abonnement Unibet Coolblue
pi_201654070
Voor onze nieuwbouwwoning zijn we op dit moment op keukenjacht. We zijn beiden erg van het koken en zouden graag een design keuken in ons huis willen. Nu ben ik door een collega gewezen op het merk Leicht en zijn inmiddels ook op gesprek geweest bij een dealer.

Geen directe offerte, maar wel heel uitgebreid gesproken en veel ideeën opgedaan qua inrichting. Nu hebben ze een schets voor ons gemaakt van 2 kastenwanden van ieder zo'n 5 meter en een kookeiland van 4 bij 1,20. Al het apparatuur van Miele en Liebherr. ​Richtprijs tussen de 40K en 50K.


Ik weet dat de materiaalprijzen op dit moment vrij hoog liggen, maar vroeg me af of iemand ervaring heeft met dit merk en of dit redelijke prijzen zijn? Begreep wel dat dit merk in het hoge segment viel.

We hebben over een paar dagen ook een afspraak bij een Siematic dealer in Duitsland, dus daar gaan we het nu ook mee vergelijken. Maar eerlijk gezegd, heb ik liever deze keukenboer die 30km verderop zit en waar ik zo naar toe kan rijden.

Wat is wijsheid hierin?
pi_201654352
Met zulke globale afmetingen en getallen kan ik niets. De merken apparaten die je noemt zou ik sowieso selecteren maar als dat beperkt is tot een een vaatwasser en koelkast is het veel geld.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  Moderator woensdag 6 oktober 2021 @ 06:42:19 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_201654638
Ik vind 50k ontzettend veel geld voor een keuken; zou je met ons een plattegrond kunnen delen om je plannen te verduidelijken ?
pi_201654829
De simpelste manier om er achter te komen of iets een redelijke prijs is, is simpelweg meerdere bedrijven een offerte te laten maken voor het zelfde.

Dan je altijd nog beslissen of je de lokale ondernemer het de eventuele meerprijs waard vindt.
Leicht is prima, maar bijvoorbeeld Next125, Systemat, Siematic en nog wel meer merken zijn dat ook.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201654843
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 06:42 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik vind 50k ontzettend veel geld voor een keuken; zou je met ons een plattegrond kunnen delen om je plannen te verduidelijken ?
Ligt ook een beetje aan de apparatuur natuurlijk.
Ik hoorde laatst iemand die een keuken gekocht had met eens fornuis dat al 35k kost, dan gaat het rap natuurlijk.
Nou zijn dat excessen, maar de top-modellen van het in de op genoemde Mieke zijn ook behoorlijk aan de prijs. Tel maar eens 5/6 apparaten bij elkaar op.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
  woensdag 6 oktober 2021 @ 07:37:06 #6
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201654868
Leicht, Siematic, Systemat en Next125 zijn allemaal hogere middensegmenten en min of meer vergelijkbaar met elkaar.

Op basis van je verhaal kunnen we weinig zeggen.

Gaat met name om:

Aantal kasten
Frontafwerking
Blad
Apparatuur
Afwerking en andere accessories

Dat samen vormt min of meer je prijs. Ik zit nu in hetzelfde traject en vooral het aantal kasten wat je hebt tikt behoorlijk de prijs aan kan ik je zeggen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201654904
We zijn toevallig ook bezig met een nieuwe keuken, we denken aan eiland van 2,70 x 1,20 en een wand van 3,60 breed en 2,20 hoog. Dan heb je al enorm veel ruimte/kastjes.

Wat moet je in jullie geval met ongeveer 40 kastjes - apparatuur?
pi_201655021
Miele en liebherr zijn ook niet de goedkoopste merken natuurlijk.

Ik vind het veel te duur voor een keuken. Het is uiteindelijk gewoon spaanplaat en mdf, dan is 40k ineens heel veel geld. Bij de apparaten betaal je ook voornamelijk voor de merklabels.

Voor 20k heb je ook gewoon een prima keuken, maar met iets minder pronkerige merkjes. En voor 25k zit er dure apparatuur in, kun je alsnog zeggen dat je Miele hebt.
Whatever...
  woensdag 6 oktober 2021 @ 08:10:34 #9
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201655068
Wij hebben een Leicht keuken (anderhalf jaar oud) en als ik kijk wat het hier gekost heeft vs. de strekkende meters keuken en merk apparatuur waar jij het over hebt schat ik dat 40-50k niet heel gek is. Maar, dat valt en staat wel met welke apparatuur, aanrechtblad, afwerking deurtjes, enz. enz. Natuurlijk.

Klinkt trouwens wel als een echt serieus gigantische keuken :o .
Ben wel erg benieuwd naar impressies & eindresultaat.
pi_201655121
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 06:42 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik vind 50k ontzettend veel geld voor een keuken; zou je met ons een plattegrond kunnen delen om je plannen te verduidelijken ?
Geen plattegrond bij de hand op dit moment.

De ene wand begint met 3 hoge kasten, daarna zo'n 1,20 aanrecht en eindigt met 3 hoge kasten.
Vervolgens een eiland van 4 meter bij 1,20. 2 meter van het eiland gebruiken we als eettafel waar 6 stoelen komen te staan, de andere 2 meter als kookgedeelte.
De wand er tegenover komen aan ieder kant 2 hoge kasten, met daar tussenin een zwevend, laag, open meubel waar we waarschijnlijk een tv oid boven gaan plaatsen.

Qua apparatuur:
Inbouwvriezer
Inbouwkoelkast
Vaatwasser
Bora inductie
Oven
Stoomoven
Magnetron
Wijnklimaatkast
Quooker

Materialen, fronten en dergelijke hebben we nog niet uitgekozen aangezien dat in overleg gaat met onze interieurarchitect. De keukenboer is er nu vanuit gegaan dat we van de hoogste kwaliteit uitgaan.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 08:21:20 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201655125
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 08:00 schreef Spanky78 het volgende:
Miele en liebherr zijn ook niet de goedkoopste merken natuurlijk.

Ik vind het veel te duur voor een keuken. Het is uiteindelijk gewoon spaanplaat en mdf, dan is 40k ineens heel veel geld. Bij de apparaten betaal je ook voornamelijk voor de merklabels.

Voor 20k heb je ook gewoon een prima keuken, maar met iets minder pronkerige merkjes. En voor 25k zit er dure apparatuur in, kun je alsnog zeggen dat je Miele hebt.
Van dat formaat met die merken heb je dat niet voor 25K
En onze keuken zit ook vol met Miele apparatuur, en mijn kookeiland is een halve meter korter en ik heb 2 kastenwanden van 1.80 breed.

Op de keuken van TS mis ik dan al 2 keer 3.20 kastenwand.

En ja, onze keuken zat boven de 25K (niet veel trouwens), is zeker geen design keuken, is een gewone Nobilia, dus lager segment dan wat TS wil en er zit geen stoomoven in.
2 koelkasten, combimagnetron, gewone oven, 80 cm volledig flex kookplaat, downdraft afzuigkap, vaatwasser.
En nee, geen van de items is de goedkoopste variant in het productsoort, behalve de downdraft, want daar hebben ze maar 1 van.

Maar goed, de keuken van TS ga je dus ook van een goedkopere fabrikant niet voor 25K krijgen, en eerlijk gezegd snap ik TS wel, als ons budget het toegestaan had dan had ik er ook een Next125 of Bulthaup ingegooid.

Oh, tip voor TS: Bulthaup O+ O+ O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201655180
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 08:20 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Geen plattegrond bij de hand op dit moment.

De ene wand begint met 3 hoge kasten, daarna zo'n 1,20 aanrecht en eindigt met 3 hoge kasten.
Vervolgens een eiland van 4 meter bij 1,20. 2 meter van het eiland gebruiken we als eettafel waar 6 stoelen komen te staan, de andere 2 meter als kookgedeelte.
De wand er tegenover komen aan ieder kant 2 hoge kasten, met daar tussenin een zwevend, laag, open meubel waar we waarschijnlijk een tv oid boven gaan plaatsen.

Qua apparatuur:
Inbouwvriezer
Inbouwkoelkast
Vaatwasser
Bora inductie
Oven
Stoomoven
Magnetron
Wijnklimaatkast
Quooker

Materialen, fronten en dergelijke hebben we nog niet uitgekozen aangezien dat in overleg gaat met onze interieurarchitect. De keukenboer is er nu vanuit gegaan dat we van de hoogste kwaliteit uitgaan.
Geen gekke prijs dan hoor.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
  woensdag 6 oktober 2021 @ 08:27:54 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201655189
Siematic kun je gewoon bij Mandemakers krijgen.
Resistance is futile.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 08:29:11 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201655198
quote:
7s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 08:27 schreef Seven. het volgende:
Siematic kun je gewoon bij Mandemakers krijgen.
Daar wordt het niet goedkoper van, plus dat je dan naar Mandemakers moet... :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201655245
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 08:21 schreef Leandra het volgende:

[..]
Van dat formaat met die merken heb je dat niet voor 25K
En onze keuken zit ook vol met Miele apparatuur, en mijn kookeiland is een halve meter korter en ik heb 2 kastenwanden van 1.80 breed.

Op de keuken van TS mis ik dan al 2 keer 3.20 kastenwand.

En ja, onze keuken zat boven de 25K (niet veel trouwens), is zeker geen design keuken, is een gewone Nobilia, dus lager segment dan wat TS wil en er zit geen stoomoven in.
2 koelkasten, combimagnetron, gewone oven, 80 cm volledig flex kookplaat, downdraft afzuigkap, vaatwasser.
En nee, geen van de items is de goedkoopste variant in het productsoort, behalve de downdraft, want daar hebben ze maar 1 van.

Maar goed, de keuken van TS ga je dus ook van een goedkopere fabrikant niet voor 25K krijgen, en eerlijk gezegd snap ik TS wel, als ons budget het toegestaan had dan had ik er ook een Next125 of Bulthaup ingegooid.

Oh, tip voor TS: Bulthaup O+ O+ O+
Bulthaup vind ik erg mooi, maar iets te minimalistisch naar onze smaak.
pi_201655308
quote:
7s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 08:27 schreef Seven. het volgende:
Siematic kun je gewoon bij Mandemakers krijgen.
Ik hang mezelf liever op dan dat ik iets bij de DMG koop.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 08:43:12 #17
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201655338
Ja, zeker als de keukenboer de hoogste klasse frontjes rekent, gaat het hard :P .

Maareh, waarom maar 1 vaatwasser? *) :P
pi_201655354
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 08:43 schreef bleiblei het volgende:
Ja, zeker als de keukenboer de hoogste klasse frontjes rekent, gaat het hard :P .

Maareh, waarom maar 1 vaatwasser? *) :P
We zijn met zijn 2en en de aankomende jaren geen kinderwensen.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 09:25:47 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201655840
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 08:43 schreef bleiblei het volgende:
Ja, zeker als de keukenboer de hoogste klasse frontjes rekent, gaat het hard :P .

Maareh, waarom maar 1 vaatwasser? *) :P
Ik snap het 2 vaatwassers systeem nog steeds niet :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 6 oktober 2021 @ 09:55:52 #20
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201656158
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 09:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik snap het 2 vaatwassers systeem nog steeds niet :')
:D
Werkt ook minder goed dan van te voren bedacht. Fijnste is vooral dat we echt nooit vuile vaat op het aanrecht hebben staan. Iets wat wel erg fijn is in een keuken waar veel in geleefd wordt.

En het is echt ideaal met feestjes :Y .

Dus uiteindelijk voor ons, money well spent.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 09:59:42 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201656198
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 09:55 schreef bleiblei het volgende:

[..]
:D
Werkt ook minder goed dan van te voren bedacht. Fijnste is vooral dat we echt nooit vuile vaat op het aanrecht hebben staan. Iets wat wel erg fijn is in een keuken waar veel in geleefd wordt.

En het is echt ideaal met feestjes :Y .

Dus uiteindelijk voor ons, money well spent.
Bij feestjes kan ik het me voorstellen, en jullie gezin is ook groter dan het onze, maar vuile vaat heb ik sowieso nooit op het aanrecht staan :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 6 oktober 2021 @ 15:32:41 #22
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_201659516
Van Diessen in Veldhoven. Daar is echt maatwerk mogelijk ipv kasten uit de catalogus van merk X.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 6 oktober 2021 @ 15:47:25 #23
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_201659687
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 09:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Bij feestjes kan ik het me voorstellen, en jullie gezin is ook groter dan het onze, maar vuile vaat heb ik sowieso nooit op het aanrecht staan :D
Waar laat je het dan als de enige vaatwasser nog draait?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_201659749
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:47 schreef sanger het volgende:

[..]
Waar laat je het dan als de enige vaatwasser nog draait?
Als je met tweeën niet meer dan 1 vaatwasser vult op een dag kun je hem prima 's avonds aanzetten en eind van de dag of in de ochtend leegruimen voordat je nieuwe vuile vaat hebt. ;)
  woensdag 6 oktober 2021 @ 15:53:59 #25
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201659750
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:47 schreef sanger het volgende:

[..]
Waar laat je het dan als de enige vaatwasser nog draait?
Mja, mijn moeder zette vroeger savonds de vaatwasser aan en laadde dat ding sochtends weer uit. Maar goed, die had de hele dag om.het huishouden te doen. Bij ons is het sochtends volle bak spitsuur, rennen en vliegen. Komen we savonds bek af thuis, koken, boel naar bed en dan hebben we misschien een keer zin/tijd om dat kreng leeg te ruimen. Kortom, bij ons is er vaak 1 half leeg (schoon), en de andere half vol (vuil) :P .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')