abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 6 oktober 2021 @ 08:05:42 #226
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201655046
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 08:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens dat communicatie vanuit de overheid niet altijd even transparant en compleet is, maar er wordt ook niet gecommuniceerd dat iedereen dood gaat. Wel dat het kán, en dat ís ook zo. De kans is voor sommige groepen wel vele malen kleiner dan voor anderen, maar het is voor niemand 0. Echter is dat natuurlijk niet de voornaamste reden om voorzichtig te zijn; dat is natuurlijk omdat ook de mensen die er niet dood aan gaan of erg ziek van worden, wel andere mensen kunnen besmetten die er wel dood aan kunnen gaan of ernstig ziek van kunnen worden.
Die communicatie is buiten verhouding
Compleet, ik snap ook werkelijk niet dat je dit goed praat

Dat het kán en het ís ook zo. Ja hoor. Buiten proporties, totaal. Hoe verzin je het zeg
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator woensdag 6 oktober 2021 @ 08:21:02 #227
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201655123
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 08:01 schreef Molo het volgende:
Dat het in Italië nog veel erger is qua inzet en maatregelen eromheen, maakt het geen geen slecht middel hier in Nederland.
Dat het ergens anders erger is maakt het hier ook geen goed instrument. Ik blijf erbij, er wordt een halfbakken plicht ingevoerd zonder goed na te denken over de negatieve gevolgen.

Dat er nog steeds geen antwoord is hoe om te gaan met groepen die niet gevaccineerd kunnen worden zegt genoeg. Het is gewoon met een kanon op een mug schieten en dat is collateral damage.

Het gaat mij niet eens om de coronapas. Het gaat mij erom dat de overheid (dit kabinet in elk geval) zich heeft getoond als een ontzettend onbetrouwbare bestuurder. Afspraken die gemaakt zijn niet nakomen, niet willen luisteren naar bezwaren vanuit de bevolking en vooral, niet het eigen beleid maar een groep burgers de schuld geven van de keuzes die zij maken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 6 oktober 2021 @ 08:21:18 #228
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201655124
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 07:02 schreef GemMagic het volgende:
Dat eindigt met de houding, kom maar langs als je er over wilt praten en anders bemoei me niet met mij en wat ik doe.
Ze hoeven niet meer te komen praten hoor, ze kunnen gewoon opdonderen met hun regels.
Vanaf het eerste moment dat er vrijheidsbeperkingen werden opgelegd en er vervolgens werd geroepen "verdien je vrijheid terug, laat je vaccineren" stuit het me al tegen de borst. Alsof je straf hebt gekregen voor iets wat je niet hebt gedaan en daarna strafvermindering kunt krijgen door naar hun pijpen te dansen.

Ik heb me anderhalf jaar aan allerlei absurde regels gehouden, van avondklok, geen alcohol kopen na 20:00, verplichte looproutes volgen, veel winkels gemeden omdat er buiten rijen stonden omdat er maar een bepaald aantal personen binnen mocht, overal een mondkapje gedragen waar dat verplicht was tot mensen geen fatsoenlijke hand meer geven en ga zo maar door met regeltjes regeltjes.

In die anderhalf jaar tijd heb ik evengoed meegeholpen het virus in te dammen, het enige waar ik me niet naar geconformeerd heb is het laten injecteren met een vaccin waar diverse (ernstige) bijwerkingen van bekend zijn terwijl de kans om het virus zelf op te lopen al behoorlijk klein is plus dat de kans op een ernstig verloop ook nog eens minimaal is. De kwetsbaren in mijn omgeving hebben ze zich wel laten vaccineren, dus daar hoef ik het ook al niet voor te doen.

En dan zijn we nu op het punt aangekomen dat half Fok je uitkotst als je niet gevaccineerd bent en het je dubbel lastig wordt gemaakt om dingen te ondernemen die voorheen vanzelfsprekend waren.
Daarbij is dat hele QR code verhaal natuurlijk discutabel, ik moet bewijzen dat ik gezond ben en daarna ben ik pas vrij om Covid op te lopen in een club met kuchende gevaccineerden die alsnog het virus kunnen verspreiden.

Ik leef mijn leven wel en om mij heen mag de wereld in elkaar storten, maar de manier waarop ze tot op heden die spuit in mijn arm proberen te krijgen werkt alleen maar averechts.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 08:24:35 #229
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201655157
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 08:21 schreef chratnox het volgende:
Dat het ergens anders erger is maakt het hier ook geen goed instrument. Ik blijf erbij, er wordt een halfbakken plicht ingevoerd zonder goed na te denken over de negatieve gevolgen.
Of misschien hebben ze dat wel gedaan, en was de conclusie dat die gevolgen wel prima waren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 6 oktober 2021 @ 08:24:51 #230
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201655161
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 08:21 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat het ergens anders erger is maakt het hier ook geen goed instrument. Ik blijf erbij, er wordt een halfbakken plicht ingevoerd zonder goed na te denken over de negatieve gevolgen.

Dat er nog steeds geen antwoord is hoe om te gaan met groepen die niet gevaccineerd kunnen worden zegt genoeg. Het is gewoon met een kanon op een mug schieten en dat is collateral damage.

Het gaat mij niet eens om de coronapas. Het gaat mij erom dat de overheid (dit kabinet in elk geval) zich heeft getoond als een ontzettend onbetrouwbare bestuurder. Afspraken die gemaakt zijn niet nakomen, niet willen luisteren naar bezwaren vanuit de bevolking en vooral, niet het eigen beleid maar een groep burgers de schuld geven van de keuzes die zij maken.
Dit laatste ook heel expliciet ja, dat komt continu terug overal in deze coronaaanpak
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 6 oktober 2021 @ 08:26:39 #231
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201655179
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 08:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Of misschien hebben ze dat wel gedaan, en was de conclusie dat die gevolgen wel prima waren.
Mwah, ik ben daar niet zo zeker van. Zo gecoördineerd loopt die toko daar niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201655206
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 08:26 schreef Molo het volgende:

[..]
Mwah, ik ben daar niet zo zeker van. Zo gecoördineerd loopt die toko daar niet
Dit dus. Kijk alleen al naar het initiële enthousiasme over de voortgang van de vaccinaties en de verbazing en het ad-hoc reageren als na verloop van tijd blijkt dat er een relatief grote groep overblijft. Terwijl je natuurlijk van tevoren had kunnen uittekenen bij welke groepen de bottleneck uit zou komen. Van enige realistische scenarioplanning is in deze hele crisisaanpak nooit sprake geweest - ook nu is me dat naar de toekomst toe volstrekt onduidelijk - en dat is toch wel één van de meest prangende tekortkomingen (geweest).
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201655339
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator woensdag 6 oktober 2021 @ 08:58:55 #234
236264 crew  capricia
pi_201655485
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 02:00 schreef leolinedance het volgende:

[..]
bron?
De gemeenteraadsverkiezingen afgelopen weekend: Grote, toegenomen steun voor de regeringspartijen.
Salvini/ Lega en M5S hebben zwaar verloren.
Definitely not CIA
pi_201655486
Ik spendeer veel minder tijd aan corona dan een paar maanden geleden. Hebben jullie dat ook?

Ik ben gevaccineerd en eigenlijk is het leven voor mij weer zoals voor Covid. Die 1 a 2 x per jaar dat ik nog het nachtleven in ging daargelaten. Ja ik moet af en toe een QR code laten zien, maar verder merk ik er niks meer van. De discussies hier zitten vaak ook in een herhaling van zetten.

Heb vooral het idee dat de niet gevacinneerden (of de ferme QR code tegenstanders) nog erg druk zijn met het hele Covid gebeuren. Wat natuurlijk ook logisch zijn want zij hebben het meeste last van de maatregelen. De talkshows op TV gaan er ook niet veel meer over en eigenlijk is het afwachten welke kant het in de winter opgaat met besmettingen en zkhs opnames.

Ik ga wel begin januari op wintersport en heb zelf 1 janssen vaccin gehad. Ik hou wel goed in de gaten of die Fransen straks niet (voor dat Nederland dat doet) een 2e Janssen vaccin verplichten.

In hoeverre speelt Covid bij jullie nog een grote rol in het dagelijks leven?
pi_201655504
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 08:58 schreef aartstyle het volgende:

In hoeverre speelt Covid bij jullie nog een grote rol in het dagelijks leven?
Met name sinds het afschaffen van de mondkapjesplicht is het weer als vanouds eigenlijk. Dat kapje op en af (op de werkvloer en op andere plekken) herinnerde me er constant aan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201655549
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 09:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Met name sinds het afschaffen van de mondkapjesplicht is het weer als vanouds eigenlijk. Dat kapje op en af (op de werkvloer en op andere plekken) herinnerde me er constant aan.
Buiten het werk eigenlijk als normaal.
Vanuit het werk blijft het verplicht thuiswerken.

Voel me soms daardoor echt een kluizenaar, iedereen is weer "gewoon" terug naar kantoor en/of heeft een hybride vorm van werken maar ik zit maar in mijn eentje thuis te kijken op zolder.
Het voelt alsof de wereld verder gaat en ikzelf niet.

Daarnaast, als ik de QR code moet laten scannen voel ik me A) niet welkom ergens en B) als een varken wat gelabeld moet worden.
pi_201655575
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 09:04 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Buiten het werk eigenlijk als normaal.
Vanuit het werk blijft het verplicht thuiswerken.

Voel me soms daardoor echt een kluizenaar, iedereen is weer "gewoon" terug naar kantoor en/of heeft een hybride vorm van werken maar ik zit maar in mijn eentje thuis te kijken op zolder.
Het voelt alsof de wereld verder gaat en ikzelf niet.
Ik ben idd blij dat wij weer hybride werken. Zeker op dagen als vandaag waar het buiten somber is is het toch lekker om weer collega's te zien en af en toe humor te kunnen hebben met elkaar.

Ben wat dat betreft ook echt nog niet toe aan deze donkere dagen. Zie daar wel tegenop.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 09:08:20 #239
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201655615
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 08:58 schreef aartstyle het volgende:
In hoeverre speelt Covid bij jullie nog een grote rol in het dagelijks leven?
Wel een beetje vergelijkbaar, merk er weinig van in het dagelijkse leven. Ik hou de ontwikkelingen wel in de gaten want hoop niet dat ze weer met paniekmaatregelen komen als de boel een beetje oploopt, dus helemaal vrijheid blijheid is het ook weer niet.
pi_201655638
quote:
10s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 01:45 schreef RipCity het volgende:
Nederlandse inzending trekt zich terug uit Miss World-verkiezing: ‘Niet klaar voor vaccin’

https://www.ed.nl/show/ne(...)oor-vaccin~a46adc0a/

"niet klaar voor vaccin".

Ook zo'n jeuk uitspraak. Alsof je je daar mentaal maanden voor moet voorbereiden. Of je doet het wel of je doet het niet. Interessant doenerij.

Net zo'n jeuk uitspraak als mensen die zeggen bij een (sport) training:
"ik ga het niet redden". Terwijl ze gewoon met hun ballen op de bank liggen en geen zin hebben.

Zo dat moest er even uit.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 09:12:24 #241
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201655677
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 09:09 schreef aartstyle het volgende:

[..]
"niet klaar voor vaccin".

Ook zo'n jeuk uitspraak. Alsof je je daar mentaal maanden voor moet voorbereiden. Of je doet het wel of je doet het niet. Interessant doenerij.

Net zo'n jeuk uitspraak als mensen die zeggen bij een (sport) training:
"ik ga het niet redden". Terwijl ze gewoon met hun ballen op de bank liggen en geen zin hebben.

Zo dat moest er even uit.
Dilay met zo'n naam wist je van te voren dat ze het uit ging stellen
  woensdag 6 oktober 2021 @ 09:12:29 #242
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201655679
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 08:58 schreef aartstyle het volgende:
In hoeverre speelt Covid bij jullie nog een grote rol in het dagelijks leven?
Ongeveer wel hetzelfde bij jou. Af en toe nog een discussie over de QR ofzo, maar ook dat is enkel bij degene die er last van hebben.

Mbt Jansen, als ik die had gehad, zou ik wss gaan kijken of ik niet ook een pfizer zou kunnen krijgen, immers daarvan de werking beter zou zijn van wat ik gehoord heb. En me dat een fijner gevoel zou geven.
En idd wat je zegt, sommige landen accepteren die volgens mij ook niet (meer)? of mogelijk straks niet meer. Dan liever nu al goed geregeld dan straks snel snel.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 09:13:29 #243
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201655695
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 08:58 schreef aartstyle het volgende:
In hoeverre speelt Covid bij jullie nog een grote rol in het dagelijks leven?
Eigenlijk niet, behalve op Fok! maar dat komt omdat ik simpelweg geen QR locaties hoef te bezoeken in het dagelijks leven en geen OV gebruik.

Sporten, verenigingen, vergaderingen en werk etc kan allemaal prima zonder beperkingen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201655698
quote:
2s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 09:12 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Ongeveer wel hetzelfde bij jou. Af en toe nog een discussie over de QR ofzo, maar ook dat is enkel bij degene die er last van hebben.

Mbt Jansen, als ik die had gehad, zou ik wss gaan kijken of ik niet ook een pfizer zou kunnen krijgen, immers daarvan de werking beter zou zijn van wat ik gehoord heb. En me dat een fijner gevoel zou geven.
En idd wat je zegt, sommige landen accepteren die volgens mij ook niet (meer)? of mogelijk straks niet meer. Dan liever nu al goed geregeld dan straks snel snel.
maar kan ik nu al Pfizer krijgen? Moet ik niet wachten totdat vanuit de instanties wordt geadviseerd?
  woensdag 6 oktober 2021 @ 09:13:59 #245
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201655702
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 09:09 schreef aartstyle het volgende:

[..]
"niet klaar voor vaccin".

Ook zo'n jeuk uitspraak. Alsof je je daar mentaal maanden voor moet voorbereiden. Of je doet het wel of je doet het niet. Interessant doenerij.

Net zo'n jeuk uitspraak als mensen die zeggen bij een (sport) training:
"ik ga het niet redden". Terwijl ze gewoon met hun ballen op de bank liggen en geen zin hebben.

Zo dat moest er even uit.
Haha ja idd, of dat mensen die nog nooit over hun gezondheid hebben nagedacht nu ineens aangeven dat ze "vertrouwen op hun immuunsysteem". De meesten weten niet eens wat het is heb ik vaak het gevoel.
pi_201655705
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 09:04 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Daarnaast, als ik de QR code moet laten scannen voel ik me A) niet welkom ergens en B) als een varken wat gelabeld moet worden.

Klinkt heftig :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 6 oktober 2021 @ 09:14:31 #247
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201655712
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 09:13 schreef aartstyle het volgende:
maar kan ik nu al Pfizer krijgen? Moet ik niet wachten totdat vanuit de instanties wordt geadviseerd?
Geeen idee eerlijk gezegd, vandaar ook het "zou ik kijken" :P
Kijken wat de mogelijkheden zijn qua tweede prik van iets (evt ook jansen als het niet anders kan)
  Moderator woensdag 6 oktober 2021 @ 09:15:31 #248
5428 crew  miss_sly
pi_201655729
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 09:13 schreef aartstyle het volgende:

[..]
maar kan ik nu al Pfizer krijgen? Moet ik niet wachten totdat vanuit de instanties wordt geadviseerd?
Het wordt nog niet geadviseerd, dus ik denk niet dat je dat al kunt vragen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 6 oktober 2021 @ 09:16:30 #249
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201655739
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 09:04 schreef Kickinalfa het volgende:
Daarnaast, als ik de QR code moet laten scannen voel ik me A) niet welkom ergens en B) als een varken wat gelabeld moet worden.
Serieus ja? Lijkt me wel lastig ofzo.
Heb die emotie er totaal niet bij.
Zie het bijna hetzelfde als je rijbewijs tonen bij een controle of je ov chipkaart. Bewijs dat je een geldig vervoersbewijs hebt.

En de QR als bewijs dat je 'geen covid hebt / gevaccineerd bent' (ja tussen aanhalingstekens, want kleine mogelijkheid tot enzo
  woensdag 6 oktober 2021 @ 09:21:07 #250
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201655788
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 09:12 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dilay met zo'n naam wist je van te voren dat ze het uit ging stellen
Ah, zo kennen we Fok! weer ^O^
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')