abonnement Unibet Coolblue
pi_201654584
Ervaringsdeskundigen gezocht :)

Ik werk momenteel op een 4k 27" monitor en merk dat ik steeds vaker wat ruimte te kort kom. Ik doe vrij veel aan foto- en videobewerking + renderen, waardoor ik graag meerdere dingen tegelijk wil kunnen zien. De 27" schiet daarin steeds vaker tekort, dus op zoek naar meer 'screen real estate' :P

Nu zie ik eigenlijk 3 keuzes:

• Nog een 27" 4k scherm erbij kopen (300+ euro)
Daardoor kiezen voor een bezel in het midden, maar wel 2x zoveel bureaublad.

• Ultrawide 34" (opstapmodel, 400+ euro)
Geen bezel in het midden, echter 'maar' 20 cm ruimte winst in de breedte.

• Ultrawide 49" (next best? 800+ euro)
Evenveel werkruimte als 2 x 27" maar wel gelijk een andere prijscategorie.

Ik ben dus bang dat een 34" wat tegenvalt en te weinig extra ruimte levert, maar vind de sprong naar 49" gelijk zo groot.





Iemand hier die dezelfde afweging heeft moeten maken en zijn ervaringen of adviezen wil delen?
pi_201654596
een bezel heeft toch genoeg voordelen?
ik ken niemand met ultra wide schermen je ziet overal 2 of 3 scherm opstellingen.
pi_201654599
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 06:17 schreef fespo het volgende:
een bezel heeft toch genoeg voordelen?
ik ken niemand met ultra wide schermen je ziet overal 2 of 3 scherm opstellingen.
Wat is het voordeel van bezels dan? Het is puur esthetisch verder, vind een ultrawide veel strakker/cleaner op je bureau...
pi_201654603
makkelijker indelen bv.
waarom ga je eigenlijk niet voor een triple setting?
3x27 inch.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 06:41:29 #5
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_201654636
Die 49" heeft maar de helft van de resolutie van je huidige scherm, dus qua virtuele desktop ruimte ga je er dan zwaar op achteruit, tenzij je nu 200% scaling gebruikt.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 6 oktober 2021 @ 07:22:39 #6
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_201654795
Wat dacht je van een nieuwe 32/34 inch 4k naast je 27 inch?

Ik heb zelf een 32" 4k scherm en daarnaast een full HD 27" en gebruik de 27" om alle schermpjes van bijvoorbeeld Photoshop op neer te zetten, samen met een audiospeler.

Die 49" zien er leuk uit, maar de hoogte van maar 1080px is een grote irritatie.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 07:30:45 #7
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_201654833
Op het werk hebben we sinds een tijdje ultrawides (Samsung G9, 5120x1440). Daarvoor 2x24”. Dit werkt wel erg lekker, met name omdat je je ‘hoofdprogramma’ In het midden kan zetten ipv op één van de losse monitoren. Kost wel wat ja, voor thuis is het het me niet waard.
pi_201655405
makkelijker indelen bv.
waarom ga je eigenlijk niet voor een octuple setting?
8x27 inch.
pi_201656992
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 06:23 schreef fespo het volgende:
makkelijker indelen bv.
waarom ga je eigenlijk niet voor een triple setting?
3x27 inch.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 08:48 schreef Sfancta het volgende:
makkelijker indelen bv.
waarom ga je eigenlijk niet voor een octuple setting?
8x27 inch.
Jij reageert sarcastisch (denk ik) op fespo? :P Maar 3 of 8 schermen vind ik iets te veel van het goede...

quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 06:41 schreef mstx het volgende:
Die 49" heeft maar de helft van de resolutie van je huidige scherm, dus qua virtuele desktop ruimte ga je er dan zwaar op achteruit, tenzij je nu 200% scaling gebruikt.
Goed punt, heb net gezocht naar een 49" met een hogere resolutie en dan kom je uit op 5120x1440. Zit ook wel een hoger prijskaartje aan met een kleine 1200,-

quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 07:22 schreef versterker het volgende:
Wat dacht je van een nieuwe 32/34 inch 4k naast je 27 inch?

Ik heb zelf een 32" 4k scherm en daarnaast een full HD 27" en gebruik de 27" om alle schermpjes van bijvoorbeeld Photoshop op neer te zetten, samen met een audiospeler.

Die 49" zien er leuk uit, maar de hoogte van maar 1080px is een grote irritatie.
Meh, dan speelt denk ik mijn autisme op dat ik niet 2 beeldschermen heb die even groot zijn :')
pi_201657396
Ik heb een Black Hawk van 27" en een LG tv/monitor van 43".
Dat werkt prima samen; soms heb ik dat grotere scherm gewoon nodig om niet telkens iets te moeten uitvergroten, met als nadeel dat het dan niet meer in z'n geheel op m'n 27" past.
Even slepen naar m'n 43" is dan voldoende.
Dit, ter overweging :)
pi_201658525
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 11:28 schreef Thrilled het volgende:

[..]
[..]
Jij reageert sarcastisch (denk ik) op fespo? :P Maar 3 of 8 schermen vind ik iets te veel van het goede...
[..]
Goed punt, heb net gezocht naar een 49" met een hogere resolutie en dan kom je uit op 5120x1440. Zit ook wel een hoger prijskaartje aan met een kleine 1200,-
[..]
Meh, dan speelt denk ik mijn autisme op dat ik niet 2 beeldschermen heb die even groot zijn :')
Ik heb een 32", 2560x1440. Daarmee kan ik twee browserschermen of word documenten e.d. naast elkaar zetten zodat het allemaal prima past en goed leesbaar is, met of zonder leesbril. Ik ben er erg tevreden mee.

Ooit ook vaak met een laptopscherm en een ander scherm erboven gewerkt maar echt handig vond ik dat niet omdat je vaak op zoek moet naar je muis. Ook kijk je vaak naar het enen scherm terwijl de focus nog op het andere scherm is.

Ik zou dus ook eerder voor één wat groter scherm gaan dan voor twee maar dan niet alleen in de breedte groter, dan ook maar in de hoogte. Denk wel om de resolutie want dat bepaald wat er op je scherm past en niet de afmetingen van je scherm.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:25:22 #12
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_201681606
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 08:48 schreef Sfancta het volgende:
makkelijker indelen bv.
waarom ga je eigenlijk niet voor een octuple setting?
8x27 inch.
Waarom niet 32 stuks van 27 inch? Die stel je op in de vorm van een iglo met de schermkanten aan de buitenkant. Dan schroef je alle muren en het dak vol met van de bergklim grepen. En dan klim je lekker heen en weer om de verschillende schermen te kunnen zien. Zo kun je voor iedere app een dedicated scherm gebruiken. En doe je ook nog wat aan beweging.
pi_201699927
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 13:25 schreef borbit het volgende:

[..]
Waarom niet 32 stuks van 27 inch? Die stel je op in de vorm van een iglo met de schermkanten aan de buitenkant. Dan schroef je alle muren en het dak vol met van de bergklim grepen. En dan klim je lekker heen en weer om de verschillende schermen te kunnen zien. Zo kun je voor iedere app een dedicated scherm gebruiken. En doe je ook nog wat aan beweging.
Don't feed the troll ;)
pi_201699968
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 06:17 schreef fespo het volgende:
een bezel heeft toch genoeg voordelen?
ik ken niemand met ultra wide schermen je ziet overal 2 of 3 scherm opstellingen.
Wij hebben ultra wide curve schermen op kantoor, werkt heerlijk met linux en workspaces iig.

Voordeel is dat je de de "grens" zelf kan bepalen en niet 50/50 hoeft; heb vaak een IDE open ongeveer 2/3e en dan een ander iets voor 1/3e ernaast(postman of een applicatie of zo)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201700725
Ultrawide fan hier. Heerlijk voor interfaces die veel horizontale ruimte benutten, denk aan tijdlijnen met media/geluid, IDE's waarin je gerelateerde code naast elkaar wil hebben of met een hoop inspector panels, etc. Voor gaming is het al helemaal hemels... dan kan je wat meer gebogen doen voor wat meer immersie (voor productiviteit worden de lijnen me wat te krom bij de echt curved monitoren).

Had iets langer moeten wachten, ik kocht destijds (2016) een curved 3440x1440 100Hz voor 1300 euro en vlak erna zijn ze enorm gedaald in prijs.
  zondag 10 oktober 2021 @ 16:55:01 #16
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201706752
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 06:08 schreef Thrilled het volgende:
Ervaringsdeskundigen gezocht :)

Ik werk momenteel op een 4k 27" monitor en merk dat ik steeds vaker wat ruimte te kort kom. Ik doe vrij veel aan foto- en videobewerking + renderen, waardoor ik graag meerdere dingen tegelijk wil kunnen zien. De 27" schiet daarin steeds vaker tekort, dus op zoek naar meer 'screen real estate' :P

Nu zie ik eigenlijk 3 keuzes:

• Nog een 27" 4k scherm erbij kopen (300+ euro)
Daardoor kiezen voor een bezel in het midden, maar wel 2x zoveel bureaublad.

• Ultrawide 34" (opstapmodel, 400+ euro)
Geen bezel in het midden, echter 'maar' 20 cm ruimte winst in de breedte.

• Ultrawide 49" (next best? 800+ euro)
Evenveel werkruimte als 2 x 27" maar wel gelijk een andere prijscategorie.

Ik ben dus bang dat een 34" wat tegenvalt en te weinig extra ruimte levert, maar vind de sprong naar 49" gelijk zo groot.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Iemand hier die dezelfde afweging heeft moeten maken en zijn ervaringen of adviezen wil delen?
De heel brede monitoren hebben ook niet meer pixels in de breedte dan je 4K scherm dus waarom wil je een ultrabreed scherm? Neem gewoon een groter scherm, heb je ook meer oppervlak in de hoogte.
Als je aan videobewerking doet is het sowieso verstandiger er een 4K TV naast je monitor te zetten omdat je dan goed kan zien hoe je video er op een TV en het kleurspectrum van een TV uitziet.
pi_201712291
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 16:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De heel brede monitoren hebben ook niet meer pixels in de breedte dan je 4K scherm dus waarom wil je een ultrabreed scherm? Neem gewoon een groter scherm, heb je ook meer oppervlak in de hoogte.
Als je aan videobewerking doet is het sowieso verstandiger er een 4K TV naast je monitor te zetten omdat je dan goed kan zien hoe je video er op een TV en het kleurspectrum van een TV uitziet.
Terecht punt, dat is wat het ook lastig maakt. De hoofdreden dat ik het liefst 1 breed scherm wil is (1) esthetisch, het ziet er gewoon strakker en dikker uit om 1 breed scherm te hebben en (2) het kunnen gamen zonder dat je 'gedraaid' moet zitten/kijken naar 1 van de 2 losse schermen. Met een breed scherm is het gewoon gecentreerd en zonder bezel goed zichtbaar.

De meest logische oplossing, als je bovenstaande 2 punten niet mee zou nemen, is het nemen van 2 losse schermen, omdat dat de goedkoopste en snelste manier is om naar tweemaal 4k te gaan. Ik vraag mij alleen af of tweemaal 4k noodzakelijk is... next best thing lijkt mij dan deze 49" voor ¤1200,- ( :o ), met 5120x1440px, hogere resoluties lijken niet te bestaan binnen de andere ultrawides...

  maandag 11 oktober 2021 @ 07:16:31 #18
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201712396
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 06:35 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Terecht punt, dat is wat het ook lastig maakt. De hoofdreden dat ik het liefst 1 breed scherm wil is (1) esthetisch, het ziet er gewoon strakker en dikker uit om 1 breed scherm te hebben en (2) het kunnen gamen zonder dat je 'gedraaid' moet zitten/kijken naar 1 van de 2 losse schermen. Met een breed scherm is het gewoon gecentreerd en zonder bezel goed zichtbaar.

De meest logische oplossing, als je bovenstaande 2 punten niet mee zou nemen, is het nemen van 2 losse schermen, omdat dat de goedkoopste en snelste manier is om naar tweemaal 4k te gaan. Ik vraag mij alleen af of tweemaal 4k noodzakelijk is... next best thing lijkt mij dan deze 49" voor ¤1200,- ( :o ), met 5120x1440px, hogere resoluties lijken niet te bestaan binnen de andere ultrawides...

[ afbeelding ]
Keuzes
Ik heb een 5K en een 4 K naast elkaar staan.
pi_201713508
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 07:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Keuzes
Ik heb een 5K en een 4 K naast elkaar staan.
Keuzestress en luxeprobleem van heb ik jou daar :')

Bedacht me net dat ik ook gewoon een 34" ultrawide naast een 4K 27" kan zetten, wellicht best of both worlds...
  maandag 11 oktober 2021 @ 11:22:39 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_201714365
Ik heb een ultrawide van lg en het is best leuk, in Windows 10 moet je het wel zelf schuiven om het naast elkaar te krijgen maar in Windows 11 niet.

Ik heb er onlangs wel een 4k voor ernaast gekocht omdat ik de ultrawide voor gamen gebruik en een tweede scherm handig vind om ondertussen te netflixen of te googlen oid. Maar het werkt best fijn. Voor het pure overzicht denk ik overigens wel dat 2 schermen net iets georganiseerder is.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 11 oktober 2021 @ 11:39:07 #21
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_201714540
quote:
14s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:22 schreef jogy het volgende:
Ik heb een ultrawide van lg en het is best leuk, in Windows 10 moet je het wel zelf schuiven om het naast elkaar te krijgen maar in Windows 11 niet.

Ik heb er onlangs wel een 4k voor ernaast gekocht omdat ik de ultrawide voor gamen gebruik en een tweede scherm handig vind om ondertussen te netflixen of te googlen oid. Maar het werkt best fijn. Voor het pure overzicht denk ik overigens wel dat 2 schermen net iets georganiseerder is.
Tip: Powertoys van Microsoft laat je zones instellen waar je vensters in zet.
pi_201714857
quote:
14s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:22 schreef jogy het volgende:
Ik heb een ultrawide van lg en het is best leuk, in Windows 10 moet je het wel zelf schuiven om het naast elkaar te krijgen maar in Windows 11 niet.

Ik heb er onlangs wel een 4k voor ernaast gekocht omdat ik de ultrawide voor gamen gebruik en een tweede scherm handig vind om ondertussen te netflixen of te googlen oid. Maar het werkt best fijn. Voor het pure overzicht denk ik overigens wel dat 2 schermen net iets georganiseerder is.
Nice, en staan ze op een eigen standaard, of heb je een beugel gekocht?
  maandag 11 oktober 2021 @ 12:39:24 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_201715353
quote:
80s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:39 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Tip: Powertoys van Microsoft laat je zones instellen waar je vensters in zet.
Handig! Ik ga voorlopig met mijn desktop toch niet over op 11 dus kan ik dat iig gebruiken, thanks! :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 11 oktober 2021 @ 12:43:39 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_201715399
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:02 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Nice, en staan ze op een eigen standaard, of heb je een beugel gekocht?
Op een standaard, maar ik heb zo'n IKEA Fredde bureau en daar staan de monitors op een extra plankje dus kan ik nog steeds aardig wat oppervlak gebruiken. Maar het lijkt me om het even hoe je het doet, de enige echte reden is dat ik geen zin heb om die zooi te bevestigen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:36:47 #25
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_201716376
Een curved scherm is echt afgrijselijk. Wie wil er nu de hele dag naar een vervormd beeld kijken ? Ik zou me er continue aan storen dat geen enkele horizontale lijn recht is.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_201716530
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:36 schreef Aaargh! het volgende:
Een curved scherm is echt afgrijselijk. Wie wil er nu de hele dag naar een vervormd beeld kijken ? Ik zou me er continue aan storen dat geen enkele horizontale lijn recht is.
Bedankt voor je mening :)
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:12:55 #27
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_201716754
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:36 schreef Aaargh! het volgende:
Een curved scherm is echt afgrijselijk. Wie wil er nu de hele dag naar een vervormd beeld kijken ? Ik zou me er continue aan storen dat geen enkele horizontale lijn recht is.
Dat duurt ongeveer een uurtje. Ik teken in Solidworks, ben dus veel met schetsen en lijnen bezig, maar het valt al snel niet meer op.
  maandag 11 oktober 2021 @ 17:10:36 #28
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_201718358
Curved ftw, al moet je er niet schuin voor gaan zitten nee. Dus curved in het midden als main en je secundaire ernaast. In principe is het zodanig curved dat het rekening houdt met de positie van je hoofd.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_201720576
quote:
14s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:10 schreef jogy het volgende:
Curved ftw, al moet je er niet schuin voor gaan zitten nee. Dus curved in het midden als main en je secundaire ernaast. In principe is het zodanig curved dat het rekening houdt met de positie van je hoofd.
Dan is het geheel toch wel érg off-center of niet? Kan je niet wat middelen?
  maandag 11 oktober 2021 @ 20:47:16 #30
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_201720977
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 06:08 schreef Thrilled het volgende:
Ervaringsdeskundigen gezocht :)

Ik werk momenteel op een 4k 27" monitor en merk dat ik steeds vaker wat ruimte te kort kom. Ik doe vrij veel aan foto- en videobewerking + renderen, waardoor ik graag meerdere dingen tegelijk wil kunnen zien. De 27" schiet daarin steeds vaker tekort, dus op zoek naar meer 'screen real estate' :P

Nu zie ik eigenlijk 3 keuzes:

• Nog een 27" 4k scherm erbij kopen (300+ euro)
Daardoor kiezen voor een bezel in het midden, maar wel 2x zoveel bureaublad.

• Ultrawide 34" (opstapmodel, 400+ euro)
Geen bezel in het midden, echter 'maar' 20 cm ruimte winst in de breedte.

• Ultrawide 49" (next best? 800+ euro)
Evenveel werkruimte als 2 x 27" maar wel gelijk een andere prijscategorie.

Ik ben dus bang dat een 34" wat tegenvalt en te weinig extra ruimte levert, maar vind de sprong naar 49" gelijk zo groot.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Iemand hier die dezelfde afweging heeft moeten maken en zijn ervaringen of adviezen wil delen?
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 06:08 schreef Thrilled het volgende:
Ervaringsdeskundigen gezocht :)

Ik werk momenteel op een 4k 27" monitor en merk dat ik steeds vaker wat ruimte te kort kom. Ik doe vrij veel aan foto- en videobewerking + renderen, waardoor ik graag meerdere dingen tegelijk wil kunnen zien. De 27" schiet daarin steeds vaker tekort, dus op zoek naar meer 'screen real estate' :P

Nu zie ik eigenlijk 3 keuzes:

• Nog een 27" 4k scherm erbij kopen (300+ euro)
Daardoor kiezen voor een bezel in het midden, maar wel 2x zoveel bureaublad.

• Ultrawide 34" (opstapmodel, 400+ euro)
Geen bezel in het midden, echter 'maar' 20 cm ruimte winst in de breedte.

• Ultrawide 49" (next best? 800+ euro)
Evenveel werkruimte als 2 x 27" maar wel gelijk een andere prijscategorie.

Ik ben dus bang dat een 34" wat tegenvalt en te weinig extra ruimte levert, maar vind de sprong naar 49" gelijk zo groot.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Iemand hier die dezelfde afweging heeft moeten maken en zijn ervaringen of adviezen wil delen?
Ik ben tussen de 34 en de 49 in gaan zitten en heb een 38" genomen. Ik game ook, dus bezels in het middn zijn een no-go.

Zeer tevreden over. Resolutie is 3840x1600.

Heeeeeel af en toe denk ik dat een 49" nog iets handiger was geweest, maar ik vond dat gewoon te extreem.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 11 oktober 2021 @ 23:33:23 #31
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_201724274
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 20:25 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Dan is het geheel toch wel érg off-center of niet? Kan je niet wat middelen?
Je kan het scherm gewoon een beetje naar je toe draaien natuurlijk, een goede mount kan dat wel. En het is niet alsof het extreem is of zo. Maar voor optimaal gebruik is het wel fijn om een beetje in het midden te zitten
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_201724637
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 06:17 schreef fespo het volgende:
een bezel heeft toch genoeg voordelen?
ik ken niemand met ultra wide schermen je ziet overal 2 of 3 scherm opstellingen.
als jarenlange gebruiker van dual en triple setup: een bezel heeft geen voordeel..

het liefst zie ik een monitor die 3 schermen van 27" kan vervangen..

triple is wel enorm te prefereren boven een dual setup :@
pi_201729352
quote:
14s.gif Op maandag 11 oktober 2021 23:33 schreef jogy het volgende:

[..]
Je kan het scherm gewoon een beetje naar je toe draaien natuurlijk, een goede mount kan dat wel. En het is niet alsof het extreem is of zo. Maar voor optimaal gebruik is het wel fijn om een beetje in het midden te zitten
Ik heb er nu een nachtje over geslapen en ik ben er bijna 100% zeker van dat ik ga voor een 34" curved en mijn huidige 27" 4K scherm er naast zet...

https://tweakers.net/pric(...)vg34vql1b-zwart.html



Enige twijfel is dat dit weer te breed/te groot gaat zijn ( :') ) in combinatie met mijn 27" en dat ik op zoek moet naar een stevige wall-mount ipv een desk-mount

[ Bericht 4% gewijzigd door Thrilled op 12-10-2021 14:22:24 ]
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:53:13 #34
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_201732199
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 14:13 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Ik heb er nu een nachtje over geslapen en ik ben er bijna 100% zeker van dat ik ga voor een 34" curved en mijn huidige 27" 4K scherm er naast zet...

https://tweakers.net/pric(...)vg34vql1b-zwart.html

[ afbeelding ]

Enige twijfel is dat dit weer te breed/te groot gaat zijn ( :') ) in combinatie met mijn 27" en dat ik op zoek moet naar een stevige wall-mount ipv een desk-mount
Wat je wel gaat merken met deze resolutie is dat de ultrawide lomper is, als je de 4k iig niet op 150% scaling hebt staan, ik heb de mijne op 100% gezet alsof ik nog 18 ben maar dan merk je het wel :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:23:07 #35
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201732509
Hoe belangrijk is kleurechtheid voor jou?
Huilen dan.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:00:47 #36
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_201732867
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 18:23 schreef Isdatzo het volgende:
Hoe belangrijk is kleurechtheid voor jou?
Goeie vraag wel.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_201734132
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:53 schreef jogy het volgende:

[..]
Wat je wel gaat merken met deze resolutie is dat de ultrawide lomper is, als je de 4k iig niet op 150% scaling hebt staan, ik heb de mijne op 100% gezet alsof ik nog 18 ben maar dan merk je het wel :P.
Lol, herkenbaar, ik heb hem nu op 125% staan en dat is wel t randje, 100% werkt gewoon niet chill..

quote:
7s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 18:23 schreef Isdatzo het volgende:
Hoe belangrijk is kleurechtheid voor jou?
Belangrijk voor mn fotografie/video/render edits, maar daarvoor hou ik dus m'n 27" IPS 4k scherm, dan hoeft de curved monitor niet high-end te zijn qua kleurbereik/paneeltype...
pi_201734271
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 06:17 schreef fespo het volgende:
een bezel heeft toch genoeg voordelen?
ik ken niemand met ultra wide schermen je ziet overal 2 of 3 scherm opstellingen.
Ze zijn ook nog niet zo lang betaalbaar volgens mij, op mijn huidige en mijn vorige werk stonden ze op kantoor; let wel geen grafische mensen die zullen wss wel andere eisen hebben voor een monitor.

Heb er ook nooit iemand over horen klagen btw.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 23:59:02 #39
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_201736172
Zo gaat het er dan ongeveer uit zien. Een voordeel is wel dat de hoogte van de schermen tussen 34 en 27 inch hetzelfde is.

Edit: nevermind, foto ziet er niet uit. Extreem gecomprimeerd
Beter.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_201739182
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 23:59 schreef jogy het volgende:
Zo gaat het er dan ongeveer uit zien. Een voordeel is wel dat de hoogte van de schermen tussen 34 en 27 inch hetzelfde is.

Edit: nevermind, foto ziet er niet uit. Extreem gecomprimeerd
Beter.
[ afbeelding ]
Oh dat ziet er best nice uit! Bedankt, helpt mij de knoop doorhakken :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')