abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 6 oktober 2021 @ 21:12:00 #1
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201664016



Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 21:14:23 #2
8369 speknek
Another day another slay
pi_201664049
quote:
85s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:42 schreef Vallon het volgende: ik ga er vanuit dat je dingen wil simpliceren maar wat je zegt is echt onjuist. 1) het vaccin voor mazelen naast compleet ander virus, is en werkt fundamenteel anders dan dat voor SARS-Cov-2
Zo fundamenteel anders werken vaccins nooit. Je lichaam krijgt een stukje van het virus te verwerken en maakt daar antistoffen op, dit traint weer de geheugencellen. Niet fundamenteel anders tussen coronavaccin of mazelenvaccin.
quote:
2) Juist mensen met een traag werkend immuunsysteem, noem het zwak of overactief met wat anders te bestrijden, hebben risico op gevolgen.
Dat zeg ik.
quote:
3) Het vaccin voorkomt geen transmissie en is in die zin, niet beschermend voor mensen die kwetsbaar zijn.
Dat doet het wel en dat is je al heel vaak uitgelegd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator woensdag 6 oktober 2021 @ 21:25:24 #3
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201664257
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Maar dat suggereert ook dat het tijdelijk is. Er zijn wel meer medicijnen waarbij je rekening met andere dingen moet houden. Genoeg antibiotica waarbij je met alcohol moet stoppen anders heb je goede kans op leverschade bijv.
En voor mannen en post-natale vrouwen maakt het mogelijk(?) niet uit.

Maar als het de hospitalisatie bij risicogroepen (waaronder het getest is) met 50% verkleind, en mogelijk bij andere groepen ook, of meer, dan zou dat geweldig zijn (en in de groep met gewone behandeling waren er ook 8 doden, in de groep met het medicijn 0). Als je als risicogroep positief test, dan 5 dagen lang 2x per dag een pilletje thuis en je hebt 2x zo weinig kans om in het ziekenhuis te komen. Behoor je niet tot de risicogroep en je test positief dan even in de gaten houden, krijg je symptomen, neem je de pillen. Dat zou een flinke verlichting voor de zorg zijn. Zelfs als een huisarts geconsulteerd moet worden om de afweging te maken of het een goede keuze is om de medicijnen te nemen en uit te schrijven.
Dat zou zeker geweldig zijn, mits er goed in kaart is gebracht wat de bijwerkingen kunnen zijn. Als dit medicijn ervoor zorgt dat de replicatie verstoord wordt kan het er (bijvoorbeeld, theoretisch) ook voor zorgen dat er nieuwe varianten van het virus komen. Het punt is vooral dat het eerder is geprobeerd met dit werkzame bestandsdeel. Daar is toen mee gestopt. Ik hoop gewoon dat dit echt goed onderzocht wordt en niet emergency approval krijgt en "we zien het wel" (zeker in de VS). Ik heb wat dat betreft meer vertrouwen in de EMA dan in de FDA.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201664347
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:50 schreef ipa84 het volgende:

@:Mammietje
Ik heb die organisatie nog even opgezocht die er achter zit en het is niet de NHS. Het is een liefdadigheidsorganisatie die dit op de kaart wilt zetten en aanbieden voor wie het wilt.
https://www.c-r-y.org.uk/
Plus het twitter account van de dokter die eraan meewerkt.
https://twitter.com/drstevenjcox
Dus zoals je ziet is het gewoon onzin wat Za weer is aan het verkondigen is hetzelfde als eerdere over een mortuarium in Londen. Dus we wachten maar weer op zijn volgende heksenjacht. (wel jammer dat die het woord charity niet kan vertalen).
Goed dat je dit even corrigeert, het was namelijk jij die schreef dat het een bevolkingsonderzoek betrof, niet ik:

quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:55 schreef ipa84 het volgende:

Dit is gewoon een bevolkingsonderzoek om hartproblemen eerdere te vinden en beter te behandelen.
pi_201664370
XL-coronateststraat sluit na drie weken, heeft minstens 600.000 euro gekost
Marten Nauta


https://www.rtvnoord.nl/n(...)s-600000-euro-gekost

(lol)
pi_201664416
quote:
14s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:30 schreef Za het volgende:

[..]
Goed dat je dit even corrigeert, het was namelijk jij die schreef dat het een bevolkingsonderzoek betrof, niet ik:
[..]

Maar het is ook niet wat jij schreef.
pi_201664504
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:33 schreef ipa84 het volgende:

Maar het is ook niet wat jij schreef.
Ik heb de letterlijke quote van CRY geplaatst, de naam van de organisatie eronder, de woordvoerder is in beeld in de video etc.

Ik heb eveneens gezegd dat ik het niet vreemd vond, de timing is het enige opmerkelijke, maar begrijpelijk gezien er heden meer jongeren met ongediagnosticeerde myocarditis zullen rondlopen dan voorheen.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 21:42:23 #8
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201664582
Leuke TT

quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is helemaal niet waar. De overheid weegt de statistische kansen af tegen de voorziene kosten en baten van de diverse eventuele maatregelen. Nergens staat er "We doen dit anders gaat u zeker dood".
De overheid heeft hier verschillende rollen die niet perse nuttig zijn voor het individu.

Inzake planning heb je gelijk dat de overheid feitelijk kijkt naar de kosten/uitvoeringsgevolgen maar die niet leidend mag/kan/zijn/worden in de discussie.
Tot op heden zie ik geen communicatie die zegt dat de zorgkosten anders te hoog zijn, want dan zouden we een normale getaldiscussie hebben. Nee, de discussie die de overheid gebruik is - ik versimpel - vaccineer uzelf anders krijgen u of uw naasten dodelijk/leed te verwerken.

De wetenschap zal zelf geen verkeerde feiten weergeven, wel dat ze vervolgens onjuist worden uitgelegd door charlatans die het als argument tot beleid toepassen. Bijkomend probleem is dat er heel veel wetenschap mogelijk is en zelfs nog meer, die incompleet en op zijn minst onvolledig is.

Zoiets als "kokend water is levensgevaarlijk", wat echter niet betekent dat dit 100°C is omdat water ook prima bij 10°C kan koken. Het wordt dan wetenschap die dan specifiek (als doel) en selectief (als argument) wordt toegepast.
Net als men doet/deed bij Corona dat het levensgevaarlijk zou zijn, wat met opgedane ervaring van nu, voor het gros van mensen uiterst betrekkelijk is en zeker niet het predicaat Pandemie zou verdienen dat hier voortdurend als argument (vooral semantisch) wordt gebruikt.
Precies met hoe men Covid19 vaccins als uiterst effectief promoot zonder echt duidelijk te maken wat het echt inhoudelijk (waarom en tot wat precies) voor iemand als resultaat heeft.

De overheid laat zich gewillig door wetenschap sturen (want pandemie & vaccins) en in de luren leggen door die inhoudelijke opvolgingsvragen niet te (willen) stellen. Ondertussen wel het beleid daarop uit te voeren als aangegeven door (weer andere) wetenschappers en hunner (media)experts.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201664607
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:25 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat zou zeker geweldig zijn, mits er goed in kaart is gebracht wat de bijwerkingen kunnen zijn. Als dit medicijn ervoor zorgt dat de replicatie verstoord wordt kan het er (bijvoorbeeld, theoretisch) ook voor zorgen dat er nieuwe varianten van het virus komen. Het punt is vooral dat het eerder is geprobeerd met dit werkzame bestandsdeel. Daar is toen mee gestopt. Ik hoop gewoon dat dit echt goed onderzocht wordt en niet emergency approval krijgt en "we zien het wel" (zeker in de VS). Ik heb wat dat betreft meer vertrouwen in de EMA dan in de FDA.
Jep, dat is het nadeel vaak bij medicijnen, je kunt niet dergelijk grote trials als met vaccins. Vaccin trials zijn met gezonde mensen, medicijn trials daar heb je zieke mensen voor nodig. Maar op dit moment zijn er wel genoeg zieken voorhanden natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat ze een emergency approval geven voor bepaalde groepen, zeg mensen met ernstige obesitas en/of diabetes en/of hartproblemen en/of longproblemen EN ouder dan 60. Mensen die een hoge kans hebben in het ziekenhuis te komen. De trial totnutoe was ook met mensen met minstens 1 onderliggende aandoenin. De hospitalisatie rate in de controle groep was 14%, dus die hadden een gerede kans op hospitalisatie.
pi_201664640
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:37 schreef Za het volgende:

[..]
Ik heb de letterlijke quote van CRY geplaatst, de naam van de organisatie eronder, de woordvoerder is in beeld in de video etc.

Ik heb eveneens gezegd dat ik het niet vreemd vond, de timing is het enige opmerkelijke, maar begrijpelijk gezien er heden meer jongeren met ongediagnosticeerde myocarditis zullen rondlopen dan voorheen.
Dat project bestaat al jaren staat gewoon op hun website. Daar is voor de rest niks opmerkelijks aan. Plus dat je daarna over 55 plussers begint die niet gescreend worden terwijl het Cardiac Risk in the Young heet ben je gewoon onzin aan het verkondigen.
  Moderator woensdag 6 oktober 2021 @ 22:13:56 #11
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201664969
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Jep, dat is het nadeel vaak bij medicijnen, je kunt niet dergelijk grote trials als met vaccins. Vaccin trials zijn met gezonde mensen, medicijn trials daar heb je zieke mensen voor nodig. Maar op dit moment zijn er wel genoeg zieken voorhanden natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat ze een emergency approval geven voor bepaalde groepen, zeg mensen met ernstige obesitas en/of diabetes en/of hartproblemen en/of longproblemen EN ouder dan 60. Mensen die een hoge kans hebben in het ziekenhuis te komen. De trial totnutoe was ook met mensen met minstens 1 onderliggende aandoenin. De hospitalisatie rate in de controle groep was 14%, dus die hadden een gerede kans op hospitalisatie.
Ik bedoel meer dat ik hoop dat ze niet een probleem oplossen door een groter probleem te veroorzaken ermee. Ik geloof best dat dit middel zal werken, maar alle studies die je naleest op Molnupiravir wijzen op het risico van geboorteafwijkingen en het risico op ongewenste bij-effecten van deze manier van replicatie in de weg lopen.

Het voelt een beetje als de politie die in de VS een auto aan de zijkant aantikt om 'm te laten stoppen. Het kan goed gaan en ervoor zorgen dat de verdachte opgepakt kan worden, maar het kan ook heel erg fout gaan.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 6 oktober 2021 @ 22:29:10 #12
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201665171
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:14 schreef speknek het volgende:

[..]
Zo fundamenteel anders werken vaccins nooit. Je lichaam krijgt een stukje van het virus te verwerken en maakt daar antistoffen op, dit traint weer de geheugencellen. Niet fundamenteel anders tussen coronavaccin of mazelenvaccin.
[..]
Dat zeg ik.
[..]
Dat doet het wel en dat is je al heel vaak uitgelegd.
ik zal je de uitleg van mazelen vaccins besparen
Covid19 vaccins veroorzaken geen immuniteit noch afweer maar nutten op knappe wijze die reeds verworven afweer, op zijn best, uiterst selectief uit. Helaas voorkomen Covid19 vaccins niet de infectie noch dat een virusdeeltje zich in een cel kan vermenigvuldigen.
Waar we misschien in verschillen is wat jij of ik in welke fase, bedoelen "immuniteit" wat dan een semantisch spelletje wordt.
Covid19 vaccins die antilichamen veroorzaken, voorkomen zelf geen transmissie noch infectie. Ze verminderen de infectiesnelheid tussen cellen door de kans te verkleinen dat een ontluikend virusdeeltje zich kan inhechten omdat veel Spike-Eiwitten worden geblokkeerd door antilichamen.
Die inkapseling van hechtbaarheid (ca 100-150 spike-eiwitten per virusdeeltje) is zeker niet waterdicht noch van waarde voor andere mensen. Virusdeeltjes die niet worden ingekapseld, zoals die zich bevinden aan de oppervlakte van luchtwegen, kunnen ontsnappen en zo alsnog anderen infecteren.

Hooguit dat door vaccinatie, een besmet persoon ipv 100 miljoen effectief nog maar 5 miljoen virusdeeltjes per dag uitstoot. Minder virusdeeltjes helpen natuurlijk maar staat erg ver van voorkomen omdat één potent virusdeeltje in principe genoeg kan zijn om een ander volledig te besmetten.

Dan kan iemand desgewenst het totaalresultaat van alle mensen blijven uitleggen waar vaccins inderdaad "werken", wat van weinig betekenis is voor het individu zelf. Het algemene vaccinresultaat geeft en biedt zelf geen zekerheid voor het individu.
Het is als dat stoplichten prima helpen wat niet wil zeggen dat iemand bij groen dus veilig kan oversteken en niet meer hoeft op te letten.

Ik ben overigens niet tegen vaccins, verre van dat en zelfs blij dat het kan als mogelijkheid; mits het altijd een eigen keuze is en niet omdat het iemand garanties zou geven. In geneeskunde, hoe wetenschappelijk ook, zijn er geen garanties te geven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 6 oktober 2021 @ 22:47:59 #13
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201665401
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 22:13 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik bedoel meer dat ik hoop dat ze niet een probleem oplossen door een groter probleem te veroorzaken ermee. Ik geloof best dat dit middel zal werken, maar alle studies die je naleest op Molnupiravir wijzen op het risico van geboorteafwijkingen en het risico op ongewenste bij-effecten van deze manier van replicatie in de weg lopen.

Het voelt een beetje als de politie die in de VS een auto aan de zijkant aantikt om 'm te laten stoppen. Het kan goed gaan en ervoor zorgen dat de verdachte opgepakt kan worden, maar het kan ook heel erg fout gaan.
Wat de termijngevolgen zijn van vaccins, is iets dat we nu simpelweg niet (kunnen) weten.

Het grootste risico lijkt wel minder dat vaccins hier niet voor directe problemen lijken te zorgen. Iets dat wmb meer mazzel is dan echte wijsheid.
Ook moet/mag (on)gevaccineerd LongCovid hier (nog) niet genegeerd worden.
Wat er verder kan., incl de eerst baby's van de SpikeEiwit-generatie worden nu geboren, wordt vooral afwachten.

Wat vrij zeker is dat er sws een reactie zal zijn die ons lichaam meer afhankelijk doet maken van toegediende (kunst)middelen die dan moeten bijdragen in of aan onze (maakbare) "weerbaarheid".
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator woensdag 6 oktober 2021 @ 22:51:52 #14
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201665465
quote:
12s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 22:47 schreef Vallon het volgende:

[..]
Wat de termijngevolgen zijn van vaccins, is iets dat we nu simpelweg niet (kunnen) weten.

Het grootste risico lijkt wel minder dat vaccins hier niet voor directe problemen lijken te zorgen. Iets dat wmb meer mazzel is dan echte wijsheid.
Ook moet/mag (on)gevaccineerd LongCovid hier (nog) niet genegeerd worden.
Wat er verder kan., incl de eerst baby's van de SpikeEiwit-generatie worden nu geboren, wordt vooral afwachten.

Wat vrij zeker is dat er sws een reactie zal zijn die ons lichaam meer afhankelijk doet maken van toegediende (kunst)middelen die dan moeten bijdragen in of aan onze (maakbare) "weerbaarheid".
Ik heb het hier niet over vaccins hč, maar specifiek over anti-virale middelen. Wij hebben een baby die van die spikeEiwit-generatie is, tot nu toe doet ie t goed :+
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator woensdag 6 oktober 2021 @ 22:55:57 #15
5428 crew  miss_sly
pi_201665541
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 22:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik heb het hier niet over vaccins hč, maar specifiek over anti-virale middelen. Wij hebben een baby die van die spikeEiwit-generatie is, tot nu toe doet ie t goed :+
Gefeliciteerd!
Ik vond al dat je lang stil was. Alles goed?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201665620
Pas geboren dan? Gefeliciteerd!
pi_201665650
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 22:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik heb het hier niet over vaccins hč, maar specifiek over anti-virale middelen. Wij hebben een baby die van die spikeEiwit-generatie is, tot nu toe doet ie t goed :+
Oeh... het kleine chratnoxje is er al? :)
Gefeliciteerd! *O*
pi_201665662
Zweden stopt trouwens met Moderna boven 1991 vanwege verhoogd risico op myo- en pericarditis. Lijkt me prima beslissing.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 23:26:14 #19
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201665871
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 22:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik heb het hier niet over vaccins hč, maar specifiek over anti-virale middelen. Wij hebben een baby die van die spikeEiwit-generatie is, tot nu toe doet ie t goed :+
Cool ^O^ en geniet van de boy in kwestie en vooral niet (over)denken wat een toekomst allemaal kan (ver) brengen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201665887
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:46 schreef ipa84 het volgende:

Dat project bestaat al jaren staat gewoon op hun website. Daar is voor de rest niks opmerkelijks aan.
De timing van de ad wel.

quote:
Plus dat je daarna over 55 plussers begint die niet gescreend worden terwijl het Cardiac Risk in the Young heet ben je gewoon onzin aan het verkondigen.
Dan maken we een Cardiac Risk in the Old ernaast.
Mijn punt is dat ouderen, ondanks dat een groot deel zonder dat ze dat weten te maken hebben met slagaderverkalking, niet preventief gescreend worden.
Door dat wel te doen kan veel ellende worden voorkomen alsmede de zorg ontlast.

Pleiten voor preventieve screening voor alle 14-35 jarigen is daarom sympathiek maar eveneens wat bevreemdend gezien eea bij een wat oudere groep meer effect zal sorteren qua preventie en zorg.

En dat brengt mij weer naar de timing gezien er heden veel meer jongeren zullen rondlopen met ongediagnosticeerde myocarditis ten gevolge van vaccinatie.
pi_201665900
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 22:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik heb het hier niet over vaccins hč, maar specifiek over anti-virale middelen. Wij hebben een baby die van die spikeEiwit-generatie is, tot nu toe doet ie t goed :+
Oeh! Nieuwe kleine @chratnox is er? Gefeliciteerd!
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 23:33:40 #22
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201665914
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 22:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik heb het hier niet over vaccins hč, maar specifiek over anti-virale middelen. Wij hebben een baby die van die spikeEiwit-generatie is, tot nu toe doet ie t goed :+
Gefeliciteerd!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 6 oktober 2021 @ 23:50:19 #23
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201666026
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Zelfs de NOS kwam er mee.
https://www.google.com/am(...)iezingen-italie.html

Maar mss vind je het geen leuk nieuws?
Wat ik ervan vind is niet relevant. Het zegt alleen niets over je post:

quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 00:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Op de spoedeisende hulp gaan alle levensbedreigende zaken voor.
Maar bij niet levensbedreigend werd je Greenpass gevraagd. En dat was gewoon een andere wachtrij. Dat was hier wel heel duidelijk. :')
(Alles voor de vaccinatiegraad, en meeste Italianen steunen dit beleid)
Wat ik lees is: "Italianen hebben zo gestemd omdat ze alles over hebben voor een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad"

Maar die conclusie kun je niet trekken. Hooguit heeft het er deels mee te maken. Er wordt gekozen voor het beste totaalpakket. Net zoals in Nederland zijn er vele andere factoren die stemmingen beďnvloeden.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 00:08:21 #24
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201666101
Ah kijk.. Ab bij Op1 houdt zijn hart vast voor de winter.

Die wil natuurlijk zo lang mogelijk cashen en wijntjes drinken.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 7 oktober 2021 @ 00:42:03 #25
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201666205
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:46 schreef Za het volgende:

[..]
1:08
het is alweer van alle kanten weerlegd, vermoeiend die #fakenewsshow van je
  donderdag 7 oktober 2021 @ 00:43:50 #26
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201666211
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 22:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik heb het hier niet over vaccins hč, maar specifiek over anti-virale middelen. Wij hebben een baby die van die spikeEiwit-generatie is, tot nu toe doet ie t goed :+
gefeliciteerd man! ^O^
  donderdag 7 oktober 2021 @ 00:54:46 #27
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201666239
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 23:29 schreef Za het volgende:
En dat brengt mij weer naar de timing gezien er heden veel meer jongeren zullen rondlopen met ongediagnosticeerde myocarditis ten gevolge van vaccinatie.
twitter
  donderdag 7 oktober 2021 @ 01:35:00 #28
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201666307
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 22:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik heb het hier niet over vaccins hč, maar specifiek over anti-virale middelen. Wij hebben een baby die van die spikeEiwit-generatie is, tot nu toe doet ie t goed :+
Van harte!

En sterkte
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201666389
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 00:54 schreef Tarado het volgende:

[ twitter ]
Ja, en?
Het is bekend dat allerlei virussen dat kunnen veroorzaken, zelfs influenza.

Sporters lopen wat meer risico.

Corona krijgen is geen keuze, een vaccinatie wel, of wacht...
pi_201666390
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 00:42 schreef Tarado het volgende:

het is alweer van alle kanten weerlegd, vermoeiend die #fakenewsshow van je
twitter


Belofterenner uit Adinkerke moet onmiddellijk stoppen na hartspierfalen: “Ze denken dat coronavaccin de oorzaak is”

Kortemark Koerse is de laatste wedstrijd geweest voor Greg Luyssen. “Tijdens de wedstrijd zat ik in de achtervolgende groep toen ik plots onwel werd”, vertelt hij. “Ik voelde een enorme druk op de borst en was zodanig slecht dat ik uit koers moest stappen. Ik ben afgevoerd naar het ziekenhuis en daar werd falen van de hartspier vastgesteld. Ik had na mijn 2e coronavaccin al een aantal keer koorts gemaakt zonder duidelijke aanleiding, maar ik had daar verder nooit bij stilgestaan. Uit verdere testen is nu gebleken dat mijn hartspier is aangetast en dat mijn lichaam slecht reageert op intensieve inspanningen.”

Er blijkt voor Luyssen geen andere optie dan stoppen. “Mijn lichaam heeft tijd nodig om te kunnen herstellen”, beseft hij. “Mijn hart werkt maar voor 75% en dagelijks voel ik druk op de borst, wat ook steeds leidt tot barstende hoofdpijn. Als ik de trap nog maar opstap, voel ik het al. Je kan je voorstellen wat het geeft als ik probeer te sporten. Dat is natuurlijk niet aangenaam. Ik moet het nu vooral rustig aan doen en om het half jaar op controle gaan. Blijkbaar zijn er wel meer mensen die hiermee te maken krijgen na hun 2e coronavaccin.
https://wielerverhaal.com(...)accin-de-oorzaak-is/
pi_201666400
twitter
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 7 oktober 2021 @ 06:26:40 #32
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201666545
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 02:59 schreef Za het volgende:

[..]
[ twitter ]

Belofterenner uit Adinkerke moet onmiddellijk stoppen na hartspierfalen: “Ze denken dat coronavaccin de oorzaak is”

Kortemark Koerse is de laatste wedstrijd geweest voor Greg Luyssen. “Tijdens de wedstrijd zat ik in de achtervolgende groep toen ik plots onwel werd”, vertelt hij. “Ik voelde een enorme druk op de borst en was zodanig slecht dat ik uit koers moest stappen. Ik ben afgevoerd naar het ziekenhuis en daar werd falen van de hartspier vastgesteld. Ik had na mijn 2e coronavaccin al een aantal keer koorts gemaakt zonder duidelijke aanleiding, maar ik had daar verder nooit bij stilgestaan. Uit verdere testen is nu gebleken dat mijn hartspier is aangetast en dat mijn lichaam slecht reageert op intensieve inspanningen.”

Er blijkt voor Luyssen geen andere optie dan stoppen. “Mijn lichaam heeft tijd nodig om te kunnen herstellen”, beseft hij. “Mijn hart werkt maar voor 75% en dagelijks voel ik druk op de borst, wat ook steeds leidt tot barstende hoofdpijn. Als ik de trap nog maar opstap, voel ik het al. Je kan je voorstellen wat het geeft als ik probeer te sporten. Dat is natuurlijk niet aangenaam. Ik moet het nu vooral rustig aan doen en om het half jaar op controle gaan. Blijkbaar zijn er wel meer mensen die hiermee te maken krijgen na hun 2e coronavaccin.
https://wielerverhaal.com(...)accin-de-oorzaak-is/
Ik lees werkelijk 0 verband tussen vaccinatie en z’n hartfalen.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 07:04:06 #33
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201666685
quote:
10s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 00:08 schreef DonDruiper het volgende:
Ah kijk.. Ab bij Op1 houdt zijn hart vast voor de winter.

Die wil natuurlijk zo lang mogelijk cashen en wijntjes drinken.
Ik denk net als AB dat de besmettingen deze winter weer een mooie piek opleveren, hopelijk met een relatief lage zorgbezetting. Ik hou vooral mijn hart vast of de politiek het dit keer wel gewoon kan laten gaan en of twee jaar dan misschien voldoende is om dit te accepteren zonder nieuwe restricties op te leggen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 7 oktober 2021 @ 07:08:51 #34
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201666706
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 03:19 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
_O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 07:19:44 #35
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201666743
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 22:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Gefeliciteerd!
Ik vond al dat je lang stil was. Alles goed?
Dank je wel! 2 oktober om 4.40 geboren :)

Ja, gaat prima met allebei. Slaap is nog wel een optie die nog niet aangezet is, maar het is super leuk zo’n klein ventje :D
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 7 oktober 2021 @ 07:29:09 #36
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201666789
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 07:19 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dank je wel! 2 oktober om 4.40 geboren :)

Ja, gaat prima met allebei. Slaap is nog wel een optie die nog niet aangezet is, maar het is super leuk zo’n klein ventje :D
Gefeliciteerd!! *O*

Nouja je weet de weg naar Fok wel te vinden 's-nachts :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201666793
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 07:19 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dank je wel! 2 oktober om 4.40 geboren :)

Ja, gaat prima met allebei. Slaap is nog wel een optie die nog niet aangezet is, maar het is super leuk zo’n klein ventje :D
Ah ja, die optie wordt altijd een beetje weggemoffeld bij nieuwe exemplaren, dat is even zoeken. Fijn dat alles goed is!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201666828
quote:
10s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 00:08 schreef DonDruiper het volgende:
Ah kijk.. Ab bij Op1 houdt zijn hart vast voor de winter.

Die wil natuurlijk zo lang mogelijk cashen en wijntjes drinken.
Al langszappende had ik er na een enkele seconde er al genoeg van.

Stop eens met het uitnodigen van die dwaas.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201666830
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 07:19 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dank je wel! 2 oktober om 4.40 geboren :)

Ja, gaat prima met allebei. Slaap is nog wel een optie die nog niet aangezet is, maar het is super leuk zo’n klein ventje :D
Aaaaw, een kleine dude. Van harte en veel sterkte. O+
Go hard or go home
pi_201666837
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 07:19 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dank je wel! 2 oktober om 4.40 geboren :)

Ja, gaat prima met allebei. Slaap is nog wel een optie die nog niet aangezet is, maar het is super leuk zo’n klein ventje :D
Gefeliciteerd! :D
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201666941
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 7 oktober 2021 @ 08:04:13 #42
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201666953
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Ik ga maar weer extra mondkapjes inslaan dan.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Redactie Sport donderdag 7 oktober 2021 @ 08:06:26 #43
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201666960
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik ga maar weer extra mondkapjes inslaan dan.
Slim van je, Sywert! In Afrika kunnen ze ze vast goed gebruiken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport donderdag 7 oktober 2021 @ 08:08:07 #44
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201666966
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 06:26 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ik lees werkelijk 0 verband tussen vaccinatie en z’n hartfalen.
Nouja het wordt wel gezien als een zeer zeldzame bijwerking, maar de kans erop is volgens mij groter als je COVID krijgt (en nee, niet alleen als je een boomer bent)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201667108
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 03:19 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
:D
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201667159
We hebben weer een nieuwe lokale klucht. Vorig jaar is er al een wethouder opgestapt vanwege een Mona Keijzertje avant la lettre. Die had in een interview het (zijn eigen) coronabeleid niet langer uit te leggen genoemd voor de plaatselijke horeca. En nu hebben we een wethouder die tot na 0u00 nog in de sportkantine zat _O- Die zal vanavond ook wel geslachtofferd worden.

https://www.bndestem.nl/o(...)et-gemogen~a1813df3/

We hebben sowieso een zootje ongeregeld hier... Rutte III aan de Biesbosch. Eén grote soap.
pi_201667202
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:43 schreef alpeko het volgende:
We hebben weer een nieuwe lokale klucht. Vorig jaar is er al een wethouder opgestapt vanwege een Mona Keijzertje avant la lettre. Die had in een interview het (zijn eigen) coronabeleid niet langer uit te leggen genoemd voor de plaatselijke horeca. En nu hebben we een wethouder die tot na 0u00 nog in de sportkantine zat _O- Die zal vanavond ook wel geslachtofferd worden.

https://www.bndestem.nl/o(...)et-gemogen~a1813df3/

We hebben sowieso een zootje ongeregeld hier... Rutte III aan de Biesbosch. Eén grote soap.
Geertruidenberg. Ik zou niet eens weten waar het ligt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201667204
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:52 schreef Caland het volgende:

[..]
Geertruidenberg. Ik zou niet eens weten waar het ligt.
Vestingstad aan de Biesbosch. West-Brabant. Ten noorden van Breda. Willem van Oranje had er een paleisje.
pi_201667214
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 07:19 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dank je wel! 2 oktober om 4.40 geboren :)

Ja, gaat prima met allebei. Slaap is nog wel een optie die nog niet aangezet is, maar het is super leuk zo’n klein ventje :D
Gefeliciteerd *O*
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Redactie Sport donderdag 7 oktober 2021 @ 08:53:59 #50
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201667217
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:52 schreef Caland het volgende:

[..]
Geertruidenberg. Ik zou niet eens weten waar het ligt.
In Nederland.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201667222
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik ga maar weer extra mondkapjes inslaan dan.
Erno, ben jij het? :+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_201667230
quote:
Het Red Team fileerde wekenlang het coronabeleid. Waarom is het nu zo stil rond de virusduiders?

Ineens waren ze daar: het Red Team, een bont gezelschap van virusduiders. In media en op het politieke toneel trokken ze de aandacht met hun pleidooi voor streng en vroeg ingrijpen om lange lockdowns te voorkomen. Maar sinds begin dit jaar is het opvallend stil. Waarom? Vier (ex-)leden blikken terug (en vooruit) op de coronacrisis.

Een zomer en herfst lang fileerden ze de Nederlandse coronastrategie in talkshows, kranten en zelfs, op uitnodiging, in de Tweede Kamer. Het Red Team pleitte maandenlang vurig voor eerder en steviger ingrijpen om het virus in te dammen. Vanaf begin dit jaar verdween het team van deskundigen, vorige zomer opgericht om ‘kokerdenken’ in het coronabeleid te voorkomen, steeds meer naar de achtergrond.

Ondergronds gingen ze door. Nog iedere maandagavond zitten de elf leden van het team in een videobijeenkomst bij elkaar voor hun eigen crisisoverleg. Ze bespreken de nieuwste cijfers, wetenschappelijke inzichten en de epidemiologische situatie rond het virus. Maar ook die terugkerende vraag: wanneer heffen we onszelf op?

Want nu een hoge vaccinatiegraad en QR-codes het virus in deze nieuwe fase moeten beteugelen en de samenleving steeds verder opengaat, lijken eerdere oproepen van het Red Team om harder ingrijpen ver weg. Is het team nog wel nodig? Ja, zegt Marino van Zelst, modelleur-infectieziekten aan de Wageningen Universiteit en de ‘cijferman’ van het Red Team. ‘In de samenleving heerst ten onrechte het idee dat de crisis al voorbij is. Het zal de komende tijd nog geregeld over corona gaan, dan is er mogelijk weer een rol voor ons.’

Polarisatie
Het was een snelle opmars: wat begon met een brandbrief van vier deskundigen met zorgen over het coronabeleid aan het kabinet mondde al snel uit tot een team van uiteindelijk twaalf experts dat een belangrijke plek veroverde in het coronadebat. De naam ontleenden ze aan een term uit het bedrijfsleven. Daar werkt een ‘rood’ team naast een ‘blauw’ team om tunnelvisie te voorkomen.

Het kabinet moest strenger en eerder ingrijpen om besmettingen en langdurige lockdowns te voorkomen, vonden de leden. Het Red Team wilde het bovendien anders doen dan het Outbreak Management Team (OMT), dat vooral uit biomedici bestaat, dus schoven bij hen ook economen en sociaal-wetenschappers aan.

Maar net zo snel als het team opkwam, verdween het van het toneel. Een bewuste keuze, zegt teamlid Van Zelst. Hoewel er naar het team werd geluisterd, burgemeester Femke Halsema van Amsterdam vroeg het Red Team om een advies over de mondkapjesplicht, bleef een kentering in het landelijke coronabeleid uit. Teamleden mochten weliswaar op bezoek bij minister Hugo de Jonge en spraken op uitnodiging in de Tweede Kamer, de overheid sloeg vrijwel alle adviezen in de wind.

‘We kwamen op een kantelpunt: de politiek weet nu hoe ze het probleem kan oplossen, wij hebben gezegd wat we wilden zeggen’, aldus Van Zelst. ‘Als je blijft drammen, draag je alleen maar bij aan polarisatie.’ Voor Xander Koolman, gezondheidseconoom aan de Vrije Universiteit, was het zelfs reden om het Red Team eind vorig jaar te verlaten. Hij voelde zich niet gemakkelijk bij het ‘activistische beeld’ dat volgens hem in de media van het team ontstond. Koolman: ‘Het leek alsof wij alleen maar hamerden op beperken van gezondheidsschade terwijl we juist de balans zochten, waaronder met economie.’

Bovendien liepen gemoederen vooral in de academische wereld hoog op. Dat merkte Amrish Baidjoe, veldepidemioloog en microbioloog, al voor het Red Team toen de mede-oprichter zich mengde in het coronadebat en e-mails kreeg van mede-academici. In een mail van een hoogleraar van een Nederlandse universiteit, ingezien door de Volkskrant, valt te lezen dat Baidjoe beter een rustiger toon aan kan slaan en niet te hard tegen RIVM-baas Jaap van Dissel moet ingaan.

En toen Baidjoe op Twitter kritiek leverde op ziekenhuisbestuurder Ernst Kuipers, die in een talkshow zei dat de avondklok een gering effect had, werd zijn academische autoriteit in twijfel getrokken. Baidjoe schreef: ‘Kan deze meneer (veredelde MDL arts (maag darm lever, red.), geen epidemioloog) aub een keer wat bescheidenheid tonen mbt complexe materie.’ Daarop reageerde een communicatie-adviseur van het Erasmus MC, waar Kuipers werkt, prompt met een foto van het aantal citaties van zowel Kuipers als Baidjoe en voegde eraan toe: ‘Ongefundeerd en denigrerend mensen neerhalen, zou u als wetenschapper niet moeten passen. Graag wijs ik u op de indrukwekkende publicaties en citaties van Ernst Kuipers.’ Maar, zegt Baidjoe, die publicaties gingen niet over infectieziektebestrijding. ‘Ik heb daarin jaren ervaring, maar dat deed er in de discussie niet meer toe.’

Voor de veldepidemioloog is de weerstand geen reden gas terug te nemen. Sterker, hij is ervan overtuigd dat de kritiek van het Red Team op het gevoerde coronabeleid al die tijd terecht was. ‘We hebben het bij elke golf bij het rechte eind gehad. Als er echt naar ons was geluisterd, waren we beter door de crisis gekomen.’

Nieuw-Zeeland versus Nederland
Maar klopt dat wel? Juist landen die vanaf het begin kozen voor snel en effectief indammen van het virus, de strategie waar het Red Team op hamerde, worstelen nu met de crisis. Met een relatief hoge vaccinatiegraad en een grotendeels open samenleving lijkt Nederland daarentegen een manier gevonden te hebben met het virus te leven.

Nieuw-Zeeland, dat lange tijd koos voor inreisverboden en strenge maatregelen bij kleine besmettingshaarden, ziet ruim na zes weken lockdown het virus niet meer verdwijnen. De besmettelijke deltavariant maakt de aanpak onmogelijk. Bovendien is de vaccinatiegraad achtergebleven. Premier Jacinda Ardern kondigde aan de zogenoemde Zero Covid-strategie versneld los te laten: op den duur moet het land dus leren leven met het virus.

Maar de Red Teamleden vinden niet dat Zero Covid-landen hebben gefaald. ‘De uitgangspositie van Nieuw-Zeeland is beter dan die van ons’, zegt Nienke Ipenburg, verpleegkundig-specialist en Red Teamlid. ‘Doordat zij het virus lange tijd effectief buiten de deur hielden, hebben ze geen uitgeput gezondheidssysteem zoals wij. In Nederland zullen we nog lang last hebben van de gevolgen. We moeten operaties inhalen en zorgpersoneel komt door stress en vermoeidheid thuis te zitten.’

Ook Van Zelst ziet Nieuw-Zeeland ondanks de huidige worsteling als succesverhaal. ‘Als je kijkt hoe ze daar lange tijd zonder maatregelen hebben kunnen leven komen ze positief uit de bus’, zegt de Red Team-cijferexpert. ‘Ze hebben langere tijd meer vrijheid gehad en het heeft heeft minder mensenlevens gekost dan bij ons.’

Veldepidemioloog Baidjoe denkt dat Nederland wat had kunnen leren van andere landen. ‘Nieuw-Zeeland heeft ervoor gekozen schade te beperken toen er nog geen vaccins waren. Helaas moeten we concluderen dat er in Nederland niks is gebeurd met ons advies om vroeg in te grijpen en escalatie te voorkomen. Mede daardoor zijn we een paar keer in een lange lockdown terecht gekomen, met ook nog eens veel sterfte en ziekenhuisopnamen.’ Een Zero Covid-strategie heeft het Red Team nooit geopperd, benadrukt Baidjoe. ‘Dat is onmogelijk, zeker als je niet een eiland bent zoals Nieuw-Zeeland.’

Daarover was vaker een misverstand, zegt Van Zelst. ‘Men denkt dat wij pro-lockdown zijn. Maar we willen juist voorkomen dat we in een lange en dure lockdown terechtkomen door vroeg in te grijpen.’ Was die strategie in Nederland gevolgd dan had de situatie er nu ongeveer zo uitgezien als in bijvoorbeeld Denemarken, denkt hij. ‘Daar grepen ze snel in bij besmettingen en zijn ze nu van maatregelen af. Ze hebben ook geen coronapas meer.’

Economische schade
En dan is er nog dat andere punt van het Red Team: als het virus te veel ruimte krijgt, heeft dat grote economische gevolgen. Maar na een jaar waarin het kabinet aan z’n eigen coronastrategie bleef vasthouden draait de economie juist opvallend goed en is de werkloosheid op het laagste punt in decennia.

In het Red Team was voormalig-lid Xander Koolman de belangrijkste vertolker van het standpunt dat te laat ingrijpen bij stijgende besmettingen naast gezondheidsschade ook flinke economische schade oplevert. Nog steeds vindt hij dat in het eerste half jaar van de pandemie eerder ingrijpen beter was geweest. De economie mag dan nu goed draaien, als toen sneller was opgetreden had het schade van de lange lockdown in herfst en winter kunnen beperken, zegt Koolman.

Of hij nu weer de voorkeur zou hebben voor een snelle lockdown als besmettingscijfers stijgen? ‘Nee, onder de huidige omstandigheden niet’, zegt Koolman. ‘Nu levert een lockdown meer economische schade op dan het virus rond laten gaan. Dat punt hebben we in Nederland dankzij het grote aantal gevaccineerden bereikt.’

Onzekerheden
De overgebleven elf leden van het Red Team kijken bezorgd naar wat nog op Nederland afkomt. Daarom blijven ze stand-by. ‘Voor de zorg kan komende tijd zwaar worden’, zegt verpleegkundig-specialist Ipenburg. ‘We zitten echt in een zorginfarct’, zegt ze. ‘Dat moeten we niet onderschatten. Bij elke stijging van de zorgvraag, bijvoorbeeld door covid, komen we meer in de problemen.’

Nee, we zijn de pandemie nog niet uit, zegt Baidjoe. ‘Het winterseizoen brengt veel onzekerheden met zich mee. Hoe goed blijven de vaccins werken? Duikt er toch een nieuwe variant op? Het is daarom belangrijk om te kijken naar de lessen die we hebben geleerd en dat geldt ook voor het Red Team.’

Zelfs nu veel mensen het vaccin hebben gehad, blijft het verstandig naar maatregelen te grijpen als de besmettingen oplopen, denkt Van Zelst. ‘Juist omdat de vaccinatiegraad hoog is, is het makkelijker om dit virus onder controle te houden. Met kleine ingrepen, bijvoorbeeld herintroducering van de anderhalvemetermaatregel, kun je al effect sorteren.’

Effect
Toch lijkt de kans niet groot dat het kabinet bij een nieuwe crisissituatie wel teruggrijpt op adviezen van het Red Team. Vooralsnog kijkt het alleen naar maatregelen als het aantal opgenomen covidpatiënten ‘in korte tijd snel stijgt’.

Het is in het eerste half jaar van de pandemie niet helemaal gelukt de kern van de boodschap van het Red Team over te brengen, vindt ex-lid Koolman. ‘We hebben onvoldoende blootgelegd dat de overheid niet deed wat ze zei. Door laat in te grijpen en vooral in te zetten op ziekenhuisopnamen werd de kans op een langere lockdown groter’, zegt de gezondheidseconoom. ‘Qua communicatie waren we geen match voor Rutte, dat was onervarenheid aan onze kant.’

Maar, vindt Koolman, er is wel geluisterd naar het Red Team. ‘Ik ben door ambtenaren van ministeries uitgebreid bevraagd over rapporten die we schreven. We zijn echt serieus genomen.’ Dat al die aandacht zich vaak niet vertaalde in beleid zit Koolman niet dwars. ‘Als wetenschapper wil je kennis overdragen. Wat ermee gebeurt, is aan de politiek.’

De huidige teamleden zien hun rol positief. ‘Het kabinet refereerde meerdere keren aan ons in persconferenties’, memoreert Van Zelst. ‘En met ons advies over mondneusmaskers hebben we bijgedragen.’ Daarnaast bracht het Red Team duiding in de media, zegt Baidjoe. ‘Hoe vaak ik wel niet met journalisten aan de telefoon heb gehangen. Niet om mijn eigen mening door te drukken, maar om verschillende perspectieven op de pandemie te laten zien.’

Er is meer, zegt Van Zelst. Zijn nieuwe baan als modelleur infectieziekten bij de Universiteit Wageningen dankt hij het bouwen van virusmodellen voor het Red Team. En dat is niet het enige dat hij heeft overgehouden aan het teamwerk: inmiddels heeft hij een relatie met mede-teamlid Nienke Ipenburg. Te midden van videoverbindingen en crisisoverleggen bleken de twee meer dan geestverwanten. ‘Ik heb hier in ieder geval een vriendin en een nieuwe baan aan overgehouden’, zegt Van Zelst. ‘Jammer dat er een pandemie voor nodig was.’
https://www.volkskrant.nl(...)rusduiders~bb1de092/

Dit stuk had opzich ook wel volstaan met: omdat het knettergekke activisten bleken te zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201667250
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:31 schreef Zipportal het volgende:
XL-coronateststraat sluit na drie weken, heeft minstens 600.000 euro gekost
Marten Nauta


https://www.rtvnoord.nl/n(...)s-600000-euro-gekost

(lol)
Lekkere locatie ook. Maar goed blijkbaar was het bedoeld voor voetbalwedstrijden en zo. En anders zou je er wellicht vanuit de hele provincie terecht kunnen. Maar ja je gaat natuurlijk niet naar een buitenwijk van de stad rijden om naar je stamcafé in Winschoten of Appingedam te mogen.

Ik zie nu wel dat er een apotheek op 1km staat vermeld bij TvT, dus het gaat nu inderdaad wel naar kleinschaliger en met meer keuze in de buurt.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 09:17:34 #54
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201667370
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 22:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik heb het hier niet over vaccins hč, maar specifiek over anti-virale middelen. Wij hebben een baby die van die spikeEiwit-generatie is, tot nu toe doet ie t goed :+
Van harte gefeliciteerd met de kleine!
pi_201667431
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:56 schreef Caland het volgende:

[..]
https://www.volkskrant.nl(...)rusduiders~bb1de092/

Dit stuk had opzich ook wel volstaan met: omdat het knettergekke activisten bleken te zijn.
Die veel te veel aandacht kregen. Net als de hele groep zelfverklaarde 'specialisten' die nog wekelijks angst en paniek staan te schreeuwen in de talkshows. En tegelijkertijd een opkomstbonus zitten op te strijken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 09:36:42 #56
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201667527
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:56 schreef Caland het volgende:

[..]
https://www.volkskrant.nl(...)rusduiders~bb1de092/

Dit stuk had opzich ook wel volstaan met: omdat het knettergekke activisten bleken te zijn.
Hey, Marino doet nu een nieuwe studie? :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201667700
Gisteren maar 1 nieuwe opname hier *O*


Had zich niet laten vaccineren omdat hij mensen kende die waren overleden aan het vaccin.


@Zipportal graag jouw mening.
pi_201667711
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Gisteren maar 1 nieuwe opname hier *O*

Had zich niet laten vaccineren omdat hij mensen kende die waren overleden aan het vaccin.

@:zipportal graag jouw mening.
Vóór 16:00 ingestuurd is nog morgen in de krant.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 10:00:23 #59
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201667737
Gefeliciteerd @chratnox !
pi_201667883
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 22:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik heb het hier niet over vaccins hč, maar specifiek over anti-virale middelen. Wij hebben een baby die van die spikeEiwit-generatie is, tot nu toe doet ie t goed :+
Hij heet Hugo?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201667912
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 10:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Hij heet Hugo?
Jaap lijkt me. Jaap GOAT
pi_201667986
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:56 schreef Caland het volgende:

[..]
https://www.volkskrant.nl(...)rusduiders~bb1de092/

Dit stuk had opzich ook wel volstaan met: omdat het knettergekke activisten bleken te zijn.
Zonder gelijk in de 'Red Team is kut'-kramp te schieten vind ik dit oprecht een prima stuk. Net zoals ik als waarschijnlijk één van de weinigen hier ondanks alles respect heb voor de manier waarop zij zich ingezet hebben voor de publieke zaak. Iets waar menig persoon hier nog een puntje aan kan zuigen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201667997
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 10:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Jaap lijkt me. Jaap GOAT
Dan toch eerder Yorick.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 7 oktober 2021 @ 10:29:35 #64
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201668054
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:58 schreef Zipportal het volgende:

[..]
Vóór 16:00 ingestuurd is nog morgen in de krant.
Kan ik ook faxen?
pi_201668261
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:56 schreef Caland het volgende:

[..]
https://www.volkskrant.nl(...)rusduiders~bb1de092/

Dit stuk had opzich ook wel volstaan met: omdat het knettergekke activisten bleken te zijn.
Wel fijn dat ze Nederland vergelijken met Nieuw-Zeeland. Een land met 5 miljoen inwoners en een hoop schapen en hobbits dat je van de wereld kunt afsluiten door de vliegverbindingen te staken.

Australië als gidsland is om mysterieuze redenen van de radar gevallen, hoewel, mysterieus... Je zag de rellen en het politieoptreden daar. Als je dat beleid in Nederland zou invoeren, met de rellen rond de avondklok in het achterhoofd, dan ga je je toch afvragen hoe dat er in de Nederlandse context uit zou zien. En wat het advies van het RedTeam is als je ze de vraag voorlegt: "De bouwvakkers zitten zonder werk door onze lockdown en trekken nu rellend door Amsterdam. Zullen we rubberen kogels inzetten?" Ik denk dat de telefoon dan niet wordt opgenomen.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 10:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Zonder gelijk in de 'Red Team is kut'-kramp te schieten vind ik dit oprecht een prima stuk. Net zoals ik als waarschijnlijk één van de weinigen hier ondanks alles respect heb voor de manier waarop zij zich ingezet hebben voor de publieke zaak. Iets waar menig persoon hier nog een puntje aan kan zuigen.
In eerste instantie vond ik dat ook wel. Het idee van een 'red team' dat de worst case scenario's uitschetst en alternatieven onderzoekt is ook heel goed en wordt bij de overheid veel gemist. Ook boden ze een goed tegengif op het gebied van aerosolen en ventilatie. Het is op een gegeven moment wel verworden tot steeds meer activisme en moeilijk te onderscheiden van de Containment Nu! schreeuwers.
pi_201668280
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Gisteren maar 1 nieuwe opname hier *O*


Had zich niet laten vaccineren omdat hij mensen kende die waren overleden aan het vaccin.


@:zipportal graag jouw mening.
Asociale lamzak dus. Nu dus weken een bed vasthouden en alsnog sterven zeker. Ziedend!
Go hard or go home
pi_201668298
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 22:13 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik bedoel meer dat ik hoop dat ze niet een probleem oplossen door een groter probleem te veroorzaken ermee. Ik geloof best dat dit middel zal werken, maar alle studies die je naleest op Molnupiravir wijzen op het risico van geboorteafwijkingen en het risico op ongewenste bij-effecten van deze manier van replicatie in de weg lopen.

Het voelt een beetje als de politie die in de VS een auto aan de zijkant aantikt om 'm te laten stoppen. Het kan goed gaan en ervoor zorgen dat de verdachte opgepakt kan worden, maar het kan ook heel erg fout gaan.
Dat is het lastige met virussen. Die zitten in je cellen, dus om het virus uit te schakelen, moet je die cellen uitschakelen, en dat brengt schade met zich mee. Of je moet op een of andere manier een stofje in je slijmvliezen (neus, keel, longen) kunnen krijgen wat het virus daar uitschakelt, maar dat zou dan preventief moeten zijn, en het lijkt me niet lekker om constant iets in te moeten nemen om te zorgen dat je genoeg van dat stofje in je lichaam hebt aangezien je nooit vantevoren weet wanneer je besmet zult raken.
pi_201668370
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Gisteren maar 1 nieuwe opname hier *O*


Had zich niet laten vaccineren omdat hij mensen kende die waren overleden aan het vaccin.


@:zipportal graag jouw mening.
Welkom terug :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201668408
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 10:58 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Welkom terug :)

Dank je :)

Is het hier een warm bad geworden?

  donderdag 7 oktober 2021 @ 11:06:06 #70
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201668425
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Gisteren maar 1 nieuwe opname hier *O*

Had zich niet laten vaccineren omdat hij mensen kende die waren overleden aan het vaccin.

@:zipportal graag jouw mening.
Dat vind ik best ernstig als dat echt zo is en dan kan ik me voorstellen dat je je niet wilt laten prikken uit angst. Weet je ook welke risicofactoren er in het spel waren bij die sterfgevallen?
pi_201668438
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat vind ik best ernstig als dat echt zo is en dan kan ik me voorstellen dat je je niet wilt laten prikken uit angst. Weet je ook welke risicofactoren er in het spel waren bij die sterfgevallen?
Nee, ik las alleen dit in zijn dossier. En daar heb ik dan een pittige mening over.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 11:08:51 #72
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201668449
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat vind ik best ernstig als dat echt zo is en dan kan ik me voorstellen dat je je niet wilt laten prikken uit angst. Weet je ook welke risicofactoren er in het spel waren bij die sterfgevallen?
moet het ook nog eens waar zijn
  donderdag 7 oktober 2021 @ 11:14:12 #73
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201668493
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Dank je :)

Is het hier een warm bad geworden?

[ afbeelding ]
Kokend warm.
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 11:14:17 #74
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201668494
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:08 schreef Tarado het volgende:

[..]
moet het ook nog eens waar zijn
De kans is wel heel klein dat je meerdere mensen zou kennen die overleden zijn aan het vaccin, extreme bijwerkingen zijn heel zeldzaam. Doet mij denken aan al die mensen op twitter die precies 4 gezonde mensen kennen die overleden waren aan het vaccin. Misschien is het dan een via-via verhaal (de moeder van de kapper van mijn tante) of gewoon onzin.
pi_201668514
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:14 schreef Momo het volgende:

[..]
De kans is wel heel klein dat je meerdere mensen zou kennen die overleden zijn aan het vaccin, extreme bijwerkingen zijn heel zeldzaam. Doet mij denken aan al die mensen op twitter die precies 4 gezonde mensen kennen die overleden waren aan het vaccin. Misschien is het dan een via-via verhaal (de moeder van de kapper van mijn tante) of gewoon onzin.
Als je veel opgewarmde lijken kent is de kans best groot dat zij overlijden nadat ze het vaccin hebben gekregen. In het hoofd van deze simpletons worden dan verbanden gelegd die er vaak niet zijn
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 7 oktober 2021 @ 11:19:25 #76
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201668531
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:08 schreef Tarado het volgende:

[..]
moet het ook nog eens waar zijn
Ik ging er heel naďef vanuit dat het waar was :@

En als het waar is dan ga ik er ook vanuit dat er meteen naar gekeken wordt. Je zag in de aanloop al dat bij mogelijke bijwerkingen de klinische fases van de onderzoeken bij de ontwikkeling van vaccins stilgezet werden en we weten hoe het ging toen er bloedproppen als mogelijke bijwerkingen werden genoemd.

Dan is het logischerwijs ook zo dat als iemand meldt dat er meerdere mensen zijn overleden aan het vaccin in zijn omgeving, de onderste steen boven komt en er van alles on hold wordt gezet. Ik heb de laatste tijd geen berichten van dien aard opgemerkt dus misschien beter om het met een korreltje zout te nemen.

Maar wat bezielt dan iemand om dat bij opname als reden op te voeren? Want zo iemand komt dus in het ziekenhuis terecht door zijn veel hogere kans daarop omdat hij niet gevaccineerd is, maar hij wil toch een bepaald beeld in stand houden of zo zodat andere mensen toch ontmoedigd worden om zich te laten vaccineren waardoor meer mensen hetzelfde moeten meemaken als hijzelf :?
pi_201668541
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 10:47 schreef Vasilevski het volgende:
Het is op een gegeven moment wel verworden tot steeds meer activisme en moeilijk te onderscheiden van de Containment Nu! schreeuwers.
Dat is natuurlijk het nadeel van het gebrek aan communicatiekennis. Zoals ook in het stuk staat. Wat ook de reden is dat sommigen zich gedistantieerd hebben van het team. Vergelijkbaar met OpenNL, waarbij de genuanceerde leden zich terugtrokken door het activistische karakter van anderen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 11:23:15 #78
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201668572
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:19 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik ging er heel naďef vanuit dat het waar was :@

En als het waar is dan ga ik er ook vanuit dat er meteen naar gekeken wordt. Je zag in de aanloop al dat bij mogelijke bijwerkingen de klinische fases van de onderzoeken bij de ontwikkeling van vaccins stilgezet werden en we weten hoe het ging toen er bloedproppen als mogelijke bijwerkingen werden genoemd.

Dan is het logischerwijs ook zo dat als iemand meldt dat er meerdere mensen zijn overleden aan het vaccin in zijn omgeving, de onderste steen boven komt en er van alles on hold wordt gezet. Ik heb de laatste tijd geen berichten van dien aard opgemerkt dus misschien beter om het met een korreltje zout te nemen.

Maar wat bezielt dan iemand om dat bij opname als reden op te voeren? Want zo iemand komt dus in het ziekenhuis terecht door zijn veel hogere kans daarop omdat hij niet gevaccineerd is, maar hij wil toch een bepaald beeld in stand houden of zo zodat andere mensen toch ontmoedigd worden om zich te laten vaccineren waardoor meer mensen hetzelfde moeten meemaken als hijzelf :?
Die kans is 1 op de paar 100.000 bij de vaccins. Dus die mensen zijn echt wel in Nederland. Maar de kans dat je meerdere van hun kent is wel heel klein.
pi_201669071
HELSINKI (ANP/RTR/BLOOMBERG) - Na Zweden en Denemarken heeft ook Finland besloten het gebruik van het coronavaccin van Moderna te beperken. De Finse autoriteiten laten mannen die zijn geboren in of na 1991 voorlopig niet meer vaccineren met het middel. Wie al een eerste prik met Moderna heeft gehad, kan een tweede inenting krijgen met het vaccin van Pfizer/BioNTech.

Directeur Mika Salminen van het Finse Instituut voor Gezondheid en Welzijn motiveerde het besluit door te verwijzen naar een Noorse studie. Daar kwam uit naar voren dat "mannen onder de 30 jaar een iets hoger risico lopen dan anderen op ontsteking van de hartspier als ze het vaccin Moderna Spikevax hebben gekregen."

Salminen benadrukte dat de bijwerkingen vaak licht zijn en na een paar dagen vanzelf overgaan. Toch besluiten meerdere landen om de risico's zoveel mogelijk te beperken. Zweden laat het gebruik van het Moderna-vaccin tot 1 december stopzetten voor degenen die in 1991 of daarna zijn geboren. In Denemarken krijgen jongeren onder de 18 jaar tijdelijk geen prikken meer met het middel.

De Deense autoriteiten hadden al bekendgemaakt dat de Noorse onderzoeksgegevens worden doorgestuurd naar de Europese vaccinwaakhond EMA. Die beoordeelt vaccins die in de Europese Unie worden gebruikt.

https://www.msn.com/nl-nl(...)APeirG?ocid=msedgntp
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 12:26:06 #80
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_201669307
https://healthimpactnews.(...)ir-covid-19-vaccine/

Jaaaaaaaaaaaaaaaaa. een Quality Engineer gooit alle vuile was buiten _O_
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_201669475
Het Testen voor Toegang mag wat kosten. :')
https://www.sikkom.nl/xl-(...)en-minimaal-zes-ton/

In totaal heeft het gebouw in Groningen dadelijk twee maanden gestaan, waarvan het drie weken operationeel is. De snelle rekensom leert dat het de maatschappij dus al snel minimaal zes ton heeft gekost. Wat een gotspe. En wat worden er toch een paar handige hyena’s ongelooflijk rijk aan deze klucht.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 7 oktober 2021 @ 12:46:31 #82
408813 crew  trein2000
pi_201669484
twitter

Nederland beter dan DE, zero-COVID bij het grofvuil. Zware dagen voor bepaalde groeperingen…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 7 oktober 2021 @ 12:47:06 #83
408813 crew  trein2000
pi_201669492
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:45 schreef Nia het volgende:
Het Testen voor Toegang mag wat kosten. :')
https://www.sikkom.nl/xl-(...)en-minimaal-zes-ton/

In totaal heeft het gebouw in Groningen dadelijk twee maanden gestaan, waarvan het drie weken operationeel is. De snelle rekensom leert dat het de maatschappij dus al snel minimaal zes ton heeft gekost. Wat een gotspe. En wat worden er toch een paar handige hyena’s ongelooflijk rijk aan deze klucht.
Ik ken het nog wel gekker. Er zijn ook van dergelijke locaties betaald, opgebouwd en weer gesloten met precies nul afgenomen tests.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 7 oktober 2021 @ 12:57:30 #85
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201669621
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:46 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Nederland beter dan DE, zero-COVID bij het grofvuil. Zware dagen voor bepaalde groeperingen…
Het blijft ook bijzonder hoe de administratieve verdelingen tussen verschillende landen kunnen verschillen. Nederland onderscheidt netjes alles per provincie, in België heb je alleen maar Vlaanderen geel, Wallonië rood. Frankrijk pakt hele departementen die groter zijn dan Nederland. Tot voor kort was Groningen geel en Friesland rood. Alsof dat praktisch wat uitmaakt. Alsof er grensposten staan tussen Groningen en Friesland. Wat op zich geen slecht idee zou zijn natuurlijk. Alle Friezen moeten een coronatoegangsbewijs laten zien bij de grensovergang. ~O>
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 13:00:22 #87
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201669628
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 10:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Hij heet Hugo?
We hebben hem Lenny Hugo genoemd. Naar 2 helden van ons.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 7 oktober 2021 @ 13:04:41 #88
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201669677
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:46 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Nederland beter dan DE, zero-COVID bij het grofvuil. Zware dagen voor bepaalde groeperingen…
Ik zie bijna een geheel groene corridor richting Portugal :9
  donderdag 7 oktober 2021 @ 13:05:58 #89
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201669687
quote:
14s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:04 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik zie bijna een geheel groene corridor richting Portugal :9
Tijd voor mij om maar weer eens die kant op te gaan :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 13:09:35 #90
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201669703
quote:
quote:
De enige actiefilm waarin je leert over vaccins
Niet erg sterk om je propaganda aan te prijzen dmv een leugen.

https://www.townandcountr(...)194/pandemic-movies/
pi_201669732
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:46 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Nederland beter dan DE, zero-COVID bij het grofvuil. Zware dagen voor bepaalde groeperingen…
twitter


Ze hoeven ook geen mondkapjes buiten meer, feest! *O*

Ook Duitsland herberekent trouwens de vaccinatiegraad waardoor nu 80% van de volwassenen volledig gevaccineerd is.
pi_201669754
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:12 schreef Vasilevski het volgende:
Ook Duitsland herberekent trouwens de vaccinatiegraad waardoor nu 80% van de volwassenen volledig gevaccineerd is.
Kunnen wij dat ook niet doen en dat er dan opeens 90% uit komt?
  donderdag 7 oktober 2021 @ 13:18:27 #93
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201669766
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:17 schreef alpeko het volgende:

[..]
Kunnen wij dat ook niet doen en dat er dan opeens 90% uit komt?
It's possible, it's possible.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 7 oktober 2021 @ 13:22:20 #94
408813 crew  trein2000
pi_201669806
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:12 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
[ twitter ]

Ze hoeven ook geen mondkapjes buiten meer, feest! *O*

Ook Duitsland herberekent trouwens de vaccinatiegraad waardoor nu 80% van de volwassenen volledig gevaccineerd is.
Ah een nieuwe rekenmethode, waar kennen we dat toch van.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201669830
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ah een nieuwe rekenmethode, waar kennen we dat toch van.
@Treinhoer @Treinhomo
pi_201669832
We hoeven in elk geval geen grote stijging in de ziekenhuizen te verwachten vandaag.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201669856
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:24 schreef _serial_ het volgende:
We hoeven in elk geval geen grote stijging in de ziekenhuizen te verwachten vandaag.
Vanwege een opname stop?
pi_201670009
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:09 schreef Oriente het volgende:
HELSINKI (ANP/RTR/BLOOMBERG) - Na Zweden en Denemarken heeft ook Finland besloten het gebruik van het coronavaccin van Moderna te beperken. De Finse autoriteiten laten mannen die zijn geboren in of na 1991 voorlopig niet meer vaccineren met het middel. Wie al een eerste prik met Moderna heeft gehad, kan een tweede inenting krijgen met het vaccin van Pfizer/BioNTech.

Directeur Mika Salminen van het Finse Instituut voor Gezondheid en Welzijn motiveerde het besluit door te verwijzen naar een Noorse studie. Daar kwam uit naar voren dat "mannen onder de 30 jaar een iets hoger risico lopen dan anderen op ontsteking van de hartspier als ze het vaccin Moderna Spikevax hebben gekregen."

Salminen benadrukte dat de bijwerkingen vaak licht zijn en na een paar dagen vanzelf overgaan. Toch besluiten meerdere landen om de risico's zoveel mogelijk te beperken. Zweden laat het gebruik van het Moderna-vaccin tot 1 december stopzetten voor degenen die in 1991 of daarna zijn geboren. In Denemarken krijgen jongeren onder de 18 jaar tijdelijk geen prikken meer met het middel.

De Deense autoriteiten hadden al bekendgemaakt dat de Noorse onderzoeksgegevens worden doorgestuurd naar de Europese vaccinwaakhond EMA. Die beoordeelt vaccins die in de Europese Unie worden gebruikt.

https://www.msn.com/nl-nl(...)APeirG?ocid=msedgntp
Vind Scandinavië, vooral Zweden, het meest rationele beleid hebben. Wij zitten net een niveautje onder die wilde paniek van Zuid-Europa.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201670109
Laatste update: 07-10-2021 - 14:01

Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis : 469 (daling van 12)

Kliniek : 341 (daling van 6)
IC : 128 (daling van 6)

Instroom:
Kliniek : 42 (gisteren 43)
IC : 9 (gisteren 12)

Uitstroom:
Kliniek : 48 (gisteren:47)
IC : 15 (gisteren:10)

Met dank aan @_serial_ uiteraard
  donderdag 7 oktober 2021 @ 14:04:02 #100
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201670121
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 10:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Zonder gelijk in de 'Red Team is kut'-kramp te schieten vind ik dit oprecht een prima stuk. Net zoals ik als waarschijnlijk één van de weinigen hier ondanks alles respect heb voor de manier waarop zij zich ingezet hebben voor de publieke zaak. Iets waar menig persoon hier nog een puntje aan kan zuigen.
ok.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 7 oktober 2021 @ 14:05:22 #101
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201670135
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:02 schreef alpeko het volgende:
Laatste update: 07-10-2021 - 14:01

Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis : 469 (daling van 12)

Kliniek : 341 (daling van 6)
IC : 128 (daling van 6)

Instroom:
Kliniek : 42 (gisteren 43)
IC : 9 (gisteren 12)

Uitstroom:
Kliniek : 48 (gisteren:47)
IC : 15 (gisteren:10)

Met dank aan @:_serial_ uiteraard
128 asociale lamzakken :'(
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201670159
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:05 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
128 asociale lamzakken :'(
Nederlandse aso's. @maxi-mus
  donderdag 7 oktober 2021 @ 14:10:53 #103
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201670180
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:07 schreef Zipportal het volgende:

[..]
Nederlandse aso's. @:maxi-mus
Gezonde Hollandse 30ers. :'(
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201670240
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:46 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Nederland beter dan DE, zero-COVID bij het grofvuil. Zware dagen voor bepaalde groeperingen…
Oost-Europa gaat ook lekker. Die gaan nog zware maanden krijgen met hun lage vaccinatiegraden vrees ik. Bulgarije zit bv. alweer bijna op de twee eerdere pieken (óók qua doden).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 14:16:45 #105
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201670241
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:10 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Gezonde Hollandse 30ers. :'(
Ik weet dat dit een komische opmerking is, maar als je kijkt naar Stichting Nice data dan worden er gemiddeld iets van 7 mensen opgenomen per week op de IC die 39 jaar of jonger zijn de laatste tijd. Op de gewone ziekenhuisafdeling iets van gemiddeld 30-40 mensen per week de laatste tijd. In augustus was dat nog 100 per week.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 14:20:50 #106
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201670291
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:16 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik weet dat dit een komische opmerking is, maar als je kijkt naar Stichting Nice data dan worden er gemiddeld iets van 7 mensen opgenomen per week op de IC die 39 jaar of jonger zijn de laatste tijd. Op de gewone ziekenhuisafdeling iets van gemiddeld 30-40 mensen per week de laatste tijd. In augustus was dat nog 100 per week.
Wat hebben die mensen dan? Ik bedoel.. als je als 30er op de IC komt, dan moet je haast wel onderliggend lijden hebben. Als je dat weet.. Waarom laat je jezelf dan niet prikken?
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 14:24:30 #107
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201670330
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:20 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Wat hebben die mensen dan? Ik bedoel.. als je als 30er op de IC komt, dan moet je haast wel onderliggend lijden hebben. Als je dat weet.. Waarom laat je jezelf dan niet prikken?
Ja, je vraagt wel af wie die mensen zijn.
Gevaccineerd en een immuunaandoening hebben waardoor ze als nog ziek zijn geworden?
Niet gevaccineerd en "gezond" en pech?
Of toch mensen die niet zo heel gezond zijn en toch daar belanden uit eigenwijsheid?
  donderdag 7 oktober 2021 @ 14:26:43 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201670349
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:16 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik weet dat dit een komische opmerking is, maar als je kijkt naar Stichting Nice data dan worden er gemiddeld iets van 7 mensen opgenomen per week op de IC die 39 jaar of jonger zijn de laatste tijd. Op de gewone ziekenhuisafdeling iets van gemiddeld 30-40 mensen per week de laatste tijd. In augustus was dat nog 100 per week.
Wat ik vanuit de ziekenhuizen hoor is dat daar vrij veel mensen met immuunstoornissen en zwangeren bij zitten.
Zou wel goed zijn als dit geen via via horen zou zijn voor eenieder, maar dat dat wat meer naar buiten toe geduid wordt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 14:31:00 #109
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201670409
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:24 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja, je vraagt wel af wie die mensen zijn.
Gevaccineerd en een immuunaandoening hebben waardoor ze als nog ziek zijn geworden?
Niet gevaccineerd en "gezond" en pech?
Of toch mensen die niet zo heel gezond zijn en toch daar belanden uit eigenwijsheid?
Ahja en een kennis van me is vorig jaar overleden aan borstkanker. Ze was 32 en rookte niet, leefde gewoon normaal en gezond totdat opeens de diagnose kwam.

Je kan idd ook gewoon enorme pech hebben in het leven.
pi_201670449
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Oost-Europa gaat ook lekker. Die gaan nog zware maanden krijgen met hun lage vaccinatiegraden vrees ik. Bulgarije zit bv. alweer bijna op de twee eerdere pieken (óók qua doden).
En Polen dan? Daar is pas 50% volledig gevaccineerd..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201670479
Roemenië gaat echter wel slecht inderdaad:

twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201670504
LCPS stopt met spreiden van patiënten. Zij hebben blijkbaar ook geen fuck meer te doen.

Erg mooi.

-nee-

[ Bericht 48% gewijzigd door Momo op 07-10-2021 14:41:11 ]
pi_201670508
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
LCPS stopt met spreiden van patiënten. Zij hebben blijkbaar ook geen fuck meer te doen.

Erg mooi.

Dit heb ik gemist

[ Bericht 11% gewijzigd door Momo op 07-10-2021 14:41:19 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 14:39:54 #114
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201670527
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
LCPS stopt met spreiden van patiënten. Zij hebben blijkbaar ook geen fuck meer te doen.

Erg mooi.


Tijd om 24 uur van tevoren een test te laten doen 30km verderop om een bakje koffie te kunnen drinken in de HEMA.

[ Bericht 5% gewijzigd door Momo op 07-10-2021 14:41:27 ]
Zuiger van het FOK!-OMT
  Redactie Sport donderdag 7 oktober 2021 @ 14:40:33 #115
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201670534
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
LCPS stopt met spreiden van patiënten. Zij hebben blijkbaar ook geen fuck meer te doen.

Erg mooi.


Beste gifje ooit.

Nouja, op die van @GGMM van de eigen goal van Zoet na, natuurlijk!

[ Bericht 8% gewijzigd door Momo op 07-10-2021 14:41:33 ]
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201670556
[ Bericht 48% gewijzigd door Momo op 07-10-2021 14:41:11 ]

Bon gepakt :G (maar ook een ton gepakt)

@Zipportal
  donderdag 7 oktober 2021 @ 14:44:59 #117
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_201670567
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:07 schreef Zipportal het volgende:

[..]
Nederlandse aso's. @:maxi-mus
Bult stevige kerels.
pi_201670569
quote:
10s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:40 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Beste gifje ooit.

Nouja, op die van @:GGMM van de eigen goal van Zoet na, natuurlijk!
hond2.gif en moura.gif zijn ook nog wel beter.

En persoonlijk vind ik veel gifjes van Flodder ook beter. Want Flodder _O_
pi_201670575
quote:
10s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:40 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Beste gifje ooit.

Nouja, op die van @:GGMM van de eigen goal van Zoet na, natuurlijk!
Net gemist.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 14:51:08 #120
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201670612
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
LCPS stopt met spreiden van patiënten. Zij hebben blijkbaar ook geen fuck meer te doen.

Erg mooi.

-nee-
Top _O_

Niet van het verwijderde, waar ik weer net te laat voor was :(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 7 oktober 2021 @ 14:52:23 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201670625
We zóuden die niet gebruikte XL teststraten natuurlijk kunnen voorzien van bedjes en dat als sterfhuis gebruiken voor ongevaccineerden die straks het ziekenhuis gaan overspoelen

Noemen we het noodhospitaal en is iedereen blij

Idee?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Redactie Sport donderdag 7 oktober 2021 @ 14:52:37 #122
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201670628
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
hond2.gif en moura.gif zijn ook nog wel beter.

En persoonlijk vind ik veel gifjes van Flodder ook beter. Want Flodder _O_
Oke, ik moet je gelijk geven.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 14:59:19 #123
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201670675
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:52 schreef Molo het volgende:
We zóuden die niet gebruikte XL teststraten natuurlijk kunnen voorzien van bedjes en dat als sterfhuis gebruiken voor ongevaccineerden die straks het ziekenhuis gaan overspoelen

Noemen we het noodhospitaal en is iedereen blij

Idee?
Dat komt uit een ander potje hč, dat budget kan daar niet voor gebruikt worden. Daarnaast is het minder dan 1 miljoen dus kan het budget niet overgezet worden naar een ander WBS element, dus kan het niet gebruikt worden om ziekenhuiszorg te doen.

Gevolg is dat de XL teststraat gesloten moet worden en op de plek van de XL teststraat een nieuwe tent gebouwd moet worden om als noodhospitaal te dienen. De ontwerpen die gemaakt zijn voor de tent worden wel hergebruikt, want we willen geen onnodig werk doen met zijn allen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201670694
Present :lijstje: :M


Ik gok op 2K regio
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201670713
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:02 schreef _serial_ het volgende:
Present :lijstje: :M
[ afbeelding ]

Ik gok op 2K regio
~ 2100
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:05:27 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201670723
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:59 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat komt uit een ander potje hč, dat budget kan daar niet voor gebruikt worden. Daarnaast is het minder dan 1 miljoen dus kan het budget niet overgezet worden naar een ander WBS element, dus kan het niet gebruikt worden om ziekenhuiszorg te doen.

Gevolg is dat de XL teststraat gesloten moet worden en op de plek van de XL teststraat een nieuwe tent gebouwd moet worden om als noodhospitaal te dienen. De ontwerpen die gemaakt zijn voor de tent worden wel hergebruikt, want we willen geen onnodig werk doen met zijn allen.
Sounds legit w/
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201670727
:M :lijstje:
pi_201670742
:M :lijstje:
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:08:11 #129
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201670746
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:52 schreef Molo het volgende:
We zóuden die niet gebruikte XL teststraten natuurlijk kunnen voorzien van bedjes en dat als sterfhuis gebruiken voor ongevaccineerden die straks het ziekenhuis gaan overspoelen

Noemen we het noodhospitaal en is iedereen blij

Idee?
Maak er anders een vluchtelingenopvangcrisiscentrum van, die komen nog wat plekken tekort geloof ik.
pi_201670757
:lijstje:
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201670758
Psst

De vaccinatiecijfers op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vaccinatie zijn geupdate :7
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 15:10:01 #132
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201670760
quote:
2s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:08 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Maak er anders een vluchtelingenopvangcrisiscentrum van, die komen nog wat plekken tekort geloof ik.
Zie post over ander potje. Vervang noodhospitaal door vluchtelingenopvangcrisiscentrum en je hebt je antwoord :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:10:16 #133
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201670764
quote:
2s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:08 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Maak er anders een vluchtelingenopvangcrisiscentrum van, die komen nog wat plekken tekort geloof ik.
Zijn er ook veel niet van gevaccineerd. Uit welk potje moet het dan komen? :?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201670767
*heeft koffers volgepropt voordat de vakantieparken volstromen en neemt ook de kennis van de cijfertjes vandaag mee... :M :lijstje:
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:11:39 #135
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201670779
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:09 schreef _serial_ het volgende:
Psst

De vaccinatiecijfers op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vaccinatie zijn geupdate :7
De jongeren in mijn dorp doen er geloof ik niet zo aan mee zo te zien

Rotterdam gaat lekker iig :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:12:53 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201670791
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:10 schreef Mammietje het volgende:
*heeft koffers volgepropt voordat de vakantieparken volstromen en neemt ook de kennis van de cijfertjes vandaag mee... :M :lijstje:
Dat si toch pas over een week?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201670794
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:11 schreef Molo het volgende:

[..]
De jongeren in mijn dorp doen er geloof ik niet zo aan mee zo te zien

Rotterdam gaat lekker iig :')
Jongeren zijn sowieso nog erg laag. Verwacht dat dit nog wel stijgt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:14:06 #138
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201670806
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:10 schreef chratnox het volgende:

[..]
Zie post over ander potje. Vervang noodhospitaal door vluchtelingenopvangcrisiscentrum en je hebt je antwoord :P
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:10 schreef Molo het volgende:

[..]
Zijn er ook veel niet van gevaccineerd. Uit welk potje moet het dan komen? :?
Noem het een NPO, zet Sywert aan het roer en ik denk dat geld geen probleem is.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:14:22 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201670810
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:12 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Jongeren zijn sowieso nog erg laag. Verwacht dat dit nog wel stijgt.
Ja zeker, door die pas o.a.
Reisrestricties en testen voor vakantie wat niet meer gratis is

Of de doelgroepen die niet willen/durven vaccineren zoals half Rotterdam Zuid en de Schilderswijk opgekrikt worden, meh
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201670815
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:12 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat si toch pas over een week?
De herfstvakantie? Yep. :Y
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:14:41 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201670817
quote:
10s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:14 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
[..]
Noem het een NPO, zet Sywert aan het roer en ik denk dat geld geen probleem is.
Omdenken O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:14:57 #142
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201670819
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:14 schreef Mammietje het volgende:

[..]
De herfstvakantie? Yep. :Y
Zin an O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 15:15:48 #143
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201670827
quote:
10s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:14 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
[..]
Noem het een NPO, zet Sywert aan het roer en ik denk dat geld geen probleem is.
Dat is best een goed idee. Een programma optuigen is eenvoudiger dan budget aan een ander ministerie vragen, dus lijkt me top!
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201670828
- 2.746 nieuw gemelde positieve testen
- 42 nieuwe ziekenhuisopnames
- 9 nieuwe IC-opnames
- 6 nieuwe overlijdens

KOEKOEK!!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201670832
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 2.746 nieuw gemelde positieve testen
- 42 nieuwe ziekenhuisopnames
- 9 nieuwe IC-opnames
- 6 nieuwe overlijdens

KOEKOEK!!
Dat moet de backlog van dagen zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201670833
Lul STUK wassen.
pi_201670834
Stijgingspercentage ineens naar 13-14% :o
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201670835
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 2.746 nieuw gemelde positieve testen
- 42 nieuwe ziekenhuisopnames
- 9 nieuwe IC-opnames
- 6 nieuwe overlijdens

KOEKOEK!!
Oef.... serieus? :{
  Redactie Games donderdag 7 oktober 2021 @ 15:16:40 #149
181272 crew  Noppie2000
pi_201670838
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 2.746 nieuw gemelde positieve testen
- 42 nieuwe ziekenhuisopnames
- 9 nieuwe IC-opnames
- 6 nieuwe overlijdens

KOEKOEK!!
Storing toch gister?
pi_201670840
twitter
pi_201670841
Oh oh!
Go hard or go home
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:16:54 #152
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_201670842
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 2.746 nieuw gemelde positieve testen
- 42 nieuwe ziekenhuisopnames
- 9 nieuwe IC-opnames
- 6 nieuwe overlijdens

KOEKOEK!!
Hoe dan? :'(
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:16:58 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201670845
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:15 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat is best een goed idee. Een programma optuigen is eenvoudiger dan budget aan een ander ministerie vragen, dus lijkt me top!
Dat klopt ja

Echt, die samenwerking is nog moeilijker dan nu nog uit Afghanistan willen vluchten lijkt het wel :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201670847
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:16 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dat moet de backlog van dagen zijn.
Ik dacht dat er maar 1 dag cijfers misten?
pi_201670848
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:16 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]
Storing toch gister?
Ja maar niet zo veel, dat kan niet..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:17:36 #156
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201670853
Ab had toch gelijk!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201670854
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ja maar niet zo veel, dat kan niet..
Om 15:45 draaien de rest van mijn scripts. Dan zie ik meer.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201670855
twitter
pi_201670858
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:16 schreef Arizona het volgende:

[..]
Hoe dan? :'(
1,5m foetsie, vrijwel alles open :Y
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201670860
twitter

twitter
pi_201670862
quote:
10s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:17 schreef Molo het volgende:
Ab had toch gelijk!
Die kwam uit rood gebied dus de oorzaak hebben we al gevonden.
pi_201670874
*mompelt iets over het gezeur hier dat de regering zogenaamd te veel naar besmettingsaantallen keek*
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201670879
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:17 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Die storing van gister lijkt me om 200-300 gemiste meldingen te gaan, derhalve is het cijfer van vandaag alsnog vrij hoog.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201670888
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:19 schreef DireStraits7 het volgende:
*mompelt iets over het gezeur hier dat de regering zogenaamd te veel naar besmettingsaantallen keek*
Het is met name de vraag of de regering hier op gaat reageren als we dus weer gaan stijgen richting 2/3/5k per dag.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Games donderdag 7 oktober 2021 @ 15:21:04 #165
181272 crew  Noppie2000
pi_201670894
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ja maar niet zo veel, dat kan niet..
want? Midweeks het hoogst, paar honderd van gister erbij en dan haal je het wel.

We gingen al richting 2K, twee dagem ~2300 kan ik wel geloven hoor. Gaat nog wel hoger ook.
pi_201670896
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
1,5m foetsie, vrijwel alles open :Y
De 1,5 meter bestaat al heel lang niet meer
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201670898
En ter vergelijking: vorig jaar liep het van 500 gevallen begin september op naar 10.000 gevallen eind oktober.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201670899
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 2.746 nieuw gemelde positieve testen
- 42 nieuwe ziekenhuisopnames
- 9 nieuwe IC-opnames
- 6 nieuwe overlijdens

KOEKOEK!!
Zie het als een kans voor het vaccin om zichzelf te bewijzen :)
pi_201670903
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]
De 1,5 meter bestaat al heel lang niet meer
Nu ook bij binnen faciliteiten zoals restaurants, bioscopen, theaters etc.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 15:21:53 #170
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201670904
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:21 schreef DireStraits7 het volgende:
En ter vergelijking: vorig jaar liep het van 500 gevallen begin september op naar 10.000 gevallen eind oktober.
Hoeveel was er toen ook alweer gevaccineerd?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:22:18 #171
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201670906
Nog meer restricties voor niet gevaccineerden incoming!
pi_201670907
pi_201670909
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:21 schreef chratnox het volgende:

[..]
Hoeveel was er toen ook alweer gevaccineerd?
Uw punt?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201670910
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:21 schreef DireStraits7 het volgende:
En ter vergelijking: vorig jaar liep het van 500 gevallen begin september op naar 10.000 gevallen eind oktober.
De divergentie tussen gevallen en opnames/overlijdens is nu wel een heel stuk groter en die wordt alleen maar meer als gevolg van de vaccinaties.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:22:29 #175
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201670911
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:21 schreef DireStraits7 het volgende:
En ter vergelijking: vorig jaar liep het van 500 gevallen begin september op naar 10.000 gevallen eind oktober.
Totaal andere situatie nu
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201670912
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:21 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]
want? Midweeks het hoogst, paar honderd van gister erbij en dan haal je het wel.

We gingen al richting 2K, twee dagem ~2300 kan ik wel geloven hoor. Gaat nog wel hoger ook.
Bovenkant trend zegt 2300, dus ja dat kan wel maar het is vrij hoog. Groeipercentage gaat hard zo.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201670915
pi_201670918
pi_201670919
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:21 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Zie het als een kans voor het vaccin om zichzelf te bewijzen :)
Gewoon rustig achterover hangen en zien wat er gaat gebeuren.
c_/
Go hard or go home
pi_201670924
pi_201670926
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:22 schreef Molo het volgende:

[..]
Totaal andere situatie nu
Joh. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 15:23:20 #182
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201670927
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Uw punt?
Ik denk niet dat ik jou uit hoef te leggen dat de poel van mogelijk besmettelijke mensen een stuk kleiner is dan het vorig jaar september/oktober was. Of ben je van mening dat vaccinatie de besmettelijkheid niet remt?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201670930
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:23 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ik jou uit hoef te leggen dat de poel van mogelijk besmettelijke mensen een stuk kleiner is dan het vorig jaar september/oktober was. Of ben je van mening dat vaccinatie de besmettelijkheid niet remt?
Dat hoef je inderdaad niet. Dus vraag ik me af welk punt je wél wilde maken.

Maar misschien is het beter als je de vraag stelt welk punt ík eigenlijk wilde maken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201670937
quote:
Tot nu toe zijn er 23.698.483 prikken gezet. Dit getal omvat zowel eerste als tweede prikken. Dit getal wordt bijgewerkt op dinsdag en donderdag.
+31.000
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:24:47 #185
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201670941
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Joh. :')
Kwaliteitsreactie weer :D
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:23 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ik jou uit hoef te leggen dat de poel van mogelijk besmettelijke mensen een stuk kleiner is dan het vorig jaar september/oktober was. Of ben je van mening dat vaccinatie de besmettelijkheid niet remt?
Oh en wat deed het vaccin ook alweer nog meer...

Oh ja, iets met dood en verderf voorkomen in de meeste gevallen

Nee dat doet er totaal niet toe. Lekker blijven vergelijken met vorig jaar
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 15:24:53 #186
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201670943
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dat hoef je inderdaad niet. Dus vraag ik me af welk punt je wél wilde maken.
Waar is die boosheid voor nodig?

Het punt dat ik wilde maken is wat ik in mijn vorige post zei. Ik dacht, kan zijn dat je dat even vergeten was.

Op je edit: Welk punt wilde je maken?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:25:18 #187
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201670947
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dat hoef je inderdaad niet. Dus vraag ik me af welk punt je wél wilde maken.

Maar misschien is het beter als je de vraag stelt welk punt ík eigenlijk wilde maken.
Misschien moet je iets minder aan vaguebooking doen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201670948
quote:
Door Staphorst kunnen we zien wat er was gebeurt als niemand zich had laten vaccineren.
pi_201670949
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:24 schreef Molo het volgende:

[..]
Kwaliteitsreactie weer :D
[..]
Oh en wat deed het vaccin ook alweer nog meer...

Oh ja, iets met dood en verderf voorkomen in de meeste gevallen

Nee dat doet er totaal niet toe. Lekker blijven vergelijken met vorig jaar
Tuurlijk, want iedere besmetting is er één te veel. Hoe anders willen we de maatregelen een doel op zich maken? |:(
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:26:34 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201670954
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:25 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Tuurlijk, want iedere besmetting is er één te veel. Hoe anders willen we de maatregelen een doel op zich maken? |:(
Ja maar mogelijk long Covid na vaccinatie :'(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201670960
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:25 schreef Remco het volgende:

[..]
Door Staphorst kunnen we zien wat er was gebeurt als niemand zich had laten vaccineren.
In staphorst is niemand gevaccineerd dan?
pi_201670961
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:25 schreef Molo het volgende:

[..]
Misschien moet je iets minder aan vaguebooking doen
Vooruit: het feit dat het vorig jaar met een factor 20 omhoog ging in twee maanden maakt het natuurlijk volstrekt onwaarschijnlijk dat het nu, ondanks vaccinaties, niet alsnog gaat oplopen in deze periode. Zelfs als vaccinaties voor 90 procent de transmissie tegen zouden gaan, zou je alsnog verwachten dat het, ceteris paribus, met een factor twee zal toenemen. Tel daarbij op dat we vorig jaar aanmerkelijk meer maatregelen hadden en je kunt er redelijkderwijs vanuit gaan dat we nog wel een paar keer over de kop zullen gaan qua aantallen.

[ Bericht 5% gewijzigd door AlwaysHappy op 07-10-2021 16:15:41 ]
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201670976
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:27 schreef Maver24 het volgende:

[..]
In staphorst is niemand gevaccineerd dan?
Wel na Urk het minst van heel Nederland:
https://nos.nl/artikel/23(...)aad-in-jouw-gemeente

Kan geen toeval zijn
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:28:54 #194
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201670977
KOEKOEK
pi_201670982
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het is inderdaad mijn fout dat ik men hier wat intelligenter ingeschat had en dat ik niet alles hoef uit te spellen.

Vooruit: het feit dat het vorig jaar met een factor 20 omhoog ging in twee maanden maakt het natuurlijk volstrekt onwaarschijnlijk dat het nu, ondanks vaccinaties, niet alsnog gaat oplopen in deze periode. Zelfs als vaccinaties voor 90 procent de transmissie tegen zouden gaan, zou je alsnog verwachten dat het, ceteris paribus, met een factor twee zal toenemen. Tel daarbij op dat we vorig jaar aanmerkelijk meer maatregelen hadden en je kunt er redelijkderwijs vanuit gaan dat we nog wel een paar keer over de kop zullen gaan qua aantallen.
Waar we nu wel voor moeten opletten is dat we niet in een paniekstuip gaan schieten, vooral niet als de bezetting in de ziekenhuizen blijft meevallen.

Dat krampachtig inzoomen op die R-waarde haalt uiteindelijk heel weinig uit.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201670985
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
ceteris paribus
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 15:29:39 #197
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201670987
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:25 schreef Remco het volgende:

[..]
Door Staphorst kunnen we zien wat er was gebeurt als niemand zich had laten vaccineren.
17260 inwoners. Vaccinatiegraad is ongeveer 50%, dus zo rond de 7500 mensen die niet gevaccineerd zijn. Laten we daar even 6000 van maken (hersteld e.d.).

Met deze snelheid is het probleem in Staphorst over 89 dagen opgelost :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201670991
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:28 schreef Remco het volgende:

[..]
Wel na Urk het minst van heel Nederland:
https://nos.nl/artikel/23(...)aad-in-jouw-gemeente

Kan geen toeval zijn
Aaah zo. Wel ja goed bewijs
pi_201670992
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:29 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Waar we nu wel voor moeten opletten is dat we niet in een paniekstuip gaan schieten, vooral niet als de bezetting in de ziekenhuizen blijft meevallen.

Dat krampachtig inzoomen op die R-waarde haalt uiteindelijk heel weinig uit.
Er is letterlijk niemand die in een paniekstuip schiet.

En uiteindelijk correspondeert de R-waarde 1-op-1 met de ziekenhuisaantallen, dus wel degelijk een belangrijke parameter.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:30:15 #200
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201670993
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het is inderdaad mijn fout dat ik men hier wat intelligenter ingeschat had en dat ik niet alles hoef uit te spellen.

Vooruit: het feit dat het vorig jaar met een factor 20 omhoog ging in twee maanden maakt het natuurlijk volstrekt onwaarschijnlijk dat het nu, ondanks vaccinaties, niet alsnog gaat oplopen in deze periode. Zelfs als vaccinaties voor 90 procent de transmissie tegen zouden gaan, zou je alsnog verwachten dat het, ceteris paribus, met een factor twee zal toenemen. Tel daarbij op dat we vorig jaar aanmerkelijk meer maatregelen hadden en je kunt er redelijkderwijs vanuit gaan dat we nog wel een paar keer over de kop zullen gaan qua aantallen.
Het zijn dus nu geen gelijke omstandigheden, wat je met je Latijnse slimme woordjes probeert in te kleden

Vervolgvraag dan, want je kern van je zorg is me nog steeds niet duidelijk.
Wat doet het ertoe, die stijging?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201670999
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
:D
pi_201671000
Vraag me af hoeveel er nu besmet zijn in percentage die gecaccineerd zijn. Waar ligt die percentage. 10%?
pi_201671002
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:30 schreef Molo het volgende:

[..]
Het zijn dus nu geen gelijke omstandigheden, wat je met je Latijnse slimme woordjes probeert in te kleden

Vervolgvraag dan, want je kern van je zorg is me nog steeds niet duidelijk.
Wat doet het ertoe, die stijging?
Ik deel helemaal geen zorg. Daar gaat het al fout. Je leest meer in mijn reactie dan er werkelijk is.

En verder heb ik uitgelegd wat ik wil zeggen. Duidelijker kan (of beter: wil) ik het niet uitleggen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201671003
Jongens, ik denk dat de komende 2 weken wel eens heel belangrijk zouden kunnen worden. Dan weten we het.
pi_201671008
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:30 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat doet het ertoe, die stijging?
Waar het ons allemaal om gaat: wat vind de regering van dergelijke stijgingen en welke gevolgen heeft dat op het verloop van de herfst / winter qua maatregelen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:32:16 #206
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201671010
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Er is letterlijk niemand die in een paniekstuip schiet.

En uiteindelijk correspondeert de R-waarde 1-op-1 met de ziekenhuisaantallen, dus wel degelijk een belangrijke parameter.
Hij correspondeert met de positieve gevallen, dat is niet noodzakelijk evenredig aan de ziekenhuisaantallen
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:32:22 #207
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201671012
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:29 schreef chratnox het volgende:

[..]
17260 inwoners. Vaccinatiegraad is ongeveer 50%, dus zo rond de 7500 mensen die niet gevaccineerd zijn. Laten we daar even 6000 van maken (hersteld e.d.).

Met deze snelheid is het probleem in Staphorst over 89 dagen opgelost :P
Waarbij je moet weten dat er best geluiden zijn dat reli's naar andere locatie van de GGD gegaan zijn om zich te laten vaccineren en uit angst voor de kerkelijke omgeving deze data niet hebben laten delen met RIVM en huisarts
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201671016
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Waar het ons allemaal om gaat: wat vind de regering van dergelijke stijgingen en welke gevolgen heeft dat op het verloop van de herfst / winter qua maatregelen?
Kroegen dicht en iedereen weer 1,5 meter, want we kunnen blijkbaar niet omgaan met de geboden vrijheid. En natuurlijk 90 euro boete + strafblad als je het lef hebt om met een rood vinkje de McDonald's binnen te durven stappen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 15:33:01 #209
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201671018
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het is inderdaad mijn fout dat ik men hier wat intelligenter ingeschat had en dat ik niet alles hoef uit te spellen.

Vooruit: het feit dat het vorig jaar met een factor 20 omhoog ging in twee maanden maakt het natuurlijk volstrekt onwaarschijnlijk dat het nu, ondanks vaccinaties, niet alsnog gaat oplopen in deze periode. Zelfs als vaccinaties voor 90 procent de transmissie tegen zouden gaan, zou je alsnog verwachten dat het, ceteris paribus, met een factor twee zal toenemen. Tel daarbij op dat we vorig jaar aanmerkelijk meer maatregelen hadden en je kunt er redelijkderwijs vanuit gaan dat we nog wel een paar keer over de kop zullen gaan qua aantallen.
Ach kom, doe eens niet zo flauw. Je komt met een vage bewering die niet direct op de manier die jij wil geďnterpreteerd wordt en anderen zijn ineens dom?

Volgens mij zei niemand dat het niet toe zou nemen. Waar ik op reageerde was je opmerking dat het van 500 naar 10.000 ging in ongeveer een maand.

Maar hey, laten we eens serieus meespelen.

Vorig jaar in die periode was er nog niemand gevaccineerd. Op dit moment is de vaccinatiegraad rond de 80%, dus de kans dat je iemand tegenkomt die besmettelijk is is een heel stuk kleiner.

Ook al is er nog geen volledige groepsimmuniteit, de immuniteit die er nu onder de bevolking is remt de transmissie wel.

Ik twijfel er niet aan dat de cijfers nog zullen stijgen, dat was ook wel te verwachten. Met het tempo dat ze vorig jaar september deden denk ik alleen niet.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201671021
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Hij correspondeert met de positieve gevallen, dat is niet noodzakelijk evenredig aan de ziekenhuisaantallen
De R-waarde is relatief. Ervan uitgaande dat er geen verandering optreedt (vandaar ceteris paribus), zal de R-waarde voor het aantal positieve gevallen vrijwel perfect correleren met de R-waarde voor de ziekenhuisopnames.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:33:29 #211
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201671023
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik deel helemaal geen zorg. Daar gaat het al fout. Je leest meer in mijn reactie dan er werkelijk is.

En verder heb ik uitgelegd wat ik wil zeggen. Duidelijker kan (of beter: wil) ik het niet uitleggen.
Bij gelijke omstandigheden kan het weer omhoog vliegen

Er zijn om vele redenen géén gelijke omstandigheden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:33:39 #213
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201671025
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Basiskennis.
pi_201671029
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:25 schreef Remco het volgende:

[..]
Door Staphorst kunnen we zien wat er was gebeurt als niemand zich had laten vaccineren.
De positieve getallen van de afgelopen dagen daar zullen we ongetwijfeld over een paar weken in de opnamecijfers te zien krijgen. De gevolgen van het niet hoeven testen voor kerken komen nu wel erg naar de oppervlakte.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:34:02 #215
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201671030
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:21 schreef DireStraits7 het volgende:
En ter vergelijking: vorig jaar liep het van 500 gevallen begin september op naar 10.000 gevallen eind oktober.
Als dat nu zou gebeuren betekent het dat de vaccins niet voldoende werken.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:34:12 #216
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201671033
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Waar het ons allemaal om gaat: wat vind de regering van dergelijke stijgingen en welke gevolgen heeft dat op het verloop van de herfst / winter qua maatregelen?
De regering die ons allen zal redden O+ O+ O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  User die overal opduikt 2022 donderdag 7 oktober 2021 @ 15:34:38 #217
186611 Haags
pi_201671035
Mooie cijfers. Niets aan het handje.
Zonder wrijving geen glans
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 15:35:04 #218
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201671040
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Stelregel: Hoe meer latijn in je post, hoe serieuzer die genomen moet worden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:35:08 #219
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201671042
quote:
10s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:34 schreef Molo het volgende:

[..]
De regering die ons allen zal redden O+ O+ O+
Snel mondlapjes halen, die gaan ons redden.
pi_201671043
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:32 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Kroegen dicht en iedereen weer 1,5 meter, want we kunnen blijkbaar niet omgaan met de geboden vrijheid.
Of: een stijging in besmettingen is 'collateral damage' zolang de ziekenhuis niet volstromen? Dat is toch wat we willen horen vanuit de regering? Maar daar zal het gaan schuren de komende tijd want: op papier 5-10k besmettingen per dag ZOU alsnog voor een piek(je) in de ziekenhuizen KUNNEN zorgen, toch?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201671044
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:33 schreef chratnox het volgende:
Met het tempo dat ze vorig jaar september deden denk ik alleen niet.
Ik ook niet. En ik heb ook geen enkele zin getypt die doet vermoeden dat ik dat wel zou denken, dus daarom snap ik niet waarom je doet alsof ik dat wel gedaan heb.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201671047
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:32 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Kroegen dicht en iedereen weer 1,5 meter, want we kunnen blijkbaar niet omgaan met de geboden vrijheid.
Als je nu weer de 1,5 meter gaat instellen dan is het een bevestiging dat je er nooit meer vanaf komt want als je het weg haalt komt het weer terug. Dat gaat dus niet gebeuren
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:35:59 #223
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201671050
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De R-waarde is relatief. Ervan uitgaande dat er geen verandering optreedt (vandaar ceteris paribus), zal de R-waarde voor het aantal positieve gevallen vrijwel perfect correleren met de R-waarde voor de ziekenhuisopnames.
Dat ligt er maar met aan waar die positieve getallen te vinden zijn.
Als er bijvoorbeeld plots een enorme toename is onder jongeren dan zal dat de R-waarde doen stijgen, echter amper extra opnames opleveren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201671057
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:35 schreef chratnox het volgende:

[..]
Stelregel: Hoe meer latijn in je post, hoe serieuzer die genomen moet worden.
Het is een vrij gangbare term, helemaal als je een beetje in de statistiek zit. Maar oké.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 15:36:34 #225
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201671060
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik ook niet. En ik heb ook geen enkele zin getypt die doet vermoeden dat ik dat wel zou denken, dus daarom snap ik niet waarom je doet alsof ik dat wel gedaan heb.
Dat doe ik ook niet. Ik ben niet degene die anderen dom noemde omdat ze de intentie van zijn post niet direct begrepen. Ik ben overigens óók niet degene die de vergelijking met vorig jaar maakte en zei: "Ter vergelijking, vorig jaar ging het in een paar weken van 500 naar 10.000"
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:37:43 #226
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201671068
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het is een vrij gangbare term, helemaal als je een beetje in de statistiek zit. Maar oké.
Statistiek is ook altijd een middel ipv een doel en dat wordt ook daar weleens door elkaar gehaald. Dus wat dat betreft snap ik je gedachtengang wel
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:37:44 #227
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201671069
Bom op alle relidorpen.

@CherryLips
pi_201671070
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:35 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Dat ligt er maar met aan waar die positieve getallen te vinden zijn.
Als er bijvoorbeeld plots een enorme toename is onder jongeren dan zal dat de R-waarde doen stijgen, echter amper extra opnames opleveren.
In theorie klopt dat. In de praktijk verloopt die correlatie al anderhalf jaar bijna perfect. Die is alleen verstoord geraakt tijdens de vaccinatiecampagne. Nu die ten einde loopt is die correlatie weer vrijwel 1-op-1.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 15:37:47 #229
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201671071
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het is een vrij gangbare term, helemaal als je een beetje in de statistiek zit. Maar oké.
Ja, het is een gangbare term bij statistici onderling in onderzoeksresultaten, niet in gespreksvorm.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 15:38:40 #230
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201671079
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bom op alle relidorpen.

@:CherryLips
Kom maar op. Mijn relidorp zal dapper stand houden. Ook al is de vaccinatiegraad in dit deel van de biblebelt bijna 80% (8>
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201671082
Maar eigenlijk zaten we gister op 2200 meldingen en vandaag ook maar door de storing lijkt het van 1900 naar 2700 te schieten. Klopt dit?
pi_201671089
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:36 schreef chratnox het volgende:
Dat doe ik ook niet.
Wat is dan jouw reden om met een volledig open deur te komen als 'ja maar inmiddels hebben we vaccinatie'? Nogmaals: wat is JOUW vooronderstelling van waarom ik zo'n vergelijking zinvol acht om te plaatsen?

(Ervan uitgaande dat ik ook wel snap dat er inmiddels veel gevaccineerd is)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201671101
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Of: een stijging in besmettingen is 'collateral damage' zolang de ziekenhuis niet volstromen? Dat is toch wat we willen horen vanuit de regering? Maar daar zal het gaan schuren de komende tijd want: op papier 5-10k besmettingen per dag ZOU alsnog voor een piek(je) in de ziekenhuizen KUNNEN zorgen, toch?
Puur hypothetisch maar ik denk niet dat er in Den Haag iemand met een gerust hart de winter in gaat als we op 1 december een vaccinatiegraad >12 van 90% hebben, maar toch 1.000 mensen op een gewoon ziekenhuisbedje en 300 op de ic, en een instroom die onder het kopje 'ernstig' valt. Dat is natuurlijk wel een scenario waar rekening mee gehouden moet worden. Denk niet dat er dan een persconferentie komt met: "Niks aan de hand, want vaccins".
pi_201671105
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:38 schreef Maver24 het volgende:
Maar eigenlijk zaten we gister op 2200 meldingen en vandaag ook maar door de storing lijkt het van 1900 naar 2700 te schieten. Klopt dit?
Yep, waarschijnlijk wel.
pi_201671109
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:38 schreef Maver24 het volgende:
Maar eigenlijk zaten we gister op 2200 meldingen en vandaag ook maar door de storing lijkt het van 1900 naar 2700 te schieten. Klopt dit?
200-300 van gisteren ja (denken we) dus 2200 en 2400 zo'n beetje.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201671113
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:37 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, het is een gangbare term bij statistici onderling in onderzoeksresultaten, niet in gespreksvorm.
Ok, dan niet. Er wordt hier continu over inhoudelijk aardig taaie onderwerpen gediscussieerd, maar soit.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:42:11 #237
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201671120
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:40 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Puur hypothetisch maar ik denk niet dat er in Den Haag iemand met een gerust hart de winter in gaat als we op 1 december een vaccinatiegraad >12 van 90% hebben, maar toch 1.000 mensen op een gewoon ziekenhuisbedje en 300 op de ic, en een instroom die onder het kopje 'ernstig' valt. Dat is natuurlijk wel een scenario waar rekening mee gehouden moet worden. Denk niet dat er dan een persconferentie komt met: "Niks aan de hand, want vaccins".
Nee, maar dan kom je dus nooit meer van maatregelen af, want veel beter gaat het echt niet meer worden dan de komende jaren.
pi_201671121
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:40 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Puur hypothetisch maar ik denk niet dat er in Den Haag iemand met een gerust hart de winter in gaat als we op 1 december een vaccinatiegraad >12 van 90% hebben, maar toch 1.000 mensen op een gewoon ziekenhuisbedje en 300 op de ic, en een instroom die onder het kopje 'ernstig' valt. Dat is natuurlijk wel een scenario waar rekening mee gehouden moet worden. Denk niet dat er dan een persconferentie komt met: "Niks aan de hand, want vaccins".
Wat ik vooral zie gebeuren is een verdere uitbreiding van de restricties voor niet gevaccineerden om het maar zo goed mogelijk dicht te spijkeren op openbare plekken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201671124
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 2.746 nieuw gemelde positieve testen
- 42 nieuwe ziekenhuisopnames
- 9 nieuwe IC-opnames
- 6 nieuwe overlijdens

KOEKOEK!!
Vorig jaar liep het aantal op met 1000 per week, en bereikte een hoogtepunt eind november met 11.000 besmettingen per dag, waarna de lockdown werd ingezet.

Proost aan alle ongeteste horecabezoekers!
pi_201671126
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Nee, maar dan kom je dus nooit meer van maatregelen af, want veel beter gaat het echt niet meer worden dan de komende jaren.
Misschien komen we dat ook wel nooit.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:43:16 #241
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201671132
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:40 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Puur hypothetisch maar ik denk niet dat er in Den Haag iemand met een gerust hart de winter in gaat als we op 1 december een vaccinatiegraad >12 van 90% hebben, maar toch 1.000 mensen op een gewoon ziekenhuisbedje en 300 op de ic, en een instroom die onder het kopje 'ernstig' valt. Dat is natuurlijk wel een scenario waar rekening mee gehouden moet worden. Denk niet dat er dan een persconferentie komt met: "Niks aan de hand, want vaccins".
En wat gaan we doen dan

De boel wéér dicht klappen qua maatschappij, en komende jaren ook? Of eens leren leven met die virus en andere zaken inzetten die zorg bieden?
Als het zo hard door de vaccinaties heen ramt of kwetsbare mensen blijkbaar toch niet voldoende vaccinaties laten zetten, moeten er wellicht wat andere gerichte zaken gebeuren

Die angst steeds joh. Ja het is complex. Maar ja, er zijn ook zat gerichte oplossingen voor. Vergt wel wat moed en daadkracht.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201671133
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:40 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Puur hypothetisch maar ik denk niet dat er in Den Haag iemand met een gerust hart de winter in gaat als we op 1 december een vaccinatiegraad >12 van 90% hebben, maar toch 1.000 mensen op een gewoon ziekenhuisbedje en 300 op de ic, en een instroom die onder het kopje 'ernstig' valt. Dat is natuurlijk wel een scenario waar rekening mee gehouden moet worden. Denk niet dat er dan een persconferentie komt met: "Niks aan de hand, want vaccins".
Aan de andere kant: Hoe willen ze dan nog ingrijpen met de wetenschap dat elke maatregel die ze dan nemen, min of meer permanent gaat worden? Want de maximale effectiviteit van de vaccins is dan blijkbaar niet voldoende om een beheersbare situatie vol te houden.

Dat gaat dus betekenen dat een heel land van de ene op de andere dag zijn leefstijl definitief moet gaan veranderen, goedschiks dan wel kwaadschiks, en ik weet niet of een écht 'nieuw normaal' er zo makkelijk doorheen gaat.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:43:32 #243
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201671136
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Die knakker kan nu wel stoppen met z’n gegok.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:43:51 #244
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201671142
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Misschien komen we dat ook wel nooit.
Lijkt me geen maatschappij waarin ik wil leven, sorry.
pi_201671144
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:42 schreef Za het volgende:

[..]
Vorig jaar liep het aantal op met 1000 per week, en bereikte een hoogtepunt eind november met 11.000 besmettingen per dag, waarna de lockdown werd ingezet.

Proost aan alle ongeteste horecabezoekers!
Eind oktober zelfs al.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201671149
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:42 schreef Za het volgende:

[..]
Vorig jaar liep het aantal op met 1000 per week, en bereikte een hoogtepunt eind november met 11.000 besmettingen per dag, waarna de lockdown werd ingezet.

Proost aan alle ongeteste horecabezoekers!
Het RIVM gaf al aan dat de meeste besmettingen veroorzaakt worden doordat mensen weer naar hun werk zijn gegaan.

Maar afgeven op fraudeurs aan de deur bij de kroegportier is natuurlijk lekker makkelijk.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201671151
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Nee, maar dan kom je dus nooit meer van maatregelen af, want veel beter gaat het echt niet meer worden dan de komende jaren.
Precies dit. Wat kan je nu nog doen. Het is er gewoon. Als je nu weer maatregelen invoert kom je er nooit meer vanaf.
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 15:45:01 #248
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201671164
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Wat is dan jouw reden om met een volledig open deur te komen als 'ja maar inmiddels hebben we vaccinatie'? Nogmaals: wat is JOUW vooronderstelling van waarom ik zo'n vergelijking zinvol acht om te plaatsen?

(Ervan uitgaande dat ik ook wel snap dat er inmiddels veel gevaccineerd is)
Ik begrijp de aanvallendheid van je posts niet helemaal. Is het weleens bij je op gekomen dat als veel mensen in het topic je post verkeerd interpreteren je de post misschien niet duidelijk uitgelegd hebt? Of dat de boodschap die je over wilde brengen niet overkwam? Ik snap niet helemaal waarom je er vanuit moet gaan dat het aan een ander (in dit geval diverse anderen) moet liggen die niet intelligent genoeg zijn om je post te snappen.

Dit is wat je zei, even je twee posts onder elkaar:
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:19 schreef DireStraits7 het volgende:
*mompelt iets over het gezeur hier dat de regering zogenaamd te veel naar besmettingsaantallen keek*
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:21 schreef DireStraits7 het volgende:
En ter vergelijking: vorig jaar liep het van 500 gevallen begin september op naar 10.000 gevallen eind oktober.
Hoe moet ik dit anders interpreteren dan dat je een vergelijking met de situatie van vorig jaar maakt, en dat je dus aangeeft dat er een (fikse) stijging aan komt?

Naar mijn idee is het simpel. Op dit moment heb je een R van rond de 1 onder ongevaccineerden, wat inhoudt dat je theoretisch zo rond de 1.5 miljoen mensen hebt die besmet kunnen raken. Tegelijkertijd heb je een R van 0,1 onder gevaccineerden. Gevaccineerden en ongevaccineerden komen op dezelfde plekken, dus gevaccineerden remmen de besmettelijkheid van ongevaccineerden ook.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201671180
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:38 schreef chratnox het volgende:

[..]
Kom maar op. Mijn relidorp zal dapper stand houden. Ook al is de vaccinatiegraad in dit deel van de biblebelt bijna 80% (8>
Hier 66% dacht ik :@
Tap tap tap
pi_201671181
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:44 schreef Stoney3K het volgende:

Het RIVM gaf al aan dat de meeste besmettingen veroorzaakt worden doordat mensen weer naar hun werk zijn gegaan.
Het is gewoon niet na te gaan, je kunt geen uitstoot pp meten of vaststellen waar de besmettingen zijn opgedaan.

Zolang maar iemand de schuld krijgt, de jongeren, de ongevaccineerden, de QR smokkelaars, de werkenden etc.
pi_201671182
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:42 schreef Za het volgende:

[..]
Vorig jaar liep het aantal op met 1000 per week, en bereikte een hoogtepunt eind november met 11.000 besmettingen per dag, waarna de lockdown werd ingezet.

Proost aan alle ongeteste horecabezoekers!
Waarom kom je telkens met deze vergelijking? Hierboven ook al besproken, de situatie is nu volledig anders omdat besmettingen een andere impact hebben op ziekteverloop en opnames door 80% vaccinatiegraad
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201671190
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:43 schreef tja77 het volgende:

[..]
Die knakker kan nu wel stoppen met z’n gegok.
Want? Zit er 9 van de 10x gewoon prima bij in de buurt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201671191
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Waarom kom je telkens met deze vergelijking?
Misschien heeft Za wel een appeltje te schillen met feestende jongeren, net zoals onze minister.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201671197
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:46 schreef Za het volgende:

[..]
Het is gewoon niet na te gaan, je kunt geen uitstoot pp meten of vaststellen waar de besmettingen zijn opgedaan.

Zolang maar iemand de schuld krijgt, de jongeren, de ongevaccineerden, de QR smokkelaars, de werkenden etc.
Kerkgangers :Y

De NOS was hier vorige week nog bij de kerk om de hoek :7
Tap tap tap
pi_201671199
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:16 schreef Arizona het volgende:

[..]
Hoe dan? :'(
Gisteren was er potentiele onderrapportage.
Vandaag gecorrigeerd dus.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201671201
Is die R van gevaccineerde echt zo laag met 0,1? Waar komt deze info vandaan?
pi_201671202
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:45 schreef chratnox het volgende:
Hoe moet ik dit anders interpreteren dan dat je een vergelijking met de situatie van vorig jaar maakt, en dat je dus aangeeft dat er een (fikse) stijging aan komt?
Als je die twee berichten combineert kom je tot: deze stijging is niets in vergelijking met de stijging van vorig jaar.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201671203
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Gisteren was er potentiele onderrapportage.
Vandaag gecorrigeerd dus.
Deels ja.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201671208
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:47 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Kerkgangers :Y

De NOS was hier vorige week nog bij de kerk om de hoek :7
Op grond van Artikel 6 Gw zijn religieuzen gevrijwaard van alle mogelijke beschuldigingen. :+
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201671212
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:16 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Oef.... serieus? :{
Besmettingen zegt niet zo veel meer over de toekomstige bezettingen van de hospitalen.
Dus druk maken?

Nog lang niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:48:31 #261
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201671213
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:34 schreef Nia het volgende:

[..]
De positieve getallen van de afgelopen dagen daar zullen we ongetwijfeld over een paar weken in de opnamecijfers te zien krijgen. De gevolgen van het niet hoeven testen voor kerken komen nu wel erg naar de oppervlakte.
Zou nooit hetzelfde (vergelijk) als vorig jaar kunnen zijn.

De meeste kwetsbare doelgroepen hebben nu een vaccin (en Delta is besmettelijker, maar maakt je niet nog meer ziek).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:49:22 #262
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201671223
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Lijkt me geen maatschappij waarin ik wil leven, sorry.
Los daarvan is het dan al helemaal gedaan met je vaccinatiebereidheid voor boosters. Als we met vaccinaties in dezelfde situatie terecht komen als vorige winter...tja, dan gaan steeds meer mensen zich afvragen waarom ze het dan doen. De mensen die een prik vooral hebben genomen voor de extra vrijheden. En dat zijn er best een aantal.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_201671227
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:38 schreef Maver24 het volgende:
Maar eigenlijk zaten we gister op 2200 meldingen en vandaag ook maar door de storing lijkt het van 1900 naar 2700 te schieten. Klopt dit?
Ik denk dat er veel oudere meldingen bij zitten.



Bron Tweakers
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:50:04 #264
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201671230
Oh fuck it, let's go bowling

@dick_laurent
pi_201671236
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:48 schreef Red_85 het volgende:
Besmettingen zegt niet zo veel meer over de toekomstige bezettingen van de hospitalen.
Quatsch. Oh sorry, dat is te elitair. Ik bedoel: nonsens.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:50:33 #266
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_201671238
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Gisteren was er potentiele onderrapportage.
Vandaag gecorrigeerd dus.
Dan nog vind ik het vrij tegenvallende cijfers.

Maar: Geopende kerken op plekken met een lage vaccinatiegraad. Dat is mijn eerste indruk.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_201671250
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:43 schreef Molo het volgende:

[..]
En wat gaan we doen dan

De boel wéér dicht klappen qua maatschappij, en komende jaren ook? Of eens leren leven met die virus en andere zaken inzetten die zorg bieden?
Als het zo hard door de vaccinaties heen ramt of kwetsbare mensen blijkbaar toch niet voldoende vaccinaties laten zetten, moeten er wellicht wat andere gerichte zaken gebeuren

Die angst steeds joh. Ja het is complex. Maar ja, er zijn ook zat gerichte oplossingen voor. Vergt wel wat moed en daadkracht.
Ja uiteraard mee eens, maar dat is dan een wat lastiger uitleg dan die leuke reclamespotjes met die dikke GGD-arts. Het is ook maar een hypothetische opmerking, maar niet ondenkbaar. Dat je nu gewoon een nieuw virus hebt dat een bepaalde druk met zich meebrengt die niet 1-2-3 verdwijnt, die door vaccinaties wel gemitigeerd kan worden. Waardoor je gemiddeld genomen misschien op de helft van de piek zit die je vorig jaar in de winter had, maar nog wel steeds een piek dus. Niet te verwarren met die in de kerstboom natuurlijk. Dat kan een lastig slechtnieuwsgesprek worden zullen we maar zeggen.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:51:44 #268
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201671252
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:45 schreef chratnox het volgende:

[..]

Naar mijn idee is het simpel. Op dit moment heb je een R van rond de 1 onder ongevaccineerden, wat inhoudt dat je theoretisch zo rond de 1.5 miljoen mensen hebt die besmet kunnen raken. Tegelijkertijd heb je een R van 0,1 onder gevaccineerden. Gevaccineerden en ongevaccineerden komen op dezelfde plekken, dus gevaccineerden remmen de besmettelijkheid van ongevaccineerden ook.
Dit kan toch alleen maar zo zijn als óf alle ongevaccineerden vaak bij elkaar komen (wat ik me in de bible belt wel voor kan stellen maar in de rest van NL lijkt me dat lastig met een vaccinatiegraad van 80%) of er is toch meer transmissie van ongevaccineerd naar gevaccineerd en vice versa? Anders kun je die R van 1 toch nooit vol blijven houden (als virus zijnde uiteraard)?
pi_201671253
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Besmettingen zegt niet zo veel meer over de toekomstige bezettingen van de hospitalen.
Dus druk maken?

Nog lang niet.
Mwah... ik denk dat het nog steeds een indicatie is van het aantal te verwachten ziekenhuisopnames. Stijgt het aantal besmettingen dan zal dat ook stijgen. Lang niet zoveel als vorig jaar natuurlijk, er hangt nu een lager getalletje aan, maar de capaciteit is ook niet vergelijkbaar met vorig jaar.
Maar me druk maken doe ik ook niet hoor. ;)
pi_201671266
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
Als we met vaccinaties in dezelfde situatie terecht komen als vorige winter...
Maar waarom zou je doen alsof we in dezelfde situatie terecht komen als vorige winter? Een volledige lockdown met avondklok? Terwijl het allesbehalve aannemelijk is dat we zo'n ic-bezetting gaan krijgen dat zoiets nodig is.

Ik snap echt niet dat mensen zich daar zorgen over maken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201671268
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:49 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ik denk dat er veel oudere meldingen bij zitten.

[ afbeelding ]

Bron Tweakers
Kun je dit lijstje beetje uitleggen. Om hoeveel meldingen extra gaat het?
pi_201671269
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:51 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Ja uiteraard mee eens, maar dat is dan een wat lastiger uitleg dan die leuke reclamespotjes met die dikke GGD-arts. Het is ook maar een hypothetische opmerking, maar niet ondenkbaar. Dat je nu gewoon een nieuw virus hebt dat een bepaalde druk met zich meebrengt die niet 1-2-3 verdwijnt, die door vaccinaties wel gemitigeerd kan worden. Waardoor je gemiddeld genomen misschien op de helft van de piek zit die je vorig jaar in de winter had, maar nog wel steeds een piek dus. Niet te verwarren met die in de kerstboom natuurlijk. Dat kan een lastig slechtnieuwsgesprek worden zullen we maar zeggen.
Ik weet het nog niet hoor, zullen we voor de grap de situatie van maximaal gevaccineerd eens vergelijken met de najaarsgriepgolf?

Als dat op hetzelfde niveau zit, dan mag COVID per direct van die A-status af.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:53:07 #274
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_201671271
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:46 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Hier 66% dacht ik :@
Wij katholieken doen niet zo moeilijk, vaccinatiegraad van 89% hier :P
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_201671279
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:53 schreef Arizona het volgende:

[..]
Wij katholieken doen niet zo moeilijk, vaccinatiegraad van 89% hier :P
Ja de paus steunt het he, dat scheelt. De katholieken in de familie hebben zich ook gewoon laten vaccineren, maar de gereformeerde kennissen niet.
Tap tap tap
pi_201671283
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Quatsch. Oh sorry, dat is te elitair. Ik bedoel: nonsens.
Niet geheel natuurlijk.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201671287
In Singapore is op dit moment ook een flinke Delta piek gaande. Zij hebben een vaccinatiegraad van 83%. Maar als ik dit zo lees zijn er daar voor de rest niet echt problemen.
twitter
pi_201671290
quote:
5s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:51 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Dit kan toch alleen maar zo zijn als óf alle ongevaccineerden vaak bij elkaar komen (wat ik me in de bible belt wel voor kan stellen maar in de rest van NL lijkt me dat lastig met een vaccinatiegraad van 80%) of er is toch meer transmissie van ongevaccineerd naar gevaccineerd en vice versa? Anders kun je die R van 1 toch nooit vol blijven houden (als virus zijnde uiteraard)?
Hoe zit het met de transmissie van gevaccineerd naar gevaccineerd? Is deze zeer klein?
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:54:55 #279
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201671293
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:51 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Ja uiteraard mee eens, maar dat is dan een wat lastiger uitleg dan die leuke reclamespotjes met die dikke GGD-arts. Het is ook maar een hypothetische opmerking, maar niet ondenkbaar. Dat je nu gewoon een nieuw virus hebt dat een bepaalde druk met zich meebrengt die niet 1-2-3 verdwijnt, die door vaccinaties wel gemitigeerd kan worden. Waardoor je gemiddeld genomen misschien op de helft van de piek zit die je vorig jaar in de winter had, maar nog wel steeds een piek dus. Niet te verwarren met die in de kerstboom natuurlijk. Dat kan een lastig slechtnieuwsgesprek worden zullen we maar zeggen.
Werkelijk het enige wat er gedaan wordt aan structurele aanpassingen in de zorg is de nationale zorgreserve oprichten met 2000 nu niet werkenden.

Het is een virus wat nooit meer weg gaat, wat altijd een deel een beroep op zorg zal doen. Net als de griep wat dat betreft, maar dan meer en langer zorg vraagt.
Dat is een gegeven

De hele insteek is hier totaal niet op ingericht

Zwaar frustrerend als je het mij vraagt :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:54:56 #280
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201671294
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Want? Zit er 9 van de 10x gewoon prima bij in de buurt.
Wat heb je aan die schatting? De kloppende cijfers komen diezelfde dag nog. En juist wanneer hij niet in de buurt zit, is er sprake van een opmerkelijke daling/stijging. Iedereen kan zo’n schatting doen, je kijkt wat de trend is (stijgend of dalend) en zet dat af tegen de cijfers van de week ervoor.

Het voegt werkelijk niks toe.
pi_201671297
quote:
5s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:51 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Dit kan toch alleen maar zo zijn als óf alle ongevaccineerden vaak bij elkaar komen (wat ik me in de bible belt wel voor kan stellen maar in de rest van NL lijkt me dat lastig met een vaccinatiegraad van 80%) of er is toch meer transmissie van ongevaccineerd naar gevaccineerd en vice versa? Anders kun je die R van 1 toch nooit vol blijven houden (als virus zijnde uiteraard)?
Als de R0 hoog ligt (en dat lijkt deze te liggen bij de deltavariant) moet je behoorlijk drukken om deze zonder maatregelen onder de 1 te houden.

Stel dat het niet 0,1, maar 0,2 is dan kom je met een R0 van 6 al boven de 1 uit (1,2). En dat is ervan uitgaande dat IEDEREEN gevaccineerd is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201671306
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:54 schreef tja77 het volgende:

[..]
Wat heb je aan die schatting? De kloppende cijfers komen diezelfde dag nog. En juist wanneer hij niet in de buurt zit, is er sprake van een opmerkelijke daling/stijging. Iedereen kan zo’n schatting doen, je kijkt wat de trend is (stijgend of dalend) en zet dat af tegen de cijfers van de week ervoor.

Het voegt werkelijk niks toe.
Jawel want het geeft een prognose over mogelijke stijging/daling. Maar je kunt het ook gewoon negeren natuurlijk als het je niet interesseert :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201671310
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Niet geheel natuurlijk.
Het aantal besmettingen heeft net zo veel (of weinig) voorspellende waarde voor het aantal ziekenhuisopnames als een jaar geleden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201671318
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:52 schreef Maver24 het volgende:

[..]
Kun je dit lijstje beetje uitleggen. Om hoeveel meldingen extra gaat het?
Dat bevat het aantal mensen dat op die datum positief is getest. Gister dus tot nu toe 1275. Heeft te maken met datavertraging.
pi_201671322
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Als de R0 hoog ligt (en dat lijkt deze te liggen bij de deltavariant) moet je behoorlijk drukken om deze zonder maatregelen onder de 1 te houden.

Stel dat het niet 0,1, maar 0,2 is dan kom je met een R0 van 6 al boven de 1 uit (1,2). En dat is ervan uitgaande dat IEDEREEN gevaccineerd is.
Ja, dan ga je van een R uit van actieve cases, de denkbeeldige R-waarde van cases die echt gevaar lopen zal echt significant lager liggen.

Dat we een uitdovings-scenario nooit meer gaan bereiken dat was inmiddels al duidelijk, hooguit een uiteindelijke R ~1 doordat de doorgemaakte besmettingen mee gaan doen en het virus blijft circuleren.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201671328
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:56 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het aantal besmettingen heeft net zo veel (of weinig) voorspellende waarde voor het aantal ziekenhuisopnames als een jaar geleden.
Ook als je weet dat de meest kwetsbare groepen voor opnames grotendeels gevaccineerd zijn?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:57:53 #287
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201671329
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Maar waarom zou je doen alsof we in dezelfde situatie terecht komen als vorige winter? Een volledige lockdown met avondklok? Terwijl het allesbehalve aannemelijk is dat we zo'n ic-bezetting gaan krijgen dat zoiets nodig is.

Ik snap echt niet dat mensen zich daar zorgen over maken.
Dit jaar krijgen we wel door de contacten die er weer zijn ook de gewone al reeds bekende infectieziekten weer bij die beroep op zorg doen.
Dat, plus uitgestelde zorg, plus gedemotiveerd en hoog verzuimend zorgpersoneel.
Is niet best
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201671333
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:54 schreef ipa84 het volgende:
In Singapore is op dit moment ook een flinke Delta piek gaande. Zij hebben een vaccinatiegraad van 83%. Maar als ik dit zo lees zijn er daar voor de rest niet echt problemen.
[ twitter ]
Misschien kan hij dat dan ook even tegen de overheid van Singapore vertellen. Dan kunnen de Robocops ook weer van de straat: https://www.malaymail.com(...)llance-state/2011152
pi_201671337
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:57 schreef Stoney3K het volgende:
Ja, dan ga je van een R uit van actieve cases, de denkbeeldige R-waarde van cases die echt gevaar lopen zal echt significant lager liggen.
:?

Of iemand gevaar loopt of niet is voor het reproductiegetal van geen enkel belang?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201671344
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ook als je weet dat de meest kwetsbare groepen voor opnames grotendeels gevaccineerd zijn?
Ja, ook dan. Je moet hooguit je model herijken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201671354
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
:?

Of iemand gevaar loopt of niet is voor het reproductiegetal van geen enkel belang?
Je reproductiegetal zegt natuurlijk heel weinig als er niemand meer gevaar loopt. Als iedereen alleen een snotneus overhoudt, kun je een R van 100 hebben zonder dat het iets uitmaakt.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201671360
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:57 schreef Molo het volgende:

[..]
Dit jaar krijgen we wel door de contacten die er weer zijn ook de gewone al reeds bekende infectieziekten weer bij die beroep op zorg doen.
Dat, plus uitgestelde zorg, plus gedemotiveerd en hoog verzuimend zorgpersoneel.
Is niet best
Een scenario waar je op voorbereid moet zijn is niet hetzelfde als een realistisch scenario. Ik heb nog geen enkel model gezien die binnen aannemelijke grenzen verwacht dat er een dusdanige IC-belasting komt dat we terug moeten grijpen op maatregelen als een avondklok en/of lockdown.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201671367
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:58 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Misschien kan hij dat dan ook even tegen de overheid van Singapore vertellen. Dan kunnen de Robocops ook weer van de straat: https://www.malaymail.com(...)llance-state/2011152
Voor de rest is Singapore natuurlijk ook geen gezellig land waar homofilie verboden is en een spugen op straat een flinke boete op levert.
pi_201671369
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:59 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Je reproductiegetal zegt natuurlijk heel weinig als er niemand meer gevaar loopt. Als iedereen alleen een snotneus overhoudt, kun je een R van 100 hebben zonder dat het iets uitmaakt.
Dat verandert echter niets aan de berekening.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:01:07 #295
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201671372
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Een scenario waar je op voorbereid moet zijn is niet hetzelfde als een realistisch scenario. Ik heb nog geen enkel model gezien die binnen aannemelijke grenzen verwacht dat er een dusdanige IC-belasting komt dat we terug moeten grijpen op maatregelen als een avondklok en/of lockdown.
Dat probleem zit m dan ook niet in modellen maar in de echte wereld. De wereld van beleidskeuzes vanuit de overheid
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201671379
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:01 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat probleem zit m dan ook niet in modellen maar in de echte wereld. De wereld van beleidskeuzes vanuit de overheid
Die keuzes zijn gestoeld op dergelijke modellen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:02:01 #297
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201671382
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dat verandert echter niets aan de berekening.
Klopt

Alleen wel aan de waarde die je aan die berekening kunt hangen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:02:18 #298
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201671387
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Die keuzes zijn gestoeld op dergelijke modellen.
Ook

Met nadruk op ook
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:02:24 #299
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201671389
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ook als je weet dat de meest kwetsbare groepen voor opnames grotendeels gevaccineerd zijn?
De relatie tussen besmettingen en opnames is nooit weg, want iemand komt niet in het ziekenhuis zonder besmetting. Het enige dat verandert door vaccinatie is de verhouding tussen deze twee, maar het blijft causaal gerelateerd.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:02:28 #300
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201671390
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Jawel want het geeft een prognose over mogelijke stijging/daling. Maar je kunt het ook gewoon negeren natuurlijk als het je niet interesseert :)
Een prognose (die lang niet altijd klopt en gefundeerd is op los zand) over een eventuele stijging/daling.
Wat heb je dan aan die prognose?
Niks dus.
pi_201671402
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:02 schreef tja77 het volgende:

[..]
Een prognose (die lang niet altijd klopt en gefundeerd is op los zand) over een eventuele stijging/daling.
Wat heb je dan aan die prognose?
Niks dus.
Ik zou er je vooral nóg meer over opwinden :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')