abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 6 oktober 2021 @ 15:48:47 #1
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_201659707
Duitse terreurwitwasserij aangepakt: invallen op vele locaties


BERLIJN - Duitsland heeft een grootscheepse operatie uitgevoerd tegen een witwasoperatie waarmee terrorisme zou worden gefinancierd. Circa duizend agenten, waaronder eenheden van het zogenaamde Spezialeinsatzkommando, deden in de nacht van dinsdag op woensdag invallen op zeker tachtig locaties.

Er zijn huiszoekingen gedaan in tachtig woningen of andere panden in Bremen, Nedersaksen en Noordrijn-Westfalen. Elf mensen zijn gearresteerd. Ze worden ervan verdacht tot een netwerk te behoren dat sinds 2016 naar schatting 140 miljoen euro naar vooral Turkije en Syrië zou hebben gesluisd. Er lopen verdenkingen tegen zeker zeventig mensen.

De actie was bewust midden in de nacht georganiseerd, zo meldt de krant Bild, om te voorkomen dat verdachten bewijsmateriaal zoals harde schijven en mobiele telefoons zouden vernietigen.

Sporttas
Het zou in de eerste plaats gaan om de opbrengst van drugscriminaliteit, maar ook om bijvoorbeeld de buit van roofovervallen. Het Duitse Openbaar Ministerie meldt dat een deel van het geld zou zijn gebruikt om in Syrië terrorisme van soennitische extremisten te financieren. De politie kwam het netwerk toevallig op het spoor. Bij een verkeerscontrole op de autosnelweg A61 in het westen van het land vonden agenten 300.000 euro in een sporttas.

De in totaal 67 verdachten zouden behoren tot een hawala-netwerk. Het Arabische woord hawala betekent onder meer overmaking en staat voor een informeel banksysteem waarbij op basis van vertrouwen ’hawaladars’ (overmakers) tegen commissie zorgen dat cashgeld aan iemand wordt gegeven. De klanten kunnen zonder contracten of afrekeningen geld naar een ander land sturen. De netwerken zijn wereldwijd actief, vooral in het Midden-Oosten, Iran, Afghanistan en Afrika.

Bron: https://www.telegraaf.nl/(...)len-op-vele-locaties

Echt een aanwinst die miljoenen Syriërs in Duitsland. :') En laatst ook een verijdelde aanslag op een Synagoge door Syriërs, enkele steekpartijen, waaronder een homo in Dresden...

Ik was toevallig enkele weken geleden in Essen daar woont familie van mij, en het leek daar wel het Midden Oosten.. Vrouwen in zwarte gewaden, groepjes arabische jongens, die daar op lege pleinen hangen en zich heel stoer voelen.. Ik weet nu al dat Duitsland hier decennia problemen mee gaat krijgen, de tweede generatie doet het meesta ook niet echt beter, te zien aan bijvoorbeeld onze Marokkanen. :{
pi_201660009
Wir schaffen das!
pi_201660053
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:48 schreef BMW1993 het volgende:

Echt een aanwinst die miljoenen Syriërs in Duitsland. :')
Nee die toeterturken hier zijn leuk.
pi_201660108
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:48 schreef BMW1993 het volgende:
Ik was toevallig enkele weken geleden in Essen daar woont familie van mij, en het leek daar wel het Midden Oosten
Sorry, maar jij doet me denken aan

  woensdag 6 oktober 2021 @ 17:06:54 #5
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_201660733
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:48 schreef BMW1993 het volgende:
De actie was bewust midden in de nacht georganiseerd, zo meldt de krant Bild, om te voorkomen dat verdachten bewijsmateriaal zoals harde schijven en mobiele telefoons zouden vernietigen.
Die gasten waren niet zo slim om encryptie te gebruiken terwijl ze zwaar illegale dingen deden :?
  woensdag 6 oktober 2021 @ 17:08:47 #6
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_201660750
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:17 schreef Specularium het volgende:

[..]
Nee die toeterturken hier zijn leuk.
Als dat de grootste klacht over de Turken is dan valt het wel mee dus :D
  woensdag 6 oktober 2021 @ 17:12:13 #7
450978 MisterMaster
Money destroys the world
pi_201660784
Heb je wel een schone auto. Lekker gewassen.
'De mens leert uit de geschiedenis dat de mens niets leert uit de geschiedenis.'
'Geboren worden is een nodeloos storende episode in de gelukzalige rust van het niets.'
pi_201661282
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:08 schreef slashdotter3 het volgende:

Als dat de grootste klacht over de Turken is dan valt het wel mee dus :D
Nee, dit is de grootste klacht:

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')