abonnement Unibet Coolblue
pi_201660955
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:11 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Vooral minder calorieën eten.
Meer bewegen helpt je gewicht te behouden maar draagt nauwelijks bij tot afvallen.
Onbewust eet je die kilo's er gewoon weer bij omdat je honger hebt gekregen van het sporten.

Voorbeeld, 1 glas cola is 100 kcal. Daar moet je 10 minuten voor hardlopen of 20 minuten wandelen. Is effectiever om gewoon dat glas cola niet te nemen
Eens goed punt. Laten we het op de combinatie houden.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_201661127
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:25 schreef maily het volgende:
Werkman-Tieltopic _O_

Wacht, Tiel heeft een.ziekenhuis? :o
https://www.ziekenhuisrivierenland.nl/

pi_201661265
quote:
99s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:55 schreef bijdehand het volgende:
Waarom heeft Nederland Tiel en Afghanistan de Taliban?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- _O-
Protège moi de mes désirs.
pi_201661496
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:28 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]
Eens goed punt. Laten we het op de combinatie houden.
Sowieso maar als je een lui vet varken bent is "geen zin om te bewegen" iig geen excuus
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201661903
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:07 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Oké

Waarschijnlijk bedoel je mononatriumglutamaat.
Is geen wetenschappelijk bewijs voor dat dat verslavend zou werken
https://www.newhallhospit(...)dictive-than-cocaine

Dat citeert wat bewijs en ook wat tegengestelde meningen.
pi_201662194

Wat uitleg van een arts die o.a. ook in de documentaire Fed Up verschijnt en hij wijst ook op wat onderzoeken naar suiker en het effect op de hersenen.
pi_201663077
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:11 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Vooral minder calorieën eten.

Dit. Minder calorie inname dan verbruik en je valt af. Complexer is het niet.

Het daadwerkelijk minder eten is voor veel mensen wel erg lastig.
pi_201663198
Kan je van menselijk vet zeep maken?
afspraak tandarts verzetten
pi_201667275
Als je iets wilt weten over dikmakend voedsel dat een iets wetenschappelijkere ondertoon heeft dan de gemiddelde post hierboven, lees dan de column van hoogleraar voedingsleer Martijn Katan van afgelopen zaterdag:

Ultrabewerkte havermelk is hopelijk geen dikmaker
  donderdag 7 oktober 2021 @ 09:34:58 #36
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_201667515
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:14 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]
Dit. Minder calorie inname dan verbruik en je valt af. Complexer is het niet.

Het daadwerkelijk minder eten is voor veel mensen wel erg lastig.
Inderdaad, dat artikel van vorige maand van, 'teveel eten is niet hoofdoorzaak van overgewicht' lijkt mij vooral clickbait en een tenenkrommende interpretatie. Er is gewoon vastgesteld dat je van aankomen meer honger krijgt. Dat zegt dus niks over dat je van teveel eten niet zou aankomen, of van te weinig eten niet zou afvallen. Te weinig eten, dan valt het overgrote deel van de mensen af, eten ze teveel, dan komen ze aan. Dat hongergevoel hoef je niet per sé slaafs te volgen. Ik heb ook meer honger dan mijn vrienden, maar ik let daar op en ow wat een magie, ik kom toch niet aan zeker... (en heb allesbehalve Griekse Goden genen qua lichaamsbouw).
Heb wel alle zoete snacks en desserts afgezworen omdat ik daar verslaafd aan was denk ik, tja, soms moet je offers maken maar het heeft me meer voordelen gegeven op lange termijn.
pi_201672256
quote:
7s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:05 schreef Lyrewyn het volgende:
Als je iets wilt weten over dikmakend voedsel dat een iets wetenschappelijkere ondertoon heeft dan de gemiddelde post hierboven, lees dan de column van hoogleraar voedingsleer Martijn Katan van afgelopen zaterdag:

Ultrabewerkte havermelk is hopelijk geen dikmaker
In jouw link staat letterlijk wat ik schreef:

quote:
Mensen worden dik als ze meer calorieën binnenkrijgen dan ze verbruiken
pi_201674622
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 17:17 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]
In jouw link staat letterlijk wat ik schreef:
[..]

Ja, natuurlijk. Zo werkt energie. Dat betwist ik helemaal niet. :-) Maar waarom sommige soorten voedsel zo aantrekkelijk zijn, hebben we veel minder weet van. En met het oog op de volksgezondheid is dat juist heel interessant.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:30:54 #39
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_201674674
Veel vet vreten en niet bewegen is inderdaad een chronische ziekte. Daarom waren er 50 jaar gelden ook zoveel viesdikke mensen.

Ow nee... :')
pi_201689903
quote:
14s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:28 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Ja, natuurlijk. Zo werkt energie. Dat betwist ik helemaal niet. :-) Maar waarom sommige soorten voedsel zo aantrekkelijk zijn, hebben we veel minder weet van. En met het oog op de volksgezondheid is dat juist heel interessant.
Ligt dat niet gewoon aan onze prehistorische genen. Calorierijk voedsel is gewoon aantrekkelijk want wie weet wanneer je je volgende maaltijd kan vinden/vangen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201690863
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:30 schreef detaris het volgende:
Veel vet vreten en niet bewegen is inderdaad een chronische ziekte. Daarom waren er 50 jaar gelden ook zoveel viesdikke mensen.

Ow nee... :')
Het is eerder een teveel aan koolhydraatrijk voedsel, maar wat weet jij er nou van met je onderbuik _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')