abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201671051
Even proosten met z'n collega's!


Volledige uitzending:

VPRO Tegenlicht

Nog meer over Ab:

‘Tv-viroloog Ab Osterhaus aandachtsgeil en geldbelust’

Ab Osterhaus is een beetje de Angela de Jong van de coronatijd: doet werkelijk alles voor een beetje airtime. Van Op1 tot Jinek tot Hart van Nederland: overal geeft hij zijn ‘deskundige’ mening. Zelfs 6 Inside zou hij niet hebben overgeslagen als het nog op tv was. De tv-viroloog waait een beetje met alle winden mee: eerst lachte hij schamper om het gebruik van mondkapjes in de coronacrisis, maar nu steeds meer overheden het gebruik ervan adviseren, pleitte hij gisteren bij Op1 ineens vóór. Wie ís dit?

GeenStijl herinnerde zijn lezers er onlangs nog aan hoe Osterhaus in 2009 proostte toen een kindje in Nederland besmet raakte met de Mexicaanse Griep. De overheid kocht op zijn advies 34 miljoen doses van het griepremmende vaccin Tamiflu. Wat bleek? Osterhaus had aandelen in een bedrijf dat vaccins tegen die griep ontwikkelde.

Gaat verder:
Artikel

Tv-viroloog Ab Osterhaus is multimiljonair: +5,6 miljoen euro

Ab Osterhaus zit niet om de haverklap aan tafel bij Op1 voor de gratis drank of de leuke onkostenvergoeding. De tv-viroloog bekent vandaag namelijk een steenrijke multimiljonair te zijn.
Artikel

Ab Osterhaus: ‘virusverdiener’ of viroloog die verdediging verdient?

Al maanden zwellen – wederom – geruchten aan over Ab Osterhaus, de huisviroloog van Op1. Had Osterhaus niet zo hard gewaarschuwd voor de Mexicaanse griep, terwijl hij zelf allerlei belangen had in de bestrijding ervan? Hoe zit het eigenlijk met belangen rond mogelijke vaccins tegen Covid-19? En waarom verscheen er ineens 5,6 miljoen euro op de balans van zijn eigen BV? ‘Je kunt alles wel verkeerd uitleggen.’
Artikel Follow The Money

Viroloog Ab Osterhaus: ‘Ik heb een hekel aan mensen’

Ab Osterhaus (72) speelt nog steeds in de eredivisie van de virologie. Door zijn veelvuldige aanwezigheid op tv roept hij ook veel weerstand op. Maar daar kan hij niet mee zitten. ‘Ik heb een beetje een schild opgetrokken.’
Artikel Volkskrant

Als ik dit alles zo lees, dan is hij niet direct iemand die ik vertrouw. Maar ja, hij komt wel op de televisie dus dan zal hij wel een echte TOP wetenschapper zijn toch?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201671501
Dit was de Mexicaanse griep (wat een varkensgriep was), dus je gaat al de fout in bij de TT

Daarbij was dit fragment tijdens die griep, en ook een jaar geleden aan het begin van de coronacrisis al helemaal uitgelicht. Maar je moet toch wat als wappie als je niks meer kunt vinden natuurlijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2021 16:11:09 ]
pi_201671532
AbGod _O_

Heeft tot nu toe altijd gelijk gekregen. Alleen willen mensen liever niet de ongemakkelijke waarheid horen.
pi_201671577
quote:
10s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:10 schreef PS. het volgende:
Dit was de Mexicaanse griep (wat een varkensgriep was), dus je gaat al de fout in bij de TT
Ja dat had ik eerst ook in de TT staan, maar las daarna iets te snel door wat Tegenlicht zei:

In Tegenlicht een portret van het virologielaboratorium van Ab Osterhaus, dat met meer dan honderd bevlogen wetenschappers de meest uiteenlopende virussen bestudeert. Tegenlicht was erbij toen de vogelgriep in 2006 oprukte naar Europa en iedereen in het lab in staat van paraatheid was. Net als rond Koninginnedag dit jaar, toen het eerste geval van Mexicaanse griep in Nederland werd vastgesteld en het team van Ab dag en nacht bezig was het virus te diagnosticeren.

quote:
Daarbij was dit fragment tijdens die griep, en ook een jaar geleden aan het begin van de coronacrisis al helemaal uitgelicht. Maar je moet toch wat als wappie als je niks meer kunt vinden natuurlijk.
He weer lekker schelden! Jij bent beter dan mij :)
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201671691
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Ja dat had ik eerst ook in de TT staan, maar las daarna iets te snel door wat Tegenlicht zei:

In Tegenlicht een portret van het virologielaboratorium van Ab Osterhaus, dat met meer dan honderd bevlogen wetenschappers de meest uiteenlopende virussen bestudeert. Tegenlicht was erbij toen de vogelgriep in 2006 oprukte naar Europa en iedereen in het lab in staat van paraatheid was. Net als rond Koninginnedag dit jaar, toen het eerste geval van Mexicaanse griep in Nederland werd vastgesteld en het team van Ab dag en nacht bezig was het virus te diagnosticeren.
[..]
He weer lekker schelden! Jij bent beter dan mij :)
Schelden? Wappie is inmiddels gewoon een geaccepteerd Nederlands woord voor mensen die hun twijfels hebben bij het hele coronagedoe.

Maar wat wil je nou precies met dit topic bereiken? Buiten het oude, al veel besproken filmpje in BNW?
pi_201671735
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:26 schreef PS. het volgende:

[..]
Schelden? Wappie is inmiddels gewoon een geaccepteerd Nederlands woord voor mensen die hun twijfels hebben bij het hele coronagedoe.
Mooi staaltje mentale gymnastiek mongol!

Mongol is natuurlijk gewoon een geaccepteerd en ingeburgerd Nederlands woord voor mensen waarmee je het niet eens bent.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201671748
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Mooi staaltje mentale gymnastiek mongol!

Mongol is natuurlijk gewoon een geaccepteerd en ingeburgerd Nederlands woord voor mensen waarmee je het niet eens bent.
Mooi.

Maar jammer dat je niet inhoudelijk op mijn vragen in gaat. Is toch wel een BNW dingetje, alleen maar ingaan op iets wat totaal niet relevant is.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 19:46:55 #8
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201673915
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:26 schreef PS. het volgende:

[..]
Schelden? Wappie is inmiddels gewoon een geaccepteerd Nederlands woord voor mensen die hun twijfels hebben bij het hele coronagedoe.

Maar wat wil je nou precies met dit topic bereiken? Buiten het oude, al veel besproken filmpje in BNW?
Sure, maar ondanks dat het woord van het jaar is.
Is nu wel in de feedback en bnw regels gezet dat het niet meer door de beugel kan.
Iets meer respect tonen onderling aangezien het van kwaad naar erger ging de laatste tijd.

Sorry weer on-topic :)
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_201674365
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:13 schreef Gehrman het volgende:
AbGod _O_

Heeft tot nu toe altijd gelijk gekregen. Alleen willen mensen liever niet de ongemakkelijke waarheid horen.
Klopt, voor de virusontkenners is Ab de duivel in persoon.

Hij wordt in dat fragment ook zo geframed alsof hij de eerste besmetting in Nederland aan het vieren was.
Wie onbevooroordeeld kijkt ziet dat dat niet het geval is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201675027
Dit soort satanisten schuiven dus dagelijks aan bij verschillende talkshows om de les te lezen _O-
pi_201675115
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:53 schreef PSVCL het volgende:
Dit soort satanisten schuiven dus dagelijks aan bij verschillende talkshows om de les te lezen _O-
Ja, satanisten...
Speciaal voor jou...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201675240
Ik heb veel van hem gezien en veel over hem gelezen en ik schat hem in als een beetje de Louis van Gaal van de virologie. Hautain, beetje een nerd, maar wel bekwaam en oprecht. Soms staat hij er niet lekker op maar what you see is what you get en ik vind het zelf allemaal een beetje stormzoeken in een glas water
-nee-
pi_201675309
Vanavond is ie weer te zien bij Ab1.
pi_201675422
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:11 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Vanavond is ie weer te zien bij Ab1.
Lekker man

Kan ie mensen die naar die shitshow kijken weer angst influisteren
pi_201675455
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:11 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Vanavond is ie weer te zien bij Ab1.
Cool, ik ga kijken ^O^
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201677280
Het OMT moet hem ook niet. Ik merk dat hij toch wel bijzonder vaak gelijk heeft.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 00:08:11 #17
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_201677484
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, satanisten...
Speciaal voor jou...
Je moet tegenwoordig harder je best doen om het niet te zien,
dan om het wel te zien.
JC waarom ben je zo vroeg gegaan..?
stel je voor: een debat nu tussen Cruijff en Ab Oosterhaus.
"Als je het ziet, zie je het.. Dit zaakje stinkt een uur in de wind."

of zou JC vandaag de dag de kant van bijv. de deugmens en vriend van de bankiers, zanger van de band Het Nieuwe Normaal, aka 'ik kan ff niet op je naam komen'oerend hard enzo, kiezen?
(fokking briljant overigens)

de kant van Marc van Ranst..?
van Clownschoen en De Pathelogische Leugenaars?

ik betwijfel het.
Huig
pi_201678679
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 00:08 schreef Orwell het volgende:

[..]
Je moet tegenwoordig harder je best doen om het niet te zien,
dan om het wel te zien.
Dat ligt aan je eigen perceptie..
En best wel eng, dat je dingen gaat zien die er niet zijn, en in mensen satanisten gaat zien..

quote:
JC waarom ben je zo vroeg gegaan..?
stel je voor: een debat nu tussen Cruijff en Ab Oosterhaus.
"Als je het ziet, zie je het.. Dit zaakje stinkt een uur in de wind."

of zou JC vandaag de dag de kant van bijv. de deugmens en vriend van de bankiers, zanger van de band Het Nieuwe Normaal, aka 'ik kan ff niet op je naam komen'oerend hard enzo, kiezen?
(fokking briljant overigens)

de kant van Marc van Ranst..?
van Clownschoen en De Pathelogische Leugenaars?

ik betwijfel het.
Levert vast humor op, maar een voetballer vs een viroloog?
Voor een goede discussie moet je tenminste 2 personen hebben met ervaring en expertise op de relevante gebieden van de pandemie.

Ranst is ook een mooi figuur.
10 personen werden met de dood bedreigd en zaten ondergedoken, maar alleen Ranst werd verweten dat het zijn eigen schuld was ...

Als je tegenwoordig een mening hebt die anderen niet bevalt ben je een satanist of in ieder geval een slechterik en is geweld tegen je gerechtvaardigd. Zo lijkt het wel...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201679276
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 08:23 schreef Wantie het volgende:
Als je tegenwoordig een mening hebt die anderen niet bevalt ben je een satanist of in ieder geval een slechterik en is geweld tegen je gerechtvaardigd. Zo lijkt het wel...
Ja dit is natuurlijk weer enkel terecht als het tegen ongevaccineerden gebeurt...
Fascinerend doch typerend ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_201679328
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:24 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja dit is natuurlijk weer enkel terecht als het tegen ongevaccineerden gebeurt...
Fascinerend doch typerend ...
Nee, daar mag je ook geen geweld tegen gebruiken .
Snap niet hoe je daar bij komt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201679414
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, daar mag je ook geen geweld tegen gebruiken .
Snap niet hoe je daar bij komt.
Maar toen protesteerders (jongeren en ouderen op film) onevenredig hard werden gemept door de pliessie stonden laaghartige mensjes zoals jij te smullen. Maar nu doen dat je van niets weet en zogenaamd tegen geweld bent.

Typisch dat woke-fascistjes altijd zaken omdraaien en zelf het slachtofffertje gaan spelen. Om zaken waar zij zelf schuldig aan zijn.
pi_201679435
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:34 schreef gearfour het volgende:

[..]
Maar toen protesteerders (jongeren en ouderen op film) onevenredig hard werden gemept door de pliessie stonden laaghartige mensjes zoals jij te smullen. Maar nu doen dat je van niets weet en zogenaamd tegen geweld bent.

Typisch dat woke-fascistjes altijd zaken omdraaien en zelf het slachtofffertje gaan spelen. Om zaken waar zij zelf schuldig aan zijn.
Fijn om te weten dat je mij een laaghartig mens vindt.

Verder gaat je vergelijking niet op, een viroloog die met de dood wordt bedreigd omdat hij zijn vak uitoefent is wat anders dan een groep demonstranten die slaags raakt met de politie.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201679509
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Fijn om te weten dat je mij een laaghartig mens vindt.

Verder gaat je vergelijking niet op, een viroloog die met de dood wordt bedreigd omdat hij zijn vak uitoefent is wat anders dan een groep demonstranten die slaags raakt met de politie.
Een viroloog die omwille van geldelijk gewin anderen een onnodige medicijn opdrong. Met zelfs levenslange chronische gevolgen. En tijdens Covid 19 lekker doorging met vaccin-theater ten koste van andere mensen. Ik dacht dat jullie paarsharige woke-fascistjes zo erg veel gaven om mens dier en millieu. Blijkbaar niet dus!
pi_201679583
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:45 schreef gearfour het volgende:

[..]
Een viroloog die omwille van geldelijk gewin anderen een onnodige medicijn opdrong. Met zelfs levenslange chronische gevolgen.
Welk medicijn?
Verder hebben we daar een rechtstaat voor.


quote:
En tijdens Covid 19 lekker doorging met vaccin-theater ten koste van andere mensen.
Ten koste van wie precies?


quote:
Ik dacht dat jullie paarsharige woke-fascistjes zo erg veel gaven om mens dier en millieu. Blijkbaar niet dus!
Nee, dat zeg je in een bepaald schuldgevoel op te wekken. Als je dit meende had je niet gesproken over paarsharige woke-fascisten.
Daarmee geef je aan hoe diep de haat bij je zit. Dat verklaart ook waarom je geweld tegen Virologen geoorloofd vindt...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201679639
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:45 schreef gearfour het volgende:

[..]
Een viroloog die omwille van geldelijk gewin anderen een onnodige medicijn opdrong. Met zelfs levenslange chronische gevolgen. En tijdens Covid 19 lekker doorging met vaccin-theater ten koste van andere mensen. Ik dacht dat jullie paarsharige woke-fascistjes zo erg veel gaven om mens dier en millieu. Blijkbaar niet dus!
Heb het ook al meermaals gezegd...virologen zijn de vertegenwoordigers/verkopers ten dienste van de vaccinbedrijven.
Doel is de bevolking te bespelen om zoveel mogelijk vaccins te kunnen verkopen.
Cfr speech belgische viroloog Van Ranst : communication and public engagement
O
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')