abonnement Unibet Coolblue
pi_201669413
Beste mensen,

Ik had een pakket verstuurd via Post NL. Vervolgens stuurt Post NL een bericht dat het adres niet bestaat ( wat niet klopt) en dat het pakket retour komt. Pakket is natuurlijk verdwenen en nergens te vinden.

Vervolgens doet Post NL een onderzoek met uiteindelijk een bericht :” we hebben niks gevonden dus we sluiten het onderzoek”.

Overduidelijk ligt de schuld bij Post NL en niet bij de verzender of ontvanger. Mijn vraag is, heeft het zin om aangifte van diefstal te doen?

Post NL kennende geven ze geen schadevergoeding als je het onverzekerd opstuurt, maar dit is wel heel erg slordig. Ik begrijp dat paketten kwijt kunnen raken maar nu is het echt door zij zelf.
pi_201669424
ik deed een keer aangifte, ging zelfs zo ver om tot een snelrecht te komen... kreeg verzendkosten terug
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201669441
quote:
10s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:40 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
ik deed een keer aangifte, ging zelfs zo ver om tot een snelrecht te komen... kreeg verzendkosten terug
Verzendkosten hebben ze wel retour gestuurd, maarja de inhoud van het pakket is wel wat meer en het was ook echt een hele grote doos die opvallend is.
pi_201669456
Diefstal? Het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen lijkt me te ontbreken.

Ik denk dat ze in het geval van een onverzekerde zending wellicht wel bereid zijn de verzendkosten te vergoeden als je naar de geschillencommissie stapt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201669463
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:43 schreef baskick het volgende:
Diefstal? Het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen lijkt me te ontbreken.

Ik denk dat ze in het geval van een onverzekerde zending wellicht wel bereid zijn de verzendkosten te vergoeden als je naar de geschillencommissie stapt.
Ik vermoed dat de bezorger er mee vandoor is gegaan.
pi_201669466
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:42 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]
Verzendkosten hebben ze wel retour gestuurd, maarja de inhoud van het pakket is wel wat meer
Dan had je moeten verzekeren

quote:
en het was ook echt een hele grote doos die opvallend is.
Ok. Maar irrelevant.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 7 oktober 2021 @ 12:58:02 #7
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_201669600
Nee, dat heeft geen zin.
pi_201669603
Wat is de waarde?
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_201670363
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:58 schreef Filosoofert het volgende:
Wat is de waarde?
60 euro
pi_201670371
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:44 schreef baskick het volgende:

[..]
Dan had je moeten verzekeren
[..]
Ok. Maar irrelevant.
Verzekeren doe ik alleen bij echt waardevolle spullen
  donderdag 7 oktober 2021 @ 14:30:43 #11
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_201670402
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:28 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]
Verzekeren doe ik alleen bij echt waardevolle spullen
Dan kom nog een keer om advies vragen als er iets echt waardevols kwijt is dat je wel verzekerd had.
pi_201670497
quote:
14s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:30 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Dan kom nog een keer om advies vragen als er iets echt waardevols kwijt is dat je wel verzekerd had.
Waardevol of niet. De manier hoe Post Nl met zulke dingen omgaat is niet oké.
pi_201670546
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:28 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]
Verzekeren doe ik alleen bij echt waardevolle spullen
Klopt. En doe je dat niet, dan accepteer je kennelijk dat er geen dekking is als er iets misgaat.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201670563
quote:
10s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:40 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
ik deed een keer aangifte, ging zelfs zo ver om tot een snelrecht te komen... kreeg verzendkosten terug
Dat was alles? Snelrecht is iets meer dan verzendkosten?
pi_201670570
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:41 schreef baskick het volgende:

[..]
Klopt. En doe je dat niet, dan accepteer je kennelijk dat er geen dekking is als er iets misgaat.
Ja als hij zoek is geraakt wel. Nu heeft de bezorger gewoon ingetoetst dat het adres niet bestaat, wat nogal vreemd is.
pi_201670574
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:41 schreef baskick het volgende:

[..]
Klopt. En doe je dat niet, dan accepteer je kennelijk dat er geen dekking is als er iets misgaat.
Het is heel gek dat je het moet verzekeren en anders heb je pech. Daarnaast vaak genoeg gelezen dat verzekerd verzenden zinloos is omdat ze hoe dan ook toch niet uitkeren?
pi_201670579
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:45 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]
Ja als hij zoek is geraakt wel. Nu heeft de bezorger gewoon ingetoetst dat het adres niet bestaat, wat nogal vreemd is.
Heb je de ontvanger eigenlijk gevraagd of ie het heeft ontvangen los nog van de melding dat de adres onjuist is?
pi_201670581
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:39 schreef Mirandaforyou het volgende:
Beste mensen,

Ik had een pakket verstuurd via Post NL. Vervolgens stuurt Post NL een bericht dat het adres niet bestaat ( wat niet klopt) en dat het pakket retour komt. Pakket is natuurlijk verdwenen en nergens te vinden.

Vervolgens doet Post NL een onderzoek met uiteindelijk een bericht :” we hebben niks gevonden dus we sluiten het onderzoek”.

Overduidelijk ligt de schuld bij Post NL en niet bij de verzender of ontvanger. Mijn vraag is, heeft het zin om aangifte van diefstal te doen?

Post NL kennende geven ze geen schadevergoeding als je het onverzekerd opstuurt, maar dit is wel heel erg slordig. Ik begrijp dat paketten kwijt kunnen raken maar nu is het echt door zij zelf.
Je schrijft zelf dat het pakket retour komt.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 14:49:53 #19
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201670605
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:46 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Je schrijft zelf dat het pakket retour komt.
Alleen denk ik dat PostNL niet weet waarheen het retour moet.
pi_201670631
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:46 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Heb je de ontvanger eigenlijk gevraagd of ie het heeft ontvangen los nog van de melding dat de adres onjuist is?
De ontvanger heeft niks gehad en in de track en trace stond dat het pakket retour komt.
pi_201670636
quote:
2s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:49 schreef Gunner het volgende:

[..]
Alleen denk ik dat PostNL niet weet waarheen het retour moet.
Het retouradres stond op de doos en in de doos.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 14:55:09 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201670643
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:53 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]
De ontvanger heeft niks gehad en in de track en trace stond dat het pakket retour komt.
En hoe lang is dat geleden?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 14:55:43 #23
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_201670649
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:37 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]
Waardevol of niet. De manier hoe Post Nl met zulke dingen omgaat is niet oké.
Ja, jammer voor je, maar deze regels zijn niet nieuw he. Had je dus gewoon kunnen weten dat het zo werkt.
pi_201670666
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:45 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Het is heel gek dat je het moet verzekeren en anders heb je pech. Daarnaast vaak genoeg gelezen dat verzekerd verzenden zinloos is omdat ze hoe dan ook toch niet uitkeren?
Ja had laatst een bestelling gedaan van 1200 euro (aangetekende verzending). Vervolgens kreeg ik uit het niets een mail dat de bestelling bezorgd was met mijn “handtekening”. Ik had helemaal niks ontvangen en op de camerabeelden bij het bedrijf was er ook geen Post NL medewerker te zien op het tijdstip van “ontvangst”. Vervolgens moest ik aangifte doen en duurt het weer allemaal voordat ik mijn geld terug heb ( als dat uberhaupt gebeurt ) :')
pi_201670670
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En hoe lang is dat geleden?
2 maanden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')