abonnement Unibet Coolblue
pi_201653907
In de categorie een Hugo de Jongetje (geen mondkapje in winkel), Fred Grapperhausje (trouwen), Bijleveldje (kerkbezoek)...

twitter


Do as we say, not as we do.
pi_201654023
Geldt die plicht ook voor privvliegtuigen (wat het regeringstoestel is)?
pi_201654030
Valt dit ook onder OV dan?
  Moderator dinsdag 5 oktober 2021 @ 23:49:08 #4
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201654067
Wat zit Mark daar toch weer als een baas _O_
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_201654072
Ik had er vandaag 1 onnodig op, compensatie derhale. Klacht onterecht.
pi_201654191
Als jij je eigen privvliegtuig hebt hoef je ook geen mondkapje voor hoor.

Maar het zou wel weer fijn zijn om je plasje over te doen
pi_201654315
Want covid verliest alle besmettelijkheid in een priv vliegtuig? Ik wist dat de rijken een ander leven hebben maar damn.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_201654323
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 01:00 schreef sweetlady-o het volgende:
Want covid verliest alle besmettelijkheid in een priv vliegtuig? Ik wist dat de rijken een ander leven hebben maar damn.
De overheid heeft niks te zeggen over wat men doet in een privvliegtuig vergelijkbaar als wat men doet in een privwoning. En regels kunnen dan weer wel gemaakt worden voor openbare gebouwen en het openbaar vervoer.

En ja, natuurlijk is het dom dat Rutte openlijk zonder mondkapje vliegt en daar foto's van laat plaatsen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201654335
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 01:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De overheid heeft niks te zeggen over wat men doet in een privvliegtuig vergelijkbaar als wat men doet in een privwoning. En regels kunnen dan weer wel gemaakt worden voor openbare gebouwen en het openbaar vervoer.

En ja, natuurlijk is het dom dat Rutte openlijk zonder mondkapje vliegt en daar foto's van laat plaatsen.
Maar het gaat toch niet over wat de overheid wel of niet te zeggen heeft in een bepaalde ruimte maar om het waarom?

Rutte verplicht mij om een mondkapje te dragen in ruimtes waar de 1.5 meter niet haalbaar is voor mijn veiligheid.

Hiermee draagt hij, of hij de wet overtreedt of niet uit dat hij zich niet zo'n zorgen maakt over dezelfde veiligheid. Maar nogmaals: aan de foto's van de G7, andere wereldleiders en nu dus Mark Rutte te zien is covid allergisch voor geld.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_201654357
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 01:10 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]
Maar het gaat toch niet over wat de overheid wel of niet te zeggen heeft in een bepaalde ruimte maar om het waarom?

Rutte verplicht mij om een mondkapje te dragen in ruimtes waar de 1.5 meter niet haalbaar is voor mijn veiligheid.

Hiermee draagt hij, of hij de wet overtreedt of niet uit dat hij zich niet zo'n zorgen maakt over dezelfde veiligheid. Maar nogmaals: aan de foto's van de G7, andere wereldleiders en nu dus Mark Rutte te zien is covid allergisch voor geld.
Hij overtreed geen regel laat staan de wet, maar hij is niet slim bezig.
We zijn het grotendeel eens.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 01:18:46 #11
408813 crew  trein2000
pi_201654363
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 01:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De overheid heeft niks te zeggen over wat men doet in een privvliegtuig vergelijkbaar als wat men doet in een privwoning. En regels kunnen dan weer wel gemaakt worden voor openbare gebouwen en het openbaar vervoer.

En ja, natuurlijk is het dom dat Rutte openlijk zonder mondkapje vliegt en daar foto's van laat plaatsen.
Noem mij even het grondwetsartikel die privevliegtuigen beschermt dan.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201654601
Lekker chill demissionair, doen wat je wilt, afgetreden ben je toch al.

Janken als Grapperhaus, liegen als Hoekstra en de vroege dementie van Rutte. Mooi stel zo _O_
  woensdag 6 oktober 2021 @ 07:03:21 #13
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_201654786
Pff, wat n gejank om niks...
pi_201655043
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 01:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Noem mij even het grondwetsartikel die privevliegtuigen beschermt dan.
Grondwetsartikel nog wel :')

Je weet zelf ook wel dat het veel lastiger is om maatregelen in te voeren is als je in een eigen voertuig bevind.
Naast dat dat veel minder wenselijk is. Of verbaasd het je soms dat je in je eigen auto nog mag roken en geen mondkapje hoeft te dragen terwijl je in een bus of trein niet mag roken en wel een mondkapje moet dragen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 6 oktober 2021 @ 08:13:05 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201655086
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 23:41 schreef Morpheus_ het volgende:
Valt dit ook onder OV dan?
Ik denk dat dit onder een kantoor valt :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 6 oktober 2021 @ 08:22:08 #17
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201655133
Waar is de mondkapplicht voor luchtvaartuigen eigenlijk wettelijk geregeld?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201655396
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 01:00 schreef sweetlady-o het volgende:
Want covid verliest alle besmettelijkheid in een priv vliegtuig? Ik wist dat de rijken een ander leven hebben maar damn.
Hier ben ik het wel gedeeltelijk mee eens, aangezien het nu overkomt alsof het virus zelf ook netjes aan de regels houdt en alleen besmettelijk wordt in openbare ruimtes. (En ik snap ook wel dat er een verschil is tussen prive en openbare ruimte. Maar er bestaat ook nog iets als verantwoordelijkheid.)
Aan de andere kant weet je niet of ze vooraf een test hebben gedaan. Of dat ze alle vier gevaccineerd zijn.
ROBODEMONS..................|:(
pi_201656077
Of het nu een privevliegtuig is of een openbaar vliegtuig is, covid ziet het verschil niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201656090
quote:
15s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 08:47 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Hier ben ik het wel gedeeltelijk mee eens, aangezien het nu overkomt alsof het virus zelf ook netjes aan de regels houdt en alleen besmettelijk wordt in openbare ruimtes. (En ik snap ook wel dat er een verschil is tussen prive en openbare ruimte. Maar er bestaat ook nog iets als verantwoordelijkheid.)
Aan de andere kant weet je niet of ze vooraf een test hebben gedaan. Of dat ze alle vier gevaccineerd zijn.
Dan nog kan je besmettelijk zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 09:49:24 #21
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201656098
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 09:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
Of het nu een privevliegtuig is of een openbaar vliegtuig is, covid ziet het verschil niet.
Ja of je nou thuis eet of in een restaurant, covid ziet het verschil niet. Thuis ook QR codes invoeren?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201656172
Vind het ook niet zo spannend, het verbaast me ook niet. Het alternatief zou zijn om het ding voor de foto-op op te zetten en dan weer af, is dat dan een verbetering?

Hij gelooft niet in de verplichting die hij anderen wel oplegt, is dat een verrassing? Ik denk dat niemand nog begrijpt waarom we nog een mondkapjesplicht in het ov hebben.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 00:14 schreef PS. het volgende:
Als jij je eigen privvliegtuig hebt hoef je ook geen mondkapje voor hoor.

Maar het zou wel weer fijn zijn om je plasje over te doen
Dan zou ik hem daarna niet meer opzetten trouwens.
pi_201656520
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 09:49 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ja of je nou thuis eet of in een restaurant, covid ziet het verschil niet. Thuis ook QR codes invoeren?
Ja eigenlijk wel. Of helemaal geen qr codes meer, dat is nog beter.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 11:33:42 #24
408813 crew  trein2000
pi_201657048
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 08:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Grondwetsartikel nog wel :')

Je weet zelf ook wel dat het veel lastiger is om maatregelen in te voeren is als je in een eigen voertuig bevind.
Naast dat dat veel minder wenselijk is. Of verbaasd het je soms dat je in je eigen auto nog mag roken en geen mondkapje hoeft te dragen terwijl je in een bus of trein niet mag roken en wel een mondkapje moet dragen?
Ik zou niet weten waarom dat lastiger is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201657806
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 01:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Noem mij even het grondwetsartikel die privevliegtuigen beschermt dan.
Artikel 22
1.De overheid treft maatregelen ter bevordering van de volksgezondheid.

Ik neem aan dat prive vliegtuigen hier geen uitzondering op zijn. Net zoals je gewoon mondkapjes moet dragen in auto's
  woensdag 6 oktober 2021 @ 12:57:59 #26
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_201657926
Iedereen weet toch dat voor dit soort lui andere regels gelden.

Of zijn we serieus nog verbaasd na Ferd, Wobke en meer van dat soort lui die er ook schijt aan hadden?
pi_201658162
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 11:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik zou niet weten waarom dat lastiger is.
Dat ligt dan aan jouw inlevingsvermogen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 13:24:38 #28
408813 crew  trein2000
pi_201658166
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat ligt dan aan jouw inlevingsvermogen.
Je hebt het nu over handhaving ofzo? Dat is toch iets heel anders man.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201658246
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je hebt het nu over handhaving ofzo? Dat is toch iets heel anders man.
Nee daar heb ik het niet over. Net zoals ik het nooit over de grondwet heb gehad.
Misschien moet je mijn 1e post nog eens lezen en niet van alles voor me in gaan vullen.

Sowieso heeft onze discussie weinig zin.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 6 oktober 2021 @ 13:34:05 #30
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201658258
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 12:45 schreef Derrazi het volgende:
Net zoals je gewoon mondkapjes moet dragen in auto's
Dat moet helemaal niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201658264
Tja zoals wel duidelijk is geworden zijn die regels er voornamelijk voor het gepeupel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 13:37:02 #32
408813 crew  trein2000
pi_201658287
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Nee daar heb ik het niet over. Net zoals ik het nooit over de grondwet heb gehad.
Misschien moet je mijn 1e post nog eens lezen en niet van alles voor me in gaan vullen.

Sowieso heeft onze discussie weinig zin.
Jij stelt dat de overheid niets te zeggen heeft over wat er in privvliegtuigen gebeurt en dat dat vergelijkbaar is met een woning. Dat is aantoonbaar onjuist. Een Privewoning wordt namelijk grondwettelijk (en verdragsrechtelijk) beschermd. Een voertuig niet.

Lang verhaal kort: je bent abuis.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201658373
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Jij stelt dat de overheid niets te zeggen heeft over wat er in privvliegtuigen gebeurt en dat dat vergelijkbaar is met een woning. Dat is aantoonbaar onjuist. Een Privewoning wordt namelijk grondwettelijk (en verdragsrechtelijk) beschermd. Een voertuig niet.

Lang verhaal kort: je bent abuis.
Ik schreef dat er duidelijke verschillen zijn tussen het openbaar vervoer en een privevoertuig. En dat het minder mogelijk, maar zeker ook minder wenselijk is om in privevoertuigen dergelijke maatregelen in te voeren.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over of dat berhaupt mogelijk is om te handhaven. Dat is het namelijk niet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 13:46:59 #34
408813 crew  trein2000
pi_201658396
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik schreef dat er duidelijke verschillen zijn tussen het openbaar vervoer en een privevoertuig. En dat het minder mogelijk, maar zeker ook minder wenselijk is om in privevoertuigen dergelijke maatregelen in te voeren.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over of dat berhaupt mogelijk is om te handhaven. Dat is het namelijk niet.
Nee vriend nu niet gaan draaien:
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 01:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De overheid heeft niks te zeggen over wat men doet in een privvliegtuig vergelijkbaar als wat men doet in een privwoning.
Een vliegtuig is volgens jou vergelijkbaar met een woning. Dat is gewoon onzin. En over wenselijkheid heb je het ook niet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201658531
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee vriend nu niet gaan draaien:
[..]
Een vliegtuig is volgens jou vergelijkbaar met een woning. Dat is gewoon onzin. En over wenselijkheid heb je het ook niet.
Lees nu eerst gewoon mijn posts voordat je onzin gaat roepen:
COR / Mark Rutte negeert mondkapplicht

Ik heb het trouwens wel gehad met deze discussie. Je hebt een heel vervelende manier van discussiren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 14:05:54 #36
408813 crew  trein2000
pi_201658578
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Lees nu eerst gewoon mijn posts voordat je onzin gaat roepen:
COR / Mark Rutte negeert mondkapplicht

Ik heb het trouwens wel gehad met deze discussie. Je hebt een heel vervelende manier van discussiren.
Dat was niet je eerste post. Daar reageer je op mij. Weer met dat het veel lastiger zou zijn, is niet zo. Een woning is aan alle kanten beschermd, een voertuig niet. Jij moest bijvoorbeeld ook anderhalve meter houden in je eigen auto op het hoogtepunt van de crisis.

Dan kun je mij wel betichten van een ver vervelende manier van discussiren maar juk ben niet degene die uitgaat van onjuiste feiten…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201658728
En straks ontdekken mensen ook nog dat de passagiers van dit vliegtuig ook vrijgesteld zijn van een coronabewijs bij binnenkomst in Sloveni en terugkomst in Nederland. O-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')