abonnement Unibet Coolblue
pi_201670702
Oh wat heerlijk is dat voor sommigen, lekker haten op de wappies! Kijk hier:

quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:05 schreef BorTheWolf het volgende:
Figuren die zich niet laten vaccineren zijn :

- Anti overheid
- Hekel aan autoriteit en regels
- Egoisten
- Pesters in hun jeugd
- zweefteven
- Laag geschoolde achterwijk tokkies
- Religie gekkies (Zowel Urk als de schilderswijk)
- Aandacht zoekers
- Algoritme sukkels
- Facebook wetenschappers
- Linkse anarchisten
- Rechtse populisten

Gewoon sukkels. De raarste redenen hoor je voorbij komen. Voor mij is er maar 1 reden als je niet laat vaccineren en dat is als de dokter zegt dat je immuun systeem te zwak is. Voor de rest valt 13,3 % van de volwassenen in de opgesomde mafkezen hierboven. Sukkels dus !
Waarom is het zo moeilijk voor sommigen om in te zien dat de vreselijke wappies vooral mensen zijn die zich zorgen maken over waar het naartoe gaat met de maatschappij? Wat een stelletje honden zijn het ook die wappies! Welke klootzak maakt zich nou zorgen over de maatschappij? Dat moeten wel egoïsten zijn :(

Dus de vraag aan de wappie-roepers is deze: zien julllie nou echt niet in dat er mensen zijn die zich enorme zorgen maken? En als deze zorgen ongegrond zijn volgens jullie, is het dan nodig om mensen belachelijk te maken en deze mensen te haten?

Als iemand angst heeft voor hoogtes, kleine ruimtes, spinnen, menigtes, enz. moeten we deze mensen dan gaan uitlachen en in een verdomhoekje zetten? Helpen we ze daarmee?

Is ridiculisatie echt de weg om bange mensen in het gareel te krijgen? Is het tonen van begrip niet een vereiste om een constructief gesprek aan te gaan, om zo op die manier tot iemand door te dringen? We weten toch inmiddels wel dat haat, onbegrip, agressie niet ertoe leiden dat mensen het sneller eens worden met elkaar?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 7 oktober 2021 @ 15:28:10 #2
319979 Fok-it
All is well
pi_201670970
Het probleem is dat wappies zich niet uiten als bange mensen maar als haatvolle mensen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_201671037
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:28 schreef Fok-it het volgende:
Het probleem is dat wappies zich niet uiten als bange mensen maar als haatvolle mensen
Dat zie ik nu helemaal niet. Ze krijgen juist haat en ridicuul over zich heen zodra ze hun zorgen uitten. Dat ze daar uiteindelijk bitter van worden en agressief op gaan reageren is begrijpelijk. En met extreem rechts en fascisme en antisemitisme en dat soort nonsens heeft het natuurlijk al helemaal niets te maken, waar ze vaak van worden beticht.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 7 oktober 2021 @ 15:39:33 #4
319979 Fok-it
All is well
pi_201671093
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat zie ik nu helemaal niet. Ze krijgen juist haat en ridicuul over zich heen zodra ze hun zorgen uitten. Dat ze daar uiteindelijk bitter van worden en reageren is begrijpelijk.
Totaal niet begrijpelijk. Waarom zouden wij liefdevol moeten reageren op mensen die begraafplaatsen en teststraten vernielen, zorgpersoneel bejegenen en politici bedreigen. Die, zoals een hoop in BNW bijv alleen kunnen communiceren door ridicule memes, waarom zouden wij deze mensen begripvol en met liefde moeten benaderen? Alsof ze de meest heldere lichten zijn. Nee, dat doen we namelijk ook niet met mensen die minder begaafd zijn. Als jij op een normale manier je zorgen uit en respectvol de dialoog aan gaat ben je per definitie al geen wappie
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_201671118
Domme schapen hebben nog steeds niet door dat er ook voor hun vrijheid wordt opgekomen door de 'wappies'.
pi_201671210
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:39 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Totaal niet begrijpelijk. Waarom zouden wij liefdevol moeten reageren op mensen die begraafplaatsen en teststraten vernielen, zorgpersoneel bejegenen en politici bedreigen. Die, zoals een hoop in BNW bijv alleen kunnen communiceren door ridicule memes, waarom zouden wij deze mensen begripvol en met liefde moeten benaderen? Alsof ze de meest heldere lichten zijn. Nee, dat doen we namelijk ook niet met mensen die minder begaafd zijn. Als jij op een normale manier je zorgen uit en respectvol de dialoog aan gaat ben je per definitie al geen wappie
Als dat jouw beeld is van 'wappies' begrijp ik wat je wil zeggen, maar persoonlijk heb ik die indruk helemaal niet. Ik ken persoonlijk genoeg 'wappies' die gewoon fatsoenlijke mensen zijn met een familie, een baan en die zich simpelweg zorgen maken over de toekomst van hun kinderen. Maar misschien noem jij dat geen wappies.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 7 oktober 2021 @ 15:51:59 #7
319979 Fok-it
All is well
pi_201671257
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Als dat jouw beeld is van 'wappies' begrijp ik wat je wil zeggen, maar persoonlijk heb ik die indruk helemaal niet. Ik ken persoonlijk genoeg 'wappies' die gewoon fatsoenlijke mensen zijn met een familie, een baan en die zich simpelweg zorgen maken over de toekomst van hun kinderen. Maar misschien noem jij dat geen wappies.
Ligt eraan. Vind gedrag erin vooral belangrijk. Als zo'n man alsnog de hele avond besteed aan het zoeken van zijn bronnen op obscure sites en het tegen zijn vrouw over niks anders dan corona kan hebben vertoont hij ook wappiegedrag, hoe normaal hij van buiten ook overkomt.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_201671321
Op dit forum en op social media krijgen wappies het flink te verduren maar daarbuiten valt het reuze mee. Heb nog geen enkele keer publiekelijk meegemaakt dat een wappie uitgescholden werd of iets dergelijks. Niet-wappies laten wappies gewoon met rust buiten het internet om... wat wil je nog meer?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_201671327
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:28 schreef Fok-it het volgende:
Het probleem is dat wappies zich niet uiten als bange mensen maar als haatvolle mensen
Ja? Alle wappies?

Ook die mensen bij de demonstraties die zich positief opstellen en een boodschap van liefde willen verkondigen? Dat is allemaal toneelspel?

Kijk ze dan haat uitstralen!!1!

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201671343
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:51 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ligt eraan. Vind gedrag erin vooral belangrijk. Als zo'n man alsnog de hele avond besteed aan het zoeken van zijn bronnen op obscure sites en het tegen zijn vrouw over niks anders dan corona kan hebben vertoont hij ook wappiegedrag, hoe normaal hij van buiten ook overkomt.
Het grappige is dat volgens mij het overgrote deel van de wappies jonge moeders met kleine kinderen zijn.

Ik ben al 18 jaar wappie en heb me ook nooit aan dat soort gedrag dat jij beschrijft schuldig gemaakt.

Het enige dat ik wel deed, is er veel over praten, vooral in het begin, omdat het ook vrij schokkend is als je beseft dat niet alles is wat het lijkt of wat je is verteld. Dan wil je mensen wakker schudden omdat de situatie alarmerend is.

Maar je snapt ook snel genoeg dat andere mensen daar toch niet voor openstaan en dat het weinig zin heeft om er over door te blijven gaan.

Dat wil niet zeggen dat je ongelijk hebt en je ook geen enkele moeite meer hoeft te doen om dergelijke onderwerpen bespreekbaar te maken. Want uiteindelijk is dat in het belang van iedereen.
pi_201671350
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:39 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Totaal niet begrijpelijk. Waarom zouden wij liefdevol moeten reageren op mensen die begraafplaatsen en teststraten vernielen, zorgpersoneel bejegenen en politici bedreigen. Die, zoals een hoop in BNW bijv alleen kunnen communiceren door ridicule memes, waarom zouden wij deze mensen begripvol en met liefde moeten benaderen? Alsof ze de meest heldere lichten zijn. Nee, dat doen we namelijk ook niet met mensen die minder begaafd zijn. Als jij op een normale manier je zorgen uit en respectvol de dialoog aan gaat ben je per definitie al geen wappie
Als je dingen zo overdreven moet neerzetten om je punt te maken, dan heb je misschien wel helemaal geen punt.

Een relatief kleine groep gedraagt zich niet en in jouw belevingswereld zijn dan alle wappies zo?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 7 oktober 2021 @ 16:00:41 #12
319979 Fok-it
All is well
pi_201671365
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Als je dingen zo overdreven moet neerzetten om je punt te maken, dan heb je misschien wel helemaal geen punt.

Een relatief kleine groep gedraagt zich niet en in jouw belevingswereld zijn dan alle wappies zo?
Ik zou de laatste zin van mijn post nog even opnieuw lezen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_201671391
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:28 schreef Fok-it het volgende:
Het probleem is dat wappies zich niet uiten als bange mensen maar als haatvolle mensen
Lol. In het topic van de man die was gestorven waarvan niet eens zeker was of hij gevaccineerd was of niet was er maar 1 groep die elkaar liep te high five en zijn dood liep te vieren.

En hebben ze niet een hele subreddit geopend voor meer van dat soort feestjes?
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_201671401
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:00 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ik zou de laatste zin van mijn post nog even opnieuw lezen
Oh ja, ik zie nu pas dat je toch nuance weet toe te passen in je post ^O^

Ik heb bij jou een bepaald verwachtingspatroon omdat je je zo vaak denigrerend uitlaat richting mensen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201671415
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:57 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Ja? Alle wappies?

Ook die mensen bij de demonstraties die zich positief opstellen en een boodschap van liefde willen verkondigen? Dat is allemaal toneelspel?

Kijk ze dan haat uitstralen!!1!

[ afbeelding ]
Ik zou daar niet op de koffie gaan.
pi_201671556
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:28 schreef Fok-it het volgende:
Het probleem is dat wappies zich niet uiten als bange mensen maar als haatvolle mensen
Een voorbij fietsende wappie riep een keer tegen mij "doe je mondkapje af joh!!!". Ik had het net opgedaan om ergens naar binnen te gaan waar het verplicht was.

:')
pi_201671579
quote:
Vrijheid om een dodelijke en schadelijke ziekte te verspreiden.
Vrijheid om een pandemie te verlengen.
Vrijheid om pseudo-wetenschap en nepnieuws te verspreiden.
Vrijheid om niet soms een QR code te hoeven tonen.

De intentie is misschien goed bedoeld maar het is compleet misplaatst.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_201671646
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Vrijheid om een dodelijke en schadelijke ziekte te verspreiden.
Waar was jij de afgelopen 5 jaar?

NWS / Ziekenhuizen die vol liggen - babies en kinderen naar de IC

quote:
Vrijheid om een pandemie te verlengen.
Dat doet de overheid. En de vaccins werken toch dus wat is het probleem? De gevaccineerden zijn toch beschermd? Waarom ben je nog steeds bang?

quote:
Vrijheid om pseudo-wetenschap en nepnieuws te verspreiden.
Ja want de enigen die mogen liegen zijn de politici en de farmaceutische industrie!

BNW / Asbest in babypoeder en andere farmaceutische problemen
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201671721
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:57 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Ja? Alle wappies?

Ook die mensen bij de demonstraties die zich positief opstellen en een boodschap van liefde willen verkondigen? Dat is allemaal toneelspel?

Kijk ze dan haat uitstralen!!1!

[ afbeelding ]




Ja erg fijne warme mensen O+

En dit is nog maar een klein voorbeeld van de recentste dingen
Twiddel
pi_201671763
quote:
99s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:27 schreef summer2bird het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ja erg fijne warme mensen O+

En dit is nog maar een klein voorbeeld van de recentste dingen
Het ging over het over 1 kam scheren van mensen. Niet alle tegenstanders van het corona-beleid zijn hetzelfde. Dat is het punt dat ik maakte. Snap je dat?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201671829
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Het ging over het over 1 kam scheren van mensen. Niet alle tegenstanders van het corona-beleid zijn hetzelfde. Dat is het punt dat ik maakte. Snap je dat?
In mijn mening zijn mensen nog geen wappie als ze zich zorgen maken en misschien wat complot theorrien geloven. Wappies zijn de mensen die de Jonge bedreigen, weg lopen van een terras zonder te betalen, een galg meenemen naar een demonstratie, vergelijkingen maken met de holocaust, dat soort dingen.
Twiddel
pi_201671868
quote:
Appels met peren. Bovenstaande is kinderspel in vergelijking met wat er bij corona gebeurde en wat er zou gebeuren bij ongebreidelde verspreiding zonder maatregelen.

quote:
[..]
Dat doet de overheid. En de vaccins werken toch dus wat is het probleem? De gevaccineerden zijn toch beschermd? Waarom ben je nog steeds bang?
Ik ben voor mezelf niet meer bezorgd nee (pas sinds 2 maanden). Wel voor de mensen met een verzwakt immuunsysteem en de mensen wiens zorg wordt uitgesteld omdat er nog teveel mensen met corona in het ziekenhuis liggen.

quote:
[..]
Ja want de enigen die mogen liegen zijn de politici en de farmaceutische industrie!

BNW / Asbest in babypoeder en andere farmaceutische problemen
Dit slaat echt als een tang op een varken.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_201672173
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Appels met peren. Bovenstaande is kinderspel in vergelijking met wat er bij corona gebeurde en wat er zou gebeuren bij ongebreidelde verspreiding zonder maatregelen.
Nee geen appels met peren. Jij zei dit:

Vrijheid om een dodelijke en schadelijke ziekte te verspreiden.

De griep en corona zijn beiden dodelijke ziektes. Waarom bagatelliseer jij de griep? Vind je het leuk dat er jaarlijks vele mensen overlijden aan de griep?

quote:
Ik ben voor mezelf niet meer bezorgd nee (pas sinds 2 maanden). Wel voor de mensen met een verzwakt immuunsysteem en de mensen wiens zorg wordt uitgesteld omdat er nog teveel mensen met corona in het ziekenhuis liggen.
Uit jouw post-historie kun je idd opmaken dat jij een heel empathisch persoon bent :')
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201672264
Vergeet de knappe Tikkie Tinus niet! Wat een uitstraling, wat een vent!



Of jullie hem even willen steunen met 3600 euro, hij heeft geen tijd om te werken en dreigt zijn huis kwijt te raken.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 17:36:41 #25
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201672359
Dat is dan wel mooi.


In duitsland krijg je je vrijheid terug met een gele button..




Als het in Duitsland kan moet we het hier ook kunnen invoeren.
Tot nooit .......
  donderdag 7 oktober 2021 @ 17:39:22 #26
8369 speknek
Another day another slay
pi_201672374
Maken ze zich zorgen over waar het heen gaat en laten ze zich daarom niet vaccineren of maken ze zich zorgen over waar het heen gaat als ze zich niet laten vaccineren?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201672496
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 17:36 schreef Speekselklier het volgende:
Dat is dan wel mooi.

In duitsland krijg je je vrijheid terug met een gele button..

[ afbeelding ]

Als het in Duitsland kan moet we het hier ook kunnen invoeren.
Ze doen het toch ook gewoon expres hè. Je kan mij niet wijsmaken dat er helemaal niemand is bij hun PR-, marketing- of communicatieafdeling die zegt "hé jongens, dit zou weleens verkeerd kunnen vallen of worden begrepen". Vooral niet in Duitsland. Of misschien wel juist gedaan om de aandacht te trekken. Maar onsmakelijk is het wel.
pi_201672509
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:03 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Oh wat heerlijk is dat voor sommigen, lekker haten op de wappies! Kijk hier:
[..]
Waarom is het zo moeilijk voor sommigen om in te zien dat de vreselijke wappies vooral mensen zijn die zich zorgen maken over waar het naartoe gaat met de maatschappij? Wat een stelletje honden zijn het ook die wappies! Welke klootzak maakt zich nou zorgen over de maatschappij? Dat moeten wel egoïsten zijn :(

Dus de vraag aan de wappie-roepers is deze: zien julllie nou echt niet in dat er mensen zijn die zich enorme zorgen maken? En als deze zorgen ongegrond zijn volgens jullie, is het dan nodig om mensen belachelijk te maken en deze mensen te haten?

Als iemand angst heeft voor hoogtes, kleine ruimtes, spinnen, menigtes, enz. moeten we deze mensen dan gaan uitlachen en in een verdomhoekje zetten? Helpen we ze daarmee?

Is ridiculisatie echt de weg om bange mensen in het gareel te krijgen? Is het tonen van begrip niet een vereiste om een constructief gesprek aan te gaan, om zo op die manier tot iemand door te dringen? We weten toch inmiddels wel dat haat, onbegrip, agressie niet ertoe leiden dat mensen het sneller eens worden met elkaar?
https://videre.fail/
pi_201672537
quote:
99s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:27 schreef summer2bird het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ja erg fijne warme mensen O+

En dit is nog maar een klein voorbeeld van de recentste dingen
Ik vind deze plaatjes eerlijk gezegd verdacht. Alle borden hebben hetzelfde lettertype en hetzelfde thema. Dat betekent dat ze door dezelfde persoon of door dezelfde organisatie zijn geproduceerd en gedistribueerd. Welke organisatie is dat? Wie zijn de mensen die hier rondlopen? Weten we daar iets over? Als mensen hun eigen spandoekje meenemen, zien die er niet allemaal hetzelfde uit.

Hetzelfde zag je een tijdje terug toen er ergens in het midden-oosten een protest tegen Macron was. Ineens een heel pakket met gestandaardiseerde protestborden dat werd uitgedeeld. Dat betekent dat er een organisatie achter zit en die organisatie moet worden gefinancierd. Wie zitten daar achter?
  donderdag 7 oktober 2021 @ 18:57:13 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201673153
Wappies zijn vooral lui die zichzelf heel bijzonder vinden en denken het allemaal beter te weten dan deskundigen. En als ze dan met feiten worden aangevallen is alles een complot omdat ze niet willen toegeven dat ze gewoon bullshit uitkramen. Daarnaast vinden ze natuurlijk ook dat regels of beperkingen alleen maar voor iemand anders moeten zijn. Dus ze willen niet mee doen met vaccineren. Maar lockdowns willen ze ook niet. De gevolgen moet iemand anders maar dragen.

In een notendop de domme, egocentrische mentaliteit die erachter zit.
pi_201673370
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:28 schreef Fok-it het volgende:
Het probleem is dat wappies zich niet uiten als bange mensen maar als haatvolle mensen
Nou zeg, wat een generalisatie. Maar goed, dan zullen we op deze toon verder gaan:

Het probleem met prikkies is dat ze zich uiten als Nazi’s die ongevaccineerden in kampen willen stoppen.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201673535
Wappies zijn de 100% pro vaccin mensen en de 100% anti vaccin mensen.

Als een stel hooligans staan beide kampen het hardste te schreeuwen hier in de maatschappij. Zetten met “hun mening” het hele volk voor paal want we verzanden hierdoor met z’n allen in een energie slurpende, domme discussie waarbij er een soort status quo ontstaat in de ontwikkeling van de beschaving van de mens lijkt wel.

De ene kant leest alleen tussen de regels door en lijkt weg te zweven van de feiten/werkelijkheid en de andere kant leest zonder enige nuance de regels, zijn driftig hun rigide denkwijze aan het opleggen aan een ieder die het wel of niet horen wil.

Gelukkig zitten de meeste mensen (zowel aan pro of anti kant) rond de 50% of ergens rond het midden te schommelen en is dat respect voor eigen keuze er echt wel.
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 19:28:21 #33
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201673605
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat zie ik nu helemaal niet. Ze krijgen juist haat en ridicuul over zich heen zodra ze hun zorgen uitten. Dat ze daar uiteindelijk bitter van worden en agressief op gaan reageren is begrijpelijk. En met extreem rechts en fascisme en antisemitisme en dat soort nonsens heeft het natuurlijk al helemaal niets te maken, waar ze vaak van worden beticht.
Mischien is het een idee dan om als "wappie" niet rond te gaan lopen met nazi uniformen en jodensterren om die associatie te voorkomen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 19:30:03 #34
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201673635
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:13 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Nou zeg, wat een generalisatie. Maar goed, dan zullen we op deze toon verder gaan:

Het probleem met prikkies is dat ze zich uiten als Nazi’s die ongevaccineerden in kampen willen stoppen.
Eh, het topic, de TT dus, begint met een generalisatie dus dan moet je niet gek opkijken als er in dezelfde trant gereageerd wordt.

Als bepaalde mensen pretenderen voor de "wappies" te spreken dan krijg je dat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201673912
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mischien is het een idee dan om als "wappie" niet rond te gaan lopen met nazi uniformen en jodensterren om die associatie te voorkomen.
Want dat doen alle wappies heel de dag?
  Beste debater 2022 donderdag 7 oktober 2021 @ 19:50:07 #36
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201673972
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:03 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Oh wat heerlijk is dat voor sommigen, lekker haten op de wappies! Kijk hier:
[..]
Waarom is het zo moeilijk voor sommigen om in te zien dat de vreselijke wappies vooral mensen zijn die zich zorgen maken over waar het naartoe gaat met de maatschappij? Wat een stelletje honden zijn het ook die wappies! Welke klootzak maakt zich nou zorgen over de maatschappij? Dat moeten wel egoïsten zijn :(

Dus de vraag aan de wappie-roepers is deze: zien julllie nou echt niet in dat er mensen zijn die zich enorme zorgen maken? En als deze zorgen ongegrond zijn volgens jullie, is het dan nodig om mensen belachelijk te maken en deze mensen te haten?

Als iemand angst heeft voor hoogtes, kleine ruimtes, spinnen, menigtes, enz. moeten we deze mensen dan gaan uitlachen en in een verdomhoekje zetten? Helpen we ze daarmee?

Is ridiculisatie echt de weg om bange mensen in het gareel te krijgen? Is het tonen van begrip niet een vereiste om een constructief gesprek aan te gaan, om zo op die manier tot iemand door te dringen? We weten toch inmiddels wel dat haat, onbegrip, agressie niet ertoe leiden dat mensen het sneller eens worden met elkaar?
Hmm ja, je vergeet even erbij te vermelden dat wappies het ook eigen is om jan en alleman die ze niet bevallen uit te maken voor moordenaars, genocide-plegers, dictators, pedo's, mensenhandelaren, satanisten en andere zaken waarvan de doorsnee burger zal zeggen: nee, dat hoeft van mij niet per definitie in mijn bio.

En je vergeet de bloeddorst van de wappie, zoals we zien met galgen tijdens demonstraties, doodsbedreigingen, verspreiden van NAW-gegevens, en soms ook gewoon echt geweld (van Timothy 'F*ck de overheid' McVeigh tot die Duitse wap die een pompmedewerker neerschoot).

Verder verwar je natuurlijk kritiek op beleid met bovengenoemde complotdenkende wandelende tijdbommen. Voor een mooie illustratie daarvan, ga naar youtube filmpjes van demonstraties en geniet van de reacties. Dat is zeg maar de kant 'die zich zorgen maakt' en daarom alvast een tribunaal aan het voorbereiden is voor iedereen van Rutte tot een prikmedewerker in Lutjebroek.

Die mensen moet je ook niet ridiculiseren, daar moet je voor waarschuwen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 7 oktober 2021 @ 19:50:32 #37
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201673983
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Want dat doen alle wappies heel de dag?
Neuh, anderen verzinnen dan weer allerlei fantastische complotten over de katholieke kerk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 7 oktober 2021 @ 19:51:32 #38
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201673996
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 17:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik vind deze plaatjes eerlijk gezegd verdacht. Alle borden hebben hetzelfde lettertype en hetzelfde thema. Dat betekent dat ze door dezelfde persoon of door dezelfde organisatie zijn geproduceerd en gedistribueerd. Welke organisatie is dat? Wie zijn de mensen die hier rondlopen? Weten we daar iets over? Als mensen hun eigen spandoekje meenemen, zien die er niet allemaal hetzelfde uit.

Hetzelfde zag je een tijdje terug toen er ergens in het midden-oosten een protest tegen Macron was. Ineens een heel pakket met gestandaardiseerde protestborden dat werd uitgedeeld. Dat betekent dat er een organisatie achter zit en die organisatie moet worden gefinancierd. Wie zitten daar achter?
lol...

Inside job, yo.

Echt, jullie kunnen het ook niet laten he...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201674010
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Neuh, anderen verzinnen dan weer allerlei fantastische complotten over de katholieke kerk.
Zoals dat het een fris instituut is? Dat moet wel de grootste hoax van allemaal zijn inderdaad.
pi_201674024
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
lol...

Inside job, yo.

Echt, jullie kunnen het ook niet laten he...
Ik stel alleen maar vragen hoor. Waarom zou je geen vragen moeten stellen? Moet je alles op face value aannemen?

Een groepje mensen loopt in identieke kleding en symbolen rond met borden met identiek lettertype en identiek thema. Dat is niet toevallig. Dus ik wil weten wat voor organisatie dit is.
  Beste debater 2022 donderdag 7 oktober 2021 @ 19:54:06 #41
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201674043
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Zoals dat het een fris instituut is? Dat moet wel de grootste hoax van allemaal zijn inderdaad.
Nee, dat het Satan zelf is die bezig is mensen op zondag te kerk binnen te dwingen. Of anders.

Waarbij dan vervolgens de Bijbel wordt ingezet om dat te bewijzen, even vergetende dat die Bijbel door diezelfde katholieke kerk in 393 is gecanoniseerd.

Maar goed, dat is je al meerdere malen uitgelegd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201674059
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, dat het Satan zelf is die bezig is mensen op zondag te kerk binnen te dwingen. Of anders.

Waarbij dan vervolgens de Bijbel wordt ingezet om dat te bewijzen, even vergetende dat die Bijbel door diezelfde katholieke kerk in 393 is gecanoniseerd.

Maar goed, dat is je al meerdere malen uitgelegd.
Etto, blijf eens een keer ontopic in plaats van te beginnen te raaskallen.
  Beste debater 2022 donderdag 7 oktober 2021 @ 19:56:36 #43
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201674101
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Etto, blijf eens een keer ontopic in plaats van te beginnen te raaskallen.
Komt het weer te dichtbij?

Blijft fascinerend dat je je anti-katholieke propaganda elders overal verspreidt, maar in COR daar liever niet op gewezen wordt. Hoe zou dat komen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201674133
Ik wil gerust in discussie met ze maar veelal komen ze met nepnieuws aanzetten wat keer op keer al ontkracht is door fact-finders, ik begrijp niet dat ze dat zelf niet doorhebben en maar doorgaan met forceren.

Als men nou met mogelijke zaken komen wat nog niet wetenschappelijk onderbouwd is dan wil ik ze nog wel geloven.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 19:59:21 #45
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201674154
quote:
7s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:41 schreef trotse_wappie het volgende:
Domme schapen hebben nog steeds niet door dat er ook voor hun vrijheid wordt opgekomen door de 'wappies'.
Domme wappies hebben nog steeds niet door dat zij hun vrijheid te danken hebben aan de vaccinatiebereidheid van de 'schapen'.

Anders zaten we nu nog allemaal min of meer in een 'intelligente' lockdown.
Huilen dan.
pi_201674211
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Komt het weer te dichtbij?

Blijft fascinerend dat je je anti-katholieke propaganda elders overal verspreidt, maar in COR daar liever niet op gewezen wordt. Hoe zou dat komen.
Dat heet nu ONTOPIC blijven, Etto.

Wat komt te dichtbij? Dat ik de katholieke kerk verantwoordelijk houd voor een boel kwaad in de wereld? Zoals dit? NWS / Franse Katholieke Kerk heeft 216.000 kinderen verkracht, kan oplopen

En dit? BNW / China is NWO-modelstaat volgens katholiek bisschop

Nee, het is alleen offtopic.
  Beste debater 2022 donderdag 7 oktober 2021 @ 20:03:26 #47
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201674215
quote:
7s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:41 schreef trotse_wappie het volgende:
Domme schapen hebben nog steeds niet door dat er ook voor hun vrijheid wordt opgekomen door de 'wappies'.
Welnee.

Hadden Hugo en Mark vorig jaar gezegd: "Het is maar een griepje!" Dan had precies hetzelfde volk dat nu 'liefde frijheit geen dikketuur' roept lopen raaskallen dat de elite het gewone volk kapotdood wil laten gaan door niet in te grijpen tijdens deze waanzinnige, monsterlijke pandemie van een superkillervirus.

Hadden Hugo en Mark nu gezegd: "Prikje is niet nodig, enkel voor overheidsmedewerkers!" Dan had precies datzelfde volk met spandoekjes (met obligatoire spelfouten) lopen roepen dat de elite de gewone man geen vaccin tegen een waanzinnig, monsterlijk virus gunt omdat de elite het gewone volk kapotdood wil.

Zo simpel is het. Wappies blijven wappies.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 7 oktober 2021 @ 20:05:17 #48
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201674244
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat heet nu ONTOPIC blijven, Etto.

Wat komt te dichtbij? Dat ik de katholieke kerk verantwoordelijk houd voor een boel kwaad in de wereld? Zoals dit? NWS / Franse Katholieke Kerk heeft 216.000 kinderen verkracht, kan oplopen

En dit? BNW / China is NWO-modelstaat volgens katholiek bisschop

Nee, het is alleen offtopic.
Volgens mij heeft werkelijk niemand dat ontkend; wat ontkend wordt is dat de RKK een satanische club bloeddrinkende Moloch-offeraars is die de komst van de antichrist aan het inluiden is door als ware machthebber achter de scene alle overheden ter wereld voor hun NWO-agenda karretje te spannen om een duivelse wereldreligie te stichten waarbij mensen gedwongen worden ipv van zaterdag op zondag ter kerke te gaan en daarbij o.a. vaccins en pandemieën inzetten om dat doel te bereiken.

Maar ook dat is je al herhaaldelijk uitgelegd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201674277
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Volgens mij heeft werkelijk niemand dat ontkend; wat ontkent wordt is dat de RKK een satanische club bloeddrinkende Moloch-offeraars is die de komst van de antichrist aan het inluiden is door als ware machthebber achter de scene alle overheden ter wereld voor hun NWO-agenda karretje te spannen om een duivelse wereldreligie te stichten waarbij mensen gedwongen worden van zaterdag op zondag ter kerke te gaan.

Maar ook dat is je al herhaaldelijk uitgelegd.
Je kan het allemaal wel belachelijk proberen te maken met overdrijving en karikatuur, maar dat doet niets af aan de feiten, noch aan het feit dat dit volstrekt offtopic is.

Ik kan niet in een topic reageren of ik krijg een of andere offtopic opmerking van jou over de katholieke kerk.

Doe toch niet zo geobsedeerd en volg gewoon de regels van het forum.
  Beste debater 2022 donderdag 7 oktober 2021 @ 20:09:22 #50
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201674303
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Je kan het allemaal wel belachelijk proberen te maken met overdrijving en karikatuur, maar dat doet niets af aan de feiten, noch aan het feit dat dit volstrekt offtopic is.

Ik kan niet in een topic reageren of ik krijg een of andere offtopic opmerking van jou over de katholieke kerk.

Doe toch niet zo geobsedeerd man en volg gewoon de regels van het forum.
Het zijn alleen geen feiten, alleen al wegens het echte feit dat de invloed van de RKK al decennia zwaar aan het afnemen is, overal ter wereld. Dat zet je fantasie al op wat losse schroeven.

En natuurlijk spreek ik je daarop aan, omdat dat hetgeen is wat je werkelijk denkt en gelooft, maar nu weer probeert te camoufleren. Waarom?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201674306
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het zijn alleen geen feiten, alleen al wegens het echte feit dat de invloed van de RKK al decennia zwaar aan het afnemen is, overal ter wereld. Dat zet je fantasie al op wat losse schroeven.

En natuurlijk spreek ik je daarop aan, omdat dat hetgeen is wat je werkelijk denkt en gelooft, maar nu weer probeert te camoufleren. Waarom?
Goed ik reageer niet meer, je verziekt het topic met je obsessieve fixatie op mij en je kerk. De bezem kan erdoor wat mij betreft.
  Beste debater 2022 donderdag 7 oktober 2021 @ 20:11:25 #52
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201674346
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Goed ik reageer niet meer, je verziekt het topic met je obsessieve fixatie op mij en je kerk.
Die fixatie zit vooral elders, hoor... :')

En het lijkt me juist enorm ontopic. Want vaak maken wappies zich 'zorgen' over zaken die helemaal niet gaande zijn, maar desondanks geloven dat dat wel het geval is en derhalve maar besluiten reeds genoemde JAN EN ALLEMAN van allerhande gruwelijke zaken te beschuldigen.

Laten we het ook gewoon vragen:

PCP: is Hugo de Jonge een politicus die staat voor een zaak waardoor hij, op basis van voor hem valide wetenschappelijke inzichten, beleid voert, en is het toevallig een politicus waarmee je het oneens bent?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201674431
quote:
99s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:27 schreef summer2bird het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ja erg fijne warme mensen O+

En dit is nog maar een klein voorbeeld van de recentste dingen
Ik heb even nagecheckt wie die mensen zijn met hun auschwitz-uniform.

Het gaat om een kleine groep die ervan overtuigd is dat een FEMA-kamp in de buurt van Zaanstand wordt gebouwd. Een FEMA-kamp is een kamp in de VS dat in noodsituaties zou worden gebruikt om mensen in quarantaine te plaatsen.

Een beetje zoals de quarantainekampen die nu bijv. in Australië worden gebouwd, maar dan met meer sinistere doeleinden.

Die groep voert al een aantal jaar actie om dat onderwerp aan de kaak te stellen.

Deze groep is niet representatief voor alle mensen die sinds de coronamaatregelen de straat opgaan of hun ongenoegen uiten met zorgen over de toekomst van hun kinderen.

Net zoals dat enkele extreme voorstanders van vaccins die het liefst gedwongen zouden vaccineren niet representatief zijn voor niet-wappies.

Het is erg makkelijk om in de val te lopen dat de meest extreme gevallen representatief zijn voor het geheel.

https://www.deorkaan.nl/z(...)nti-vaccinatie-demo/
pi_201674576
quote:
7s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:41 schreef trotse_wappie het volgende:
Domme schapen hebben nog steeds niet door dat er ook voor hun vrijheid wordt opgekomen door de 'wappies'.
Wie zegt dat die mensen vrijheid willen? Misschien vinden ze t wel lekker dat de overheid alles voor hen bepaald. Althans dat idee krijg ik steeds meer.
pi_201675150
Wij wappies worden in ieder geval niet in het openbaar op de brandstapel gegooid of gewaterboard. We hebben het nog goed als outsiders. Dat ik nu gediscrimineerd word en een grote groep mij niet zo lief vind, vind ik niet eens zo heel erg. Kan ik ook eens voor een fractie meeleven hoe bepaalde minderheden het bijvoorbeeld hadden.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 21:25:56 #56
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201675463
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Want dat doen alle wappies heel de dag?
Geen idee waarom je die vraag stelt, eigenlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 21:27:18 #57
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201675490
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik heb even nagecheckt wie die mensen zijn met hun auschwitz-uniform.

Het gaat om een kleine groep die ervan overtuigd is dat een FEMA-kamp in de buurt van Zaanstand wordt gebouwd. Een FEMA-kamp is een kamp in de VS dat in noodsituaties zou worden gebruikt om mensen in quarantaine te plaatsen.

Een beetje zoals de quarantainekampen die nu bijv. in Australië worden gebouwd, maar dan met meer sinistere doeleinden.

Die groep voert al een aantal jaar actie om dat onderwerp aan de kaak te stellen.

Deze groep is niet representatief voor alle mensen die sinds de coronamaatregelen de straat opgaan of hun ongenoegen uiten met zorgen over de toekomst van hun kinderen.

Net zoals dat enkele extreme voorstanders van vaccins die het liefst gedwongen zouden vaccineren niet representatief zijn voor niet-wappies.

Het is erg makkelijk om in de val te lopen dat de meest extreme gevallen representatief zijn voor het geheel.

https://www.deorkaan.nl/z(...)nti-vaccinatie-demo/
FEMA kamp bij Zaanstad? _O-

God, sommige mensen zijn echt te dom om te poepen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201675888
Wappies zijn vooral mensen die lijden aan het dunning kruger effect.
pi_201675967
quote:
7s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:41 schreef trotse_wappie het volgende:
Domme schapen hebben nog steeds niet door dat er ook voor hun vrijheid wordt opgekomen door de 'wappies'.
Waar komt deze misplaatste arrogantie toch vandaan _O-. Voor verreweg de meeste Nederlanders leeft corona niet eens meer zo erg, laat staan dat ze zich ernstig voelen beperkt in hun vrijheid.
pi_201675978
Het houdt TS wel bezig, dat hele wappie-gebeuren.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 22:46:10 #61
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201676639
Die wappie dievegge doet me denken aan Mason uit de film Snowpiercer.



And so it is!
pi_201676974
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Als dat jouw beeld is van 'wappies' begrijp ik wat je wil zeggen, maar persoonlijk heb ik die indruk helemaal niet. Ik ken persoonlijk genoeg 'wappies' die gewoon fatsoenlijke mensen zijn met een familie, een baan en die zich simpelweg zorgen maken over de toekomst van hun kinderen. Maar misschien noem jij dat geen wappies.
Natuurlijk kom je op voor wappies. Wappies verdedigen wappies...

In het echte leven kom ik wappies tegen die opdringerig zijn. Die discussies kapot maken, die steeds dezelfde vragen stellen die al tig keer zijn beantwoord...

Daarom zijn, naar mijn mening, wappies mensen die niet luisteren naar antwoorden. Maar vragen stellen om het vragen stellen.. "het is een experiment" "het verandert je DNA/is gen therapie" "Bill Gates probeert hiermee de mensheid te decimeren"...

Tevens zijn veel wappies wappie door hun geloof. Hun geloof in een NWO die nu heel duidelijk naar boven komt.

Gelukkig is het in het echt niet zo erg als op internet. Onder YT filmpjes kom je echt de meest haatdragende teksten tegen van wappies. En bij Twitter ook, toen ik daar eens op kwam.

quote:
Ik ben al 18 jaar wappie en heb me ook nooit aan dat soort gedrag dat jij beschrijft schuldig gemaakt.
_O-

Misschien bij je vrouw niet, maar op internet zeker wel..
Kom je weleens op topics die niet wappie gerelateerd zijn?
pi_201677208
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 22:04 schreef Da_Sandman het volgende:
Het houdt TS wel bezig, dat hele wappie-gebeuren.
Een Wappie Watcher :P
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:19:25 #64
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201680374
Wappies zijn heel bezorgd en maken daarom mensen bang om een vaccin te nemen. Dit doen ze aan de hand van dubieuze bronnen en vage YouTube-filmpjes. Als er dan feiten worden aangedragen kiest men ervoor om door te gaan met het verspreiden van nepnieuws met kans op problemen als het aankomt op volksgezondheid op landelijk en mondiaal niveau.

We zijn allemaal bezorgd, maar de overgrote meerderheid loopt elkaar niet bang te maken met misinformatie over vaccins en het virus.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:22:05 #65
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201680401
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Geen idee waarom je die vraag stelt, eigenlijk.
Iets in de trant van 'moord een moordenaar de hele dag?'
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_201681033
quote:
7s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:41 schreef trotse_wappie het volgende:
Domme schapen hebben nog steeds niet door dat er ook voor hun vrijheid wordt opgekomen door de 'wappies'.
De meeste mensen vinden het niet erg om wat vrijheden in te leveren zodat de zorg niet overspoeld raakt. Wappies daarentegen denken alleen maar aan zichzelf.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2021 12:22:56 ]
pi_201681254
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:03 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Oh wat heerlijk is dat voor sommigen, lekker haten op de wappies! Kijk hier:
[..]
Waarom is het zo moeilijk voor sommigen om in te zien dat de vreselijke wappies vooral mensen zijn die zich zorgen maken over waar het naartoe gaat met de maatschappij? Wat een stelletje honden zijn het ook die wappies! Welke klootzak maakt zich nou zorgen over de maatschappij? Dat moeten wel egoïsten zijn :(

Dus de vraag aan de wappie-roepers is deze: zien julllie nou echt niet in dat er mensen zijn die zich enorme zorgen maken? En als deze zorgen ongegrond zijn volgens jullie, is het dan nodig om mensen belachelijk te maken en deze mensen te haten?

Als iemand angst heeft voor hoogtes, kleine ruimtes, spinnen, menigtes, enz. moeten we deze mensen dan gaan uitlachen en in een verdomhoekje zetten? Helpen we ze daarmee?

Is ridiculisatie echt de weg om bange mensen in het gareel te krijgen? Is het tonen van begrip niet een vereiste om een constructief gesprek aan te gaan, om zo op die manier tot iemand door te dringen? We weten toch inmiddels wel dat haat, onbegrip, agressie niet ertoe leiden dat mensen het sneller eens worden met elkaar?
Wat me bij jou opvalt is dat je veel onderwerpen start die vervolgens weer worden gesloten of naar BNW verbannen omdat het gewoon klinkklare onzin is.
Dat is toch wat anders dan gewoon wat angst voor het vaccin of de motivatie achter de maatregelen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201681275
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:19 schreef Vis1980 het volgende:
Wappies zijn heel bezorgd en maken daarom mensen bang om een vaccin te nemen. Dit doen ze aan de hand van dubieuze bronnen en vage YouTube-filmpjes. Als er dan feiten worden aangedragen kiest men ervoor om door te gaan met het verspreiden van nepnieuws met kans op problemen als het aankomt op volksgezondheid op landelijk en mondiaal niveau.

We zijn allemaal bezorgd, maar de overgrote meerderheid loopt elkaar niet bang te maken met misinformatie over vaccins en het virus.
Nee joh, dit heb ik nog nooit gedaan. Hoe kom je erbij?!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  Beste debater 2022 vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:00:49 #69
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201685362
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Goed ik reageer niet meer, je verziekt het topic met je obsessieve fixatie op mij en je kerk. De bezem kan erdoor wat mij betreft.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Zoals ik en anderen in verschillende topics uiteen hebben proberen te zetten, is de nieuwe wereldorde niets anders dan een poging van het Rooms Katholieke instituut (niet te verwarren met individuele Rooms-Katholieke gelovigen die naar eer en geweten en volgens hun overtuigingen hun best doen om hun geloof te belijden en God te dienen en die geen flauw idee hebben wat er in de hogere regionen van hun instituut gebeurt), om de macht die zij als gevolg van de reformatie heeft verloren, weer terug te krijgen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 20:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik zeg nu juist dat beslissingen niet vanuit het Vaticaan zijn aangestuurd, maar dat de filosofie die vanuit het Vaticaan emaneert in de praktijk wordt gebracht via geimplementeerd beleid.

Je moet dus naar de grote lijnen kijken en niet naar individuele beslissingen.

Die grote lijnen zijn onder andere

Klimaat en alles daaromheen
Migratie
Europees financieel beleid
Sociaal-economisch beleid (onder andere via coronamaatregelen)
Van vrijemarkt naar meer gecontroleerde markt (NIET vrij)
Van individualisme naar collectivisme

De filosofie daarover vind je onder andere in de encyclieken

Laudato Si https://www.rkkerk.nl/wp-(...)iscus-Laudato-Si.pdf
Fratelli Tutti https://www.vatican.va/co(...)-fratelli-tutti.html
Caritas in Veritate https://www.vatican.va/co(...)tas-in-veritate.html

Dit zijn gezaghebbende encyclieken die door politici wereldwijd en internationale organisaties worden geimplementeerd via wetgeving.

Deze encyclieken zijn weer gebaseerd op eerdere gepubliceerde encyclieken en canonleer die sinds eeuwen in de Katholieke kerk wordt onderwezen.

De kerk leidt en de wereld volgt.

Zo zien we bijvoorbeeld dat de filosofie van de Jezuiet Pierre Teilhard de Chardin de grondslag vormt voor het beleid van de VN inzake klimaat.

https://earthcharter.org/(...)ilhard%204-13-05.pdf

De taak van elke Jezuiet is de prominentie van de kerk veiligstellen.

De VN is dus een instituut dat via seculiere wegen de Rooms Katholieke idee van hoe de wereld moet worden georganiseerd in internationale verdragen omzet, die praktisch alle landen vervolgens ondertekenen.

Daarom roepen de laatste pauzen, al sinds Johannes Paulus 2, dat de VN een grotere rol moet krijgen en 'echte tanden' moet hebben.

De hele klimaatagenda is in wezen het vehikel voor Rooms-Katholieke sociaal-economische en politieke idealen, en is niet alleen gericht op het klimaat of natuurbescherming. Het gaat om de inrichting van elk aspect van het menselijk leven, zoals ook de kerk een beleid heeft voor de inrichting van alle aspecten van het menselijk leven.

Op die manier worden Rooms Katholieke idealen dus wel degelijk geimplementeerd, zonder dat iemand doorheeft dat ze van de RKK afkomstig zijn en zonder dat er een duidelijk religieus element aanwezig is (voorlopig).

Hetzelfde geldt voor migratie. Een onderdeel van de RKK-filosofie is herverdeling van rijkdom. Dat kan op twee manieren: je brengt arme mensen naar rijke landen, of je haalt rijkdom uit rijke landen en sluist het naar arme landen. Beide worden in de praktijk gebracht, via immigratie maar ook via ontwikkelingshulp en Europees beleid van noordelijke naar zuidelijke landen.

Hetzelfde geldt voor de andere grote thema's.

Ik zou je willen uitnodigen om dit zelfs eens een beetje na te zoeken in plaats van onmiddellijk te stellen dat het niet waar is omdat je er niet in gelooft. Als je de buzzwords en de thema's kent, is het ook steeds gemakkelijker om te herkennen hoe bepaalde idealen via wetging worden geimplementeerd. Hoewel naties nog wel hun eigen politieke instellingen en besluitvorming hebben, wordt er wel degelijk een koers gevoerd die overeenkomt met de idealen van de RKK.
Over gefixeerd gesproken.

[ Bericht 39% gewijzigd door EttovanBelgie op 08-10-2021 21:48:42 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201685714


Dit is wat ik denk aan de wappies
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:52:51 #71
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201686268
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:22 schreef Gehrman het volgende:

[..]
De meeste mensen vinden het niet erg om wat vrijheden in te leveren zodat de zorg niet overspoeld raakt. Wappies daarentegen denken alleen maar aan zichzelf.
Maar als je zo bezorgd bent dat de zorg overbelast raakt, waarom richt je je dan op de ongevaccineerden en niet op de overheid die al 1,5 jaar lang geen geld extra uittrekt voor de zorg in deze pandemie?

Is het niet verdacht dat er wél 1 miljard is overgemaakt naar een dubieuze stichting, waarbij er geen doelstellingen zijn vastgelegd? En is het ook niet vreemd dat er nu wél miljarden (!) vrij gemaakt kunnen worden voor de energiecrisis?

Het enige wat de overheid goed gelukt is, is de mensen tegen elkaar op te zetten door telkens een andere groep te definieeren. De oudjes, de jeugd, de dikke 50+ ers, de gelovigen, de wappies, etc etc.
Verdeel en heers, en iedereen doet na 1,5 jaar nog steeds mee, terwijl de overheid geen enkel initiatief toont om geld neer te leggen waar het -schijnbaar?- hard nodig is.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:23:36 #72
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201687067
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 20:52 schreef daNpy het volgende:

[..]
Maar als je zo bezorgd bent dat de zorg overbelast raakt, waarom richt je je dan op de ongevaccineerden en niet op de overheid die al 1,5 jaar lang geen geld extra uittrekt voor de zorg in deze pandemie?
Helaas niet waar vriend. 9 miljard extra maar liefst in 2020. Van 107 naar 116 miljard. 8,3% meer, serieus geld

quote:
Is het niet verdacht dat er wél 1 miljard is overgemaakt naar een dubieuze stichting, waarbij er geen doelstellingen zijn vastgelegd? En is het ook niet vreemd dat er nu wél miljarden (!) vrij gemaakt kunnen worden voor de energiecrisis?
Dat kon dus wel….
quote:
Het enige wat de overheid goed gelukt is, is de mensen tegen elkaar op te zetten door telkens een andere groep te definieeren. De oudjes, de jeugd, de dikke 50+ ers, de gelovigen, de wappies, etc etc.
Verdeel en heers, en iedereen doet na 1,5 jaar nog steeds mee, terwijl de overheid geen enkel initiatief toont om geld neer te leggen waar het -schijnbaar?- hard nodig is.
Ik voel me totaal niet “verdeeld” of “opgezet” tegen oud, dik of jeugdig. Misschien een spiegel pakken?

En Tja maatregelen tijdens een pandemie. Denken dat dat foutloos of zonder pijn kan. Naïef. Achteraf kan iedereen sommige fouten voorkomen. Fouten zoals met klootzakje Sywert.

Niet mis met geen vaccinatie nemen, moet je gewoon zelf weten. Maar hou alsjeblieft op met dat gezeur over fascisme, “vrijheidsberoving “ en jodensterren. En laat je gewoon testen wanneer je naar de horeca gaat of blijf weg. Moeilijker is het niet. En geef niet anderen de schuld mocht je alsnog ziek worden en er is geen plaats omdat de reguliere zorg weer voorrang krijgt.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:26:57 #73
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201687124
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 21:23 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Helaas niet waar vriend. 9 miljard extra maar liefst in 2020. Van 107 naar 116 miljard. 8,3% meer, serieus geld
Blijkbaar niet genoeg als we nog steeds bang zijn dat de zorg overbelast raakt.
Hoeveel extra IC bedden zijn er bijgekomen? Is het niet voor Covid patienten, dan om evt backlog weg te kunnen werken?

quote:
Ik voel me totaal niet “verdeeld” of “opgezet” tegen oud, dik of jeugdig. Misschien een spiegel pakken?
Of om je heen kijken....

quote:
Niet mis met geen vaccinatie nemen, moet je gewoon zelf weten. Maar pleur alsjeblieft op met dat gezeur over fascisme, “vrijheidsberoving “ en jodensterren. En laat je gewoon testen wanneer je naar de horeca gaat of blijf weg. Moeilijker is het niet.
Kun je mij even quoten met mijn "gezeur over fascisme, “vrijheidsberoving “ en jodensterren."?

Of me geen woorden in de mond leggen aub. Bedankt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:38:48 #74
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201687346
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 21:26 schreef daNpy het volgende:

[..]
Blijkbaar niet genoeg als we nog steeds bang zijn dat de zorg overbelast raakt.
Hoeveel extra IC bedden zijn er bijgekomen? Is het niet voor Covid patienten, dan om evt backlog weg te kunnen werken?
[..]
Of om je heen kijken....
[..]
Kun je mij even quoten met mijn "gezeur over fascisme, “vrijheidsberoving “ en jodensterren."?

Of me geen woorden in de mond leggen aub. Bedankt.
Alles wat nu in de IC’s terecht komt zijn ongevaccineerden. Van mij hoeven we daar niet meer zorggeld voor vrij te maken. 116 miljard per jaar is allejezus veel geld. We hebben fantastische zorg in dit land, een pandemie kun je je systeem niet op afstellen. Simpel zat.

Ik zie 1 groep die zich “verdeeld” voelt en ja dat zijn de wappies. En nee de wappies zijn niet de ongevaccineerden, het is een subgroep daarvan. Soms gewelddadige idioten, soms vies volk als de dansleraar en zijn vriend de pooier, lamme Frans en mensen die jodensterren dragen.

Geen idee wat jij allemaal wel of niet zegt, maar ongeïnformeerd onzin over in dit geval investeringen in de zorg is al erg genoeg lijkt mij.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:57:53 #75
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201687741
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 21:38 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Alles wat nu in de IC’s terecht komt zijn ongevaccineerden. Van mij hoeven we daar niet meer zorggeld voor vrij te maken. 116 miljard per jaar is allejezus veel geld. We hebben fantastische zorg in dit land, een pandemie kun je je systeem niet op afstellen. Simpel zat.

340 mensen met corona op de ic, wat niet zegt dát ze daar liggen vanwege corona, of dat ze niet gevaccineerd zijn.
Een groot deel is boven de 80 las ik in een ander topic.

quote:
Geen idee wat jij allemaal wel of niet zegt, maar ongeïnformeerd onzin over in dit geval investeringen in de zorg is al erg genoeg lijkt mij.
Dus voor het gemak ga je er dan maar vanuit dat ik jodenvergelijkingen maak, de overheid fascisten vind etc etc.
En dat soort zaken zorgen er dus voor dat een fatsoenlijke discussie niet mogelijk is - van jou uit.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:06:13 #76
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201687925
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:13:42 #77
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201688089
Uit Brussel is bekend dat zo ongeveer alle Corona IC patiënten ongevaccineerden waren. Moeilijker is het niet…
pi_201689448
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 22:13 schreef mcmlxiv het volgende:
Uit Brussel is bekend dat zo ongeveer alle Corona IC patiënten ongevaccineerden waren. Moeilijker is het niet…
Bron? In Israel is dit niet het geval
pi_201689706
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 22:13 schreef mcmlxiv het volgende:
Uit Brussel is bekend dat zo ongeveer alle Corona IC patiënten ongevaccineerden waren. Moeilijker is het niet…
90% 70plus. misschien zijn die oudjes wel te zwak om n vaccin te nemen, heb je daar weleens over nagedacht?
Plaats hier uw advertentie
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 08:34:01 #80
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201690896
Oude mensen gaan dood, das jammer, maar onvermijdelijk. Daar zijn de maatregelen dan ook helemaal niet voor bedacht. Overbelaste zorg, das het probleem.

Stoppen met alle maatregelen nu lijkt mij dan ook een uitstekend idee, maar zonder dat we nog een cent extra stoppen in de zorg voor bewust ongevaccineerden. Is er ruimte? Dan mag je er liggen, maar we maken geen ruimte, we offeren geen vakantiedagen op, is er iemand die de ruimte nodig heeft, dan wordt je eruit gegooid. Reguliere zorg gaat altijd voor. Jouw keuze, jouw consequenties.

We hebben uitstekende en dure zorg in dit land. We hebben een pandemie met betrekkelijk weinig economische kleerscheuren doorstaan, wappies zijn nu degenen die meer openheid, meer normaal in de weg staan. Niemand anders.

En nogmaals niet elke ongevaccineerde is een wappie, het is de militante subgroep rondom idioten als de dansleraar en zijn vriend de pooier en vergelijkbaar.
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:01:30 #81
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201691048
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 08:34 schreef mcmlxiv het volgende:
Oude mensen gaan dood, das jammer, maar onvermijdelijk. Daar zijn de maatregelen dan ook helemaal niet voor bedacht. Overbelaste zorg, das het probleem.

Stoppen met alle maatregelen nu lijkt mij dan ook een uitstekend idee, maar zonder dat we nog een cent extra stoppen in de zorg voor bewust ongevaccineerden. Is er ruimte? Dan mag je er liggen, maar we maken geen ruimte, we offeren geen vakantiedagen op, is er iemand die de ruimte nodig heeft, dan wordt je eruit gegooid. Reguliere zorg gaat altijd voor. Jouw keuze, jouw consequenties.
Wat is reguliere zorg? Voetballers, skieërs, mensen die verkeersongelukken veroorzaken, dikzakken die teveel vreten en niet bewegen? Of gaan we die ook uitsluiten, want sporten en verkeersdeelname is ook een keuze die je maakt, met een risico.
En waar ligt dan dan wel de grens?

De zorg is overbelast omdat er keihard bezuinigd is de afgelopen jaren. Leg die verantwoordelijkheid nou eens niet bij de mensen die daar niet voor verantwoordelijk zijn.

quote:
Ik zie 1 groep die zich “verdeeld” voelt en ja dat zijn de wappies.
Naar aanleiding van mijn eerdere post en jouw reactie hierop; je doet net als hierboven dus keihard mee met onderscheid maken. Je richt je op een andere groep ipv op de overheid.

Gevaccineerden, ongevaccineerden, de wappies, niemand heeft Covid hier bedacht of gewenst. Maar er zijn mensen die wel vraagtekens stellen bij de maatregelen die al dan niet tijdelijk zijn. Laten we het daar gewoon over hebben op een fatsoenlijke manier zonder elkaar uit te sluiten.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201691121
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 09:01 schreef daNpy het volgende:

[..]
Wat is reguliere zorg? Voetballers, skieërs, mensen die verkeersongelukken veroorzaken, dikzakken die teveel vreten en niet bewegen? Of gaan we die ook uitsluiten, want sporten en verkeersdeelname is ook een keuze die je maakt, met een risico.
En waar ligt dan dan wel de grens?
De belasting op de zorg.
Dat leek mij na 1,5 jaar wel duidelijk.


quote:
De zorg is overbelast omdat er keihard bezuinigd is de afgelopen jaren. Leg die verantwoordelijkheid nou eens niet bij de mensen die daar niet voor verantwoordelijk zijn.
[..]
Ook landen met 4x meer capaciteit hebben maatregelen genomen om het aantal besmettingen te beperken


quote:
Naar aanleiding van mijn eerdere post en jouw reactie hierop; je doet net als hierboven dus keihard mee met onderscheid maken. Je richt je op een andere groep ipv op de overheid.

Gevaccineerden, ongevaccineerden, de wappies, niemand heeft Covid hier bedacht of gewenst. Maar er zijn mensen die wel vraagtekens stellen bij de maatregelen die al dan niet tijdelijk zijn. Laten we het daar gewoon over hebben op een fatsoenlijke manier zonder elkaar uit te sluiten.
Voordat er vaccins waren was vooral de roep om kwetsbaren uit de samenleving te verwijderen, zodat de rest gewoon door kon gaan met hun leven. En als kwetsbaren desondanks toch ernstig ziek werden of kwamen te overlijden: dat hoort er nu eenmaal bij...

Dat is ook een vorm van uitsluiting.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201691142
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:57 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Ja? Alle wappies?

Ook die mensen bij de demonstraties die zich positief opstellen en een boodschap van liefde willen verkondigen? Dat is allemaal toneelspel?

Kijk ze dan haat uitstralen!!1!

[ afbeelding ]
Liepen deze mensen voor of achter die galg van een paar dagen geleden?
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:21:44 #84
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201691185
Zolang de onzin over “we hebben de zorg kapot bezuinigd” in de discussie blijft is discussie nutteloos. Het is namelijk volstrekte onzin.



https://www.zorgwijzer.nl(...)and-op-plek-2-europa

En ja dit is geen Nederlands onderzoek.
pi_201691199
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 09:16 schreef Intint het volgende:

[..]
Liepen deze mensen voor of achter die galg van een paar dagen geleden?
Wat symboliseerde de galg eigenlijk?
Ik krijg het idee dat iedereen zelf daar een invulling aan geeft.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201691212
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 09:21 schreef mcmlxiv het volgende:
Zolang de onzin over “we hebben de zorg kapot bezuinigd” in de discussie blijft is discussie nutteloos. Het is namelijk volstrekte onzin.

[ afbeelding ]

https://www.zorgwijzer.nl(...)and-op-plek-2-europa

En ja dit is geen Nederlands onderzoek.
Mensen denken dat bezuinigen betekent dat er minder geld naar de zorg gaat, terwijl het gaat om minder stijgen van de zorgkosten.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201691233
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 09:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat symboliseerde de galg eigenlijk?
Ik krijg het idee dat iedereen zelf daar een invulling aan geeft.
Goh wat zou een galg symboliseren..?
pi_201691258
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 09:28 schreef Intint het volgende:

[..]
Goh wat zou een galg symboliseren..?
Nou, verras me.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:35:04 #90
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201691284
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 09:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Mensen denken dat bezuinigen betekent dat er minder geld naar de zorg gaat, terwijl het gaat om minder stijgen van de zorgkosten.
En dat zijn dezelfde mensen die straks weer gaan klagen dat alles zo duur is geworden. Klagen dat we teveel belasting betalen en dat combineren met klagen over de kwaliteit van onderwijs, onvoldoende defensie uitgaven, gebrek aan politie en niet te vergeten onbeperkte zorg.
pi_201691297
quote:
Die twitteraar hangt daar zijn eigen interpretatie aan.
Het gaat om de symboliek die de maker van de galg daarmee wilde uitbeelden, niet hoe een omstander dat naar zijn eigen agenda draait.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201691324
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 09:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die twitteraar hangt daar zijn eigen interpretatie aan.
Het gaat om de symboliek die de maker van de galg daarmee wilde uitbeelden, niet hoe een omstander dat naar zijn eigen agenda draait.
Holy shit gast. Dus als ik met een hakenkruis de straat op ga en mensen daar boos over worden zijn ze dus gewoon niet open minded en proberen ze mijn acties gewoon naar hun eigen agenda te draaien? Misschien bedoel ik namelijk wel iets heel anders met dat hakenkruis...
pi_201691400
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 09:40 schreef Intint het volgende:

[..]
Holy shit gast. Dus als ik met een hakenkruis de straat op ga en mensen daar boos over worden zijn ze dus gewoon niet open minded en proberen ze mijn acties gewoon naar hun eigen agenda te draaien? Misschien bedoel ik namelijk wel iets heel anders met dat hakenkruis...
Als je een Godwin nodig hebt, dan weet je wat dat betekend ;)

De galg kan inderdaad voor iemand bedoeld zijn, maar ook bijvoorbeeld symboliseren dat onze vrijheid het hoofd wordt afgehakt.

Maar hij wordt vooral ingezet voor ieders eigen agenda.
In deze discussie bijvoorbeeld om mensen die vredig hebben gedemonstreerd de oren te wassen.
25.000 demonstranten, allemaal met hun eigen geluid, 1 persoon met een galg, en vervolgens moet iedereen zich daarvoor verantwoorden...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:15:16 #94
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201692131
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 09:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als je een Godwin nodig hebt, dan weet je wat dat betekend ;)

De galg kan inderdaad voor iemand bedoeld zijn, maar ook bijvoorbeeld symboliseren dat onze vrijheid het hoofd wordt afgehakt.

Maar hij wordt vooral ingezet voor ieders eigen agenda.
In deze discussie bijvoorbeeld om mensen die vredig hebben gedemonstreerd de oren te wassen.
25.000 demonstranten, allemaal met hun eigen geluid, 1 persoon met een galg, en vervolgens moet iedereen zich daarvoor verantwoorden...
Hmm Godwins.........





pi_201692182
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 09:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als je een Godwin nodig hebt, dan weet je wat dat betekend ;)

De galg kan inderdaad voor iemand bedoeld zijn, maar ook bijvoorbeeld symboliseren dat onze vrijheid het hoofd wordt afgehakt.

Maar hij wordt vooral ingezet voor ieders eigen agenda.
In deze discussie bijvoorbeeld om mensen die vredig hebben gedemonstreerd de oren te wassen.
25.000 demonstranten, allemaal met hun eigen geluid, 1 persoon met een galg, en vervolgens moet iedereen zich daarvoor verantwoorden...
De ironie. Iemand die wappies vededigd en dan iemand anders beschuldigd van een Godwin.
pi_201692314
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 11:20 schreef Intint het volgende:

[..]
De ironie. Iemand die wappies vededigd en dan iemand anders beschuldigd van een Godwin.
Ja, dat is sowieso het probleem.
Als ik je er op wijs dat de galg anders bedoeld kan zijn dan je voor jezelf hebt ingevuld, dan ben ik opeens een verdediger...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Beste debater 2022 zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:56:06 #97
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201692589
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 11:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, dat is sowieso het probleem.
Als ik je er op wijs dat de galg anders bedoeld kan zijn dan je voor jezelf hebt ingevuld, dan ben ik opeens een verdediger...
"Liefduh freihijt geen dikketuur" was niet genoeg, daar moest kennelijk een executiemiddel bij. Omdat freiheidt's hoofd eraf gehakt wordt, o.i.d.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201692745
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 11:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
"Liefduh freihijt geen dikketuur" was niet genoeg, daar moest kennelijk een executiemiddel bij. Omdat freiheidt's hoofd eraf gehakt wordt, o.i.d.
Ja, kan me nog wel hele doodsoptochten herinneren die dat symboliseerden.
Was nooit echt reden tot ophef.
Tegenwoordig lijken we veel gevoeliger.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201693125
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Etto, blijf eens een keer ontopic in plaats van te beginnen te raaskallen.
Het kost Etto altijd maar 2 posts in een topic voor hij begint te raaskallen over Bigfoot, platte aarde en duistere kelders en pizzakoeriers :')
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201693174
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:19 schreef Vis1980 het volgende:
Wappies zijn heel bezorgd en maken daarom mensen bang om een vaccin te nemen. Dit doen ze aan de hand van dubieuze bronnen en vage YouTube-filmpjes. Als er dan feiten worden aangedragen kiest men ervoor om door te gaan met het verspreiden van nepnieuws met kans op problemen als het aankomt op volksgezondheid op landelijk en mondiaal niveau.
Je weet zelf dondersgoed dat je hier onzin praat. Ja er zijn mensen die dubieuze bronnen serieus nemen, maar als ik de mening post van vooraanstaande wetenschappers als Geert van den Bossche, Peter McCullough, Luc Montagnier enz. dan wordt dat weggewuifd.

En toen er vorig jaar werd gesproken over dat het virus mogelijk ontsnapt zou zijn uit het Wuhan lab was je een superwappie! En nu geeft zelfs de MSM toe dat dit toch wel een serieus te nemen theorie is.

En de vaccins waren supergoed onderzocht en de wetenschap zei dat je na vaccinatie geen besmetting meer kon oplopen. Blijkt dat toch even anders te zitten een half jaar later.

Maar goed, jij voelt je veilig bij een zwart-wit beeld van de wereld. Nuance is lastig en kost tijd.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201693190
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:22 schreef Gehrman het volgende:

[..]
De meeste mensen vinden het niet erg om wat vrijheden in te leveren zodat de zorg niet overspoeld raakt. Wappies daarentegen denken alleen maar aan zichzelf.
Wat is erger? Een dik ongezond persoon die na vaccinatie doorgaat met ongezond leven? Of een ongevaccineerd persoon die heel gezond leeft en nooit naar de dokter hoeft?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201693217
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 22:13 schreef mcmlxiv het volgende:
Uit Brussel is bekend dat zo ongeveer alle Corona IC patiënten ongevaccineerden waren. Moeilijker is het niet…
En in onder andere Engeland en Israël is dat weer een ander verhaal.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 13:55:49 #103
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201693516
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 13:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
En in onder andere Engeland en Israël is dat weer een ander verhaal.
Je kunt de realiteit wel blijven ontkennen, maar de harde waarheid is dat vaccinaties gewoon werken.

En het is volkomen logisch dat hoe hoger het percentage gevaccineerden, hoe hoger het percentage wel gevaccineerden in de IC. Maar ja, dan moet je wel even moeite doen om naar feiten en cijfers te kijken.

Gewoon een rekenvoorbeeldje met imaginaire getallen.

Stel dat een niet gevaccineerde 1 promille (1 op 1000) kans heeft op de IC terecht te komen.
Stel dat een wel gevaccineerde 1/10 promille (1 op 10.000) kans heeft op de IC terecht te komen.

Bij 1.000.000 mensen met 0% vaccinatiegraad hebben we het dan dus over 1000 IC gevallen. Allen ongevaccineerd
Bij 1.000.000 mensen met 50% vaccinatiegraad hebben we het dan over 550 IC gevallen. 500 niet, 50 wel.
Bij 1.000.000 mensen met 90% vaccinatiegraad hebben we het dan over 190 IC gevallen, 100 niet, 90 wel.
Bij 1.000.000 mensen met een 95% vaccinatiegraad hebben we het over 145 IC gevallen, 50 niet, 95 wel.

Om het even in echte cijfers te zeggen:

Van alle volledig gevaccineerde 60-plussers in Israël zijn er momenteel 21 op de 100 duizend ernstig ziek, terwijl van de ongevaccineerde 60-plussers 180 op de 100 duizend ernstig ziek zijn. De kans op ziekenhuisopname is voor een gevaccineerde 60-plusser dus zo’n 9 keer kleiner. Gevaccineerde 60-minners komen amper voor in deze cijfers.

Blijft vooral koppig, blijf vooral ontkennen. Feit is dat ongevaccineerde deze crisis langer laten duren dan noodzakelijk is!

En voor alle duidelijkheid, ik ben er helemaal voor om alles weer open te gooien. Maar wel opengooien in de wetenschap dat niet gevaccineerden achteraan komen qua zorg en dat het investeren in meer zorg vanwege bewust ongevaccineerden geld weggooien is.
pi_201693567
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 13:55 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Je kunt de realiteit wel blijven ontkennen, maar de harde waarheid is dat vaccinaties gewoon werken.
Ik reageerde op dit wat jij zei:

"Uit Brussel is bekend dat zo ongeveer alle Corona IC patiënten ongevaccineerden waren"

Dit is gewoon pertinente onzin en dan kun je je onzin proberen te verhullen door de discussie een andere richting in te sturen, maar dat verhult niet dat de vaccins niet zo goed werken als geadverteerd.

Hartstikke leuk jouw Brussel opmerking, maar CIJFERS uit Engeland en Israel laten zien dat niet "ongeveer alle Corona IC patienten ongevaccineerden waren".

BNW / Meeste Covid-doden Engeland zijn gevaccineerd
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 14:28:27 #105
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201693982
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 14:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Ik reageerde op dit wat jij zei:

"Uit Brussel is bekend dat zo ongeveer alle Corona IC patiënten ongevaccineerden waren"

Dit is gewoon pertinente onzin en dan kun je je onzin proberen te verhullen door de discussie een andere richting in te sturen, maar dat verhult niet dat de vaccins niet zo goed werken als geadverteerd.

Hartstikke leuk jouw Brussel opmerking, maar CIJFERS uit Engeland en Israel laten zien dat niet "ongeveer alle Corona IC patienten ongevaccineerden waren".

BNW / Meeste Covid-doden Engeland zijn gevaccineerd
Zowel Brussel als deze cijfers zijn gewoon waar. 60 plussers tien keer minder kans om ernstig ziek te worden. 60-min nauwelijks kans om ernstig ziek te worden na vaccinatie

Of jij je wel of niet vaccineert zal me aan mijn reet roesten. Maar ga niet lopen fantaseren over dat "het vaccin niet zo goed werkt als geadverteerd", dat is gewoon keihard liegen
pi_201694078
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 14:28 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Zowel Brussel als deze cijfers zijn gewoon waar. 60 plussers tien keer minder kans om ernstig ziek te worden. 60-min nauwelijks kans om ernstig ziek te worden na vaccinatie

Of jij je wel of niet vaccineert zal me aan mijn reet roesten. Maar ga niet lopen fantaseren over dat "het vaccin niet zo goed werkt als geadverteerd", dat is gewoon keihard liegen
Keihard liegen _O-



En nu:

twitter


Blijf maar volhouden dat de vaccins werken zoals geadverteerd!
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201694121
Vaccins werken waarom is dat zo moeilijk toe te geven? Zie de vrijheden die we nu hebben en vergelijk dat met vorig jaar.
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 14:40:59 #108
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201694136
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 14:34 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Keihard liegen _O-

[ afbeelding ]

En nu:

[ twitter ]

Blijf maar volhouden dat de vaccins werken zoals geadverteerd!
Ik zie geen advertenties. Waar zijn de advertenties?

60 plussers tien keer minder kans om ernstig ziek te worden. 60-min nauwelijks kans om ernstig ziek te worden na vaccinatie. Zou zomaar een advertentietekst kunnen zijn. Vooral omdat dat de getallen uit de harde praktijk zijn.

Maar geloof jij vooral in je eigen waarheid, blijft lekker demonstreren met de dansleraar en de pooier, dan gaan wij gewoon weer verder met ons leven. Je weet wel gewoon weer normaal werken, uit eten, glaasje drinken, sociale gebeurtenissen. Dat kan namelijk gewoon en wij gevaccineerden zelfs helemaal risicoloos!
pi_201694188
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 14:39 schreef magrec het volgende:
Vaccins werken waarom is dat zo moeilijk toe te geven? Zie de vrijheden die we nu hebben en vergelijk dat met vorig jaar.
Ja ze werken, maar niet zo goed als geadverteerd werd.

Nu weten we dat je nog steeds besmet kunt raken en het virus bij je kunt dragen en kunt doorgeven. Daarvan werd eerste gezegd dat dat niet zou gebeuren. En kijkende naar de aantallen gevaccineerde mensen die nog steeds in het ziekenhuis terecht komen, kun je ook zien dat de geclaimde 80 tot 95% bescherming die werd geadverteerd ook niet zo hoog is in werkelijkheid.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201694206
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 14:40 schreef mcmlxiv het volgende:
Je weet wel gewoon weer normaal werken, uit eten, glaasje drinken, sociale gebeurtenissen. Dat kan namelijk gewoon en wij gevaccineerden zelfs helemaal risicoloos!
_O-

De cognitieve dissonantie is groot bij jou.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 14:53:07 #111
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201694239
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 14:46 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Ja ze werken, maar niet zo goed als geadverteerd werd.

Nu weten we dat je nog steeds besmet kunt raken en het virus bij je kunt dragen en kunt doorgeven. Daarvan werd eerste gezegd dat dat niet zou gebeuren. En kijkende naar de aantallen gevaccineerde mensen die nog steeds in het ziekenhuis terecht komen, kun je ook zien dat de geclaimde 80 tot 95% bescherming die werd geadverteerd ook niet zo hoog is in werkelijkheid.
En nu? Wat ga je eraan doen? Ik zou ze een proces aan doen! De schoften.

quote:
10s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 14:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:

De cognitieve dissonantie is groot bij jou.
Spiegeltje misschien? Gevaccineerd is mijn risico op andere ellende vele malen groter dan Corona, simpel zat.

De keiharde feiten:
- 60 plussers tien keer minder kans om ernstig ziek te worden.
- 60-min nauwelijks kans om ernstig ziek te worden na vaccinatie

Aangezien ik 60-min ben klopt mijn veronderstelling dus. Nogmaals, helemaal prima dat jij je niet laat vaccineren, moet je helemaal zelf weten. Ga in demonstraties lopen, moet je ook helemaal zelf weten. Ga lekker "tegen" zijn, moet je ook helemaal zelf weten.

Feit is dat bewust ongevaccineerden deze ellende langer laten duren dat strikt noodzakelijk. Moeilijker is het niet.
  zondag 10 oktober 2021 @ 13:09:28 #112
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_201703208
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 14:40 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ik zie geen advertenties. Waar zijn de advertenties?

60 plussers tien keer minder kans om ernstig ziek te worden. 60-min nauwelijks kans om ernstig ziek te worden na vaccinatie. Zou zomaar een advertentietekst kunnen zijn. Vooral omdat dat de getallen uit de harde praktijk zijn.

Maar geloof jij vooral in je eigen waarheid, blijft lekker demonstreren met de dansleraar en de pooier, dan gaan wij gewoon weer verder met ons leven. Je weet wel gewoon weer normaal werken, uit eten, glaasje drinken, sociale gebeurtenissen. Dat kan namelijk gewoon en wij gevaccineerden zelfs helemaal risicoloos!
Haha, risicoloos?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 10 oktober 2021 @ 15:48:58 #113
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201705901
quote:
10s.gif Op zondag 10 oktober 2021 13:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, risicoloos?
Gevaccineerd is mijn risico op andere ellende vele malen groter dan Corona, simpel zat.

De keiharde feiten:
- 60 plussers tien keer minder kans om ernstig ziek te worden.
- 60-min nauwelijks kans om ernstig ziek te worden na vaccinatie

Aangezien ik 60-min ben klopt mijn veronderstelling dus. Nogmaals, helemaal prima dat jij je niet laat vaccineren, moet je helemaal zelf weten. Ga in demonstraties lopen, moet je ook helemaal zelf weten. Ga lekker "tegen" zijn, moet je ook helemaal zelf weten.

Feit is dat bewust ongevaccineerden deze ellende langer laten duren dat strikt noodzakelijk. Moeilijker is het niet.
pi_201706226
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 15:48 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Gevaccineerd is mijn risico op andere ellende vele malen groter dan Corona, simpel zat.

Feit is dat bewust ongevaccineerden deze ellende langer laten duren dat strikt noodzakelijk. Moeilijker is het niet.
Mooi die schuldige aanwijzen. Zal het doorgeven aan de bewust ongevacinneerde kinderen.
  zondag 10 oktober 2021 @ 16:41:13 #115
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_201706559
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 15:48 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Gevaccineerd is mijn risico op andere ellende vele malen groter dan Corona, simpel zat.

De keiharde feiten:
- 60 plussers tien keer minder kans om ernstig ziek te worden.
- 60-min nauwelijks kans om ernstig ziek te worden na vaccinatie

Aangezien ik 60-min ben klopt mijn veronderstelling dus. Nogmaals, helemaal prima dat jij je niet laat vaccineren, moet je helemaal zelf weten. Ga in demonstraties lopen, moet je ook helemaal zelf weten. Ga lekker "tegen" zijn, moet je ook helemaal zelf weten.

Feit is dat bewust ongevaccineerden deze ellende langer laten duren dat strikt noodzakelijk. Moeilijker is het niet.
Je risico op een verscheidenheid van andere zaken is sowieso al veel groter dan ernstig ziek worden van Covid, omdat voor het gros van de mensen die kans nu eenmaal zeer gering is, gevaccineerd of niet. Vervolgens kun je nu wel de helft van je post kopiëren die je ook al plaatste in reactie op @Probably_on_pcp, maar dat maakt je claim niet hard. Risicoloos ben je namelijk niet na vaccinatie, wel is het risico op ernstig ziek worden nog kleiner geworden dan het al was. Maar je kunt alsnog Covid krijgen en het virus aan anderen doorgeven. Kortom, je claim klopt niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_201706965
@Probably_on_pcp Ik ben gewoon keurig gevaccineerd en maak mij óók zorgen om de maatschappij en ben evenmin blij met Rutte. Ook niet wappies kunnen zich zorgen maken over de maatschappij. Het is nu net alsof jullie anti vaxxers daar het alleenrecht op hebben. In jullie ogen zijn gevaccineerden automatisch links. Allerlei aannames dus.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201706987
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:28 schreef Fok-it het volgende:
Het probleem is dat wappies zich niet uiten als bange mensen maar als haatvolle mensen
Amen! Exact de spijker op zijn kop. Wappies creëren het zelf dat mensen zo de pest aan ze hebben gekregen.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201707007
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat zie ik nu helemaal niet. Ze krijgen juist haat en ridicuul over zich heen zodra ze hun zorgen uitten. Dat ze daar uiteindelijk bitter van worden en agressief op gaan reageren is begrijpelijk. En met extreem rechts en fascisme en antisemitisme en dat soort nonsens heeft het natuurlijk al helemaal niets te maken, waar ze vaak van worden beticht.
Opmerkelijk genoeg zijn de wappies die ik op Internet en IRL tegenkom toch echt overtuigde FvD stemmers. Zo rechts dus als het maar zijn kan.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  zondag 10 oktober 2021 @ 17:24:06 #119
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201707031
Het probleem met wappies en wat wappies wappies maakt is nu juist dat voor ieder redelijke wens die ze hebben er nog een enorme berg compleet gestoorde bullshit onder de oppervlakte zit. Dat je voor vaccinatievrijheid bent, of tegen een avondklok, mondkapjes niet effectief vindt of vindt dat er meer nadruk op groepsimmuniteit moet liggen maakt je niet direct een wappie. Dat je het vaccin tot een vergif doopt, mondkapjes op scholen beschouwt als 'aan onze kinderen komen' en denkt dat corona onderdeel is van een plan om een volgzame bevolking en een sociaal kredietsysteem op te bouwen, dat maakt je een wappie.

Dat kan je dan wel heel eufemistisch 'bezorgd zijn' noemen, maar er is een punt waarop het feit dat je eerste neiging is dat iedere handeling van een overheid wordt bezien als een kwaadaardig plan vooral iets over je eigen normen zegt. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Dan kun je wel lekker makkelijk in de slachtofferrol kruipen, hoe gemeen mensen zijn tegen 'mensen met een andere mening', maar de basis van die mening is dat iedereen met een andere mening dan zij (over het klimaat, over corona, over asielzoekers, over globalisering) tot een kwaadaardige macht, of slaafse volgers daarvan worden gebombardeerd.
  zondag 10 oktober 2021 @ 19:14:19 #120
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201708249
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 17:24 schreef PiyeReloaded het volgende:
Het probleem met wappies en wat wappies wappies maakt is nu juist dat voor ieder redelijke wens die ze hebben er nog een enorme berg compleet gestoorde bullshit onder de oppervlakte zit. Dat je voor vaccinatievrijheid bent, of tegen een avondklok, mondkapjes niet effectief vindt of vindt dat er meer nadruk op groepsimmuniteit moet liggen maakt je niet direct een wappie. Dat je het vaccin tot een vergif doopt, mondkapjes op scholen beschouwt als 'aan onze kinderen komen' en denkt dat corona onderdeel is van een plan om een volgzame bevolking en een sociaal kredietsysteem op te bouwen, dat maakt je een wappie.

Dat kan je dan wel heel eufemistisch 'bezorgd zijn' noemen, maar er is een punt waarop het feit dat je eerste neiging is dat iedere handeling van een overheid wordt bezien als een kwaadaardig plan vooral iets over je eigen normen zegt. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Dan kun je wel lekker makkelijk in de slachtofferrol kruipen, hoe gemeen mensen zijn tegen 'mensen met een andere mening', maar de basis van die mening is dat iedereen met een andere mening dan zij (over het klimaat, over corona, over asielzoekers, over globalisering) tot een kwaadaardige macht, of slaafse volgers daarvan worden gebombardeerd.
Maar dat is precies wat de kwaadaardige macht zou zeggen!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_201709431
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 18:57 schreef Hexagon het volgende:
Wappies zijn vooral lui die zichzelf heel bijzonder vinden en denken het allemaal beter te weten dan deskundigen. En als ze dan met feiten worden aangevallen is alles een complot omdat ze niet willen toegeven dat ze gewoon bullshit uitkramen. Daarnaast vinden ze natuurlijk ook dat regels of beperkingen alleen maar voor iemand anders moeten zijn. Dus ze willen niet mee doen met vaccineren. Maar lockdowns willen ze ook niet. De gevolgen moet iemand anders maar dragen.

In een notendop de domme, egocentrische mentaliteit die erachter zit.
100% mee eens.
En niet te vergeten de welbekende ad hominems als zij een discussie niet kunnen winnen. Wappies moeten en zullen mensen beledigen.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201709480
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hmm ja, je vergeet even erbij te vermelden dat wappies het ook eigen is om jan en alleman die ze niet bevallen uit te maken voor moordenaars, genocide-plegers, dictators, pedo's, mensenhandelaren, satanisten en andere zaken waarvan de doorsnee burger zal zeggen: nee, dat hoeft van mij niet per definitie in mijn bio.

En je vergeet de bloeddorst van de wappie, zoals we zien met galgen tijdens demonstraties, doodsbedreigingen, verspreiden van NAW-gegevens, en soms ook gewoon echt geweld (van Timothy 'F*ck de overheid' McVeigh tot die Duitse wap die een pompmedewerker neerschoot).
Exact dit. En het dan vreemd vinden dat ze massaal worden uitgekotst. Ik ben zò klaar met dit soort lieden :r
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201709587
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 17:20 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Amen! Exact de spijker op zijn kop. Wappies creëren het zelf dat mensen zo de pest aan ze hebben gekregen.
Precies. In tegenstelling tot de liefdevolle mensen die respecteren wanneer iemand geen vaccin wil nemen. Daar zit geen haat achter.

Wappies hebben geen respect en begrip voor mensen die een vaccin willen nemen

En pro vaxxers hebben alle respect voor mensen die zich niet willen vaccineren, voelen zich niet beter, verheven, en zijn niet denigerend, en gooien absoluut niet 1 miljoen mensen op 1 hoop als egoistische, niet na kunnen denkend, probleemveroorzakend tuig.

Je hebt volkomen gelijk, de wappies haten, en de provaxxers hebben niets dan respect.

Ik ben persoonlijk, links stemmend, hoger opgeleid, voor vaccineren, tegen vaccinatiedwang. Respecteer iedereen, ook mensen die zich wel willen vaccineren. Maar ervaar het als zeer onprettig hoe sommige mensen miloenen mensen blijkbaar denken te kennen. Wanneer je één groep haatdragend gaat noemen, ben je aan het verdelen, en het is gewoon ronduit onbeleefd. Ik respecteer gevaccineerden. Om dan te zeggen dat miljoenen mensen ALLEMAAL haatdragend zijn is gewoon te triest voor woorden

[ Bericht 9% gewijzigd door bellamy13 op 10-10-2021 21:21:47 ]
  maandag 11 oktober 2021 @ 07:40:12 #124
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201712484
Mensen die dit shit uithalen waardoor dit soort maatregelen nodig zijn, dat zijn dus 100% wappies van het ergste soort. https://nos.nl/artikel/24(...)eigde-wetenschappers
pi_201713040
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:03 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Oh wat heerlijk is dat voor sommigen, lekker haten op de wappies! Kijk hier:
[..]
Waarom is het zo moeilijk voor sommigen om in te zien dat de vreselijke wappies vooral mensen zijn die zich zorgen maken over waar het naartoe gaat met de maatschappij? Wat een stelletje honden zijn het ook die wappies! Welke klootzak maakt zich nou zorgen over de maatschappij? Dat moeten wel egoïsten zijn :(

Dus de vraag aan de wappie-roepers is deze: zien julllie nou echt niet in dat er mensen zijn die zich enorme zorgen maken? En als deze zorgen ongegrond zijn volgens jullie, is het dan nodig om mensen belachelijk te maken en deze mensen te haten?

Als iemand angst heeft voor hoogtes, kleine ruimtes, spinnen, menigtes, enz. moeten we deze mensen dan gaan uitlachen en in een verdomhoekje zetten? Helpen we ze daarmee?

Is ridiculisatie echt de weg om bange mensen in het gareel te krijgen? Is het tonen van begrip niet een vereiste om een constructief gesprek aan te gaan, om zo op die manier tot iemand door te dringen? We weten toch inmiddels wel dat haat, onbegrip, agressie niet ertoe leiden dat mensen het sneller eens worden met elkaar?
Omdat dat feitelijk niet waar is.
Die mensen maken zich niet zorgen om de maatschappij, of de mensheid.
Maar wel vooral om zichzelf, hun eigen (on)gemak is prioriteit 1.
Voor rede zijn ze niet vatbaar, een fatsoenlijke discussie kun je er niet mee houden.
Feiten kennen ze niet, mits het iets is wat zij zelf gezien hebben op fb/youtube.

Wappies zijn conspiracy mensen, ongeacht onderwerp dezelfde mentaliteit.
Ik werk al 20 jaar met en in de RF techniek, en als ik een gesprek aanga met wappies over 5G onderwerpen is het gewoon onbegonnen werk.
Deze mensen willen zich gewoon graag belangrijk voelen, mensen die dat eigenlijk niet zijn en een beetje een eenzaam leven leiden. Die gewoon graag ergens bij willen horen.
Graag willen ze ook even denken dat ze bijzonder zijn en zichzelf willen vertellen dat zij iets zien wat anderen niet zien.
Terwijl in werkelijkheid ze eigenlijk geen verstand van zaken hebben.

Als iemand de vaccinatie niet wil, prima maakt mij niet uit.... maar zodra je als argument gaat zeggen "eXpEriMnTeeL verGif!111" dan ben je gewoon verloren.
Naast wappies zijn er ook mensen die redelijk zijn, die gewoon kunnen toegeven dat ze het bv eng vinden, angst voor naalden, of niet geheel begrijpen of gewoon simpelweg niet willen maar niet perse onzin uitkramen.
pi_201713755
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:16 schreef niemand1970 het volgende:

[..]
Omdat dat feitelijk niet waar is.
Die mensen maken zich niet zorgen om de maatschappij, of de mensheid.
Maar wel vooral om zichzelf, hun eigen (on)gemak is prioriteit 1.
Voor rede zijn ze niet vatbaar, een fatsoenlijke discussie kun je er niet mee houden.
Feiten kennen ze niet, mits het iets is wat zij zelf gezien hebben op fb/youtube.

Wappies zijn conspiracy mensen, ongeacht onderwerp dezelfde mentaliteit.
Ik werk al 20 jaar met en in de RF techniek, en als ik een gesprek aanga met wappies over 5G onderwerpen is het gewoon onbegonnen werk.
Deze mensen willen zich gewoon graag belangrijk voelen, mensen die dat eigenlijk niet zijn en een beetje een eenzaam leven leiden. Die gewoon graag ergens bij willen horen.
Graag willen ze ook even denken dat ze bijzonder zijn en zichzelf willen vertellen dat zij iets zien wat anderen niet zien.
Terwijl in werkelijkheid ze eigenlijk geen verstand van zaken hebben.

Als iemand de vaccinatie niet wil, prima maakt mij niet uit.... maar zodra je als argument gaat zeggen "eXpEriMnTeeL verGif!111" dan ben je gewoon verloren.
Naast wappies zijn er ook mensen die redelijk zijn, die gewoon kunnen toegeven dat ze het bv eng vinden, angst voor naalden, of niet geheel begrijpen of gewoon simpelweg niet willen maar niet perse onzin uitkramen.
Met de vaccins is niets mis. Waar ik me zorgen om maak is:

1. Dat mensen in Italie, Canada, Australie, Amerika straks niet meer mogen werken als ze niet vaccineren. Dat gaat bijna richting discriminatie.

2. Dat er verdeeldheid ontstaat --> Alle wappies zijn dom. Als je je laat vaccineren hoef je niets uit te leggen, doe je dat niet, dan mag je volgens vele niet meer deelnemen aan de maatschappij, gezondheidszorg etc.

3. We gaan steeds verder in de vaccinatiedwang --> over een jaar worden waarschijnlijk alle kinderen ook ingeent. Straks mogen je kinderen misschien niet meer naar school? Ik maak me hier zorgen om.

4. Als het zo door gaat, mogen niet gevaccineerden in sommige landen straks niets meer. Vindh et verschrikkelijk dat ze met onbetaald verlof thuis zitten.

Ben pro-vaccineren. Tegen vaccinatiedwang. Maakt dat mij een wappie?
pi_201713861
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:27 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Met de vaccins is niets mis. Waar ik me zorgen om maak is:

1. Dat mensen in Italie, Canada, Australie, Amerika straks niet meer mogen werken als ze niet vaccineren. Dat gaat bijna richting discriminatie.
Je kunt niet alle leed in de wereld op je schouders dragen.


quote:
2. Dat er verdeeldheid ontstaat --> Alle wappies zijn dom. Als je je laat vaccineren hoef je niets uit te leggen, doe je dat niet, dan mag je volgens vele niet meer deelnemen aan de maatschappij, gezondheidszorg etc.

3. We gaan steeds verder in de vaccinatiedwang --> over een jaar worden waarschijnlijk alle kinderen ook ingeent. Straks mogen je kinderen misschien niet meer naar school? Ik maak me hier zorgen om.

4. Als het zo door gaat, mogen niet gevaccineerden in sommige landen straks niets meer. Vindh et verschrikkelijk dat ze met onbetaald verlof thuis zitten.

Ben pro-vaccineren. Tegen vaccinatiedwang. Maakt dat mij een wappie?
Nee, dat maakt je geen wappie.

Ik vind zelf dat er te ver gaan.
Met QR kunnen we twee kanten op, tijdelijk tot we veilig zitten of permanent.
Die eerste optie doet de overheid vaag over: wanneer zijn we veilig genoeg om alles achter ons te laten?

Permanent: dat kan met QR code, maar ook via sociale dwang.
Voor de crisis was het al zo dat je kind buitengesloten kom worden van de kindercrèche, speelkameraadjes, etc als je die niet liet vaccineren.
Daar kan best vaccinatie tegen Corona en influenza bijkomen. En niet alleen bij kinderen, ook bij volwassenen zou je een dergelijke tendens kunnen zien.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201713945
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je kunt niet alle leed in de wereld op je schouders dragen.
[..]

Het komt wel steeds dichterbij.
Dingen die volgens de regering niet nodig waren, of niet zouden gebeuren in Nederland
Mondkapjesplicht --> zou hier niet komen
Lockdown --> zou hier niet komen
QR-code --> zou hier niet komen
Avondklok --> zou hier niet komen
Werkgever vragen of je gevaxxed bent --> zou hier niet komen. Eerste bedrijven vragen dit al. Of je antwoord geeft op deze vraag is punt 2. Maar je wordt wel naar huis gestuurd als je geen antwoord wil geven
Zorgmedewerkers verplicht inenten --> alleen in buitenland, zou hier niet gebeuren.

We volgen bijna alles wat ze in het buitenland doen.. vandaar dat ik me wel zorgen maak over wat er in Italie, Frankrijk, Canada, Australie & Amerika gebeurd
pi_201714122
Hoe zit dit eigenlijk? In zweden bijna geen heftige maatregelen, en geen slechter resultaat dan landen MET heftige maatregelen.

https://mobile.twitter.co(...)/1446885259593801733
pi_201714249
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:40 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Het komt wel steeds dichterbij.
Dingen die volgens de regering niet nodig waren, of niet zouden gebeuren in Nederland
Mondkapjesplicht --> zou hier niet komen
Lockdown --> zou hier niet komen
QR-code --> zou hier niet komen
Avondklok --> zou hier niet komen
Werkgever vragen of je gevaxxed bent --> zou hier niet komen. Eerste bedrijven vragen dit al. Of je antwoord geeft op deze vraag is punt 2. Maar je wordt wel naar huis gestuurd als je geen antwoord wil geven
Zorgmedewerkers verplicht inenten --> alleen in buitenland, zou hier niet gebeuren.

We volgen bijna alles wat ze in het buitenland doen.. vandaar dat ik me wel zorgen maak over wat er in Italie, Frankrijk, Canada, Australie & Amerika gebeurd
Het meeste uit dat rijtje is, conform genomen besluiten door onze democratisch gekozen volksvertegenwoordigers, ook zo snel als dat mogelijk was, weer afgeschaft.

En dat vragen naar wel/niet gevaccineerd zijn, is iets wat je de overheid niet aan kan wrijven, die hebben dit telkenmale goed geduid, als er naar gevraagd werd in bijvoorbeeld interviews tijdens de "persco". Vragen door een werkgever mág, antwoorden hoeft nooit, want je hoeft als werknemer geen enkel medisch gegeven te delen met je werkgever. Dat is lang bestaande Nederlandse privacy wetgeving.

Overigens vind ik dat deze discussie wel eens gevoerd zal gaan moeten worden, het begint voor sommige werkgevers echt te knellen. Neem KLM, als die vliegen op de VS, moet al het personeel in zo'n toestel gevaccineerd zijn, want dat is een eis van dát land. KLM weet dat niet, en kan dat dus niet garanderen. Dan kunnen ze ervoor te kiezen om de gok te nemen, of om die vlucht niet uit te voeren. In het laatste geval kost dat hun broodnodige inkomsten. Er is dus een best nabij punt, waarin bedrijfsbelangen zó ver in de knel komen, dat er mogelijk toch iets van een oplossing zal moeten komen, anders zitten die medewerkers lekker principieel werkeloos op de bank thuis.

Breder getrokken, je moet als bedrijf álle medewerkers een veilige werkplek bieden. Wat als je medewerkers hebt die bijvoorbeeld door een medische aandoening geen vaccin kunnen krijgen, of waar door zware medicatie de werking van het vaccin twijfelachtig is? Moeten die dan maar tot in ten treure thuiswerken, of risico's nemen met hun eigen gezondheid, omdat de werkgever niet weet of de collega ernaast, wel of niet gevaccineerd is?

Ik pretendeer zeker niet "de" oplossing te weten, maar ik vind het bot afserveren van elke werkgever die hier een discussie over wil aantrappen, zoals bijvoorbeeld de bonden op het moment doen, ook niet echt de juiste weg naar voren.

Men heeft een arbeidsovereenkomst getekend, geen wederzijds zelfmoordpact.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_201714320
quote:
0s.gif [b]Op

Breder getrokken, je moet als bedrijf álle medewerkers een veilige werkplek bieden. Wat als je medewerkers hebt die bijvoorbeeld door een medische aandoening geen vaccin kunnen krijgen, of waar door zware medicatie de werking van het vaccin twijfelachtig is? Moeten die dan maar tot in ten treure thuiswerken, of risico's nemen met hun eigen gezondheid, omdat de werkgever niet weet of de collega ernaast, wel of niet gevaccineerd is?

Gevaccineerden zijn nog steeds besmettelijk. Dus die vormen ook een gevaar voor niet gevaccineerden.
pi_201714341
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:18 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Gevaccineerden zijn nog steeds besmettelijk. Dus die vormen ook een gevaar voor niet gevaccineerden.
Maar dat is het risico waar de ongevaccineerde voor kiest.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201714352
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar dat is het risico waar de ongevaccineerde voor kiest.
hij heeft het over mensen die door medische aandoening geen vaccin kunnen krijgen. En daardoor thuis moeten werken. En dat dat een reden zou moeten zijn om verplicht naar QR code te vragen bij bedrijven.
pi_201715172
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:59 schreef bellamy13 het volgende:
Hoe zit dit eigenlijk? In zweden bijna geen heftige maatregelen, en geen slechter resultaat dan landen MET heftige maatregelen.

https://mobile.twitter.co(...)/1446885259593801733
Het is niet abnormaal dat een infectieziekte het ene land harder raakt dan het andere.
Kijk naar Texas, veel hoger aantal Covid doden dan Zweden.

Daardoor is het lastig om landen met elkaar te vergelijken mbt tot effectiviteit van maatregelen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201715217
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:21 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
hij heeft het over mensen die door medische aandoening geen vaccin kunnen krijgen. En daardoor thuis moeten werken. En dat dat een reden zou moeten zijn om verplicht naar QR code te vragen bij bedrijven.
Maar mensen met code kunnen ook besmet zijn en de ziekte doorgeven.

Tja, moet je dan het hele bedrijf continu laten testen om een enkeling te beschermen, of kun je beter die enkeling laten thuiswerken?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201715401
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is niet abnormaal dat een infectieziekte het ene land harder raakt dan het andere.
Kijk naar Texas, veel hoger aantal Covid doden dan Zweden.

Daardoor is het lastig om landen met elkaar te vergelijken mbt tot effectiviteit van maatregelen.
Daarnaast blijf ik mij verbazen dat de haat hippies (wappies is zo 2020) na ruim 1,5 jaar nog steeds het aantal doden gebruiken om hun standpunt duidelijk te maken. Volgens mij is al vanaf dag 1 van deze pandemie niet het aantal doden het probleem, maar het overspoelen van de zorg. Sterker nog, denk juist dat het beter een wat dodelijker virus had kunnen zijn, dan was het waarschijnlijk al na een aantal maanden klaar geweest(zie SARS 1).

Overigens is het een misconceptie dat er in Zweden geen regels waren. Sterker nog, de regels waren tot deze maand strenger dan in Nederland.
pi_201718653
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 20:56 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Precies. In tegenstelling tot de liefdevolle mensen die respecteren wanneer iemand geen vaccin wil nemen. Daar zit geen haat achter.

Wappies hebben geen respect en begrip voor mensen die een vaccin willen nemen

En pro vaxxers hebben alle respect voor mensen die zich niet willen vaccineren, voelen zich niet beter, verheven, en zijn niet denigerend, en gooien absoluut niet 1 miljoen mensen op 1 hoop als egoistische, niet na kunnen denkend, probleemveroorzakend tuig.

Je hebt volkomen gelijk, de wappies haten, en de provaxxers hebben niets dan respect.

Ik ben persoonlijk, links stemmend, hoger opgeleid, voor vaccineren, tegen vaccinatiedwang. Respecteer iedereen, ook mensen die zich wel willen vaccineren. Maar ervaar het als zeer onprettig hoe sommige mensen miloenen mensen blijkbaar denken te kennen. Wanneer je één groep haatdragend gaat noemen, ben je aan het verdelen, en het is gewoon ronduit onbeleefd. Ik respecteer gevaccineerden. Om dan te zeggen dat miljoenen mensen ALLEMAAL haatdragend zijn is gewoon te triest voor woorden
Wat jij beschrijft klinkt mij prima in de oren. Met jou is een nette,beschaafde dialoog mogelijk.
Maar met conspiracy gekken die met een galg lopen beslist niet. Die extreme figuren bedoel ik. Op Twitter herken je ze ook meteen: totaal onverdraagzaam, alleen hun waarheid is de ware. Er is geen zinnig gesprek mee te voeren.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201718669
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:27 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Met de vaccins is niets mis. Waar ik me zorgen om maak is:

1. Dat mensen in Italie, Canada, Australie, Amerika straks niet meer mogen werken als ze niet vaccineren. Dat gaat bijna richting discriminatie.

2. Dat er verdeeldheid ontstaat --> Alle wappies zijn dom. Als je je laat vaccineren hoef je niets uit te leggen, doe je dat niet, dan mag je volgens vele niet meer deelnemen aan de maatschappij, gezondheidszorg etc.

3. We gaan steeds verder in de vaccinatiedwang --> over een jaar worden waarschijnlijk alle kinderen ook ingeent. Straks mogen je kinderen misschien niet meer naar school? Ik maak me hier zorgen om.

4. Als het zo door gaat, mogen niet gevaccineerden in sommige landen straks niets meer. Vindh et verschrikkelijk dat ze met onbetaald verlof thuis zitten.

Ben pro-vaccineren. Tegen vaccinatiedwang. Maakt dat mij een wappie?
Jij bent beslist GEEN wappie.
Jouw zorgen zijn terecht, ik heb ze ook. Maar conspiracy gekken zijn voor mij wel degelijk echte wappies die volkomen vastzitten in hun denkwijze. Sektarisch zelfs.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201749148
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is niet abnormaal dat een infectieziekte het ene land harder raakt dan het andere.
Kijk naar Texas, veel hoger aantal Covid doden dan Zweden.

Daardoor is het lastig om landen met elkaar te vergelijken mbt tot effectiviteit van maatregelen.
Dat valt erg mee, in Texas zijn er ook veel meer cases natuurlijk. In Zweden is sterftepercentage 1.2% in Texas 1.6%. Dat scheelt dus niet veel.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 14 oktober 2021 @ 09:53:09 #140
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201749323
"Hallo, ik ben gevaccineerd en heb daarom het Zeus complex. Daarnaast denk ik binair en niet te veel na. Iedereen die niet gevaccineerd is zet ik weg als wappie, haha. Dat is lekker makkelijk! Met wappies hoef je immers niet te discussiëren!"
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Beste debater 2022 donderdag 14 oktober 2021 @ 13:25:21 #141
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201751773
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 09:53 schreef Straatcommando. het volgende:
"Hallo, ik ben gevaccineerd en heb daarom het Zeus complex. Daarnaast denk ik binair en niet te veel na. Iedereen die niet gevaccineerd is zet ik weg als wappie, haha. Dat is lekker makkelijk! Met wappies hoef je immers niet te discussiëren!"
Vind ik nog vrij onschuldig; wappies bouwen galgen in elkaar en schieten pompbedienden van 20 overhoop.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201751865
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 13:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vind ik nog vrij onschuldig; wappies bouwen galgen in elkaar en schieten pompbedienden van 20 overhoop.
Ah inmiddels zijn we in de fase beland dat we de meest extreme gevallen binnen een groep gelijkstellen aan ieder lid van de groep. Good times. Nog ff en we kunnen de brandstapels weer optuigen *O*
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Beste debater 2022 donderdag 14 oktober 2021 @ 13:36:35 #143
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201751872
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 13:35 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Ah inmiddels zijn we in de fase beland dat we de meest extreme gevallen binnen een groep gelijkstellen aan ieder lid van de groep. Good times. Nog ff en we kunnen de brandstapels weer optuigen *O*
Zal niet zo lang meer duren, de jodensterren zijn al opgespeld.

Verder is het in elkaar zetten van archaïsch aandoende martel- en executiewerktuigen wederom meer iets voor wappies.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201751895
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 13:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zal niet zo lang meer duren, de jodensterren zijn al opgespeld.

Verder is het in elkaar zetten van archaïsch aandoende martel- en executiewerktuigen wederom meer iets voor wappies.
Ja want alleen wappies zijn extreem en onredelijk. Gevaccineerden mensen zijn dat bij uitstek niet natuurlijk. Het zal echt niet zo zijn dat er in beide groepen mensen met radicalen opvattingen zitten terwijl het overgrote gedeelte denkt zal mij een rotzorg zijn want iemand anders doet.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Beste debater 2022 donderdag 14 oktober 2021 @ 13:40:48 #145
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201751913
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 13:39 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Ja want alleen wappies zijn extreem en onredelijk. Gevaccineerden mensen zijn dat bij uitstek niet natuurlijk. Het zal echt niet zo zijn dat er in beide groepen mensen met radicalen opvattingen zitten terwijl het overgrote gedeelte denkt zal mij een rotzorg zijn want iemand anders doet.
Ja, daarom vroeg ik ook, geef eens vergelijkende voorbeelden van wat die zogenaamde (want niet bestaande) 'radicale vaxers' allemaal al uitgespookt hebben...

Knock yourself out.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201751954
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 13:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, daarom vroeg ik ook, geef eens vergelijkende voorbeelden van wat die zogenaamde (want niet bestaande) 'radicale vaxers' allemaal al uitgespookt hebben...

Knock yourself out.
Ik vind het behoorlijk radicaal om alle banden met familie leden te verbreken die zich niet willen laten vaccineren. Of iemand die eist dat iedereen binnen een bedrijf zich laat vaccineren anders komt ie niet meer op kantoor werken. En zo zullen er vast nog wel meer voorbeelden zijn. Ik vind dit vrij radicale opvattingen maar hé meningen kunnen verschillen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Beste debater 2022 donderdag 14 oktober 2021 @ 13:50:16 #147
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201752011
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 13:45 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Ik vind het behoorlijk radicaal om alle banden met familie leden te verbreken die zich niet willen laten vaccineren. Of iemand die eist dat iedereen binnen een bedrijf zich laat vaccineren anders komt ie niet meer op kantoor werken. En zo zullen er vast nog wel meer voorbeelden zijn. Ik vind dit vrij radicale opvattingen maar hé meningen kunnen verschillen.
Onder radicaal versta ik eerder het oproepen tot het doden van zorgmedewerkers en het verspreiden van hun privégegevens, het rondlopen met jodensterren en galgen, het voorbereiden van 'tribunalen' en bijltjesdagen voor politici, wetenschappers en voornoemde zorgmedewerkers, en uiteraard het puur doden van lieden op basis van batshit insane complotgezeik.

Yup, onze meningen verschillen.

Snap wel dat in bepaalde hoek er heel graag gepretendeerd wordt alsof er hier 'twee partijen zijn die even fout zijn'; maakt bagatellisering van al dat geweld, met de dood bedreigen en verspreiden van laster en leugens wat makkelijker. "Hunnie" doen dat nl. ook... Alleen bestaan "hunnie" niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201752070
quote:
Snap wel dat in bepaalde hoek er heel graag gepretendeerd wordt alsof er hier 'twee partijen zijn die even fout zijn'; maakt bagatellisering van al dat geweld, met de dood bedreigen en verspreiden van laster en leugens wat makkelijker. "Hunnie" doen dat nl. ook... Alleen bestaan "hunnie" niet.
Geweld en/of bedreiging zijn nooit goed te praten, dat heb ik ook nergens geïnsinueerd. Ook niet dat beide partijen precies even fout zijn. Mijn stelling is alleen dat je radicalen hebt binnen iedere groep en dat die radicalen niet gelijk staan voor iedereen binnen die groep. Meer niet.

Niet iedere voetbalsupporter is een hooligan, niet iedere gelovige is een terrorist, niet iedereen die lid is van een politieke partij doet een Volkertje en ga zo maar door.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Beste debater 2022 donderdag 14 oktober 2021 @ 14:02:39 #149
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201752143
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 13:55 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Geweld en/of bedreiging zijn nooit goed te praten, dat heb ik ook nergens geïnsinueerd. Ook niet dat beide partijen precies even fout zijn. Mijn stelling is alleen dat je radicalen hebt binnen iedere groep en dat die radicalen niet gelijk staan voor iedereen binnen die groep. Meer niet.

Niet iedere voetbalsupporter is een hooligan, niet iedere gelovige is een terrorist, niet iedereen die lid is van een politieke partij doet een Volkertje en ga zo maar door.
Het gaat hier edoch over wappies.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201752156
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 14:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het gaat hier edoch over wappies.
Hangt er van af of je iedereen die niet gevaccineerd is een wappie vind. Die indruk had ik, als je dat zo niet bedoelde heb ik niks gezegd.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Beste debater 2022 donderdag 14 oktober 2021 @ 14:04:53 #151
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201752161
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 14:04 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Hangt er van af of je iedereen die niet gevaccineerd is een wappie vind. Die indruk had ik, als je dat zo niet bedoelde heb ik niks gezegd.
Nope.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201753400
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 17:18 schreef GwanGwaa het volgende:
@:Probably_on_pcp Ik ben gewoon keurig gevaccineerd en maak mij óók zorgen om de maatschappij en ben evenmin blij met Rutte. Ook niet wappies kunnen zich zorgen maken over de maatschappij. Het is nu net alsof jullie anti vaxxers daar het alleenrecht op hebben. In jullie ogen zijn gevaccineerden automatisch links. Allerlei aannames dus.
Jij bent degene die aannames doet. Ik zeg dat wappies zich zorgen maken, ik zeg nergens dat je een wappie moet zijn om je zorgen te maken.

Daarbij denk ik helemaal niet dat iedereen die zich heeft laten vaccineren links is. Waar haal je dat nou weer vandaan? Ik denk wel dat er onder de relatief kleine groep die hard pro-vaxxers die haat verspreiden, dat daar relatief veel communistjes bij zitten.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Moderator donderdag 14 oktober 2021 @ 16:46:10 #153
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201753630
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 13:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vind ik nog vrij onschuldig; wappies bouwen galgen in elkaar en schieten pompbedienden van 20 overhoop.
Met daarbij wel de kanttekening dat wappies aan beide kanten van het spectrum bestaan. Je hebt de die-hard anti-vaxxers die roepen dat van Dissel en de Jonge kindermoordenaars zijn. Tegelijkertijd heb je aan de andere kant de die-hard pro-vaxxers die roepen dat iemand die ongevaccineerd is geen recht heeft op een ziekenhuisbed en maar thuis mag sterven omdat hij anders maatregelen krijgt.

Het probleem met desinformatie is een veel groter probleem dan corona en speelt al jaren. Corona is daar (denk ik in elk geval) alleen maar een katalysator in.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Beste debater 2022 donderdag 14 oktober 2021 @ 19:22:09 #154
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201755267
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 16:46 schreef chratnox het volgende:

[..]
Met daarbij wel de kanttekening dat wappies aan beide kanten van het spectrum bestaan. Je hebt de die-hard anti-vaxxers die roepen dat van Dissel en de Jonge kindermoordenaars zijn. Tegelijkertijd heb je aan de andere kant de die-hard pro-vaxxers die roepen dat iemand die ongevaccineerd is geen recht heeft op een ziekenhuisbed en maar thuis mag sterven omdat hij anders maatregelen krijgt.

Het probleem met desinformatie is een veel groter probleem dan corona en speelt al jaren. Corona is daar (denk ik in elk geval) alleen maar een katalysator in.
En waar hebben we die die-hard pro's met hun demonstraties en spandoekjes bezig gezien?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 14 oktober 2021 @ 19:36:48 #155
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201755475
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 16:14 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Jij bent degene die aannames doet. Ik zeg dat wappies zich zorgen maken, ik zeg nergens dat je een wappie moet zijn om je zorgen te maken.

Daarbij denk ik helemaal niet dat iedereen die zich heeft laten vaccineren links is. Waar haal je dat nou weer vandaan? Ik denk wel dat er onder de relatief kleine groep die hard pro-vaxxers die haat verspreiden, dat daar relatief veel communistjes bij zitten.
Dat Trump cum suis alles wat ze niet bevalt communistisch noemt betekent niet dat jij dat ook moet doen. Think for yourself en zo.

Verder... die-hard pro-vaxxers... zoals?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 14 oktober 2021 @ 20:16:20 #156
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201756195
Pro-vax haat. Ja ja.

Hmm. 83% van de IC opnames zijn niet gevaccineerden. 84,7% van de bevolking is gevaccineerd. Samengevat geeft dat 33 keer minder kans om op de IC te belanden na vaccinatie.

Er is geen haat lieve jongens, er is alleen maar wanhoop over zoveel domheid, over zoveel zelfgekozen ellende, over zoveel sociale ellende veroorzaakt door zo’n klein groepje. En waarom? Vaag geleuter, niet meer dan vaag geleuter
pi_201756388
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:16 schreef mcmlxiv het volgende:
Pro-vax haat. Ja ja.

Hmm. 83% van de IC opnames zijn niet gevaccineerden. 84,7% van de bevolking is gevaccineerd. Samengevat geeft dat 33 keer minder kans om op de IC te belanden na vaccinatie.

Er is geen haat lieve jongens, er is alleen maar wanhoop over zoveel domheid, over zoveel zelfgekozen ellende, over zoveel sociale ellende veroorzaakt door zo’n klein groepje. En waarom? Vaag geleuter, niet meer dan vaag geleuter
Die mensen zijn grotendeels 70+. Misschien zijn ze wel te zwak om die spuit te nemen? Weet jij veel.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 20:50:43 #158
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201756691




Het verschuift wel een beetje zo te zien, maar marginaal.

50-plus massaal aan de vaccins lijkt mij sowieso een no-brainer
pi_201757446
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 16:14 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Jij bent degene die aannames doet. Ik zeg dat wappies zich zorgen maken, ik zeg nergens dat je een wappie moet zijn om je zorgen te maken.

Daarbij denk ik helemaal niet dat iedereen die zich heeft laten vaccineren links is. Waar haal je dat nou weer vandaan? Ik denk wel dat er onder de relatief kleine groep die hard pro-vaxxers die haat verspreiden, dat daar relatief veel communistjes bij zitten.
Communistjes... Gast, sla eens een boek open.
pi_201757467
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:03 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Waarom is het zo moeilijk voor sommigen om in te zien dat de vreselijke wappies vooral mensen zijn die zich zorgen maken over waar het naartoe gaat met de maatschappij?
Nee.
Waar moet je je zorgen over maken op het gebied van vaccinaties?
Alsof daf iets doet veranderen.

Wappie schaapjes zijn echt kansloos.
  Moderator donderdag 14 oktober 2021 @ 22:00:42 #161
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201757874
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En waar hebben we die die-hard pro's met hun demonstraties en spandoekjes bezig gezien?
Ik volg die demonstraties niet zo, geen idee dus. Als verschillende online plekken (zoals ook dit forum) enige indicatie zijn is dat wel duidelijk. Hoe vaak hier wel niet voorbij komt dat ongevaccineerden geen toegang tot het ziekenhuis moeten hebben.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 14 oktober 2021 @ 22:01:20 #162
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201757892
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 21:33 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee.
Waar moet je je zorgen over maken op het gebied van vaccinaties?
Alsof daf iets doet veranderen.

Wappie schaapjes zijn echt kansloos.
Kan het nog iets denigrerender? :')
En ik ben niet eens een "wappie schaap"..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201757930
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Kan het nog iets denigrerender? :')
En ik ben niet eens een "wappie schaap"..
Ja dat kan zeker.
En wappie achaap is gewoon de algemene term.
pi_201758125
1 op de 3 Nederlanders heeft grootouders die fout waren
  donderdag 14 oktober 2021 @ 22:16:18 #165
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201758159
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:14 schreef jjfrmgreece het volgende:
1 op de 3 Nederlanders heeft grootouders die fout waren
Stel dat dat klopt, wat zegt dat dan over de nazaten?

Juist: helemaal niks.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201758207
Wat ik mis is een discussieprogramma zoals bv het Lagerhuis, met voor- en tegenstanders, zowel deskundigen als burgers, over alle corona gerelateerde onderwerpen.

Voor mij part een thema avond zonder taboes.

Het is nu al anderhalf jaar alleen maar zenden en verketteren vanuit 1 richting.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 14 oktober 2021 @ 22:24:53 #167
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201758305
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:18 schreef Montagui het volgende:
Wat ik mis is een discussieprogramma zoals bv het Lagerhuis, met voor- en tegenstanders, zowel deskundigen als burgers, over alle corona gerelateerde onderwerpen.

Voor mij part een thema avond zonder taboes.

Het is nu al anderhalf jaar alleen maar zenden en verketteren vanuit 1 richting.
Uhh, nee. Dat is het allesbehalve.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201758393
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Stel dat dat klopt, wat zegt dat dan over de nazaten?
Dat het naziten zijn :')
  donderdag 14 oktober 2021 @ 22:34:33 #169
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201758416
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:32 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Dat het naziten zijn :')
:?
Ik heb een onwijs watten-snothoofd momenteel, dus wellicht mis ik ff wat?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201758429
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
:?
Ik heb een onwijs watten-snothoofd momenteel, dus wellicht mis ik ff wat?
Alleen een hele slechte woordgrap.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 22:36:14 #171
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201758435
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:35 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Alleen een hele slecht woordgrap.
Owh :@
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201758574
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 21:33 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee.
Waar moet je je zorgen over maken op het gebied van vaccinaties?
Alsof daf iets doet veranderen.

Wappie schaapjes zijn echt kansloos.
Waarom uberhaubt zorgen maken om Corona? Met mijn variabelen is de kans dat ik in het ziekenhuis beland lager dan 1%. Nou poeh poeh.

Als je je laat vaccineren is er bovendien ook een kleine kans op bijwerkingen dus zo lastig vind ik de keuze persoonlijk niet. Als ik ouder was geweest en mijn gezondheid te wensen over liet had ik het waarschijnlijk wel gedaan.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_201758620
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:49 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Waarom uberhaubt zorgen maken om Corona? Met mijn variabelen is de kans dat ik in het ziekenhuis beland lager dan 1%. Nou poeh poeh.

Als je je laat vaccineren is er bovendien ook een kleine kans op bijwerkingen dus zo lastig vind ik de keuze persoonlijk niet. Als ik ouder was geweest en mijn gezondheid te wensen over liet had ik het waarschijnlijk wel gedaan.
En als je de kans meetelt dat jij of een van je naasten niet-coronagerelateerde zorg nodig heeft en die niet kan krijgen omdat de IC's overvol liggen met coronapatiënten omdat meer Nederlanders denken zoals jij en zich niet laten vaccineren?
pi_201758822
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:52 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
En als je de kans meetelt dat jij of een van je naasten niet-coronagerelateerde zorg nodig heeft en die niet kan krijgen omdat de IC's overvol liggen met coronapatiënten omdat meer Nederlanders denken zoals jij en zich niet laten vaccineren?
Ja daar zit de crux. Ik ontken het belang van vaccineren ook niet, zeker voor ouderen en kwetsbaren.

Maar inmiddels zijn we die fase wel redelijk voorbij. Anders zou ik het nog wel overwegen denk ik. Maar nu zie ik eerlijk gezegd de toegevoegde waarde niet meer. Of we nou dadelijk 87% of 89% halen.

En dat je je niet vaccineerd betekend niet dat je bewust risico's neemt met de mensen/kwetsbaren in je omgeving he. Daar ben ik altijd zeer voorzichtig mee geweest.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_201759635
Waarom hebben zoveel mensen een Janssen vaccine gekregen. Pre-delta maar 66% efficacy tegen niet ernstig ziek worden in hun eigen trial. Bizar land
pi_201759643
Als je 99 procent vaccinatie behaald muteert delta gewoon tegen het vaccine denk logisch


stop met vaccineren, QR regels omdraaien voor gevaccineerden en ongevaccineerden als gezondheid belangrijk is.
pi_201759681
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 00:35 schreef jjfrmgreece het volgende:
Als je 99 procent vaccinatie behaald muteert delta gewoon tegen het vaccine denk logisch
Nee, zo werkt een virus niet.


quote:
stop met vaccineren, QR regels omdraaien voor gevaccineerden en ongevaccineerden als gezondheid belangrijk is.
Ongevaccineerden hebben geen bescherming tegen het virus, we hebben afgelopen 2 jaar gezien dat daar het gevolg van is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201759825
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 00:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, zo werkt een virus niet.
[..]
Ongevaccineerden hebben geen bescherming tegen het virus, we hebben afgelopen 2 jaar gezien dat daar het gevolg van is.
Jawel, delta heeft nog ruimte om te muteren om neutralisatie vanuit antilichamen minder effectief te maken, en in andere varianten zijn dezelfde mutaties ook gebeurt in het verleden. Alleen als we heel lucky zijn gebeurt het niet.
pi_201760042
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 01:54 schreef jjfrmgreece het volgende:

[..]
Jawel, delta heeft nog ruimte om te muteren om neutralisatie vanuit antilichamen minder effectief te maken, en in andere varianten zijn dezelfde mutaties ook gebeurt in het verleden. Alleen als we heel lucky zijn gebeurt het niet.
Nee, Delta heeft geen eigen wil om te bepalen hoe het muteert.
Muteren gaat door kopieerfoutjes, geheel willekeurig.
Als 99% van de bevolking is ingeënt is er minder ruimte voor het virus om te muteren.
Die mutaties moeten dan een variant opleveren die besmettelijker is dan Delta, en dan ook nog eens de bescherming tegen de spike eiwitten omzeilen.
Die kans is uiterst klein.
We hebben naast Delta ook Epsilon en nog wat varianten, maar die leggen het af tegen Delta en komen daardoor niet deze kant op.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201760098
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:49 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Waarom uberhaubt zorgen maken om Corona? Met mijn variabelen is de kans dat ik in het ziekenhuis beland lager dan 1%. Nou poeh poeh.

Als je je laat vaccineren is er bovendien ook een kleine kans op bijwerkingen dus zo lastig vind ik de keuze persoonlijk niet. Als ik ouder was geweest en mijn gezondheid te wensen over liet had ik het waarschijnlijk wel gedaan.
Omdat er zoiets als long covid bestaat.
pi_201760153
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:49 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Waarom uberhaubt zorgen maken om Corona? Met mijn variabelen is de kans dat ik in het ziekenhuis beland lager dan 1%. Nou poeh poeh.

Als je je laat vaccineren is er bovendien ook een kleine kans op bijwerkingen dus zo lastig vind ik de keuze persoonlijk niet. Als ik ouder was geweest en mijn gezondheid te wensen over liet had ik het waarschijnlijk wel gedaan.
Maar zou je ervoor kiezen om je te laten besmetten, zodat je bijdraagt aan de groepsimmuniteit, en je bovendien beter beschermd bent tegen toekomstige varianten dan als je de ziekte niet hebt gehad of niet gevaccineerd bent?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:43:45 #182
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_201760527
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:49 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Waarom uberhaubt zorgen maken om Corona? Met mijn variabelen is de kans dat ik in het ziekenhuis beland lager dan 1%. Nou poeh poeh.

Als je je laat vaccineren is er bovendien ook een kleine kans op bijwerkingen dus zo lastig vind ik de keuze persoonlijk niet. Als ik ouder was geweest en mijn gezondheid te wensen over liet had ik het waarschijnlijk wel gedaan.
Dit is een hele realistische insteek. Risico op de bijwerkingen is natuurlijk erg klein, maar dat is het risico op ziekenhuisopname met Covid ook. Als je jong bent met een gezond BMI en geen ander onderliggende aandoeningen, is dit kleiner dan 1%.

Maar sommige mensen geeft het een erg goed gevoel over zichzelf door zich te laten vaccineren. Ik sprak recent een vriend en die was ook helemaal lyrisch, die had er zelfs over dat hij twijfelde om voortaan ook de griepprik te halen ( :') ). Mensen lijken ineens te denken dat het lichaam niets meer kan en vaccinaties overal voor nodig zijn. En degenen die zich dan laten vaccineren, 'die snappen het'. Een beetje alsof het een soort sacrale opoffering is waarmee je bijdraagt aan de maatschappij.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:46:40 #183
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201760541
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 07:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar zou je ervoor kiezen om je te laten besmetten, zodat je bijdraagt aan de groepsimmuniteit, en je bovendien beter beschermd bent tegen toekomstige varianten dan als je de ziekte niet hebt gehad of niet gevaccineerd bent?
Maar dan wel natuurlijk je plaats op een IC opgeven aan een ander en dergelijke?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201760565
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 08:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is een hele realistische insteek. Risico op de bijwerkingen is natuurlijk erg klein, maar dat is het risico op ziekenhuisopname met Covid ook. Als je jong bent met een gezond BMI en geen ander onderliggende aandoeningen, is dit kleiner dan 1%.

Maar sommige mensen geeft het een erg goed gevoel over zichzelf door zich te laten vaccineren. Ik sprak recent een vriend en die was ook helemaal lyrisch, die had er zelfs over dat hij twijfelde om voortaan ook de griepprik te halen ( :') ). Mensen lijken ineens te denken dat het lichaam niets meer kan en vaccinaties overal voor nodig zijn. En degenen die zich dan laten vaccineren, 'die snappen het'. Een beetje alsof het een soort sacrale opoffering is waarmee je bijdraagt aan de maatschappij.
En nog iemand die doet alsof Long Covid niet bestaat.

20% van de besmette mensen heeft hier last van.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2021 08:51:54 ]
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:56:43 #185
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_201760607
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 08:50 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
En nog iemand die doet alsof Long Covid niet bestaat.

20% van de besmette mensen heeft hier last van.
Ik noem in mijn post Long Covid niet eens. Dus hoe je er dan precies bij denkt te komen dat ik doe alsof dit niet bestaat is mij een raadsel.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_201760931
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 08:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik noem in mijn post Long Covid niet eens. Dus hoe je er dan precies bij denkt te komen dat ik doe alsof dit niet bestaat is mij een raadsel.
Je hebt het alleen over het risico op ziekenhuisopname in je post. Alsof dat het enige gevaar is van een besmetting.

Gevaccineerden hebben een 50% lagere kans op long covid.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2021 09:30:04 ]
  Beste debater 2022 vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:28:05 #187
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201761539
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 08:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is een hele realistische insteek. Risico op de bijwerkingen is natuurlijk erg klein, maar dat is het risico op ziekenhuisopname met Covid ook. Als je jong bent met een gezond BMI en geen ander onderliggende aandoeningen, is dit kleiner dan 1%.

Maar sommige mensen geeft het een erg goed gevoel over zichzelf door zich te laten vaccineren. Ik sprak recent een vriend en die was ook helemaal lyrisch, die had er zelfs over dat hij twijfelde om voortaan ook de griepprik te halen ( :') ). Mensen lijken ineens te denken dat het lichaam niets meer kan en vaccinaties overal voor nodig zijn. En degenen die zich dan laten vaccineren, 'die snappen het'. Een beetje alsof het een soort sacrale opoffering is waarmee je bijdraagt aan de maatschappij.
Voor rituele opofferingen e.d. moet je meer bij de wappies en hun hersenspinsels zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:42:25 #188
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_201761684
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Voor rituele opofferingen e.d. moet je meer bij de wappies en hun hersenspinsels zijn.
Dat klopt, daar moet je inderdaad voor bij de 'wappies' zijn die heilig zweren bij alles wat de overheid en een handjevol geautoriseerde instituten en boodschappers in de MSM stellen. En ook al wisselt en narratief tig keren, men blijft er op religieuze wijze in geloven. Helaas valt die maat van mij enigszins binnen deze groep.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_201762442
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 08:46 schreef Megumi het volgende:

[..]
Maar dan wel natuurlijk je plaats op een IC opgeven aan een ander en dergelijke?
Oh, daar kunnen ze met een gerust hart voor tekenen, want ze gaan er toch wel van uit dat Covid voor hen heel mild verloopt...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201762447
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 06:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, Delta heeft geen eigen wil om te bepalen hoe het muteert.
Muteren gaat door kopieerfoutjes, geheel willekeurig.
Als 99% van de bevolking is ingeënt is er minder ruimte voor het virus om te muteren.
Die mutaties moeten dan een variant opleveren die besmettelijker is dan Delta, en dan ook nog eens de bescherming tegen de spike eiwitten omzeilen.
Die kans is uiterst klein.
We hebben naast Delta ook Epsilon en nog wat varianten, maar die leggen het af tegen Delta en komen daardoor niet deze kant op.
Er zijn al echt fucking veel delta sublineages (33) en individuele mutaties die terug te zien in andere varianten. De delta sublineage die vaccinatie weet te vermijden gaat succeeden. En die pressure is real gezien er alleen een bepaald soort mutaties Delta gaan versterken. Deltaplus kan bijv een soort monoclonale antibodies gewoon negeren.
  Beste debater 2022 vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:46:36 #191
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201762503
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat klopt, daar moet je inderdaad voor bij de 'wappies' zijn die heilig zweren bij alles wat de overheid en een handjevol geautoriseerde instituten en boodschappers in de MSM stellen. En ook al wisselt en narratief tig keren, men blijft er op religieuze wijze in geloven. Helaas valt die maat van mij enigszins binnen deze groep.
Ah, is dat het nieuwe riedeltje geworden: het is allemaal geautoriseerde MSM overheid spul.

BNW heeft je goed gedaan. :')

Als overigens iets al enkele tijd een vaststaand narratief is, is dat het verhaal van die steeds weer terugkerende zelfverklaarde 'vrijheidsstrijders' die een stoplicht al als een enorme intrusie op hun persoonlijke soevereiniteit ervaren en bij het minste geringste communisme en marxisme roepen en gemakshalve daar ook de 'overheid', ook in oerkapitalistische landen als de VS, UK en Nederland, toe rekenen. Vervelende is dat die groep thans ook besloten heeft batshit insane gereutel over kinder- en orgaanhandel, genocideplannen, enge vaccins, dubieuze pizzaboeren, satanistische elites en meer van dat oeuvre er aan toe te voegen om de wat instabielere geesten op de been te krijgen en voor hun karretje te spannen. Met als gevolg dat er al een paar mensen doodgeschoten zijn om 'de revolutie' een beetje op gang te brengen. Zie West Virginia, zie Trier.

Maar goed, als BNW'er weet je daar alles van natuurlijk.

[ Bericht 14% gewijzigd door EttovanBelgie op 15-10-2021 11:54:03 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201762532
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:40 schreef jjfrmgreece het volgende:

[..]
Er zijn al echt fucking veel delta sublineages (33) en individuele mutaties die terug te zien in andere varianten. De delta sublineage die vaccinatie weet te vermijden gaat succeeden.
Die loopt het risico daardoor minder besmettelijk te zijn en dus het af te leggen tegen varianten die besmettelijker zijn, die niet het vaccin kunnen omzeilen zonder die besmettelijkheid te verliezen.


quote:
En die pressure is real gezien er alleen een bepaald soort mutaties Delta gaan versterken. Deltaplus kan bijv een soort monoclonale antibodies gewoon negeren.
Een virus negeert niet.
Het is dood materiaal.

Dat Delta rustig door muteert is logisch. We horen alleen over de dominante lijnen, maar er ontstaan continu kopieerfoutjes.
Dre enige manier om dat in te dammen is door het aantal besmettingen omlaag te brengen. En daar helpt vaccinatie bij.

Delta zelf is ontstaan onder niet gevaccineerden en daardoor over de hele wereld verspreid, en zorgt nu voor problemen in landen met zero Covid beleid, die Wuhan welk konden uitbannen, maar Delta niet.
Die gaan nu ook als een malle vaccineren om te voorkomen dat ze tot in de eeuwigheid in lockdown zitten.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201762627
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die loopt het risico daardoor minder besmettelijk te zijn en dus het af te leggen tegen varianten die besmettelijker zijn, die niet het vaccin kunnen omzeilen zonder die besmettelijkheid te verliezen.
[..]
Een virus negeert niet.
Het is dood materiaal.

Dat Delta rustig door muteert is logisch. We horen alleen over de dominante lijnen, maar er ontstaan continu kopieerfoutjes.
Dre enige manier om dat in te dammen is door het aantal besmettingen omlaag te brengen. En daar helpt vaccinatie bij.

Delta zelf is ontstaan onder niet gevaccineerden en daardoor over de hele wereld verspreid, en zorgt nu voor problemen in landen met zero Covid beleid, die Wuhan welk konden uitbannen, maar Delta niet.
Die gaan nu ook als een malle vaccineren om te voorkomen dat ze tot in de eeuwigheid in lockdown zitten.
Tja dan blijft dat toch alsnog een tikkende tijd voor gevaccineerden, vooral bij waning immunity als infection enhancing antibodies meer worden (relatief gezien).

Overige vergis je je in Delta mutaties snelheid toz van andere varianten. Deze is op hol geslagen (ik denk persoonlijk door vaccinaties)
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:12:35 #194
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_201762794
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ah, is dat het nieuwe riedeltje geworden: het is allemaal geautoriseerde MSM overheid spul.

BNW heeft je goed gedaan. :')

Als overigens iets al enkele tijd een vaststaand narratief is, is dat het verhaal van die steeds weer terugkerende zelfverklaarde 'vrijheidsstrijders' die een stoplicht al als een enorme intrusie op hun persoonlijke soevereiniteit ervaren en bij het minste geringste communisme en marxisme roepen en gemakshalve daar ook de 'overheid', ook in oerkapitalistische landen als de VS, UK en Nederland, toe rekenen. Vervelende is dat die groep thans ook besloten heeft batshit insane gereutel over kinder- en orgaanhandel, genocideplannen, enge vaccins, dubieuze pizzaboeren, satanistische elites en meer van dat oeuvre er aan toe te voegen om de wat instabielere geesten op de been te krijgen en voor hun karretje te spannen. Met als gevolg dat er al een paar mensen doodgeschoten zijn om 'de revolutie' een beetje op gang te brengen. Zie West Virginia, zie Trier.

Maar goed, als BNW'er weet je daar alles van natuurlijk.
Je haalt een paar mooie stropoppen uit de kast. Nochtans zaken waar ik het niet over heb gehad. Er is ook nog een middenweg uiteraard tussen bepaalde uitersten. Gelukkig kan ik die prima vinden, iets dat over jou niet valt te zeggen. Jij valt ook binnen het groepje waar ik het eerder over had. Dit is dan natuurlijk ook de reden dat je, zoals wel vaker, zo gepikeerd op mijn post moet reageren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Beste debater 2022 vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:14:51 #195
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201762823
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je haalt een paar mooie stropoppen uit de kast. Nochtans zaken waar ik het niet over heb gehad. Er is ook nog een middenweg natuurlijk tussen bepaalde uitersten. Gelukkig kan ik die prima vinden, iets dat over jou niet valt te zeggen. Jij valt ook binnen het groepje waar ik het eerder over had. Dit is dan natuurlijk ook de reden dat je, zoals wel vaker, zo gepikeerd op mijn post reageert.
Je gaat het nu over middenwegen hebben? Na net gesteld te hebben dat via de overheid slechts 'geautoriseerde' bronnen naar buiten mogen komen, en dat het gros der natie dat voor zoete koek slikt en derhalve de ware wappies zijn? Om maar te zwijgen over je fixatie op Blauwen, Progressieven, Links-georiënteerden en heetgebakerde SJW'ers, waartoe men al heel snel behoort, kennelijk.

Vertel eens: door wie zijn die voor de MSM bedoelde 'bronnen' geautoriseerd, en met welk doel?

Dat we vast onze GPS kunnen inschakelen voor het vinden van de middenweg.

[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 15-10-2021 12:20:10 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201762837
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:57 schreef jjfrmgreece het volgende:

[..]
Tja dan blijft dat toch alsnog een tikkende tijd voor gevaccineerden, vooral bij waning immunity als infection enhancing antibodies meer worden (relatief gezien).

Overige vergis je je in Delta mutaties snelheid toz van andere varianten. Deze is op hol geslagen (ik denk persoonlijk door vaccinaties)
Ik denk persoonlijk door het maanlicht...

Een virus slaat niet op hol.

Een virus is heel simpel. Het is een soort zaadje dat in je lichaam zweeft totdat het een cel receptor tegen komt die hem vastpakt en naar binnen trekt.
Vervolgens valt dat zaadje uit elkaar en verschijnt de RNA die door de cel wordt opgepikt om eiwitten te produceren.

Dat is alles. Er zit geen machinerie in dat zaadje on te anticiperen op veranderde omstandigheden. Mutaties zijn foutjes die je eigen lichaamscel maakt tijdens het uitlezen van de mRNA.
Als zo'n foutje een beter zaadje oplevert zal die de overhand krijgen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201762975
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:49 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Waarom uberhaubt zorgen maken om Corona? Met mijn variabelen is de kans dat ik in het ziekenhuis beland lager dan 1%. Nou poeh poeh.

Als je je laat vaccineren is er bovendien ook een kleine kans op bijwerkingen dus zo lastig vind ik de keuze persoonlijk niet. Als ik ouder was geweest en mijn gezondheid te wensen over liet had ik het waarschijnlijk wel gedaan.
Omdat de kans dat jij last krijgt van Corona groter is dan een kans op problemen met een vaccin.
Ook iemand die jong en gezond is.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:31:33 #198
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_201763025
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je gaat het nu over middenwegen hebben? Na net gesteld te hebben dat via de overheid slechts 'geautoriseerde' bronnen naar buiten mogen komen, en dat het gros der natie dat voor zoete koek slikt en derhalve de ware wappies zijn?

Vertel eens: door wie zijn die voor de MSM bedoelde 'bronnen' geautoriseerd, en met welk doel?

Dat we vast onze GPS kunnen inschakelen voor het vinden van de middenweg.
Dat klopt. Ik denk namelijk dat het belangrijk is om kritisch naar alle bronnen en instanties te kijken. Ook al komt het van een overheid of uit de mainstream media. Dit zijn ook maar mensen, geen alleswetende orakels. 'Geautoriseerde instanties en boodschappers' is wat betreft ook simpelweg een ludieke benaming voor hoe bepaalde mensen deze instanties en informatieverstrekkers behandelen. Ik doe dat gelukkig niet. Wat je er verder van wil maken moet je natuurlijk zelf weten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Beste debater 2022 vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:38:23 #199
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201763119
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat klopt. Ik denk namelijk dat het belangrijk is om kritisch naar alle bronnen en instanties te kijken. Ook al komt het van een overheid of uit de mainstream media. Dit zijn ook maar mensen, geen alleswetende orakels. 'Geautoriseerde instanties en boodschappers' is wat betreft ook simpelweg een ludieke benaming voor hoe bepaalde mensen deze instanties en informatieverstrekkers behandelen. Ik doe dat gelukkig niet. Wat je er verder van wil maken moet je natuurlijk zelf weten.
Wat een zwaktebod
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201763224
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat klopt. Ik denk namelijk dat het belangrijk is om kritisch naar alle bronnen en instanties te kijken. Ook al komt het van een overheid of uit de mainstream media. Dit zijn ook maar mensen, geen alleswetende orakels. 'Geautoriseerde instanties en boodschappers' is wat betreft ook simpelweg een ludieke benaming voor hoe bepaalde mensen deze instanties en informatieverstrekkers behandelen. Ik doe dat gelukkig niet. Wat je er verder van wil maken moet je natuurlijk zelf weten.
Geautoriseerde instanties en boodschappers.
Dus bijvoorbeeld wel een viroloog raadplegen voor een deskundige mening, maar niet een dansleraar?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:57:36 #201
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_201763399
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Geautoriseerde instanties en boodschappers.
Dus bijvoorbeeld wel een viroloog raadplegen voor een deskundige mening, maar niet een dansleraar?
Een dansleraar?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_201763414
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 06:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, Delta heeft geen eigen wil om te bepalen hoe het muteert.
Muteren gaat door kopieerfoutjes, geheel willekeurig.
Als 99% van de bevolking is ingeënt is er minder ruimte voor het virus om te muteren.
Die mutaties moeten dan een variant opleveren die besmettelijker is dan Delta, en dan ook nog eens de bescherming tegen de spike eiwitten omzeilen.
Die kans is uiterst klein.
We hebben naast Delta ook Epsilon en nog wat varianten, maar die leggen het af tegen Delta en komen daardoor niet deze kant op.
Tering nu moet ik het uitleggen ook

- Vaccinaties hebben bijna alleen maar effectieve antibodies voor de spike envelope. De antibodies van de spike membrane worden bij booster shots bijna niet geboost. De N eiwit antibodies worden helemaal niet gemaakt

- Een virus muteert inderdaad willekeurig maar de mutaties die blijven zijn mutaties die de virus langer laten leven zonder de host te vermoorden

- Omdat gevaccineerden bijna alleen spike envelope antibodies hebben is er een push dat daar de mutaties gebeuren, om vaccinatie antibodies te vermijden. Het is bijna een wonder dat het Alpha vaccine ook voor Delta werkt.

- Delta is bijna de enige variant in omloop omdat het in principe de enige variant is die door vaccines niet goed aangepakt kan worden

- Delta blijft nu doormuteren en de mutaties die het virus helpen zullen uiteindelijk blijven.


Delta wat we nu hebben is niet dezelfde delta als die uit India kwam er zitten echt veel mutaties in sinds die tijd. Verwijdering die je ook in andere varianten zag. Fìn als je dit niet begrijpt Dont worry.
pi_201763715
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:58 schreef jjfrmgreece het volgende:

[..]
Tering nu moet ik het uitleggen ook

- Vaccinaties hebben bijna alleen maar effectieve antibodies voor de spike envelope. De antibodies van de spike membrane worden bij booster shots bijna niet geboost. De N eiwit antibodies worden helemaal niet gemaakt
Dus?


quote:
- Een virus muteert inderdaad willekeurig maar de mutaties die blijven zijn mutaties die de virus langer laten leven zonder de host te vermoorden
Het argument is altijd dat dit virus amper dodelijk is en voor de overgrote meerderheid niets meer dan een milde griep.
Dus die voorwaarde gaat niet echt op.
De voorwaarde dat het virus besmettelijker is wel.
Dat zag je met Delta VS Wuhan en alle andere Griekse alfabet varianten: Delta is niet minder dodelijk, maar wel veel besmettelijker, waardoor het de overhand heeft gekregen in Nederland.


quote:
- Omdat gevaccineerden bijna alleen spike envelope antibodies hebben is er een push dat daar de mutaties gebeuren, om vaccinatie antibodies te vermijden. Het is bijna een wonder dat het Alpha vaccine ook voor Delta werkt.
Nee, er is geen push.
Een variant die zich gemakkelijker verspreidt onder gevaccineerden dan Delta zal uiteraard de overhand krijgen.
Als die variant ook nog eens minder schadelijk is, dan is daarbij verder weinig aan de hand.
Maar zo'n variant is er nog steeds niet ontstaan.

En het is ook geen wonder dat het vaccin nog wel effectief is tegen alle varianten.
Het spike eiwit is cruciaal voor de binding met lichaamscellen. Dat beperkt het in het succes van nieuwe varianten..
Die moeten de immuniteit omzeilen en bovendien gemakkelijker binden aan cellen dan Delta.


quote:
- Delta is bijna de enige variant in omloop omdat het in principe de enige variant is die door vaccines niet goed aangepakt kan worden
Is onzin.
Hij is in omloop gekomen in gebieden met amper gevaccineerden en kreeg daar snel de overhand.

Hij is dominant omdat hij gewoon beter is in zichzelf verspreiden.


quote:
- Delta blijft nu doormuteren en de mutaties die het virus helpen zullen uiteindelijk blijven.
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat het vast staat dat er een variant komt die de overhand krijgt over Delta, dankzij vaccinatie.


quote:
Delta wat we nu hebben is niet dezelfde delta als die uit India kwam er zitten echt veel mutaties in sinds die tijd. Verwijdering die je ook in andere varianten zag. Fìn als je dit niet begrijpt Dont worry.
Ik heb het gevoel dat jij het niet begrijpt.

Uiteraard muteert het virus. Dat doet het al vanaf de eerste besmetting en zal nooit stoppen.
Maar dat gebeurt random en alleen als een nieuwe variant beter is in verspreiding kan die dominant worden.

Wat vaccineren betreft: wereldwijd is er geen sprake van 1 type vaccin.
We hebben zo'n 7 verschillende, en er zijn meer op komst.
Australië heeft bijvoorbeeld een die gebaseerd is op nanotechnologie in de testfase.
Deze is naar eigen zeggen veel beter in het maken van antilichamen tegen Delta en beter in het activeren van geheugencellen.
Verder kunnen de mRNA vaccins redelijk snel worden aangepast en hebben we ook vaccins die gebruik maken van dood coronavirus.

Er wordt gesteld dat vaccinatie het virus pusht om snel met een oplossing te komen. Hierdoor zou het sneller zijn gaan muteren.
Dat klopt niet.
Het virus kan niet actief anticiperen op zijn leefomgeving, alleen door toeval kan een mutatie ontstaan die succesvoller is in die omgeving.
En de kans daarop kun je verkleinen door het aantal mutaties, dus besmettingen, viral load en besmettingsduur, terug te brengen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:42:07 #204
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201765462
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, daar kunnen ze met een gerust hart voor tekenen, want ze gaan er toch wel van uit dat Covid voor hen heel mild verloopt...
Op zich zal het me een reet roesten met wat voor maatregelen de overheid nog gaat komen om domme mensen toch nog te motiveren een vaccin te nemen. :P Want ben tenslotte gevaccineerd. En als het echt code zwart gaat worden? Dan is het wellicht niet onlogisch dat wel of niet gevaccineerd zijn deel uit gaat maken van de triage? En eindelijk mensen met kanker en dergelijke voorrang krijgen als ze gevaccineerd zijn boven iemand die wel gevaccineerd had kunnen zijn. Of samenvattend bij een code zwart? Niet gevaccineerd als dat wel had gekund geen IC plaats en dergelijke? Met de 5.2 % uitzonderingen waarbij een vaccin dus niet werkt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Megumi op 15-10-2021 16:09:11 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201765800
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 13:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus?
[..]
Het argument is altijd dat dit virus amper dodelijk is en voor de overgrote meerderheid niets meer dan een milde griep.
Dus die voorwaarde gaat niet echt op.
De voorwaarde dat het virus besmettelijker is wel.
Dat zag je met Delta VS Wuhan en alle andere Griekse alfabet varianten: Delta is niet minder dodelijk, maar wel veel besmettelijker, waardoor het de overhand heeft gekregen in Nederland.
[..]
Nee, er is geen push.
Een variant die zich gemakkelijker verspreidt onder gevaccineerden dan Delta zal uiteraard de overhand krijgen.
Als die variant ook nog eens minder schadelijk is, dan is daarbij verder weinig aan de hand.
Maar zo'n variant is er nog steeds niet ontstaan.

En het is ook geen wonder dat het vaccin nog wel effectief is tegen alle varianten.
Het spike eiwit is cruciaal voor de binding met lichaamscellen. Dat beperkt het in het succes van nieuwe varianten..
Die moeten de immuniteit omzeilen en bovendien gemakkelijker binden aan cellen dan Delta.
[..]
Is onzin.
Hij is in omloop gekomen in gebieden met amper gevaccineerden en kreeg daar snel de overhand.

Hij is dominant omdat hij gewoon beter is in zichzelf verspreiden.
[..]
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat het vast staat dat er een variant komt die de overhand krijgt over Delta, dankzij vaccinatie.
[..]
Ik heb het gevoel dat jij het niet begrijpt.

Uiteraard muteert het virus. Dat doet het al vanaf de eerste besmetting en zal nooit stoppen.
Maar dat gebeurt random en alleen als een nieuwe variant beter is in verspreiding kan die dominant worden.

Wat vaccineren betreft: wereldwijd is er geen sprake van 1 type vaccin.
We hebben zo'n 7 verschillende, en er zijn meer op komst.
Australië heeft bijvoorbeeld een die gebaseerd is op nanotechnologie in de testfase.
Deze is naar eigen zeggen veel beter in het maken van antilichamen tegen Delta en beter in het activeren van geheugencellen.
Verder kunnen de mRNA vaccins redelijk snel worden aangepast en hebben we ook vaccins die gebruik maken van dood coronavirus.

Er wordt gesteld dat vaccinatie het virus pusht om snel met een oplossing te komen. Hierdoor zou het sneller zijn gaan muteren.
Dat klopt niet.
Het virus kan niet actief anticiperen op zijn leefomgeving, alleen door toeval kan een mutatie ontstaan die succesvoller is in die omgeving.
En de kans daarop kun je verkleinen door het aantal mutaties, dus besmettingen, viral load en besmettingsduur, terug te brengen.
Als je alleen al de peer reviewed medical publishings uit early 2020 over covid leest dan begrijp je het in ieder geval beter. Ik zie duidelijk dat je hier en daar wat nieuwsartikelen hebt gelezen en paar termen hebt gegoogled maar je begrijpt immunologische dingen helemaal niet. Ik ga verder deze discussie ook niet voeren gezien je de kennis niet hebt om de dingen die ik zeg in context te zien of überhaupt te begrijpen. Ik raad je oprecht aan om geen nieuwsartikelen te lezen maar alleen wetenschappelijke publicaties mbt Covid.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:14:05 #206
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201765853
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 16:10 schreef jjfrmgreece het volgende:

[..]
Als je alleen al de peer reviewed medical publishings uit early 2020 over covid leest dan begrijp je het in ieder geval beter. Ik zie duidelijk dat je hier en daar wat nieuwsartikelen hebt gelezen en paar termen hebt gegoogled maar je begrijpt immunologische dingen helemaal niet. Ik ga verder deze discussie ook niet voeren gezien je de kennis niet hebt om de dingen die ik zeg in context te zien of überhaupt te begrijpen. Ik raad je oprecht aan om geen nieuwsartikelen te lezen maar alleen wetenschappelijke publicaties mbt Covid.
Bron graag voor deze post? Post even wat van die van die peer reviewed medical publishings? Of om het in normaal Nederlands te posten collegiale controles waar binnen de medische wetenschap er een algemene consensus over is. Ik kom er zelf nog niet zo veel tegen? Wat covid aangaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Megumi op 15-10-2021 16:20:34 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201765922
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 16:10 schreef jjfrmgreece het volgende:

[..]
Als je alleen al de peer reviewed medical publishings uit early 2020 over covid leest dan begrijp je het in ieder geval beter. Ik zie duidelijk dat je hier en daar wat nieuwsartikelen hebt gelezen en paar termen hebt gegoogled maar je begrijpt immunologische dingen helemaal niet. Ik ga verder deze discussie ook niet voeren gezien je de kennis niet hebt om de dingen die ik zeg in context te zien of überhaupt te begrijpen. Ik raad je oprecht aan om geen nieuwsartikelen te lezen maar alleen wetenschappelijke publicaties mbt Covid.
Nadeel van zelf wetenschappelijke artikelen lezen is dat je vatbaar bent voor het Dunning-Kruger effect.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:22:10 #208
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201765946
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 16:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nadeel van zelf wetenschappelijke artikelen lezen is dat je vatbaar bent voor het Dunning-Kruger effect.
Of erger nog geen bron posten om echt een belangrijk punt te maken. :P Binnen de wetenschap samen met plagiaat dodelijk. Toegeven op een forum doe ik dat zelf ook wel eens. :P Maar dan is het wellicht minder belangrijk. :P Samenvattend is vaccineren een bewezen methode om ziektes te bestrijden. En dat is niet alleen met medische informatie te bewijzen.

De grootste ontdekkingen historisch gezien wat gezondheid aangaat? Riolering, schoon drink water, afval ophalen, antibiotica en vaccins. Dat heeft miljoenen mensen het leven gered. En daar ga ik geen bron voor posten. En ook geen last van hebben van een wellicht neurologische storing als het Dunning-Kruger effect. Maar mensen op basis van een pseudowetenschap als de psychologie veroordelen is denk ik geen sterk argument? Zeker omdat Sigmund Freud wellicht ook wel wat raar was? :P Een cocaïne gebruiker die het wellicht wat seks aangaat het met zijn eigen zusters deed enz?

[ Bericht 8% gewijzigd door Megumi op 15-10-2021 17:13:11 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201797046
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 16:14 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Jij bent degene die aannames doet. Ik zeg dat wappies zich zorgen maken, ik zeg nergens dat je een wappie moet zijn om je zorgen te maken.

Daarbij denk ik helemaal niet dat iedereen die zich heeft laten vaccineren links is. Waar haal je dat nou weer vandaan? Ik denk wel dat er onder de relatief kleine groep die hard pro-vaxxers die haat verspreiden, dat daar relatief veel communistjes bij zitten.
Helaas zijn het toch vooral FvD stemmers, dus rechts, die een vaccin weigeren en complottheorieën verspreiden. Dat verzin ik niet. Iedereen met ogen kan dat op Internet zien.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  maandag 18 oktober 2021 @ 07:53:05 #210
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201802945
En ja hoor, de eerste gevallen van mensen waarvan behandelingen zijn uitgesteld of verplaatst dankzij in dit geval hoogstwaarschijnlijk christelijke wappies zijn er alweer. Het Isala Ziekenhuis in Zwolle.

Je moet het maar willen, nutteloos lijden en wellicht doden op je geweten hebben omdat je denkt slimmer en beter geïnformeerd te zijn dan deskundigen en egoïsme. Ik had het als ziekenhuisdirecteur wel geweten. Niet gevaccineerd? Helaas we hebben nu geen plaats voor u, zoek vooral verder.
pi_201802963
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 16:10 schreef jjfrmgreece het volgende:

[..]
Als je alleen al de peer reviewed medical publishings uit early 2020 over covid leest dan begrijp je het in ieder geval beter. Ik zie duidelijk dat je hier en daar wat nieuwsartikelen hebt gelezen en paar termen hebt gegoogled maar je begrijpt immunologische dingen helemaal niet. Ik ga verder deze discussie ook niet voeren gezien je de kennis niet hebt om de dingen die ik zeg in context te zien of überhaupt te begrijpen. Ik raad je oprecht aan om geen nieuwsartikelen te lezen maar alleen wetenschappelijke publicaties mbt Covid.
Bron graag en wat links naar die artikelen van je.
pi_201802965
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 07:53 schreef mcmlxiv het volgende:
En ja hoor, de eerste gevallen van mensen waarvan behandelingen zijn uitgesteld of verplaatst dankzij in dit geval hoogstwaarschijnlijk christelijke wappies zijn er alweer. Het Isala Ziekenhuis in Zwolle.

Je moet het maar willen, nutteloos lijden en wellicht doden op je geweten hebben omdat je denkt slimmer en beter geïnformeerd te zijn dan deskundigen en egoïsme. Ik had het als ziekenhuisdirecteur wel geweten. Niet gevaccineerd? Helaas we hebben nu geen plaats voor u, zoek vooral verder.
Het lullige is dat we in Zwolle zelf nauwelijks zieken hebben, mede door de hoge vaccinatiegraad. Maar dat we doordat we omsingeld zijn door de bible-belt nu geen plek meer hebben.
pi_201803011
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een dansleraar?
Ik reageer even, die Baudet weet wel waar hij mee bezig is zijn achtergrond is irrevant, geld verdienen van mensen welke makkelijk beïnvloedbaar zijn, een stukje fysiologie toepassen.

Die kerel heeft niet voor niets al een lap grond gekocht in spanje van het geld van de sponsoren (uit de stichting getrokken) als straks alles rond is vertrekt hij gewoon met de staart tussen de benen en zit deze groep keihard uit te lachen vanuit zijn huis in Spanje.

Opzich is die kerel niet dom en weet heel goed waar hij mee bezig is.
  Beste debater 2022 maandag 18 oktober 2021 @ 18:41:57 #214
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201808991
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een dansleraar?
Ja, een dansleraar... Wappies zijn al snel fan van types die geen enkel verstand van zaken hebben maar vooral een grote bek (zie ook Trump, maar dat hoef ik jou niet uit te leggen); wat heet, verstand van zaken hebben is suspect in de BNW-hoek.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 oktober 2021 @ 18:48:10 #215
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201809040
quote:
7s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:41 schreef trotse_wappie het volgende:
Domme schapen hebben nog steeds niet door dat er ook voor hun vrijheid wordt opgekomen door de 'wappies'.
De wappies zijn de directe oorzaak van alle onzin die we nu nog hebben. Zij overspoelen de ICs.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 oktober 2021 @ 18:51:37 #216
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201809070
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 07:53 schreef mcmlxiv het volgende:
En ja hoor, de eerste gevallen van mensen waarvan behandelingen zijn uitgesteld of verplaatst dankzij in dit geval hoogstwaarschijnlijk christelijke wappies zijn er alweer. Het Isala Ziekenhuis in Zwolle.

Je moet het maar willen, nutteloos lijden en wellicht doden op je geweten hebben omdat je denkt slimmer en beter geïnformeerd te zijn dan deskundigen en egoïsme. Ik had het als ziekenhuisdirecteur wel geweten. Niet gevaccineerd? Helaas we hebben nu geen plaats voor u, zoek vooral verder.
quote:
,,Van de 25 patiënten is vijftig procent afkomstig uit Staphorst.’’

De vaccinatiegraad in de gemeente is fors lager dan in de rest van het land. 52 Procent van alle mensen boven de 12 jaar oud is er volledig gevaccineerd, terwijl het landelijk gaat om 81 procent. Een grote groep mensen uit Staphorst wil geen vaccin tegen corona vanwege religieuze overtuigingen.
Tering... zo'n klein kutdorp en dan brandhaard van heel Nederland :N

Religie maakt meer stuk dan je lief is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201810070
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 18:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]
[..]
Tering... zo'n klein kutdorp en dan brandhaard van heel Nederland :N

Religie maakt meer stuk dan je lief is.
Ach, God waakt over hen :Y
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201810101
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 18:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, een dansleraar... Wappies zijn al snel fan van types die geen enkel verstand van zaken hebben maar vooral een grote bek (zie ook Trump, maar dat hoef ik jou niet uit te leggen); wat heet, verstand van zaken hebben is suspect in de BNW-hoek.
Maar om een of andere reden willen ze Engel niet meer kennen :P
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator maandag 18 oktober 2021 @ 20:30:07 #219
236264 crew  capricia
pi_201810674
Kan ook zonder persoonlijke aanvallen op elkaar.
Definitely not CIA
pi_201813725
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 16:10 schreef jjfrmgreece het volgende:

[..]
Als je alleen al de peer reviewed medical publishings uit early 2020 over covid leest dan begrijp je het in ieder geval beter. Ik zie duidelijk dat je hier en daar wat nieuwsartikelen hebt gelezen en paar termen hebt gegoogled maar je begrijpt immunologische dingen helemaal niet. Ik ga verder deze discussie ook niet voeren gezien je de kennis niet hebt om de dingen die ik zeg in context te zien of überhaupt te begrijpen. Ik raad je oprecht aan om geen nieuwsartikelen te lezen maar alleen wetenschappelijke publicaties mbt Covid.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 16:14 schreef Megumi het volgende:

[..]
Bron graag voor deze post? Post even wat van die van die peer reviewed medical publishings? Of om het in normaal Nederlands te posten collegiale controles waar binnen de medische wetenschap er een algemene consensus over is. Ik kom er zelf nog niet zo veel tegen? Wat covid aangaat.
quote:
4s.gif Op maandag 18 oktober 2021 07:57 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Bron graag en wat links naar die artikelen van je.
Gek genoeg komen er maar geen bronnen van jouw kant.

Ik weet genoeg.
pi_201813736
Wappies zorgen voor medische apartheid. Zij houden de IC's bezet, zodat mensen met ander lijden niet geholpen kunnen worden.
pi_201814769
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:35 schreef babylon het volgende:
Wappies zorgen voor medische apartheid. Zij houden de IC's bezet, zodat mensen met ander lijden niet geholpen kunnen worden.
Maar daar maken ze zich wel zorgen over...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201815598
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:33 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
[..]
[..]
Gek genoeg komen er maar geen bronnen van jouw kant.

Ik weet genoeg.
Kan je niet lezen ik zeg toch dat ik niet iemand medische publicaties (100en) van 2 jaar lang ga sturen en dan ga je het nog vragen en klagen als een baby alsof je zelf niet kan googlen

Either way…

https://www.journalofinfection.com/article/S0163-4453(21)00392-3/fulltext

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7685956/#!po=2.29358 (scroll naar fig.1)

https://www.ncbi.nlm.nih.(...)7759/figure/undfig1/ geen N protein antibodies in beschikbare vaccinaties ineens covid in je hersenen lol?

https://www.medrxiv.org/c(...).21255913v1.full.pdf

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2021.09.01.458647v1.full Leaky vaccine mutation pressure

“As of August 2021, the CDC identifies 11 amino acid mutations in the Spike protein of the Delta variant”

quote:
Het spike eiwit is cruciaal voor de binding met lichaamscellen. Dat beperkt het in het succes van nieuwe varianten..
handig als je het virus niet steriliseert en de spike laat veranderen in compleet iets anders zodat het vaccin minder effectief wordt en misschien ooit zelfs gevaarlijk omdat als het niet goed neutraliseert de wegen opent voor snellere infectie (zou de similar viral load kunnen verklaren)

https://www.cell.com/cell/pdf/S0092-8674%2821%2900662-0.pdf

Hier is nog een uitleg alhoewel die Belg soms extreem dubieuze logica uitkraamt komt het wel overeen met wat er nu speelt, wat Robert Malone in deze video zegt is zo ver ik weet 100% waarheid.



De rest kan je zelf geworden Googlen, “similar viral load vaccinate unvaccinated”

[ Bericht 2% gewijzigd door jjfrmgreece op 19-10-2021 11:23:35 ]
pi_201815873
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:58 schreef jjfrmgreece het volgende:

[..]
Tering nu moet ik het uitleggen ook

- Vaccinaties hebben bijna alleen maar effectieve antibodies voor de spike envelope. De antibodies van de spike membrane worden bij booster shots bijna niet geboost. De N eiwit antibodies worden helemaal niet gemaakt

- Een virus muteert inderdaad willekeurig maar de mutaties die blijven zijn mutaties die de virus langer laten leven zonder de host te vermoorden

- Omdat gevaccineerden bijna alleen spike envelope antibodies hebben is er een push dat daar de mutaties gebeuren, om vaccinatie antibodies te vermijden. Het is bijna een wonder dat het Alpha vaccine ook voor Delta werkt.

- Delta is bijna de enige variant in omloop omdat het in principe de enige variant is die door vaccines niet goed aangepakt kan worden

- Delta blijft nu doormuteren en de mutaties die het virus helpen zullen uiteindelijk blijven.


Delta wat we nu hebben is niet dezelfde delta als die uit India kwam er zitten echt veel mutaties in sinds die tijd. Verwijdering die je ook in andere varianten zag. Fìn als je dit niet begrijpt Dont worry.
Dus er zijn ook verschillende delta versies? Geloof je het zelf nog?
pi_201815923
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 07:53 schreef mcmlxiv het volgende:
En ja hoor, de eerste gevallen van mensen waarvan behandelingen zijn uitgesteld of verplaatst dankzij in dit geval hoogstwaarschijnlijk christelijke wappies zijn er alweer. Het Isala Ziekenhuis in Zwolle.

Je moet het maar willen, nutteloos lijden en wellicht doden op je geweten hebben omdat je denkt slimmer en beter geïnformeerd te zijn dan deskundigen en egoïsme. Ik had het als ziekenhuisdirecteur wel geweten. Niet gevaccineerd? Helaas we hebben nu geen plaats voor u, zoek vooral verder.
Mensen zoals jij zullen de deksel uiteindelijk op eigen neus krijgen. Er is vast iets waar de directeur jou op kan weigeren, binnekort is dat mogelijk. Dankzij jou medewerking.
pi_201816028
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:33 schreef HansCojona het volgende:

[..]
Dus er zijn ook verschillende delta versies? Geloof je het zelf nog?
Delta in Amerika heeft 13 specifieke mutaties lol

(Bron: https://www.news-medical.(...)-other-variants.aspx )

[ Bericht 19% gewijzigd door jjfrmgreece op 19-10-2021 12:00:34 ]
pi_201816047
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:44 schreef jjfrmgreece het volgende:

[..]
Delta in Amerika heeft 13 specifieke mutaties lol
Dan is vaccineren dus geheel kansloos. Bedankt.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:22:21 #228
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201816503
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:36 schreef HansCojona het volgende:

[..]
Mensen zoals jij zullen de deksel uiteindelijk op eigen neus krijgen. Er is vast iets waar de directeur jou op kan weigeren, binnekort is dat mogelijk. Dankzij jou medewerking.
Maar gelukkig geldt dat dan ook voor jou. Dus das alleen maar winst.
pi_201820627
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:22 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Maar gelukkig geldt dat dan ook voor jou. Dus das alleen maar winst.
Wederom reageer je met agressie. Je ziet het niet.
pi_201821357
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 19:00 schreef HansCojona het volgende:

[..]
Wederom reageer je met agressie. Je ziet het niet.
Agressie lokt agressie uit
Steek dus je hand in eigen boezem.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201821382
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:45 schreef HansCojona het volgende:

[..]
Dan is vaccineren dus geheel kansloos. Bedankt.
Nee, mutaties klinken eng, maar het virus muteert al vanaf dag 1.
Waar het om gaat is de effectiviteit van de vaccins op de varianten.
En die is voldoende.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201821495
Wappies. :')
pi_201821508
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:33 schreef HansCojona het volgende:

[..]
Dus er zijn ook verschillende delta versies? Geloof je het zelf nog?
Dat is er ook.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:27:54 #234
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201870560
Zo buurman wappie (christelijk) ligt met Corona in het ziekenhuis. Zo dom….
pi_201871020
Leeftijd? BMI? Onderliggende aandoeningen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:29:31 #236
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201871129
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:18 schreef HowardRoark het volgende:
Leeftijd? BMI? Onderliggende aandoeningen?
Onderliggende aandoening: Geen vaccin.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_201871158
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:29 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Onderliggende aandoening: Geen vaccin.
Poeh, gevat hoor, maar dit telt helaas niet als onderliggende aandoening.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_201871440
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Poeh, gevat hoor, maar dit telt helaas niet als onderliggende aandoening.
Domheid? Eigenwijs?
pi_201871465
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:45 schreef HansCojona het volgende:

[..]
Dan is vaccineren dus geheel kansloos. Bedankt.
Waarom? Tot nu toe werkt het vaccin ook goed tegen delta. Wel minder effectief dat tegen de klassieke wuhan variant.
pi_201871680
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 19:57 schreef Velgje het volgende:
Wappies. :')
Hoi schaapje.
pi_201871719
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:32 schreef Nober het volgende:

[..]
Hoi schaapje.
Ondertussen wel als een schaapje criminelen zoals Engel volgen. Haha
pi_201871789
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:28 schreef Fok-it het volgende:
Het probleem is dat wappies zich niet uiten als bange mensen maar als haatvolle mensen
Ironisch gezien de geposte quote in de OP.

Maar goed pro-vaxxers krijgen zichzelf moeilijk overtuigd waarom ze zich hebben laten vaccineren laat staan anderen dus verleggen ze het probleem a la het kabinet graag bij anderen.
pi_201871826
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:36 schreef Velgje het volgende:

[..]
Ondertussen wel als een schaapje criminelen zoals Engel volgen. Haha
Engel een crimineel?
pi_201871987
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:36 schreef Velgje het volgende:

[..]
Ondertussen wel als een schaapje criminelen zoals Engel volgen. Haha
Jij bent stom, nee jij bent stom! :')
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')