abonnement Unibet Coolblue
pi_201656771
Het COA krijgt de instroom nu al niet meer verwerkt en wendt zich tot hotels en vakantieparken om asielzoekers op te vangen.

quote:
Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) vraagt hotels en vakantieparken om asielzoekers op te vangen, bevestigt het na vragen van de Volkskrant.

Eerder deze week schreef NU.nl al dat het COA nog altijd duizenden opvangplekken voor asielzoekers nodig heeft. De organisatie zegt zelf al enige tijd over de 100 procent capaciteit te zitten. Omdat de situatie niet snel lijkt te verbeteren, moet mogelijk de crisisopvang worden ingezet. Dan worden asielzoekers in sporthallen opgevangen. "Dat willen we niet, maar het komt wel dichterbij", aldus een woordvoerder.

Hotels krijgen de vraag of ze minimaal dertig asielzoekers voor twee weken kunnen herbergen en drie maaltijden per dag kunnen verzorgen. Het is niet duidelijk wat het COA van vakantieparken vraagt.

Begin september verklaarde het COA dat er minimaal vierduizend extra opvangplekken nodig waren. Daarvan zijn er inmiddels duizend gevuld en binnenkort worden vermoedelijk nog eens duizend plekken in gebruik genomen. Tegelijkertijd komen nog iedere dag zo'n 100 tot 150 asielzoekers aan in Nederland.

Lees hier verder:
Bron: https://www.nu.nl/binnenl(...)ng-asielzoekers.html
Een hotelverblijf inclusief 3 maaltijden dat zal wel wat kosten, als de overheid toch betaalt. Maar goed, ik vind wel dat wel vluchtelingen moeten helpen. Geld genoeg in Nederland.

Maar als COA het nu al niet meer aan kan, lijkt mij er sprake van een onbeheersbare instroom. Dit gaat alleen maar om de noodopvang, al die mensen straks als statushouder huisvesten is een veel grotere uitdaging in een land dat gekenmerkt wordt door woningnood.

Nog amper een week geleden zag ik dat Rutte in een kamerdebat op vragen van Geert W. verklaarde dat hij het goed vond dat we een ruim opvang beleid hadden, en dat er geen sprake van was een onbeheersbare situatie.

Hoe wil je dit dan noemen? Als COA uit wanhoop bij dure hotels moet aankloppen, is situatie toch niet onder controle? :?

Heeft Rutte weer staan jokken?

[ Bericht 1% gewijzigd door Galvez op 06-10-2021 11:20:03 ]
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201656805
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 11:06 schreef Galvez het volgende:
Hoe wil je dit dan noemen?
Dat de situatie onder controle is, maar dat men nog even moet wachten op beschikbare ruimtes die wellicht in aanbouw zijn of zoiets. Het is niet voor niks dat ze 'slechts' twee weken onderdak in hotels vragen.

Oftewel: onder controle.
pi_201656822
En daarbij: de COA heeft altijd problemen gehad met capaciteit. Dat is de afgelopen 30 jaar niet anders geweest.
pi_201656823
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 11:10 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dat de situatie onder controle is, maar dat men nog even moet wachten op beschikbare ruimtes die wellicht in aanbouw zijn of zoiets. Het is niet voor niks dat ze 'slechts' twee weken onderdak in hotels vragen.

Oftewel: onder controle.
Tja, dat wordt een semantische discussie dan, die wel aan Rutte besteed is.

Ik vind dit niet onder de noemer ‘onder controle’ te scharen.
Jij noemt 2 weken als de korte termijn, maar de echte problemen liggen op de lange termijn voor wat betreft verzorgen huisvesting statushouders.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
  woensdag 6 oktober 2021 @ 11:12:47 #5
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_201656836
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 11:06 schreef Galvez het volgende:
Hoe wil je dit dan noemen? Als COA uit wanhoop bij dure hotels moet aankloppen, is situatie toch niet onder controle? :?
Prima onder controle? Er is een uitwijk scenario, daar wordt nu gebruik van gemaakt. ^O^

Ik denk dat ze niet bij het Okura aan de lijn hangen, dus 'dure hotels' is natuurlijk een beetje een rekbaar bergip. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_201656873
quote:
14s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 11:12 schreef SicSicSics het volgende:

[..]
Prima onder controle? Er is een uitwijk scenario, daar wordt nu gebruik van gemaakt. ^O^

Ik denk dat ze niet bij het Okura aan de lijn hangen, dus 'dure hotels' is natuurlijk een beetje een rekbaar bergip. ;)
Het is arbitrair. Ik weet ook niet wat een gemiddelde opvang dag op een locatie van het COA zelf kost. Ik veronderstel toch echter dat zij wel zo effectief werken dat ten opzicht daarvan een commercieel hotel altijd (relatief) duur is.

Echt goedkope hotels hebben we in Nederland ook niet. En blijkbaar zitten ze omhoog, dus zullen ze best bereid zijn te betalen, hetgeen de uitbaters van een hotel heus wel zullen aanvoelen.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
  woensdag 6 oktober 2021 @ 11:20:04 #7
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_201656904
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 11:16 schreef Galvez het volgende:
Het is arbitrair. Ik weet ook niet wat een gemiddelde opvang dag op een locatie van het COA zelf kost. Ik veronderstel toch echter dat zij wel zo effectief werken dat ten opzicht daarvan een commercieel hotel altijd (relatief) duur is.
Je doet dus aannames? :D Gebaseerd op? Logisch verstand? ;)
quote:
Echt goedkope hotels hebben we in Nederland ook niet. En blijkbaar zitten ze omhoog, dus zullen ze best bereid zijn te betalen, hetgeen de uitbaters van een hotel heus wel zullen aanvoelen.
Natuurlijk zal het iets hoger liggen dan de standaard kosten, maar dit scenario is voorzien en daar is ook op gebudgetteerd. Heel veel extra zal het overigens niet kosten, op de totale begroting, dus ik denk dat je een beetje stampij maakt om het stampij maken. ;)

Als je het echt wil weten. De cijfers zijn openbaar. Doe maar eens een mooie analyse over de extra kosten die dit met zich meebrengt en hoe dat voorkomen had kunnen worden. ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_201656935
quote:
6s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 11:20 schreef SicSicSics het volgende:

[..]
Je doet dus aannames? :D Gebaseerd op? Logisch verstand? ;)
Gebaseerd op een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.

quote:
Natuurlijk zal het iets hoger liggen dan de standaard kosten, maar dit scenario is voorzien en daar is ook op gebudgetteerd. Heel veel extra zal het overigens niet kosten, op de totale begroting, dus ik denk dat je een beetje stampij maakt om het stampij maken. ;)
Het gaat mij niet om de kosten, Nederland is rijk genoeg en zou wat mij betreft veel meer geld uit moeten geven aan humanitaire hulp. Het gaat erom dat Rutte weer zijn eigen versie van de waarheid heeft.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201656942
Gewoon net als Denemarken die vluchtelingen verkopen aan Rwanda. Veel te vol hier, alles wordt uitgehold.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 11:26:51 #10
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_201656973
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 11:24 schreef Galvez het volgende:
Gebaseerd op een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.
Dat zijn de mooiste om hard mee op je plaat te gaan. ;)
quote:
Het gaat mij niet om de kosten, Nederland is rijk genoeg en zou wat mij betreft veel meer geld uit moeten geven aan humanitaire hulp. Het gaat erom dat Rutte weer zijn eigen versie van de waarheid heeft.
Nee hoor. Dat maak jij ervan.
Een project met uitwijkscenario's is niet, niet meer in de hand, omdat je gebruik maakt van uitwijkscenario's. :) Integendeel.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_201656985
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 11:06 schreef Galvez het volgende:

Een hotelverblijf inclusief 3 maaltijden dat zal wel wat kosten
denk minder dan opvang in eigen beheer... scheelt een hoop personeelskosten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201656989
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 11:11 schreef Mutsaers__78 het volgende:
En daarbij: de COA heeft altijd problemen gehad met capaciteit. Dat is de afgelopen 30 jaar niet anders geweest.
jarenlang zijn er juist allemaal locaties dichtgegaan omdat ze leeg stonden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201657040
Wat laten we dat krabbeltje onder 1 of ander na oorlogs vluchtelingen verdrag toch loodzwaar op ons rusten.
pi_201657221
quote:
6s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 11:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]
jarenlang zijn er juist allemaal locaties dichtgegaan omdat ze leeg stonden.
Dat staat er toch ook?

"COA heeft altijd problemen gehad met capaciteit"
pi_201657351
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 11:46 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dat staat er toch ook?

"COA heeft altijd problemen gehad met capaciteit"
Als je het COA opheft en alleen nog maar betaald voor opvang in de regio dan heb je die capaciteitsproblemen allicht niet meer.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 12:01:53 #16
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201657383
Wees nu eens eerlijk; begin een serieuze discussie zonder gescheld en durf grenzen te stellen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 12:04:49 #17
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201657414
quote:
9s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 11:33 schreef Alpha0 het volgende:
Wat laten we dat krabbeltje onder 1 of ander na oorlogs vluchtelingen verdrag toch loodzwaar op ons rusten.
Is meer onwil...

Veel mensen vinden het gewoon prima.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 12:21:12 #18
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_201657590
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 11:24 schreef Galvez het volgende:
Het gaat mij niet om de kosten, Nederland is rijk genoeg en zou wat mij betreft veel meer geld uit moeten geven aan humanitaire hulp. Het gaat erom dat Rutte weer zijn eigen versie van de waarheid heeft.
Mag ik er voor kiezen om niet mee te betalen aan de asielzoekersindustrie dan, ik ben niet rijk genoeg.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_201657714
Er is geen instroom probleem maar een uitstroom probleem.

Capaciteitsproblemen bij het coa is bewust beleid omdat zogauw er 1 plek vrij is, deze direct wordt wegbezuinigd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201657723
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 12:21 schreef Catkiller het volgende:

[..]
Mag ik er voor kiezen om niet mee te betalen aan de asielzoekersindustrie dan, ik ben niet rijk genoeg.
Ja dat kan, dat heet emigratie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201657729
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 12:21 schreef Catkiller het volgende:

[..]
Mag ik er voor kiezen om niet mee te betalen aan de asielzoekersindustrie dan, ik ben niet rijk genoeg.
Als land zijnde meer dan rijk genoeg, jouw bijdrage daaraan is naar rato. :)
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201657734
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 11:58 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Als je het COA opheft en alleen nog maar betaald voor opvang in de regio dan heb je die capaciteitsproblemen allicht niet meer.
Hoe kom je bij deze gekke conclusie?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201657745
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 11:11 schreef Mutsaers__78 het volgende:
En daarbij: de COA heeft altijd problemen gehad met capaciteit. Dat is de afgelopen 30 jaar niet anders geweest.
Nou... het is nog maar kort geleden dat het COA de capaciteit danig heeft teruggebracht, omdat het aantal asielzoekers sterk was afgenomen.

Ik vraag me wel af of er niet een handiger oplossing denkbaar is, met een soort 'flexibele schil' (jeukterm) om pieken op te vangen. Dus huisvesting die normaal gesproken niet voor asielzoekers in gebruik is, maar wel snel bijgeschakeld kan worden als de vraag opeens snel oploopt.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 12:42:51 #24
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_201657785
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 12:21 schreef Catkiller het volgende:
Mag ik er voor kiezen om niet mee te betalen aan de asielzoekersindustrie dan, ik ben niet rijk genoeg.
Ik zou voor jezelf gewoon volhouden dat je die lantaarnpaal rechts naast je huis hebt bekostigd. 8-) Als je dat een fijner thema vindt om je geld aan uit te geven.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 12:46:18 #25
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_201657812
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 12:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ja dat kan, dat heet emigratie.
Ik was hier eerst.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')