abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201828171
Ja ik denk het wel, ik denk dat 100% hetero of 100% homo een zeldzaamheid is als je puur kijkt naar wat mensen opwindt. En als de omstandigheden ernaar zijn, kijk maar wat er in gevangenissen gebeurd. Iemand die 100% hetero is zal nooit van hetzelfde geslacht opgewonden kunnen raken.

De huidige percentages gaan dan ook meer over wie praktiserend bi is of niet, en als je dat als criterium neemt zal de overgrote meerderheid zich als hetero classifieren. Tussen homo en heteroseksualiteit zit ook een groot grijs gebied van gradaties. De meeste bisekuelen hebben dan ook wel een uitgesproken voorkeur voor één van de geslachten zodat ze in de meeste gevallen als hetero door het leven kunnen gaan. Maar iemand die op het midden van de schaal ligt 50/50 zeg maar, ook wel 100% bi genoemd, zal ook moeilijk monogaam kunnen zijn omdat er dan een verlangen is naar beide geslachten.
pi_201828429
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:28 schreef LanaMyst het volgende:
Ja ik denk het wel, ik denk dat 100% hetero of 100% homo een zeldzaamheid is als je puur kijkt naar wat mensen opwindt. En als de omstandigheden ernaar zijn, kijk maar wat er in gevangenissen gebeurd. Iemand die 100% hetero is zal nooit van hetzelfde geslacht opgewonden kunnen raken.

De huidige percentages gaan dan ook meer over wie praktiserend bi is of niet, en als je dat als criterium neemt zal de overgrote meerderheid zich als hetero classifieren. Tussen homo en heteroseksualiteit zit ook een groot grijs gebied van gradaties. De meeste bisekuelen hebben dan ook wel een uitgesproken voorkeur voor één van de geslachten zodat ze in de meeste gevallen als hetero door het leven kunnen gaan. Maar iemand die op het midden van de schaal ligt 50/50 zeg maar, ook wel 100% bi genoemd, zal ook moeilijk monogaam kunnen zijn omdat er dan een verlangen is naar beide geslachten.
Dat laatste vind ik onzin. Bi zijn is niet dat je continue beide geslachten wil hebben om mee te spelen. Je kan op beiden vallen. Monogaam zijn of niet, heeft daar niks mee te maken.

Als ik thee en koffie lekker vind, betekent niet dat ik ze continue door elkaar drink :{w
pi_201828740
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:52 schreef babylon het volgende:

[..]
Dat laatste vind ik onzin. Bi zijn is niet dat je continue beide geslachten wil hebben om mee te spelen. Je kan op beiden vallen. Monogaam zijn of niet, heeft daar niks mee te maken.

Als ik thee en koffie lekker vind, betekent niet dat ik ze continue door elkaar drink :{w
Nee natuurlijk niet, ik drink ook geen koffie en thee door elkaar (vind ze beide lekker inderdaad)
Daarom drink ik de ene keer koffie en de andere keer thee. Maar niet uitsluitend één van de twee.

En het hangt ook af van de mate van biseksualiteit, iemand die voor 95% hetero is kan best monogaam zijn met iemand van het andere geslacht. Maar voor iemand die in het midden van de schaal zit en de behoeftes ongeveer gelijk zijn zal dat veel lastiger zijn.

Ik ben zelf overigens ook bi en ik schat zo in dat het in mijn geval een verdeling van 70/30 is, dus 70% hetero zeg maar omdat ik wel een voorkeur heb voor mannen, Al fluctueerd die verhouding wel een beetje door de jaren heen. Maar ik ben sowieso niet monogaam dus voor mij is het geen issue.
pi_201829032
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:21 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet, ik drink ook geen koffie en thee door elkaar (vind ze beide lekker inderdaad)
Daarom drink ik de ene keer koffie en de andere keer thee. Maar niet uitsluitend één van de twee.

En het hangt ook af van de mate van biseksualiteit, iemand die voor 95% hetero is kan best monogaam zijn met iemand van het andere geslacht. Maar voor iemand die in het midden van de schaal zit en de behoeftes ongeveer gelijk zijn zal dat veel lastiger zijn.

Ik ben zelf overigens ook bi en ik schat zo in dat het in mijn geval een verdeling van 70/30 is, dus 70% hetero zeg maar omdat ik wel een voorkeur heb voor mannen, Al fluctueerd die verhouding wel een beetje door de jaren heen. Maar ik ben sowieso niet monogaam dus voor mij is het geen issue.
Jij bent niet monogaam, prima.

Maar je kunt prima hartstikke monogaam zijn en bi zijn. Je hebt een relatie met één persoon en dat kan een man of een vrouw zijn.

In elke relatie zijn er wel dingen die je mist bij je partner. Maar dat maakt niet dat je niet monogaam kan zijn.
pi_201829209
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:50 schreef babylon het volgende:

[..]
Jij bent niet monogaam, prima.

Maar je kunt prima hartstikke monogaam zijn en bi zijn. Je hebt een relatie met één persoon en dat kan een man of een vrouw zijn.

In elke relatie zijn er wel dingen die je mist bij je partner. Maar dat maakt niet dat je niet monogaam kan zijn.
Wat dat betreft heb je wel gelijk, wel of niet monogaam zijn is een keuze die ieder voor zich moet bepalen en dat geldt overigens niet alleen voor biseksuelen.

Wel ben ik van mening dat waar je ook voor kiest, dat je er open en eerlijk over moet zijn naar je partner(s) en op welke manier je er invulling aan kan geven dat beide ermee kunnen leven.

De perfecte partner bestaat niet, daarom zoek ik het dus bij meerderen , ook dit is net als een monogame relatie niet zaligmakend, Maar voor mij wel de minst slechte optie. beide hebben zo hun voor en nadelen.
pi_201829618
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 11:03 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Wat dat betreft heb je wel gelijk, wel of niet monogaam zijn is een keuze die ieder voor zich moet bepalen en dat geldt overigens niet alleen voor biseksuelen.

Wel ben ik van mening dat waar je ook voor kiest, dat je er open en eerlijk over moet zijn naar je partner(s) en op welke manier je er invulling aan kan geven dat beide ermee kunnen leven.

De perfecte partner bestaat niet, daarom zoek ik het dus bij meerderen , ook dit is net als een monogame relatie niet zaligmakend, Maar voor mij wel de minst slechte optie. beide hebben zo hun voor en nadelen.
Ik ben het hier mee eens :)
pi_201831186
-Geen mentions-

[ Bericht 94% gewijzigd door Lenny77 op 20-10-2021 16:52:44 ]
pi_201853331
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:21 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet, ik drink ook geen koffie en thee door elkaar (vind ze beide lekker inderdaad)
Daarom drink ik de ene keer koffie en de andere keer thee. Maar niet uitsluitend één van de twee.
Dat je zelf niet monogaam bent is helemaal oke, maar eigenlijk vrijwel alle bi personen die ik ken zijn dat met gemak wel. In ieder geval die stellen die ik goed genoeg ken om het te weten. Ik zou de vergelijking dan ook niet trekken met koffie. Een 100% hetero man of vrouw kan ook verschillende verleidingen hebben, dat is niet beperkt tot geslachten. Misschien wordt zowel blond als rood haar extreem leuk gevonden, of zowel voller als slank. Toch is het, in onze monogame samenleving, niet heel vanzelfsprekend dat iemand met een roodharige slanke partner af en toe bij een volle blondine langsgaat. Gebeurt wel, maar zo iemand is niet per definitie 'moeilijk monogaam'. Ook als je als biseksueel in een relatie zit kan je daar in mijn ogen vol voor gaan, wat de verhoudingen in percentages ook zijn.

Maar eerlijk is eerlijk, hoewel het vaak in de buurt komt bij 50/50, lijkt het vaak toch stiekem wel meer naar een kant te leunen, ook als wordt gezegd dat het écht 50/50 is. Of het is wel degelijk 50/50, maar niet constant precies op die grens. De verhoudingen schommelen dan, soms een periode waarin er meer interesse is in vrouwen en soms meer in mannen. En ik denk dat die laatste groep het meest overeenkomt met de 50/50 die jij beschrijft en 't het moeilijkst heeft, dan zou ik er weer een vergelijking bij halen waar in een hetero relatie niet altijd aan een bepaalde kink kan worden voldaan oid. Maar ook dan is monogamie een keuze en vind ik dat niet anders dan zijn met een partner die andere "gebreken" heeft.

Je hebt hierover al een discussie gehad en je hoeft echt niet in herhaling te vallen. Maar wilde mijn kijk hierop toch even delen omdat er een bepaalde stereotypering rond biseksuelen bestaat die in mijn ogen dus niet helemaal juist is, maar wel wordt gevoed door reacties als bovenstaand. Ook omdat ik dus zelf ook aardig wat van die stellen in mijn kennissenkring heb, dit bij hen zie en het niet alleen baseer op mezelf en mijn eigen partners.

[ Bericht 1% gewijzigd door ikbengeenslappehap op 21-10-2021 22:30:33 ]
pi_201858274
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:52 schreef Mylene het volgende:

[..]
Experimenteren, je laten pijpen door een jongen, toch eens kijken of je het lekker vindt?
Hell no, lijkt me echt walgelijk (no offence).

Dus nee, ook volle 100% hetero hier.
pi_201972161
Nee, ik moet er niet aan denken een vent te zoenen
pi_201977222
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 20:47 schreef Phoenyx-God het volgende:
Wat vind jij? Kan je compleet hetero zijn? Als je hetero bent ben je dan altijd toch een klein beetje aangetrokken tot mannen en daardoor bi?
Ik vind dat je het niet voor andere mensen kunt bepalen. Ik heb wel het idee dat je eenmaal uit de kast gekomen als iemand die op hetzelfde geslacht valt; het makkelijker is om ook toe te geven dat het biseksueel is en niet éénduidig homo of lesbisch.
  zondag 21 november 2021 @ 04:58:02 #62
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_202273691
Nee ik denk dat de stelling in de OP niet klopt.
Denk zelfs dat de meeste mensen alsnog hetero zijn.

Maar het maakt allemaal verder ook niet uit.
Ik ben zelf wel bi vind ik, want seks met een vrouw kan erg lekker en fijn zijn.
Maar een relatie met een vrouw zie ik dan weer niet zitten.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 26 november 2021 @ 19:31:58 #63
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202355021
Er schijnen studies over te zijn waaruit blijkt dat iedereen dat inderdaad is maar ik merk daar niks van. Doe eens de test en je weet het https://www.arealme.com/gay-test/en/
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  vrijdag 26 november 2021 @ 19:34:20 #64
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202355095
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:21 schreef LanaMyst het volgende:

Ik ben zelf overigens ook bi en ik schat zo in dat het in mijn geval een verdeling van 70/30 is, dus 70% hetero zeg maar omdat ik wel een voorkeur heb voor mannen, Al fluctueerd die verhouding wel een beetje door de jaren heen. Maar ik ben sowieso niet monogaam dus voor mij is het geen issue.
Hoe is je voorkeur ten opzichte van shemales dan, want dan heb je alles ineen :9
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_202361342
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:34 schreef EINZ het volgende:

[..]
Hoe is je voorkeur ten opzichte van shemales dan, want dan heb je alles ineen :9
Best of both worlds zoals sommige wel eens zeggen klopt wel.
Althans, mits ze de actieve/top rol kunnen want dat kunnen ze niet allemaal.

Een shemale voelt voor mij meer als een vrouw met een extraatje. Tussen man en vrouw in zeg maar, maar wel meer vrouw.

Maar het handjevol waar ik het bed mee gedeeld heb waren wel beesten in bed.
pi_202361517
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 08:20 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Best of both worlds zoals sommige wel eens zeggen klopt wel.
Althans, mits ze de actieve/top rol kunnen want dat kunnen ze niet allemaal.

Een shemale voelt voor mij meer als een vrouw met een extraatje. Tussen man en vrouw in zeg maar, maar wel meer vrouw.

Maar het handjevol waar ik het bed mee gedeeld heb waren wel beesten in bed.
@de_boswachter
  zaterdag 27 november 2021 @ 10:02:10 #67
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_202362058
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:52 schreef Mylene het volgende:

[..]
Experimenteren, je laten pijpen door een jongen, toch eens kijken of je het lekker vindt?
Het schijnt dan zij dat beter kunnen. Meer compassie / toegewijd.
Aan het typen...
  zaterdag 27 november 2021 @ 11:36:24 #68
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_202363116
quote:
16s.gif Op zaterdag 27 november 2021 10:02 schreef Ynnad_Er het volgende:

[..]
Het schijnt dan zij dat beter kunnen. Meer compassie / toegewijd.
Mjah, ik heb wel eens seks met homo's, en ik krijg toch vaak te Horen dat ik in de top 3 of top 5 sta en dat blijkbaar de overlevering dus niet waar is.

ik ben vaak de enige vrouw waar ze dan ooit seks mee hebben gehad.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  zaterdag 27 november 2021 @ 11:56:39 #69
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_202363389
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 november 2021 11:36 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]
Mjah, ik heb wel eens seks met homo's, en ik krijg toch vaak te Horen dat ik in de top 3 of top 5 sta en dat blijkbaar de overlevering dus niet waar is.

ik ben vaak de enige vrouw waar ze dan ooit seks mee hebben gehad.
Klinkt goed :P
Aan het typen...
pi_202390996
Denk dat er voor veel mensen een onderscheid is tussen het amoureuze en de lust. Er werd hier gerefereerd naar het artikel uit Trouw, wat op zich heel interessant is. Iemand noemde het hier eigenlijk al, blijkbaar hadden de Grieken een iets andere blik op dit onderwerp en is het puur de tijdsgeest waarin we nu leven.

Een aardig onderzoek om te lezen (met name de resultaten), o.a. over die aantrekkingskracht tussen mannen onderling, zie onderstaand:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3382978/
Ik wil op anoniem.
  dinsdag 30 november 2021 @ 21:29:16 #71
432997 Ven1972
Man met humor
pi_202411896
Ik ben bi, bevalt me wel goed, en heb ook wel eens seks met mannen gehad, is erg lekker.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_202413237
Ik ben echt 100% heteroman. Nee, ook niet een klein beetje bi.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202415476
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:14 schreef GenetiX het volgende:
Denk dat er voor veel mensen een onderscheid is tussen het amoureuze en de lust. Er werd hier gerefereerd naar het artikel uit Trouw, wat op zich heel interessant is. Iemand noemde het hier eigenlijk al, blijkbaar hadden de Grieken een iets andere blik op dit onderwerp en is het puur de tijdsgeest waarin we nu leven.

Een aardig onderzoek om te lezen (met name de resultaten), o.a. over die aantrekkingskracht tussen mannen onderling, zie onderstaand:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3382978/
Klopt, er is een wezenlijk verschil tussen romantische en seksuele aantrekkingskracht.

Veel bi mensen hebben alleen een romantische aantrekkingskracht voor het andere geslacht, en is de aantrekkingskracht voor hetzelfde geslacht puur op lust gebaseerd. En classificeren ze zich vaak onterecht als hetero, met als argument: Ik kan niet verliefd worden op hetzelfde geslacht dus ben ik hetero maar dat is dus onjuist.

Zoals ik eerder hier aangaf is de verdeling bij mij 70/30 % waarbij ik iets meer naar de hetero kant neig omdat ik seks met mensen die een penis hebben nu eenmaal opwindender vind. Maar ik heb beide aspecten (lust en romantiek) hierin meegenomen. Als ik het opsplits zouden de percentages er compleet anders uit komen te zien.

Als ik puur kijk naar romantische aantrekkingskracht (waar ik op verliefd zou kunnen worden) is het 50/50 en is geslacht totaal irrelevant voor mij.
Puur kijkend naar lust is het eerder 85/15, want in bed maakt penetratie voor mij de seks compleet en hoewel het leuk is te improviseren met speeltjes gaat er niets boven iets van vlees en bloed. het gevoel samen te smelten.

Als ik zuiver kijk naar alleen het uiterlijk (zonder de emotionele kant of geslachtdelen mee te laten wegen) val ik juist weer meer op types met zowel mannelijke als vrouwelijke eigenschappen.

Stoere macho mannen enerzijds of van die mode poppetjes anderzijds heb ik weinig mee qua aantrekkingskracht, al is die eerste groep dan wel weer leuk voor pure lust.

[ Bericht 0% gewijzigd door LanaMyst op 01-12-2021 10:00:56 ]
pi_202419085
Heb zelf uit interesse een minor genderstudies gedaan. Seksualiteit is daar ook een onderdeel van. Mijn afdronk is geweest dat het weinig zin heeft om mensen in hokjes te stoppen of te duiden. Er zijn zo veel smaken, voorkeuren etc. dat dat ondoenlijk is.Ook is de vraag waarom je dat zou willen. Feitelijk omdat mensen graag zaken willen kunnen begrijpen, duiden. Daarnaast spelen religie, vooroordelen, zelfbeeld en acceptatie ook nog een hele grote rol.

Voor degene die over dit onderwerp begon: het gaat er denk ik vooral om dat je goed in je vel zit en bepaalde aantrekkingskracht accepteert. Dat gaat toch niet weg.

Love yourself O+
Ik wil op anoniem.
pi_202419431
100% hetero hier
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')