abonnement Unibet Coolblue
pi_201652446
Laten we stellen na een oneindigheid van tijd. Dan kan ik toch weer ontstaan met een oneindigheid aan tijd voor mij?
pi_201652489
Ja zeker, dat geloof ik ook. Maar aangezien je dat straks niet meer weet voelt de eigenlijke oneindigheid weer aan als eindig.

Probeer over twintig sexdeciljard jaar wanneer je dit topic weer opent daar rekening mee te houden.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_201652624
Nee lijkt mij niet
pi_201652706
Kan niet gauw genoeg voorbij zijn
pi_201652758
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 21:52 schreef pferdfahrer het volgende:
Kan niet gauw genoeg voorbij zijn
Voor hem of voor jou? Ervaar jij het leven als onplezierig?
pi_201652766
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 21:48 schreef scrupuleus het volgende:
Nee lijkt mij niet
Waarom niet? In een oneindige tijd gebeurt al het mogelijke ook oneindig keer.
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:11:55 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_201652974
Ik hoop dat het leven eeuwig is. En zo niet, dat het in ieder geval gewoon weer ophoudt. Dood. Volledig weg. Onbewust één zijn met het eeuwige niets. Ik bedoel, stel je toch eens voor. Ga je éíndelijk een keer dood, kom je terug als @pferdfahrer .
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 6 oktober 2021 @ 02:51:17 #8
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_201654435
Ach ja, zo denken meerdere religies/ levensbeschouwingen er over.
Maar wat heb je aan een theoretische kans?
pi_201654679
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 21:56 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Waarom niet? In een oneindige tijd gebeurt al het mogelijke ook oneindig keer.
Wie zegt dat?
pi_201655034
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 06:59 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Wie zegt dat?
Als je uit het niets bent gekomen, kun je weer uit het niets ontstaan lijkt me. Als de staat voor je geboorte hetzelfde is als na je sterven dan kan er een wedergeboorte komen.
pi_201655052
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 02:51 schreef Also-von-Oder het volgende:
Ach ja, zo denken meerdere religies/ levensbeschouwingen er over.
Maar wat heb je aan een theoretische kans?
Die theoretische kans gaat wel over de eeuwigheid, denk daar maar eens even over na. Geen 90 jaar, geen 5000 jaar, geen miljoenen jaren, geen miljarden jaren. De eeuwigheid.
pi_201655122
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 08:03 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Als je uit het niets bent gekomen, kun je weer uit het niets ontstaan lijkt me. Als de staat voor je geboorte hetzelfde is als na je sterven dan kan er een wedergeboorte komen.
Je bent niet uit het niets gekomen, je hebt namelijk twee ouders.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 08:39:18 #13
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_201655296
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 22:11 schreef Dven het volgende:
Ik hoop dat het leven eeuwig is.
Ik vind een eeuw ook ruim voldoende.
pi_201656643
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 08:20 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Je bent niet uit het niets gekomen, je hebt namelijk twee ouders.
Je moet terug naar voor de oerknal uiteindelijk.
pi_201657145
Kindermishandeling, seksueel misbruik, 'terecht komen' in een of ander gestoord zwaar religieus gezin, chronische ziektes, of andere heel pijnlijke aandoeningen, oorlogen, in een of ander land terecht komen met een vreselijk regime, geboren worden met een of andere nare persoonlijkheidsstoornis, gepest worden, in een of andere hongersnood terecht komen, en zo zijn er vast nog talloze dingen te verzinnen die je allemaal kunnen overkomen in allerlei levens hier op aarde: nee, bedankt! Hou dat eeuwige leven maar lekker bij je. Ik ben al blij als ik er met niet al te veel kleerscheuren vanaf kom in dit huidige leven en heel wat shit me bespaard blijft.
Het lijden van het aardse leven is immens groot, en ik kan er niets aan doen, maar ik zie toch vooral dát als het meest in het oog springende. Ik snap niet hoe je een eeuwig leven kan wensen hier op aarde. Dan ben je in mijn ogen naïef en realiseer je je de aard van dit leven niet helemaal helder.
Eens kijken
pi_201657467
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 06:59 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Wie zegt dat?
Dat is de stelling van TS.

In een oneindigheid van tijd gebeurt alles wat mogelijk is daarmee ook oneindig keer lijkt me. Natuurlijk is de kans dat exact dezelfde loop der geschiedenis nog een keer zal plaatsvinden niet erg groot (om het mild uit te drukken), maar als er geen limiet is aan de tijd zal het toch ooit weer gebeuren. En daarna nog een keer etc.

Of de stelling realistisch is valt nog te bezien, want vooralsnog weten we bar weinig over de tijd (als je daar al over kunt spreken) buiten het ontstaan en einde van het universum zoals wij het kennen.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 02:11:01 #17
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_201666342
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 08:07 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Die theoretische kans gaat wel over de eeuwigheid, denk daar maar eens even over na. Geen 90 jaar, geen 5000 jaar, geen miljoenen jaren, geen miljarden jaren. De eeuwigheid.
Denk vooral na over de vraag wat een eeuwigheid jou meer brengt dan een leven?
Is dat het waard, als je telkens iedereen waarvan jij het meeste houdt, die het meeste betekenen... telkens weer verliest?

Ik persoonlijk zou blij zijn met een "knop" waarop ik kan drukken, als ik geen nieuw leven meer wil.
Want elk nieuw leven zal je telkens met dezelfde problemen opzadelen, alleen onder andere omstandigheden.
Wij mensen gebruiken maar een fractie van onze hersenen, dus we zijn gedoemd om telkens dezelfde problemen het hoofd te bieden. Maar als je in een nieuw leven minder slim bent als in het huidige... dan moet je het alsnog weer zien uit te vinden, zonder de kennis van het vorige leven.
pi_201667097
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 02:11 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]
Denk vooral na over de vraag wat een eeuwigheid jou meer brengt dan een leven?
Is dat het waard, als je telkens iedereen waarvan jij het meeste houdt, die het meeste betekenen... telkens weer verliest?

Ik persoonlijk zou blij zijn met een "knop" waarop ik kan drukken, als ik geen nieuw leven meer wil.
Want elk nieuw leven zal je telkens met dezelfde problemen opzadelen, alleen onder andere omstandigheden.
Wij mensen gebruiken maar een fractie van onze hersenen, dus we zijn gedoemd om telkens dezelfde problemen het hoofd te bieden. Maar als je in een nieuw leven minder slim bent als in het huidige... dan moet je het alsnog weer zien uit te vinden, zonder de kennis van het vorige leven.
Fouten die ik opmerk in je post:

1. Religie niet serieus nemen (denken dat het gaat om wat je wil, "ik zou wel op een knopje willen drukken dat ik geen nieuw leven wil", zo werkt het niet)
2. De negatieve benadering naar het leven. Blijf positief.
3. Denken dat mensen hun hersens zijn. Je denkt met je geest, niet met je hersens.
4. Reïncarnatie werkt als een progressie, je bouwt door op je vorige levens. Je herinnert je het misschien niet, maar het is wel zo.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 00:23:04 #19
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_201677542
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:31 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Fouten die ik opmerk in je post:

1. Religie niet serieus nemen (denken dat het gaat om wat je wil, "ik zou wel op een knopje willen drukken dat ik geen nieuw leven wil", zo werkt het niet)
2. De negatieve benadering naar het leven. Blijf positief.
3. Denken dat mensen hun hersens zijn. Je denkt met je geest, niet met je hersens.
4. Reïncarnatie werkt als een progressie, je bouwt door op je vorige levens. Je herinnert je het misschien niet, maar het is wel zo.
Vreemd, ik hoor ehm lees je zeggen dat ik religie niet te serieus moet nemen, maar dan heb je het wel over "de geest" en vervolgens over reïncarnatie (wat toch wel een geloof is, misschien geen religie... maar toch). Je lijkt wel overtuigt dat dit wel waar is.

Daarbij gezegd hebbende dat ik zelf niet religieus ben. Ik hoop wel dat er iets meer is... maar geloven doe ik het niet.
Maar ik heb wel leentjebuur gedaan met het hindoeïstische verhaal van diverse levens, anders kon ik deze discussie niet met jou aangaan.
Dat gezegd hebbende, ik sta wel open voor elke visie. Niet geloven betekent voor mij, niet dat ik alles uit sluit. Wat dat betreft ben ik eerder een agnost, dan een echte atheïst.

Er zijn veel meerdere dingen in mijn leven gebeurd, dan alleen te verklaren met "stom toeval." Dat dan wel weer. ;)
pi_201677560
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 00:23 schreef Also-von-Oder het volgende:
Vreemd, ik hoor ehm lees je zeggen dat ik religie niet te serieus moet nemen,
Volgens bedoelt ie dat ie vindt dat je een fout maakt door religie niet serieus te nemen.
Eens kijken
pi_201677582
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 00:23 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]
Vreemd, ik hoor ehm lees je zeggen dat ik religie niet te serieus moet nemen, maar dan heb je het wel over "de geest" en vervolgens over reïncarnatie (wat toch wel een geloof is, misschien geen religie... maar toch). Je lijkt wel overtuigt dat dit wel waar is.

Daarbij gezegd hebbende dat ik zelf niet religieus ben. Ik hoop wel dat er iets meer is... maar geloven doe ik het niet.
Maar ik heb wel leentjebuur gedaan met het hindoeïstische verhaal van diverse levens, anders kon ik deze discussie niet met jou aangaan.
Dat gezegd hebbende, ik sta wel open voor elke visie. Niet geloven betekent voor mij, niet dat ik alles uit sluit. Wat dat betreft ben ik eerder een agnost, dan een echte atheïst.

Er zijn veel meerdere dingen in mijn leven gebeurd, dan alleen te verklaren met "stom toeval." Dat dan wel weer. ;)
Ik bedoelde idd dat je religie beter wel serieus kunt nemen. Ik schrijf soms een beetje verwarrend,excuus! Succes met je agnostische trip verder ;)
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 01:20:03 #22
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_201677674
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 00:26 schreef Maharski het volgende:

[..]
Volgens bedoelt ie dat ie vindt dat je een fout maakt door religie niet serieus te nemen.
Daar heb jij misschien wel een punt, inderdaad. Dank je voor het wijzen op deze mogelijkheid. ^O^
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 01:40:10 #23
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_201677702
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 00:32 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Ik bedoelde idd dat je religie beter wel serieus kunt nemen. Ik schrijf soms een beetje verwarrend,excuus! Succes met je agnostische trip verder ;)
Ja, Maharski was je net voor.
Maar mijn antwoord blijft hetzelfde. Ik geloof nergens in, maar ik sta er wel (op mijn manier) voor open.
Oh en geen excuses nodig , voor verwarrend schrijven. Daar maak ik me zelf ook wel vaker schuldig aan. Dat hebben we dan tenminste gemeen. :Y

Maar hoe verhoud zich een Libertariër tot zich tot religieuze opvattingen?
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 02:11:47 #24
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201677746
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 11:41 schreef Maharski het volgende:
Kindermishandeling, seksueel misbruik, 'terecht komen' in een of ander gestoord zwaar religieus gezin, chronische ziektes, of andere heel pijnlijke aandoeningen, oorlogen, in een of ander land terecht komen met een vreselijk regime, geboren worden met een of andere nare persoonlijkheidsstoornis, gepest worden, in een of andere hongersnood terecht komen, en zo zijn er vast nog talloze dingen te verzinnen die je allemaal kunnen overkomen in allerlei levens hier op aarde: nee, bedankt! Hou dat eeuwige leven maar lekker bij je. Ik ben al blij als ik er met niet al te veel kleerscheuren vanaf kom in dit huidige leven en heel wat shit me bespaard blijft.
Het lijden van het aardse leven is immens groot, en ik kan er niets aan doen, maar ik zie toch vooral dát als het meest in het oog springende. Ik snap niet hoe je een eeuwig leven kan wensen hier op aarde. Dan ben je in mijn ogen naïef en realiseer je je de aard van dit leven niet helemaal helder.
Ik zei toen ik een jaar of vijf was al dat het leven zinloos is, sturen ze me naar een kinderpsycholoog. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_201677752
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 01:40 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]
Ja, Maharski was je net voor.
Maar mijn antwoord blijft hetzelfde. Ik geloof nergens in, maar ik sta er wel (op mijn manier) voor open.
Oh en geen excuses nodig , voor verwarrend schrijven. Daar maak ik me zelf ook wel vaker schuldig aan. Dat hebben we dan tenminste gemeen. :Y

Maar hoe verhoud zich een Libertariër tot zich tot religieuze opvattingen?
De grote verantwoordelijkheid die je zelf hebt in je leven, wat je er van maakt. Je hebt het aan jezelf te danken. En het individualisme van hindoe mysticisme, en de drang naar absolute vrijheid. Absolute bevreiding. Libertarisme past goed bij mijn geloof.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')