abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201651425
En dat ging erover dat de kans dat je een Boltzmann brain bent

https://en.wikipedia.org/wiki/Boltzmann_brain

Veel groter is dan dat je echt bent geboren.

Vind dit wat moeilijk te geloven omdat ik zoveel mensen ken die 75 jaar worden. Maar van de andere kant zijn dat dan ook slechts 'herinneringen' binnen dat fenomeen niet waar.

Hoe kijken jullie hiernaar? Verandert toch niks aan het leven zelf, maar wel leuk om te beseffen dat je waarschijnlijk echt gewoon niks bent behalve wat herinneringen (als dat zo is)
pi_201652037
Dat je denkt dat 8 jaar geleden te hebben gelezen is slechts een valse herinnering in je zeer kortstondige Boltzmann-brein. :P


Edit: deze post was voor de TT-aanpassing waarin hij het heeft over 8 jaar geleden iets te hebben gelezen.

[ Bericht 26% gewijzigd door Tourniquet op 05-10-2021 21:30:20 ]
pi_201652166
Ik heb er geen actieve herinnering aan

Maar serieus: is er überhaupt enige manier om dat met zekerheid vast te stellen?

Gaat Blade Runner hier trouwens niet over?
  Moderator dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:26:05 #4
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_201652312
Even de TT wat meer over de inhoud gemaakt ipv clickbait. Of ja ik weet niet of ik dat gedaan heb of dat ik daar enkel een valse herinnering aan heb }:|
pi_201659218
Boltzmannbreinen zijn volgens mij vooral bedoeld om vraagtekens te zetten bij de benodigde beginconditie voor de 2e hoofdwet.
-
pi_201674899
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:05 schreef Haushofer het volgende:
Boltzmannbreinen zijn volgens mij vooral bedoeld om vraagtekens te zetten bij de benodigde beginconditie voor de 2e hoofdwet.
Oke dus het volgende:

quote:
Boltzmann brains gained new relevance around 2002, when some cosmologists started to become concerned that, in many theories about the Universe, human brains in the current universe appear to be vastly less likely than Boltzmann brains will be in the future; this leads to the conclusion that, statistically, humans are likely to be Boltzmann brains
is niet correct?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')