abonnement Unibet Coolblue
pi_201661176
Ik wil namelijk een tijdje zonder internet leven. Heb ik in het verleden ook al eens gedaan en dat ben ik een stuk productiever. Maar...

Tegenwoordig kan je met elke telefoon alleen gewoon het internet op - ook al koop je geen data pakket... Je kan dan voor zover ik weet gewoon nog het internet op en je betaald dan per MB. Mijn vraag is daarom...

Is er een manier om echt alleen te kunnen bellen met je simkaart en gewoon geen toegang te hebben tot internet?
  Moderator woensdag 6 oktober 2021 @ 18:03:32 #2
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201661328
Ja hoor kan prima. Gewoon data uitzetten.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_201661380
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ja hoor kan prima. Gewoon data uitzetten.
Ja ok. Maar die kan ik ook zo in 1 seconden weer aanzetten.

Ik wil het niet aan kunnen zetten.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 18:16:48 #4
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_201661436
Je kunt ook een hele oude telefoon nemen? Of werkt dat niet met je simkaart?
  woensdag 6 oktober 2021 @ 18:17:38 #5
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_201661447
Koop een dumbphone voor 5 euro op marktplaats
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_201661506
Ja een dumbphone heb ik aan gedacht. Ik heb mijn Smartphone alleen wel nodig voor andere dingen dus dat is helaas geen praktische optie voor mij.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 18:24:58 #7
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_201661523
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:23 schreef jeanpaul1979 het volgende:
Ja een dumbphone heb ik aan gedacht. Ik heb mijn Smartphone alleen wel nodig voor andere dingen dus dat is helaas geen praktische optie voor mij.
Doe je daar geen simkaart in en koop je een dumbphone om te bellen.
Klinkt overigens als een groter probleem, wordt je daar mee geholpen?
pi_201661578
quote:
80s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:24 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Klinkt overigens als een groter probleem, wordt je daar mee geholpen?
Er is geen groter probleem. Er is een keuze. Beetje ongenuanceerd aanname dat.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 18:43:15 #9
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_201661685
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:30 schreef jeanpaul1979 het volgende:

[..]
Er is geen groter probleem. Er is een keuze. Beetje ongenuanceerd aanname dat.
Nou ja, vooral omdat je aangeeft dat je data niet aan wil kunnen zetten. Excuses, ik wou je niet beledigen of zo. Verslaving kan een behoorlijk probleem zijn.

Los daarvan, is de suggestie om een sim-loze smartphone aan te houden voor de dingen die je met een oude 3310 niet kan geen optie?
pi_201661880
quote:
80s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:43 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Nou ja, vooral omdat je aangeeft dat je data niet aan wil kunnen zetten. Excuses, ik wou je niet beledigen of zo. Verslaving kan een behoorlijk probleem zijn.

Los daarvan, is de suggestie om een sim-loze smartphone aan te houden voor de dingen die je met een oude 3310 niet kan geen optie?
Ja ik snap wel hoe je tot die veronderstelling kwam, maar het is niet dat ik problemen heb met internet verslaving.

Het is dat ik zonder internet (en ook geen TV) veel minder word afgeleid en dus veel meer voor elkaar krijg in kortere tijd. Laatste keer toen ik 1.5 jaar geen internet had heb ik mezelf geleerd te programmeren, part time gewerkt als programmeur voor praktijk ervaring, waarna ik weer internet nam en mijn eigen succesvolle internet onderneming heb opgestart.

Ik heb nu weer een groot doel, en neem daar dan graag de volle focus voor.

Dumbphone + simloze smartphone kan maar is toch erg makkelijk om de sim te wisselen en evengoed zo snel toegang te hebben tot internet. Het is nog vrij laagdrempelig. Ik voorkom liever die verleiding want er zijn altijd wel goede redenen waarom je ff snel internet nodig hebt. Ik ga dan liever gewoon naar de bibliotheek daarvoor zonder andere laag drempelige optie in de buurt.
pi_201662043
smartphone internet instellingen om zeep helpen, internet op de simkaart blokkeren via je account.

tal van manieren.. maar als een sim wisselen te makkelijk is, heb je imho niet de wilskracht om zonder internet te leven
pi_201662282
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:17 schreef mschol het volgende:
smartphone internet instellingen om zeep helpen, internet op de simkaart blokkeren via je account.

tal van manieren.. maar als een sim wisselen te makkelijk is, heb je imho niet de wilskracht om zonder internet te leven
Het is niet zozeer dat alleen, het is ook omslachtig. Dan moet ik 2 telefoons bij me dragen ipv 1. Voelt een beetje stom.

Liefst gewoon geen toegang tot internet, klaar.

Naar de bibliotheek voor Wifi als ik het nodig heb. Weet dat het werkt want al eerder zo gedaan. Daarom doe ik het liefst het weer zo ook.

Maar bedankt voor de suggesties iedereen.

Dit is tot nu toe de interessantste voor mij:

quote:
Tele2 blokkeert bij de mobiele abonnementen 4G data als je bundel op is. Dan stopt het dataverkeer en dan kan je pas de maand er op weer nieuwe data gebruiken. Stel, je neemt dat abonnement, dan hoef je alleen maar op dag 1 van de maand even de databundel op te maken, en dan ben je de rest van de maand van de verleiding verlost. Opmaken is vrij simpel. Paar keer speedtesten, groot bestand downloaden, filmpjes kijken (live TV heeft minder compressie, dus gaat sneller op). Wellicht werkt dat voor je?


[ Bericht 22% gewijzigd door jeanpaul1979 op 06-10-2021 19:40:02 ]
pi_201667200
Als je geen internet wil gebruiken zul je toch echt voor een niet smartphone moeten gaan. Er is tegenwoordig op zoveel plekken gratis WiFi dat je alsnog op veel plekken over internet beschikt.

En anders Prepaid. Tenminste toen m’n kinderen dat hadden tot een jaar geleden of zo, konden ze niet op internet, maar alleen bellen

Een van de eerste Google hits:
https://www.ben.nl/sim-on(...)XgiKA7BoCvCYQAvD_BwE

Dan moet je alleen wilskracht hebben om niet na een maand je abo om te zetten naar een abo met internet :')
Maar daar los je het overal gratis WiFi probleem nog niet mee op..
pi_201668578
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:51 schreef hilliebillie het volgende:
Als je geen internet wil gebruiken zul je toch echt voor een niet smartphone moeten gaan. Er is tegenwoordig op zoveel plekken gratis WiFi dat je alsnog op veel plekken over internet beschikt.

En anders Prepaid. Tenminste toen m’n kinderen dat hadden tot een jaar geleden of zo, konden ze niet op internet, maar alleen bellen

Een van de eerste Google hits:
https://www.ben.nl/sim-on(...)XgiKA7BoCvCYQAvD_BwE

Dan moet je alleen wilskracht hebben om niet na een maand je abo om te zetten naar een abo met internet :')
Maar daar los je het overal gratis WiFi probleem nog niet mee op..
Dat is een goede! Daar ga ik ff naar kijken. Bedankt. Wifi is verder geen probleem. Ik wil niet helemaal niet het internet op kunnen, maar daarvoor naar de bibliotheek moeten. Dan gebruik ik het alleen wanneer ik het echt nodig heb en verdoe ik er geen tijd mee.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 7 oktober 2021 @ 11:29:33 #15
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_201668655
Sim-only met alleen belminuten lijkt me de makkelijkste oplossing in jouw geval.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_201669984
Als je de APN verwijdert kun je volgens mij niet meer internetten via mobiele data.
Verder kun je die icoontjes op een android phone ook verwijderen uit die uitschuifbalk bovenin.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')