze" dit nog wel doortrekken naar April/ Mei 2022.
pi_201679378
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Kijk ons eens lekker recalcitrant zijn :') grow the fuck up zeg..
Mwah, ligt er een beetje aan wat de insteek is. Als het is om een statement te maken tegen de onschendbaarheid van religies vind ik het wel wat hebben.
pi_201679381
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 08:34 schreef Molo het volgende:

[..]
De inzet van de QR code in Denemarken zat op een heel ander moment, epidemiologische situatie en vaccinatiegraad dan de inzet in Nederland
Kun je niet vergelijken
toch valt hier nog te winnen, al verschilt daar men van mening vermoed ik
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:32:07 #189
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201679387
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:31 schreef zoost het volgende:
Wanneer durft de regering dan wel de Coronapas weer af te schaffen? Zijn daar harde normen voor? Of hangt het af van hoe Hugo zich die dag voelt? Ik hoop dat het voor het eind van het jaar toch wel klaar is met die Coronapas, ik vrees dat "ze" dit nog wel doortrekken naar April/ Mei 2022.
Vraag stellen is m beantwoorden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:32:08 #190
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201679388
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:27 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat lag geheel in lijn der verwachting voor iedereen met meer dan 2 hersencellen.

Vervolgens is het volgende weegmoment begin/half december en dan staat de kerst en oud/nieuw voor de deur en durven ze het niet aan om hem te schrappen.

We willen er zo snel mogelijk vanaf, maar het virus is nog niet klaar met ons. We kijken eind januari weer. Hopelijk kunnen we dan schrappen.

Ow, het is bijna carnaval. Het is belangrijk dat iedereen veilig kan vieren, dus de QR kan er nog niet vanaf. Et cetera et cetera.

Dat kutding is echt voorlopig nog niet weg en een ieder die denkt van wel is geen knip voor de neus waard.
het werkt dan ook vlekkeloos :)

gisteren wezen lunchen, geen enkele controle, restaurant helemaal vol.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:33:27 #191
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201679403
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:31 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
toch valt hier nog te winnen, al verschilt daar men van mening vermoed ik
Eerste stuk, zeker mee eens. Alleen ik denk niet middels de QR code

Dikke Hassan van 70 gebruikte die voorzieningen die dat vragen toch al niet. En het koffiehuis gaat echt niet moeilijk doen erover als ie geen QR code heeft
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201679410
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:32 schreef Molo het volgende:

[..]
Vraag stellen is m beantwoorden
En dat de kamer die macht aan Hugo heeft gegeven zonder harde norm geeft weer eens aan dat onze kamer een stelletje eikels bavat die niet begrijpen welke taak ze hebben.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:34:31 #193
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201679415
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:33 schreef Molo het volgende:

[..]
Eerste stuk, zeker mee eens. Alleen ik denk niet middels de QR code

Dikke Hassan van 70 gebruikte die voorzieningen die dat vragen toch al niet. En het koffiehuis gaat echt niet moeilijk doen erover als ie geen QR code heeft
dit
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:34:55 #194
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201679420
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:32 schreef Tarado het volgende:

[..]
het werkt dan ook vlekkeloos :)

gisteren wezen lunchen, geen enkele controle, restaurant helemaal vol.
Zware klappen in het gezicht van het beleid dit.
pi_201679446
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:33 schreef Molo het volgende:

[..]
Eerste stuk, zeker mee eens. Alleen ik denk niet middels de QR code

Dikke Hassan van 70 gebruikte die voorzieningen die dat vragen toch al niet. En het koffiehuis gaat echt niet moeilijk doen erover als ie geen QR code heeft
niet voor iedereen. Niet elke ziekenhuisopname is dikke hassan natuurlijk.

Er moet meer gedaan worden aan voorlichting, helemaal mee eens. Maar dat is imo iets voor ernaast op dit moment.
pi_201679465
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:32 schreef Tarado het volgende:

[..]
het werkt dan ook vlekkeloos :)

gisteren wezen lunchen, geen enkele controle, restaurant helemaal vol.
Ik paar keer al, ook naar het voetbal al enkele keren. Elke keer de check.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:40:31 #197
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201679466
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:38 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
niet voor iedereen. Niet elke ziekenhuisopname is dikke hassan natuurlijk.

Er moet meer gedaan worden aan voorlichting, helemaal mee eens. Maar dat is imo iets voor ernaast op dit moment.
Daarin verschillen we dan van mening

Kijk waar ingrijpen de meeste impact heeft en dat is op dit moment toch echt niet bij de gehele populatie boven de 12 maar bij een heel select deel
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:41:12 #198
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201679472
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:40 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Ik paar keer al, ook naar het voetbal al enkele keren. Elke keer de check.
personeel droeg wel mondkapjes, dat dan weer wel
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:43:17 #199
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201679487
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:41 schreef Tarado het volgende:

[..]
personeel droeg wel mondkapjes, dat dan weer wel
Ik heb liever nog een QR dan die klinische mondmaskers.

Ik ga gezellig uit eten, niet naar de tandarts.
pi_201679489
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:31 schreef zoost het volgende:
Ik hoop dat het voor het eind van het jaar toch wel klaar is met die Coronapas
Tuurlijk niet. Dat je het QR-circus niet ging optuigen voor een maandje of twee was al duidelijk, maar afschaffen vlak voor of tijdens de feestdagen lijkt me ook onwaarschijnlijk. Dat ding gaat op z'n vroegst ergens begin volgend jaar weg, en tot die tijd gaan we nog allerlei narigheid ermee zien zoals selectieve verontwaardiging als het vragen ernaar niet wordt nageleefd, bange OMT-leden die hem er voor de zekerheid toch echt nog heel heel heeeel eventjes in willen houden, en bedrijven die zo'n ding niet mogen vragen maar dat wel gaan doen en daarin gesteund worden door een overheid die dan even de andere kant op kijkt.
pi_201679522
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik heb liever nog een QR dan die klinische mondmaskers.

Ik ga gezellig uit eten, niet naar de tandarts.
Je gezelschap moet wel behoorlijk oninteressant zijn als je de mate van gezelligheid af laat hangen van een mondkapje bij het personeel.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201679530
Die pas blijft echt nog wel tot eind volgend jaar doorlopen als het niet nog langer is, en zeker voor reizen.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:49:11 #203
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201679531
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:47 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Je gezelschap moet wel behoorlijk oninteressant zijn als je de mate van gezelligheid af laat hangen van een mondkapje bij het personeel.
Oke man. Goeie weer.
pi_201679540
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:01 schreef Megumi het volgende:

[..]
Fanatici hebben daar geen boodschap aan en blijven geloven in hun eigen waarheid en staan niet open voor andere manieren van denken dus dan moet je een vorm van dwang gaan toepassen denk ik althans. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Kijk Hans. Iemand die alles weet.
pi_201679543
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:49 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Oke man. Goeie weer.
Ik ben serieus, wat boeit het nou dat iemand die je eten/drinken komt brengen een mondkapje op heeft?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:50:54 #206
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201679548
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik ben serieus, wat boeit het nou dat iemand die je eten/drinken komt brengen een mondkapje op heeft?
Dat het jou niks boeit moet jij weten, mij boeit het wel.
pi_201679549
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Tuurlijk niet. Dat je het QR-circus niet ging optuigen voor een maandje of twee was al duidelijk, maar afschaffen vlak voor of tijdens de feestdagen lijkt me ook onwaarschijnlijk. Dat ding gaat op z'n vroegst ergens begin volgend jaar weg, en tot die tijd gaan we nog allerlei narigheid ermee zien zoals selectieve verontwaardiging als het vragen ernaar niet wordt nageleefd, bange OMT-leden die hem er voor de zekerheid toch echt nog heel heel heeeel eventjes in willen houden, en bedrijven die zo'n ding niet mogen vragen maar dat wel gaan doen en daarin gesteund worden door een overheid die dan even de andere kant op kijkt.
Afhankelijk van de cijfers denk ik dat groepsgrootte met Sinterkerstennieuw ook nog wel ter discussie zal komen te staan.
pi_201679553
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dat het jou niks boeit moet jij weten, mij boeit het wel.
Maar waarom? Wat neemt het van de gezelligheid die jij met jouw gezelschap hebt weg dan?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:55:56 #209
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201679585
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:08 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik zou wat covid aangaat anders denken. Niet vaccineren en vervolgens ziek worden en in een ziekenhuis belanden en mensen die daar werken overbelasten zodanig dat de ze werkdruk niet meer aan kunnen is een vrijwillige keuze waarvoor dat personeel niet meer moet opdraaien. Denk ik.
Als na 1,5 jaar Corona de zorg nog steeds overbelast raakt heeft de overheid gigantisch gefaald.

Hoeveel IC capaciteit is er extra voor dit super gevaarlijke virus wat na 1,5 jaar nog steeds rond waart?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:56:21 #210
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201679589
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Maar waarom? Wat neemt het van de gezelligheid die jij met jouw gezelschap hebt weg dan?
Het neemt weg van de sfeer en de ambiance voor mij, het is een stukje aankleding van de zaak. Ik vind het prettig om in goede tenten te komen waar personeel ook netjes gekleed is behorende bij de uitstraling van het betreffende restaurant. Ik wil graag ontvangen en bediend worden door mensen met wie ik op open wijze kan communiceren en niet achter een kap alsof ik bij de dokter of de tandarts in de stoel kom te liggen. In een restaurant betaal je nu eenmaal ook voor de sfeer en de ambiance, anders kun je net zo goed een afhaalmaaltijd bestellen met je gezelschap.

En iedereen mag daarvan vinden wat ie wil. Als jij er geen probleem mee hebt, prima. Maar ik laat zo'n tent de volgende keer dus links liggen.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:57:00 #211
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201679599
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:47 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Je gezelschap moet wel behoorlijk oninteressant zijn als je de mate van gezelligheid af laat hangen van een mondkapje bij het personeel.
Geen last van gehad inderdaad, vond het alleen grappig dat ze niet controleerden maar wel mondkapjes droegen.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:00:00 #212
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201679629
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:56 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het neemt weg van de sfeer en de ambiance voor mij, het is een stukje aankleding van de zaak. Ik vind het prettig om in goede tenten te komen waar personeel ook netjes gekleed is behorende bij de uitstraling van het betreffende restaurant. Ik wil graag ontvangen en bediend worden door mensen met wie ik op open wijze kan communiceren en niet achter een kap alsof ik bij de dokter of de tandarts in de stoel kom te liggen.

En iedereen mag daarvan vinden wat ie wil. Als jij er geen probleem mee hebt, prima. Maar ik laat zo'n tent de volgende keer dus links liggen.
was de avond ervoor in een klein restaurant, wel gecontroleerd en niemand met mondkapjes, op de controle na die pp 10 seconden duurt was het gewoon het oude normaal
pi_201679641
Gisteren weer niet gecontroleerd. Ondertussen lijkt het alsof bijna twee weken later niemand zich meer eraan houdt, boa's zijn ook nergens meer te vinden en zitten waarschijnlijk thuis. Wel zielig voor de tenten die zich eraan houden, netjes een beveiliger aan de voordeur hebben staan met drie klanten binnen. Het lijkt wel alsof het kabinet bewust de horeca sector wilt kapot maken. Met een CDA dat de evenementensector het liefst zie verdwijnen zie ik dat ook nog gebeuren.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:01:39 #214
8369 speknek
Another day another slay
pi_201679644
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:55 schreef daNpy het volgende:

[..]
Als na 1,5 jaar Corona de zorg nog steeds overbelast raakt heeft de overheid gigantisch gefaald.

Hoeveel IC capaciteit is er extra voor dit super gevaarlijke virus wat na 1,5 jaar nog steeds rond waart?
Op de top wisten we 1400 mensen op de IC te leggen, waar het gemiddelde griepseizoen er 200 heeft. De bedden en ventilators zijn wel te regelen, het gaat meer om de bemensing.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:04:16 #215
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201679659
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 10:00 schreef Tarado het volgende:

[..]
was de avond ervoor in een klein restaurant, wel gecontroleerd en niemand met mondkapjes, op de controle na die pp 10 seconden duurt was het gewoon het oude normaal
Ja, dat heb ik dan dus nog liever, ook al ben ik geen fan van de QR-check omdat ik er niet heel veel nut (meer) in zie bij onze huidige vaccinatiegraad.
pi_201679665
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 10:01 schreef speknek het volgende:

[..]
Op de top wisten we 1400 mensen op de IC te leggen, waar het gemiddelde griepseizoen er 200 heeft. De bedden en ventilators zijn wel te regelen, het gaat meer om de bemensing.
Dat we dit nog steeds uit moeten leggen is veelzeggend..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:05:09 #217
5428 crew  miss_sly
pi_201679667
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:48 schreef Jed1Gam het volgende:
Die pas blijft echt nog wel tot eind volgend jaar doorlopen als het niet nog langer is, en zeker voor reizen.
Voor reizen kan ik nog wel geloven dat hij tot ver in volgend jaar zal gelden.
In NL zoals hij nu gebruikt wordt zie ik dat echt niet tot eind volgend jaar doorgaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:06:20 #218
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201679676
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 10:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Voor reizen kan ik nog wel geloven dat hij tot ver in volgend jaar zal gelden.
In NL zoals hij nu gebruikt wordt zie ik dat echt niet tot eind volgend jaar doorgaan.
Hoe zit het eigenlijk met dat gele boekje, is dat nog geldig voor buitenlandse reizen? Heb er verdorie 8,50 voor betaald :P
  Moderator vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:07:51 #219
5428 crew  miss_sly
pi_201679689
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 10:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Hoe zit het eigenlijk met dat gele boekje, is dat nog geldig voor buitenlandse reizen? Heb er verdorie 8,50 voor betaald :P
Geen idee. Ik heb het inmiddels wel, kon mijn eigen boekje laten bijstempelen toen mijn dochter na de 2e ook haar boekje kon laten stempelen.

We gaan over een dikke week naar Parijs en nemen het voor de zekerheid maar mee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201679778
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:56 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het neemt weg van de sfeer en de ambiance voor mij, het is een stukje aankleding van de zaak. Ik vind het prettig om in goede tenten te komen waar personeel ook netjes gekleed is behorende bij de uitstraling van het betreffende restaurant. Ik wil graag ontvangen en bediend worden door mensen met wie ik op open wijze kan communiceren en niet achter een kap alsof ik bij de dokter of de tandarts in de stoel kom te liggen. In een restaurant betaal je nu eenmaal ook voor de sfeer en de ambiance, anders kun je net zo goed een afhaalmaaltijd bestellen met je gezelschap.

En iedereen mag daarvan vinden wat ie wil. Als jij er geen probleem mee hebt, prima. Maar ik laat zo'n tent de volgende keer dus links liggen.
Ook als ze een mondkapje in stijl van de zaak op hebben? Dat die blauwe dingen medische associaties op kunnen roepen snap ik nog wel, maar de wat fraaier gedesignde uitvoeringen staan daar vind ik wel los van.

Verder snap ik niet zo goed waarom je er zo op zou letten, maar goed, fair enough.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201679964
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 10:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Voor reizen kan ik nog wel geloven dat hij tot ver in volgend jaar zal gelden.
In NL zoals hij nu gebruikt wordt zie ik dat echt niet tot eind volgend jaar doorgaan.
Ik denk eigenlijk dat 'ie nooit meer weggaat. Wat mij betreft mogen ze de coronapas ook inzetten voor verkiezingen. Misschien krijgen we dan voor het eerst in de geschiedenis een positieve uitslag! 8-)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:38:37 #222
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201679985
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 10:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Hoe zit het eigenlijk met dat gele boekje, is dat nog geldig voor buitenlandse reizen? Heb er verdorie 8,50 voor betaald :P
Zorg er wel voor dat je de stempels op dezelfde pagina hebt staan. Want voor een ticket boeken konden we het gele boekje fotograferen van de inentingen. Maar je kon volgens mij maar 1 foto uploaden en mijn vriend had de stempels over 2 paginas staan :X Dus dat werkte niet.
(gelukkig nog wel andere methodieken, maarja)
pi_201680024
Ach ja, dat is ook voor iedereen verschillend. Ik haat :M . Van alle maatregelen die er zijn en geweest zijn vond ik dat de meest verschrikkelijke (en onzinnige ook). Maar anderen geven er weer geen zak om of zouden het liefst dag en nacht zo'n ding opzetten. Waar is Erno eigenlijk?
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:51:32 #224
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201680066
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:27 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat lag geheel in lijn der verwachting voor iedereen met meer dan 2 hersencellen.

Vervolgens is het volgende weegmoment begin/half december en dan staat de kerst en oud/nieuw voor de deur en durven ze het niet aan om hem te schrappen.

We willen er zo snel mogelijk vanaf, maar het virus is nog niet klaar met ons. We kijken eind januari weer. Hopelijk kunnen we dan schrappen.

Ow, het is bijna carnaval. Het is belangrijk dat iedereen veilig kan vieren, dus de QR kan er nog niet vanaf. Et cetera et cetera.

Dat kutding is echt voorlopig nog niet weg en een ieder die denkt van wel is geen knip voor de neus waard.
In dat artikel hebben ze het over dat het nog niet losgelaten kan worden met 'deze druk op de zorg'. 130 mensen op de IC is een te hoge druk op de zorg? Nog geen 1 patient per ziekenhuis? Dan zitten we voor eeuwig aan maatregelen vast... 'Het demissionaire kabinet durft de coronapas begin november niet te schrappen als de druk van coronapatiënten op de zorg blijft zoals die nu is'

Dat geneuzel met 'voor de zekerheid moeten we toch maar een maatregel houden'... Pure poppenkast, schijtziek word ik ervan.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_201680101
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 10:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Ach ja, dat is ook voor iedereen verschillend. Ik haat :M . Van alle maatregelen die er zijn en geweest zijn vond ik dat de meest verschrikkelijke (en onzinnige ook). Maar anderen geven er weer geen zak om of zouden het liefst dag en nacht zo'n ding opzetten. Waar is Erno eigenlijk?
Vroeger -toen Covid nog niet bestond- stonden er bij de C&A altijd al chagrijnige mannen te wachten voor de winkel tot hun vrouw daar eindelijk klaar was met shoppen. In de mondkapjestijd stonden ze er ook en leek het alsof ze net ff extra fronsten om toch duidelijk te maken dat het toch echt te lang duurde. }:| + :M
Zo stel ik me jou ook ongeveer voor met een mondkapje! :Y :D

Ik denk dat Erno met Eragon Merkel aan het knuffelen is. O+
pi_201680119
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 10:51 schreef popje het volgende:

[..]
In dat artikel hebben ze het over dat het nog niet losgelaten kan worden met 'deze druk op de zorg'. 130 mensen op de IC is een te hoge druk op de zorg? Nog geen 1 patient per ziekenhuis? Dan zitten we voor eeuwig aan maatregelen vast... 'Het demissionaire kabinet durft de coronapas begin november niet te schrappen als de druk van coronapatiënten op de zorg blijft zoals die nu is'

Dat geneuzel met 'voor de zekerheid moeten we toch maar een maatregel houden'... Pure poppenkast, schijtziek word ik ervan.
Zoveel ziekenhuizen hebben we niet in Nederland. Maar maak er 2 per ziekenhuis van. Dat is inderdaad niet een te hoge druk.

Verder slaat deze beredenering inderdaad nergens op. We gaan het onderliggend probleem niet oplossen door COVID-patiënten nog verder te verminderen in het ziekenhuis. Zelfs met 0 COVID-patiënten heb ik te weinig IC-capaciteit.
pi_201680121
In principe zou de ondergrens zijn dagelijks een instroom van max. 40 in de ziekenhuisbedden en 10 in de ic toch? Is op zich een heldere grens alleen of die ooit langdurig bereikt gaat worden is een tweede. Als we begin oktober alweer richting 'ernstig' gaan. Komt vast door al die ongevaccineerde scholieren. :')
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:10:53 #228
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201680250
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 10:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ook als ze een mondkapje in stijl van de zaak op hebben? Dat die blauwe dingen medische associaties op kunnen roepen snap ik nog wel, maar de wat fraaier gedesignde uitvoeringen staan daar vind ik wel los van.

Verder snap ik niet zo goed waarom je er zo op zou letten, maar goed, fair enough.
het is natuurlijk wel prettiger communiceren en betrap me er zelf op dat het me nu weer opvalt als ik een mondkapje zie terwijl dat een paar maanden geleden precies andersom was
pi_201680286
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 10:58 schreef Vasilevski het volgende:
In principe zou de ondergrens zijn dagelijks een instroom van max. 40 in de ziekenhuisbedden en 10 in de ic toch? Is op zich een heldere grens alleen of die ooit langdurig bereikt gaat worden is een tweede.
3 op de ic* is de werkelijke veilige grens.

In principe is een grens van 100 bezette ic-bedden een beetje de grens. Met een ligtijd van ~2 weken zou je dan uitkomen op 7 per dag.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:14:06 #230
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201680312
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
3 op de ic* is de werkelijke veilige grens.

In principe is een grens van 100 bezette ic-bedden een beetje de grens. Met een ligtijd van ~2 weken zou je dan uitkomen op 7 per dag.
En dat blijven dan ongevaccineerde allochtonen... daar hebben we er dan nog veel van te gaan.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_201680347
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:14 schreef popje het volgende:

[..]
En dat blijven dan ongevaccineerde allochtonen... daar hebben we er dan nog veel van te gaan.
Net zoals we nog veel ongevaccineerde autochtonen te gaan hebben. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:23:50 #232
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201680421
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Net zoals we nog veel ongevaccineerde autochtonen te gaan hebben. :')
Als ik Lenny mag geloven en uit eerdere krantenartikelen lees is het overgrote deel van de ziekenhuispatienten op dit moment ongevaccineerde allochtonen.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_201680507
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:23 schreef popje het volgende:

[..]
Als ik Lenny mag geloven en uit eerdere krantenartikelen lees is het overgrote deel van de ziekenhuispatienten op dit moment ongevaccineerde allochtonen.
Vind het op zich niet heel nuttig om steeds te benoemen trouwens. Hoewel het natuurlijk wel raar is dat het zo moeilijk bespreekbaar is dat één groep oververtegenwoordigd is, aangezien iedereen wel z'n oordeel heeft over de bible belt. Maar zowel allochtonen als gereformeerden, zowel jong als oud en dik als dun, hebben natuurlijk de vrijheid om zich niet te vaccineren.

Stel je bereikt ze op een gegeven moment wel allemaal. Tegen die tijd verlies je misschien weer wat effectiviteit in de groep die begin 2021 al gevaccineerd is, en gaan daar misschien weer een aantal van in het ziekenhuis belanden. Hoeft niet eens iedereen te zijn of dat het vaccin helemaal niet meer beschermt, maar gewoon X% minder. En dat dan in combinatie met het griepseizoen 2022. Dan zit je nog niet aan je target voor 'waakzaam' en terug naar normaal.

  vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:35:42 #234
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201680569
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:29 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Vind het op zich niet heel nuttig om steeds te benoemen trouwens. Hoewel het natuurlijk wel raar is dat het zo moeilijk bespreekbaar is dat één groep oververtegenwoordigd is, aangezien iedereen wel z'n oordeel heeft over de bible belt. Maar zowel allochtonen als gereformeerden, zowel jong als oud en dik als dun, hebben natuurlijk de vrijheid om zich niet te vaccineren.

Stel je bereikt ze op een gegeven moment wel allemaal. Tegen die tijd verlies je misschien weer wat effectiviteit in de groep die begin 2021 al gevaccineerd is, en gaan daar misschien weer een aantal van in het ziekenhuis belanden. Hoeft niet eens iedereen te zijn of dat het vaccin helemaal niet meer beschermt, maar gewoon X% minder. En dat dan in combinatie met het griepseizoen 2022. Dan zit je nog niet aan je target voor 'waakzaam' en terug naar normaal.

En in het voorjaar kunnen we dan weer onderdeel gaan zijn van een nieuwe vaccinatiecampagne van 2 prikken... en komen we er nooit vanaf, 'want voor de zekerheid'...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:42:05 #235
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201680621
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 10:01 schreef Derrazi het volgende:
Het lijkt wel alsof het kabinet bewust de horeca sector wilt kapot maken. Met een CDA dat de evenementensector het liefst zie verdwijnen zie ik dat ook nog gebeuren.
ferd heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij de politieinzet te veel vond bij evenementen en dat wel minder kon. Hij ziet zijn kans nu.

En horeca.. dat zijn irritante mondige mensen.. Maar waarom dat stuk moet? Geen idee. Lijkt er wel op inderdaad. Continu zijn zij de gebeten hond.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:46:02 #236
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201680657
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 10:01 schreef speknek het volgende:

[..]
Op de top wisten we 1400 mensen op de IC te leggen, waar het gemiddelde griepseizoen er 200 heeft. De bedden en ventilators zijn wel te regelen, het gaat meer om de bemensing.
Weet je speknek, de capaciteit en met name de bemanning was 1,5 jaar geleden ook al een smoes. Die mensen zijn er niet.
Maar nu zijn we 1,5 jaar later en hadden die mensen dus 1,5 jaar al in hun opleidingstraject kunnen zitten.

Waar zijn ze dan? Wat is er gebeurd in de tussentijd?


'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:49:39 #237
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201680698
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:29 schreef Vasilevski het volgende:
Vind het op zich niet heel nuttig om steeds te benoemen trouwens. Hoewel het natuurlijk wel raar is dat het zo moeilijk bespreekbaar is dat één groep oververtegenwoordigd is, aangezien iedereen wel z'n oordeel heeft over de bible belt. Maar zowel allochtonen als gereformeerden, zowel jong als oud en dik als dun, hebben natuurlijk de vrijheid om zich niet te vaccineren.
Natuurlijk hebben ze die vrijheid alleen beperkt dit wel de vrijheid van anderen, dan heb ik toch liever dat het benoemd wordt en er ook beleid op gemaakt wordt, die QR codes voor de horeca helpen dan niet echt.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:50:23 #238
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201680711
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 10:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Zoveel ziekenhuizen hebben we niet in Nederland. Maar maak er 2 per ziekenhuis van. Dat is inderdaad niet een te hoge druk.

Verder slaat deze beredenering inderdaad nergens op. We gaan het onderliggend probleem niet oplossen door COVID-patiënten nog verder te verminderen in het ziekenhuis. Zelfs met 0 COVID-patiënten heb ik te weinig IC-capaciteit.
Dat klinkt eigenlijk best zorgelijk.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:52:00 #239
8369 speknek
Another day another slay
pi_201680737
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Weet je speknek, de capaciteit en met name de bemanning was 1,5 jaar geleden ook al een smoes. Die mensen zijn er niet.
Maar nu zijn we 1,5 jaar later en hadden die mensen dus 1,5 jaar al in hun opleidingstraject kunnen zitten.

Waar zijn ze dan? Wat is er gebeurd in de tussentijd?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een opleidingstraject tot intensivist duurt 8 jaar, dus dat we na 1.5 jaar niet heel veel opschieten (ook omdat er intussen heel wat ziek/opgebrand thuis zitten), vind ik niet zo vreemd.
Maar het grote punt is natuurlijk incidentele en structurele kosten. Het is niet erg een keer een miljard te stoppen in de aanschaf van ventilators. Aan IC personeel zit je (of het ziekenhuis) vast. Dan schaal je op naar 2000 IC bedden en is de coronacrisis voorbij, en dan? Gaan al die lui die meer dan een ton per jaar verdienen lekker de hele dag in het bedrijfsrestaurant zitten?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:57:08 #240
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_201680793
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Weet je speknek, de capaciteit en met name de bemanning was 1,5 jaar geleden ook al een smoes. Die mensen zijn er niet.
Maar nu zijn we 1,5 jaar later en hadden die mensen dus 1,5 jaar al in hun opleidingstraject kunnen zitten.

Waar zijn ze dan? Wat is er gebeurd in de tussentijd?

Door de extreme druk op de zorg, omdat mensen weigeren zich aan simpele, tijdelijke regeltjes te houden, is er juist UITSTROOM van mensen in de zorg.

De mensen die constant roepen tegen elke maatregel te zijn, zijn de reden dat de maatregelen telkens maar verlengd moeten worden.

Hadden die mensen net als in Denemarken zich gewoon aan de regels gehouden: zsm vaccineren, check-app massaal gebruiken, dan waren we nu van ALLE maatregelen af geweest.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_201680809
Grappig hoe het discours eerst was; "Jaa volgend jaar weer normaal, echt het einde blabla" en nu hoor je het nergens meer en wordt het een lied zonder eind. Gestoord dit hoor. Volgend jaar zitten we sowieso nog met deze shit.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:00:01 #242
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201680831
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:58 schreef Discombobulate het volgende:
Grappig hoe het discours eerst was; "Jaa volgend jaar weer normaal, echt het einde blabla" en nu hoor je het nergens meer en wordt het een lied zonder eind. Gestoord dit hoor. Volgend jaar zitten we sowieso nog met deze shit.
Het einde is niet eens gedefinieerd. Hoe verwacht je dan ooit dat je het bereikt?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201680840
Erg mooie cijfers

6 IC opnames
130 nu op IC

46 klinische opnames
339 op kliniek

Lekker het weekend in zo. Op naar de kroeg (ik ga hier GEEN gifje voor plaatsen).
pi_201680845
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:57 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Door de extreme druk op de zorg, omdat mensen weigeren zich aan simpele, tijdelijke regeltjes te houden, is er juist UITSTROOM van mensen in de zorg.

De mensen die constant roepen tegen elke maatregel te zijn, zijn de reden dat de maatregelen telkens maar verlengd moeten worden.

Hadden die mensen net als in Denemarken zich gewoon aan de regels gehouden: zsm vaccineren, check-app massaal gebruiken, dan waren we nu van ALLE maatregelen af geweest.
:? Kun je iets specifieker zijn? Waar hebben NL'ers zich massal niet aan gehouden en Denen wel?
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:02:50 #245
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201680869
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:57 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Door de extreme druk op de zorg, omdat mensen weigeren zich aan simpele, tijdelijke regeltjes te houden, is er juist UITSTROOM van mensen in de zorg.
Dat is iets wat aan twee kanten een oorzaak heeft, aan de ene kant de enorme werkdruk, maar aan de andere kant ook de gigantische berg overhead van administratie en registratie waardoor zorgmedewerkers te weinig tijd hebben voor hun daadwerkelijke werk, namelijk mensen helpen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:02:55 #246
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201680871
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:52 schreef speknek het volgende:

[..]
Een opleidingstraject tot intensivist duurt 8 jaar, dus dat we na 1.5 jaar niet heel veel opschieten (ook omdat er intussen heel wat ziek/opgebrand thuis zitten), vind ik niet zo vreemd.
Maar het grote punt is natuurlijk incidentele en structurele kosten. Het is niet erg een keer een miljard te stoppen in de aanschaf van ventilators. Aan IC personeel zit je (of het ziekenhuis) vast.
Virologen geven op het moment continu de vooruitzichten dat het wel eens kan blijven, dat er meer virussen kunnen komen om verschillende redenen en de bekende virussen wel eens harder kan toeslaan omdat onze weerstand minder is geworden.

Dan kan een opleiding 8 jaar duren. Lijkt lang. Maar als je vandaag zou beginnen met opleiden ben je 8 jaar verder. Als je 1,5 jaar geleden had begonnen, had het nog 6,5 jaar geduurd. Misschien niet de oplossing voor nu, maar wel over 6,5 jaar wat dichterbij is dan 8.
April 2020, kan je je dat nog herinneren? Dat is 1,5 jaar terug. Zo lang is 1,5 jaar. Dat had je gewonnen.

En weet je? Het is met het opbranden van die mensen een heel goed idee om meer IC bemanning te hebben.
quote:
Dan schaal je op naar 2000 IC bedden en is de coronacrisis voorbij, en dan? Gaan al die lui die meer dan een ton per jaar verdienen lekker de hele dag in het bedrijfsrestaurant zitten?
Laten we eens een simpele rekensom maken. Stel je hebt 750 bedden extra nodig op de IC met 1 intensivist per shift op 24/7 basis. Je hebt 6 mensen nodig om een 24/7 rooster te bemannen.
6x750 = 4500 extra mensen die allemaal ongeveer een ton verdienen.
4500 x een ton = ¤450mln. Maak er meer dan een ton van met allerlei extra's en personeelskosten. Zeg ¤650mln.

Dat is veel geld en ik heb het niet op mijn bankrekening staan. Maar hoeveel heeft de lockdown gekost?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201680873
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:58 schreef Discombobulate het volgende:
Grappig hoe het discours eerst was; "Jaa volgend jaar weer normaal, echt het einde blabla" en nu hoor je het nergens meer en wordt het een lied zonder eind. Gestoord dit hoor. Volgend jaar zitten we sowieso nog met deze shit.
Persoonlijk denk ik dat het als een nachtkaarsje uitgaat. Nu wordt er nog braaf op QR codes gecontroleerd maar dat wordt steeds minder met de tijd. Stel je eens een klein dorp voor waar iedereen elkaar kent. Denk je dat ze in kroegjes werkelijk elke dag dezelfde gasten gaan contoleren op hun QR codes? Of een HEMA met telkens dezelfde mensen die rond hetzelfde tijdstip een kop koffie drinken?
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:03:52 #248
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201680881
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 10:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat we dit nog steeds uit moeten leggen is veelzeggend..
Die mensen zijn niet te trainen?

Dat de overheid wel 1 miljard over heeft voor een dubieuze stichting om een controle maatschappij op te richten, maar geen geld voor de zorg heeft is pas veelzeggend.
En de mensen die dit blijven verdedigen ook.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:04:57 #249
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201680888
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 10:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Hoe zit het eigenlijk met dat gele boekje, is dat nog geldig voor buitenlandse reizen? Heb er verdorie 8,50 voor betaald :P
Gele boekje heeft informatiewaarde, geen bewijswaarde

Zal doorgaans prima geaccepteerd worden, maar het heeft geen enkele legale status. Die EU QR code wel
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201680922
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:03 schreef Nia het volgende:

[..]
Persoonlijk denk ik dat het als een nachtkaarsje uitgaat. Nu wordt er nog braaf op QR codes gecontroleerd maar dat wordt steeds minder met de tijd. Stel je eens een klein dorp voor waar iedereen elkaar kent. Denk je dat ze in kroegjes werkelijk elke dag dezelfde gasten gaan contoleren op hun QR codes? Of een HEMA met telkens dezelfde mensen die rond hetzelfde tijdstip een kop koffie drinken?
Dat merk je nu al. Heb hem eigenlijk nog nergens hoeven laten zien. Vorige maand in Italië ook niet. Volgende week naar een concert, dat zal dan wel de eerste keer worden.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:09:40 #251
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201680923
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:52 schreef speknek het volgende:

[..]
Een opleidingstraject tot intensivist duurt 8 jaar, dus dat we na 1.5 jaar niet heel veel opschieten (ook omdat er intussen heel wat ziek/opgebrand thuis zitten), vind ik niet zo vreemd.
Maar het grote punt is natuurlijk incidentele en structurele kosten. Het is niet erg een keer een miljard te stoppen in de aanschaf van ventilators. Aan IC personeel zit je (of het ziekenhuis) vast. Dan schaal je op naar 2000 IC bedden en is de coronacrisis voorbij, en dan? Gaan al die lui die meer dan een ton per jaar verdienen lekker de hele dag in het bedrijfsrestaurant zitten?
Voor zover ik weet is er vooral gebrek aan IC verpleegkundigen en verpleegkundigen in het algemeen.

Zat jonge klaren (artsen dus) die in veel kortere tijd dan 8 jaar tot intensivist kunnen worden opgeleid trouwens, maar daar zit het tekort niet in

Er is tevens gewoon geen geld voor opschaling in de vorm van extra opleiding, extra ureninzet, extra stageplaatsen, extra contracten etc beschikbaar gesteld
Dan gaat het m nooit worden natuurlijk, dat snapt iedereen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201680933
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 10:56 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Vroeger -toen Covid nog niet bestond- stonden er bij de C&A altijd al chagrijnige mannen te wachten voor de winkel tot hun vrouw daar eindelijk klaar was met shoppen. In de mondkapjestijd stonden ze er ook en leek het alsof ze net ff extra fronsten om toch duidelijk te maken dat het toch echt te lang duurde. }:| + :M
Zo stel ik me jou ook ongeveer voor met een mondkapje! :Y :D

Ik denk dat Erno met Eragon Merkel aan het knuffelen is. O+
Was Erno niet het troll account van Eragon?
pi_201680966
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:58 schreef Discombobulate het volgende:
Grappig hoe het discours eerst was; "Jaa volgend jaar weer normaal, echt het einde blabla" en nu hoor je het nergens meer en wordt het een lied zonder eind. Gestoord dit hoor. Volgend jaar zitten we sowieso nog met deze shit.
Laten we eens beginnen met te definiëren wat we nu eigenlijk precies willen bereiken. Het interesseert me eerlijk gezegd nog niet eens zoveel wát dat dan precies is, maar dat schept tenminste eens een kader waarbinnen je de proportionaliteit en de neveneffecten van genomen en te nemen maatregelen kan beoordelen. Die definitie maken is alleen een brede politieke keuze en dat is eng, want die keuze heeft ook consequenties, op allerlei vlakken. Je baseren op het advies van een autoriteit op een deelgebied van het probleem is een stuk eenvoudiger.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:18:28 #254
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201680987
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:15 schreef nostra het volgende:

[..]
Laten we eens beginnen met te definiëren wat we nu eigenlijk precies willen bereiken. Het interesseert me eerlijk gezegd nog niet eens zoveel wát dat dan precies is, maar dat schept tenminste eens een kader waarbinnen je de proportionaliteit en de neveneffecten van genomen en te nemen maatregelen kan beoordelen. Die definitie maken is alleen een brede politieke keuze en dat is eng, want die keuze heeft ook consequenties, op allerlei vlakken. Je baseren op het advies van een autoriteit op een deelgebied van het probleem is een stuk eenvoudiger.
Hear hear O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:19:48 #255
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201681003
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:09 schreef Molo het volgende:

Er is tevens gewoon geen geld voor opschaling in de vorm van extra opleiding, extra ureninzet, extra stageplaatsen, extra contracten etc beschikbaar gesteld
Dan gaat het m nooit worden natuurlijk, dat snapt iedereen
Er is wel 1 miljard voor een stichting.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201681017
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:09 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dat merk je nu al. Heb hem eigenlijk nog nergens hoeven laten zien. Vorige maand in Italië ook niet. Volgende week naar een concert, dat zal dan wel de eerste keer worden.
Wat ik wel zorgelijk vind is dat ik zie dat de kleine lunchrooms blijvend veel minder gasten hebben dan voor de crisis. Elke dag een kop koffie ergens drinken gaat best wel in de papieren lopen. Door de sluiting van de horeca hebben vaste klanten dit vast ontdekt. Een forse stijging van de energierekening zal ook niet bij gaan dragen aan het weer terugwinnen van die vaste klantenkring. Ik heb echt medelijden met deze groep ondernemers :{
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:21:01 #257
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201681020
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het einde is niet eens gedefinieerd. Hoe verwacht je dan ooit dat je het bereikt?
Die uitgestelde zorg is over een half jaar echt nog niet ingehaald, en over een jaar zijn er ook gewoon nog steeds wachtlijsten.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:22:35 #258
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201681037
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:19 schreef daNpy het volgende:

[..]
Er is wel 1 miljard voor een stichting.
Er zijn heel veel miljarden, voor heel veel partijen

Dat klopt

Structureel voor de zorg dan weer niet :T
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:26:24 #259
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_201681071
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:01 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
:? Kun je iets specifieker zijn? Waar hebben NL'ers zich massal niet aan gehouden en Denen wel?
App gebruik, direct zo snel en veel mogelijk vaccineren, 1,5 meter, mondkapjes, etc., etc.

Overal meteen de kont tegen de krib en lekker recalcitrant doen, Jodensterren dragen, etc.

Fucking aanstellerij die alles alleen maar rekt.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_201681083
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 08:52 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik ben bang dat jij een roepende in de woestijn bent. Als ik een dictator zou zijn of een generaal die de triage zou bepalen zou ik zeggen covid patiënten die gevaccineerd zouden kunnen zijn? Krijgen geen toegang meer tot een IC of de zorg. Als ze ziek zijn door het covid virus.
Hoe zie je dit voor je? Stervende mensen op de stoep van het ziekenhuis die hoopten de op een behandeling maar dit niet krijgen omdat ze niet gevaccineerd zijn? Hoe zou jij omgaan met bovenstaande situatie?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  Moderator vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:30:33 #261
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201681099
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:26 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
App gebruik, direct zo snel en veel mogelijk vaccineren, 1,5 meter, mondkapjes, etc., etc.

Overal meteen de kont tegen de krib en lekker recalcitrant doen, Jodensterren dragen, etc.

Fucking aanstellerij die alles alleen maar rekt.
Je doet nu alsof alle Nederlanders zo zijn. Wist je dat er in Kopenhagen een aparte ‘stad’ is die de Deense regering niet erkent? Dit probleem is overal, niet alleen in Nederland. Het verschil is dat de vaccinatiegraad in Denemarken iets hoger is en zij wel durven om ermee te stoppen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:31:11 #262
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201681109
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:04 schreef Molo het volgende:

[..]
Gele boekje heeft informatiewaarde, geen bewijswaarde

Zal doorgaans prima geaccepteerd worden, maar het heeft geen enkele legale status. Die EU QR code wel
Wat ook niet raar is, voor reizen boeide het geen enkel land of je gevaccineerd was voor wat dan ook, met uitzondering van gele koorts, en daar is het boekje wel als bewijs voor bedoeld.

Dat we nu ineens waarde hechten aan een vaccinatiestatus is uniek. Hoewel het bij kinderen ook wel verplicht wordt gesteld als ze naar opvang of school willen is het voor volwassenen iets nieuws. Wel fijn dat we nu op hetzelfde niveau zitten als huisdieren, toch wel een veilig gevoel die controle op kennelhoest bij de grens ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201681153
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:26 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
App gebruik, direct zo snel en veel mogelijk vaccineren, 1,5 meter, mondkapjes, etc., etc.

Overal meteen de kont tegen de krib en lekker recalcitrant doen, Jodensterren dragen, etc.

Fucking aanstellerij die alles alleen maar rekt.
Dacht al dat je zoiets bedoelde. Maar dat slaat dus nergens op. Is maar een klein groepje en dat bestaat in Denemarken ook. Wat hier fout is gegaan is het Dansen met Jansen gedoe eind juni en net te laat begonnen met vaccineren. Als dat niet het geval was geweest, dan waren we nu net zo ver als Denemarken. Toen hier de QQcode werd ingevoerd, werd die in Denemarken al weer afgeschaft.
pi_201681194
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:04 schreef Molo het volgende:

[..]
Gele boekje heeft informatiewaarde, geen bewijswaarde

Zal doorgaans prima geaccepteerd worden, maar het heeft geen enkele legale status. Die EU QR code wel
Ik kan met mijn UK NHS Covid Pass bewijzen dat ik gevaccineerd ben om Nederland binnen te komen, en te bewijzen dat ik niet in quarantaine hoef. Maar ik kan er niet mee bewijzen dat ik gevaccineerd ben om een restaurant in te komen. Uiteindelijk gaat het er toch om dat de mensen die ergens binnengelaten worden immuniteit hebben (gevaccineerd of recent hersteld) of virusvrij (recente negatieve test).
Maar ik ga het zien, morgenmiddag in NL, en 's avonds proberen uit eten te gaan met familie. Kon maandag pas afspraak maken bij GGD om vaccinaties in NL geregistreerd te krijgen, zodat ik de komende weken wel een QR code die in EU herkend wordt kan laten zien.
pi_201681295
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:26 schreef SillyWalks het volgende:
App gebruik, direct zo snel en veel mogelijk vaccineren, 1,5 meter, mondkapjes, etc., etc.

Overal meteen de kont tegen de krib en lekker recalcitrant doen, Jodensterren dragen, etc.

Fucking aanstellerij die alles alleen maar rekt.
De groep die dat stelselmatig doet heeft echt een verwaarloosbaar effect gehad op de verspreiding. Door de bank genomen werden maatregelen gewoon prima nageleefd - en nee, niet in 100,00% van de gevallen, maar dat is ook onrealistisch en ook helemaal niet ernstig. De vaccinatiegraad is ook gewoon hartstikke hoog, maar kan nog hoger. De vraag is of dat ook móet, maar dan komen we weer op de essentiële vraag wat je dan precies wil bereiken. Daarnaast is het maar zeer de vraag of maatregelen als zo'n corona-app substantieel bijdragen aan het verwezenlijken van dat doel (of misschien dat juist belemmeren), of het sturen op één percentage van een homogeen-geachte populatie (die dat niet is) in deze fase nu wel de juiste is en of het maar kankeren op mensen die niet doen wat jij wil nou zo constructief is.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:51:50 #266
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_201681310
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:50 schreef nostra het volgende:

[..]
De vraag is of dat ook móet, maar dan komen we weer op de essentiële vraag wat je dan precies wil bereiken.
Dat de zorg niet overbelast raakt.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:54:00 #267
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201681336
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:51 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Dat de zorg niet overbelast raakt.
Dat is natuurlijk geen doelstelling als de zorg al overbelast is zonder dat er überhaupt sprake is van een pandemie.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:56:56 #268
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_201681376
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:54 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk geen doelstelling als de zorg al overbelast is zonder dat er überhaupt sprake is van een pandemie.
Nog verder overbelast dan.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_201681416
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik kan met mijn UK NHS Covid Pass bewijzen dat ik gevaccineerd ben om Nederland binnen te komen, en te bewijzen dat ik niet in quarantaine hoef. Maar ik kan er niet mee bewijzen dat ik gevaccineerd ben om een restaurant in te komen. Uiteindelijk gaat het er toch om dat de mensen die ergens binnengelaten worden immuniteit hebben (gevaccineerd of recent hersteld) of virusvrij (recente negatieve test).
Maar ik ga het zien, morgenmiddag in NL, en 's avonds proberen uit eten te gaan met familie. Kon maandag pas afspraak maken bij GGD om vaccinaties in NL geregistreerd te krijgen, zodat ik de komende weken wel een QR code die in EU herkend wordt kan laten zien.
Geen idee of het echt werkt, maar ik las gisteren dat je in de Franse variant van CoronaCheck (TousAntiCovid) je NHS-code kunt importeren en zo een Europese DCC kan genereren.

https://www.connexionfran(...)-s-TousAntiCovid-app

Die DCC zou ook een groen vinkje moeten opleveren in de Nederlandse scan-app.
pi_201681548
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 13:00 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Geen idee of het echt werkt, maar ik las gisteren dat je in de Franse variant van CoronaCheck (TousAntiCovid) je NHS-code kunt importeren en zo een Europese DCC kan genereren.

https://www.connexionfran(...)-s-TousAntiCovid-app

Die DCC zou ook een groen vinkje moeten opleveren in de Nederlandse scan-app.
Zal eens kijken. De NHS code werkt al wel in Griekenland en Spanje ook. Maar als het via de Franse kan, dan ^O^

Edit: volgens mij laat je dan gewoon je QR code van je NHS scannen door de Franse app.

quote:
Even so, paper proof of vaccination with a vaccine accepted in France should in theory be accepted at most venues, even if there is no compatible QR code to be scanned.
Dat zou in Nederland ook moeten kunnen lijkt me.
pi_201681595
twitter


Precies. Dit
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:27:15 #272
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201681623
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 13:24 schreef zoost het volgende:
[ twitter ]

Precies. Dit
dat er nog steeds domoren zijn zoals Peter?
pi_201681632
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 13:27 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat er nog steeds domoren zijn zoals Peter?
Om de pandemie even in perspectief te plaatsen. Is dat dom?
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:30:37 #274
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201681650
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 13:28 schreef zoost het volgende:

[..]
Om de pandemie even in perspectief te plaatsen. Is dat dom?
als je nog steeds in "het is maar een griepje" mode zit dan ben je niet serieus te nemen
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:36:22 #275
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201681703
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 13:30 schreef Tarado het volgende:

[..]
als je nog steeds in "het is maar een griepje" mode zit dan ben je niet serieus te nemen
Wanneer de vaccinatiegraad voldoende hoog is, dan is corona omgegaan van "ZOMGPANIEK" naar "het is maar een griepje".
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201681720
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 13:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Zal eens kijken. De NHS code werkt al wel in Griekenland en Spanje ook. Maar als het via de Franse kan, dan ^O^

Edit: volgens mij laat je dan gewoon je QR code van je NHS scannen door de Franse app.
Zoals ik het begrijp is je QR-code van de NHS niet uitleesbaar door de verschillende scan-apps in Europa omdat het niet voldoet aan het DCC-format. Je zou dat nu zelf al kunnen testen door de Nederlandse scan-app ("Scanner voor CoronaCheck") te installeren en kijken of je je NHS-code succesvol kunt scannen. Ik gok van niet.

De Franse app kan echter het UK NHS-certificaat omzetten naar een QR-code in EU DCC-formaat, die je wel kunt scannen met de Nederlandse scan-app.

quote:
[..]
Dat zou in Nederland ook moeten kunnen lijkt me.
Dat zou je kunnen proberen, maar dan ben je geheel afhankelijk van het 'deurbeleid' van de betreffende gelegenheid. Er zullen er bij zijn die het wel prima vinden, maar ook die alleen genoegen nemen met een geldige QR-code. Of je dat erop wilt wagen is verder aan jou. :P
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:40:06 #277
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201681740
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 13:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dat zou in Nederland ook moeten kunnen lijkt me.
Het zou inderdaad moeten kunnen, maar het is op dit moment toch echt zo dat een ondernemer die dit accepteert even hard in overtreding is als iemand die helemaal niet controleert.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201681772
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 13:37 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Zoals ik het begrijp is je QR-code van de NHS niet uitleesbaar door de verschillende scan-apps in Europa omdat het niet voldoet aan het DCC-format. Je zou dat nu zelf al kunnen testen door de Nederlandse scan-app ("Scanner voor CoronaCheck") te installeren en kijken of je je NHS-code succesvol kunt scannen. Ik gok van niet.

De Franse app kan echter het UK NHS-certificaat omzetten naar een QR-code in EU DCC-formaat, die je wel kunt scannen met de Nederlandse scan-app.
[..]
Dat zou je kunnen proberen, maar dan ben je geheel afhankelijk van het 'deurbeleid' van de betreffende gelegenheid. Er zullen er bij zijn die het wel prima vinden, maar ook die alleen genoegen nemen met een geldige QR-code. Of je dat erop wilt wagen is verder aan jou. :P
Volgens wat UK sites is de UK NHS code wel volgens de EU DCC format opgezet. Heb mijn NHS code gechecked in NL scanner app, en dan krijg ik een rood scherm.
Heb maandag sowieso een afspraak bij GGD in NIeuwegein om NL QR code aan te maken op basis van mijn UK vaccinaties, en dat zou geen probleem moeten zijn.
pi_201681808
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 13:30 schreef Tarado het volgende:

[..]
als je nog steeds in "het is maar een griepje" mode zit dan ben je niet serieus te nemen
Nu iedereen gevaccineerd en / of immuun is en er dus lage opname cijfers zijn "is het maar een griepje"
pi_201681810
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 13:37 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Zoals ik het begrijp is je QR-code van de NHS niet uitleesbaar door de verschillende scan-apps in Europa omdat het niet voldoet aan het DCC-format. Je zou dat nu zelf al kunnen testen door de Nederlandse scan-app ("Scanner voor CoronaCheck") te installeren en kijken of je je NHS-code succesvol kunt scannen. Ik gok van niet.

De Franse app kan echter het UK NHS-certificaat omzetten naar een QR-code in EU DCC-formaat, die je wel kunt scannen met de Nederlandse scan-app.
Dan zou ik dus mijn NHS QR code in de Franse app inscannen en dan een Franse QR code aanmaken en daarmee dan in Nederland ergens binnenkomen. Heb de Franse app geinstalleerd :)
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:58:53 #281
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201681871
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 13:48 schreef zoost het volgende:

[..]
Nu iedereen gevaccineerd en / of immuun is en er dus lage opname cijfers zijn "is het maar een griepje"
Wij gaan nog wel tot het voorjaar aanmodderen met maatregelen hoor, daar kun je donder op zeggen.
pi_201681881
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 13:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Wij gaan nog wel tot het voorjaar aanmodderen met maatregelen hoor, daar kun je donder op zeggen.
Jep en in de tussentijd breekt er weer ergens in donker Afrika een giga killer variant uit..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201681894
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 13:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Volgens wat UK sites is de UK NHS code wel volgens de EU DCC format opgezet. Heb mijn NHS code gechecked in NL scanner app, en dan krijg ik een rood scherm.
Heb maandag sowieso een afspraak bij GGD in NIeuwegein om NL QR code aan te maken op basis van mijn UK vaccinaties, en dat zou geen probleem moeten zijn.
Misschien gebruiken ze hetzelfde framework, maar zijn toch de digitale certificaten afwijkend.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 13:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dan zou ik dus mijn NHS QR code in de Franse app inscannen en dan een Franse QR code aanmaken en daarmee dan in Nederland ergens binnenkomen. Heb de Franse app geinstalleerd :)
Ja dat is volgens mij het idee. Voor de Nederlandse scan-app zou er dan geen verschil zijn tussen jou en een Fransman en geldt: https://coronacheck.nl/nl(...)ederlands-evenement/

Maar ook dit kun je natuurlijk even zelf van te voren testen of je een groen vinkje krijgt, wat ik nu schrijf is puur van horen zeggen(lezen). Mocht het werken, dan zou je je afspraak bij de GGD kunnen cancellen. :P
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:01:49 #284
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201681895
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Jep en in de tussentijd breekt er weer ergens in donker Afrika een giga killer variant uit..
En wat geeft je dat idee? "Just a hunch"? Of dat de timing wel "heel toevallig uitkomt" wanneer we aan het einde van maatregelen zitten?

Soms denk ik echt dat sommigen hier de indruk hebben dat er om de één of andere reden maatregelen-om-de-maatregelen worden aangehouden, en dat Mark en Hugo een natte droom hebben over 100% controle van het domme klootjesvolk.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201681907
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 14:01 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
En wat geeft je dat idee? "Just a hunch"? Of dat de timing wel "heel toevallig uitkomt" wanneer we aan het einde van maatregelen zitten?

Soms denk ik echt dat sommigen hier de indruk hebben dat er om de één of andere reden maatregelen-om-de-maatregelen worden aangehouden, en dat Mark en Hugo een natte droom hebben over 100% controle van het domme klootjesvolk.
Nee, gewoon een gevoel. Ik geloof helemaal niet in die complotten dat het 'in stand gehouden wordt', maar hoe langer het duurt voordat de gehele aardkloot een vaccin aangeboden krijgt, hoe groter de kans op een nieuwe variant die dan toch weer de boel op z'n kop zet.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201681912
quote:
Kliniek : 339 (daling van 2)
IC : 130 (stijging van 2)

Instroom:
Kliniek : 46 (gisteren 42)
IC : 6 (gisteren 9)

Uitstroom:
Kliniek : 48 (gisteren:48)
IC : 4 (gisteren:15)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:04:51 #287
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201681922
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nee, gewoon een gevoel. Ik geloof helemaal niet in die complotten dat het 'in stand gehouden wordt', maar hoe langer het duurt voordat de gehele aardkloot een vaccin aangeboden krijgt, hoe groter de kans op een nieuwe variant die dan toch weer de boel op z'n kop zet.
Die kans zal blijven want de komende jaren - als het al ooit gebeurt - gaat niet de hele wereld gevaccineerd worden.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:06:39 #288
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201681941
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 14:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die kans zal blijven want de komende jaren - als het al ooit gebeurt - gaat niet de hele wereld gevaccineerd worden.
Daarnaast, zou het een variant moeten zijn die de competitie aangaat met Delta qua besmettelijkheid, en er is dus echt veel voor nodig voordat die variant gaat overheersen. Vooral als het een "killer" variant is waardoor ie onder de streep altijd minder besmettelijk zal zijn (want de kans dat de gastheer dood neervalt voordat ie iemand kan besmetten is groter.)
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201681977
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 14:01 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Misschien gebruiken ze hetzelfde framework, maar zijn toch de digitale certificaten afwijkend.
[..]
Ja dat is volgens mij het idee. Voor de Nederlandse scan-app zou er dan geen verschil zijn tussen jou en een Fransman en geldt: https://coronacheck.nl/nl(...)ederlands-evenement/

Maar ook dit kun je natuurlijk even zelf van te voren testen of je een groen vinkje krijgt, wat ik nu schrijf is puur van horen zeggen(lezen). Mocht het werken, dan zou je je afspraak bij de GGD kunnen cancellen. :P
Ik hou het achter de hand. Als het goed is wordt de NL app ook aan de UK app geknoopt op een gegeven moment.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:11:36 #290
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201681990
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 14:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik hou het achter de hand. Als het goed is wordt de NL app ook aan de UK app geknoopt op een gegeven moment.
Ik verwacht het niet, want Brexit.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201681996
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 14:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik hou het achter de hand. Als het goed is wordt de NL app ook aan de UK app geknoopt op een gegeven moment.
En je moet ook maar net de pech hebben dat ze controleren bij het restaurant waar je heen gaat. Over het algemeen valt dat wel mee.
pi_201682016
Vaccinatiegolf

  vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:21:46 #293
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201682049
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 14:12 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
En je moet ook maar net de pech hebben dat ze controleren bij het restaurant waar je heen gaat. Over het algemeen valt dat wel mee.
Ik was vd week bij een (inter)nationale sportwedstrijd (wel in Nederland) en naast de QR-code met geboortedatumcheck gingen ze ook de temperatuur opnemen :')

Dacht dat we dat stadium wel hadden gehad intussen.
pi_201682070
Ik ben bezig met jaarstukken van een Spaanse klant over 2020 nog. Als je dan kijkt naar de mails die je elkaar toen in maart en april 2020 stuurde over de situatie. _O- En dan steevast eindigen met Keep Safe!
pi_201682121
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 14:24 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ben bezig met jaarstukken van een Spaanse klant over 2020 nog. Als je dan kijkt naar de mails die je elkaar toen in maart en april 2020 stuurde over de situatie. _O- En dan steevast eindigen met Keep Safe!
April 2020, meest surrealistische maand ooit geweest in mijn leven. De straten van Amsterdam volledig verlaten, geen enkel vliegtuig dat meer over vloog, met een grote boog om mensen heenlopen en zodra je naar buiten ging het gevoel hebben alsof je een post apocalyptische wereld tegemoet ging. Hopelijk nooit meer, maar toch ook wel speciaal om dit meegemaakt te hebben.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:34:26 #296
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_201682151
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 14:31 schreef Simmertje het volgende:

[..]
April 2020, meest surrealistische maand ooit geweest in mijn leven. De straten van Amsterdam volledig verlaten, geen enkel vliegtuig dat meer over vloog, met een grote boog om mensen heenlopen en zodra je naar buiten ging het gevoel hebben alsof je een post apocalyptische wereld tegemoet ging. Hopelijk nooit meer, maar toch ook wel speciaal om dit meegemaakt te hebben.
Ja, dat was een rare tijd. Eerder ook al, toen Covid in voorland Italië "explodeerde", met berichten over mensen die thuis stierven en niet werden opgehaald, hele dorpen in quarantaine, pagina's vol overlijdensadvertenties. Dramatische cijfers op de kaart, 15.000 doden, 17.000 doden, en het ging maar door.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:40:01 #297
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201682196
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 14:34 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Ja, dat was een rare tijd. Eerder ook al, toen Covid in voorland Italië "explodeerde", met berichten over mensen die thuis stierven en niet werden opgehaald, hele dorpen in quarantaine, pagina's vol overlijdensadvertenties. Dramatische cijfers op de kaart, 15.000 doden, 17.000 doden, en het ging maar door.
Wat dat betreft is het eigenlijk best bijzonder dat we ons nu druk maken over 100-150 man op een IC.

Het leek allemaal veel erger anderhalf jaar geleden (en op het hoogtepunt was het ook niet zo best).
pi_201682235
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Wat dat betreft is het eigenlijk best bijzonder dat we ons nu druk maken over 100-150 man op een IC.

Het leek allemaal veel erger anderhalf jaar geleden (en op het hoogtepunt was het ook niet zo best).
Met 30k doden (ongeveer) en wellicht 100k (?? geen idee hoeveel) die langdurig last houden van COVID heb je het natuurlijk effectief over nog geen 1% van je maatschappij dat daadwerkelijk geraakt wordt door het virus an sich.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201682308
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 14:31 schreef Simmertje het volgende:

April 2020, meest surrealistische maand ooit geweest in mijn leven. De straten van Amsterdam volledig verlaten, geen enkel vliegtuig dat meer over vloog, met een grote boog om mensen heenlopen en zodra je naar buiten ging het gevoel hebben alsof je een post apocalyptische wereld tegemoet ging. Hopelijk nooit meer, maar toch ook wel speciaal om dit meegemaakt te hebben.
Ja, was bizar. Ik werk in een ziekenhuis in Drenthe. Heb het ook nog nooit zo rustig gehad als toen. Gewone zorg was bijna helemaal afgeschaald. Huisartsenpost zat buiten in een grote tent. Vijf man beveiliging liep er rond (normaal hebben we 1 beveiliger). De covidpatiënten die we hadden kwamen vooral uit Brabant en Limburg.

Wandelen op zondagochtend was wel fijn. Bijna geen mens op de weg. Snelweg bijna leeg. Was echt héél raar.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:06:02 #300
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201682335
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 15:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, was bizar. Ik werk in een ziekenhuis in Drenthe. Heb het ook nog nooit zo rustig gehad als toen. Gewone zorg was bijna helemaal afgeschaald. Huisartsenpost zat buiten in een grote tent. Vijf man beveiliging liep er rond (normaal hebben we 1 beveiliger). De covidpatiënten die we hadden kwamen vooral uit Brabant en Limburg.

Wandelen op zondagochtend was wel fijn. Bijna geen mens op de weg. Snelweg bijna leeg. Was echt héél raar.
Toen dacht iedereen nog dat corona een soort ebola was qua heftigheid.
pi_201682345
Vol.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')