abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201661779
Ik zit er over na te denken om of een internationale studie te doen of om te studeren op een universiteit of college in Amerika. Waar moet ik op letten? Hoe werkt financiering? Etc.
pi_201664025
Google
pi_201668468
Welke studie in Amerika wil je doen?
pi_201674760
At se der ek Frysk prate fansels.

Even zonder gekkigheid: zonder verdere toelichting of context kunnen mensen je hier nauwelijks helpen. Hoe oud ben je, welke klas, welk onderwijs, heb je al een decaan gesproken, etc.etc.etc.

Soms denk ik bij OP's wel es: willen mensen überhaupt wel dat hun topic slaagt? :D
-
pi_201675050
Waarom zou je dat willen? Als je niet naar een Ivy League uni gaat dan maakt het niet zoveel uit qua kwaliteit.
pi_201729638
Kan je goed sporten (hockey bijv.)?
Ben je enorm slim
Heb je veel geld?

Top universiteiten hebben betere funding (gratis als je ouders beneden bepaald bedrag verdienen, ook voor internationals), maar weinig Nederlanders doen op de middelbare wat noodzakelijk is om een kans te maken. Men is in Azië en de VS er jaren mee bezig om een zo goed mogelijk profiel te hebben, het is te doen maar echt enorm competitief.

Als je goed kan sporten heb je ook genoeg kansen om met een beurs binnen te komen. Redelijk niveau in bijv. hockey is top niveau in de VS.

Als je niet goed genoeg bent voor de top universiteiten en niet kan sporten, heb je veel geld nodig of moet je jezelf in de schulden werken. Dat laatste is vanwege de beperkte visum mogelijkheden na je opleiding eigenlijk alleen voor technische opleidingen te overwegen. Vooral ook omdat je als internationale student niet bij mag verdienen. Voor Amerikanen is 100k schuld minder dramatisch als voor een Nederlander omdat de salarissen veel hoger liggen.

Na je bachelor zijn er betere opties om naar de VS te vertrekken.

Mijn mening.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')